Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
A co robi zworka między ZFK i FK? (czyli zaciski 1 i 3 z lewej) powinna być między zaciskami COM i FK czyli 2 i 3 od lewej. Zworka 2-4 OK
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
Kierunek obrotów spokojnie możesz zmieniać. Uzowjenie robocze ma punkt wspólny z rozruchowym. Drugi koniec rozruchowego jest podłączany do kondensatora. Zamień końce uzwojenia rozruchowego tzn koniec który był podłączony do kondensatore podłącz do uzwojenia roboczego a koniec który był podłączony do roboczego podłącz do kondensatora. Chyba załapiesz...
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
Niestety mechanika też (at)RitterX w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne")
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Witam - czy to jest oryginalny silnik od tego wertykulatora ? Jeżeli jest to silnik rewersyjny to można zmieniać kierunek obrotów Dobrze by było zamieścić fotkę silnika oraz hamulca .
Patrząc po schemacie i po zdjęciu podłączenia to wszystko jest podłączone i to poprawnie. A jak chcesz zmienić kierunek wirowania to od tego jest przełącznik który jest podpięty tymi 6 białymi konektorami.
https://obrazki.elektroda.pl/9561942900_...
Potrzebuje pomocy w podłączeniu silnika jednofazowego firmy geko. Schemat nie zgadza się z podłączeniem na zaciskach. Bo na kostce są nieco inne oznaczenia z silnika trójfazowego, to już taki problem? Spójrz jednak na rysunek połączeń. Co widzisz? W pierwszej pozycji połączone są zaciski Z2 i U2 oraz U1 i V1. A to pomiędzy nimi w parach to zworki....
Kolego chodziłeś do szkoły? To nie bateryjka tylko silnik. Kierunek obrotów wybiera się właśnie polaryzacją. Jeśli obroty są przeciwne do oczekiwanych zmieniasz miejscami plus z minusem. Dla silnika jest obojętne w którą stronę się kręci.
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
W tej chwili jest podłączny do obrotów w prawo, przełóż dwie blaszki, wegług schematu, dla obrotów w lewo.
Z tego co widzę to falownik akceptuje ujemne wartości w parametrach 6-14 i 6-15 więc istnieje możliwość zmiany kierunku potencjometrem ale na zasadzie "0 w środku". Czyli ustawiając odpowiednio te parametry można wybrać pozycję potencjometru dla której silnik będzie zatrzymany(zerową). Przekręcenie potencjometru w prawo spowoduje obracanie silnika w...
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Mea culpa
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Proponuję taki wyłącznik http://obrazki.elektroda.pl/9442239300_1...
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Taki mały to spokojnie podłaczysz pod 1F z kondensatorem w 3 kacie :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
No i mam. Urządzenie produkował RAFAMET ( Racibórz) i nazywało się ALNICO. Załaczam zdjęcie. Średnica tego działa to ok 120 mm. Po drodze wpadł mi do głowy pomysł by na wale silnika zamontować tarczę z nadajnikiem kodu ( binarnego z sekwencją 3 znaków : np 001,010,110). Układ odczytując kod identyfikowałby kierunek obrotów ( 1,2,3 lub 3,2,1). Odczyt...
Jeżeli chcesz wykorzystać taką taśmę led. https://obrazki.elektroda.pl/8290531800_... I będziesz silnik zasilał z jednego zasilacza 12V, a taśmę led z innego. Wtedy trzeba zastosować dwa przekaźniki z cewką 12V i dwie diody np. 1N4007. https://obrazki.elektroda.pl/5617702100_...
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Jeśli wszystko działa jak należy tylko kręci się w drugą stronę, to zamień 2 dowolne fazy we wtyczce (lub przy silniku) miejscami. Ale to jeśli wszystko jest ok.
Według tego połączenia jest możliwa praca w lewo i prawo. http://obrazki.elektroda.pl/4848830900_1...
Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. Nie wystarczy, uzwojenie główne w tym silniku jest podzielone na pół. Te połówki na rozruchu łączone są szeregowo, a na pracy równolegle. Dlatego właśnie, te przełączniki są tak rozbudowane. Tu muszą być trzy styczniki. Jednak prąd stały tam zbędny,...
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Zamień też krańcówki FCC z FCA.
Napisz więcej na temat silnika, który posiadasz. Podaj co jest napisane na tabliczce znamionowej ewentualnie inne napisy na korpusie silnika.
Pomierz rezystancje miedzy polaczeniami.
https://obrazki.elektroda.pl/4415250100_... https://obrazki.elektroda.pl/4415250100_...
Ma to wpływ na kierunek obrotów silnika. Co do tego że (cytuję) "L1 i L3 odpowiadają za kierunek obrotów silnika", masz rację, ale nie do końca. Otóż zamiana miejscami dowolnych faz powoduje zmianę kierunku wirowania. Czy to zaszkodzi kompresorowi? Trudno powiedzieć, to zależy od jego budowy. Natomiast pracy betoniarki na pewno nie pomoże - zwróć uwagę,...
W prawo.
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
obwód silnika = 2 przewody, pozostały do wyłącznika krańcowego jako informacja o położeniu cięgna wycieraczki. Sprawdź rezystancję i ustalisz który przewód co ma robić:)
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika. Zmiana kierunku obrotów jest możliwa jedynie poprzez zmianę połączeń wewnątrz silnika.
Jeżeli to silnik firmy Besel to polecam link http://www.besel.pl/_doc/Dok_10.pdf Pozdro
Kolega Ci podpowiedział co trzeba i jak sprawdzić bo centrala odwraca za pomocą przekaźnika i kondensatora (przy silnikach 230V) kierunek obrotu silnika. Dlatego padł albo przekaźnik, albo kondensator (albo kabel się wypiął :) ), ale miernik i trzeba sprawdzić.
do trzeciego białego podłączone są dwa przewody uzwojeniowe. Te dwa druty najlepiej odłączyć od przewodu i wyprowadzić na zewnątrz jako dwa oddzielne wyprowadzenia, a przewód do którego te druty były dołączone również przedłużyć i wyprowadzić na zewnątrz. Wtedy będzie można ustawić dowolny kierunek wirowania.
Wyłącznik 2 zasilanie (L) 1 i 3 na 1 i 3 silnika. 2 silnika zasilanie (N) Kondensator 1 i 3 silnika.
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Dwa cieńsze przewody wychodzące z silnika zamień między sobą miejscami.
Witam, Witam. Mam do wszystkich forumowiczów takie pytanie. Mam dwa sygnały prostokątne przesunięte w fazie o 90°. Te dwa sygnały pochodzą z czujników optycznych. Wykorzystane jest to do pomiaru kierunku obrotów silnika. Gdy np. silnik kręci się w prawo przysłonięty zostaje najpierw czujnik A potem B itd. Analogicznie jest dla lewych obrotów. Teraz...
Wygląda to na silnik 1F przezwojony na 3F 230/400V i skojarzony w gwiazdę
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
To jest silnik komutatorowy, aby odwrócić kierunek obrotów musisz dostać się do środka tam gdzie są szczotki silnika i zamienić miejscami przewody do nich dochodzące. W ten sposób masz zamieniony kierunek obracania się silnika.
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
tu masz schemat z zastosowaniem przełącznika .nie wiem tylko czy gdzieś dostaniesz taki na duże prądy ale mozna zmieniac kierunek obrotów przełączając po prostu zwory.
Możesz zastosować styczniki, ale taniej wyjdzie na przełączniku L-0-P do silników 3-fazowych. Styki L1-U1 załączają zasilanie, a L2, L3, V1, W1 zmieniają kierunek obrotów poprzez zmianę dołączenia wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego. W tym układzie w poz "0" odłączana jest tylko jedna żyła przewodu zasilającego.
Ten rysunek powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. PRawie jak przeniesienie schematu w rzeczywistość:) Baterie - to tylko źródła napięcia - dobierz zgodnie z napięciem zasilania silnika i napięciem pracy cewek przekaźników (jeżeli są takie same - wystarczy jedno źródło)
TAK, tylko mostki. Mam nadzieję że w tej konfiguracji silnik pracuje poprawnie.
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
Dziękuję bardzo za odpowiedź. A wiesz może jaka ilość oleju powinna wejść do tej sprężarki? Stan powinien być do połowy bagnetu czy może więcej? Nie mogę znaleźć żadnych not technicznych. Na bagnecie powinieneś mieć 2 kreski minimum i maksimum. Lustro oleju powinno się znajdować pomiędzy dwoma kreskami na bagnecie.
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97...
Ustalenie typu tego silnika graniczy z cudem, w każdym modelu kosiarki był inny. Kilka typów mam spisane, jak podasz wymiary rdzenia (średnicę wewnętrzną, zewnętrzną i długość) to mogę coś poszukać ale nie obiecuję, że na pewno mam dane takiego właśnie silnika. Kierunek obrotów jest już w nim ustalony, można go zmienić tylko przez odwrócenie stojana....
http://obrazki.elektroda.pl/6094471100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6094471100_1...
Po zmianie miejscami połączenia stojana z szczotkami wirnika silnik zaczął kręcić się w przeciwnym kierunku. Jak dobrze rozumiem muszę teraz dodatkowo wyprowadzić 4 przewody z silnika: 2 ze stojana oraz 2 z szczotko-trzymacza ? Dokładnie tak, i podłączyć to pod odpowiedni dwubiegunowy przełącznik.
Po tej zmianie silniczek kręci się tylko wolniej, a tak to nadal bez zmian... "- bez zmian.... czyli błędnie.. (?) Nie znając dokładnie objawów 'błędnego kręcenia' silnika, nie znając również pod które piny są podłączone początki cewek (płytka drivera - silnik, identyfikacja cewek 1-2-3-4), możesz dalej kontynuowac metodę prób i eliminacji błędów....
Jak źle podłączysz to zawsze można spalić. Co do napięcia, to nie miernik tylko wskaźnik napięcia,
ale na twoim jest 1-0-2 No i tak ma być, jest prawidłowy. To jest stare oznaczenie.
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Też mi się wydaje, że jest to jednofazowy z kondensatorem rozruchowym i pracy.
Witam. Trzeba zamienić miejscami wyprowadzenia z cewek, które są przylutowane do mosiężnych szczotko-trzymaczy. Będziesz musiał przedłużyć przewody i zamocować je klejem lub lakierem, aby nie stykały się z wirującym wirnikiem.
Witam. Silnik na 230 V chciałbym zmienić kierunek obrotów w tym silniku. Jak zmienić kierunek obrotów? https://obrazki.elektroda.pl/7134411700_...
To silnik do stroboskopu. Wystarczy dołożyc rezystancję szeregową lub ograniczenie prądowe. W.lepszej wersji zastosować przerwę czasową przy nawrocie.
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
Dwa przekazniki takiego typu. https://www.tme.eu/pl/details/dri314730/... Sterownik rolety ?
1. Jeśli kierunek ma wartość 0 to to przerwanie nigdy nie jest wykonane. 2. Używanie biblioteki SPL dla potencjalnie szybkiego sygnału mija się z celem. 3. Jeszcze bardziej z celem mija się używanie Exti dla enkodera skoro STM32 ma timery z wejściami enkoderowymi.
Podobny post masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Najpierw doprowadź obszar tabliczki zaciskowej do porządku. Poszukaj odpowiednio oznaczonych przewodów tak jak na schemacie. Nie wiem jak doprowadzisz do porządku bo tabliczka zaciskowa ma ułamany jeden zacisk. Mostki to blaszki które ktoś usunął z tego silnika.
Patrząc od przodu silnika na wał na którym osadzone jest koło pasowe,jeżeli wał silnika obraca się zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara,to wtedy mamy obroty prawe,jeśli odwrotnie to lewe.
A co się stanie jak w środkowym położeniu drzwi się zablokują ?
A gdzie się podziały żółte?
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Najpierw czytaj [url=https://www.google.com/search?q=zmi... potem pytaj. Wrzuc jakieś fotki silnika.
Tester kolejności faz i kierunku obrotów silnika
Na mój gust jak podasz napięcie na czerwony i niebieski to pompa będzie pracować Błąd. Po tych pomiarach niebieski - N czerwony -kondensator a drugi z kondensatora do N żółty - L Również błąd. Jakby zaszła potrzeba zmiany kierunku obrotów to czerwony -kondensator a drugi z kondensatora do L W tych silnikach kierunek obrotów jest ustalony poprzez wewnętrzne...
Czy to jest w ogóle możliwe żeby użyć jednej masy i przełączać tylko plusem kierunkiem obrotów silniczka? Nie, ale poczytaj na temat "mostek H silnik". Wujek Googlewski prawdę Ci powie.
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
Schemat jak najbardziej OK. W takim układzie nie ma ryzyka zwarcia biegunów zasilania więc same przełączniki nie muszą być precyzyjnie zestrojone. Nawet gdyby przełączał tylko jeden to na silnik poleci napięcie tej samej biegunowości i silnik zatrzyma się.
Pompa hydrauliczna powinna mieć tylko jeden kierunek obrotów a podnoszenie i opuszczanie robisz na rozdzielaczu.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zasilania
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Ten znak na OT kręcąc zgodnie z kierunkiem obrotów silnika.
W pralkach Frania zawsze były silniki jednofazowe. Zapewne masz model z wyłącznikiem odśrodkowym.
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
Tak. Trzeba pamiętać, że na pinach 1 i 5 sygnały to "nic"/zero, na pinie 5 - "nic"/3V, gdzie "nic" jest gdy np. krańcówka "otwarty" ma położenie jak na schemacie (styk jest otwarty). Można te styki krańcówek podciągnąć opornikami do masy czy do +3V aby na pinach było zawsze napięcie zero/3V.
Czy można zmienić kierunek obrotów wrzeciona poprzez zamianę fazy w podłączeniu silnika?
Szkoda, że żaden producent tego nie podaje. No przecież jest na etykiecie. Jeden ma wpisane CW i CCW a drugi tylko CW (Clock Wise, Counter Clock Wise) czyli zgodnie ruchem wskazówek zegara i przeciwnie. Pierwszy silnik mógł startować w lewo albo w prawo - takie często są w mikrofalach do napędu talerza. Ten drugi musi być do urządzenia które wymaga...
Silnik 12V,prawy.Ew.oznaczenia z literą R,lub CCW.Można założyć 9V z szeregowym oporem 2,2Ohma.2400 r.p.m.Najlepiej założyć Mabuchi.
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
silnik fazowy kierunek obrotów silnik klatkowy kierunek obrotów silnik trójfazowy kierunek obrotów
pamieci tomtom oświetlenie kurnika renault laguna przycisk
teltonika konfiguracja ddt4all renault
Audi Q7 2017 – ciągła praca tylnego nawiewu, regulator J126, diagnostyka VCDS, naprawa HVAC Mercedes Viano W639 – siła wspomagania kierownicy, diagnostyka, płyn, pompa, EHPS, EPS