A czy oglądałeś przebieg z tego hala ? Z tego co wiem to przetwornika hala raczej są na 5V a to że ci trochę działało a procek się nie popsuł to wnisek że poziom sygnały jest raczej OK. Problem może być też w zakłuceniach. Uciekaj od zapłonu i przewodów WN Pomyś o doprowadzenie tego sygnału w przewodzie ekranowanym a szczytem bezpieczeństwa byłoby zastosować...
A co jesli seicento nie posiada czujnika prędkości bo ma linkę? Jak to obejść ? Jakis impulsator który zamieni obroty linki na sygnał cyfrowy? Z jakiego auta można to wykorzystać ?
Hmmnm, tak sobie pogooglowałem i poelektrodowałem i chyba "nie ogarnę" z tym 555. Chyba że podrzucicie jakiegoś gotowca...:):):):):)
Rozmiar ma wpływ na odczyt prędkości tylko i wyłącznie no chyba, że na każdym kole masz co innego :) Wykasuj błędy. Wejdź w parametry i zobacz czy przy jeździe są odczyty prędkości. Może czujniki są ok a pierścienie ABS uszkodzone.
Pamiętam że środkowy to był sygnałowy bo wymieniałem gościowi kawałem instalacji właśnie od tego czujnika bo mu się spalił czujnik i ów kawałek instalacji. Zobacz książkę Sam naprawiam Seicento tam jest schemat instalacji.
Witam. Czy jest ktoś w stanie podać jaka powinna być częstotliwość sygnału z czujnika prędkości pojazdu w Seicento od 0-140km/h ten przedział nie zamyka żelazna granica, chodzi mi tylko o orientacyjną częstotliwość Pozdrawiam
Problem rozwiązany. Dopiero na wykresie komputerowym okazało się, że to czujnik prędkości walu. :).
Proste, kupujesz najmniej zeelektronizowane. Po 21 skąd wspomaganie ma wiedzieć czy pracowac czy nie , to nie koń że reaguje na wiooo. Musie mieć czujniki. A jak masz alergie na czujniki to musisz mieć przypakowane ręce od kręcenia kierownica. Od tego czy ma pracować czy nie ma czujnik momentu obrotowego kierownicy( wcześniej źle się wyraziłem wszystkie...
Częstotliwość i amplituda napięcia wytwarzanego przez czujnik jest odpowiednia do prędkości obrotowej silnika.
W moim liczniku są dwa "silniczki", jeden napędza wskazówkę, drugi nabija kilometry. To że jeden będzie miał problem z działaniem, to nic dziwnego. Zacznij od obejrzenia, czy nie ma zimnych lutów w zespole licznika, nie spuchł jakiś kondensator, czyli prędkościomierz nie dostaje sygnału, ale układ od km jeszcze tak. http://obrazki.elektroda.pl/1205492500_1...
Napisałem wcześniej co powinno się zrobić w pierwszej kolejności. Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego to jeden i ten sam czujnik, więc jeśli jest obrotomierz (lub jego symulacja w KTS) i pokazuje prędkość obrotową nawet przy kręceniu rozrusznikiem to ten czujnik jest sprawny.
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Witam wszystkich mam takie pytanie ponieważ moja skrzynia którą mam zamontowaną się "sypie" coś tak jakby ociera i przymierzam się do przełożenia skrzyni tylko ta skrzynia którą chcę włożyć, odczytuje prędkość poprzez linkę a ja mam w moim seju licznik elektroniczny - 2002 r. i teraz mam pytanie czy da się to jakoś przerobić aby skrzynia przystosowana...
Jestem z Dąbrowy Górniczej. Potrzebujesz licznik oraz czujnik prędkości samochodu + kabelki+ złącza Instalacja licznika do przeróbki. Wszystkie elementy posiadam. Jeśli jesteś zainteresowany złapiesz mnie pod 502037251
Czy problem występuje tylko na benzynie czy na gazie też ? Po zakupie oczywiście zmieniłeś filtry ? Zmierz opór czujnika temperatury cieczy chłodzącej - powinien być taki jak podała fabryka lub nieznacznie się różnić - sprawdź czy jest iskra na zimnym silniku - może cewka ? - może czujnik prędkości obrotowej... ale to już mniej prawdopodobne
Jeżeli gotuje się przy mniejszej prędkości to może być czujnik temperatury, a jeżeli przy większej to np uszkodzona pompa wody, zapchany układ chłodzenia, uszkodzony termostat
To jakieś dziwne tłumaczenie w programie - albo chodzi o czujnik prędkości obrotowej silnika, albo sterowanie wtryskiwacza - tak czy inaczej prosta do zdiagnozowania usterka elektryczna, tylko wypada, żeby mechanik dysponował multimetrem, a najlepiej oscyloskopem...
Nie aktywuje się z czujnika prędkości - sygnał z niego odpowiada tylko za czułość serwa. W Corsa B i Seicento aktywacja następuje wraz z sygnałem ładowania -kontrolka gaśnie, wspomaganie startuje. To po to żeby nie "wypompować" baterii przy niepracującym silniku.
Może by "podpasowało" elektryczne wspomaganie z Seicento. Tak w skrócie składa się z układu mechanicznego z silnikiem na kolumnie kierownicy, sterownik (osobna kostka z przyłączami) no i do tego impulsator/czujnik prędkości, ale to (impulsator) to chyba potrzebne do każdego wspomagania.
Już mam to był od czujnika stukowego i juz mam to podłączone a na diagnostyce wychodzi mi że nie prawidłowa prędkość pojazdu czy muszę to podłączyć czy nie muszę
Czujnik prędkości generuje falę prostokątną o amplitudzie zbliżonej do napięcia zasilania i sprawdzisz to oscyloskopem albo testerem z diodą LED. Można też zobaczyć czy centralka wtrysku widzi prędkość własną pojazdu.
Taka mała historia. Kiedyś miałem Seicento 1.1 z niemcowa. Traf chciał ze to małe autko miało wspomaganie elektryczne kierownicy cos jak Punto. Padł czujnik prędkości- takie małe cos. Pojechałem do serwisu Fiata. Pan mechanik podłączył Examiner i jak byk wyszedł ten czujnik. Pan mechanik powiedział ze w życiu nie ma czegoś takiego w Seicento i jest...
Panowie (i panie :)) mam Fiata Seicento S 1100. Zastanawiam się nad małymi zmianami mechanicznymi w moim autku. Przegladajac strony internetowe zobaczylem tuning u Chojnackiego. Nazywa się to Seicento GT i kosztuje około 900 zł. Na stronie napisali: Modyfikacja nie ma negatywnego wpływu na trwałość silnika i obejmuje : głowicę silnika, zawory, gniazda...
Cześć! Mam problem w moim roboczym samochodziku, a mianowicie w Fiat seicento 1.1 mpi, samochód po zderzeniu w sarnę zaczął wariować, a mianowicie wygląda to tak - samochód przy większej prędkości (jazda na 4-5 biegu) na gazie dławi się i nie ma siły przyśpieszać, zaś gdy przytrzymamy sprzęgło samochód gaśnie - przy benzynie także samochód przerywa...
Na ww znalazłem coś takiego " Koledzy co do prędkościomierza to pada czujnik impulsów ( ten który znajduje się na końcu linki w bloku wida go po prawej stronie ściany grodziowej nieopodal linki od sprzęgła ) ma on dwie funkcje - prędkość i obroty. ". Czyli tak jak powiedzieli koledzy wyżej.
Witam. Auto jak w temacie. Kupione dwa tygodnie temu za grosze z uszkodzonym silnikiem. Mechanik, który wymieniał uszczelkę pod głowicą założył ją odwrotnie przez co wałek rozrządu pozbawiony był smarowania i uległ zatarciu. Auto przejechało tak u mnie około 300 kilometrów, wcześniej podobno kilka miesięcy stał. Kupiłem używaną głowicę, oddałem do remontu....
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
Co do ASO. Swego czasu - jakieś 6 lat temu znajomy przyprowadził mi Seicento 1,1 z elektrycznym wspomaganiem kierownicy - cos ala Punto. Oryginalnie fabrycznie zamontowane no i pech chciał padł mi czujnik prędkości. No to ja wale do serwisu ASO Fiata i mówię co jest grane. Ze padł czujnik i trzeba go wymienić - byłem cwany poczytałem na necie o co chodzi-...
Potrzebuje czujnik który jest na linkę i "kabelki" :) Chcę zrobić komputer pokładowy i potrzebuje sygnał elektr. prędkości (przejechanej drogi). W moim samochodzie impulsatora nie ma (fiat palio 2000r 1.2 8V). W modelu 1.6 jest taki czujnik (2 w 1) ale kosztuje ok 200zł. A to trochę za dużo. Dlatego myślałem że z seicento będzie pasował. (???)
Witam. Mam taki problem z seicento, że faluje na wolnych obrotach, a gdy zwiększam obroty to wzrastają i za chwile dusi się i wraca na niskie mimo że przepustnica jest uchylona. Ogólny brak mocy, Prędkość max 100km/h i gdy do niej dojdę to auto mi zadusza i zwalnia. Problem z obrotami na wolnych nie występuje gdy: a) ściągnę wężyk idący do czujnika...
Witam serdecznie FIAT SEICENTO YOUNG rok 2001 pojemność 900 1) Awaria - padł wentylator. Na małych codziennych odcinkach 6 km nie zauważyłem tego. Autko kiepsko odpalało na ciepłym silniku bo był rozgrzany. Na zimnym bez kłopotu. Stawiałem na akumulator. Na odcinku 18 km zgasiłem auto, kupiłem znicz, wsiadłem i był kłopot z obróceniem wału przez rozrusznik....
Witam forumowiczów Mam nowy problem ze swoim sejakiem 1.1 MPI. To wersja z 2004 roku , z przebiegiem ok 80 tys km. Przejechałem ok 2000 km bez problemów i w czasie jednej z podróży zapalił mi Check a chwilę poźniej mimo poruszania się z prędkością ok 80 km/h włączył się wentylator. Wentylator pracował cały czas i wyłączył się po dopiero po wyłączeniu...
Na lewarku czujniki to nie najlepszy pomysł - wraz z powiększającym się luzem na tulei dźwignia po włożeniu biegu zaczyna coraz bardziej wracać do środka. Natomiast w 90% seicento skrzynia jest sterowana linkami. Jak zobaczysz na skrzyni ta z tyłu przestawia dźwignie na lewo i na prawo a w środkowej pozycji jest na luzie (zawsze) wystarczy na nią przyczepić...
tak wiem co to jes czujnik prędkości obr,w, i do czego służy wiem więcej niz moglo by sie wydawać po moim pytaniu, i wiem tez ze to blad tego czujnika, ALE wiekszosc osób które piszą o tym błedzie nie umie auta odpalic , ja niemam z tym zadnych problemow, autko idzie rowniutko nie przerywa nawet na postoju , dlaczeg urzadzenie podłączone do auta nie...
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
Doktorr Wielkie dzięki. Już wcześniej sprawdzałem szczelinę między kołem pasowym a czujnikiem i od samego początku jak kupiłem sejka (rok 2000) to szczelina nie ma 1mm tak jak powinna mieć tylko około 3-4mm i przez te 9 lat wszystko było OK. Zdążyłem już się dowiedzieć, że na podstawie sygnałów przesyłanych z czujnika elektroniczne urządzenie sterujące...
Oczywiście mogę sięmylić, ale.... Urządzenie wyprzedzające zapłon o 8, 10, 12 stopni stosowane jest przy instalacjach CNG. Nosi nazwę wariatora. Podłączenie jest podane na ulotce, ale ja pamiętam to z czujnika halla, które uznałem za łatwiejsze. Urządzenie potrzebuje do nauki fazy rozbiegu, gdzie zapamiętuje sygnał bazowy. Następnie w zależności od...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Sam wskaźnik działa z lekkim opóźnieniem więc sensu nie widzę. Po prostu trzeba tankować do pełna, a nie za 20zł. A autor niech pojeździ Warszawą i doceni ten wskaźnik w swoim aucie. ;) Cóż, auto do dużych nie należy :P np. wjazd na rondo przy średniej prędkości np. 30km/h powoduje zmianę stanu wskaźnika - to wszystko dlatego że w baku nie ma przegrody...
Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje. Woda właśnie jak najbardziej się nadaje do sprawdzenia włącznika termicznego wentylatora, bo włącznik wentylatora jest skalowany aby przy temperaturze 98 stopni włączał wentylator a woda wrze w granicach 100 stopni Celsjusza, więc jak najbardziej...
Samochód gaśnie w czasie jazdy i nie można go uruchomić (dzień wcześniej elektryk samochodowy wymieniał lampki w tablicy rozdzielczej ale może to nie ma z tym związku) Pierwszy raz samochód zatrzymał się to sprawdziłem iskrę na wszystkich świecach zapłonowych była i żadna z nich nie była zalana. Samochód zatrzymał się niedaleko warsztatu samochodowego,...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
(at)Bieda z nędzą Tłumiki były trzy 1) http://www.tomczesci.pl/index.php/produk... taki miał ojciec w malaczau 80 rocznik i kumpla siostra w malaczu przystosowanym dla niepełnosprawnych z którego demontowaliśmy osprzęt. 2) http://www.tomczesci.pl/index.php/produk...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
Zabrałem się za montaż tempomatu do starego Espaca. Mam popularny tempomat z Opla Omegi wraz z manetką oraz krańcówką sprzęgła. Wszytsko podłączyłem według schematów. Czyli jest czujnik przy pedale sprzęgła i sygnał od "stopu"-hamulca. Wiedziałem że największy problem będę miał z czujnikiem prędkości. Opel bierze sygnał z czujnika ABS - minimum 17 impulsów...
seicento czujnik czujnik seicento blokada prędkość czujnik
pułapka basowa programatorem rt809f nowego woluminu
wentylator łazienkowy pozycja pływająca
Błąd filtra paliwa, utrata mocy i zgaśnięcie silnika Saeco Royal - komunikat „Ventilate”, brak wody i pary