Przy założeniu, że obciążenie jest stałe to się da wykonać. Algorytmu ci nie będę tłumaczył. Ale będziesz musiał wykorzystać wszystkie wzory jakie wypisałeś. W algorytmie będziesz musiał porównać prądy ze wzorów które podałeś: We wzorze, który podałeś Ud=Rt*I+ω*I jest błąd .
Witam, ciagniecie kabla przez caly ogrod moze byc wyzwaniem ale widze tu inne problemy: - teoretycznie da sie podlaczyc zasilacz/prostownik ale jaka moc ma silnik? twoj prostownik musialby zapewnic pewnie kilkadziesiat A ciaglego obciazenia, taki do ladowania akumulatorow dajacy powiedzmy 5A nawet pewnie nie "obroci" silnika. Pozdrawiam
Można ładować z gniazda zapalniczki przy pracującym silniku. Prostownik niepotrzebny ale potrzebne jest zabezpieczenie przed nadmiernym prądem ładowania. Przy tym akumulatorze nie powinieneś przekraczać 2,7A. Kilkudziesięciosekundowy prąd 3,5 A też mu nie zaszkodzi. Najprostsze zabezpieczenie to odpowiednia rezystancja przewodów łączących wtyczkę gniazda...
Witam Czyli ten transformator może być ale musi być do niego dołączony mostek Oczywiście jeśli moc transformatora będzie większa od mocy silnika. Prostownik włącza się między nim, a odbiornikiem, schematy można znaleźć w sieci i na forum.
Prąd rozruchowy pojazdu to około 300A i więcej. Jak na 20A uruchomić silnik? Na prostownik wystarczy.
Czy silnik od pralki 230V uruchomię z prostownika 12V? Tak uruchomisz, pod warunkiem że dodatkowo zastosujesz przetwornicę 12 V DC na 230 V AC.
Witam! Otwórz to pudełeczko i prawdopodobnie zobaczysz cztery diody - wymień i po problemie. Na przykład: https://www.tme.eu/pl/details/1n5062/dio... Pozdrawiam.
Zapewne dlatego, że to jest silnik DC. Musisz skorzystać z usług prostownika, na wyjściu transformatora, rzecz jasna.
1. Czy ty na pewno podłączasz sprawny akumulator? 2 Sprawdź baterię w mierniku. Tanie mierniki potrafią znacznie zawyżyć napięcie przy słabej baterii, miałem kiedyś taki przypadek że tyle samo pokazywał miernik na akumulatorze 12V (bez włączonego silnika)
Oto i cała przyczyna, w silniku dwusuwowym nie ma zaworów, tylko okna w cylindrze. To wyszczerbione wycięcie to właśnie okno. Jeżeli jest wyszczerbione to część zassanej mieszanki ucieka do wydechu, lub jest cofana do gaźnika. Niestety cylinder do wymiany. :( Przy zakładaniu nowego cylindra zablokuj wał w położeniu GMP,ponieważ obrócenie wału podczas...
Pewniejszym rozwiązaniem zasilania będzie transformator prostownik elektrolit.
No ale nie będziesz mierzył przecież całego śmigłowca. Ja widzę to tak. Zbudować łoże na silnik wahliwe z osią obrotu w osi wału, prostopadle do osi wału dźwignia przymocowana do łoża opierająca się czujnik siły ( myślę że w tej roli waga kuchenna byłaby doskonała). Na osi silnika sprzęgło łączące z hamulcem. Hamulec to np. drugi silnik z prostownikiem...
Szukałem regulatora mocy 3 fazowego i nic nie mogę znaleźć wie ktoś gdzie były by schematy takiego regulatora? https://archiwum.allegro.pl/oferta/regul...
Alternatory w samochodzie mają prąd nawet 75A tak aby wystarczyło energii do wszystkiego, nawet gdy silnik chodzi na wolnych obrotach.
Witam. Jeżeli zasilasz silnik przez prostownik niesterowalny (diodowy) to nie ma sensu przeprowadzania takiej symulacji (hamowanie prądnicowe). Tak jak napisałeś nie da się przepchać energii z silnika do sieci, operując tylko na diodach. Hamowanie przeciwwłączeniem zadziała. przy zasilaniu jednopulsowym po zamianie biegunowości będzie wymuszony przepływ...
No to przecież ma się zapalać! I zgasnąć po uruchomieniu silnika.
Mógłbyś podać zdjęcie kompletnej instalacji z tym kupionym mostkiem i bezpośrednio podłączonym silnikiem? Masz możliwość zmieryenia natężenia prądu? Czy przy podłączeniu silnika bezpośrednio do prostownika odłączyłeś całkowicie sterownik obrotów wkrętarki? Rafikus
Skoro kontrolka "check" się nie zaświeca, sprawdź bezpiecznik F18 i przekaźnik K4 (czy się załącza). Bo prawdopodobnie jednostka sterująca nie ma zasilania. Napisz jeszcze czy w czasie pracy silnika był podłączony może prostownik?
Brak pełnej mocy wkrętarki, grzanie się jej silnika jak i prostownika. Chodzi o to jak jest prostowane napięcie czy jedną diodą, dwoma czy mostkiem. https://pl.wikipedia.org/wiki/Prostownik
Jeśli się boisz to możesz wrzucić jakąś filtrację ale pamiętaj że napięcie na kondziu wzrośnie o 1,30V czyli zamiast 12V będziesz miał około 15V. Też niby nic bo w instalacji jest 14.4V podczas pracy silnika. Ja zasilałem różne silniki (dmuchawy, odkurzacze) z prostownika i nic się nie stało. Dodano po 0 Jeśli się boisz to możesz wrzucić jakąś filtrację...
Może i racja z tym, że silnik chodzi na sucho. Ale dlaczego tylko zimą? Są co najmniej dwa powody: - gorsze warunki pracy akumulatora, czyli mniejsza moc przekazywana do rozrusznika, - w przypadku diesla to zbyt niska temperatura w komorze spalania. Sprężona mieszanka nie zapala się bo ciepło przemiany (adiabata) jest częściowo oddawane do ogrzania...
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
Jaki masz na to budżet? Lepiej kupić nowy akumulator i wspomagac go jakimś dobrym prostownikiem.
Problem z napędem silnika. Stawiam, że to SPS z Simoregiem. Problem z prostownikiem od wzbudzenia. Trzeba zobaczyć jaki alarm pojawia się na Simoregu.
Dla mnie to wszystko jest jasne - silnik uniwersalny to szeregowy silnik komutatorowy AC/DC i to powinno działać przy regulowanym napięciu stałym albo zmiennym bez dodatkowych elementów. A jak jest autotransformator, to ewentualny prostownik przed silnikiem to grosze i parę minut roboty.
Wspomniany silnik od zabawki bywał również podłączony do prymitywnego prostownika 6V przez autotransformator ustawiony na 100-120V, który nie miał nic więcej oprócz transformatora i płyt selenowych. Prąd oczywiście nie był stały, ale mimo to, silnik pracował prawidłowo. Chyba trochę przesadziłeś ze swoją wiedzą Jak zatem nazywa się prąd pobierany ze...
W Władimircu jest przekaźnik blokujący rozruch silnika podczas pracy silnika. Zasilanie do tego przekaźnika jest z jednej fazy alternatora bodajże. Jest tak jak napisał kolega, prostownik podnosi napięcie które załącza przekaźnik i uniemożliwia rozruch silnika.
Silnik działa po odpaleniu na sztywno z prostownika.
Chodzi np. o transformatory do zasilania falowników 12-pulsowych. Większość falowników o mocy kilkuset kW i więcej robi się jako 12 i 24 pulsowe żeby zmniejszyć harmoniczne i odciążyć prostowniki. Możesz rozwinąć tę myśl? Mam wrażenie, że coś pomyliłeś. 12 i 24-pulsowe mogą być prostowniki, a nie falowniki. Pisząc falowniki miałem na myśli przetwornice...
Nie masz putac, tylko pytac. Nic wiecej Ci nie trzeba.
Sprawdziłbym jeszcze raz małe tranzystorki po ich wylutowaniu. Zwarłbym uzwojenie wyjściowe przekładnika prądowego nawinięte na żółtym pierścieniu. Podłączyłbym silnik pod prostownik samochodowy żeby sprawdzić czy jest w ogóle sprawny.
Witam mam problem z Fiatem Punto Evo 1.4 auto nie odpala tzn. rozrusznik kreci pompa paliwa się nie uruchamia , na wyświetlaczu zapala się kłodka Skaner pokazuje błędy komunikacji w BCM ze sterownikiem silnik w sterowniku silnika z BCM. Sprawdzone wiązki Sprawdzone złącza sterownika Sprawdzone i poprawione masy Sprawdzona skrzynka bezpieczników brak...
Ze zdjęć widać, że prostownik jest 5A... on nie ma stabilizacji prądu, tylko regulację napięcia, więc prąd będzie zależał od stopnia naładowania akumulatora. Żeby nie uszkodzić prostownika przestaw pokrętło tak, żeby wskazówka pokazywała ok 4,5-5A. 20min ładowania przy tym prądzie powinno wystarczyć do uruchomienia silnika.
Ja tam nie widzę prostownika.
z tego co widzę na fotce to jest to tz transformator bezpieczeństwa wyj AC 24V/~4 do 5A przeważnie od 120 do 150 wat aby zasilać silnik DC najlepiej wykonać prostownik Gretza z kondensatorem filtrującym i stabilizatorem patrz strona http://felektr.katalogi.pl/temat7646
A czy posiadasz miernik aby sprawdzić napięcia? Możliwe jest że już sam transformator siadł. Nie uruchamiałeś na nim silnika ?
Witam Mam pytanie czy można zasilić silnik wkrętarki 9,6V zwykłym prostownikiem od ładowania akumulatorów samochodowych. I jeszcze aby dobrze wkręcała. Czy to zda egzamin?
Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
Witam Zamiast dynama proponuję duży silnik krokowy. Do tego prostownik i kondensator elektrolityczny. Poszukaj na forum. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic65... Pozdrawiam
Niech to będzie silnik 24V 25A. Czy mogę podłączyć równolegle silnik z akumulatorem i prostownikiem? Prostownik by ładował akumulator, a silnik pobierał by prąd z aku i prostownika jednocześnie. Silnik nie będzie pracował non-stop. Myślę, że średnio wykona trzy 3-4 sekundowe ruchy na minutę. Ale do rozruchu potrzebuje zazwyczaj więcej prądu i ten nadmiar...
Czyli podsumowując auto powinno miec jakis automatyczny włącznik ładowania tak abym np przez roztargnienie nie odpalal auta na 2 akumulatorach? A jesli nie ma tylko przełącznik to mam za kazdym razem jak odpale silnik włączać ładowanie i tak jechać cały czas, jak staje np na siku to mam pamiętać aby przed rozruchem przełącznik wyłączać a po rozruchu...
Jest w tej maszynie użyty silnik DC (duzy moment obrotowy), a przed soba masz prostownik. Odłącz najpierw jeden przewod od silnika od tej płytki np. niebieski i posprawdzaj diody testem diody multimetru. Potem pomyślimy dalej.
Aklumulator "odżył" po włożeniu go do toyoty i 10-minuttowej pracy silnika. Po tym naładował się prostownikiem do pełna. dziękuję za porady
A jakim prądem ładujesz? Jaka jest pojemność akumulatora? Paliwo jest? Jaki silnik? 12 V. Akumulator 44 Ah. Paliwo jest. Silnik benzynowy. Prostownik: Einhell BT-BC 10E.
Ze spawarki nie podejdzie bo za wysokie napięcie od prostownika 24V powinien być ok.
Może i maleje ale i tak są to wielkości wieksze od 1A nawet na wolnych obrotach silnika.
Na wejściu prostownika dajesz przekaźnik np. 77.25.xxxxx8650 [url=https://www.tme.eu/pl/Document/2804... do niego prosty układ z diodą zenera, który wyłączy prostownik po przekroczeniu 15V na wyjściu, masz dwa problemy z głowy: soft-start i przepięcie na wyjściu po uruchomieniu silnika
Swieca 6V17 A + silnik 10 A Zamaly prostownik.
Amp jest to 10% czyli 8.8A 600V czyli trzeba by było go ładować prądem trójfazowym ale w tedy nie ma opcji uzyskać 8.8A W zależności jak długo trzeba go ładować Bo można go ładować np prądem stałym 24V o natężeniu 8.8A Jest to moje przypuszczenie które może się okazać zupełnie nie wlasciwe
Popraw błędy w poście. Podłącz do niego np. silnik prądu stałego. Jeśli będzie buczał to uszkodziłeś diody.
mam podobne trafo,ok.600va.na wyjściu daje 21V,jako mostek diody z alternatora.załączam go przy włączonym bendiksie,te kilka :) dodatkowych amper w połączeniu z kiepskim akumulatorem potrafi ożywić silnik.
Takie postępowanie grozi mandatem. Postój samochodu z pracującym silnikiem nie może trwać dłużej niż 1 min. Należy co 59s przesunąć samochód. 10cm wystarczy. :)
Tak, dajesz prostownik potem filtr LC i zasilasz silnik.
Pierwszy obrazek jest do wykasowania , Natomiast drugi ok , tak opornica wodna nie prostownik.
Oczywiście na pracującym silniku lub wcześniej prostownikiem.
Zero-jedynkowo? Co z wami? Na wejściu liniowy wzmacniacz, dalej liniowy filtr, trochę nieliniowy prostownik i liniowy wtórnik. Oczywiście tyrystor ma tylko dwa stany, ale z żarówkami które maja bezwładność, już nie jest tak zupełnie dwustanowo, silniki mają jeszcze większą bezwładność. Można tam wstawić MOSFET,y liniowość można poprawić dając wstępną...
Była zrobiona wersja ze sterowaniem fazowym i może jeszcze ją odkurzę. Załączanie tyrystora prądem stałym ma dużą zaletę - nie powoduje zakłóceń. W użytkowaniu przeciętnego kierowcy-użytkownika pojazdu nie ma potrzeby regulacji prądu ładowania. Natomiast ważniejsze jest aby akumulatora nie przeładować, ponieważ grozi to nieodwracalnym uszkodzeniem....
Prąd 75A to zbyt mało do rozruchu silnika, jeśli akumulator całkiem padł.
Wprawdzie nie korzystałem z takiego prostownika, ale człowiek który je budował tłumaczył nabywcom, że należy go włączać w czasie rozruchu silnika. Wówczas napięcie w instalacji samochodu nie przekroczy 15V.
Dziękuję za ciekawe informacje. Kupiłem tą Alfę i jest w świetnym stanie z grubsza rzecz oceniając. Generalny przegląd zrobię mu wkrótce. Na szczęście nikt u mnie nie jest alergikiem. Ten pomysł z softstartem jest bardzo dobry. Ja stosuję również w tego typu silnikach prostownik Graetza. Silnik pracuje wówczas nieco ciszej.
akumulator ładuję po odłączeniu od silnika elektrycznego.
Podnieś napięcie do 14V. Podłącz prostownik i sprawdź.
Jezeli ktoś wie jak się zabrać za takie zadanie to bardzo proszę i pomoc Silnik obcowzbudny prądu stałego jest zasilany z trójfazowego prostownika (sieć 230/400V). Wyznaczyć przebieg napięcia zasilającego podczas rozruchu tak, aby prąd wirnika był równy założonej wartości rozruchowej. Dane znamionowe silnika: P=10kW, U=440V, I=25A, n=1500 obr/min, Rt=0,24Ohm,...
Sprawdź czy nie ma przebicia na rdzeń - oporność pomiędzy poszczególnymi ścieżkami komutatora a metalową częścią rdzenia powinna być bardzo duża. Sprawdź poszczególne uzwojenia - mierzysz oporność na przeciwległych ścieżkach komutatora (tak jakby miernik był szczotkami) - musi być niewielka, ale nie 0 i nie bardzo duża. Sprawdź szczotki, czy dociskają...
Możesz zastosować prosty regulator na triaku: http://obrazki.elektroda.pl/9152207200_1... http://katalogi.pl/uploads/old/6/images2... - wtedy w miejsce obciążenia wstawiasz prostownik Graetza obciążony silnikiem.
Na dobrą sprawę, to z większego ubędzie mniej, bo dysponuje większym prądem rozruchowym, a więc spadek napięcia jest mniejszy. Co za tym idzie - gwałtowniej zakręci rozrusznikiem i silnik prędzej zagada. Mniejszy będzie powoli i dłużej kręcił.
Osobiście bałbym się podłączyć to ustrojstwo do swojego auta. Może w starszych autach nie narobi szkód ale w tych nowszych to może być prawdziwa "masakra prostownikiem z funkcją rozruchu" Kolega popsuł takim sposobem uruchamiania Mercedesa Atego. Koszt naprawy-ponad 10tyś zł. Przepaliło m. in. zabezpieczenia w sterowniku silnika.
Transformator uruchamiany jest przez stycznik, należy sprawdzić styki jak pisze Kolega. Czy na wyjściu prostownika jest napięcie.
W takim razie w jakim stanie są szczotki tego silnika?
Nie mam instrukcji obsługi tego auta, bo bym sprawdził. Tak czy siak, jest czujnik akumulatora na minusie i to już jest znak, że warto by było poprawnie podłączyć. Najprościej pisząc plus ładowarki/prostownika do plusa klemy akumulatora i minus ładowarki/prostownika do silnika to sam wiem ale tak konkretnie serwisowo to...
Może być też zużyty akumulator, podczas kręcenia rozrusznikiem zbyt mocno spada napięcie i sterownik wtrysku odczytuje błędne parametry, o ile nie wykryje niskiego napięcia zasilania. Podładowany po jeździe akumulator ma trochę lepsze parametry. Sprawdź czy po ładowaniu prostownikiem silnik lepiej zapala na zimnym.
Na zdjęciu schemat prostownika dla rozruchu silnika . Wyjście prostownika włącza się na akumulator. Jeśli napięcie akumulatora w granicach normy schemat prostownika jest blokowany, na jego wyjściu nie ma napięcia. Jeśli w moment puszczenia silnika napięcie akumulatora obniża się, włącza się schemat prostownika i na akumulator postępuje napięcie . Po...
Spróbuj prostownikiem do ładowania akumulatora samochodowego jeśli posiadasz.
Nie chodzi o zepsucie aku., lecz o bezpieczeństwo. Dlatego (-) podłącza się do karoserii lub silnika , aby uniknąć iskrzenia przy aku. i wybuchu. Najpierw (+)do aku., następnie (-) na nie malowaną część silnika. Tak samo powinno łączyć się przewody rozruchowe. Szczególnie rozruchowe - gdy aku. są nabuzowane wodorem. Odłączanie - najpierw (-) Oczywiście...
A co chcesz zasilać z tego prostownika? Silnik DC?
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
kończy się silnik dmuchawy lub sterownik,możesz sprawdzić sam silnik ,po odłączeniu od sterownika podłącz np prostownik 12v nie więcej bo uszkodzisz silnik bo on jest na 16v a nie na 24 v lub na 8v w ogrzewaniach 12v i niech sobie popracuje obserwując zachowanie .moduł musi widzieć silnik bo inaczej idzie na największe obroty ,szczelina między silnikiem...
Gaśnięcie silnika na zimnym zaraz po uruchomieniu go jest spowodowane przez niedoładowany akumulator. I na tę dolegliwość jest ulepszone oprogramowanie centralki wtrysku które to trzeba wgrać examinerem w serwisie. Najprościej wziąć doładować prostownikiem przez noc akumulator i rano uruchomić silnik. Będzie OK.
Pytanie brzmi : Czy można ładować akumulator w moim aucie przez odłączenie wyłącznie dodatniego zacisku, podłączenie w jego miejsce dodatniego przewodu od prostownika i ujemnego do masy w komorze silnika (oczyszczony łeb śruby)? Tak, Jest to poprawna metoda.
silnik samowzbudny To silnik szeregowy prądu zmiennego. Przy prądzie stałym zadziała, ale nie zasilaj go (silnika) napięciem sieciowym wyprostowanym. Rezystancja uzwojeń stojana, i wirnika dla prądu stałego jest rzędu pojedyńczych omów. Co innego dla prądu zmiennego. Tu jest obciążenie indukcyjne, i impedancja zależy od częstotliwości sieci. Jeżeli...
A do czego kolega chce ten silniczek wykorzystać?
czy to jest normalne? Tak, bo taki pomiar jest całkowicie bezwartościowy, a podobne pytanie przewija się przez to forum co chwilę. Co do czasów - bezpiecznik zwłoczny zadziała po 8s przy 80A lub po 5s przy 120A (zwarciu). Wspomaganie rozruchu załączy się gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej 10V a wyłączy się gdy wzrośnie ponad 13V (czyli nie będzie...
Tak wygląda poprzedni płytka https://obrazki.elektroda.pl/3122649000_... Kolego, ten Twój nowy sterownik jest bez prostownika zasilajacego silnik, który zaznaczyłem na czerwono na zdjęciu poniżej (koło tego dużego kondensatora) i bez tego (takiego) prostownika nie zadziała. Silnik jest na prąd stały, a transformator daje przemienny,...
Brakuje mi tak zwanego ładowania szybkiego . Są nawet takie co pozwolą na rozruch silnika.
Ogarnalem jakis interfejs obd Nic nie zdziałasz fejsem OBD bo to stary system i może nie mieć jeszcze protokołu EOBD, kształt gniazda diag. o tym nie decyduje. Poszukaj kogoś z bardziej ,,rozgarnietym,, urządzeniem diagnostycznym żeby podejrzeć podstawowe parametry do odpalenia czyli obroty i ciśnienie w szynie CR. Economy mode nie zniknie po naładowaniu...
http://obrazki.elektroda.pl/2595609200_1... Witam! Bardzo proszę użytkowników o objaśnienie roli prostownika i dodatkowych uzwojeń w układzie silnika. Prostownik w postaci 4 stosów selenowych uległ spaleniu. Silnik pracuje w radzieckiej maszynie stolarskiej. Wcześniej nie spotkałem się z takim układem - proszę o wyrozumiałość.
Złe podłączenie może uszkodzić prostownik lub kondensatory, a w najgorszym wypadku sam silnik. Takiego prostownika nie kupisz od ręki w hurtowni.
Jest to prostownik do ładowania akumulatorów. Silnik spalinowy w tym agregacie uruchamiany jest m.in. rozrusznikiem elektrycznym i właśnie ten prostownik jest do ładowania akumulatora będącego na wyposażeniu agregatu. Czerwony przewód, to + (plus) i powinien być podłączony do + akumulatora. Agregat chyba nieco z wyższej półki, więc prądnica powinna...
Jaki jest maksymalny prąd rozruchu? Testowałeś na jakimś silniku diesla?
Na początku zaznaczam,że nigdy nie miałem w ręku takiej opalarki,ale mam częste przejścia z suszarką do włosów./żona,synowa,dwie wnuczki/.Otóż zasilanie silnika dmuchawy takiego urzadzenia następuje poprzez spadek napięcia na odcinku spirali grzejnej.Odczep ten jest wykonany poprzez połączenie nitowane i tam najczęściej następuje utlenianie się opornicy...
Ja kupiłem go dlatego że ma funkcje rozruchu 600ah W tym ten prostownik jest bardzo dobry. Ma dobry rozruch do mniej sprawnego silnika, zwłaszcza diesla. żeby ten nie ładował Też dobrze ładuje ale raczej do rozładowanego akumulatora lub wsam raz jako podładowanie akumulatora przed uruchomieniem silnika. Aby zostawić prostownik na dłuższy czas to lepiej...
To pewnie kondensator przeciwzakłóceniowy, możesz spróbować z większym, też tak kiedyś miałem z silnikiem komutatorowym coś około 2kW, kondensator pomógł.
Cz y może być zwykły zasilacz 230/12 v Oczywiście , ale z kondensatorem filtrującym . Podłączenie miernika i bocznika masz tutaj rozrysowane : http://automatyka.elstat.com.pl/p10289,w... . Do zasilania można użyć osobnego zasilacza , lub wykorzystać zasilanie...
Ostatnio w pracy montowałem silnik trójfazowy z hamulcem w pewnej maszynie, oryginalnie prostownik podłączony był do zacisków U1 i W2 silnika, ja musiałem sterować hamulcem "z zewnątrz". Na tabliczce silnika umieszczona byla informacja ze hamulec zasilany jest napięciem 100V DC, na prostowniku umieszczona byla następująca informacja: P2R 150...250 V...
Do pierwszego postu: Alternator to po prostu prądnica prądu zmiennego z prostownikiem.
Leo próbowałeś odpalić z podłączonym prostownikiem na zimnym silniku.
Chyba żartujesz prądnica ma 150 W mocy maksymalnej która jest do uzyskania przy dosyć sporych obrotach silnika No chyba że ma alternator to jest to do wykonania A prostownik autora ma jakieś 50 W mocy maksymalnej. To co jest mocniejsze? Ten prostownik czy prądnica? Jak uruchomi ciągnik i będzie nim pracował ciągnikiem przez dłuższy czas to i prądnicą...
Wszystkie poniższe rozważania dotyczą silnika obcowzbudnego prądu stałego, zakładam, że o taki chodzi. Napięcie indukowane w uzwojeniach silnika wystarczy podzielić przez kfi i masz prędkość. n = E / kfi k – stała konstrukcyjna, fi – strumień wzbudzenia. Iloczyn kfi w przypadku znaminowego strumienia wzbudzenia wyznaczysz z danych znamionowych...
w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic31... do sterowania silników użyto mostka H, do czego on służy i z czego się składa ? Pozdrawiam i dziękuję :) Witam Mostek H służy do zmiany kierunku przepływu prądu stałego przez odbiornik. Najczęściej służy do sterowania silnikami DC . Ten rysunek jest bardzo uproszczony tzn. diody zabezpieczające...
Jeśli nie działają światła przy zgaszonym silniku - aku. kaput. Rozumiem, że prostownik podłączasz bezpośrednio do aku w motocyklu. (wtedy nie gaśnie)
prostownik silnik prostownik hamulec silnik prostownik regulator silnik
wiertarka kinzo podswietlenie przyciskow radia płyta gazowa bezpiecznik
brama garażowa odbija brama garażowa odbija
Pływak nie podnosi się w Karcher SC5 - przyczyny i rozwiązania Jak przywrócić historię połączeń na iPhone i Android?