silnika z dwoma cewkami Tam nie ma żadnych cewek( są uzwojenia w silniku ), tylko kondensatory. A połączenia masz na tabliczce, odpowiednio dla prawych i lewych obrotów.
Tam na płytce jest też silnik bezszczotkowy. Ale to jest taki klasyczny silnik krokowy z dwoma cewkami, więc też raczej nie ma wielkiej komplikacji.
Skoro producent zastosował cztery cewki, to chyba chciał je rozdzielic. A rezystorami znowu je połączysz.
Według mnie poczytaj ten artykuł : http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_krok... Akurat tam jest opisany silnik z dwoma cewkami - pasuje do tego co podałeś. Wówczas używasz dwóch pinów na LPT zamiast 4. Dodano po 5 Tu masz gotowy sterownik do silnika krokowego. http://silniki.pl/index.php?site=product... Ta sama strona co silniki.
Jutro sprawdzę dokładnie co gdzie wychodzi bo posiadam podobny silnik z dwoma cewkami i podam i jak.
Można się pokusić na eksperyment z dwoma cewkami 6V(Jawka ) połączonymi szeregowo,jak to będzie działać,nie wiem .Wiem tylko że w taki sposób łączono.Jaki wpływ na żywotność platynek to ma ,to zależy jaki prąd będą pobierać cewki. Dodano po 7 Co do cewki z CC.i podobnych ,należy sprawdzić jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne cewki .Jeżeli 3-5A oczywiście...
Na takiej przerwie chodziły dawniej silniki. Ja, po wymianie dwóch cewek zapłonowych w megance, też obecnie w swoich samochodach, zmniejszam przerwę na świecach z 1 mm na 0.7 mm. Cewki wtedy mniej są narażone na przebicie. W roku chyba 1966, na Mazurach w dwucylindrowym silniku zaburtowym (z dwoma cewkami zapłonowymi), na jednym cylindrze przerwę musiałem...
Pytanie tylko - jak zmodyfikować, żeby pasowało do tego co narysowałem kilka postów wyżej? Tam przekaźniki musiał byś przełaczć na przemian, ale można zamienić styki i przełaczać je jednocześnie, albo nawet użyć jednego przekaźnika z dwoma parami styków. Silnik od wycieraczek pobiera kilka A, więc diody 1N400X są za słabe, chyba że krańcówki podłączysz...
Dziękuję, ale chyba to nieporozumienie, bo sprawa dotyczy drivera LED ledowej listwy 46 W, a nie silnika. A oprócz kondensatora jest jeszcze ten dławik z dwoma cewkami obok, też uszkodzony.
Moim zdaniem jest to silnik bipolarny, z dwoma niezależnymi cewkami (A-A/ oraz B-B/) i sterownik proponowany powyżej nie pasuje do takiego sterowania. Układami wykonawczymi powinny być w takim przypadku mostki H (z takimi rozwiązaniami spotkałem się). Proponuję sterownik również na 74194, ale nieco zmodyfikowany tak, aby współpracował właśnie z silnikiem...
Potrzebuje do takiego układu schemat lub samo połączenie krańcówek z przekaźnikiem Samym prostym połączeniem tych części nic nie zdziałasz, bo masz tu do czynienia z układem który posiada swoje stany wewnętrzne (tzn. temu samemu stanowi krańcówek odpowiadają różne stany układu np.ruch w lewo lub w prawo). Czyli musi być jakaś "inteligencja" (ten bis411...
Witam - z opisu wynika że jest to silnik asynchroniczny z dwoma cewkami ,roboczą oraz pomocniczą z kondensatorem 2µF. http://www.hef.com.pl/cms.php?getfile=00... http://www.ebmpapst.se/sv/produkter/Rese...
Czy silnik Renault 1.4 E7J 780 i silnik Renault K7J 701, są takie same w budowie? Chcę wymienić silnik E7J z dwoma cewkami zapłonowymi, na K7J z jedną cewką zapłonową.
W tego typu silnikach do rozruchu i przesunięcia fazy nie stosuje się cewek. Nie wiem dlaczego ale bardzo często spotykam się z nazywaniem kondensatorów silnikowych cewkami.
Kangoo 1 1.4 E7J 780, 1998 rok, wersja z dwoma cewkami zapłonowymi, wymiana silnika. Chciałbym wymienić silnik, gdyż mam uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. I tu mam pytanie, czy silnik z Clio 2 1.4 K7M by pasował do tego Kangoo, wersja silnika wizualnie taka sama? Clio https://obrazki.elektroda.pl/4799019100_... Kangoo https://obrazki.elektroda.pl/1404177200_...
A może coś takiego? Niestety musiałem użyć jednego układu TTL :( Regulacja powinna być w zakresie 1 - 200 kroków. Jeśli chcesz zwiększyć zakres w górę możesz pobawić się z rezystorem R1, ale raczej niewskazane za mocne zmniejszanie. Ewentualnie również C1. Tranzystory mocy stosujesz w zależności od silniczka. Jeśli mało pobiera prądu mogą być nawet...
Trzeba pamiętać że silnik po najechaniu na krańcówkę i zmianie obrotów od razu zwolni ta krańcówkę a więc co podtrzyma ruch silnika? Miałem niedawno podobną zagwozdkę, rozwiązaniem są przekaźniki z dwoma cewkami.
Fiat seicento 1,1 Xantia 2.0 Szukaj wersji ecu z obsługiwanym map-sensorem. I kołem impulsowym 60-2 i dwoma cewkami.
Wydaje mi się, że to obala teorię o puchnącym tłoku, ale o czym to może świadczyć, świeca się przegrzewa i przestaje prawidłowo pracować? Też wtedy spotkałem się z tą teorią o puchnącym tłoku, nie negowałem, bo wtedy byłem jeszcze całkiem zielony z silników spalinowych i zastosowaliśmy chłodzenie wodne głowicy, ale to też nic nie dało. Co do przegrzewania...
Witam. Jeśli silnik kręci się cały czas w jedną stronę, schemat ideowy może być np. taki: https://obrazki.elektroda.pl/7289696600_... Układ styków może być oczywiście umieszczony od strony minusa, jak i plusa zasilania silnika. Styk przekaźnika można zastąpić tranzystorem. Jeżeli wyłączniki krańcowe mają za małą obciążalność, potrzebne...
Panowie! Może ustalcie z jaką cewką mamy do czynienia. Czy mowa o cewce zespolonej jak w silnikach TU5JP4 (szare złącze), czy rozwiązanie np z dwoma cewkami, czy pośrednie.
Piotr-st Z tego co zaobserwowałem to w twojej prądnicy to jest tak: 1: łączenie cewek jak w normalnej amerykance (W silniku komela cewki w warstwie są łączone szeregowo) 2: Stosunek cewek do magnesów 3 do 4 (komel 1do 1) 3: u ciebie magnes jest jednocześnie nad jednym bokiem górnej i dolnej cewki ( w silniku komela magnes jest jednocześnie nad dwoma...
Witam Jakiś czas temu posiadałem Carisme 98r z silnikiem 1600 (bez LPG) w którym był problem wypadania zapłonów. Silnik z dwiema cewkami + dwoma krótkimi kablami WN więc chyba taki sam jak u kolegi BHO. Wypadanie zapłonów najczęściej objawiało się przy niskich obrotach podczas gwałtownego wciśnięcia pedału przyspieszenia (szarpanie). Wtedy wymienione...
Podobny przypadek w rodzinie wypadanie zapłonów, nierówna praca silnikiem telepie, padły jednocześnie dwie cewki zapłonowe, dostały przebicia.
Kolego pajdowski , cewek magneta są 2 podstawowe rodzaje: - pierwsza stara wersja rozpoznawana po tym że rdzeń posiada 6 otworów montażowych, opór cewki zasilejącej około 360 Omów - nowa wersja cewki zasilającej rozpoznawana jest po tym że posiada 4 otwory montażowe, oraz większy opór około 500 Omów Nowa wersja jest lepiej wykonana i lepiej się sprawuje...
Jeżeli miałbym użyć dwóch elektromagnesów, tak jak na powyższej grafice (tzn. pół koliście wygięte, bo boję się wykrzywiać bo myślę, że załamie to pole magnetyczne) to jaki kształt miałby rdzeń? i jak nawinąć na niego zwoje. Pole magnetyczne płynie sobie w ferromagnetyku jak elektrony w przewodzie, o załamania się nie martw ;) A stojan z dwoma cewkami...
Dokladnie tak jak kolega wyzej, dwoma cewkami poskok 9,11, jesli masz atlas uzwojen to rysunek nr 34a
Wydawało mi się że jeśli silnik ma 9 przewodów to będą 3 prędkości, ale według tabliczki są dwie. Silnik ma 8 przewodów. 6 z nich to wyprowadzenia cewek, a dwa pozostałe to wyprowadzenia czujnika temperatury.
Na jednym z garów zapłon występuje w dolnym położeniu tłoka. Mylisz się. Tak się dzieje w obydwu cylindrach. Jeśli oczywiscie jest cewka dwubiegunowa. Nie tak trudno zapalić niesprężoną mieszankę. Jak pamietam podczas sprawdzania iskry niejednokrotnie mieszanka wylatująca przez otwór po świecy ulegała zapłonowi. Tutaj pomógłby jedynie aparat z dwoma...
Moim zdaniem powinna być trójfazowa. Cewki połączone w gwiazdę lub trójkąt w zależności od osiągów. Trochę mało żłobków w stojanie. Zrób cewkę testową w celu określenia napięcia (dobierz grubość drutu). te strony już znasz? http://rysiny.ovh.org/pradnica.htm http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam, Kolego :arrow: michal512 tylko co tu objaśniać? Jest to typowy układ do sterowania (wykonawczy) silnika krokowego bipolarnego (dwie dwukońcówkowe cewki), w odróżnieniu od silnika krokowego unipolarnego (dwie, lub w małych jedna, cewka z wyprowadzeniem środkowym - trzy końcówki). Jednak, aby dołączony do owego układu silnik wykonał choćby jeden...
Dzień dobry. Proszę o pomoc w podłączeniu do zasilania silnika z tematu. W necie znalazłem te dwa schematy: http://obrazki.elektroda.pl/6606838200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5335686400_1... Jestem zielony, więc proszę o wyrozumiałość: 1. Co to jest to po lewej (oba symbole i ten podobny do stycznika i ten czarny...
Witam Co to jest za silnik?? http://obrazki.elektroda.pl/3645268800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3171457800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4933077100_1... Domyślam się że to silnik krokowy z dwoma cewkami, miedzy wyjściem 1 i 2 oraz 3 i 4 jest 10,4Ω. Chciałbym nim sterować tylko pytanie jakie...
1) Co do jest za model? 2) Skąd do tego wziąć igłę? 3) Jak to zasilić? Tak jak napisali koledzy to jest produkt sowiecki. W/g zdjęć z http://rw6ase.narod.ru/g/g/gp46.html to napęd jest od silnika reluktancyjnego z dwoma cewkami które odpowiednio połączone mogą pracować na 220 lub 110V. Więc jak radzą zasilic z 110V i zobaczyć jak kręci, ewentualnie...
Nie wiem czy to odpowie na twoje pytania ale : Gdy auto ma 2500 obr/min upc pokazuje 5000(tutaj nie wina programu lecz impulsów Zakładam, że masz 4 cylindrowy silnik, z dwoma cewkami. Cewka wyzwalana jest dla dwóch cylindrów jednocześnie tz. podczas zapłonu dla jednego cylindra oraz w tym samym czasie podczas wydechu dla drugiego. Tak więc na jeden...
Jaki silnik, który roczmik? Jeśli są dwie powójne cewki, to wymień cewke zapłonową.
Mam rometa SCMB 250 (2 cylindry, wtrysk paliwa) , zamontowałem taki licznik jak w załączniku i mam trochę dziwny problem z obrotomierzem. podłączenie sygnału obrotów poprowadzone jest przez kondensator i rezystor z cewki zapłonowej, tak jak narysowałem na schemacie. Obrotomierz pokazuje obroty, dla biegu jałowego to jest 1000 rpm, jednak jak kręcę motor...
Silnik krokowy ma zwykle dwie cewki sterowane z dwóch różnicowych wzmacniaczy, a więc można miernikiem je sprawdzić (czy są mniej więcej równe impedancje). Przy podłączeniu odpowiedniego napięcia do każdej z cewek silnik da opór przy próbie ręcznego pokręcenia wirnikiem. Stare typy miały 4 cewki zasilane prądem tylko w jednym kierunku - sprawdzanie...
Z tym do końca przekonany nie jestem. Jak widać w programie, raz działają dwie cewki, a raz jedna, czyli tak na logikę potrzebny jest raz większy prąd a raz mniejszy. Czy nie jest tak ? Tranzystor każdej cewki zamieniasz na źródło prądowe, jak włączone są dwa, to prąd płynie dwa razy większy. Choć silnik by pracował płynniej gdyby przy załączonych...
Spojrzyj np.na samochodzik BMW serii7. Każda świeca ma swoją cewkę a jest tych świec 6 szt.Cewkami steruje komputer.Pomijając większe koszty takiego rozwiązania posiada ono wiele zalet-brak mechanicznego rozdzielacza zapłonu,mniejsze obciążenie poledyńczej cewki,ponieważ cewki są z reguły montowane bezpośrednio na świecach odpadają długie przewody WN...
Powstał delikatny problem po zmianie silnika w aucie. Silnik stary: suzuki samurai 1,3 z jedno punktowym wtryskiem - sygnał do obrotomierza brany z cewki zapłonowej. Silnik nowy: suzuki baleno 1,6 z wielopunktowym wtryskiem i dwoma podwójnymi cewkami - sygnał do obrotomierza brany z komputera. Oryginalny samuraiowski obrotomierz jednak nie działa. Na...
Schemat w miarę poprawny, tylko z tym ,,stop'' nie tak, jak być powinno. Przycisk NC włączyć w obwód zasilania. Styki NC przekaźników naprzemiennie z cewkami. Zabezpieczy to układ przed zwarciem, w przypadku naciśnięcia obu przycisków ,,start'' w tym samym momencie.
Więc ustaliłem, że ten nastawnik pompy to nic innego jak silnik krokowy hybrydowy z dwoma uzwojeniami i ośmioma cewkami. Uzwojenia sprawdziłem wizualnie oraz miernikiem, oba mają tą samą rezystancję. Cewki mogą być połączone szeregowo lub też równolegle. Gdyby w połączeniu równoległym jedna z cewek nie przewodziła to omomierz by to wyłapał. Także usterkę...
Witam na tapecie Daewoo Lublin 2 z silnikiem benzynowym 2,0 8 v .W kabinie znajduje się ECU .Problem polega na tym że nie mogę znaleść schematu wyprowadzeń ecu z dwoma złączami .Silnik jest od Opla Omegi schemat z Auto daty ma jedną wtyczkę .Sterowanie cewkami odbywa się bezpośrednio z ecu .Sprawdziłem czujnik położenia wału napięcie na cewkach napięcia...
...a z czego masz sterownik zapłonu? Bo z tego co kojarzę to UNO 1.0 było na BOSCHu z tradycyjnym rozdzielaczem zapłonu, a Punto 1.2 na Magneti-Marelli z dwoma podwójnymi cewkami. Koła foniczne mogły się różnić, także mogą Cię czekać kolejne problemy.
witam mam problemy z nagrzewnicą 241. same 3 y kable od silnika wychodzą i jakieś dwie cewki na obudowie - jak to uruchomić
Witam.Potrzebuję informacji co do zasilania silnika krokowego, silnik dwie cewki cztery przewody. Czy na kazdą z dwoch cewek powinień dochodzić prąd na stałe a na drugi koniec obu cewek sterowanie impulsami? Czy dobrze rozumię zasadę działania takiego silnika? Mam problem z maszyną gdzie wystepuje silnik krokowy do pozycjionowania, tylko na jedną cewke...
Według tego opisu jest moduł sterujący przed dwoma zespolonymi cewkami. W tym silniku u mnie są cztery cewki DIS z cztero przewodowymi podłączeniami każda. Czy w tym przypadku też jest zwrotna informacja IGF z każdej cewki do sterownika ECM? A tak z ciekawości co daje ten sygnał IGF, jest to zwrotna informacja potwierdzenia zapłonu wysłana do ECM? Znalazłem...
Podłączenie bezpośrednio pod wyjście silnika nie jest dobrym rozwiązaniem Bezpośrednio z silnika faktycznie lepiej nie ale możesz zastosować dwa przekaźniki z cewkami na 230V podpiętymi pod wyjścia silnikowe (dwa - bo silnik ma dwa kable kierunkowe w dwie strony - jeden przekaźnik cewką pod COM i U, drugi pod COM i L - inaczej lampa by się świeciła...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Twingo z silnikiem d7f ma dwie cewki zapłonowe , sygnał do obrotomierza pobierany jest z sterownika pracy silnika .
Jak wygląda sytuacja z dobraniem zasilacza w takim razie? Pozdrawiam Dokładnie tak, jak ci Bot wyżej napisał.... Prąd podany na silniku lub w jego specyfikacji, dotyczy poboru przez jedną cewkę, który doregulujesz na potencjometrze. W większości czasu w procesie CNC pracują obie cewki jednocześnie wg. własnego, specyficznego algorytmu stepsticka. Masz...
Silnik pompy jest kontrolowany przez sterownik na dwa sposoby: 1. Rezystancja cewki silnika ma wynosić ok. 23Ω (mierzone pomiędzy przewodami białym i niebieskim) 2. Rezystancja cewki tachoprądnicy ma wartość ok.220Ω (przewody żółty i szary) Błąd 03 to w istocie kłopoty z pompą.
Wprawdzie nie wypatrzyłem owego mokrego więc mam problem z oceną. Sugerowałbym sprawdzenie cewki zapłonowej (w tej wersji silnika chyba są dwie) a może dokładniej przyłącza cewki. Coś mi wygląda, że użytkownikowi nie przychodzi do głowy np konserwacja złączy elektrycznych a czas robi swoje.
A które to są te trzy kontrolki? Takie zachowanie raczej sugeruje zanik kontaktu na instalacji. Gdzie to niestety nie wiem. Sterownik (komputer) raczej dawałby bardziej zdecydowane reakcje. Sterownik (prawdopodobnie SIRIUS 5) owszem naprawiają za ok 1 tys pln. Nowy ponoć 3800 pln. Ale ostrożnie z tymi pomysłami. Koniecznie sparwdzać połączenia aczkolwiek...
Zwarcie w kostce silnika, uszkodzona cewka tacho i do wymiany dwa rezystory 13k. Spalone rezystory to skutek.
Włączasz 12V jedzie w prawo wyłączasz i włączasz ponownie 12V jedzie w lewo . Przekazniki są dowolnego typu np MT 6 lub mniejsze gabarytowo i jeden przekaznik bistabilny z dwoma cewkami jak widać na schemacie który przełącza styki raz w jedną raz w drugą strone.Przekaznik sterujący silnik musi mieć odpowiednią obciążalność styków. Kondensatory podają...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
A w jaki sposob sprawdzic cewki? zmierzyc opór pomiedzy jedna a drugą cewką ładowania czy pomiedzy cewkami ładowania a cewką świetlną? Opór pomiedzy dwoma cewkami ładowania jest natomiast pomiedzy cewkami ladowania a cewka swietlną nie ma sprawdzilem rowniez napiecie na cewce swietlnej. na niskich obrotach ma ponad 10V natomiast jak dodam gazu to ponad...
Regulator jest taki jak na zdjęciu sprawdziłem lądowanie nie ładuje aku chyba muszę zmienić regulator ale na jaki ??? W Starym silniku miałem dwie cewki irk w Nowym mam szesc
prawdopodobnie dwie cewki w silniku [po dwa kable na jedną]. Wystarczy podawać na zmianę impulsy do każdej cewki.
Panowie dzięki za zainteresowanie. Oczywiście o ssaniu zawsze pamiętam, cięgło regulatora obrotów również odchylałem oraz zmieniałem położenie przepustnicy. Jak już informowałem silnik nie reagował na te czynności. Gaźnik był udrożniony i dobrze dokręcony. Jeśli chodzi o cewki, to za kołem magnesowym znajduje się jeden rdzeń z dwoma cewkami tj. mniejszą...
A może są przekaźniki którym wystarczy impuls do zmiany stanu na przeciwny? Przekaźniki bistabilne nawet takie z dwoma cewkami które impuls jednej cewki przełącza w stan A a drugiej w stan B (czyli nie A, kasuje stan A) Tu rozważania: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Można tez zrobić pamięć na zwykłym przekaźniku tylko w przypadku...
Regulator napięcia dynastart" ZAD 14V 11A no: 0 190 2019 001 BOSH. trochę dziwna sprawa, niedawno kupiłem traktorek Gutbord 2060 z takim własnie ustojstwem. Poprzedni właściciel twierdził, że prądnica nie ładowała natomiast spokojnie uruchamiała silnik, dlatego dołożył dodatkowy alternator samochodowy. Ponieważ taki alternator może dawać nawet 70A a...
Taki, że auto jest popsute. Powiedz mi taką rzecz - mechanik spędził nad autem dwa dni i jest gorzej niż było? Te silniki trapiły tylko dwie przypadłości - przeskakujący rozzrząd i padające cewki. Potrafisz ocenić który cylinder nie pracuje? Wymień na nim cewkę na nową. A nie zamieniaj te które są miejscami.
Tak. W czterocylindrowych silnikach mogą być dwie cewki, jedna na gary 1-4, druga na 2-3 Skoro wypadają zapłony, to miernikiem tego nie przemierzysz, bo zdarza się to okazjonalnie. Poza tym może to być problem modułu zapłonowego. Poza tym w cewce dwubiegunowej masy za bardzo nie uświadczysz bo schemat jest podobny do tego: http://obrazki.elektroda.pl/8734008300_1...
Takj, istnieje zjawisko spadku energii iskry ze wzrotem obrotów. Dobrze myślisz.Spięcie cewek nic nie da. Jedyne moim zdaniem wyjście to przerobić zapłon na kondensatorowy. Poczytaj o CDI: Capacitive Discharge Ignition. Po polsku to jako "zapłon tyrystorowy" funkcjonuje. W skrócie: odpowiednio wydajna przetwornica ładuje kondensator do ok. 400V a w...
Ilość kabli mi się nie zgada dwie cewki 2x2 dwa silniki 3x2 i zasilanie 1x3 to powinno być razem 13 a masz 10 możesz rozrysować schemat podłączenia? Napięcia OK, a kondensator jak już wymieniać to taki sam ale lepszej firmy 30uf/450VAC Najlepiej to jeszcze byś pomierzył napięcia na presostacie wejściowe i wyjściowe.
To nie jest straszne a nawet wygodniejsze. Masz gotową kompletną fazę. Ktoś kto przezwoił dużo różnych silników woli zrobić tylko dwie cewki na fazę o poskoku y=5,7 zaplatane i łączyć je na końcu po wsypaniu.
Kod błędu? Ten silnik miał dwie główne przypadłości czyli cewka i/lub świece potem sterownik silnika, zapchany katalizator, inne usterki jak np padająca pompa paliwa lub wtryskiwacz.
66KW czy 85KW? Wymieniłem świece i cewkę, a pękła na wyjściu na pierwszy cylinder, mocno się nagrzała. Jak założyłem starą, to sytuacja się powtórzyła. Uszkodzone sterowanie cewki. Zwarcie na instalacji lub uszkodzony sterownik silnika. Tam jest cewka dzielona na dwie sekcje, nie na cztery. Więc nie powinny pracować dwa cylindry.
Za bardzo nie wiadomo co tu zostało wymyślone i nakombinowane. Jakaś samoróbka. Wcześniej mogłoby to być sterowanie prawo-lewo dwoma stycznikami, a bateria kondensatorów służyła do zasilania silnika jednofazowego. Ja tam widzę że tylko prawy stycznik jest wykorzystany do załączania silnika, wejście zasilania od dołu na prawy stycznik, wyjście na silnik...
44 cewka/modul. Ten silnik ma dwie cewki po jednej na 2 cylindry. Raz pokazal tez 54 czyli immo. Bledy uzyskalem z migania check engina. Samochod jest juz zrobiony. Po wyjeciu cewki toroidalnej immo i podlutowaniu stykow przy wtyczce, resecie bledow. Zapalil jak nowy.
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
Podbijam Pomocy jak domowym sposobem zobaczyć która cewka jest zła? Odłączałem kable przy chodzącym silniku i przy dwóch cewkach auto gasło a przy pozostałych dwóch chodziło. Dodam że auto nie ma mocy , pyrka przez rurę i silnik trzęsie się jak galareta? Czy to wina cewek? Obroty nie falują. Wymieniłem świeczki ale bez poprawy. Pozdrawiam forumowiczów...
Musisz zrobić zdjęcia bo tak nikt nie zgadnie które cewki rozłączyłeś. Musisz rozłączyć końce 3 cewek. Lub silnik posiada uzwojenie "dwa obwody równoległe" i będzie ciężko go przełączyć.
Jeśli to "coś" ma rotor i stator to najlepiej obroty/moc (oprócz obciążeniem cewkami prądnicy) regulować odległością magnesów statora od rotora, a więc po prostu ruchomy np. "dwupołówkowy" stator który może się w sposób mechaniczny oddalać, zbliżać, to na początek żeby testować silnik, tudzież uchronić przed zniszczeniem, no i nie ma wtedy niepotrzebnych...
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
A jak wynalazek, to przepraszam , nie wiedziałem , rozbierałem takie silniki i miały dwie cewki . W T25A jest jeszcze jeden taki silnik w nagrzewnicy z prawej strony siedziska , mozna podpatrzeć jak wygląda podłączenie.
Nadal nie wiem, czy były oba podłączone, czy też raz próbowałeś na jednym , a później na drugim, bo są silniki z jednym kondensatorem i z dwoma.
Rozebrałem cały silniczek i nie widzę nic co by wymagało smarowania. Jest to magnes osadzony pomiędzy dwoma cewkami. Proszę o dalsze sugestie. https://obrazki.elektroda.pl/9361066300_... https://obrazki.elektroda.pl/9290255800_... https://obrazki.elektroda.pl/3957707800_...
Przecież tam są dwie cewki?
Śledzę ten temat, bo jest ciekawy jaka będzie konkluzja. Ja na postawie tych danych, które tu padły jej nie znam. Piszę dlatego, bo kiedy byłem piękny i młody, czyli dawno temu, spotkałem się z podobnym (ale nie do końca) przypadkiem. Silnik do łodzi, dwucylindrowy, dwusuwowy, zapłon magneto z dwoma cewkami. Problemy: trudne uruchomienie, niepełna moc...
Moduł Vape Z19 jest przeznaczony do alternatora Vape Z22 do czeskich traktorków Vari z silnikiem Jikov. Vape ma swój charakterystyczny stator stosowany w prawie wszystkich alternatorach tego typu, a cewkomoduły mają specyficzną budowę dostosowaną do sygnału z ich impulsatorów. Raczej nie będzie współpracował z alternatorem innego producenta. Alternator...
Witam. Nissan Qashqai 2011 1.5 dCi. Usterka wtryskiwacza czwartego oddane do regeneracji. Diagnoza: dwie cewki wymiana na używane (cewki). Błąd zniknął, ale silnik chodzi nadal nierówno. Reklamacja. Diagnoza ponowna: dwie cewki naprawione, zamontowane. Po 15 minutach jazdy błąd następny - nieprawidłowe sterowanie wtryskiwacza p0204. Czy ktoś miał podobny...
Witam. spalił topiki 20A przy przełączeniu z gwiazdy w trójkąt i od tego momentu pali cały czas i to 2 fazy od razu sprawdzałem cewki czy nie mają przebicia do obudowy,nie mają, oporności miedzy cewkami różnią się ale nie wiele poprawiłem styki w wtyczkach nadal bez efektu czyżby przełącznik się skończył? Sprawdź sam silnik; silnik ma wyprowadzone 6...
Jeżeli choć trochę jeszcze pamiętam ten model to zdaje mi się że wychodziły z silnika 4 przewody. Trzeba je odpowiednio podłączyć do dwóch wyłączników i przewodu zasilającego. Z każdej strony silnika (z dwóch cewek stojana) wychodzą po 2 przewody. Po jednym z nich musisz pyścić przez przełączniki a dwa z różnych stron które pozostaną bezpośrednio do...
silnik ma dwie cewki opór to ok.50ohm mierzony na dwóch skrajnych pinach np.piny od lewej A.B.C.D to AB=50ohm i CD=50 ohm .Jest to silnik obrotowy i tak jak sprawdzanie oporu można podac napięcie o zmiennej biegunowości w celu sprawdzenia jego pracy, zasilanie 12V.
Ale! Może to o to chodzi, że tamte zegary mają mechanizm 'skokowy', a ten jest 'płynący'. Może to ma tak istotne znaczenie? Owszem. Stały, spory pobór mocy przez silnik synchroniczny 50 Hz, a nie pojednyńcze impulsy do silnika krokowego. Były też zegary firmy UMF Ruhla czysto mechaniczne, jak ten w samochodzie Warszawa, a nawet naręczne fmy. Glassshutte....
Niestety silnik okazał sie być uszkodzony. Przejscie między dwiema cewkami. Ale włącznik Y/D zamontowany:) dzięki wszystkim za odp.
Taki silnik podłączasz pod zmienne napięcie znamionowe, takie jakie jest napisane na tabliczce znamionowej. Zasilasz tylko główną cewkę. Piszesz że silnik ma trzy wyprowadzenia, a na foto widać tylko dwa. Być może cewki są dwie nawinięte szeregowo (coś a la dwa biegi, podobnie jak w okapach kuchennych). Te silniczki mają bardzo mały moment rozruchowy,...
Ja zbudowałem. Ale poza tym, że się kręcił, nic ciekawego nie zaobserwowałem. Silnik miał dwie cewki i cztery magnesy stałe. Z obserwacji mogę napisać tylko tyle, że silnik miał skłonności do zawieszania się przy obciążeniu, a żeby go włączyć musiałem najpierw ręcznie rozkręcić rotor. Często magnesy stałe zatrzymywały się między elektromagnesami. Wniosek...
jak podłącze jeden wszystko jest ok ale jak podłącze drugi przekaźnik się rozłącza. Widzę jedno wytłumaczenie - Zasilacz "siada" pod obciążeniem dwoma silnikami i cewka przekaźnika puszcza.
Silnik posiada dwa uzwojenia. Jedno do cewek stojana, drugie do pracy silnika.
tak oczywiście :( rozkladam rece. Zasilanie jest do dwuch cewek. Problem. jest z masa z wiazki silnika ida dwa bolce jeden bolec idzie jako masa do cewki nr 1 drugi bolec prowadzi mase do cewki nr dwa i ja nie mam masy na drugim. wlasnie pinie. Bo jezeli zamienie cewki to zawsze jest iskra na pinie 1
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
Przecież to dwa różne silniki agz to cewka i temic a aqn to 5 osobnych cewek. aqn ma 4 sondy i dwa czujniki wałka. Nie podejdzie.
Sorry, ale przy takiej wiedzy, nie dałbym Tobie nawet starego zasilacza do naprawy, zupełny brak podstaw. Taka uwaga, bo piszesz majsterkowicz naprawa komputerów. w odkurzaczu( w silniku) masz dwie cewki, jedną w stojanie, drugą w wirniku(upraszczając) co miałoby wytwarzać prąd, magnetyzmu szczątkowego w tych silnikach nie uświadczysz. Robisz doświadczenia...
Tak tak wiem. Tylko ze ja mam magnesy po skosie wiec one trafiają pewnie w dwie cewki naraz.
Witam, Scenic II 2003r 1.6 16V. Auto kupione jako nieodpalające z wykręconymi dwoma cewkami. Przebieg 124tys, 200km po serwisie olejowym w renault. Serwisowany w ASO, przy 72tys wymieniony rozrząd. Objawy: Kręci dobrze, na wyświetlaczu nie pojawia się żaden błąd, iskra jest na wszystkich świecach, paliwo śmierdzi ale niestety nie odpala. Czujnik wału...
silnika dwoma cewkami silnik dwoma kondensatorami silnik jednofazowy dwoma
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot tablica żarówka schematy elektryczne pralek
pralka samsung ecobubble pralka samsung zawiesza
iRobot Roomba: Problemy z podciśnieniem - Diagnostyka i Rozwiązania Ustawienia parametrów P03 i P04 w Termet Silver Pro 20 kW