Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Proszę o radę bo moje seicento ostatnio po odpaleniu kilka sekund strasznie nierówno pracuje. Dzieje się to i na benzynie i na gazie, najczęściej na zimnym silniku. Cewki wymienione, świece i przewody ale zrobiłem odczyt parametrów i różnice są w parametrach silniczka krokowego. Na górnym zdjęciu silnik po odpaleniu źle pracuje a na dolnym po 15 sekundach...
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Witam ponownie. Chciałbym odświeżyć wątek nierównej pracy silnika, problem jak był tak nadal występuje. Bardzo proszę o jakąś poradę co może być przyczyną. poczyściłem wszystkie przewody, filtry wymienione i żadnej poprawy.
Świeca żarowa w Seicento? Świece żarowe są w silnikach diesla :) Poza tym kontrolka świec żarowych jest pomarańczowa. Daj kolego zdjęcie tej kontrolki --- Zapewne chodzi Ci o kontrolkę układu wtryskowego. Tutaj masz link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Do sprawdzenia na pewno kable i świece bo najprościej :)
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .
Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ?
Witam, mam pytanie co może być powodem nierównej pracy silnika 1,1 mpi/54 KM Fiat SC 2001r. od jakiegoś czasu tak jak na poniższym filmiku, silnik wariuje, nie wygląda to na wypadanie zapłonu, bo przyspiesza z gazem w podłodze i jest wszystko ok, pali też na dotyk. Czasami po nagrzaniu jest lepiej a czasami jeszcze gorzej ale w środku czuć jak to wszystko...
Ja nie wiem po co myć przepustnicę w układzie wtrysku pojedynczego, wtryskiwacz sam ją myje w czasie pracy silnika.
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie naprawił a sprawne auto ksztusiło się tak jak niesprawne....
Tak. Kręci.
Moduł zapłonowy ten podwójny.
A nie jest szybciej i prościej silnik wyciągnąć?
witam Ostatnio coś się dzieje z moiom seicento ponieważ samochód nie równo pracuje na benzynie i podnosi sam sobie obroty , lecz ostatnio zauważyłem że na gazie zaczyna to samo robić. Wczoraj wracałem do domu i samochód stacił moc, ledwie sie zbiera i strasznie muli , co może się dziać ?? Próbowałem rozwiazać problem nierównej pracy na bnzynie ale nic...
sprawdz przewody zasilajace silnik w bezyne pewnie ktoras jest przytkana lub wezyki z powietrzem do silnika..
Witam Mam problem ostatnio kiedy pale mojego seiciaka na benzynie nierówno pracuje raz wyższe obroty raz nie przerywa tak jakby gdzieś powietrze zasysał. Panowie proszę o pomoc bo nie wiem co sie może dziać (na gazie normalnie chodzi) a poza tym świece wymienione przewody zapłonowe tez. Co może byc przyczyną takiego zachowania?
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był jedyny problem nie zakładał bym tematu. :] Po odpaleniu...
a zamiast zaginać wezyk, nie lepiej zregenerować i przeczyścić reduktor ??
Ok., narazie dzięki za pomoc
no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
Czyli po zgaśnięci silnika bez wyłączania zapłonu pompa załącza się i wyłącza kilka razy? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić wszystkie napięcia po zapłonie na przekażniku pompy i sterowniku silnika
W pierwszej kolejności po podłączyć samochód po urządzenie diagnostyczne i sprawdzić parametry pracy silnika.
Dobra ładowanie mam spoko, wymieniłem regulator napięcia i bez zmian, szczotki były spoko w starym, problem był w liczniku. Moje problemy z tym silnikiem to nadal, długie kręcenie po dłuższym postoju i moment nierównej pracy silnika, jak patrzę na obrotomierz to po odpaleniu jest takie szarpnięcie obrotami w dół poniżej 1tys, później powoli szarpiąc...
wiec podmienię pompę filtr paliwa i powietrza miesiąc temu nowy był wkładany wiec odpada ale pompę mam nową wic podmienię i zobaczymy jakie rezultaty sprawdzałem sondę miernikiem i ma 2 v więc tak jak by dobra ale coś nie mam do niej nie mam przekonania że to ona nie jest przyczyną nierównej pracy silnika o ile da się odpalić sprawdzałem świece i zalane...
Zdecydowałem się w ramach "eksploatacji" na wymianę rozrządu z pompą wody, świec i przewodów WN, we wskazówkach dla zaprzyjaźnionego mechanika ująłem też zawory. Oto co się okazało: 1. rozrząd był przestawiony o 1 ząbek - dlatego "popiardywał" przy schodzeniu z obrotów i od czasu do czasu szarpnął 2. jedna świeca była PĘKNIĘTA !!! Tak, ja też nie uwierzyłbym,...
Wezyk od map-a sprawdz
Witam Szanownych Kolegów. Mam problem z samochodem mojej Mamy. Od jakiegoś czasu po odpaleniu (oczysscie na benzynie), silnik pracuje nierówno, szarpie, ale po dodaniu i odpuszczeniu wraca na obroty. Ostatniu poświęciłem trochę czasu i podstawiłem z identycznego bolidu krokowca, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, MAP sensor i cewki zapłonowe. Świece...
pojedź na diagnostykę i sprawdź sondę lambda jeśli uszkodzona wymień.wszyscy ją lekceważą a przy aucie zasilanym gazem to powinien być standard, bo to ona rządzi spalaniem i zawartością mieszanki.teoretycznie powinna być wymieniona co 100tys. ale gaz to bardziej surowe warunki pracy silnika ,wyższe temp. itp. :)pozdrowienia. aha i jeszcze jedno nie...
a dużo to znaczy ile pali? On mniej jak ok 7 l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek. Termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno. Komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz...
Jaka instalacja LPG? FABRYCZNA FIATOWSKA - coś włoskiego. Tyle co o niej wiem to to, że ma pojedynczy filtr gazu (dopiero co wymieniony - bo myślałem,że się zapchał). Widzę krokowca na węzu, żadnej śruby (a więc instalacja nie-garażowa, gazownik to potwierdził), gaz podawany jest w fazie lotnej w taki pierścień pod dekiel filtra powietrza - moim zdaniem...
Zdjęcie pierwsze przed wymianą sondy lambda, ostatnie po wymianie na drugą. Wartości takie same. http://obrazki.elektroda.pl/4978106200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8945225400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9494842800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4330760700_1... http://obrazki.elektroda.pl/8348784200_1...
Cewki prawdopodobnie nie ponieważ każda daje bardzo dobrą iskrę przy włączonym silniku. Co to jest to ECU?
Masz uszkodzony sterownik silnika ( ta hybrydka przyśrubowana do korpusu przepustnicy). Da się ją naprawić.
Napisz czy czasem na zimnym nie pracuje na dwa cylindry,czy wewnętrzne świece(drugiego i trzeciego cylindra) nie są czarne? Znam podobny problem w uno i seicento 900,wystepuyje to jak jest wilgotno.
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
Witam, mam ten sam problem (wymieniłam świece, cewkę, przewody, sondę lambda). Samochód stał w garażu tydzień, coś mu odwaliło: nierówna praca silnika, dziwne klekotanie na postoju. Jak jedzie, to OK, ale czasem odpala i gaśnie, nie ma mocy. Co to może być....
jest taka troche nierówna praca silnika wygląda to na zapłon koło na wale jest na pewno tak samo?
To potwierdza tylko to że dałem kable dobrze. Jak zaczynają szarpać te obroty to czuć dosyć mocne wibracje na tym silniku. Jaka jest metoda na sprawdzenie Map sensora? Załóżmy że nie umarł a daje złe informacje dalej. Jak to sprawdzić.
Jeśli świece i kable są na pewno w porządku, to warto zajrzeć do czujnika położenia przepustnicy bo może ma już przerwę, w seicento miałem też tak gdy czujnik temp chłodziwa był walnięty. Jakiego koloru są elektrody w świecach, czy przypadkiem nie są zalane?
sprawdź jak ma ustawioną emulację sondy lambda,bo bardzo często fiaty przeprogramowują się podczas pracy na gazie, wtedy należy ustawić emulację masową a nie 0-1V, może jednak to skutkować zapalaniem się kontrolki wtrysku, bo dla systemu sonda będzie uszkodzona, ale można wtedy odciąć ją przekaźnikiem lub poprostu się do tego przyzwyczaić
Witam. Mam pewien problem z moim Seicento 1.1 SPI (1999r). Otóż: Na "starym" map sensorze silnik pracuje bardzo nierówno, falują obroty, wysokie-niskie-wysokie-niskie, i tak co chwile. Po wymianie map sensora na nowy, przy próbie odpalenia samochodu świeci się kontrolka wtrysku, oraz mam problemy z odpaleniem ( Silnik momentalnie gaśnie). Może ktoś...
Dzisiaj zauważyłem podejrzaną rzecz a mianowicie na PB zatkałem wlot filtra powietrza i silnik nie zgasł, nawet nie zaczął nierówno pracować co by świadczyło o jakimś lewym powietrzu ale na LPG przy przesłonięciu wlotu filtra silnik natychmiast zadygotał i po chwili zgasł. Osłuchałem dolot i słychać jakieś syczenie z okolicy kolektora po lewej stronie...
Witam. Panowie i Panie mam problem z moim Fiatem Seicento 1.1MPI. Mianowicie auto gdy jest zimne ma pełen zakres mocy i obrotów silnika. Pracuje równo, nie przerywa, wkręca się na obroty. Problem zaczyna się dopiero wtedy kiedy auto osiągnie normalna temperaturę pracy tj. po około 10-15 km. Zaczyna się dławić, brakuje mu mocy, skacze w trakcie jazdy,...
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
Po uruchomieniu silnika, jak będzie nierówno chodził wyłącz go i wykręć świece. Jeżeli na 2 i 3 cylindrze będą czarne, to może być tak, że zaciąga olej z pokrywy zaworów. Trzeba zdjąć korpus wtryskiwacza, pokrywę zaworów, założyć nową uszczelkę pokrywy zaworów i dodatkowo miejsca między wlotem kolektora ssącego i przestrzenią, w której jest "klawiatura"...
Odpowiadam Ciśnienie sprężania sprawdzanie kilkakrotnie i te 11 to ma .Między czasie wymieniona głowica bo było podejrzenie że są to przedmuchy między cylindrami. Luzy zaworowe są dobre sprawdzane i płytki się obracają swobodnie jak krzywka je uwolniła. Przed i po wymianie głowicy sprawdzane fazy i są znaki na miejscu. Był zmieniany już w trakcie trwania...
Witam, Dorzucając trzy grosze do poprzednich wypowiedzi opiszę moje doświadczenia z gazem. Przejechaliśmy na LPG w firmowych samochodach, około miliona kilometrów (fiaty: Seicento 1100 i Pandy 1100/1200). Silniki SPI i MPI z instalacjami Lovato i Stag. Faktycznie dużą stratą jest konieczność uzyskania około 30 stopni w instalacjach sekwencyjnych, zwłaszcza...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
nierówny nierówny praca silnik praca silnik seicento nierówny pracować silnik seicento
przewod ethernet elektrozaczep brzeczy magnes neodymowy magnetyczny
Sterownik LED i jego rola w podświetleniu LED Czy warto kupić pralkę Sharp? Analiza i opinie