Gratuluję zakupu. Sprawdź wyłącznik, rezystor dmuchawy, silnik dmuchawy, połączenia.
Uszkodzony silnik albo zgrane kable po drodze do silnika.
jeśli to jest benzynowy silnik może to być dmuchawa wtórnego obiegu powietrza
Trzeba by rozebrać silnik od dmuchawy i zobaczyć w jakim stanie są szczotki, albo przynajmniej sprawdzić go na krótko.
Witam. Wymontuj silnik dmuchawy i sprawdź czy się gdzieś nie zaciera albo obciera o coś?
Nie neguje twoich wypowiedzi choc uwazam troche inaczej. Zgodze sie ze np w megane czy sceniku dmuchawa moze dzialac po uruchomieniu silnika, glownie w wersjach z katrą zdalną ale to dlatego ze wciskając przycisk start jednoczesnie wlaczasz zaplon i uruchamiasz silnik ale tu jest jak w kazdym normalnym aucie, stacyjka ma cztery przewody z wyjsciem napiecia....
Podaj zasilanie bezpośrednio na silnik i sprawdź czy dmuchawa pracuje. Jeśli tak to sprawdzaj po kolei układ zasilania.
Witam jak w temacie nie dmucha nawiew wystarczająco mocno.Wiele razy to czytałem o niedziałającej dmuchawie u mnie było to samo elektrycy kombinowali raz chodziło raz nie .W końcu jeden powiedział ze to pewnie silnik wentylatora , wiec kupiłem używany ale od scenika wyglądał silnik identycznie nie ma to chyba znaczenia podłączyłem po zmianie wtyczki...
Wskazówka temperatury, powinna się ruszyć po przejechaniu ok. 3- km. Po ok. 8-10 km, powinna być w okolicy drugiej kreski. Dmuchawa powinna dmuchać letnim powietrzem, już po przejechaniu ok. 1-2km a ciepłym po ok.10-12 km. Jeśli tak się nie dzieje, to jedź do mechanika wymienić termostat. Pozdrawiam.
Witam po odpaleniu autka mierząc napięcie: włączone światła ,radio i dmuchawa na 3 Alternator--14,38V akumulator--14,36V Gdy silnik się nagrzeje np. po 45 minutowej podroży: włączone światła ,radio i dmuchawa na 3 Alternator--14,13V akumulator--13,60V Gdzie ginie napięcie Dodam jeszcze że jak mierzę napięcie alternatora to masę dotykam wszędzie(obudowa...
Uzupełniasz płyn, odpalasz auto, włączone ogrzewanie na max i dmuchawa na max, czekasz, aż się zagrzeje silnik do normalnej temperatury pracy, dajesz parę razy wysokie obroty i powinien sam się odpowietrzyć! Uzupełniasz płyn, zamykasz korek, i ponownie obroty, po trzech czterech razach jest odpowietrzony :) a Ty cieszysz się ciepłem :)
Witam, Renault Megane Scenic (I ph II, grudzień 1999), silnik K4M. Akumulator dwuletni, z 4-letnią gwarancją, więc zakładam, że jest OK. Im jest zimniej, tym większe problemy z odpaleniem auta. Wczoraj już w ogóle nie odpalił. Podładowałem aku w domu prądem 1,5A przez pół godziny i odpalił. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika:...
Autko w rodzinie od nowości. Raczej na krótko nikt nic nie wpinał. Choć rozbierając okazało się że nie ma filtra kabinowego nie wiem czy jakiś mechanik go wymontował czy jak. Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą i te amperówki koło akumulatora są oki. Na krótko czyli 2 kableki aku i dmuchawa to silnik idzie az miło :D Jak wszystko jest powpinane...
Witam mam problem ponieważ muszę wymienić bezpiecznik w dmuchawie bo nie działa mi na 3 biegach , tylko problem bo nie mogę znaleźć może mi ktoś wytłumaczyć dokładnie gdzie znajdę ten rezystor dmuchawy
Pewnie koniec szczotek w silniku dmuchawy.
Witam. W trakcie jazdy owym autkiem na piątym biegu silnik przestał pracować więc zjechałem na pobocze i amen w kościele :( silnik nie odpala. po scholowaniu do domu i odkręceniu osłony nic nie ujrzałem specjalnego. Przy próbach odpalania silnik aby ma zaskoczyć ale nie może, z tłumika wydobywa się siwy dym czyli tak jakby paliwo dochodziło. jako ciekawostki...
Witam, w moim: Renault Megane II 1.4 2005 rocznik w benzynie, dopiero przy 3000 obrotów widać że chce mu się jechać, ale strasznie zamula do tych 3000, przy 2500 tak samo słaby jak przy 2000. Co jest grane ? Wiem że to tylko 1.4 silnik ale bez przesady żeby był tak słaby. Ja osobiście wymieniłem tylko świece i wyczyściłem dość mocno zanieczyszczony...
Auto po odpaleniu na zimno chodzi dobrze, ale po rozgrzaniu silnika traci drastycznie moc, czasami po przejechaniu kilku km moc wracała, aby potem znów "uciec". Oprócz tego ma problem z niskimi obrotami, jak to zacznie się dziać, to łatwo gaśnie - obroty spadają do 500-800, jedynie "przegazowanie" ratuje od zgaśnięcia. Dodatkowym efektem podczas słabnięcia...
Witajcie. Od kilku dni jestem posiadaczem Meganki 1,9dci. Wczoraj i dziś postanowiłem się z nią zaprzyjaźnić i przjechałem w sumie 300km. I pojawiły się dość dziwne problemy. Po uruchomieniu auta nie idzie rozkręcić silnik powyżej 1500 obrotów. Samochód przyśpiesz i zatrzymuje się na tej wartości. Czuć jak silnik chce popchnąć, ale coś (komputer?) odcina....
Od pewnego czasu mam problem z Meganką, otóż nie pali na dwa cylindry zewnętrzne. Cewki sprawdzałem metodą zamiany i bez zmian. Sprawdzałem wtryski też przez zamianę i również bez zmian. Czy za ten stan rzeczy może być odpowiedzialny czujnik położenia wału?
Witam pacjent renault megane 1 2002 , 1.6 16v k4m 107 KM objawy : 1. Na rozgrzanym Obroty falują między 500 -1000 obr 2. Na zimnym, jak i minusowych temperaturach obroty ustawiają się powyżej 1200 / 1500 obr 3. Silnik nierówno pracuje na wolnym biegu zauważalne trzęsienie jakby na 3 gary chodził ale nie to . Sprawdzono / wymieniono : - Silnik krokowy...
Witam!Kupiłam używany samochód renault megane 1,5 dci 2002r ale niestety zaczął się psuć. wymieniłam wtryski i odpalał przez miesiąc a później zaczął się psuć i juz nie odpala. "elektryk" sprawdzil na jakims komputerku że winą jest przekaźnik główny numer 16 69 lecz nie wie gdzie się znajduje. Proszę o pomoc bo przeszperałam cały internet i nie znalazłam...
Witam stalam sie posiadaczka dosc wiekowej meganki z 97 roku. SIlnik 1.4. Autko dosc malo jezdzone obecnie nieclae 98tys i licznik nie byl przekrecony. Pierwsze co musilam zrobic w nim to wymiana sprzegla bo nie dalo sie jezdzic ale to juz za mna. Teraz natomiast mam kilka mniejszych problemow i szukam ich wyjasnienia/ rozwiazania. Po pierwsze, czasami...
Dzisiaj przejechałem z 20km i stwierdziłem, że dziwnie klekocze, Odgłos dochodzi jak patrzeć i słuchać to od góry z silnika, przeczytałem kilkanaście postów i nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Więc chce się zapytać czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga...
Witam wszystkich... mam problem tak jak w temacie... tylko nie piszcie "SZUKAJ NA FORUM", bo przekopałem forum, owszem jest wiele ciekawych rzeczy, które się u mnie nie sprawdziły. Auto szarpie silnikiem na wolnych obrotach, cewki SAGEM-a, niby sprawne, jest iskra, brak przebicia, obroty silnika około 750obr/min ale wskazówka od obrotów drga. Spalanie...
Witam. Po wymianie uszczelki pod głowicą silnik chodzi nierówno. Nie wiem jak było przed wymianą, samochód dotarł do mnie już po. Utrzymuje wolne obroty w okolicach 1300 obr/min, przy dodaniu gazu dławi się i maksymalnie wchodzi na 2000 obr/min. Mierzyłem obroty sondą indukcyjną i na 2 i 4 cylindrze jest ok, na 1 i 3 pokazuje max 500 obr i to przy największej...
Witam posiadam megankę 2 silnik 1,4 16v 2003r benzyna.Dziś pojawił błąd na kompie check-injection +serwis.Autko ładnie odpalało lecz biegi 1,2,3 brak mocy dopiero rozbujał się na 4 i jakoś dojechałem do domu.Co wykonałem wymiana cewek + czyszczenie świec dodam że cewki mają ok 2msc to samo świece (mam 2 sprawne kpl cewek Beru) Podmieniłem też czujnik...
Przebieg 35 tys. Dotychczas bezawaryjny, oprócz 3 cewek. Po wymianie tej trzeciej tydzień spokoju i objawy podobne, ale nie identyczne.Spadek mocy, ciągnie powyżej 3500-4000 obr . Z rury wydechowej śmierdzi benzyną, wolne obroty trzyma. Cewki sprawdzałem odpinając je po kolei, jest wyraźna różnica w pracy po odpięciu każdej, dlatego sądzę że to nie...
Mam problem ze swoją meganką. Otóż wczoraj rano mi odpaliła z lekkim opóźnieniem ale odpaliła za pierwszym razem. Dojechałem do sklepu po powrocie wsiadam do auta przekręcam kluczyk i cisza. Po kilku minutach i kilku próbach udało mi się auto odpalić i dojechać do domu. Wczoraj wieczorem po tej sytuacji i postoju odpaliła, dzisiaj rano też za pierwszym...
Witam mam problem z swoim samochodem. Mianowicie, gdy po dłuższym postoju próbuje uruchomić samochód nie udaje mi się to "od strzała", muszę kręcić żeby wskoczył. Gdy już silnik pracuje, chodzi nierówno, tak jakby palił na 3 cylindry. Gdy sie rozgrzeje, wszystko wraca do normy. Nie ma spadku mocy, bądź też gubienia obrotów. Gdy będzie rozgrzany i próbuje...
Witam. mam następujący problem otóż po wjechaniu w zaspę ponieważ drogowcy nie byli w stanie odśnieżyć drogi moja Megi mnie zawiodła. Obroty silnika zaczęły mi skakać pomiędzy 500 a 1500 i po chwili samochód zaczął się dusić i zgasł, i nie można go odpalić. silnik kręci lecz nie chce odpalić. postał pół dnia i udało mi się go odpalić lecz po kilkunastu...
Musze wymienic silnik. Mam oznaczenie k4m a700. Czy spasuje silnik z innym numerem końcowym np. 813 ? Jakie są różnice?
Witam, mam problem, niedawno wymieniałem olej w silniku, wymieniam go co 10.000 km. Zauważyłem od tamtej pory coraz to głośniejszą prace silnika przy przyspieszaniu. Myślałem, że wydech się rozszczelnił, faktycznie po zdjęciu osłony pod maską było trochę sadzy, więc odkręciłem wszystko, na blok założyłem nową uszczelkę, kolektor dokręciłem jak należy...
Witam i proszę o pomoc. Wracając do domu zauważyłem , że coś się dzieje z moją meganką, w silniku słychać hałas, brzęczenie gdy zatrzymałem samochód,to wskaznik obrotów drgał. Silnik pracował nierównomiernie jakby nie na wszystkich garach. Sprawdziłem świece na wszystkich jest iskra,wkręciłem zamienne i to samo. Sprawdziłem i przeczyściłem silniczek...
Demontaż plastiku lewa strona obok pedału gazu . Poruszaj złączem idącym do silnika dwa grube kable ( dwa razy mi się zdarzyło że tam nie kontaktowało . Kolejna rzecz wypnij kabel z opornicy sprawdź kontrolką czy zmienia się masa albo plus nie pamiętam dokładnie jak zmieniasz biegi na przełączniku .
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Mazda 6 2005r 2.0 diesel wymiana pompy wody masakra, silnik też masakra panewki się obracają,podkładki pod wtryski megane 2 wymiana silnika dmuchawy powietrza kabiny trza dechę zdjąć 1.5 dci pompy paliwa (opiłki) VW 2.0 TDI pompa oleju ścinające sie zębatki
Mam pytanko skąd brane jest zasilanie na silnik dmuchawy. Ani na przełączniku ani na module rezystorów nie ma zasilania.Czy ktoś ma schemat instalki. Bezpieczniki są ok. Może przekaźnik lecz gdzie on jest. Pozostałe elementy samochodu są ok POZDRAWIAM
Witam. Doznałem.wczoraj objawienia ,że.nie działa mi obieg zamknięty dmuchawy. Co przy klimie się bardzo przydaje . Gdzie szukać mechanizmu klapy? Prawdopodobnie jest jakiś silnik. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź. Pozdrawiam.
i tak do naprawy Jeszcze nie spotkałeś się w nich z wyjaranym złączem przy silniku? Dziwne.
dlatego że duży pobór prądu często spotykane nie tylko w megance w większości aut .kostka do wymiany silnik dmuchawy do przeglądu .
sprawdz zasilanie +15 na obwodzie z uch do przelacznika. piny modułu tranzystorowego nie sa wypalone? sam silnik dmuchawy sprawny? Pod 12v sprawdzany?
Szukam schematu sterowania silnika dmuchawy (nawiewu powietrza) w RENAULT MEGANE 1,6 96r. (klima,obieg zamknięty).
Wdzisiejszych autkach nie stosuje się rezystoów tylko uklad regulacyjny na tranzystorach i te najczęściej siadają gdy silnik przestaje być nowy i dostaje oporów spowodowanych np wytartymi łożyskami itp. we francuzach ten moduł najczęściej umieszczony jest w obudowie dmuchawy :) jeśli chcesz więcej info to pisz wienio(at)pf.pl
posiadam renault megane 1,6 z 1996 . Dmuchawa działa tylko na czwartym biegu [dmuchawa 4 zakresowa ]. Gdzie w tym modelu znajduje się regulator obrotów . Czy trzeba rozebrać podszybie od strony kabiny czy też od strony silnika . Pozdrawiam i czekam na rychłą i konkretną odpowiedż.
Teraz już wiem jak to wygląda w Megane Hatchback 97' Do silniczka tak jak i do dmuchawy powietrza można sie dostać z pokrywy silnika. Czyli standardowo odkręcamy wycieraczki, wyjmujemy wszelkie osłony i rynny, i nie wiem co jeszcze żeby wyjąć całą rure z filtrem kabinowym(bardzo ciężko wychodzi bo jest wielka a nie ma miejsca żeby ja wyjąć). Tuż za...
Witam. Mam taką usterkę: Słychać "terkotanie" (w okolicy lewej strony podszybia).Dzieje się to wtedy gdy włączę wentylator na obieg wewnętrzny i wracam na zero. Słychać że coś się przestawia i wtedy występuje to tzw. "terkotanie" Gdy dam nawiew zewnętrzny (na max) usterka ustępuje (ale do czasu kolejnej zmiany na obieg wewnętrzny). Jeszcze jedno. Dzieje...
A czy da sie po wyjeciu sterownika spiac na krotko w kostce i zobaczyc czy dziala wiatrak???? U mnie objaw jest taki ze jak rusze lopatki wirnika lekko "drutem" to wiatrak chodzi lecz po ok 20min slabnie i calkowicie sie zatrzymuje. Brak mu tez tj. "wzbudzenia". I niewiem czy to ten sterownik czy silnik sie przyciera ...? Mial ktos podobny przypadek?
No , tak , filtr kabinowy zmieni i silnik dmuchawy się naprawi! Dostać się do silnika i sprawdzić na krótko , podejrzewam łożyska lub szczotki.
W przedziale silnika, po prawej stronie szukaj bezpiecznika 40A. Dodano po 1 I pisz poprawnie, bo Ci temat wywalą do kubła.
Chce połączyć webasto w Megane II z klima-tronikiem i nie wiem gdzie podłączyć przewód z przekaźnika K3 aby dmuchawa chodziła. Gdzie tego szukać w kabinie czy w przedziale silnika w którym miejscu ma być ? Kabel od webasta podpiąłem do przekaźnika który się znajduje w kabinie przy bezpiecznikach.
Pod maską nie ma bezpieczników dmuchawy, a na start sprawdź zasilanie na przełącznik, żółte kable- wypalało złącze na ucebiku. Temat oklepywany z 200 razy, sam nawet dawałem fotki gdzie co sprawdzić, no po co ja to robię? Faktycznie temat znalazł się na forum [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Myślę że problem leży właśnie...
Zaśniedziałe styki i słaby kontakt. Możliwe też że silnik dmuchawy zaciera się i stawia większy opór, a to powoduje większy pobór prądu.
sprawdź czy prąd dochodzi do silnika, ewentualnie rezystor dmuchawy. jak bezpieczniki dobre no to szukaj po kablach/kostkach ;)
Witam, Mam meganke 1996 z klima manualna (sterowanie: plytka z dwoma tranzystorami). Generalnie wentylator chodzi mi poprawnie na kazdym biegu, ale jak wlacze na panelu przycisk AC zeby uruchomic klime - wowczas dmuchawa, niezaleznie od wybranego biegu (1-6), zaczyna chodzic na maksymalnych obrotach.. Nawet wydaje mi sie ze na szybszych (bieg 6 + wlaczenie...
Witam.. Przestał chodzić mi silniczek dmuchawy.. Chce sprawdzić czy dochodzi do niego wogóle napiecie, oraz czy po podłaczeniu napiecia z np zapialniczki wentylatro zaczne chodzic.. Wtyczka ma tam około 20 pinów i chciałbym podłaczyc sie bezposrednio do silnika dmuchawy, tylko który to przewód ?? Bede bardzo wdzeczny jezeli ktoś mi pomoze..
W meganie I z 1998r zespół oporników do regulacji znajduje się w zespole silnika wentylatora nadmuchu. Aby się do niego dostać należy zdjąć plastikowe pokrywy pod szybą oraz zdjąć przednie ramiona wycieraczek .Wycieraczki zciągać tylko ściągaczem aby nie uszkodzić szyby.Moduł silnika przykręcony jest dwoma długimi śrubami M6 do obudowy nagrzewnicy....
Po wymianie termostatu należy dokładnie odpowietrzyć układ kranikiem na ch łodnicy i śruba na weżu u góry który idzie do nagrzewnicy ,ciepłe węże świadczą o odpowietrzeniu , dmuchawa ma sie załanczać przy ok. 95 st.C i nie może być ciśnienia w układzie chłodzenia. Nagrzewnica jest bardzo nisko ułożona i cały szlam sie tam zbiera co jest często przyczyną...
Witam,jestem posiadaczem megane I ph I 1.6 k7m 96r chciałbym założyć Klimę (sama dmuchawa z tunelem została już założona, została jeszcze chłodnica klimatyzacji sprężarka i zmiana łapy silnika ale z tym sobie poradzę.) Jak podłączyć przewody elektryczne nie bawiąc się specjalnie w oryginalne wiązki gdzie dokładnie podpiąć kable od sprężarki czujnika...
myśle tak ajk kolega wyżej że problem moze tkwić w sercu silnika czyli moze być niedogrzany części które sa od nagrzewnicyy mogą byc w złym stanie technicznym lub moga byc niesprawne lub gorące powietrze moze uciekac a dmuchawa tzn wentylator dmucha żecz jasna takie jakie jest w normalnych warnukach
Witam, Posiadam renault Megane II 2003. Wymieniałam rezystor dmuchawy ( był odłączany akumulator). Do tego trzeba było ściągnąć prawie całą deskę rozdzielczą. Po złożeniu wszystkiego po uruchomieniu silnika włączają się światła awaryjne i po chwili samochód gaśnie. Po przełączeniu samochodu na benzynę coś stuka z tyłu samochodu i samochód sam przełącza...
Jak tranzystory uwalone to przegląd silnika dmuchawy (może się przycierać mechanicznie), sprawdzić też szczelność i drożność przepływu powietrza (chłodzenie radiatora). Napięcie sterujące ładnie widać na mierniku jak kolega wyżej pisze, uszkodzone tranzystory to dość częsty przypadek.
A jesteś pewien że to silnik.Trzeba od strony akumulatora zajrzeć i pooglądać dwie wtyczki: jedna dwupinowa przewody czarny(-) i czerwony (+)tu możesz podłączyc akumulator i sprawdzić silnik czy kręci.Pod tą wtyczką masz drugą wielopinową którą przychodzi sterowanie dmuchawą . Element na którym są te dwie wtyki to opornica z termicznym bezpiecznikiem...
Jest to regulator obrotów silnika dmuchawy. Po drugiej stronie są tylko dwa tranzystory zmostkowane - które są na pewno sprawne bo zostały wymienione w serwisie. Ja jeszcze nic nie ruszałem w tej płytce ... jedyne co wiem to w serwisie chyba grasował ten "rzeźnik z lutownicą" i tu majstrował. Ogólnie rzecz biorąc dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Karta w lagunie ma dwi funkcje. Pierwsza do polowy wlozona uruchamia radio lub inne odbiorniki, w zależności od konfiguracji. Jeśli posiadamy clipa możemy tam dużo pozmieniać. Jak wlozymy kartę do końca to uruchamiamy zapłon, dmuchawe, szyby, ale po dotknięciu przycisku start nie powinna zapalac- w momencie kiedy puścisz przycisk pwinna przestać kręcić...
Witam moja meganka 1.4 16v(benz) rok 2003 nagle wysiadła.Po włożeniu karty kierownica się odblokowuje kontrolki świecą po chwili część gaśnie świeci serwis+stop+ imo przestaje migać (świeci ciągłe) wydaje 2 sygnały dzwiękowe pik pik i włącza się dmuchawa chłodnicy.Rozrusznik cisza nie kręci,sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w kabinie+silnik+klema+wszystkie...
Wszystko wskazuje że nie ma obiegu płynu przez nagrzewnicę. Na rozgrzanym silniku podnieś maskę i chwyć za wynrze do i od nagrzewnicy. Musimy ustalić czy jest w ogóle obieg wody przez nagrzewnice, by pruć sam mechanizm przesłon nagrzewnicy.
Witam. przedstawię na początku mój problem. Byłem dzis u znajomej która poprosiła mnie o pomoc przy aucie. renault megane coupe 1.6 z 1997r. auto mialo stłuczkę - wymieniono blotniki maske wzmocnienie czolowe i chlodnicę. po zlozeniu calosci do kupy okazalo sie ze swiatła nie chcą działać. na początku myślałem że to przełącznik - wymieniono na 100%...
Renault Megane 1,4kat 55KW kod silnika E7J-764 1996r. Facetowi wentylator chłodzący silnik nie włączał się w wysokich temp. okablowanie jest w porządku bo sprawdzałem miernikiem i symulatorem czyjników rezystancyjnych obwód działa na jednym czujniku z białą kostką który jest przy termostacie a jest ich tam dwa jeden jak wyżej a drugi z brązową kością...
dmuchawa megane dmuchawa silnik silnik dmuchawa
napiąć panel słoneczny alternator schemat wewnętrzny wkładka mikrofonowy słuchawka
Symbol układu zapłonnikowego w stroboskopie IFK120 Zmiana jednostki temperatury w Beretta Quadra X