Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Czy przy takim podłączeniu uruchamiałeś silnik?
Pasuje czasem trzeba podkładkę 4mm pod kółko podłożyć ale rzadko.
Witam! po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania powinna gasnąć. To normalny objaw.
Troszeczkę szybko poleciały, ale zanim ktoś Tobie odpowie, to moja rada, by pasek nie był za mocno naciągnięty, bo to jest przyczyną szybkiego padania łożysk. Czasami zdarzy się brak smaru w łożysku, ale to zdarza się bardzo, bardzo rzadko.
z tego co piszesz to wnioskuję że na wolnych obrotach alternator kompletnie przesztaje ładować, (jeżdżę Seicentem i na wolnych obrotach nawet jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to to nie świeci kontrolka ładowania tylko silnikowi troszke traci obroty). Uważam że to problem z alternatorem, sprawdź naciąg paska klinowego (mimo że nowy może ma za duży...
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
Podczas jazdy nagle coś zaczęło lekko śmierdzieć, a podświetlenie zegarów obrotomierza itp zaczęło mocniej świecić niż zwykle. Po wciśnięciu sprzęgła i przy gazowaniu zapiszczał pasek od alternatora i wszytko wróciło do normy... Macie jakieś pomysły?? Ładowanie sprawdzałem jest ok.
Czesc.Dobrze ,że już wszystko ok.U mnie było podobnie ale musiałem wymienić pasek klinowy napędzający alternator.Stary przy dużych obrotach poprostu się ślizgał. Na wolnych obrotach oczywiście było ok.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Tłumik w tym miejscu nic więcej nie ma. U mnie w deszcz rzęzi alternator.
Witam . Czy ktoś może potwierdzić wymiary łożysk do alternatora seicento 900 magneti-marelli 63320034 AA125-R 55A: 6203 i 6201 ?
Chcesz schemat tego ustroistwa?
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
musisz lutowac
To już miernik dawno popaliłaś chyba że miał bezpiecznik to bezpiecznik. Ładowanie zbyt niskie. Wymiemiaj alternator.
6203ZZ,6201ZZ
Alternator zardzewiał i stanął.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
Jaki zakres obrotów jest na alternatorze? Od 1000 do 6000. Zależy przy jakich obrotach silnika. Jakie jest napięcie przy sprawnym alternatorze Przy zgaszonym silniku 12...12.6V przy odpalonym 13.5...14.6V
Wadliwa obudowa alternatorów w Fiatach np. Seicento, Siena, Punto i inne...wytrzymują od 30.000 do 70.000 km. Producent upiera się że jest ok.
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Uwalone diody wzbudzenia.Wymień i będzie git.
Sprawdź czy masz naładowany akumulator.Może alternator nie działa.
Mam problem. Koledzy jak wymienic alternator w fiacie seicento?
Znajomy szybko wyczaił ze komutator sie spalił Jeszcze wyjaśnij co masz na myśli pisząc komutator, bo taki element w alternatorze nie występuje ( chyba że masz tam prądnicę, w co szczerze wątpię ). Elektryk ze mnie żaden, powtórzyłem tylko słowa ów kolegi który tak własnie nazwała przepalony element :), faktycznie mogło chodzic o regulator napięcia...
Polecam post Alternator - Seicento.
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
Witam przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem mam awarię alternatorem w fiacie seicento 900. Alternator nie ładuje sprawdziłem miernikiem napięcie, nie świeci się też kontrolka sygnalizacyjna jak włącze zapłon, nie świeci też po uruchomieniu silnika. Sprawdziłem ją przytykając do masy to się zapaliła. Wymieniłem diody problem...
Alternator.
Alternator do wyjęcia i do sprawdzenia na stole.
Dzięki koledzy, o ryzyku z tym ściąganiem klemów z Aku podczas pracy, dopiero później zdałem sobie sprawę :roll: Ale jak zmierzyłem bez akumulatora to napięcie na zaciskach bylo ok 14V. Coś mi się wydaje że to wszystko raz dziala raz nie. Jutro wszystko sprawdzę to wszystko bo mnie to irytuje :?
Mam rozumieć, że masz alternator z wewnętrznym wentylatorem? alternator ma zewnętrzny wentylator foto z tyłu (identyczny jest magneti marelli) http://obrazki.elektroda.net/3_126487973...
Naciąg paska.
ja mam 43 ah
Czy mógłby ktoś podać oznaczenia łożysk do alternatora 1.1 mpi seicento?
Wydaje mi się że 6201 i 6203 lecz na sto procent nie jestem pewien.Najlepiej jak go rozbierzesz i wtedy oblukasz,pamiętaj aby nowe były w tolerancji C3.A po rozebraniu dobrze sprawdzić szczotki(koszt 2 szt do wlutowania ok 10zł,i pierścienie po których się ślizgają koszt wymiany w zakładzie ok 35zł).
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
Alternator wymieniony.
No to oddaj do mechanika, on wymieni, skoro ty wolałbyś jednak nie. On też powinien sprawdzić co jest grane.
Dzięki wielkie Wam za odp :) pompa wody także tam jest? W Seicento 900 pompa wody jest na "zewnątrz silnika", pod alternatorem i napędzana tym samym paskiem klinowym co alternator.
do listy zbysława dodaję Seicento
Tak to prawda. Włóż największy jaki się zmieści, choć jak będziesz miał sprawny alternator to wystarczy ci taki jak dała fabryka.
jaka skarbonka, do seja to wszystko kosztuje grosze... https://allegrolokalnie.pl/oferta/altern...
A co ma rozrząd do alternatora?
No raczej nie jest skoro świeci Udaj się do innego mechanika celem regeneracji alternatora ....
więc opisze całą sytyacje :D okazało się że był zasniedziany kabel plusa który znajduje się przy alternatorze wyczyszczone przesmarowane wazelina techniczną. Natomiast jak już byłem tak daleko to wyciągłem cały ten alternator na stolik i jest inny problem mianowicie jest pęknięty korpus i po rozebraniu wyraźnie widać jak wirnik odziera się o stojan.....
Alternator się "kończy".
No może ze dwa razy miałem taki przypadek,. To chyba tylko w alternatorach w Seicento, gdzie pręty obłaziły z otulinki. :)
Czasami zdarza się uszkodzenie pierścieni w alternatorze i będą podobne objawy przy większym poborze prądu. Podłącz multimetr i sprawdź napięcie na aku i napięcie na wzmacniaczu, może się różnić o 0,1 V, czasami wystarczy dać lepsze zasilanie wzmacniacza i mase z aku do nadwozia lub bezpośrednio do wzmacniacza. W seicento alternator to jego słaby punk,...
Przyczyną był regulator napięcia na alternatorze...
Witam musiał byś sprawdzić ctan styków alternatora ,rozrusznika i przewodu łączącego akumulator z masą karuserii pozdrawiam.
wrzucilem to żeby zrozumiał czego mniej więcej szuka. jak mozesz podaj dokladne zdjecie tego alternatora....
Na przyszłość sam zacznij od tych wszystkich podstawowych czynności tak jak już wcześniej pisałem dopiero jak to nie pomoże to sprawdzenie alternatora i ewentualnie elektryk.
Masy wiązki sterownika są przykręcone do kolektora ssącego nad alternatorem
masz racje muszę się pobawić w demontaż alternatora
Nie pasuje.
Nie montuj nowego akumulatora pod źle działający alternator. Sprawdź alternator i regulator napięcia. Akumulator nie wytworzy 15-18V, coś masz źle z ładowaniem.
jeśli chodzi o to piszczenie to najpierw bym sprawdził czy pasek jest naciągnięty, mogą też piszczeć łożyska w alternatorze
Montowałem do s-301d alternator od fiata seicento. Koło pasowe na wałku rozrządu 270mm, na alternatorze oryginalne. Przy kole 230mm na wałku rozrządu, ładowania nie było, zbyt małe obroty.
alternator padł
Aku naładowane alternator ok
Wymiana lub doregulowanie paska napędu alternatora.
pasek idzie w jednej linii bo mierzyłem odsadzenie koła od obudowy a ona jest taka sama jak w starym a alternator jest chyba od Pandy albo od Seicento
Trzeba pomierzyć spadki napięcia, ale ba bym zrobił inaczej-odłączył bym oryginalny układ kontrolki i pomiędzy B+ a D+ podłączył bym lampke probierczą, ta droga przekonał bym sie czy wina nie w alternatorze.
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
albo wita cię łożysko na alternatorze.
Alternator do sprawdzenia.
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
zacznij od sprawdzenie regulatora napięcia, ale jak już będziesz miał na stole alternator - warto zrobić mały remont ( szczotki i inne)
a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany )
Czy rozrusznik wyrzuca słychać klaśniecie. Skoro koła ci sie blokują to po mojemu rozrusznik wyrzucił i został może coś go zblokowało. Albo silnik się zablokował problem z rozrządem. Czy jak wykręcisz świece idzie obracać silnikiem kręcą paskiem alternatora?
wyciagnalem zerwany pasek klinowy. Martwi mnie ten dym, do wymiany bedzie cały alternator?
Sprawny akumulator to raz , skoro rozrusznik naprawiłeś to połączenia między aku-alternator-rozrusznik
Nie rób tak, chociaż gdy wszystko sprawne nic się nie stanie. Jakieś dziwne porady o wzroście napięcia, tak wzrośnie do 14,5 może do 14,6 w zależności od regulatora. Alternator seicento mierzy napięcie bezpośrednio z wyjścia, co innego w japońcach, tam może wzrosnąć do kilkudziesięciu V. Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad...
Witajcie, mam seicento które długo jeździło z uszkodzonym alternatorem. Ładował w okolicach 18V, niestety komputer tego nie wytrzymał. Po diagnostyce błąd wtryskiwacza 110. Mierzyłem przejście na wiązce do samego komputera. Jest ok. Podobno posypał się sterownik. I teraz pytanie czy uratuje go nowy wsad? Czy uszkodził się mechanicznie? Oto co udało...
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Naladuj akumulator i powtórz pomiary na alternatorze i akumulatorze
Problem może dotyczyć czujnika ntc co tłumaczyłoby za niskie obroty po porannym rozruchu i trudności z odpaleniem. Alternator masz sprawny.
A mówiłem sprawdź akumulator ;) jeśli wszystkie bezpieczniki wyciągałeś i nie spadł pobór prądu to sprawdź alternator i rozrusznik.
Eeeech, vodiczka ...! Alternator do Seicento ma wydajność prądową 55A, a akumulator ma 40 ... 45Ah. Gdzie tu Twoje "0,1C"? Masz jakiś samochód? To zajrzyj pod maskę ...
Witam. Aktualnie powinieneś mieć alternator: [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa... [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa... Seicento 1.1. Jak widzisz mocowania się różnią, ale konstrukcja i budowa alternatorów jest identyczna. Wystarczy że przełożysz wszystko z...
Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz,...
W 1.1 jest właśnie problem na mostku z alternatora do rozrusznika,tam jest spadek napięcia.P
Najprowdopodobniej regulator.
Wydaje mi się ,że powinieneś zacząć od sprawdzenia drobnych odbiorników typu : oświetlenia wnętrza pojazdu lub bagażnika,radia samochodowego i wzmacniacza np: do tuby basowej poprzez wentylator chłodnicy, który nie zawsze się wyłącza i alternator.
No lipa.. Nic się nie zmieniło.. Mechanik mówił, że być może trzeba kupić nowy, oryginalny czujnik. Co do reszty nie wiem.. Jeszcze zaprowadzę samochód żeby założył ten stary czujnik i sprawdził. Jeszcze mnie ciekawi sprawa kostki stacyjki, rozrusznika i alternatora..
Leży u mnie bezużytecznie alternator Elmot aa125 65A z fiata seicento i chciałbym go zamontować w ciągniku lecz nie pasują mocowania. Czy do alternatora można dospawać kawałek płaskowanika, czy alternator się nie uszkodzi przez spawanie?
Witam kolegów. Mam ponownie problem z Seicento . Od czasu do czasu ginęło ładowanie. tzn światła słabo świeciły , po zgaszeniu auta nie chciał odpalić tak jak by aku był rozładowany. Lecz dziś zapaliła się kontrolka ładowania. Co może być przyczyną?? Gdzie znajdują sie diody w alternatorze? Dodam także ,że auto zaczęło dużo palić . po zatankowaniu za...
A skąd. Te regulatory zresztą nie siadały w ten sposób. A lampka gaśnie, czy zarzy się? Nie grzeje się stojan? Alternator nie wyje?
Jak w Seicento 0,9 naciągnąć pasek klinowy, patrzyłem z góry na alternator i nie widziałem żadnej śruby do regulacji naciągu paska Pozdr.
no tak alternator w seicento jest 55A ale skoro zaluzmy ze akumlator ma 200A produ rozladowywujacego (czy jakos tak ) to chyba znaczy ze aku spokojnie zasili mi 80A ?? jak tyle zaluzmy bedzie potrzebowal czyli ja rozumie z tego ze jak dajmy chwilo cos potrzebuje 200 czy 150 czy 90 to wtedy tele pradu da aku czy zle mysle ??
Weź 2x 15! Co się będziesz ograniczał?! Tylko pomyśl czym to zasilisz, bo z tym alternatorem to kicha będzie ...
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Niestety pękła obudowa alternatora = wymiana alternatora na drugi, są dość tanie.
Wszystko zależy co rozumiemy przez słowo "awaryjność" w 20 letnim aucie, wszystko może paść. W rodzinie był fiat seicento i problemy z alternatorem to była norma, szczególnie jak było mokro, burzowo, tak osadzony jest że dostawała się woda na gorący alternator i się rozlatywał, albo problemy z wentylatorem chłodnicy i to w aucie 8-10 letnim a nie 20...
A według mnie każdy aku jest OK. W Seicento 900 rocznik chyba '99 mam ładowanie około ~20V - aku nadal działa jest OK. Na dniach zmieniam alternator.
Czyli mam rozumieć, że jak kupię regulator to dostanę go razem z nowymi szczotkami? Tak to jest sprzedawane? Trzeba rozkręcać cały alternator, aby wyjąć regulator?
Zmierz napięcie na zacisku "+" alternatora. Jeśli różnica między zaciskiem alternatora, a klemą akumulatora jest większa niż 0,2V to wymień lub dołóż dodatkowy przewód alternator-akumulator (oryginalny jest 2-częściowy: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator).
sterowanie alternatorem alternatorem bosch alternatorem toyota
ecc82 sprzedam wariuje pokrętło numer seryjny lodówki
zapalnik czasowy skymaster ustawienie kanałów
Growatt SPF 6000 Off-grid – dobór paneli, różnice falowników niskonapięciowych i wysokonapięciowych Łucznik Luca iL 465 – brak zygzaka, przyczyny i diagnostyka maszyny do szycia