Silniki jednofazowe mają niższy moment obrotowy niż trójfazowe. Nie. Silniki jednofazowe mają mniejszy moment "rozruchowy" niż trójfazowe. Przy obrotach znamionowych jeśli obroty znamionowe i moc znamionowa są te same przy silniku jednofazowym jak i trójfazowym, to momenty są równe. Momenty przy obrotach znamionowych. (at)CHLASTA92 Jeśli silnik nie...
Zrobili po 10 latach doświadczeń regulator z PWM-em i szybką odpowiedzią na obciążenie... 1/100s to mało to jest cały półokres przy 50Hz? A ile to obrotów? Ho ho.... (cofam wypowiedź: I to jeszcze jednofazowy silnik....) Przy dzisiejszych możliwościach scalaków chyba nie... Dodano po 7 A lepszą pracę rozumiem przez poprawę współczynnika mocy, strat...
Prawie bez różnicy. Pobór mocy determinuje kompresor. A ponieważ to są silniki trójfazowe i jednofazowe z kondensatorami, to ich moment rozruchowy jest mniejszy niż trójfazowego. Co z tego wynika? To ze silnik silnik trójfazowy jest zdecydowanie lepszy.
Trochę dziwne że silnik rusza bez kondensatora (może mieć małe zwarcie międzyzwojowe) ale na razie się tym nie martw. Mniejszy kondensator to mniejszy moment obrotowy.
Mowa o silniku jednofazowym. Mam wyliczyć jego moment rozruchowy.
Ja to rozwiązałem na zwykłym krokowym, ale.... Ze sterownikiem, który miał mikrokroki? Czy z przekładnią? Są jeszcze jakieś silniki krokowe z dużym przełożeniem (~minuta na obrót przy szybkich impulsach), ale nie wiem, czy moment siły, jaki wytrzyma mechanizm przekładni przy długotrwałej pracy, jest wystarczający.
Witam, silnik uruchamia się ale nie wchodzi na pełne obroty, obraca się w przeciwnym kierunku niż przed awarią. Pobór prądu jest bardzo duży, gdyż "siada" światło.
Silnik jednofazowy będzie miał mały moment obrotowy. Zastosuj motoreduktor, zwiększy się moment obrotowy ale obroty będą mniejsze.
Witam. Nie wiem dlaczego Kolega nie bierze pod uwagę, że w każdym silniku jednofazowym osie uzwojeń dwufazowych są przesunięte w przestrzeni o kąt prawie 90 stopni. Dopiero do tego, aby powstał moment początkowy koniecznym jest również przesunięcie prądów płynących przez te uzwojenia w czasie i tutaj nasuwa się pewna wątpliwość co do pojemności kondensatora.
Silnik ten jest dwubiegowy trójfazowy na mniejszych obrotach ma 0,9 kW a na większych 1,5 kW . Przełącznik ten zapewne służył do zmiany obrotów lewo -prawo w zakresie obydwóch prędkości. Zastanawiam się też jak może lepiej by było od razu od falownik podłączyć ale tak aby mieć maksymalny moment. Taniej kupić nowy silnik jednofazowy.
Moment znamionowy jest taki sam dla obu, czyli jak silnik wystartuje to już wtedy nie ma różnicy między 1 a 3 fazowym. Różnią się krotnością momentu rozruchowego, czyli tym ile silnik ma "siły" żeby ruszyć. Jednofazowy ma 20 razy mniej "siły rozruchowej" niż 3 fazowy.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
W zasadzie wirówka działa jednak w porównaniu z poprzednią trochę wolno się rozkręca ok 1 minuty do maksymalnych obrotów. Prawdopodobnie masz silnik jednofazowy ze zwojem zwartym (to jest faza pomocnicza).Cechą charakterystyczną takich silników jest mały moment rozruchowy i dlatego silnik wolno wchodzi na obroty około 1min. Czy są w ogóle wirówki z...
Silniki asynchroniczne 3-fazowe, mają większą sprawność od silników zasilanych jednofazowo, ponieważ w układach symetrycznych 3-fazowych nie wystąpią, charakterystyczne dla silników zasilanych jednofazowo, dodatkowe straty w wirniku. Wyjaśnienia należy szukać w związku z niemożliwością uzyskania (w silnikach zasilanych jednofazowo) pola magnetycznego...
Da się zrobić. Dobór kondensatorów i odpowiedzi w danym temacie znajdziesz wpisując w wyszukiwarce "jaki kondensator rozruchowy do silnika 1,1". Kondensator pracy może być dołączony na stałe, a kondensator rozruchowy może być dołączony na czas rozruchu równolegle do kondensatora pracy właśnie przez wyłącznik odśrodkowy. Zyskujemy wtedy większy moment...
Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby zwiększyć moment rozruchowy tego silnika?jakiś kondensator dodatkowy ? Kupić silnik 0,37kW jednofazowy, jeżeli nie chcesz falownika.
Kupienie silnika trójfazowego i przerobienie na jednofazowy to marny pomysł. Moment rozruchowy spada średnio o połowę, a moc o 30%. Gotowe silniki jednofazowe mają przy danej mocy różne wykonania, o różnych momentach rozruchowych. Katalogi producentów zawierają nawet 3 odmiany. Podstawą doboru silnika powinno być najpierw ustalenie, jaki silnik był...
Nie napisałeś jaki jest rodzaj silnika w tym urządzeniu. Komutatorowy czy indukcyjny jak indukcyjny jednofazowy to zapomnij o regulacji obrotów. W silnikach indukcyjnych można regulować obroty falownikiem i raczej w silnikach trójfazowych bo jednofazowe mają niski moment rozruchowy. Jeśli to silnik komutatorowy to regulator fazowy na triaku lub tyrystorze...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Zgadza się, stabilizator jest, ale dla jego poprawnego działania napięcie na jego wejściu powinno być większe od 7V (może 6.5V ?). Przy niższych napięciach stabilizator nie spełnia swej roli. Przy większych oporach mechanicznych silnik może być "za słaby" (jego moc, moment obrotowy). Istotny jest również sposób sterowania (jednofazowy, dwufazowy ?),...
Nikt nie poruszył istotnego zagadnienia - przy zmiennej częstotliwości zmienia się przesunięcie fazowe wprowadzane przez kondensator, a tym samym moment troch słabnie, spada też sprawność i -zdaje się - współczynnik mocy, silnik bardziej się grzeje. Jak się mylę, niech mnie ktoś poprawi. BTW szukam modelu falownika z dwoma fazami przesuniętymi o stabilne...
Witam Ja do swojej łuparki użyłem silnik 1.5 kW 1450 obr/min 3 fazowy, średnica na kole łuparki 350 mm na kole silnika ok 60 mm (średnice zewnętrzne kół pasowych) średnica świdra 80. Wydaje mi się ,że siła rozłupywania jest wystarczająca. Nie mam na myśli klocków które rozłupuje się lekkim uderzeniem siekiery ale poskręcanych i rozwidlonych z drzew...
Mam jeszcze takie pytanie, na początku chciałem zrobić sterownik grzałki, lecz po przeczytaniu większej ilości literatury, chciałbym zrobić sterownik mocy jednofazowego silnika indukcyjnego (np. wykorzystał bym jakiś mikser lub inne urządzenie gospodarstwa domowego) 1. Zastanawia mnie, z jakim obciążeniem ma się wtedy do czynienia? jest to obciążenie...
Witam,sprawdzić połączenia na silniku czy nie są lużne.Jeśli to nie pomoże podmienić kondensator ,sprawdzić prąd czy nie przekracza prąd znamionowy jeśli tak silnik pracuje na zwarciu zwojowym a to pogarsza jego moment obrotowy pozdrawiam
Witam Nr. 1 chłodnica powietrza układ podłączony do wylotu sprężarki. Z - zawór bezpieczeństwa. Co do zamiany na silnik jednofazowy to przed wykonaniem jakiejkolwiek automatyki proszę sprawdzić czy: gdy będzie ciśnienie w butli silnik ruszy, ponieważ silniki jednofazowe mają mniejszy moment rozruchowy. Jest na to rozwiązanie: za sprężarka zamontować...
Nie chcę wchodzić w szczegóły, najważniejsze jest to, że jest to stół z regulowaną wysokością. Właśnie, że jest ważne, bo jest różnica między małym drewnianym stolikiem, a ciężkim metalowym stołem do wielkiej maszyny. Silniki DC nie wiem czy są w stanie osiągnąć odpowiednią moc. Oczywiście, że są, to tylko kwestia ceny. Może są jakieś dedykowane silniki...
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Oczywiście bierz trójfazowy, większy moment rozruchowy, wyższa sprawność, bardziej niezawodny etc. Jedyna wada jest taka, że nie podłączysz sprężarki tam gdzie nie ma "trzech faz". Silniki jednofazowe stosuje się z przymusu...
Zgadzam się że w trakcie pracy przy obrotach bliskich prędkości synchronicznej.Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa silnika spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan rozruchowy.
Witam. Ten silnik może pracować tylko w gwieździe - oczywiście przy zasileniu bezpośrednio z sieci 400 V. Są falowniki zasilane jednofazowo, na wyjściu których otrzymamy napięcie przewodowe 230 V - i właśnie przy zasilaniu takim falownikiem silnik łączysz w trójkąt, a jego moc i moment nie ulegną zmianie. Pozdrawiam
Zapomnij - poszukaj jakiegoś jednofazowego z wyłącznikiem odśrodkowym. Ma duży moment rozruchowy.
Jego moc spadnie o tyle o ile wpięte elementy ograniczą prąd. Zresztą te elementy potrzebne są tylko po to aby silnik rozwijał jakiś moment rozruchowy.
czy w takim przypadku podłączenie 2 faz nie poprawi jego pracy? Pracy nie poprawi, wręcz przeciwnie, bardzo szybko go spali. ostatnia prośba jaki byłby wystarczający silnik 3 fazowy gdybym postanowił go podmienić czy 3 kw to nie jest za wielki Ten jednofazowy silnik ma około 2,2kW, tak więc silnik 3 fazowy o tej samej mocy na pewno da radę, a ze względu...
Witam mam kilka pytan 1. jakie pole magnetyczne wytwarza uzwojenie jednofazowe silnika indukcyjnego ? 2. jak wyglada charakterystyka momentu obrotowego silnika indukcyjnego jednofazowego ? 3. jak zmienic kierunek wirowania silnika 4. zastosowanie takich silnikow za odp z gory dziekuje
Czy masz jakiś konkretny silnik, czy na razie nie? Jeżeli nie, to skup się na jednofazowych z kondensatorem - mają wyższy moment rozruchowy. Generalnie jeżeli jest to typowy silnik jednofazowy, to nie powinno być problemów ze zmianą kierunku obrotów - robi się to dokładnie tak, jak napisałeś przez zmianę przyłączenia uzwojenia rozruchowego. Natomiast...
No i silnik 10 kW mocy elektrycznej trójfazowy ma wyzszą sprawnośc i lepszy moment obrotowy niż silnik jednofazowy. Silnik trójfazowy jest prawie o połowę lżejszy niz taki sam silnik jednofazowy, mniej sie człowiek nameczy noszeniem.
Jeśli mój schemat jest w porządku, to proszę tylko o potwierdzenie. Silnik jest podłączony poprawnie. Kondensator stosuje się tylko i wyłącznie w przypadku silników jednofazowych by łatwiej pokonać moment utyku. W przypadku silników trójfazowych (u Ciebie silnik jest asynchroniczny klatkowy, jednobiegunowy połączony w gwiazdę) zasilonych z sieci trójfazowej...
Użycie silnika 3F przerobionego na 1F nie zdało u mnie egzaminu (moment obrotowy) Powiedz bo zastanawiam się nad jednofazowym ale o mocy 3kW do przecinarki, przy jakim sprzęcie u ciebie jednofazowy nie dał rady?
Najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia jak najlepszych parametrów tokarki w tym przypadku to falownik 1faza>3fazy>silnik trójfazowy z odpowiednimi uzwojeniami>reduktor wielostopniowy>wrzeciono. Pamiętaj że silnik który daje 2.2kW przy np. 1440rpm (50Hz), przy np. 10Hz (288rpm) da już tylko marne 400W i w obu przypadkach 14.6Nm. Natomiast jak go zwolnisz...
...Silnik jednofazowy może mieć tzw fazę pomocniczą zrealizowaną za pomocą dodatkowego uzwojenia i kondensatora zewn. Wówczas możliwa jest zmiana kierunków obrotów... Akurat w takim silniku nie jest możliwa zmiana kierunku obrotów. W praktyce nie spotkałem się z regulacją przez zmianę częstotliwości w przypadku silników jednofazowych małej mocy. Regulacja...
Brawo. Juź dawno nie widziałem tak konkretnej odpowiedzi na zadane pytanie. Dziwi mnie tylko pominięcie silnika dc w rozwaźaniach. Duźy moment, skuteczne hamowanie. Przy enkoderze na osi i przekładni / 10/ dokładność pozycjonowania 1/1000 obr.
Na 10zm szerokości strugania 1KW mocy silnika. Moc silnika zależy jak najbardziej od szerokości, jednak jest to tylko jeden z parametrów, Wał strugarki może mieć 2, 3 albo 4 noże. Może mieć różne średnice i zasadniczo mieć ustawione noże na różnej wysokości. Nie można pominąć niezwykle ważnej sprawy jaką jest sprawność przekładni. Jednym słowem to...
Ku zastanowieniu, abyś zastanowił się co piszesz. Cytat z ćwiczeń na Politechnice Warszawskiej. Politechnika Warszawska Laboratorium z Podstaw Elektrotechniki i Elektronik .Moment obrotowy silnika jednofazowego (bez fazy rozruchowej) Dla n = 0 momenty rozruchowe pochodzące od obu pól wirujących są sobie równe M i przeciwnie skierowane, wskutek czego...
silnik z pralki odpada w przedbiegach,... tam zmianę prędkości obrotowej uzyskuje się przez zmianę liczby par biegunów (czyli regulacja skokowa) uzyskanie płynnej regulacji jest możliwe jedynie przez zastosowanie regulatora utrzymującego stały strumień (defakto stały stosunek U/f), a U nie można podnieść powyżej Un - ze wzgl. na izolację, wtedy już...
Może w stosunku do innych współczesnych mu konstrukcji, tak. Dziś to tylko iskrzący archaizm. No nie, Bo im wyższy prąd tym z kwadratem moment rośnie, bo rośnie pole wzbudzenia.
Przy takim ukladzie jak widac , gdzie jest 75 cewek i 150 magnesow po jednej i drugiej stronie, jakims ukladem elektronicznym ?, dalo by rade napedzic to do 4 obrotow na sekunde?? czy jest to fizycznie mozliwe??? inaczej mowiac czy jest to wogole mozliwe?? Mozliwe, trzeba stworzyć przebieg z grubsza* przypominający ten który generuje sie podczas obracania...
Patrząc na załącznik nr,1 to miernik powinien zapiszczeć dołączony do którychkolwiek zacisków, czyli uszkodzenia należy szukać w wył. odśrodkowym. Kondensatory raczej trudno sprawdzić bez odpowiedniego miernika. Silniki klatkowe jednofazowe mają kiepski moment rozruchowy i jeśli jest zbyt wielki luz na łożyskach to może następować przy rozruchu na skutek...
Witam. Silniki trójfazowe mogą pracować jako jednofazowe ale ich moc spada o ok. 30 - 45%.Mogą pracować bez kondensatora ale wtedy jego moment rozruchowy będzie bliski zeru.Przyłączenie do trzeciej fazy kondensatora daje nam rozruch (moment rozruchowy). Biorąc to pod uwagę zastosowanie silnika trójfazowego jako jednofazowy nie jest ekonomiczne.Ale decyzja...
Uszkodzenia klatki wirnika są częstym zjawiskiem chociaż w silnikach trójfazowych wykrywanym raczej rzadko ze względu na to że silnik startuje normalnie i ma tylko nieco mniejszy moment obrotowy. W silnikach jednofazowych objawia się to właśnie utrudnionym albo niemożliwym startem w określonym położeniu wirnika względem stojana.(jeśli oczywiście ocieranie...
Wybrałeś dwa nieszczęśliwe, ale może realizowalne rozwiązania: 1. Zasilanie silnika asynchronicznego 3-fazowego napięciem jednofazowym, 2. Regulacja jego obrotów poprzez obniżanie napięcia. Ad.1. Zasila się jedną fazę uzwojenia wprost np. z L1, a drugą z L2 przez kondensator rozruchowy. Drugie końce uzwojeń do N. Nie łączymy uzwojeń w trójkąt. Silnik...
Niezupełnie takie same. Popatrz na moment rozruchowy. Jednofazowy rusza dużo gorzej i szybciej spada z obrotów.
Witam, wiem że temat archiwalny ale mam dosłownie jedno pytanie. Silnik jednofazowy z kondensatorem ma 200W, a przy zasilaniu dwóch uzwojeń z falownika jednofazowego też będzie miał tę samą moc i moment obrotowy? Chodzi mi o zwiększenie mocy, nie o zmianę prędkości obrotowej.
Będziesz miał trzy razy mniejszy moment przy podłączeniu w Δ przez falownik jednofazowy. A dlaczego ?
Silnik prądu stałego - równoległy Dzień dobry. Raczej wygląda na obcowzbudny. Jeżeli będziemy regulować napięcie w obwodzie wzbudzenia - a konkretnie obniżać jego wartość możemy "odwzbudzić" silnik. Uzyskamy wyższe obroty, ale znacząco zmaleje moment napędowy.
zna ktoś prosty i tani sposób jedyne sensowne rozwiązanie to kupno nawet i używanego falownika. To do tanich rozwiązań raczej nie należy. An połączenie w gwiazdę ani podłączenie poprzez kondensator nie spowodują w tym przypadku zmniejszenia obrotów. Dlaczego tak kolega sądzi? Uzwojenia będą zasilane z 230V w przypadku połączenia w gwiazdę zamiast 400V...
Jeśli chodzi o pojemność kondensatora rozruchowego, to bym się nie zgodził. W fabrycznym wykonaniu silnik 3kW firmy Tamel ma 40mikro kondensator pracy i 250 do 320 mikro kondensator rozruchu. Jednak silniki jednofazowe są dużo droższe w wykonaniu fabrycznym od 3 fazowych, ale za to mają duży moment rozruchowy - u mnie kręci to dużą sprężarkę WAN.
1.2 Hp = ok 0.8 kw. Polecam falownik LS IG5A 008, jeśli masz zasilanie trójfazowe, jeśli jednofazowe to IC5, Tylko wtedy przełącz silnik w trójkąt. Dobrze jest ustawić pracę wektorową w falowniku, duży moment na niskich obrotach, lecz czasem potrzebny zewnętrzny wentylator do chłodzenia silnika (niskie obroty własnego wentylatora w silniku). Dobrze...
( praca+rozruch na zasilanie, rozruch na kondensator, praca na zasilanie i kondensator). Nie bardzo rozumiem ten zapis. Nie wiem jak masz podłączone uzwojenie rozruchowe i kondensator. Wg mnie powinno być zasilane poprzez kondensator, pozostaje otwarta sprawa czy ten tandem uzwojenie rozruchowe + kondensator mają być podłączone na stałe pod napięcie...
RH-12 byłby odpowiedni (do szczotkowego oczywiście), tylko trochę drogi, można coś z demontażu lub samemu zlutować. Dlaczego tylko szczotkowe skoro w opisie jest napisane ,,Urządzenie do silników jednofazowych działa też z silnikami indukcyjnymi z jednym kondensatorem pracy.''
Taki j/w na 1f z agregatu, upsa, litp podepniesz jak brak prundu. Ciekawi mnie wielkość tego UPS-a. Napięcie zasilania kompletnie nie ma znaczenia. Kwestia doboru pompy do wymaganego wydatku na wyjściu pompy kwestia jaki jest lewar. Przy zasilaniu 3 fazowym będzie obciążenie rozłożone na każda z faz wiec przy "mocnej" pompie będzie łatwiej. Natomiast...
Silnik będzie musiał startować pod obciążeniem Jednofazowe zwykłe mają moment rozruchowy na poziomie ~40-60% nominalnego... 'Wzmocnione' do ~160%. Trójfazowe 2,2kW do około 240% momentu znamionowego.
Silnik 2800 obr ma moment 2x mniejszy niż 1400 więc na wale tarczy tnącej wyjściowo masz to samo przy tych samych obr
Moment krytyczny silnika indukcyjnego 3-fazowego maleje o ok. 45 % przy pracy jednofazowej, w dodatku pozostawiając tylko kondensator pracy moment rozruchowy będzie mały, a pozostawiając rozruchowy (większy) naraża się silnik na nadmierne grzanie. Można dołączyć przekaźnik czasowy rewersyjny nastawiony na czas rozruchu, który rozłączy dodatkowy kondensator.
Kondensatory rozruchowe głównie stosowane są w silnikach prądu przemiennego. Podstawową wadą jednofazowych silników jest brak momentu rozruchowego. Moment rozruchowy może powstać gdy istnieje strumień wirujący. Natomiast pole wirujące może powstać jeżeli istnieje przesunięcie zwojów w przestrzeni i są one zasilane prądami przesuniętymi w fazie. Aby...
Witam Czyli silnik na biegu jałowym niby pracuje poprawnie. A cały mechanizm nie ma jakiś dodatkowych oporów mechanicznych? Tzn. łóżyska .panewki. Warto sprawdzić pojemność tego kondensatora. Bo wnioskuję że jest to silnik indukcyjny jednofazowy. A czy silnik ma tylko problem przy starcie czy też stracił moment. Pozdrawiam.
Z silnika do puszki przyłączeniowej wychodzą 4 końcówki. Nie znam się na uzwojeniach i nie wiem, czy to są 2 niezależne cewki. Czy można jeszcze coś zmierzyć ? To są koncówki dwóch uzwojeń - roboczego i rozruchowego. Zmierz rezystancję tych uzwojeń. Prawdopodobnie spalone uzwojenie rozruchowe, skoro twierdzisz, że kondensator jest ok.
Niestety nie posiadam również tego elementu. Na ten moment wystają 2 przewody zakończone "widełkami"
Pewien znajomy podsunął mi taki schemat: http://mirley.firlej.org/regulator_obrot... Jednak to podobno do silników szczotkowych.Takie coś zadziała przy moim silniku? Sterownik fazowy, do silnika indukcyjnego nadaje się tylko przy założeniu że silnik jest o małej mocy (przyjąć można że nie większej niż 100W) i napędzającego pompę, wentylator...
z tego co mi sie wydaje to w silnikach indukcyjnych jednofazowych pradu przemiennego moment rozruchowy jest równy zero i nie ruszy nawet w stanie jałowym, gdy zadmy mu na wale moment rozruchowy większy od momentu obciążenia to osiągnie on ustaloną predkość. Jest to wada tych silników, przeciwdziałmy temu poprzez zastosowanie kondensatora, który połaczony...
Jakie urządzenie jest napędzane? Zwiększony prąd może wynikać ze sporego momentu obciążenia przy danych obrotach, a moment nie musi się zawsze zwiększać się z obrotami. Przykład: W wytłaczarkach, w których niewłaściwie ustalono temperaturę stref grzejnych. Różne prędkości przepływu masy powodują różny stopień uplastycznienia/stwardnienia i stąd różny...
W silnikach trójfazowych przy zasilaniu jednofazowym nie powstaje moment rozruchowy. Warunkiem, aby uzyskać taki moment jest wytworzenie wirującego pola magnetycznego przez przesunięcie prądów płynących w uzwojeniu tego silnika w czasie. Dokonujemy tego przy pomocy kondensatora. W celu powiększenia momentu rozruchowego można równolegle z kondensatorem...
Moc można zwiększyć stosując przekładnię- Od kiedy zastosowanie przekładni zwiększa moc? Według mnie się zmniejszy. Przepraszam, mój błąd moment obrotowy.
Oczywiście trzeba jeszcze dorobić zasilacz,ale z tym chyba nie powinno być problemu http://obrazki.elektroda.net/8_120601484... Ewentualnie na czas hamowania odłączyć kondensator i połączyć uzwojenia równolegle - może będzie większy moment hamujący. Lub taki układ - krótki impuls wyzwala na wyjściu dodatni impuls na czas T = 1,1*C http://obrazki.elektroda.net/67_12060154...
kolega "Niutat" ma racę. Jeżeli moment obciążenia nie będzie większy od momentu rozruchowego silnika w układzie rozruchowym jednofazowym z kondensatorem, to silnik ruszy. I będzie pracował na 2. fazach z zerem ( przewodem neutralnym). Pozdrawiam praktyków. I teoretyków także!
No i przewody z silnika wychodzą tylko 4 nie 6. Czyli jakaś kombinacja możliwe że był przezwajany... Z tabliczki wynika, że w oryginale był to silnik trójfazowy. Po ilości przewodów Twoich pomiarach (początkowo myślałem, że błędnych) i dodatkowej naklejce wygląda jednak na silnik jednofazowy... Jeżeli dysponujesz zasilaniem trójfazowym to jak najbardziej...
Zmiana ilości biegunów silnika elektrycznego to nie jest takie proste zagadnienie. Pewne parametry rdzenia stojana oraz ilość żłobków wirnika są dostosowane do ilości biegunów silnika, a tych właśnie elementów nie masz możliwości zmienić, zmiana samego uzwojenia nie załatwi wszystkiego. Taki silnik może się szybko nagrzewać, może mieć znacznie mniejszy...
Regulować obroty silników jednofazowych to kiszka, tego w praktyce się nie stosuje. Falownik do 3-fazowego kosztuje tyle samo a moment rozruchowy nawet nie da się porównać. Spróbuj potem od zera rozpędzić twój silnik, nawet bez żadnego obciążenia, to będziesz wiedział o czym piszę.
tak więc to uzwojenie stosuje się przy wykorzystaniu silnika trójfazowego do zasilania z sieci jednofazowej polepsza charakterystykę momentu silnika w chwili rozruchu i na tym zalety się kończą, ale na tym skończę. Jak w takim silniku powstaje wirujące pole magnetyczne? Są dodatkowo jakieś kondensatory do przesuwania tej jednej fazy? Może jakiś schemat...
Chciałbym zabrać głos w sprawie "ukrainek". Z moich wyliczeń wygląda na dużo bardziej wydajną konstrukcję niż "amerykanka" a nakłady są takie same. Mam rozrysowane różne warianty wykonania statora od prostego do skośnie ustawionych cewek. Jedynym kłopotem wydaje się nawijanie cewek , tj przewlekanie przez środek (trafo toroidalne). Za to ma 2 duże zalety....
Witam Właśnie spalił mi się silnik elektryczny i chciałbym kupić inny, i mam pytanie jakie są różnice w pracy między silnikiem trój fazowym a jedno fazowym. Myślałem żeby kupić jakiś silnik jedno fazowy bo wygodniejsze przyłącze mam ale taki minimum 1,5 kw czy byłby dobry? Gdzieś wyczytałem że trójfazowy ma lepszy moment obrotowy czy to prawda? Pozdrawiam
Rozumiem. A gdybym chciał zwiększyć moment rozruchowy zmieniając kondensator przy silniku to muszę zwiększyć czy zmniejszyć pojemność kondensatora ?
Dla zobrazowania różnicy pomiędzy tymi wariantami pozwoliłem sobie narysować wykresy wskazowe prądów. Wartości sprawności i kosinusa kąta fazowego dla silników przyjąłem spotykane w praktyce a dla uproszczenia jednakowe dla wszystkich silników. Wynik pokazuje że pozory mogą mylić. Kto ma ochotę może to sprawdzić obliczeniowo. :D Nie bardzo rozumiem...
bolo28 napisał: To proszę wytłumaczyć dlaczego uzwojenie w tym silniku nie może pracować ciągle z kondensatorem pracy? Bo ma to uzwojenie zupelnie inaczej rozlozone w stojanie wzgledem uzwojenia pracy. Ma tak rozłożone uzwojenia jak w każdym silniku jednofazowym na 1450 obr/min. a nie zupełnie inaczej. Podłączyłem więc jako kondensator rozruchowy 200...
W drugim silniku wystarczyło psiknąć WD-40 by działał w pełni prawidłowo. WD nie jest dobrym rozwiązaniem to tylko celem poluzowania na moment ,to nie jest środek smarny . Do panewek możesz użyć oleju maszynowego ( do maszyn do szycia) .
Przepraszam ale nieco się pogubiłem. Proszę o zweryfikowanie mojego rozumowania ;) : •w przypadku, gdy silnik zasilany jest 3fazowo (bez użycia falownika) i widnieje na nim tabliczka 230/400 oraz znak Δ/Y to możemy podłączyć silnik trójfazowy do sieci 3x230V po skojarzeniu w trójkąt i wtedy między zaciskami silnika mamy napięcie fazowe (pozwoli...
To jest silnik trójfazowy dostosowany do pracy z falownikiem, Oczywiście. Kiedyś wymieniałem falownik w sporej pralnicy. Zmieścił bym się w niej. :D Silnik nie kręcił się bardzo wolno nawet przy ruchach wahadłowych, bo było spore przełożenie na pasku. Do tego był pomiar prędkości obrotowej fotokomórką. Szanse na małe prędkości obrotowe silniks, nawet...
Prościej się nie da- napęd od pieca na ekogroszek. Raczej trudniej się nie da, napędy przenośnika podającego ekogroszek mają znacznie mniejsze obroty niż oczekuje autor tematu, mają też zbyt małą moc. Prawidłowa porada powinna brzmieć: należy zastosować motoreduktor z silnikiem jednofazowym 230V i obrotach na wyjściu w przedziale 10 , a 20 obr/min....
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
Można to opisać inaczej, silnik indukcyjny ma swoją specyficzną charakterystykę momentu: https://obrazki.elektroda.pl/6433284500_... W czasach kiedy nie było falowników wektorowych po prostu było wiadomo że do niektórych obciążeń taki silnik się nie nadaje, zwłaszcza tych które wymagają wysokiego momentu do rozruchu albo moment się...
Czy do zasilenia silnika trójfazowego z sieci jednofazowej również potrzeba w niektórych przypadkach kondensatora pracy włączonego równolegle z rozruchowym? Silnik trójfazowy nie ma uzwojenia rozruchowego. Wymagany jest kondensator by zapewnić przesunięcie fazowe i moment rozruchowy. Jasne, że nie ma uzwojenia rozruchowego, nie mniej jednak są układy...
Witam. Taki silnik jednofazowy, może "odbić" do pracy w przeciwnym kierunku, jeśli pojawia się zbyt duże obciążenie dla takiego silnika, oraz wystąpi moment obrotowy działający na wał silnika w przeciwnym kierunku. W takiej maszynie, pompa oleju hydraulicznego, w pewnych sytuacjach, może wymusić obroty silnika w przeciwnym kierunku. Teraz pytanie, co...
Dla rewersu silnika fraza - Zmiana kierunku NA PEWNO nie będzie następowała nagle - nie podchodzi. Przełączać kierunek obiegu należy OBOWIAZKOWO tylko po pełnym zatrzymaniu , owak zniszczysz silnik. W moment włączenia rozruchowy prąd silnika do 5-7 razy więcej za nominalny, a przemiana kierunku podczas obiegu zwiększy ten prąd wielokrotnie więcej. Na...
za błedy ja przepraszam ale daltego ze szybko pisze i nie zastanawiam sie :):) ale fakt musze sie poprawic:) a wiec obiektem badan byl wlasnie ten silnik jednofazowy i badalismy go w stanie zwarcia, jalowym i badalismy moment rozruchowy dla roznych impedancji wlaczonych w obwód (tak jak napisales byl to opornik wodny) oczywiscie byl zasilany z autotransformatora...
czyżby w silnikach jednofazowych prędkość dało się kontrolować w inny sposób? W silnikach powszechnego użytku, o mocy ułamkowej, gdy nie jest potrzebna stabilność obrotów i duży moment, często zmienia się obroty przez zmianę poślizgu. Taką możliwość daje regulator fazowy. Nawet w przemysłowych rozwiązaniach m. in. w wentylacji stosuje się takie regulatory...
Są to dane kondensatora przy którym silnik sie grzeje i traci moment O taki jaki ma byc to się was pytam... Poniewaz poprzedni właściciel go wymienił i nie wiem jaki był fabrycznie :)
Zanim podejmiesz decyzje o zakupie zwróć uwagę, ze na tabliczce widnieje napis 220/380 i sprawdź czy masz wyprowadzone wszystkie końce uzwojeń. Falownik zasilany z jednej fazy generuje wyłącznie 3x230. Uzwojenia należy połączyć w trójkąt. W przeciwnym wypadku przy połączeniu silnika w gwiazdę i zasilaniu z falownika 1 fazowego uzyskamy 3x mniejszy moment....
A to w ogóle ma prawo działać na samym kondensatorze pracy (bez rozruchowego?) Przecież taki silnik podłączony z kondensatorem nie ma w ogóle momentu rozruchowego, a w takim podnośniku to chyba właśnie moment startowy ma duże znaczenie - wszakże musi on pokonać tarcie statyczne.
A co tam widzieć. Po prostu onegdaj powszechnie stosowano w wszelakiej maści wiatrakach/ wentylatorkach (oraz starszych gramofonach i magnetofonach) jednofazowe silniki klatkowe ze zwartym zwojem jako element generujący moment rozruchowy- notabene praktycznie prawie "niezniszczalne" :). Ich podatność na zmianę rpm/ kierunku obrotów jest praktycznie...
Podstawową wadą silnika jednofazowego jest brak momentu rozruchowego. Moment rozruchowy może powstać gdy istnieje strumień wirujący. Natomiast pole wirujące może powstać jeżeli istnieje przesunięcie zwojów w przestrzeni i są one zasilane prądami przesuniętymi w fazie. Aby spełnić ten warunek, w silnikach tego typu prócz uzwojenia głównego, stosuje...
Trzeba pamietac, ze fabryczne silniki jednofazowe (do 3kW/1440 obr/min produkuje Tamel) ze wzgledu na nieco inaczej wykonane uzwojenia, co jest czesciowo opisane w ksiazkach Wieslaw Matulewicz "Maszyny elektryczne" i "Naprawa silnikow elektrycznych" - nie pamietam autora, ale jest obecnie dostepna w ksiegarniach maja znacznie wiekszy moment rozruchowy....
silnik jednofazowy moment rozruchowy silnik jednofazowy oporność silnik jednofazowy grzeje
kabel ethernet przerywa pasek rozrząd citroen bester regulacja prądu
instalacja offgrid firmware 17mb55
Xerox WC6605 Windows 10 – profile koloru, sterownik, ustawienia ICC, problem z zapamiętywaniem Hallotron OFF-ON-OFF: Allegro A1104, AH3360, TLE4905L – wybór czujnika do sterowania