Uszkodzony potencjometr.P
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
To zrób tak- zdejm węzyk, nałóż na strzykawkę i nią wytwórz podciśnienie; różne. Zobacz jak zachowuje się silnik.
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
Zbiornik paliwowy wymieniony? One zawsze gniją na zgrzewie i paliwo zwyczajnie wycieka.
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
Sprawdż luzy na zaworach ss 0.20, wyd 0.40 odchyłka +- 0.05. Usuń adaptacje ze sterownika silnika.
Jaki zakres obrotów jest na alternatorze? Od 1000 do 6000. Zależy przy jakich obrotach silnika. Jakie jest napięcie przy sprawnym alternatorze Przy zgaszonym silniku 12...12.6V przy odpalonym 13.5...14.6V
Kompresja, szczelnośc dolotu, fazy rozrządu, inne sprawy
Ja nie wiem po co myć przepustnicę w układzie wtrysku pojedynczego, wtryskiwacz sam ją myje w czasie pracy silnika.
Jeśli nie masz żadnego wycieku paliwa z okolic silnika i po drodze do zbiorika czyli musi to spalac teoretycznie a jakie masz obroty po zagrzaniu silnika ?
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie naprawił a sprawne auto ksztusiło się tak jak niesprawne....
Witam! Od razu zaznaczam, że nie jestem laikiem w sprawach naprawy samochodów :) Mam problem z Seicento 900, polegający na niestabilnym zachowaniu się wolnych obrotów. Przy temperaturach minusowych, po postoju po nocy, podczas pierwszego uruchomienia silnik dostaje przez pierwsze 10-15 sekund obroty rzędu 2500-3500 rpm. Silnik krokowy jak i gniazdo...
Wymieniłem krokowy... działa ale teraz falują obroty 800-2000 obrotów tamten stary otwierał ale nie zamykał dopływu powietrza, ten nowy wariuje i nie ma różnicy czy ciepły czy zimny silnik... Jakieś pomysły??
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
W Seicento przy większych obrotach silnika przestaje ładować. Szczotki wymienione. Mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do ok. 14,2V i nagle spada do 12,4 i zaświeca się kontrolka ładowania. Po zmniejszeniu obrotów wszystko prawie zawszewraca do normy. Co może być przyczyną? Regulator? Może ktoś spotkał się z...
Wymieniłem ,przekręciłem zapłon odpaliłem i wyskoczył na 4 tys obrotów i obroty nie spadały, więc założyłem spowrotem stary
Podczas mocniejszego przyspieszania, ruszenia, silnik z przerwami wchodzi na obroty. Dodatkowo na biegu jałowym silnikiem trzęsie i zmienia obroty. Świece oraz przewody wymienione.
Jeżeli stuka ci z okolic głowicy po rozgrzaniu silnika, to stawiałbym na hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego. Na zimnym, gestym oleju jest w porządku, a jak się rozgrzeje i zrobi rzadki, to już puszczają. Podjedź do jakiegoś dobrego mechanika, niech przyłoży ucho dla pewnosci. lgy1 a skąd ty tam wziąłeś hydro - czyli wodno - regulatory?
Fiat Seicento na zimnym silniku po odpaleniu dodając gazu wchodzi na obroty natomiast po przejechaniu ostatnio ok.500m gaśnie. Odpala bez problemu dopiero jak dodam gazu gaśnie, nie wchodzi na obroty. Nie wiem co robić do warsztatu nie dojadę trzeba holować. Może ktoś miał podobny problem, może to błahostka jeżeli nie będę mógł go usprawnić zmuszony...
W seicento 900 pod maską są 2 przekazniki jedem czerwony od pompy paliwa, a ten czarny od czego jest bo jak go wyciągne to obroty sie podnosza, ale silnik nie gaśnie.
podłączyłem seja pod kompa i wskoczyły następujące błędy P0704 P1555 P0235 dodam jeszce ze silnik przerywa równe obroty i potrafi nawet silnik zgasnie niewiem czym to może być spowodowane
Można zmierzyć dla pewności ciśnienie w miejscu czujnika może czujnik szwankuje albo przewody, bo dziwne że silnik pada przy takim przebiegu.
Napisałem, że należy zrobić diagnostykę silnika komputerem. Pozdrawiam.
Jakie błędy w sterowniku, i jaki sterownik silnika?
zagrzej go trzymaj obroty tak powyżej 1.2 obrotów/min odepnij silnik krokowy i sprawdź czy jest napięcie w tym złączu
Witam,problem mam nastepujący obotomierz w fiacie seicento ma rozjechaną charakterystyke, wraz ze wzrostem obrotów silnika on wskazuje około 2 tyle niz powinno byc .Na wolnych obrotach jest ok pózniej juz nie:( .Ktoś moze ma pomysł jak to naprawic?? Pozdrawiam
Oczywiście nie przełączam na gaz od razu po odpaleniu. Czekam aż auto się rozgrzeje i dopiero wtedy. Sytuacja była taka sama również latem, ale teraz dopiero mogę się za to zabrać. Reduktor ma 6 lat o zastanowiam się czy to nie jego wina, chociaż sama praca silnika i obroty są wzorowe. Gaz przełączany jest na obroty silnika a nie na temp.
Jaka masa sondy ?, masę sondy (pomiarową) stanowi jej szary kabel, który idzie do ecu, nie wolno podłączać go do masy Złe wskazania sondy mogą oczywiście wynikać z jej uszkodzenia, ale również (co jest bardzo prawdopodobne) ze złego składu mieszanki Należy zacząć od ustalenia czemu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (pomiar ciśnienia sprężania,...
Pali się wtedy jakaś kontrolka, jak się za szybko odpali silnik? :)
Witam. Temat był już parę razy poruszany jednak nie znalazłem w żadnym z nich odpowiedzi. Mianowicie moje Seicento (silnik 900) ma wolne obroty na biegu jałowym rzędu 1400 obr/min. powinien mieć w granicach 800. Ponad to silnik zachowuje się tak jakby cały czas chodził na ssaniu. Auto dużo pali i wolniej schodzi z obrotów. Wymieniłem wszystkie przewody...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Obroty silnika na biegu jałowym dla uno 900 jak i dla seicento 900 wynoszą 850obr/min +- 50 obr. Są to obroty jałowe dla silnika ciepłego. Zimny motor ma obroty na poziomie 1000-1100obr/nim. ponieważ silnik pracuje jeszcze wtedy na wzbogaconej mieszance( tak jak ssanie w gaźniku). Obrotomierz bardzo ładnie wbudowany i wkomponowany. W uno w podstawowych...
Czyli po przymknięciu przepustnicy silnik nie będzie wchodził na wysokie obroty?
Popryskaj plakiem albo zmywaczem przewody podciśnieniowe na pracującym silniku jeśli obroty wzrosną oznacza to nieszczelność.
Aha faktycznie nie doczytałem, sprawdź testerem czy podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje obroty silnika, można by stwierdzić uszkodzenie czujnika.
Po zdjęciu przewodu (rozszczelnieniu) podciśnienia silnik natychmiast gaśnie na wolnych obrotach.
700tka to silnik 2 cylindrowy, od malucha BISa, Nie tak do końca. Inne sterowanie zaworów, inny kierunek obrotów silnika...
Powinieneś, bez tego nie będziesz miał prawidłowych wolnych obrotów (jak samochód jedzie na luzie to sterownik utrzymuje podwyższone obroty silnika).
Wrzucaj wstekola po uprzedniej trójce czy(lub i) czwórce, a gwarantuję, że nawet delikatnie się tocząc(na sprzęgle) w żadnej skrzyni nie będzie zgrzytu (synchronizatory 3,4 biegu wyrównają obroty skrzyni z silnikiem).
Być może przyczyną jest stary płyn chłodzący - proponowałbym go zmienić - jeżeli to nie poskutkuje to wina silnika
Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ?
Kontrolka nie może się świecić w czasie pracy silnika w żadnych jego warunkach pracy - masz usterkę
moze krokowy/nastawnik b.jal. sie wiesza
na początku to będę uważać żeby mnie prąd nie pierso"**** Na początku to uważaj, żeby sobie oczu ani skóry nie naświetlić... żeby Cię nie podkusiło spawać np. w t-shircie. Pracujesz w rękawicach, więc ryzyko porażenia prądem jest minimalne. No i w spawarkach nie ma wysokiego napięcia (ok. 60 V). No właśnie cykanie zaczyna sie przy jeździe +40km/h....
Witam Jakie są prawidłowe wartości napięcia na czujniku położenia wału w seicento 900? Jest to sinusoida o napięciu około 6V na biegu jałowym, przy zwiększaniu obrotów silnika rośnie tylko do około 10V, dlaczego? Napięcia nie powinny być wyższe przy wysokich obrotach? czujnik jest na 100% sprawny (podłączony do sterownika)
Witam Seicento napawione :D przyczyną podniesionych wolnych obrotów był uszkodzony zawór, który znajduje się przy pochłaniaczu opar paliwa z lewej strony pod przednim nadkolem. Był non-stop otwarty i silnik zasysał sobie (lewe) powietrze poprzez pochłaniacz. Szukają usterki zacisnąłem gumowe kolanko które biegnie od tego własnie pochłaniacza do urządzenia...
Zobacz czy czyta obroty silnika a tak ogolnie sprawdz co ci brakuje jak niechce zagadac. Druga sprawa immo tez ci moze trzymac.
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad 1000 rpm Pan tak poważnie, 1000rpm, poważne obroty jak na alternator. :D Jakie rpm uzyskuje alternator, nawet przy pracy silnika na średnich obrotach, nie mówiąc o maksymalnych? Bez obrazy. Pozdrawiam
Ruszasz pedałem, a co rusza przepustnicą na silniku ? Tam się nic nie zacięło ? Może jednak, i dzięki temu masz "gaz w podłodze", a silnik naturalnie wchodzi na wysokie obroty ?
Seicento na wolnych obrotach chodzi ładnie po dodaniu gazu zapala się kontrolka silnika. Po opadnięciu z obrotów gaśnie.Wyrzuca błędy wtrysku,czujnika tlenui błąd00. Czas wtrysku na wolnych obrotach jest 1,28ms ale jak dodaję gazu to do 4000obr/min nie wzrasta. silnik muli i nie ma mocy. czyżby to sterownik spłatał figla?
nie, nie częsło budą, tylko tak lekko było słychać jak minimalnie spadł z obrotów na chwilę
Dobra. A sprawdzałeś chociaż, czy ster widzi obroty silnika?? Jaką masz przerwę między czujnikiem wału a kołem pasowym??
Seicento 900 nie wchodzi na obroty. Wyrzuca błąd 00. Ciśnienie na cylindrach ok,tłumi nie zatkany czujnik na wale ok,podstawiałem cewki i nic z tego. Jak zimny to chodzi w całym zakresie obrotów a jak lekko złapie temp to zaczyna dławić się i nie wchodzi na obroty. podstawiałem też sterownik silnika i to samo. Ciśnienie paliwa 2,5bar.
piskaj plakiem na odpalonym silniku i nasłuchuj czy zwiększa obroty... mi to właśnie na nieszczelność wyglada
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
mozesz zakladac ten z 3 kablami jest dwubiegowy . n. trzeba przelozyc przewody w kostce od silnika ,jesli bedzie mial wolne obroty. tylko te pradowe . masy nie ruszaj . jakbys nie poradzil daj znac to jutro wieczorem dam schemat
Witam mam mały problem z fiatem seicento mianowicie na zimnym silniku wkreca się na pełne obroty po chwili jazdy po dodaniu maksymalnie gazu wkreca się na 3500tyś obrotów (gaz mam cały czas wcisiety w podłogę ) spada do 2tyś obrotów i wzrasta z powrotem na 3500tyś obrotów w czasie jazdy przy 3500tyś obrotów ma odcięcie i nie reaguje na gaz co to może...
okej, jutro tak zrobię, bo na złomie tak pocięli wydech, że sąsiedzi już byliby źli, że hałasuję o tej porze. Mam nadzieję, że to zadziała, bo jak wkropiłem benzynę do dolotu, to nawet na obroty się wkręcał silnik, gdy gazu dodawałem, i chodził dość długo, jak na tak małą ilość benzyny, którą mu podałem.
Obroty pokazuje ok na tym źle ale samochód pracuje jakby na 2 cylindrach i ma tak jakby wypadanie zapłonu.
Koledzy a do czego jest ten elektrozawór w reduktorze LPG? Odcina gaz po zgaszeniu lub przełączeniu na benzynę. Bez niego, po zgaszeniu silnika, do silnika trafiałby gaz zgromadzony w przewodach od ostatniego zaworu co skutkowałoby zalaniem silnika i trudności z ponownym odpaleniem.
Seicento 899cm monowtrysk Jesli nie zapali z pierwszym obrotem silnika to juz dalsze krcenie nie daje rezultatu. Czasami tak cykam ze 30razy żeby załapał Jak już odpali to pracuje ladnie (rowno) i jezdzi ok. do mometu kiedy silnik się zagrzeje. Wystarczy wtedy np. właczyć dlugie swiatla lub wentylator się automatycznie zalaczy i auto gasnie jeśli wczesniej...
Pytanie tylko :co ma wspólnego temperatura silnika z czujnikiem obrotów? Nagrzany silnik nie sprawia żadnych problemów.Podejrzwałbym prędzej wtrysk ,ale opinie innych mogą być lepsze od moich spostrzeżeń.Pozdrawiam
Może zamiast gokarta, to Seicento 1.1 Sporting. Podkręcisz limiter na 8000 obrotów, wymienisz głowicę na 1.2 i z górki do 170 km/h leci. W pakiecie masz hamulce, które do 80 km/h nawet hamują.
Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Olej wyraźnie leci spod pokrywy zaworów. Trzeba by zmienić uszczelkę. Koszt ~15zł. Co do brudzenia filtra powietrza zdejmij wąż odmy z króćca pokrywy zaworów i zobacz czy w środku węża jest tzw ,,tłumik płomienia". Taka siateczka z drutu. Jak jej nie ma to będzie brudzić filtr powietrza olejem. Taka konstrukcja tego silnika. Co do blachy to nie wiem...
Silnik nie odpala bo nie kręci rozrusznik? Czy po odpaleniu na pych obroty biegu jałowego są stabilne?
Mialem podobe zachowanie w moim seicento 899 - silnik chyba jest taki sam, przy pewnych obrotach nagle cos go lekko zduszalo ale po chwili juz szedl. W moim przypadku pomoglo gdy wymienilem sonde, mam LPG i podejrzewam ze ja przegrzalem .... sprawdz dobrze sonde ...
Ja też dokładnie nie pamiętam, ale chyba na górnym, najwyższym króćcu powinien być podłączony przewód od pochłaniacza oparów paliwa (trochę grubszy wężyk a dalej niebieska, plastikowa rurka), niżej ten wężyk od odmy, jeszcze niżej przewód od serwo hamulca a pod nim niżej na tym samym dolnym przyłączu Map-sensor. Map-sensor i odma mają jednakową (prawie)...
Jest to seicento 1.1 sporting 2000 rok pr.Zdaje sie ze mpi,nie jestem pewien.Po rozgrzaniu sie silnika iprzeccodzeniu z wyzszych obrotow na bieg jalowy/wysprzeglanie/czesto gasnie.obroty spadaja wtedy do zera,jesli same nie wzrosna to gasnie.
Witam. Dziś zauważyłem podczas jazdy że moje seicento szarpie na wyższych obrotach, oraz zapala się czerwona kontrolka od wtrysku, silnik w seiku to 1.1 na jednopunktowym wtrysku, w samochodzie był wymieniany zbiornik paliwa przeze mnie. Jeśli to istotne samochód ma instalację gazową. Co może powodować owe szarpanie ?
Cewki sprawdzone i parametry uzwojeń są ok.Jutro wymienię czujnik obrotów.Napiszę jaki będzie efekt. A może coś innego?(wtryski,zawory,uszczelka pod głowicą) Silnik po odpaleniu ma moc wchodzi na obroty,na wolnych obr. pacuje równo,ale przy dodawaniu gazu nna początku ma tendencję do lekkiego przyduszenia.To samo jest jak schodzi z obrotów tzn.przy...
Witam ma problem ze swoim seicento. Niedawno kupiłem auto i już mam pierwsze problemy. Na biegu jałowym obroty silnika przez jakiś czas są normalne (czyli 700 800) po czym zaczynają spadać, silnik zaczyna się dusić i gaśnie. Gdy jadę na 2-gim biegu i obroty są małe (czyli do 1700) to silnik zaczyna się dławić i trzęsie mi całym samochodem. Otworzyłem...
Poszukuje charakterystyki czujnika temp. silnika (ten co podaje wartości do sterownika) - Seicento 900. Przy niskich temperaturach otoczenia po odpaleniu przez kilka minut silnik szarpie, natomiast na biegu jałowym pracuje w miarę równo lecz obroty ma takie jak przy rozgrzanym silniku - tak jakby nie pracował na ssaniu. Podejrzewam właśnie czujnik temp....
Witam Mam w swoim Fiacie CC, 900cm problem. Ostatnio wymieniałem silnik - wstawiony jest silnik o pojemnisci 900cm z fiata seicento. przy wymianie silnika Wymieniłem świece, kable wysokiego napięcia i regulator napięcia. Gdy wyrzucam na luz i obroty spadaja do niskiego pozimu samochód gasnie. gasnie równiez gdy hamuje silnikiem i tuz przed zatrzymaniem...
Do sprawdzenia silnik krokowy ,sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza
Montowałem do s-301d alternator od fiata seicento. Koło pasowe na wałku rozrządu 270mm, na alternatorze oryginalne. Przy kole 230mm na wałku rozrządu, ładowania nie było, zbyt małe obroty.
Co do licznika to mam ten pierwszy Ogarniam do czego służy map sensor, tps, krokowy Jak zaczyna falować to wtryskiwacz leje ciągiem aż silnik uzyska 2 tys obrotów po czym ma chwile przestaje dawkować paliwo silnik spada do 1 tys obrotów i znów wtryskiwacz leje i tak w kółko Próbowałem diagnozować PDL2000 seicento i inne starocie na mono-wtrysku obsługuje...
Seicento 900/LPG/2001r.Po odpaleniu silnik wchodzi na duże obroty (automatycznie przełącza się na gaz)lecz po lekkim nagrzaniu obroty stają się prawidłowe.Po kolejnym uruchomieniu np po 4-ch godzinach obroty są prawidłowe.Zauważyłem,że sytuacja ma miejsce po długim postoju np.po nocy.Byłem w ASO gdzie wykasowano błędy,ale to nic nie dało.Obecnie błędów...
Witam . Mały silniczek z dmuchawy samochodowej ze szrotu Seicento ,Maluch i.t.p.,też jest na magnesach,dmuchawa z traktora.
Klasyczny przypadek w MPI. Wtryskiwacze na zimnym dają więcej paliwa i stąd takie odgłosy. Prosty test aczkolwiek nie robić za często, zaraz po odpaleniu silnika nacisnąć pedał gazu i tylko jak wejdzie na wyższe obroty zwolnić gaz a wtedy nastaje błoga cisza i znowu na wolnych obrotach sobie terkocze ale przeważnie to trwa kilka minut. Mam na liczniku...
przepraszam ze nie zamknąłem tematu ale powodem był zwykły czujnik położenia wału a raczej jego odległość od koła . po kupnie i założeniu silnik dalej nie chodził więc wyczyściłem miejsce gdzie jest zamocowany i silnik już chodził prawidłowo dziękuję wszystkim za podpowiedzi
No w sumie to nie wpadłbym na rozwiercanie czujnika :) Silnik to 1.1 spi od seicento czyli 4 cyl. i zapłon elektroniczny.
Witam mam problem, na ciepłym silniku szarpie podczas jazdy a na luzie (przerywa/faluje) i po chwili obroty wchodzą na maksa, szybko się grzeje. Co to może być???
Uaz ma rację.Złap za wentylator na altku (jak silnik zgaszony!!!) i kręć nim-ma się też obracać wał..
Witam. Panowie i Panie mam problem z moim Fiatem Seicento 1.1MPI. Mianowicie auto gdy jest zimne ma pełen zakres mocy i obrotów silnika. Pracuje równo, nie przerywa, wkręca się na obroty. Problem zaczyna się dopiero wtedy kiedy auto osiągnie normalna temperaturę pracy tj. po około 10-15 km. Zaczyna się dławić, brakuje mu mocy, skacze w trakcie jazdy,...
Można jeździć w mieście, ale mocno wskazane jest robić jakieś trasy. Poza miastem auto rozwija większe prędkości przez dłuzszy czas, nie stoi na światłach i w korkach... Wtedy też alternator, którego wydajność jest zależna od obrotów silnika, jest w stanie doładować akumulator.
Zmień emulację sondy na masę, bo w po pewnym czasie będziesz mieć na tyle rozjechaną mapę paliwa, że nie będziesz mógł odpalać na zupie. Jeżeli na jałowych obrotach faluje to delikatnie kręć o ćwierć obrotu-maksymalnie o 1 pełen obrót śrubę regulacji napięcia membrany(w większości reduktorów lovato jest to większa plastikowa śruba, nie wiem jak w innych...
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na niskich obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu...
jeszcze zastanawiam się jak jest wyprowadzona informacja do sterownika LPG - przecież sterownik przełącz na GAZ jak silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i odpowiednie obroty silnika - czy zatem sterownik GAZ-u ma własny czujnik temp. czy korzysta z "systemowego" czujnika?
Witam. Może ktoś miał podobny problem, lub wie na czym on polega: Seicento 900 rocznik 2001 gaśnie na ciepłym silniku na wolnych obrotach i co gorsza bardzo trudno go potem odpalić - czasem trwa to 10 minut. Na zimnym pali na dotyk. Mechanicy w mojej wiosce rozkładają ręce i nie umieją znaleźć przyczyny. Podpowiedziano mi, że to może być czujnik położenia...
zapal silnik i dodaj 4 razy gazu tak aby obroty przekroczyły 4000rpm i nagle puszczaj pedał.
A czym może być spowodowane falowanie obrotów silnika ? https://www.youtube.com/watch?v=YIyxuA67... Filmik bardzo słabej jakości i bardzo cichy, ale słychać falowanie i ustabilizowanie. Na zimnym silniku obroty są podniesione i również falują. Gdy się przejedzie kilka kilometrów i po zatrzymaniu pofalują i się stabilizują na niskie...
Witam. Problem jak w tytule dotyczy nierownej pracy silnika. Sytuacja ma miejsce zarowno na wolnych obrotach jak rowniez podczas jazdy. Na postoju obroty spadaja po czym znacznie rosna i znowu wracaja do normy. Natomiast podczas jazdy przy jednej predkosci czuć szarpanie. Dodam że świece zostały wymienione.
Witam. Zainstalowałem do traktorka z silnikiem S301d alternator od seicento, kontrolka ładowania nie gaśnie, na mierniku też brak wzrostu napięcia. Coś podłączyłem żle, czy alternator uszkodzony. Do "dużego" zacisku alternatora podłączony kabel do rozrusznika, do "małego" zacisku kabel poprzez kontrolkę z żarówką 2W + po stacyjce. Żarówka świeci,ładowania...
sentcar ! Masz to "przećwiczone" praktycznie, czy mówisz "z wyobraźni"? Zarówno 125p jak i Seicento 1100 mają silniki 4-suwowe, 4-cylindrowe, więc dlaczego zmieniać liczenie obrotów? Gdzie w obrotomierzu jest dzielnik? Dzielnik czego: napięcia czy częstotliwości? Dowolna cewka to jest jaka? Rozrusznika też?
Mam problem z Seicento (2004r wtrysk 1100cm3). Zaświeciła się lamka kontrolna uk. sterowania.Samochód zaczął dusić się na wolnych obrotach i nie zapala bez "gazu" na zimno. Komputer pokazał zepsuty silnik przepustnicy, ale po wymianie na drugi było to samo. Mechanik stwierdził iż będzie to coś z uk. elektrycznym ale potrzebny jest schemat. Tymczasem...
Gaśnięcie silnika na LPG z mikserem przy wyrzuceniu na luz przy większej prędkości to w zasadzie norma. Silnika nie należy uruchamiać na gazie, zwłaszcza zimnego - reduktor nie pracuje poprawnie bez ogrzewania (zwłaszcza jeśli membrana ma już kilka lat).
Witam, ja też mam problem z Seicentem 900 z gazem. Wczoraj jechałem normalnie, było kawałek suchej nawierzchni i nagle śniegu złapało i wszedł na obroty, coś stuknęło i nagle stracił moc zgasł, po chwili odpaliłem jak wszedł na obroty, gaz się załączył samochód zgasł, przełączyłem na BP chodził przez chwilę, normalnie ruszył po paru sekundach znowu...
obroty silnika seicento seicento wysokie obroty silnika obroty seicento
sprężarka danfoss pasek rozrząd citroen aparat trust
Lokalizacja czujnika Halla w Audi A8 D4 Jak zresetować telewizor Hisense BXG144351 do ustawień fabrycznych?