Uszkodzony potencjometr.P
Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
Kompresja, szczelnośc dolotu, fazy rozrządu, inne sprawy
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Witam, takie zapytanie czy firma Bosal to nadal dobry producent układów wydechowych? np zamiennik katalizatora? Posiadam Golfa 4 ze słynnym silnikiem 1,8T Pojawiło się podejrzenie że po ponad 20 latach może być zatkany oryginalny katalizator i turbina jest tłamszona. Zakupiłem popularny w ofertach katalizator firmy JMJ z Wielkopolski. Jak się okazuje...
Jeśli nie masz żadnego wycieku paliwa z okolic silnika i po drodze do zbiorika czyli musi to spalac teoretycznie a jakie masz obroty po zagrzaniu silnika ?
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Zobacz czy czyta obroty silnika a tak ogolnie sprawdz co ci brakuje jak niechce zagadac. Druga sprawa immo tez ci moze trzymac.
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
Jest to seicento 1.1 sporting 2000 rok pr.Zdaje sie ze mpi,nie jestem pewien.Po rozgrzaniu sie silnika iprzeccodzeniu z wyzszych obrotow na bieg jalowy/wysprzeglanie/czesto gasnie.obroty spadaja wtedy do zera,jesli same nie wzrosna to gasnie.
Oczywiście nie przełączam na gaz od razu po odpaleniu. Czekam aż auto się rozgrzeje i dopiero wtedy. Sytuacja była taka sama również latem, ale teraz dopiero mogę się za to zabrać. Reduktor ma 6 lat o zastanowiam się czy to nie jego wina, chociaż sama praca silnika i obroty są wzorowe. Gaz przełączany jest na obroty silnika a nie na temp.
Witam mam problem z FIATEM SEICENTO 0.9 kat z gazem, rocznik 1999. Niepokoi mnie jego dziwna praca przy wkręcaniu się na obroty. Przy dodawaniu gazu przy około 2-3 tys obr słychać stukanie (równomiernie przyspiesza stukot wraz ze wzrostem obrotów) przy wyższych obrotach jakby cichło, przy niskich (delikatna jazda) też nic nie słychać. Jak się wkręca...
Podepnę się pod temat i zapytam fachowców: samochód seicento i silnik rozgrzany czy to jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora? jak mam wyłączone światła, dmuchawe to jest ok 14,1 jak włączę światła i dmuchawę to spada do ok 13,5 ale jak podkręcę obroty silnika to wzrasta stopniowo do ok. 14.2 czy tak jest ok.?
Klasyczny przypadek w MPI. Wtryskiwacze na zimnym dają więcej paliwa i stąd takie odgłosy. Prosty test aczkolwiek nie robić za często, zaraz po odpaleniu silnika nacisnąć pedał gazu i tylko jak wejdzie na wyższe obroty zwolnić gaz a wtedy nastaje błoga cisza i znowu na wolnych obrotach sobie terkocze ale przeważnie to trwa kilka minut. Mam na liczniku...
Witam serdecznie, mam pewien problem z Seicentem 900 - 1993r. Auto ma wbudowany gaz. Opis problemu: Załączam autko - nie dodam gazu to zgaśnie (problemów z odpaleniem nie ma, gdy załączam na gazie to praktycznie od razu gaśnie) Po dodaniu gazu - nie zgaśnie ale też nigdzie nie zajade ponieważnie ma mocy / silnik tak choby chciał a nie mógł, co prawda...
Porównaj parametr - obroty silnika - masz 1003 a powinny być takie jak sterownik dąży czyli obroty biegu jałowego 920. Jakaś minimalna nieszczelność możliwa w przewodach podciśnieniowych bo zauważ że silnik krokowy biegu jałowego ma 3 kroki czyli zamknięty prawie na maksa i tu już sterownik nie zbije obrotów. Posprawdzaj przewody podciśnieniowe pod...
Witam! Od razu zaznaczam, że nie jestem laikiem w sprawach naprawy samochodów :) Mam problem z Seicento 900, polegający na niestabilnym zachowaniu się wolnych obrotów. Przy temperaturach minusowych, po postoju po nocy, podczas pierwszego uruchomienia silnik dostaje przez pierwsze 10-15 sekund obroty rzędu 2500-3500 rpm. Silnik krokowy jak i gniazdo...
Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad 1000 rpm Pan tak poważnie, 1000rpm, poważne obroty jak na alternator. :D Jakie rpm uzyskuje alternator, nawet przy pracy silnika na średnich obrotach, nie mówiąc o maksymalnych? Bez obrazy. Pozdrawiam
Witam wszystkich. Pacjęt to Peugeot 806 silnik 2.0 Turbo Lpg, XU10J2TE. Już mnie uj strzela z tym 28 letnim autem. Mam wypadanie zapłonów na wolnych obrotach i LPG i Pb. Trochę trzęsie silnikiem. Jak obroty wzrastają powyżej 1000 to nie czuję przerw. Trzepnęło mnie po łapach w okolicy cewki z jednego przewodu WN, więc je wymieniłem na nowe NGK plus...
Witam. Problem jak w tytule dotyczy nierownej pracy silnika. Sytuacja ma miejsce zarowno na wolnych obrotach jak rowniez podczas jazdy. Na postoju obroty spadaja po czym znacznie rosna i znowu wracaja do normy. Natomiast podczas jazdy przy jednej predkosci czuć szarpanie. Dodam że świece zostały wymienione.
Napisałem, że należy zrobić diagnostykę silnika komputerem. Pozdrawiam.
witam wszystkich pisze poniewaz mam problem.Od dwoch miesiecy jestem posiadaczem pieknego żółtego fiata seicento sporting wszystko bylo ok ale od jakiegos czasu mam problem tego rodzaju iz nie moge uzyskac wolnych obrotów silnika porostu jak jest ciepły pracuje nierowno i trzesie silnikiem do tego slychac jakies stuki w gornej czesci silnika chodzi...
No to skąd diagnoza że parownik nie trzyma gazu :?: Coś tam mrukną czy przypadkiem nie mam problemów z zapaleniem na PB. Ale ja takich problemów nie miałem i nie mam, a mogło by tak być gdyby gaz ciągle lekko płyną i tym samym wypierał by powietrze co by skutkowało problemem ze startem silnika na mieszance gaz benzyna bez powietrza. Chyba pozostaje...
powiem tak to bardziej wygląda na nie równą prace silnika dodam jeszcze ze gdzieś ucieka płyn chlodniczy
Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ? falowanie tak jak by brał powietrze i pozniej wchodzi na wysokie obroty gdzie 4000 ale tylko to sie dzieje na benzynie . Dodano po 1 Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Niczego...
Obroty silnika na biegu jałowym dla uno 900 jak i dla seicento 900 wynoszą 850obr/min +- 50 obr. Są to obroty jałowe dla silnika ciepłego. Zimny motor ma obroty na poziomie 1000-1100obr/nim. ponieważ silnik pracuje jeszcze wtedy na wzbogaconej mieszance( tak jak ssanie w gaźniku). Obrotomierz bardzo ładnie wbudowany i wkomponowany. W uno w podstawowych...
Być może przyczyną jest stary płyn chłodzący - proponowałbym go zmienić - jeżeli to nie poskutkuje to wina silnika
Witam. Posiadam od trzech lat Seicento z silnikiem 1.1 mpi bez LPG. Przebieg przy kupnie 90 tysięcy, obecnie dochodzi 120 tyś. Od jakiegoś roku obserwuję niepokojące zjawisko, które brzmi jak spalanie stukowe. Otóż słyszę dziwne dzwonienie z silnika, które pojawia się w losowych momentach. Czasem potrafi kilka tygodni go nie być, a czasem są dni że...
Jak mierzyłeś ciśnienie paliwa? Wpinałeś się w przewód między pompą a przepustnicą czy tylko w przewód prowadzący z pompy bez przepustnicy? Z wyników wygląda że sonda pracuje . Jest ubogo pomimo długiego czasu wtrysku na jałowych obrotach. To sugeruje na jednak małą dawkę paliwa( niskie ciśnienie paliwa zanieczyszczenie wtryskiwacza itp) Obroty jałowe...
Silnik krokowy jest inny w 900 i w 1.1 . Ten z 1.1 ma trzpień szerszy przez co nie będzie pasował do otworu obejściowego w przepustnicy 900. Jeśli wymienisz na inny z 900 to nie trzeba nic ustawiać ale przy pierwszym odpaleniu silnika do rozgrzania mogą obroty być niestabilne do czasu kiedy nowy silniczek zaadaptuje się do sterownika. Jeśli masz multimetr...
Obroty pokazuje ok na tym źle ale samochód pracuje jakby na 2 cylindrach i ma tak jakby wypadanie zapłonu.
Witam Mam pewien problem z kontrolką ciśnienia oleju. Zdarza się to najczęściej podczas zwalniania jazdy na 2 biegu z małą prędkością(W korku) i postoju jak jest wrzucony luz (Ale tylko po dłuższej jeździe) w momencie odpalenia silnika przed jazdą jest spokój poziom oleju jest bliski Max żadnych wycieków nie ma sprawdzane było po dłuższej jeździe otwierałem...
Witam moje auto to Seicento silnik 900 rok 2001. Auto ma też instalacje gazową ale na niej problem nie występuje. Gdy odpalam zimny silnik przed kilka sekund gdy są wyższe obroty chodzi jak zwykle ale potem obroty spadają i zaczyna nie równo pracować mocno się trzęsie po dodaniu gazu nadal chodzi bardzo nie równo ledwo wkręca się na obroty. Wtedy przełącza...
Witam ma problem ze swoim seicento. Niedawno kupiłem auto i już mam pierwsze problemy. Na biegu jałowym obroty silnika przez jakiś czas są normalne (czyli 700 800) po czym zaczynają spadać, silnik zaczyna się dusić i gaśnie. Gdy jadę na 2-gim biegu i obroty są małe (czyli do 1700) to silnik zaczyna się dławić i trzęsie mi całym samochodem. Otworzyłem...
jeszcze zastanawiam się jak jest wyprowadzona informacja do sterownika LPG - przecież sterownik przełącz na GAZ jak silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i odpowiednie obroty silnika - czy zatem sterownik GAZ-u ma własny czujnik temp. czy korzysta z "systemowego" czujnika?
A czym może być spowodowane falowanie obrotów silnika ? https://www.youtube.com/watch?v=YIyxuA67... Filmik bardzo słabej jakości i bardzo cichy, ale słychać falowanie i ustabilizowanie. Na zimnym silniku obroty są podniesione i również falują. Gdy się przejedzie kilka kilometrów i po zatrzymaniu pofalują i się stabilizują na niskie...
Poszukuje charakterystyki czujnika temp. silnika (ten co podaje wartości do sterownika) - Seicento 900. Przy niskich temperaturach otoczenia po odpaleniu przez kilka minut silnik szarpie, natomiast na biegu jałowym pracuje w miarę równo lecz obroty ma takie jak przy rozgrzanym silniku - tak jakby nie pracował na ssaniu. Podejrzewam właśnie czujnik temp....
Siemano! Mam taki problem: To tak na początku wyskoczyła dioda engine. Odpala normalnie, czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. Jak jechałem do pracy zaczął delikatnie przerywać, później już go konkretnie szarpało jak dodawało mu się gazu. Tracił też moc, tak jakby go muliło. No chyba, że mu dałem konkretnie w "palnik" to po jakimś czasie wchodził...
Kiedy odpalam włącza się ssanie obroty w miarę nagrzewania spadają i dopóki silnik nie uzyska ok. 50stopni jest ok. silnik równo przyspiesza nie szarpie, wraz ze wzrostem temperatury słabnie elastyczność szarpie przy łagodnym ruszaniu lub wręcz gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu, na wysokich chodzi ok. Temperatura silnika około 60 stopni to ta przy...
Gaśnięcie silnika na LPG z mikserem przy wyrzuceniu na luz przy większej prędkości to w zasadzie norma. Silnika nie należy uruchamiać na gazie, zwłaszcza zimnego - reduktor nie pracuje poprawnie bez ogrzewania (zwłaszcza jeśli membrana ma już kilka lat).
witam w piatek po 3 dniowym postoju odpalilem samochod przejechalem 20km po czym samochod zgasilem i stal sobie 6 godzin. Wsiadam do samochodu przekrecam kluczyk kontrolki swieca no to krece dalej i w pewnym momencie rozrusznik przestal krecic probuje jeszcze raz rozrusznik nie kreci w ogole jakby go nie bylo odczekalem chwile probuje znowu rozrusznik...
Auto wymaga krótkiej diagnostyki ale by się nie rozwodzić proponuję wymienić czujnik temepratury płynu chłodzącego (niebieski, dwupinowy) a także radzę wymienić termostat. Rezystancja tego czujnika wpływa na napięcie i sterownik ECM przekłada to na wysokość obrotów w okresie nagrzewania silnika które sa zaprogramowane i podwyższone obroty muszą występować...
czy czujnik położenia wału mógł się zepsuć przez odpalanie na pych ? Nie, nie mógł się od tego zepsuć Możesz zrobić taką próbę: pod tylną kanapą z prawej strony samochodu jest dekiel, pod którym uzyskasz dostęp do zbiornika paliwa, smoka i pompy. ściągnij wtyczkę i podłącz żarówkę pod dwa najgrubsze kable (czarny z fioletowym i biały, o ile mnie pamięć...
Seicento 900, 2001 rok Witam! Jakiś czas temu miałem problem z odpalaniem, pomagał prostownik a ostatnio wymiana Aku na taki ze złomu co rzekomo miał sprawność 85÷ a ten stary 55. Dziś wracając z pracy cały czas świeciła się ikonka kluczyka z napisem CODE. Po zgaszeniu silnika wrócił problem z odpalaniem, nie kręcił nic nie było słychać jedynie ikona...
witam Ostatnio coś się dzieje z moiom seicento ponieważ samochód nie równo pracuje na benzynie i podnosi sam sobie obroty , lecz ostatnio zauważyłem że na gazie zaczyna to samo robić. Wczoraj wracałem do domu i samochód stacił moc, ledwie sie zbiera i strasznie muli , co może się dziać ?? Próbowałem rozwiazać problem nierównej pracy na bnzynie ale nic...
Witam Mam problem ostatnio kiedy pale mojego seiciaka na benzynie nierówno pracuje raz wyższe obroty raz nie przerywa tak jakby gdzieś powietrze zasysał. Panowie proszę o pomoc bo nie wiem co sie może dziać (na gazie normalnie chodzi) a poza tym świece wymienione przewody zapłonowe tez. Co może byc przyczyną takiego zachowania?
Witam ,mam fiata seicento 98 rok ,auto z instalacją lpg od roku 2004 , auto cały czas w rodzinie , przebieg 98 tys. Auto szarpie przy przyśpieszaniu , najczęściej pokazuje się to przy zmianie z 3 biegu na 4 ,auto generalnie przy odpaleniu na zimnym silniku po nocy ma nie równą pracę silnika ,po chwili ustaje i jest ok , później pod czas jazdy i przy...
Witam serdecznie. Mam problem z moim seicento... 1100 MPI 2004R. (benzyna) Po dodaniu gazu "dławi się" (jakby nabierał powietrza-po czym dostaje "kopa" i frunie jakby je wypuszczał). W niektórych sytuacjach zaczynała po takim "duszeniu" mrugać ikona silnika po czym gasł samochodzik...ale czasem wchodził w obroty i jechał dalej...Raz zdarzyło się że...
Może też czujnik temperatury silnika lub czujnik położenia przepustnicy nie podawać w tym czasie danych. Występuje przerwa w obwodzie i zapala się kontrolka awarii układu. Psiknij jakimś sprejem do kontaktów elektrycznych w kostki czujnika na termostacie, czujnika na osi przepustnicy jak również wskazane - w kostkę czujnika MAP-u - przy centralce wtrysku
Mam problem z seicento900. Kilkadni temu założyłem instalację lpg,od tej pory pali się czek na benzynie i na gazie.Byłem na diagnozie koputerowej ,błedy to : usterka obwodu cewki nr2 oraz obwodu wtryskiwacza ,po wykasowaniu wraca błąd obwodu cewki Auto pali ponad normę,przed założeniem instalacji lpg nie było żadnych problemów.Na gazie pracuje normalnie...
Ciśnienie sprężania Podstawowym kryterium oceny stanu technicznego i stopnia zużycia silnika jest ciśnienie sprężania. Ciśnienie sprężania w silniku 899 nowym lub po niewielkim przebiegu powinno wynosić 0,95 do 1,1 MPa, a w silniku 1108 od 1,1 do 1,2 MPa. Aby zmierzyć ciśnienie sprężania, należy: • odłączyć 35-stykowe złącze konektorowe elektronicznego...
Witam! Pacjent to Seicento MPI 1,1. Mam ciekawy objaw, nie wiem, gdzie szukać. Gdy silnik jest zimny, odpala elegancko, od pierwszego razu, chodzi równiutko, zarówno na benzynie jak i LPG. Niskie / wysokie obroty - wszystko idealnie. Gdy silnik się nagrzeje zaczynają się problemy. Najmniej dokuczliwe są na benzynie - na wolnych obrotach jest delikatnie...
miałem podobny problem,auto jechało dopóki się nie zagrzało.wtedy wszystko się zaczynało.przy wałczonych światłach spadały obroty silnika do zera,a kiedy zgasiłem samochód już nie zapalił,a następnego dnia nie było problemu z rozruchem. .próbowałem wszystkiego. a okazało się ze przyczyną tego wszystkiego był za słabo naciągnięty pasek alternatora(klinowy).po...
Parametry - obroty 850-900/min, podciśnienie 680mmHg, temperatura silnika i powietrza odzwierciedają rzeczywiste warunki. Kąt wyprzedzenia skacze od 16 do 9, silniczek krokowy wykonuje 2-a kroki w przód-tył. Więcej nie jestem sobie w stanie przypomnieć.
On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano U mnie podobny objaw był przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju wówczas ja były początki nieszczelności Uszczelki pod głowicą. Też z rana trochę ciężki odpalanie, praca jak by na dwóch,...
Witam wszystkich czytających o moim problemie Mam uno 899 z silnikiem takim jak w seicento i niektórych cinquecento z 2001 roku , dzieje się z nim tak : nie zawsze ale przeważnie jak jest silnik zimny po przegazowaniu obroty powinny spaść do tych np. 850 a potrafią spaść znacznie poniżej tak że telepie przez moment silnikiem aż się nie wyrównają , a...
blad adaptacji kola pokazuje sie gdy zrobimy resetowanie parametrow wyuczonych , wtedy lampka awarii miga po zapaleniu silnika , nalezy wtedy przy nagrzanym silniku podniesc szybko obroty do okolo 5000 i puscic pedal gazu az do wolnych obrotow i tak 3 do 5 razy....... jedna uwaga lampka bedzie tez migac jesli bedzie wystepowalo wypadanie zaplonow czyli...
Czy twój post wniósł coś ważnego? Jakąś wskazówkę,uwagę? Uważam że tak tyle że nie pojąłeś tego Jak chcesz to zamawiaj,ale tak się nie robi. Jak chcesz naprawić tanio to trzeba zrobić diagnozę, jak chcesz drogo to kupujesz części na pałę bo ktoś napisał na forum że to może być to lub to. Nie ma iskry ale czy sterownik silnika widzi obroty wału? Może...
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Witam. Mam problem z akumulatorem w SC900. Podczas postoju ładowanie jest w granicach 13,2V z chwilą kiedy zwiększe obroty to napięcie spada do 12V. i co za tym idzie aku nie jest ładowane, po dłuższej jeździe pada całkowicie. Zrobiłem taki test żeby sprawdzić alternator to po uruchomieniu silnika ściągnąłem klemy z aku - samochód dalej pracuje, włączyłem...
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Witam Posiadam fiata seicento 899 czyli przysłowiową 900. Autko Zostało kupione w 2000r i do tej pory bezawaryjne. Kłopot w tym że zagotował mi się płyn i zaświeciła kontrolka. Wymieniłem termostat bo stary po włożeniu do gotującej się wody nie otworzył się. Do tego wymieniłem czujnik temperatury, czujnik chłodnicy od wentylatora wentylator w 100% sprawny....
Witam pojazd hulał az miło w swojej klasie wygrywałem z samochodami wartymi 20 000zl wiec stwierdziliśmy pora na inwestycje Buda prosiła o reanimacje stwierdziliśmy że przekładka silnika z Cinquecento do kasty z Seicento I tu pierwsze problemy zaczęło się od odcięcia zapłonu na poziomie ok 2500RMP: na początku leciał normalnie po chwili pracy na wolnych...
Witam wszystkich! Mam problem polegający na tym że gdy jadę wieczorem, mam włączone radio, światła mijania i podświeltenie deski rozdzielczej i stane np. na światłach to na jałowym biegu wszystko "siada" tzn wszysktie swiatełka dość znacznie przygasają, zwłaszcza radio. Dodam że wyminiełem pasek klinowy (piszczał) i akumulator (miał 3 lata, i był bezobsługowy...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Podobny "niby problem" miałem w Seicento 1.1 po zamontowaniu oryginalnego obrotomierza.......na oko wydawało się że obrotomierz zaniża.....np. 3000 obrotów na biegu piątym było dopiero przy 120km/h......ale po wizycie w serwisie panowie uświadomili mi iż to jest prawdziwy fakt!!.....a na dowód prawidłowego działania kazali wcisnąć gaz do oporu aż zacznie...
A ja mam ten sam problem w Pandzie (tej starej) wyposażonej w silnik 1,0Fire na wtrysku jednopunktowym WEBER MARELLI IAW 6F.SH czyli w sumie zestaw podobny jak w Seicento 900 lub 1100. W każdym razie NIE Bosch. Mam tam instalację Landirenzo LC-01. Witz w tym, że wieszają mi się obroty na 1000 - 1500rpm zarówno podczas jazdy jak i na postoju. Szlag mnie...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
Witam! Mam Fiata Panda (prawdziwa kanciata) z roku 1993 z silnikiem FIRE 999ccm , wyposażonym w jednopunktowy wtrysk paliwa WEBER / Marelli IAW 6F.SH (jednak nieco innym niż w Seicento 899 czy 1108). Latem założyłem w aucie instalację gazową LPG formy Landi Renzo o następującej specyfikacji: 1. Reduktor EC 04 2. Elektrozawór gazowy Med 3. Układ sterujący...
Decyzja należy do ciebie, to fakt. Po tych poradach co już dostałeś to ja bym popełnił samobójstwo. Chłopie, a co ty wiesz że się za naprawę bierzesz? Co ty rozumiesz w silniku spalinowym? Masz jakieś pojęcie o tym sterowniku? Coś sprawdziłeś? Przemądrzaniem się naprawdę nie pomagasz. Nie jestem mechanikiem, to chyba łatwo wywnioskować, bo inaczej...
Bardzo chętnie pooglądam zdjęcia Twoich maszyn kolego, zastanawiający jest fakt, że mechanizm różnicowy w skrzyni malca jeszcze żyje. Teraz dwa słowa o Ładowarce: maszyna na chwilę obecną wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/8004808000_1... Jest to naturalnie sama, jeżdżąca rama, póki co. Oczywiście jak pozytywnie przejdzie testy...
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
To zrób tak- zdejm węzyk, nałóż na strzykawkę i nią wytwórz podciśnienie; różne. Zobacz jak zachowuje się silnik.
Zbiornik paliwowy wymieniony? One zawsze gniją na zgrzewie i paliwo zwyczajnie wycieka.
Jaki zakres obrotów jest na alternatorze? Od 1000 do 6000. Zależy przy jakich obrotach silnika. Jakie jest napięcie przy sprawnym alternatorze Przy zgaszonym silniku 12...12.6V przy odpalonym 13.5...14.6V
Ja nie wiem po co myć przepustnicę w układzie wtrysku pojedynczego, wtryskiwacz sam ją myje w czasie pracy silnika.
Fiatowski sprzęt (examiner) ma funkcję "reset parametrów samodopasowania i siłownika biegu jałowego" Mówię tu o silniku 1,2 16V 80 KM z sterownikiem BOSCH MOTRONIC M1.5.5 Dodano po 8 Na schemacie 8 to regulator biegu jałowego a 33 czujnik położenia przepustnicy 100 sterownik silnika. http://obrazki.elektroda.pl/2045310700_1...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Jaka masa sondy ?, masę sondy (pomiarową) stanowi jej szary kabel, który idzie do ecu, nie wolno podłączać go do masy Złe wskazania sondy mogą oczywiście wynikać z jej uszkodzenia, ale również (co jest bardzo prawdopodobne) ze złego składu mieszanki Należy zacząć od ustalenia czemu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (pomiar ciśnienia sprężania,...
wtryskiwacze gazowe łatwo przemyć - po prostu wykręć listwę, na węza zasilającego załóż lejek, do lejka nalej benzyny, i weź jakiś zasilacz/prostownik na 12v i końcówki np krokodylki i pykaj każdym elektrozaworem kilkadziesiąt razy tak aby benzyna wylatywała króćcem wyjścia gazu na dany cylinder i tak każdy elektrozawór po kolei i się przepłucze, możesz...
Można zmierzyć dla pewności ciśnienie w miejscu czujnika może czujnik szwankuje albo przewody, bo dziwne że silnik pada przy takim przebiegu.
Podczas mocniejszego przyspieszania, ruszenia, silnik z przerwami wchodzi na obroty. Dodatkowo na biegu jałowym silnikiem trzęsie i zmienia obroty. Świece oraz przewody wymienione.
W Seicento przy większych obrotach silnika przestaje ładować. Szczotki wymienione. Mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do ok. 14,2V i nagle spada do 12,4 i zaświeca się kontrolka ładowania. Po zmniejszeniu obrotów wszystko prawie zawszewraca do normy. Co może być przyczyną? Regulator? Może ktoś spotkał się z...
Fiat Seicento na zimnym silniku po odpaleniu dodając gazu wchodzi na obroty natomiast po przejechaniu ostatnio ok.500m gaśnie. Odpala bez problemu dopiero jak dodam gazu gaśnie, nie wchodzi na obroty. Nie wiem co robić do warsztatu nie dojadę trzeba holować. Może ktoś miał podobny problem, może to błahostka jeżeli nie będę mógł go usprawnić zmuszony...
Witam,problem mam nastepujący obotomierz w fiacie seicento ma rozjechaną charakterystyke, wraz ze wzrostem obrotów silnika on wskazuje około 2 tyle niz powinno byc .Na wolnych obrotach jest ok pózniej juz nie:( .Ktoś moze ma pomysł jak to naprawic?? Pozdrawiam
W seicento 900 pod maską są 2 przekazniki jedem czerwony od pompy paliwa, a ten czarny od czego jest bo jak go wyciągne to obroty sie podnosza, ale silnik nie gaśnie.
Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
zagrzej go trzymaj obroty tak powyżej 1.2 obrotów/min odepnij silnik krokowy i sprawdź czy jest napięcie w tym złączu
700tka to silnik 2 cylindrowy, od malucha BISa, Nie tak do końca. Inne sterowanie zaworów, inny kierunek obrotów silnika...
Witam. Temat był już parę razy poruszany jednak nie znalazłem w żadnym z nich odpowiedzi. Mianowicie moje Seicento (silnik 900) ma wolne obroty na biegu jałowym rzędu 1400 obr/min. powinien mieć w granicach 800. Ponad to silnik zachowuje się tak jakby cały czas chodził na ssaniu. Auto dużo pali i wolniej schodzi z obrotów. Wymieniłem wszystkie przewody...
Aha faktycznie nie doczytałem, sprawdź testerem czy podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje obroty silnika, można by stwierdzić uszkodzenie czujnika.
Powinieneś, bez tego nie będziesz miał prawidłowych wolnych obrotów (jak samochód jedzie na luzie to sterownik utrzymuje podwyższone obroty silnika).
Witam Seicento napawione :D przyczyną podniesionych wolnych obrotów był uszkodzony zawór, który znajduje się przy pochłaniaczu opar paliwa z lewej strony pod przednim nadkolem. Był non-stop otwarty i silnik zasysał sobie (lewe) powietrze poprzez pochłaniacz. Szukają usterki zacisnąłem gumowe kolanko które biegnie od tego własnie pochłaniacza do urządzenia...
Kontrolka nie może się świecić w czasie pracy silnika w żadnych jego warunkach pracy - masz usterkę
Popryskaj plakiem albo zmywaczem przewody podciśnieniowe na pracującym silniku jeśli obroty wzrosną oznacza to nieszczelność.
mozesz zakladac ten z 3 kablami jest dwubiegowy . n. trzeba przelozyc przewody w kostce od silnika ,jesli bedzie mial wolne obroty. tylko te pradowe . masy nie ruszaj . jakbys nie poradzil daj znac to jutro wieczorem dam schemat
Czyli po przymknięciu przepustnicy silnik nie będzie wchodził na wysokie obroty?
obroty silnika seicento seicento wysokie obroty silnika obroty seicento
ekspres bosch wyczyść zaparzacz kenwood kamera cofania awaria pompy pralce
Reset pralki Whirlpool AWM6081 - krok po kroku Jak oszukać błąd żarówki CANbus w Peugeot 207 przy LED