maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Sprawdź wiązkę biegnącą w plastikowym korytku po bloku silnika pod kolektorem ssącym.
strzałka na zaworku wskazywała w kierunku serwa hamulcowego No właśnie NIE, zaworek ma przepuszczać podciśnienie, a nie nadciśnienie, czyli strzałką w stronę silnika (kolektora ssącego), zresztą można sprawdzić ustami, czy da się ssać, i czy blokuje dmuchanie w stronę serwa
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, "czyta" z tylnej płaszczyzny koła zamachowego
Czujnik jest i ma dwa kable, opisywany to czujnik ciśnienia oleju, stukowy jest z tyłu silnika zasłonięty kolektorem ssącym
Kolektor wywal i kręć silnikiem. Jeśli nie słychać wyraźnie syczenia powietrza to słyszysz ssanie tłoka a ty po prostu jesteś przewrażliwiony. bardzo mozliwe, nawet nie kolektor tylko filtr odlacz, kazdy silnik ma swoja geometrie mozliwe ze po remoncie taka jest charakterystyka pracy na dotarcie chociazby
i bardzo dobrze, że odłączona, zaślep tylko króciec do gaźnika żeby nie ssało brudnego powietrza, a do gumowej rurki daj kawałek węża/rurki w górę żeby olej nie chlapał i tyle, poco silnik ma ssać ten olej z powietrzem i tworzyć jeszcze nagar i mieć mniej mocy... a nie pasuje bo ktoś pewnie zmienił kolanko, albo gaźnik, albo kolektor na nieco inny i...
Spróbuj to zanim zaczniesz rozbierać silnik.
Czujnik jest montowany na głowicy silnika od strony kolektora dolotowego. Pozdrawiam Janusz
Masz nieszczelność pomiędzy turbiną a silnikiem( uszczelka kolektora ssącego lub wydechowego przy głowicy)
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
Teoretycznie mogło coś się dostać poprzez kolektor ssący do silnika,ale to duży znak zapytania.
Coś sie niby skrapla bo bak ci przecieka prawdopodobnie, na łączeniu kranika z bakiem jest uszczelka i ona może nie uszczelniać dobrze i cieknie lub wężyk na wlocie do gaźnika ma zbyt dużą srednicę, musiałbyś posprawdzać. Ja u siebie dałem zapinke iglicy na 1 rowek od góry i u mnie się poprawiło. Mogą być nieszczelności pomiedzy cylindrem a kolektorem...
Poza rodzajem doładowania ważna jest jakość podzespołów użytych do budowy silnika. Np. Supra z silnikiem 2JZ (chyba najsłynniejszy silnik Toyoty) osiąga moce w granicach 1300 - 1500 KM a masz silnik "tylko" 3000ccm. Poczytaj na stronie VTG o ich corvette 4x4, tam masz turbo wiekości turbosprężarki z ciągnika siodłowego, problem w tym że nie ma dołu...
witam,,,,,,, miałem coś takiego kiedyś w silniku 1,4 16v, i jeżeli budowa kolektora ssącego jest podobna do twojego,czyli składa się z 2 części -tak myśłę,bo nie widziałem go,to istnieje prawdopodobieństwo,że to może być to , a mianowicie w kolektorze jest wstawka do zawirowania powietrza i ona jest przynitowana.Okazało się że po prostu nity się poluźniły...
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
Zaczne tak: Do serwa jest podłączony przewód z kolektora dolotowego. W tym węzyku mieści sie taki zaworek, który otwiera się jak hamulec naciśniemy. Gdy odłączyłem przewód od kolektora a potem od serwa , to serwo aż wsało powietrze do "siebie". Czyi serwo jest szczelne ponieważ silnik poprzez kolektor ssał powietrze z serwa , a po wyłączeniu silnikazaworek...
Panowie. Wie ktoś może jaki jest moment dokręcenia śrub w kolektorze ssącym? Silnik 1.6 hdi
Co do 1,0 12V dodam jeszcze umiejscowienie jednostki sterujacej na silniku pod kolektorem ssącym
na fotce to zawór recyrkulacji spalin, czujnik spalania stukowego ,jak pisałem ,jest przykręcony bezpośrednio do bloku z tyłu silnika gdzieś pod kolektorem ssącym.
Co się dzieje że chcesz go czyścić? On jest przykręcony do bloku silnika, jest pod kolektorem ssącym. Widać go jak patrzysz przez kolektor ssący w dół. Od strony sprzęgła widać chyba wężyk który jest do niego podłączony.
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Przy nagrzanym silniku ciepłe powietrze do kolektora ssącego powinno być zamkniete a otwarte zimne powietrzne.
Czujnik masz z lewej strony stojąc przodem do silnika. Umieszczony jest w kolektorze ssącym plastikowym czarnym dość blisko miarki olejowej.
Z tyłu silnika pod kolektorem ssącym, rozrusznik znajdziesz np na allegro. Również najgrubszy przewód z plusowej klemy zaprowadzi Cię do automatu/elektromagnesu rozrusznika. Jego właśnie nie bij... [url=http://daewooforum.pl/temat66764.ht... i konserwacja rozrusznika trzeba się zarejestrować, ktoś to zrobił, możesz i TY. Łatwo bez kanału nie...
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
a luzy zaworowe? szczelność kolektora ssącego?
Sprawdź do którego cylindra jest podłączony wężyk podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa. Jak do czwartego to trzeba sprawdzić czy nie przedostaje się nim paliwo. Po wykręceniu świec sprawdź jakiego koloru są denka tłoków. Jak jest podłączona odma w tym silniku do kolektora ssącego i przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego ? Porcelanę mogło...
Zaworek można sprawdzić dmuchając w niego ustami, w stronę silnika (kolektora ssącego) ma przepuszczać, w przeciwną blokować przepływ powietrza
Nie można założyć bo w tym silniku w kolektorze ssącym nie ma podciśnienia.
Ciekawe czy ktoś obserwuje mój problem, który muszę rozwiązać, nie jestem pewny ,ale być może czujnik położenia wału korbowego ma na to wpływ, a może położenie wału korbowego nie jest zsynchronizowane z wałkami rozrządu mimo zgodności znaków na rozrządzie. Wał korbowy w trakcie jednego cyklu 2 razy osiąga GMP, a wtrysk sterowany czujnikiem ma się otworzyć...
Wiesz że w tym silniku kolektor ssący potrafi się zapchać? Błąd EGR może to potwierdzać ze kolektor jest zapchany.
Czy parownik ma elektrozawór od ssania ? Zapodaj zdjęcie mieszalnika na kolektorze ssącym.
Wcale się nie dziwię że ma problemy z odpaleniem, ma już sporo wiosen. Tutaj: http://www.briggsandstratton.com/maint_r... jest instrukcja i schemat mechaniczny. Musisz sprawdzić membranę, działanie automatycznego ssania, uszczelnienie kolektora ssącego, luz zaworów, odległość cewki od koła...
Witam, mam Astrę J 2012 1.4 Turbo 120 KM, problem polegał na wyskoczeniu błędu P0171 (uboga mieszanka), a następnie obroty na biegu jałowym podnosiły się do poziomu 1500 obr/min, zauważyłem również zwiększone zużycie paliwa. Okazało się, że czujnik oparów benzyny zbiornika, który najprawdopodobniej (nie jestem specjalistą, a taką informację dostałem...
Ja kiedyś miałem w swojej taki przypadek. U mnie winny był czujnik temperatury umiejscowiony w kolektorze dolotowym. Z tego co pamiętam odpowiadał on za włączenie urządzenia rozruchowego, czyli coś jak ssania w starszych modelach. Kiedy padł elektronika silnika traktowała to tak, że silnik jest ciepły, wtrysk był inaczej dawkowany i nie odpalał. Jak...
Drugi koniec plastikowego wężyka trafia do elektrozaworu EGR, stamtąd do okolic kolektora ssącego, tam też brak podciśnienia. Wężyk powinien być podłączony do króćca na kolektorze ssącym i na pracującym silniku powinno być w nim podciśnienie odpowiadające podciśnieniu w kolektorze ssącym. Tam się nie ma co zepsuć, pompy podciśnienia tam nie ma.
Witam, mam problem z autem Skoda Octavia II 1,9 TDi 105KM 2007. Na desce rozdzielczej pali się kontrolka "Check engine" - ten żółty zaworek a po podłączeniu pod komputer pojawiają się te 3 błędy: 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa / zwarcie z masą 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa...
Witam, VW Passat B5 1.8 ADR, uszkodzona była papierowa uszczelka kolektora ssącego i silnik ssał powietrze na I cylindrze. Po wymianie dolot jest szczelny ale mam korektę czasu wtrysku 3.3ms i silnik pracuje jakby nie palił cylinder, mogę tylko zaadoptować przepustnicę, czy w VCDS jest jakiś reset parametrów silnika ? Kompresja po 9,8,9,9 nowe świece,...
Oj nie wiem czy namierzyłeś własciwy czujnik.Ten od gażnika jest z przodu samochodu i powinien być w kolorze niebieskim .Żaś ten w kolektorze ssącym z tyłu silnika to mierzy temperature powietrza.
przewód podgrzewania kolektora dolotowego po uruchomieniu silnika:)
Czujnik temperatury silnika, umieszczony w kolektorze ssącym. Powinien mieć ok 2500 omów przy 20 stopniach C. Opór powinien maleć wraz ze wzrostem temperatury, ale nie jestem pewien.
co odpowiada za "ssanie" w tym aucie Za ssanie w tym aucie odpowiada ogólna kondycja silnika i całego dolotu, jeśli kompresja prawidłowa i rozrząd prawidłowy i szczelny kolektor to ma duże ssanie...ale może się nie znam....
Koledzy musicie sprawdzić odmę silnika ,rurkę bagnetu,bagnet(miarka oleju) szczelność kolektora ssącego. Musi gdzieś ssać lewe powietrze! dziurawe serwo ? powodzenia!
aha i jeszcze jedno pytanko czy wiecie moze od czego jest ten przekaznik oznaczony numerem 1 ?? i do czego idzie ten kabelek bialo czerwonu wychodzacy z niego Podgrzewanie kolektora ssącego
Czy silnik odpala psikając aerozolem we wlot gaźnika? Jeśli tak, to silnik powinien zapalić mając sprawny gaźnik. Jeśli nie, to silnik może nie zaciągać ładunku przez nieszczelność komory korbowej (uszczelniacze itd). Przy próbie odpalenia na ssaniu, świeca powinna się zalewać, a w gardzieli gaźnika powinno być widoczne wylewające się paliwo. Może być...
No właśnie nie ma jak bo dostępu brak, musiałbym wyjąć rozrusznik żeby to sprawdzić ale dostęp kiepski. Z tego co udało mi się ustalić to przewód od elektromagnesu idzie ze skrzynki a ze skrzynki po przekręceniu stacyjki pojawia się 12V. Czy muszę demontować w tym silniku kolektor ssący aby wyjąć rozrusznik?
Jak był pęknięty pasek rozrządu to i pewnie oberwało się i głowicy , a konkretnie zaworom .....sprawdż ciśnienie sprężania na cylindrach -najpierw na zimnym , póżniej na rozgrzanym silniku. Kolektor ssący przypadkiem nie łapie lewego powietrza ?, - sprawdż uszczelkę pomiędzy nim a głowicą.
Witam, tak można spuścić płyn z bloku silnika, korek znajduje się pod kolektorem ssącym( taka mosiężna śrubka na klucz 13mm). Instrukcja podaje, że ma wejść ok 6,7l.
Czy wykonałeś zalecenia z dn.15.03.2005r.?Jeżeli tak to znaczy że odpowietrzenie silnika/karteru/ pompuje do kolektora ssącego tyle powietrza że brak jest podciśnienia przed palnikiem i auto na gazie jeżdzić nie będzie.
Czujnik znajduje się z tyłu silnika,przy kolektorze ssącym.
Teoretycznie tak bo będzie ssał lewe powietrze.Sprawdź połączenie servo kolektor ssący.
nie jestem do końca pewien czy to jest odcinek między filtrem powietrza a przepustnicą? Między przepustnicą a silnikiem (kolektor ssący, podciśnienie itd.). Sprawdzałem na allegro ECM ale z tego co widziałem to koszty koło 300zł a niektóre sięgają 1400zł - masakra Słabo szukałeś. Znasz model (numer) swojego ECM?
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
Olej pewnie dostał się do kolektora ssącego.
Ta masa ma łączyć maskę silnika z nadwoziem, ma za zadanie zredukować zakłócenia w radiu na zakresie AM. Jest kompletnie nie związana z wtryskiem paliwa. Masa wiązki sterownika silnika jest przykręcona gdzieś w okolicach kolektora ssącego do silnika
W przepływomierzu masz czujnik temperatury zasysanego powietrza!!! może to problem z przepływomierzem albo czujnik temperatury silnika jest na wykończeniu a znajduje się on na bloku silnika pod kolektorem ssącym.
Moim zdaniem opisałeś jak najbardziej prawidłowe działanie silnika. Silnik, pracujący na ssaniu, daje objawy duszenia się jeżeli jest prawidłowo wyregulowany. Dostaje bowiem proporcjonalnie więcej paliwa z powodu zamknięcia przepustnicy powietrza. We współczesnych silnikach ssanie służy praktycznie tylko do rozruchu a nie do jego rozgrzania. Wyjątkiem...
Zwiększenie naciągu większej sprężynki nie zmienił obrotów, ogólnie regulator nie zwiększa obrotów silnika, kolektor ssący dokręcony. Kosiarka zaczyna pracować na normalnych obrotach dopiero na minute przed końcem paliwa i zgaszeniem się kosiarki, wcześniej obroty są na tyle małe że nie jest możliwe koszenie trawy. Porszę o pomoc.
Proszę odpiąć gumowy przewód zasilający silnik gazem na parowniku gazu na noc-zakorkować go aby kolektor nie ssał powietrza.Jeżeli problem rano się nie powtorzy to wada tkwi w wyciekaniu gazu z parownika gazu.
Może być rozpylacz od innego silnika lub źle ustawiony w obudowie. Kolektor ssący wyczyszczony ?
Sprawność ABS nie ma wpływu na wspomaganie hamulca, z całą pewnością jest coś nie tak z podciśnieniowym układem serwa pompy hamulcowej. ściągnij przewód i zobacz, czy w czasie pracy silnika kolektor ssie, gdzieś się mogło zapchać, bądź jest jakieś pęknięcie wężyka, lub membrany serwa. ABS ma odrębne zasilanie, jeśli nawet nie działa poprawnie, hamulce...
Na łączeniach gaźnik kolektor , kolektor cylinder jest jakaś nieszczelność, sprawdź to. Co do ssania , na zimno bez ssania nie powinien odpalić, tylko na ssaniu i lekkim gazie. Regulacją śrubką u mnie też nie była taka jak piszą w instrukcji. Wymyj filtr powietrza przy okazji. Od samego początku masz takie problemy z silnikiem czy to się stało dopiero...
Witam W Mondeo "silnik krokowy" jest umieszczony pod kolektorem ssącym i z góry jest trudno go zobaczyć. Wiedź na kanał poświeć latarką a go zobaczysz, wygląda tak jak na ilustracji powyżej.
U mnie był wyciek bezpośrednio z wałka kierownicy i kapało na tłumik. Widać to miejsce za silnikiem pod kolektorem ssącym, no i na tłumiku.
Też tak może być więc sprawdź dokładnie wszystkie wężyki podciśnienia i dolot od filtra powietrza czy nie ma jakiegoś pęknięcia itd którym mógł by ssać lewe powietrze. Kontrolka silnika się zapaliła? jeśli tak to podskocz na diagnostykę i będzie wiadomo.
Uszkodzony czujnik temperatury, z tyłu silnika, w kolektorze ssącym - na jedną wsuwkę.
Przy tych obrotach na jakie jest ustawiony może skonczyć się przed czasem! Wibracje ma duże, Sprężyna od przepustnicy nie jest zamontowana tam gdzie powinna być. Tak z ciekawości zmierz i podaj jakie ma obroty! Jeśli chodzi o odpalanie na gorącym silniku sprawdź poprawność działania bi-metalu. Oraz mocowanie gaźnika do silnika, przewòd-kolektor ssący...
Kompresję sprawdź lub odpal silnik bez kolektora ssącego. Może być wypalone zawór, pęknięta sprężyna, zaciera się w prowadnicy. Dobrze było by zlokalizować cylinder.
Podobno moze byc w roznych miejscach silnika. Np w misce olejowej. A tak poważnie to jest w kolektorze ssącym z lewej strony izolacja koloru niebieskiego
Faktycznie wygląda to na lewe powietrze, ale temu zjawisku towarzyszy charakterystyczne ssanie, musisz wyeliminować ewentualne nieszczelności czyli to co pisałeś dochodzi jeszcze zasilanie serwa tam dosyć często pojawiają się nieszczelności najlepiej jest zdjąć z kolektora owy wąż i zaślepić po czym odpalić auto i słuchać co się dzieje, silnik powinien...
Cześć, mam pytanie dotyczące Hondy Civic 6 Hatchback 1.4 1999r. Silnik seria, kolektor ssący od 1.6, wtryski i listwa od 1.4, zimny dolot. Przy przyspieszaniu wszystko ok, ale jak jedzie się przy 1500 obrotów, zaczyna szarpać. Wystarczy dodać gazu i jest ok, na luzie jak się dodaje, tak też jest. Nie trzyma równej pracy silnik.
Nie, to typowy objaw uszkodzonej pompki paliwa. Ma dziurawa membranę i podlewa paliwem olej w misce. Przez nadmiar oleju w skrzyni korbowej zaczyna odmą zasysać te rozrzedzony olej do kolektora ssącego silnika. Stąd taki objaw. Regulator w tym silniku działa, albo nie. Jest prosty. Nigdy nie ma z nim problemów. No chyba że przeciwwagą się urwie. Ale...
A tym silniku przy zdejmowaniu kolektora ssącego trzeba spuścić płyn chłodniczy, czy tu nie ma kanalików chłodzących w kolektorze?
Witam, Pojawiły mi się takie wycieki oleju jak na zdjęciu, ale nie mam pojęcia skąd mogą pochodzić. Miał ktoś takie wycieki i jest w stanie pomóc? Pozdrawiam. Nie słuchaj głupot tylko zrób uszczelnienie silnika, klawiaturę, kolektor ssący Ten silnik nie ma przedmuchów które sprawiały by problem ----------------------------------------...
Być może masz ten silnik co kolektor ssący jest gumowymi tulejkami podłączony i one zawsze pękają.
Wracając do wykorzystania silnika jako kompresora.. a może silnik 16v ? W gnieździe świecy zawór zwrotny... wylot powietrza Sprężanie w każdym ruchu tłoku w górę, ssanie ruch w dół na przemian kolektorem ssącym i wydechowym dlatego silnik 16v (dwa wałki) można zmienić fazy otwarcia zaworów Jedynym problemem to pojemność pasożytnicza.. komora spalania...
Posprawdzaj masy wiązki wtrysku, są gdzieś przykręcone do silnika w okolicach kolektora ssącego
Szukaj na kolektorze ssącym w okolicy przepustnicy, silnik albo elektrozawór.
Może jest mu zwyczajnie za ciepło? LPG nie potrzebuje ciepłego powietrza i gdy jest za gorąco to silnik słabnie. Silniki gaźnikowe mają zazwyczaj ssanie powietrza z komory silnika i na dokładkę drugi kanał z okolic kolektora. Tymczasem dla LPG silnik powinien dostawać zimne powietrze z zewnątrz komory silnika.
Sprawdź szczelność połączeń kolektora ssącego. Przepustnica ssania powinna być całkowicie zamknięta, dopiero po uruchomieniu silnika otwiera się.
widzę, że dużo wiesz o tych seatach Nie koniecznie, może o VW trochę więcej a silniki te same. Tylko że taki Toledo do 96r. to tak jak w VW do 91r, trochę w tyle zostały. dlaczego niektóre TE SAME silniki mają 3 czujniki na króćcu a niektóre 2? W tym nie widziałem żeby miały 3, stare 1.8 na Mono-Jetronic miały trzeci termowłącznik do podgrzewania kolektora...
Mam na myśli cały układ dolotowy powietrza łącznie z kolektorem ssącym.
kup sobie plaka takiego do czyszczenia tapicerki w spraju zapach dowolny i na zapalonym silniku popsikaj kolektor ssący jak jest dziurawy zwiększą się obroty silnika
Jedyne usterki regulatora ciśnienia z którymi się spotkałem, to uszkodzenie membrany, paliwo leci wtedy wężykiem podciśnieniowym bezpośrednio do kolektora ssącego i zalewa silnik.
może kolektor wydechowy pękł
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
Ten silnik tak ma. Zapewne efekt ułożenia kolektora. W końcu prawie 1 l na cylinder czyli sporo powietrza wciąga. A co do luzów to w dobrym tonie byłoby ustawić 0,2 mm na ssaniu i 0,3 mm na wydechu. Ja czytam głowica używana więc nie ma co siadać. Po prostu zakończ podziwianie jako, że już czas na prace polowe. Paliwo do zbiornika i wio. A do ogółu...
Wygląd i rozmiar tłoka oraz klawiatury, pompa wody. Kamerką sprawdż tłoki. Moc nie bierze się z niczego silnik musi się różnić. Wtryski, rozrząd, wydech, kolektor ssący.
Odpowiem najpierw na ostatnie pytanie - nie, nie można. Żadnej centralki pod II gen. bym nie polecał, bo pakowanie instalacji II generacji do takiego silnika jest nieporozumieniem. Z tego co widziałem na zdjęciach to kolektor ssący w tym silniku jest plastikowy - chcesz go wymieniać na nowy po każdym strzale ? Wybij sobie z głowy montaż takiej instalacji...
Jak do tej pory nie napisano a niby oczywiste. Czy w kolektorze ssącym występuje podciśnienie (czy zasysa)? I kolejne pytanie czy były próby z samostartem? Bowiem jeśli cieknie paliwo z gaźnika a kolektor ssący suchy to coś z rozrządem lub nieszczelności na ssaniu.
U mnie problem z odpalaniem znknął, ale kontrolka diagnostyki silnika daje o sobie znać, wskazując na czujnik kolektora ssania. Czujnik wzmieniony, a błąd nie znika. W środę zostawiam autko mechanikowi i będzie szukał przyczyny...
Zobacz w jakim stanie jest filtr powietrza, jeśli będzie syf to wymień to samo zrób z filtrem paliwa. Jeśli to nie pomoże na początek możesz mieć uszkodzony silnik krokowy który steruje przepustnicą. Zobacz czy do kolektora ssącego nie dochodzi "lewe powietrze" np; nieszczelność wężyka od serwa.
Myślę że do podciśnienia z kolektora ssącego silnika. Mam inną instalację ale też sekwencję (w takim samym silniku) i parownik posiada również króciec podciśnienia. Jednak jest podpięty poprzez czujnik ciśnienia z kolektorem ssącym silnika
No i fajnie będzie wyglądał bez pokrywy silnika z kolektorem ssącym do połowy szyby.
Znając Seata to pewnie niczym (nie licząc napisów). Jedyne co to w Audi silnik jest wzdłużnie i mogą być (ale nie muszą) drobne zmiany w osprzęcie silnika (np.kolektor ssący).
Obmacywałem ten kolektor przy pracującym silniku, nie widać i nie czuć żeby gdzieś ssało lewe powietrze. Czy mógłby ktoś z Was zrobić zdjęcie, gdzie ten MAP siedzi?Dodaję zdjęcia z czujnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4652380300_... https://obrazki.elektroda.pl/1030595100_... https://obrazki.elektroda.pl/6074121400_...
Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie...
Wygląda jak brak dopływu paliwa do gaźnika. Jednakże w tym momencie może się zamykać ssanie, a gaźnik nie chce pracować w trybie normalnym — przytkane dysze biegu jałowego lub zła regulacja. Wydaje mi się że dość ubogo pracuje na tym ssaniu, co może wskazywać na dostawanie się lewego powietrza do kolektora ssącego, lub nieszczelność komory korbowej...
Dodaj coś więcej na temat silnika tzn. pojemność ,moc,kod silnika,rodzaj kolektora ssącego(plastik czy metal)
klapa kolektor ssać silnik mercedes kolektor ssać kolektor ssać peugeot
komar romet panele dachy płaskim z18xe wymiana silnika
drukarka laserowa poziome paski brother zasilacz
Peugeot Partner 1.6 HDi – napięcie na wtyczce elektrozaworu turbiny, sygnał PWM, diagnostyka Schemat ideowy spawarki Tecno MIG 205 – dokumentacja, zamienniki, diagnostyka