Witaj, Trzeba samochód podłączyć pod diagnozer i sprawdzić rzeczywistą wartość otwarcia silnika krokowego wolnych obrotów (jednostka w "krokach"). Jeśli silnik przygasa a komputer zwiększa liczbę kroków silniczka krokowego to znaczy, że jest on przytarty i należy go wymienić. Czasami można go wyczyścić. Pozdrawiam....
Po uruchomieniu silnika, jak będzie nierówno chodził wyłącz go i wykręć świece. Jeżeli na 2 i 3 cylindrze będą czarne, to może być tak, że zaciąga olej z pokrywy zaworów. Trzeba zdjąć korpus wtryskiwacza, pokrywę zaworów, założyć nową uszczelkę pokrywy zaworów i dodatkowo miejsca między wlotem kolektora...
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był...
Jeżeli zaczyna nierówno pracować jak się trochę zagrzeje silnik to poszła uszczelka pod glowica Uszczelka zmieniana 3 lata temu (jakieś 30 kkm). Płynu nie ubywa, nie gazuje w zbiorniku, olej czysty.
Witam Mam problem ostatnio kiedy pale mojego seiciaka na benzynie nierówno pracuje raz wyższe obroty raz nie przerywa tak jakby gdzieś powietrze zasysał. Panowie proszę o pomoc bo nie wiem co sie może dziać (na gazie normalnie chodzi) a poza tym świece wymienione przewody zapłonowe tez. Co może byc...
a ten regulator na przepustnicy jest ? Tak, obok wtryskiwacza. Seicento silnik spi 1.1 instalacja I generacji rok 2000 Zgodnie z prawem powinna być min. II generacja... masz chociaż emulator sondy i wtrysku? Jak jest ustawiona emulacja sondy przy pracy na LPG? Nie mam czegoś takiego, taki fachowiec...
Jeśli nie masz fiata code i sterownik który chcesz podmienić jest niezakodowany to możesz śmiało podmieniać Ma immobiliser bo to już seicento. Też mam sc i bez fiata code a sterowników bez tego ustrojstwa diagnozowałem ze 20. W programie diagnostycznym jest wskazane czy ma fiata code czy nie....
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie...
Witam ponownie. Chciałbym odświeżyć wątek nierównej pracy silnika, problem jak był tak nadal występuje. Bardzo proszę o jakąś poradę co może być przyczyną. poczyściłem wszystkie przewody, filtry wymienione i żadnej poprawy.
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty...
Witam, może ktoś jest mi w stanie pomóc, problem jest właśnie w seicento 1.1. Silnik na benzynie nie pracuje na 2 garach, na gazie chodzi ale bardzo nierówno - głowica zrobiona (ciśnienie na wszystkich jest) - iskra na wszystkich jest - przewody wymienione - wtryski oki - świece oki Rozkładam już...
witam, masz ten samochód jako pierwszy właściciel?, ostatnio trafił do mnie sej miał podobne objawy, po myciu i czyszczeniu :D :D było to samo, sie Qrna fi wnerwiłem i zdjąłem głowice i tu niespodzianka, silnik mimo ze na łańcuchu miał go zerwanego , przepiłował obudowe i sie zerwał, pokrzywiło 3 zawory...
Witam Mam koledzy problem i nie wiem juz co robić mój Seicento pracuje nierówno na benzynie tak jak by powietrze brał a na gazie pyrka nie wiem już co robić przepustnica wymieniona silnik korkowy też wszystkie uszczelki tez nie wiem już co robić. Mam podejrzenia że to albo mapsensor, sonda albo główny...
Witam! Wiem że były podobne tematy, ale nic z nich nie wywnioskowałem. Odpalam autko po nocy o temperaturze ok. -5 stopni, jest niby ok. Jednak w pracy silnika słychać taki jakby malutki stukot. Obroty są równe, ale nie wiem jakie bo mam zegarek zamiast obrotomierza :) Po dodaniu minimalnie gazu, samochodem...
A jak ma się to do jak go odpalam coś piszczy, nie równo pracuje Dlaczego silnik od razu od strzału gaśnie? Dlaczego silnik nierówno pracuje Piszczało ponieważ zerwany silnik z poduszki jest przesunięty do przodu tak że koło pompy haczy o uchwyt silnika chłodnicy, w tym miejscu...
No to cóż, wiele Ci tam nie zostało. Czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Po odpaleniu ECU lekko podnosi obroty, być może kiedy chce już zejść do biegu jałowego 900-1000 silnik krokowy dostaje czkawki. Więcej osprzętu tam po prostu nie ma ;) Odłącz akumulator na...
wiec podmienię pompę filtr paliwa i powietrza miesiąc temu nowy był wkładany wiec odpada ale pompę mam nową wic podmienię i zobaczymy jakie rezultaty sprawdzałem sondę miernikiem i ma 2 v więc tak jak by dobra ale coś nie mam do niej nie mam przekonania że to ona nie jest przyczyną nierównej...
sprawdź jak ma ustawioną emulację sondy lambda,bo bardzo często fiaty przeprogramowują się podczas pracy na gazie, wtedy należy ustawić emulację masową a nie 0-1V, może jednak to skutkować zapalaniem się kontrolki wtrysku, bo dla systemu sonda będzie uszkodzona, ale można wtedy odciąć ją przekaźnikiem...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z...
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką"...
Witam, mam pytanie co może być powodem nierównej pracy silnika 1,1 mpi/54 KM Fiat SC 2001r. od jakiegoś czasu tak jak na poniższym filmiku, silnik wariuje, nie wygląda to na wypadanie zapłonu, bo przyspiesza z gazem w podłodze i jest wszystko ok, pali też na dotyk. Czasami po nagrzaniu jest lepiej...
Zdecydowałem się w ramach "eksploatacji" na wymianę rozrządu z pompą wody, świec i przewodów WN, we wskazówkach dla zaprzyjaźnionego mechanika ująłem też zawory. Oto co się okazało: 1. rozrząd był przestawiony o 1 ząbek - dlatego "popiardywał" przy schodzeniu z obrotów i od czasu do czasu szarpnął 2....
W seicento 900 z 1999, 60 tys przebiegu, zwłaszcza gdy jest wilgoć mam wrażenie nierównej pracy silnika. Metaliczny stuk, wypadanie zapłonów. Czytałem, że to normalny, częsty problem. Tylko co jest przyczyną?
Kolego, u mnie na początku też to nie występowało, ani w megance ani w corolli i wyśmiałem gościa w ASO jak mi powiedział, że winą padniętego wtryskiwacza jest "przeterminowane paliwo", a już wtedy na to zwróciłem uwagę, że jak poziom w baku zbliża się do rezerwy to rano odpala od drugiego kopa (na to...
no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
Witam! Przeczytałem już wiele for i nadal nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Sprawa wygląda tak. W Seicento 0.9 benzyna dziwnie falują obroty, tzn najpierw autko chodzi normalnie potem obroty falują w granicach 1000-1300 a potem wkręca się tak do 4000 i trzeba wtedy przegazować, żeby obroty spadły...
Jaka instalacja LPG? FABRYCZNA FIATOWSKA - coś włoskiego. Tyle co o niej wiem to to, że ma pojedynczy filtr gazu (dopiero co wymieniony - bo myślałem,że się zapchał). Widzę krokowca na węzu, żadnej śruby (a więc instalacja nie-garażowa, gazownik to potwierdził), gaz podawany jest w fazie lotnej w taki...
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece...
Zdjęcie pierwsze przed wymianą sondy lambda, ostatnie po wymianie na drugą. Wartości takie same. Tak wyglądają świece : Film z pracy silnika, może nie widać tutaj ale jak się jedzie to czuć że nie ma mocy w aucie i że nie wykręca się tak jak powinien, jest bardzo zamulony...
Odpowiadam Ciśnienie sprężania sprawdzanie kilkakrotnie i te 11 to ma .Między czasie wymieniona głowica bo było podejrzenie że są to przedmuchy między cylindrami. Luzy zaworowe są dobre sprawdzane i płytki się obracają swobodnie jak krzywka je uwolniła. Przed i po wymianie głowicy sprawdzane fazy i...
pojedź na diagnostykę i sprawdź sondę lambda jeśli uszkodzona wymień.wszyscy ją lekceważą a przy aucie zasilanym gazem to powinien być standard, bo to ona rządzi spalaniem i zawartością mieszanki.teoretycznie powinna być wymieniona co 100tys. ale gaz to bardziej surowe warunki pracy silnika ,wyższe temp....
a dużo to znaczy ile pali? On mniej jak ok 7 l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek. Termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno. Komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900...
Dobra ładowanie mam spoko, wymieniłem regulator napięcia i bez zmian, szczotki były spoko w starym, problem był w liczniku. Moje problemy z tym silnikiem to nadal, długie kręcenie po dłuższym postoju i moment nierównej pracy silnika, jak patrzę na obrotomierz to po odpaleniu jest takie szarpnięcie obrotami...
U mnie raz też "cykał strasznie" przekaźnik od wycieraczek, nie pomagało ani wyłączanie dźwignią, ani stacyjką, "cykał" i już, "skleił" się abo co, albo gdzieś wtyczki "zamokły"... Jak się dowiedziałem co "cyka" to się nie martwiłem, po jakimś czasie umilkł i jest dobrze do tej pory... No, kasatory...
Powrót do tematu, dalej cisza. Stał tydzień w warsztacie i nie wiedzą o co chodzi😅 wymienili cewki(tamte były sprawne według mnie) i przewody wn bo jak coś grzebali to ich kopnęlo bo było przebicie. Ciśnienie paliwa 1bar, kompresji powiedzieli ze nie mierzyli bo uznali ze silnik za ładnie pracuje...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem...
Witam. Panowie i Panie mam problem z moim Fiatem Seicento 1.1MPI. Mianowicie auto gdy jest zimne ma pełen zakres mocy i obrotów silnika. Pracuje równo, nie przerywa, wkręca się na obroty. Problem zaczyna się dopiero wtedy kiedy auto osiągnie normalna temperaturę pracy tj. po około 10-15 km. Zaczyna...
Witam. Mam pewien problem z moim Seicento 1.1 SPI (1999r). Otóż: Na "starym" map sensorze silnik pracuje bardzo nierówno, falują obroty, wysokie-niskie-wysokie-niskie, i tak co chwile. Po wymianie map sensora na nowy, przy próbie odpalenia samochodu świeci się kontrolka wtrysku, oraz mam problemy...
Dzisiaj zauważyłem podejrzaną rzecz a mianowicie na PB zatkałem wlot filtra powietrza i silnik nie zgasł, nawet nie zaczął nierówno pracować co by świadczyło o jakimś lewym powietrzu ale na LPG przy przesłonięciu wlotu filtra silnik natychmiast zadygotał i po chwili zgasł. Osłuchałem dolot i słychać...
Witam, Dorzucając trzy grosze do poprzednich wypowiedzi opiszę moje doświadczenia z gazem. Przejechaliśmy na LPG w firmowych samochodach, około miliona kilometrów (fiaty: Seicento 1100 i Pandy 1100/1200). Silniki SPI i MPI z instalacjami Lovato i Stag. Faktycznie dużą stratą jest konieczność uzyskania...