Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny.
Raczej do alternatora wyjścia z małych diod .
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Proponuje sprawdzic sobie miernikiem alternator (diody).
Jeżeli wszystko dobre poskładaj alternator i nie wkładaj regulatora i podaj wartości na B+ i D+/ miernik na skali diody/ względem masy.P
Mam pytanie potrzebuje zrobić ładowanie do walca . w walcu z alternatora wychodzi prąd przemienny ok 19V jak by założyć diody z jakiegoś alternatora i kupić regulator z poloneza 14V czy to będzie ładować ???? potrzebuje schemat połączenia . pozdrawiam
Na pin 3 idzie napięcie akumulatora , pozostałe 2 idą do PCM. Prawdopodobnie trafiony regulator. Przedzwoń przewody do PCM i ten na 3 pinie próbówka czy ma zasilanie. http://obrazki.elektroda.pl/5127218400_1... przykładowy schemat Forda.
Jak wtyczka jest z kilkoma przewodami to alternator może nie mieć diod wzbudzania.
Układ pierwszy poprawny, diody połączone równolegle, układ drugi poprawny a mostek spalił się z uwagi na zwarcie. Zastosuj diody stosowane w alternatorach wciskane w/g pierwszego rysunku.
takie wciskane diody można też spodkać w alternatorach moze do były te same diody
przekopałem trochę tego internetu i nie znalazłem konkretnego schematu alternatora trzydiodowego od T25 Taki schemat nie istnieje, tak samo jak nie istnieje alternator 3-diodowy. W tym alternatorze jest 9 diod, 3 sztuki które widzisz (diody wzbudzenia) i 6 sztuk od strony koła pasowego.
Diod jest 11 Kurcze, sam zamieściłeś schemat alternatora. Wskażesz mi tam 11 diod? Jak nie rozróżniasz elementów, to jak chcesz naprawić alternator? Jestem bliski zamknięcia tego żenującego tematu.
Ok schemat mozna rozrysowac patrząc na uzwojenie , diody i regulator. PS są trudniejsze alternatory.
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Diody mamy, ale o ośmiofazowy prostownik pełnookresowy już trudniej. Chłopie, pomyśl żesz troche !!! Z 16 diod składasz 8fazowy prostownik, dokładnie tak, jak to jest zrealizowane w alternatorach samochodowych , tylko więcej ,,biegunów", bo tam są trzy. Zobacz sobie pierwszy lepszy schemat alternatora, jak to się łączy - diody i cewki.
Alternator najprościej można sprawdzić multimetrem na zakresie do sprawdzania diod. Poszukaj schematu dowolnego alternatora w necie i wszystko zrozumiesz jeżeli nie jesteś przysłowiową "blondynką".
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Wyniki zawsze powinny być takie same jeśli za wyniki uważamy MOC. W przypadku podłączenia trzech faz w gwiazdę używając 6 diod otrzymamy największe NAPIĘCIE. Proponuje zapoznać się ze schematem alternatora samochodowego, który jest generatorem trójfazowym.
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
Jeżeli masz na myśli ten układ z Twojego Też początkowo miałem takie przypuszczenia. Ale opis patentowy jest nieco inny. Fakt że nie mają bezpośredniego wpływu na to czy alternator w ogóle działa czy nie i to skrzętnie też wykorzystują niektórzy producenci mostków sprzedając mostki sześciodiodowe jako niby ośmiodiodowe. No ale jakoś one jednak usprawniają...
Schemat podłączenia masz tutaj . Jeżeli masz rozebrany alternator to tez diody możesz sprawdzić
Schemat podłączenia dwóch akumulatorów przez diodę separacyjną do alternatora.
A o jakim właściwie alternatorze mówicie skąd wiadomo czy ma diody wzbudzenia.P
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
Witam Jak w temacie posiada przewinięte trafo na 15 volt około 100 A. Szukalem do tego diody prostownicze po to by wykonać wspomagacz rozruchu do samochodu. Znalazłem diody ale cena z kosmosu. Za 20 pln wyrwalem alternator od Megan 1 1.6 8v. Chciałbym te diody zastosować do tego urządzenia. Bardzo bym prosił o schemat jak podłączyć diody pod transformator....
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
aha, to trochę za późno napisałeś, bo już zrobiłem, to wszystko co mi kazałeś, oprócz sprawdzenia diod, i złożyłem alternator :)
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Peloks - ten schemat podany przez Ciebie nie ma czasami błędu.?
No to jak po odłączeniu lampka gaśnie to kabelek ok. A gdzie te 1,5v na wtyczce do alta? Jak tak to albo dioda w liczniku albo sam alternator a właściwie reg.nic innego .
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
Trzeba odnaleźć usterkę zamiast wstawiać mocniejszy driver, większy bezpiecznik i może jeszcze diody od alternatora. Bez obciążenia się wyłącza? Napięcia zgodne ze schematem?
Jeżeli rozładowuje akumulator to sprawdz diody przynajmniej jedna plusowa ma przebicie
To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
Kolego radek55 widzę na rysunku, że jest tabliczka znamionowa na alternatorze mógłby kolego odczytać typ dla pewności. Może się okazać że wyprowadzenie oznaczone kolorem niebieskim nie jest z diod wzbudzenia tylko ze środka uzwojeń i wtedy trzeba zmienić schemat. Pozdrawiam
Diody mają 2 złącza, te podobne wyglądem z trzema to całkiem inne elementy półprzewodnikowe. Schemat jest dobry. Nie musisz robić płytki - ale radiator zastosuj, nie musi w tych warunkach być to oryginalny radiator - wystarczy odpowiedniej wielkości płytka metalowa (najlepiej aluminiowa). Jako diody możesz zastosować diody stosowane w alternatorach...
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
Alternator pracuje w ARO 244 :) A ten mostek co wymodziłem znajduje się w środku alternatora. Narysowałem schemat jak podłączyłem te 3 Diody. http://obrazki.elektroda.pl/3309611400_1...
Widziałem kiedyś bardzo prosty ( i o taki mi chodzi) schemat wskaźnika ładowania akumulatora przez alternator. Dwie diody LED. Od 12-13V paliły sie obie, od 13-14,5V świeciła się zielona a poniżej 12V czerwona.Bardzo bym prosił o prosty schemat, tylko na jednej diodzie podwójnej (czerwono-zielonej od magnetowidu zał-wył.) Dzięki :D
Czy ktoś może mi udostępnić schemat tego lub podobnego alternatora ? Żebym wiedział jak sprawdzić ciągłość połączeń i które diody. Pozdrawiam.
Witam Naprawiam alternator Denso, który oryginalnie ma prostownik ośmiodiodowy oraz wyprowadzony środkowy punkt połączenia uzwojeń stojana. Czy mogę zamiennie wstawić mostek sześciodiodowy i nie podłączyć nigdzie środkowego punku uzwojeń? Jaki będzie tego skutek? W jakim celu stosuje się te dwie dodatkowe diody do których jest podłączony środek uzwojeń?...
Można w celach tuningu zastosowac diody Shotky .
Oznaczeń brak. Przysyłam pomiary i schemat. Znalazłem diody z alternatora które mają podobne parametry mierząc te masowe każda pokazywała coś koło .470. Pomiędzy blachami minus i plus zamontowane są oporniki. Sorry za amatorkę ;) w schemacie wrzuciłbym symbol diody lecz nie znałem kierunku przepływu. https://obrazki.elektroda.pl/2564373300_...
Rozumiem, że instalacje odtworzyłeś na podstawie fabrycznego schematu? Tam jest alternator samowzbudny i on musi mieć 6 diod prostowniczych o dużym amperażu i trzy diody obwodu wzbudzenia alternatora ( 1-amperowe).
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
rewelacja, a skąd kolego wiesz że nie dioda?
10R 5W Notorycznie pali ten rezystor + dioda + kondensator, przy uszkodzeniu alternatora. Sygnał wzbudzenia idzie przez ten opór. Pozdrawiam
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Mierzyłem omomierzem diody w mostku prostowniczym alternatora i na dwóch diodach multimetr pokazuje 49 kΩ, na czterech 51 kΩ. Rozrysuj schemat mostka [Wiem bardzo prosty] i na tej podstawie wykonujemy 8 pomiarów, cztery w kierunku przewodzenia i cztery w kierunku zaporowym, dla każdej diody, nawet pomiar na mostek w jednej obudowie, z w tedy...
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
kup sobie w sklepie jest w estetycznej obudowie z gniazdem do zapalniczki są ta trzy diody do napięcia i czwarta do alternatora jest to scalaku niepamiętam jakim solidnie wykonana płytka drukowana cena ok:20zł.
To wszystko wygląda skąplikowanie ale wszystko jest bardzo proste. Alternator normalny poza braku szczotek. Zbudowany tak samo jak inne. Diody tylko są oddzielnie i regulator, który daje sie zastąpić elektronicznym od poloneza. Pozdrawiam.
zielony szczotka zółty diody wzbudzenia , kontrolka ,szczotka Regulator do altrnatorów gdzie żadna szczotka nie jest umasowana!
3 diody są na płytce dodatniej, 3 na płytce ujemnej, mierzysz je na zacisku B+ (gruby przewód) i w miejscach przykręcenia do korpusu alternatora. Są tam jeszcze 3 diody wzbudzenia. https://www.google.pl/search?q=alternato...
Jeszcze raz dzięki Kolega"ociz" był najbliżej miałem spalone diody wzbudzenia dorzucam schemat alternator znaleziony na internecia dla wyjaśnienia http://obrazki.elektroda.net/40_12365735...
Mostek to ja bym dał 50A- te 20A to jest zwykle w impulsie, a poza tym te chińskie ampery to są przewymiarowane. No i porządny radiator a nie blaszka od puszki po piwie. Dobre też są diody od alternatora jako mostek. Pozdrawiam, A.
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Masz tam diody z alternatora podłącz to do kupy, szeregowo z akumulatorem zależnie jak szybko chcesz naładować, ale także jaka pojemność, żarówka do świateł długich lub razem z krótkimi.
Widzę że jest wieczny problem to zamieszczam uproszczony schemat instalacji elektrycznej alternatora w 126p.
Zrobiłem zdjęcie jak wygląda mój szczotkotrzymacz z regulatorem oraz jego schemat. Z mojego regulatora odchodzi 6 końcówek, z tego co wiem z regulatora np. z poloneza odchodzą 2 na szczotki i jedna masa. Jak w takim razie mam go połączyć z moim alternatorem? Porównywałem sobie schemat alternatora z poloneza i z Mazdy. W Mazdzie 3 diody prostownicze...
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
https://obrazki.elektroda.pl/8156348500_... Witajcie Posiada ktoś schemat kostki idącej do licznika, T4 Caravelle 92r. 2.5 AAF benzyna, muszę walnąć porządnie w pulpit, bo mi się alternator nie wzbudza (zimny lut?), w liczniku wiem, że to ta dioda jest od tego. Tak bym sobie kabelek przez stacyjkę gdzieś niezależnie podłączył czy jakoś. Jakieś...
Popatrz w schemat, jak jest wzbudzany alternator i czym sterowana jest kontrolka. Nie przeczytałeś dokładnie.
http://lmgtfy.com/?q=przer%C3%B3bka+alte... Dodatkowo google "alternator 9 diodowy". Klikasz na grafiki i oglądasz obrazki. Masz ładnie narysowane gdzie trzeba dołożyć trzy diody(nie trzeba kupować nowego mostka, tylko rozbudować istniejący), i jak w tej konfiguracji włączyć lampkę kontrolną i jaki regulator zastosować (regulatory do...
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu zielony) Do styku 15 regulatora idzie napięcie...
Diody 6A10 Trochę słabe te diody dawniej w podobnych prostownikach były 2 diody 30-35 A takie z alternatora samochodowego z solidnym chłodzeniem.
Witam , poszukuje schematu podłączenia uzwojeń alternatora miedzy sobą jak i do mostka prostowniczego , mostek posiada 8 diod mocy
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
A co odpowiada za wzbudzenie w tym altku, diody sa w regulatorze razem czy gdzies przy prostowniczych szukac? Rozbiore jeszcze ten stary padniety dla nauki. Mozna gdzies jakis schemat tego alternatora i/lub schemat elektryczny ladowania w C5 w necie zobaczyc?
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Dioda może być praktycznie dowolna o prądzie minimum 1A i napięciu 50V. Może to być dioda wzbudzenia wydłubana ze starego alternatora czy jakakolwiek inna dioda prostownicza choćby ze starej ładowarki/zasilacza od czegokolwiek.
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Oczywiście że można, nie wypisuj bzdur. Bardzo w takim bądź razie proszę o schemat. Alternator taki jaki mam w UAZie - 6 diodowy, bez wyprowadzanego przewodu ze środka gwiazdy.
Najpierw zajął bym się tą kontrolką ładowania a konkretnie dlaczego świeci przy wyłączonej stacyjce. Uproszczony schemat instalacji alternatora w maluchu. Może być przebita dioda w prostowniku głównym i + zamyka się przez prostownik pomocniczy na żarówkę i różne inne odbiorniki do masy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r...
Witam alternator nie ładuje wymienione szczotki,regulator i układ prostowniczy(diody),i nadal brak ładowania czy istnieje jeszcze cos do sprawdzenia,sprawdziłem na innym alternatorze dalej brak ładowania.Może ma ktoś schemat instalacji który przewód jest od wzbudzenia?
Witam, szukam schematu do wykonania bardzo prostego obrotomierza elektronicznego (np. na diodach) do Punto II z 8-zaworowym silnikiem 1.2. Przy okazji mam pytanie, czy można go przyłączyć do zacisków alternatora?
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Zasilić może się da każdy silnik indukcyjny trójfazową prądnicą, tyle że silniki indukcyjne mają różne charakterystyki i na rózne nominalne obroty są projektowane, więc żeby na wyjściu była sensowna moc z takiego silnika w szerszym zakresie prędkości...
To mam jeszcze jedno pytanie Tam jest normalny mostek 3 diody plusowe 3 minusowe i 3 wzbudzenia ? Masz może jakiś schemat tego dziadostwa tak dla własnej wiedzy i edukacji
Zrób pomiar na alternatorze i aku. Takie napięcie wskazuje na awarię ładowania więc alternator i tak do wyjęcia. Pewnie pierścienie si wytarły albo szczotki wołają o wymianę. Odnośnie schematu to żadnych cudów nie ma - przewód z kontrolki przez diody połączone katodą i z katody do alternatora. Pozostałe anody są wykorzystane chyba do blokady rozruchu...
Witam przetnij przewód od wzbudzenia alternatora i wepnij zwykłą diodę prostownicza katodą do alternatora a anodą do instalacji , i będziesz miał po problemie .:D
Czy to wycie alternatora przypomina odglos jkby sie mialo zalozona turbine. Tak wogole to nie mam ladowania z alternatora i jeden przewod mi sie odlutowal idzie od sztotek gdzies do diod jezeli go podlacze pod B+ to mam ladowanie i taki gwizd z alternatora. Ma moze ktos jakis schemat z podlaczeniami do alternatora wszystkich kabli - bo ten ktory mam...
obejrz ten link http://66.102.9.104/search?q=cache:lrXtN... Dodano po 2 tu masz opis podłączenia wygląda ze jest jednak uszkodzony alternator ale posprawdzaj go jeszcze
Przebita główna dioda "+" w alternatorze, na to wygląda patrząc na schemat Ps. tak porąbanego sterowania pompą paliwa to jeszcze nie widziałem (pomijając 3 pinowy czujnik ciśnienia oleju w Daewoo)
Kolego Adam, to takie typowe dzisiaj, ktoś czegoś nie widział, nie ma pojęcia, pisze głupoty, mistrzu jesteś wielki, chylę czoła, tyle, że ja nie twierdziłem, że widziałem alternator man-a, chociaż tutaj kolega się myli, bo alternator man-a widziałem, uruchamiałem nawet linie montażową, z której wychodziły nowiutkie egzemplarze, tylko co z tego. Widzieć...
nie ma ktoś z was schematu do tego samochodu? OPEL CORSA 1.5D (isuzu). w googlach nie znalazłem
Witam, dzisiaj z niewiadomych przyczyn zaczęła nieustannie świecić mi lampka ładowania (niezależnie od obrotów) :/ Sprawdziłem miernikiem prąd ładowania na alternatorze, wynik był około 12,45 V. (a powinno być 13.8-14.14 [V] ) Pasek oczywiście naciągnięty Czy to padła któraś z diod prądowych ? Jak najlepiej i najpewniej w warunkach domowych zlokalizować...
Panie Doktorku , słabo odrobiłeś zadanie domowe. Poszukaj SCHEMATU alternatora , może już nie będziesz wyciągał takich wniosków i nie zadasz takich pytań. Napięcie 14V masz na każdym "promieniu" gwiazdy , diody są łączone równolegle , to w jaki sposób zwiększy się napięcie? potrafisz uzasadnić?
Napiencie W to jest wyjście na obrotomierz . A pobieane jest z jednej fazy uzwojenia stojana omijając diody prostownicze.
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Rozumiem. Ale myślę, że dioda musi być między stacyjką a żarówką, bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem, wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? Taka dioda się nada : https://obrazki.elektroda.pl/1598262700_... Bo znalazłem jeszcze taki schemat https://obrazki.elektroda.pl/6038198800_...
Zwyczajnie dwie cewki- dwie diody, bo tam zdaje się żadnego ,,regulatora selenowego" :D nie było, tylko prostownik jak widać selenowy pełnookresowy + regulator mechaniczny (przekaźnikowy) napięcia. Poszukać regulatora 6 woltowego do alternatora dwucewkowego (jakis skuter, etc) i usunąć zarówno stary regulator oznaczony jako ,,koło na górze schematu",...
Mógłby ktoś narysowac taki schemat jak to zrobić?? Byłbym wdzieczny. Bo nie bardzo łapie :)
wlasnie cos mi sie tak zdaje chyba musze go sam zobaczyc Teraz mieszkam w anglii a tu jest duzo hindusow i pakistancow co to robia i mogli cos spieprzyc, sadze ze siedza diody pomocnicze
https://obrazki.elektroda.pl/7992685800_... Zakupiłem alternator z takim regulatorem ,jak wyżej czarny masa ,czerwony diody wzbudzenia kontrolka szczotka, obudowa druga szczotka ,śruba niebieski i co tam podłączyć ? Jest jakaś strona producenta tych wynalazków ?jakiś schemat ?
diody alternatora ursus diody alternatora focus isuzu diody alternatora
urwane śmigło temperatura sprężarka zamrażarki junkers cerapur podłączyć sterownik
Purpurowa płytka Tesli – działanie, właściwości, opinie inżynierskie, placebo Husqvarna traktorek – silnik nagle gaśnie podczas pracy, przyczyny i diagnostyka