Witam serdecznie, mam pewien problem z Seicentem 900 - 1993r. Auto ma wbudowany gaz. Opis problemu: Załączam autko - nie dodam gazu to zgaśnie (problemów z odpaleniem nie ma, gdy załączam na gazie to praktycznie od razu gaśnie) Po dodaniu gazu - nie zgaśnie ale też nigdzie nie zajade ponieważnie ma mocy / silnik tak choby chciał a nie mógł, co prawda...
Jaka instalacja LPG? FABRYCZNA FIATOWSKA - coś włoskiego. Tyle co o niej wiem to to, że ma pojedynczy filtr gazu (dopiero co wymieniony - bo myślałem,że się zapchał). Widzę krokowca na węzu, żadnej śruby (a więc instalacja nie-garażowa, gazownik to potwierdził), gaz podawany jest w fazie lotnej w taki pierścień pod dekiel filtra powietrza - moim zdaniem...
Witaj, Trzeba samochód podłączyć pod diagnozer i sprawdzić rzeczywistą wartość otwarcia silnika krokowego wolnych obrotów (jednostka w "krokach"). Jeśli silnik przygasa a komputer zwiększa liczbę kroków silniczka krokowego to znaczy, że jest on przytarty i należy go wymienić. Czasami można go wyczyścić. Pozdrawiam. P.S. Innym problemem może być nieprawidłowo...
Witam moje auto to Seicento silnik 900 rok 2001. Auto ma też instalacje gazową ale na niej problem nie występuje. Gdy odpalam zimny silnik przed kilka sekund gdy są wyższe obroty chodzi jak zwykle ale potem obroty spadają i zaczyna nie równo pracować mocno się trzęsie po dodaniu gazu nadal chodzi bardzo nie równo ledwo wkręca się na obroty. Wtedy przełącza...
Witam. Panowie i Panie mam problem z moim Fiatem Seicento 1.1MPI. Mianowicie auto gdy jest zimne ma pełen zakres mocy i obrotów silnika. Pracuje równo, nie przerywa, wkręca się na obroty. Problem zaczyna się dopiero wtedy kiedy auto osiągnie normalna temperaturę pracy tj. po około 10-15 km. Zaczyna się dławić, brakuje mu mocy, skacze w trakcie jazdy,...
Powrót do tematu, dalej cisza. Stał tydzień w warsztacie i nie wiedzą o co chodzi😅 wymienili cewki(tamte były sprawne według mnie) i przewody wn bo jak coś grzebali to ich kopnęlo bo było przebicie. Ciśnienie paliwa 1bar, kompresji powiedzieli ze nie mierzyli bo uznali ze silnik za ładnie pracuje żeby coś tu podejrzewać😅. Oddali samochód...
W seicento 900 z 1999, 60 tys przebiegu, zwłaszcza gdy jest wilgoć mam wrażenie nierównej pracy silnika. Metaliczny stuk, wypadanie zapłonów. Czytałem, że to normalny, częsty problem. Tylko co jest przyczyną?
sprawdz przewody zasilajace silnik w bezyne pewnie ktoras jest przytkana lub wezyki z powietrzem do silnika..
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Zdjęcie pierwsze przed wymianą sondy lambda, ostatnie po wymianie na drugą. Wartości takie same. Tak wyglądają świece : Film z pracy silnika, może nie widać tutaj ale jak się jedzie to czuć że nie ma mocy w aucie i że nie wykręca się tak jak powinien, jest bardzo zamulony i jakby nierówno pracował. A tutaj krótki film z jazdy na 3 lub 4 biegu : Może...
Witam Mam problem ostatnio kiedy pale mojego seiciaka na benzynie nierówno pracuje raz wyższe obroty raz nie przerywa tak jakby gdzieś powietrze zasysał. Panowie proszę o pomoc bo nie wiem co sie może dziać (na gazie normalnie chodzi) a poza tym świece wymienione przewody zapłonowe tez. Co może byc przyczyną takiego zachowania?
W pierwszej kolejności po podłączyć samochód po urządzenie diagnostyczne i sprawdzić parametry pracy silnika.
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
Witam, mam pytanie co może być powodem nierównej pracy silnika 1,1 mpi/54 KM Fiat SC 2001r. od jakiegoś czasu tak jak na poniższym filmiku, silnik wariuje, nie wygląda to na wypadanie zapłonu, bo przyspiesza z gazem w podłodze i jest wszystko ok, pali też na dotyk. Czasami po nagrzaniu jest lepiej a czasami jeszcze gorzej ale w środku czuć jak to wszystko...
pojedź na diagnostykę i sprawdź sondę lambda jeśli uszkodzona wymień.wszyscy ją lekceważą a przy aucie zasilanym gazem to powinien być standard, bo to ona rządzi spalaniem i zawartością mieszanki.teoretycznie powinna być wymieniona co 100tys. ale gaz to bardziej surowe warunki pracy silnika ,wyższe temp. itp. :)pozdrowienia. aha i jeszcze jedno nie...
Po uruchomieniu silnika, jak będzie nierówno chodził wyłącz go i wykręć świece. Jeżeli na 2 i 3 cylindrze będą czarne, to może być tak, że zaciąga olej z pokrywy zaworów. Trzeba zdjąć korpus wtryskiwacza, pokrywę zaworów, założyć nową uszczelkę pokrywy zaworów i dodatkowo miejsca między wlotem kolektora ssącego i przestrzenią, w której jest "klawiatura"...
Witam ponownie. Chciałbym odświeżyć wątek nierównej pracy silnika, problem jak był tak nadal występuje. Bardzo proszę o jakąś poradę co może być przyczyną. poczyściłem wszystkie przewody, filtry wymienione i żadnej poprawy.
Ja nie wiem po co myć przepustnicę w układzie wtrysku pojedynczego, wtryskiwacz sam ją myje w czasie pracy silnika.
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był jedyny problem nie zakładał bym tematu. :] Po odpaleniu...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z Pandy. To od 1,1 z Punto grało ale silnik wciąż miał...
Zdecydowałem się w ramach "eksploatacji" na wymianę rozrządu z pompą wody, świec i przewodów WN, we wskazówkach dla zaprzyjaźnionego mechanika ująłem też zawory. Oto co się okazało: 1. rozrząd był przestawiony o 1 ząbek - dlatego "popiardywał" przy schodzeniu z obrotów i od czasu do czasu szarpnął 2. jedna świeca była PĘKNIĘTA !!! Tak, ja też nie uwierzyłbym,...
Witam! Wiem że były podobne tematy, ale nic z nich nie wywnioskowałem. Odpalam autko po nocy o temperaturze ok. -5 stopni, jest niby ok. Jednak w pracy silnika słychać taki jakby malutki stukot. Obroty są równe, ale nie wiem jakie bo mam zegarek zamiast obrotomierza :) Po dodaniu minimalnie gazu, samochodem zaczyna trząść, silnik cały chodzi. Ewidentnie...
Witam Mam problem z Seicento ponieważ samochód nie równo chodzi na zimnym czy na ciepłym silniku, na benzynie jest najgorzej, na gazie w miarę. Dodam jeszcze ze map sensor wymieniłem , wszystkie nieszczelności skasowane a problem dalej jest :( proszę o pomoc Ps auto kiedy odpale chodzi na wysokich obrotach i je zwiększa dopiero kiedy dodam gazu ustaje...
witam Ostatnio coś się dzieje z moiom seicento ponieważ samochód nie równo pracuje na benzynie i podnosi sam sobie obroty , lecz ostatnio zauważyłem że na gazie zaczyna to samo robić. Wczoraj wracałem do domu i samochód stacił moc, ledwie sie zbiera i strasznie muli , co może się dziać ?? Próbowałem rozwiazać problem nierównej pracy na bnzynie ale nic...
A jak ma się to do jak go odpalam coś piszczy, nie równo pracuje Dlaczego silnik od razu od strzału gaśnie? Dlaczego silnik nierówno pracuje Piszczało ponieważ zerwany silnik z poduszki jest przesunięty do przodu tak że koło pompy haczy o uchwyt silnika chłodnicy, w tym miejscu też strasznie się iskrzyło co skutkowało nierówną pracą silnika prawdopodobnie...
Odpowiadam Ciśnienie sprężania sprawdzanie kilkakrotnie i te 11 to ma .Między czasie wymieniona głowica bo było podejrzenie że są to przedmuchy między cylindrami. Luzy zaworowe są dobre sprawdzane i płytki się obracają swobodnie jak krzywka je uwolniła. Przed i po wymianie głowicy sprawdzane fazy i są znaki na miejscu. Był zmieniany już w trakcie trwania...
To potwierdza tylko to że dałem kable dobrze. Jak zaczynają szarpać te obroty to czuć dosyć mocne wibracje na tym silniku. Jaka jest metoda na sprawdzenie Map sensora? Załóżmy że nie umarł a daje złe informacje dalej. Jak to sprawdzić.
wiec podmienię pompę filtr paliwa i powietrza miesiąc temu nowy był wkładany wiec odpada ale pompę mam nową wic podmienię i zobaczymy jakie rezultaty sprawdzałem sondę miernikiem i ma 2 v więc tak jak by dobra ale coś nie mam do niej nie mam przekonania że to ona nie jest przyczyną nierównej pracy silnika o ile da się odpalić sprawdzałem świece i zalane...
U mnie raz też "cykał strasznie" przekaźnik od wycieraczek, nie pomagało ani wyłączanie dźwignią, ani stacyjką, "cykał" i już, "skleił" się abo co, albo gdzieś wtyczki "zamokły"... Jak się dowiedziałem co "cyka" to się nie martwiłem, po jakimś czasie umilkł i jest dobrze do tej pory... No, kasatory luzów zaworowych też mogą czasami klekotać, pukać,...
a dużo to znaczy ile pali? On mniej jak ok 7 l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek. Termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno. Komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz...
Kolego, u mnie na początku też to nie występowało, ani w megance ani w corolli i wyśmiałem gościa w ASO jak mi powiedział, że winą padniętego wtryskiwacza jest "przeterminowane paliwo", a już wtedy na to zwróciłem uwagę, że jak poziom w baku zbliża się do rezerwy to rano odpala od drugiego kopa (na to w ASO nie mieli wytłumaczenia). Ponieważ samochód...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
Witam! Przeczytałem już wiele for i nadal nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Sprawa wygląda tak. W Seicento 0.9 benzyna dziwnie falują obroty, tzn najpierw autko chodzi normalnie potem obroty falują w granicach 1000-1300 a potem wkręca się tak do 4000 i trzeba wtedy przegazować, żeby obroty spadły i potem zabawa od początku ta sama. Czasem działo...
Dobra ładowanie mam spoko, wymieniłem regulator napięcia i bez zmian, szczotki były spoko w starym, problem był w liczniku. Moje problemy z tym silnikiem to nadal, długie kręcenie po dłuższym postoju i moment nierównej pracy silnika, jak patrzę na obrotomierz to po odpaleniu jest takie szarpnięcie obrotami w dół poniżej 1tys, później powoli szarpiąc...
sprawdź jak ma ustawioną emulację sondy lambda,bo bardzo często fiaty przeprogramowują się podczas pracy na gazie, wtedy należy ustawić emulację masową a nie 0-1V, może jednak to skutkować zapalaniem się kontrolki wtrysku, bo dla systemu sonda będzie uszkodzona, ale można wtedy odciąć ją przekaźnikiem lub poprostu się do tego przyzwyczaić
Witam. Mam pewien problem z moim Seicento 1.1 SPI (1999r). Otóż: Na "starym" map sensorze silnik pracuje bardzo nierówno, falują obroty, wysokie-niskie-wysokie-niskie, i tak co chwile. Po wymianie map sensora na nowy, przy próbie odpalenia samochodu świeci się kontrolka wtrysku, oraz mam problemy z odpaleniem ( Silnik momentalnie gaśnie). Może ktoś...
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
Dzisiaj zauważyłem podejrzaną rzecz a mianowicie na PB zatkałem wlot filtra powietrza i silnik nie zgasł, nawet nie zaczął nierówno pracować co by świadczyło o jakimś lewym powietrzu ale na LPG przy przesłonięciu wlotu filtra silnik natychmiast zadygotał i po chwili zgasł. Osłuchałem dolot i słychać jakieś syczenie z okolicy kolektora po lewej stronie...
Witam, Dorzucając trzy grosze do poprzednich wypowiedzi opiszę moje doświadczenia z gazem. Przejechaliśmy na LPG w firmowych samochodach, około miliona kilometrów (fiaty: Seicento 1100 i Pandy 1100/1200). Silniki SPI i MPI z instalacjami Lovato i Stag. Faktycznie dużą stratą jest konieczność uzyskania około 30 stopni w instalacjach sekwencyjnych, zwłaszcza...