Ja na tej liście widzę 2błędy, błąd sondy jest naturalną konsekwencją wypadania zapłonów.
Problem jest taki, że wtryskiwacze PB też pozostawiają wiele do życzenia, bo rano na zimnym silniku śmierdzi benzyną. To nie koniecznie oznacza problem z wtryskiwaczami benzyny. Na razie trzeba o LPG zapomnieć i doprowadzić do ideału pracę na benzynie. Wtryskiwacze myje zmywaczem do gaźników/EGRów (ew. w benzynie ekstrakcyjnej) w myjce ultradźwiękowej.
1. Nie. Zby duży luz (objawiający się klepaniem) nie powoduje nieszczelnosci i - przynajmniej na krótką metę - jest znacznie mniej groźny niż zbyt mały. 2. Tak. Zbyt mały luz powoduje nieszczelnosci i płomień wypala zawory, gniazda, przy skrajnym podparciu może też być spadek mocy czy wręcz wypadanie zapłonów (jeszcze zanim wypali dziury).
Mrugający check = wypadanie zapłonu
Miganie kontrolki "check" we fiatach często sugeruje brak adaptacji koła fonicznego lub uszkodzenie (zmniejszenie sprawności) katalizatora- jeśli w programie druga sonda lambda pokazuje zmienne napięcie to możliwe że katalizator się kończy . Druga sonda powinna pokazywać w miarę stałe napięcie jeśli pamiętam około 0.6 V
Seicento 1100 świeci kontrolka silnika i kod usterki PO300 czyli wypadanie zapłonów.świece i przewody WN nowe.Gdzie szukać i co sprawdzić?Pozdrawiam-Marek.
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
Nie ma za dużo przyczyn wypadania zapłonu . 1. świeca 2. przewód 3. cewka 4. wtrysk paliwa 6. kompresja ( i tu może być bardzo wile przyczyn ale to już pomiar powinien dużo powiedzieć) Ale podstawa to szczelny dolot jak i wydech .
Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ?
Obroty pokazuje ok na tym źle ale samochód pracuje jakby na 2 cylindrach i ma tak jakby wypadanie zapłonu.
P0300 to wypadanie zapłonów. Sprawdzić układ WN.
Jaki silnik, wypadało by to napisać.
Moglbys odpowiedziec na moje ostatnie pytanie o wywolywaniu iskry z czujnika halla? To chyba on zainicjowuje iskre a czujnik walu "sprawdza czestotliwosc" impulsow z walu czy wszystkie cylindry pala? Ten wieniec zebaty jest po to zeby silnik wykryl wypadanie zaplonu.
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
To jakieś dziwne tłumaczenie w programie - albo chodzi o czujnik prędkości obrotowej silnika, albo sterowanie wtryskiwacza - tak czy inaczej prosta do zdiagnozowania usterka elektryczna, tylko wypada, żeby mechanik dysponował multimetrem, a najlepiej oscyloskopem...
Obejrz też samą uszczelką może jest gdzieś pęknięta. Co do tej listwy to może chodzi ci o pas tylny (to co pod lampami). Bo jeśli tak to górne zgrzewy tego elementu wypadają m.in. dokładnie w miejscu które zaznaczyłaś strzałką. Możliwe jest że został on nieco niedokładnie wstawiony i siła docisku klapy do uszczelki w tym miejscu jest mniejsza. Uszczelka...
Przecież napisałem Albo zamontować przekaźniki, co osobiście bym polecał. Czyli go tam NIE MA. A właściwie ich, bo wypadałoby dać dwa.
Seicento i Tico to fabryka rdzy :D Moim zdaniem najlepiej Yaris wypada jeśli chodzi o awaryjność i blachówe.
W seicento 900 z 1999, 60 tys przebiegu, zwłaszcza gdy jest wilgoć mam wrażenie nierównej pracy silnika. Metaliczny stuk, wypadanie zapłonów. Czytałem, że to normalny, częsty problem. Tylko co jest przyczyną?
Wypadanie zapłonów może powodować wiele rzeczy. Winny może być układ zapłonowy , układ paliwowy , układ dolotowy , mechaniczna kondycja silnika itd. itd... Więc nie mając żadnego doświadczenia w tym temacie? Być może trafisz dosyć szybko albo będziesz wymieniał części bez rezultatu. Jeśli się auto psuje to się je oddaje do warsztatu. Po to one są ....
Możliwe, że instalacja LPG popuszcza gaz przy pracy na benzynie, albo kończy się pompa benzyny/regulator ciśnienia/wtryskiwacz. Zacznij od wyeliminowania przyczyny w LPG - czyli zakręć gaz na butli i przez kilka dni używaj samochodu tylko na benzynie (wypadałoby przejechać ~100km).
I nigdy nie będą. To wynika z ich konstrukcji i charakterystyki. Jeśli pomiary na ścieżce diagnostycznej wypadają prawidłowo, to nie masz co dalej drążyć
Jak na końcach przewodu są kuleczki stopionej miedzi, to nie był przecięty, tylko nadcięty, lub naderwany, a reszta drucików się upaliła. Chyba że ucięto, ale nie zaizolowano, przewody się stykały, a duży prąd małym przekrojem, stykiem, stapiał końcówki przewodów. Po za tym nie wiem, ja bym odcinając, ciął z centymetr, dwa, za oczkiem, żeby była później...
To zależy czy kolega chce ten pojazd użytkować w miarę potrzeb i możliwości czy też doktoryzować się. Standardowy użytkownik winien wymienić olej łącznie z filtrem oleju a może i powietrza silnika, lać paliwo, sprawdzać ciśnienie w oponach oraz układ hamulcowy/oświetlenie i jeździć. Badacze/ naukowcy mogą płukać, mierzyć, gładzić, pucować i dyskutować...
najpierw to bym sprawdzil wylacznik ten pod recznym bo on moze dostaje zwarcia.moze tez wypadac czujnik z klockow bo juz sa wytarte lub przewod sie urywa od czujnika.
Wypadało by sprawdzić czy jest iskra i czy słychać pompę paliwa jak przekręcasz kluczyk na zapłon, od tego bym zaczął.
Witaj, miałem sytuację w Fiacie Seicento (1.1 MPI 2001 r) właśnie z cewkami. Szarpał, nie palił jeden gar, komputer wykazał wypadanie zapłonu. Wymieniłem obie cewki i po przejechaniu kawałka dalej było to samo. Szukałem na internecie i też ktoś na forum pisał odnośnie oporności. Sprawdziłem multimetrem na wyjściach cewek i okazało się, że nowy komplet...
miałem podobny przypadek tylko bardziej dokuczliwe było słabe ogrzewanie. Moje sejo miało 180 tyś km i po zdjęciu głowicy uszczelka delikatnie puszczała do 2 cylindrów . Pod koniec było słychać delikatne wypadanie zapłonów na 1 cylindrze po odpaleniu (tak przez 1-2 sekundy).
seicento 1.1 spi 1999 Panowie barowałem się z tematem tydzień niby wypadający zapłon zalewanie się itd. Silnikiem szarpało okropnie po odpaleniu po rozgrzaniu obroty się stabilizowały. Sonda cały czas pokazuje ubogo choć sonda wymieniona na 100% sprawną. Na lpg trochę lepiej. Posprawdzałem już wszystkie czujniki, nawet rozrząd PRZYCZYNA!!!! ODP: Pęknięty...
A jak wypada JVC KD-G 341 w porównaniu do SONY CDX-GT210? Miał może ktoś okazję porównać?
Check świeci zapewne od wypadania zapłonów. Zmierz kompresję, bo może zawór się upalił albo inna dolegliwość. Wtryskiwacz i instalację do nich nie ma co ruszać skoro na gazie jest to samo. Przy wypadaniu zapłonów iskra na świecę idzie ale sterownik nie daje impulsu na wtryskiwacz.
Motronic, wypadałoby przy okazji powiedzieć ile powinno ono wynosić. Załóżmy, że nie jest wystarczające. W takiej sytuacji co powinienem zrobić?
W MPI nie ma filtra paliwa na zewnątrz zbiornika. Tak samo nie powinno być przewodu powrotnego paliwa bo o ile mi wiadomo tam jest system returnless bez powrotu do zbiornika. Podepnij pod diagnoskop. Jeśli masz sterownik żelowy IAW5F i będzie zgłaszał np wypadanie zapłonów to może być wina tej hybrydki
Sprawdź szczelność układu dolotowego: serwo hamulców, wężyki podciśnienia, odma. Podobne objawy miałem w swojej Avensis. Na zimno OK, po rozgrzaniu sporadyczne wypadanie zapłonów na jałowym, brak przejścia, powyżej 2,5 tys. obr/min ok. U mnie był pęknięty przewód odmy.
Podłączyłem, sprawdziłem i troszkę brakuje mocy, może w mniejszym aucie by to wystarczyło ale w mojej "krowie" potrzeba więcej wacików :P Jakościowo oczywiście bardzo dobrze wypada to połączenie.
Rezystencja jest ok. Chyba znalazłem problem. Wtyczka na dolnej cewce zapłonowej, jest cała połamana i wypada z z gniazda cewki. Po włożeniu jej na swoje miejsce sei zaczął normalnie jeździć. Dzięki za pomoc. Zamykam temat.
Kodu błędu nie podam ale mechanik po podłączeniu komputera stwierdził że wypadają zapłony, co zresztą czuć czasami na postoju. Raz zauważyłem mignięcie kontroli check engine jak mu w trasie zdrowo przycisnąłem.
Witam w swoim seicento 900 mam zmienione sprzęgło kompletne sachs, zestaw naprawczy lewarka biegów, olej w skrzyni na 75w90. Jaki jest problem autem normalnie da się jeździć, biegi nie zgrzytają nie wypadają. Najwiekszy problem jest czasem z jedynką w korku, czasem nie chce wejść i trzeba wyluzować nacisnąć sprzęgło i spróbować jeszcze raz i wtedy zazwyczaj...
34 ja zalozylem . orginalny wytrzymal 3 lata do momentu kiedy zostawilem okolo 5 min na swiatlach i stwierdzilem ze trzeba popchnac zeby zapalil , wtedy zmienilem . teraz tez juz mysle o wymianie minelo nastepne 3 latka i widze ze slabnie rozejrze sia za najtanszym i zaloze. nie bede czekal az bede musial popchnac. w koncu nie wypada aby mechanik pchal...
blad adaptacji kola pokazuje sie gdy zrobimy resetowanie parametrow wyuczonych , wtedy lampka awarii miga po zapaleniu silnika , nalezy wtedy przy nagrzanym silniku podniesc szybko obroty do okolo 5000 i puscic pedal gazu az do wolnych obrotow i tak 3 do 5 razy....... jedna uwaga lampka bedzie tez migac jesli bedzie wystepowalo wypadanie zaplonow czyli...
JVC również można śmiało polecić (przynajmniej firma z jakimiś tradycjami) , ale dziwię że kolega ma do wydania 400 zł i najwięcej propozycji wypada praktycznie na najgorsze firmy, skoro za te pieniądze można już kupić markowe radio. Pozdrawiam
Ok to sobie sprawdzę, ale mnie nadal martwi ten stan auta i akumulatora. Jesteście pewni na 100% że to rozrusznik? Dziś odpalałem auto (wstawiony filmik jest z soboty), to dzisiaj o wiele gorzej kręcił, dopiero za drugim razem odpailł - nie chciałem już dobijać i trzymac w nieskończoność kluczyka i heblować. Ja chyba na początek wezmę to aku do domu...
Problem wystepuje w samochodzie seicento silnik 900 rok 2001 mianowicie w mrozne poranki odpala na 3 cylindry przez ok 15 sekund pozniej pracuje rowniej jednak dalej wyczuwalne jest wypadanie zaplonow na 2;3 cylindrze i na tych cylindrach swiece sa definitywnie okopcone po nagrzaniu silnik pracuje rowno. Wystepuje rowniez na cieplym blad sondy lambda...
Witam. Czy tojest SPI, czy już MPI ? Przyczyn może być kilka. 1. Zatkany filtr paliwa i brak wystarczającej ilości na wyższych obrotach. 2. Zbyt niskie ciśnienie paliwa spowodowane zacierającą się pompą paliwa ( dość częsty przypadek w tych samochodach, zwłaszcza kiedy się jeździ na głębokiej rezerwie :) . 3. Poległ regulator ciśnienia paliwa. 4. Jest...
W takim razie wypadało by sprawdzić żarówką chociaź czy ten plus tam jest i czy jest masa żeby powiedzieć czy radio jest jeszcze sprawne czy już je ubiłeś przy podłączaniu. SławeK
Do naprawy wypadało by posiadać podstawową wiedzę elektroniczną. Ciężko jest komuś coś poradzić jak nie ma podstawowych informacji które naprawiający powinien uzyskać mierząc co się dzieje w środku.
Dzięki za wskazówki gunolt Niestety z regulacją sposobu emulacji będzie kłopot. Sterownik 'mini' ma 1 ustawienie standardowe dla fali o amplitudzie 1V i nie ma dodatkowej regulacji (potencjometr decyduje o ustawieniu 'dopalacza' działającego z TPS i dającego dodatkowy gaz przy przyspieszaniu). W sumie to emulacja wypada chyba dokładnie tak jak przy...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
P0300 to wypadanie zapłonów. Jeżeli na LPG jest ok to można wykluczyć układ WN. Trzeba sprawdzić układ paliwowy po stronie PB - ciśnienie paliwa, może uszkodzony któryś w wtryskiwaczy a może coś nie tak z emulatorem wtryskiwaczy i któryś wtryskiwacz jest przez to źle wysterowany lub w cale nie jest sterowany.
Po pierwsze, nagrzewnicy nie demontuje się cały dzień tylko 20 min. ,a i tak się musisz dostać do zaworu bo ci się cofa jak piszesz.A jak już się dostaniesz do zaworu , to wypada przedmuchać , wtedy będziesz miał 100% pewności czy jest drożna i czy coś w niej nie siedzi. Mam rację ? Po drugie. Jeżeli mi nie wierzysz ,to zajrzyj tam , gdzie cię odsyłałem...
seicento wypadać zapłon wypadać popychacz wypadać przyczyna
brother formatter philips obudowa zapis danych pamięci eeprom
Mercedes Actros MP2 - Problemy z poziomowaniem poduszek pneumatycznych Piekarnik Bosch HMG636NS1 wyzwala bezpieczniki - przyczyny i diagnostyka