Przy przezwajaniu gwiazda już została połączona wewnątrz silnika, do tabliczki jest tylko trzy wyjścia z uzwojeń i tam podepnij zasilanie. Wiem co mówię.
To silnik małej mocy, zacznij testy od dołączenia kondensatora o pojemności 2,2µF. Jeśli wciąż się przegrzewa, to jest uszkodzony, wtedy czuć też swąd z uzwojenia.
A powiedz mi czy ta pojemność ma jakiś wpływ np 13uF a np 50uF czy pompa wtedy nie ruszy ? Przy większej pojemności wzrasta prąd w uzwojeniu pomocniczym, a to wiąże się z przegrzewaniem silnika. Łatwo wtedy spalić uzwojenie.
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Silnik do przezwojenia.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
W takim razie prawdopodobnie jest tzw. skrót w uzwojeniu spowodowany uszkodzeniem izolacji w uzwojeniu.Można to wykryć mierząc rezystancję uzwojenia miernikiem do pomiaru małych oporności.
To jest forum elektryków a nie wróżbitów. Jakoś u autora kompetentna osoba potrafiła stwierdzić uszkodzenie uzwojenia stojana i raczej na pewno nie posługiwała się szklaną kulą.
Jeśli podmieniłeś wszystkie kondensatory elektr. w układzie capstan -servo i zastosowałeś wszystkie porady,to kup zamrażacz i jak usterka się pojawi spryskaj układ silnika (chyba jakiś M)jak pomoże to nowy capstan-silnik bo pewnie i mogą być uzwojenia zwarte co przegrzewa silnik, uzwojenia mogą być również wytarte przez koło zamachowe i na to samo wychodzi(miałem...
Na wirniku i stojanie nie było otarć? Troche uzwojeń w swoim życiu wykonałem ale takiego efektu nigdy bym się nie spodziewał. Jeżeli rzeczywiście przezwajał go powtórnie, to zamiast dokładać zwojów powinien zrobić przeliczenie kontrolne. To podstawa, jeśli są problemy z silnikiem. Może pomylił się przy zdejmowaniu danych z uzwojenia?
A czy przypadkiem dużo nie pierzesz? Może robisz kilka długich prań w ciągu dnia ze zbyt dużym wsadem i stąd przegrzewanie silnika?
Jeżeli silnik przystosowany na 400 V dla skojarzenia w trójkąt, połączymy do napięcia 400 V i skojarzymy w gwiazdę, to będzie on pracował ze zmniejszoną mocą dopóki nie przekroczy prądu dla gwiazdy podanego na tabliczce znamionowej. Po przekroczeniu tego prądu, uzwojenia zaczną się przegrzewać, aż do ich spalenia włącznie. Tu należy wspomnieć, że prąd...
Witam, wygląda na to że ten silnik powinien pracować przy połączeniu uzwojeń w trójkąt. - faz nie można źle podłączyć bo ich kolejność jest dowolna chyba że zamiast którejś fazy podłączysz zero. - jeśli połączysz uzwojenia w gwiazdę to przy większym obciążeniu silnik będzie miał duży poślizg i będą się przegrzewały uzwojenia (klatka) wirnika. - zastosuj...
Nie zauważyłem żadnych innych niepokojących objawów poza opisanym w pierwszym poscie. Ale też nie jest łatwo sprawdzić, czy silnik się przegrzewa. Jest zabudowany.
Nie jestem mocny w wyobraźni przestrzennej, ale dla mnie prędzej przemawiałoby takie ułożenie oporności: bo w każdym punkcie zachowana byłaby zasada symetryczności oporności matrixa po 12,12,19,19,21 a w Twoim rysunku to jest jakieś pogmatwanie - dobre zadanie dla mocnych w punktach węzłowych i liczeniu ? Ostateczne dla mnie nadal jest to zagadka i...
Jakie byłyby konsekwencje tego gdybym np. cewki (oczywiście wszystkie) nawijał na 50 zwojów a nie na 78 zwojów czyli tak jak jest teraz. Czy silnik miałby wtedy tylko mniejszą moc i obroty ale by działał poprawnie? Moc na pewno zmniejszyłaby się, obroty teoretycznie nie powinny ulec zmianie, ale nie wiadomo,czy długo by pochodził, bo pewnie przegrzałoby...
Jeżeli dobrze dobierzesz kondensator ten, który jest na stałe a rozruch silnik ma lekki to wszystko będzie ok. Zakładając że uzwojenia są ok.
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
Wedłóg mnie to zwarcie międzyzwojowe,sprawdź omomierzem poszczególne uzwojenia.
A widzi Pan, wydawało mi się że pierwszy pada tranzystor i on powoduje że silnik nie może wystartować, po czym przegrzewa uzwojenie
Jeździłeś na fabrycznym SW? Katowałeś sprzęt pod górkę? Błędów nie będzie przy przebitym tranzystorze. Jednak przebity tranzystor może narobić więcej problemu - od małego czyli przepalenia ścieżki na PCB lub rezystora pomiarowego do przegrzania i uszkodzenia izolacji uzwojenia w silniku.
Witaj , obstawiam szczotki silnika miałem ten sam objaw . Po wymianie szczotek oraz łożyska silnik działa jak należy . Oczywiście ważne by wyczyścić dokładnie cały silnik z kurzu (przedmuchać uzwojenie) bo to też bywa przyczyna przegrzewania się silnika. Pozdrawiam
niestety spaliła się praktycznie od razu. Jeśli tak szybko to może to nie było przegrzanie silnika, jeśli silnik się mocno przegrzewa uzwojenie spali się zanim nagrzeje się obudowa. ale wymieniono mi ją na nową Jak dokonasz przeróbek to ci nie wymienią. chciał bym zrobić do niej jakieś zabezpieczenie termiczne silniczka, zasilany jest on na 7.5V i...
Oryginalny silnik Xiaomi wytrzymuje ok 600W ciągłego obciążenia. Powyżej tego się przegrzewa. Aby zwiększyć moc silnika (czyli takze prędkość) bez przegrzewania uzwojeń, często stosuje się tzw. overvoltage, czyli podłącza się akumulator 13s (48V) zamiast 10s (36V). Ja jeżdżę na takim silniku z baterią 16s (60V) z prędkością 52km/h (100kg). Zastosowałem...
Można zmierzyć prąd jaki pobiera gdy silnik jest podłączony do baterii 2,4V, następnie tak dobrać rezystor, żeby prąd przy zasilaniu układu szeregowego opornik-silnik był zbliżony. Szacunkowo rezystancje wyznaczysz zakładając że silnik stanowi zwarcie (prąd płynie tylko przez rezystor). Silnik może i wytrzyma 12V ale bardzo krótko. Nie jest przewidziany...
O większości wad takiego podłączenia już tu powiedziano, ja tylko dodam, że pojemność kondensatora powinna też być dobierana do obciążenia tego silnika. W maszynach o stałym obciążeniu nie jest to może problemem, ale w pilarce nie ma szans na prawidłowy dobór kondensatora. Ten wzór podany w temacie, to taki uproszczony i uśredniony sposób. Uzwojenia...
Za ciężko mechanizm pracuje i silnik się przegrzewa, w silniku jest zabezpieczenie termiczne które zabezpiecza przed spaleniem uzwojenia. Standart w tym aucie, zatarły sie ośki ramion. Rozbierz wyczyśc nasmaruj i ustaw prawidłowo na wieloklinie tam gdzie się odkręciło
Tym miernikiem nie sprawdzisz kondensatora. Sprawdź uzwojenia na przejście, czy nie ma przerwy, gdyż na spalone nie wygląda.
Ostatnio w moim szpulowcu Dama Pik pojawił się następujący problem dotyczący napędu. Z początku wszystko przcuje porawnie, ale jak magnetofon dłużej pochodzi i się go wyłączy, a potem włączy, silnik z początku chodzi wolniej a dopiero po chwili nabiera obrotów. W końcu dochodzi do tego, że silnik włącza się spowolniony lub w ogóle nie ma siły ruszyć....
Witam Sprawdziłbym czy lekko się obraca,zrób pomiar uzwojenia(oporność),oraz kondensator.
Tenże "kondensator" nie wytrzymuje obciążenia z powodu zmiany parametrów uzwojeń silnika. Podejrzewam zwarcie uzwojeń i resztę sobie dopisz.
Wrzuć jakieś zdjęcia. Może się coś wykombinuje. Jeżeli jest to jednofazowy silnik to jak mniemam szlag zaczął trafiać uzwojenie pomocnicze. W szeregowym silniku komutatorowym nie ma uzwojenia pomocniczego.
Wydaje się niemożliwe aby pompa zanurzona w brudnej wodzie ,po miesiącu odmawiała pracy No właśnie - o ile jest zanurzona . Te silniki są chłodzone przez ciecz wokół, stąd wyłączniki pływakowe na kablu odpowiedniej długości. Wyłącznik łatwo oszukać - przytrzymując "w pionie" można wypompować prawie do sucha. Tyle że silnik się przegrzewa, zwierają...
Przy kondensatorze o takiej pojemności, uzwojenie w silniku na pewno będzie się przegrzewać. W skrajnym przypadku może nastąpić jego spalenie. Jak szybko to nastąpi to trudno powiedzieć bo to podajnik, a więc praca dorywcza.
Zawsze zmniejszając napięcie zasilania zmniejszasz moc silnika. P=U*I . Czy uzwojenie wirnika i stojana połaczone sa w szereg?
ale czytalem ze silnik moze sie przegrzewac ? To jest właśnie najważniejsza wada tego rozwiązania. Przegrzewanie uzwojenia i znaczne skrócenie jego żywotności. Dlatego takie kombinowanie nie nadaje się do pracy ciągłej silnika tylko dorywczej. Na miejscu kolegi pomyślałbym o zastosowaniu przemiennika częstotliwości. Na ten temat już muszą wypowiedzieć...
Dodam że mikrokroki to powszechnie stosowane rozwiązanie. Praktycznie nikt się nie zastanawia czy go używać, tylko wstawia sterownik i już. Tylko autor jest jakiś egzotyczny. Chyba był zdziwiony że już wszystko pochodzi z Chin. Nie sądziłem że ktoś jeszcze może mieć jakieś wątpliwości co do tego. I mi wygląda na to że on chce zrobić sterownik silników...
wygląda na uszkodzenie czujnika .nie działa pierwszy stopień .zdejmij przewody z czujnika ,zwieraj kolejno wtedy będzie wiadomo czy czujnik czy silnik.Były dwa rodzaje silniczków z rezystorem i lub dwa uzwojenia w silniku
Silnik ma prawdopodobnie wyłącznik termiczny (termik), który rozłącza zasilanie by nie dopuścić do uszkodzenia uzwojeń silnika. Tylko dlaczego silnik się przegrzewa?
To jest liczba par biegunów danego uzwojenia w silniku, od tego zależy prędkość obrotów. Uzwojenie wirowania jest dwufazowe i ma 2 pary biegunów, co daje prędkość obrotową 3000/2=1500 obr/min (odejmując poślizg będzie około 1450). Na tym uzwojeniu silnik może obracać się tylko w jedną stronę (w przeciwną będzie się przegrzewał). Uzwojenie prania jest...
To proszę wytłumaczyć dlaczego uzwojenie w tym silniku nie może pracować ciągle z kondensatorem pracy? Bo ma to uzwojenie zupelnie inaczej rozlozone w stojanie wzgledem uzwojenia pracy.
Przy silnikach prądu przemiennego należy pamiętać, że liczba rozruchów w czsie jest ograniczona. Może dojść do przegrzewania uzwojeń. Należy zastosować odpowiednie silniki.
Jeżeli chcesz wiedzieć to pojemność kondensatora będzie w przedziale 20 - 40 uF . Tylko dobrze jak będziesz miał że trzy rożnej pojemności w tym przedziale . Zaczniesz eksperyment od najmniejszej pojemności , jeżeli silnik nie będzie się przegrzewał i będzie miał dobry rozruch to zostawiasz . Jak przesadzisz to spalisz jedno uzwojenie tego silnika,...
Silnik RC ASG High Torque to silnik szczotkowy wymaga dotarcia szczotek na zmniejszonych obrotach, zbyt długa praca pod obciążeniem i max obrotach tego silnika może spowodować spalenie stojana i uzwojenia oraz innych elementów baterii Lipo itp.
Silnik bardzo mocno się grzeje silnik o mocy 5.5 kW połączony z reduktorem napędza wał taśmociągu o szer.3m i dł.6m Sprawdziliście, czy tak dyża moc obciazenia silnika nie wynika z np. oporów napędzanego urządzenia, przekładni itd. Taśmociąg jest takim obciążeniem? Jest motoreduktor zmniejszajacy obroty ale przecież znacznie zwielokratniajacy moment...
Wygląda na to, że do pracy w górę (obciążenie) wykorzystany jest kondensator 10µF, a w dół 30µF Większa pojemność jest wykorzystywana przy podnoszeniu, mniejsza przy opuszczaniu. U Ciebie też na pewno tak jest tylko nie na te wyprowadzenia przełącznika patrzysz co potrzeba. dlaczego nie zastosować jednego kondensatora 30µF w obie strony?...
Będzie pracował ale będzie strasznie hałasował i pobierał duży prąd. Dłuższa praca spowoduje przegrzewanie uzwojeń.
Bardzo sprytnie pomyślane. Ja też nie chciałem wierzyć w taki rozkład uzwojeń na nabiegunnikach więc wykorzystałem chłód za oknem. https://obrazki.elektroda.pl/3030066300_... Rysując strzałki prądów w cewkach ograniczyłem się do zakresu od 60° do 120°. W tym bowiem czasie faza A zasilana jest napięciem dodatnim, natomiast pozostałe...
W czasach kiedy istnialo jedno biuro kontrukcyjne dla wielu zakladow produkujacych silniki elektryczne ,dane zebrane w katalog mialy sens. Teraz gdy kazdy producent ma swoje biuro konstrukcyjne, i kazdy zakład dązy do najmniejszego, najmocniejszego i naj energo oszczedniejszego silnika ,silnik o symbolu np Sg90L4 moze miec o kilka zwojow mniej lub wiecej,drut...
PS Uzwojenia miały jakieś oploty ze sznurków które, jak zasugerował ws uzwojeń Krzysiek7, popękały wskutek wibracji. Wiązania nie pękają od wibracji, to zbyt wysoka temperatura uzwojeń je przetapia. Po zmianie kondensatora silnik wchodzi na obroty ale po 2-3 min przegrzewa się i zwalnia (staje się mocno gorący). Jeżeli wirnik nie ociera o stojan, to...
Musisz ustawić Enable, CW/CCW, to po pierwsze, następnie rezystorem 2k2 podłączyć wejście zegarowe do +5V i taktować zwierając do GND. Napięcie zasilania silnika powinno być takie jak napisał mój przedmówca, najlepiej 12V i zwróć uwagę na elementy ustalające prąd uzwojeń silnika.
HC123 to jest układ monostabilny, jego zadanie to podniesienie napięcia Vref w czasie ruchu silnika - pobudzany jest sygnałem CLK i utrzymuje przez zadany czas "1" logiczne na wyjściu, co podnosi napięcie Vref i tym samym prąd roboczy uzwojenia silnika. W stanie zatrzymania nie ma potrzeby utrzymywania dużego prądu i przegrzewania uzwojeń, więc stan...
Witam, Mam problem z pewnym urządzeniem w którym jest wentylator napedzany silnikiem 220v. Prędkość obrotowa tego silnika regulowana jest w zależności od potrzeby przez układ elektroniczny zawierający dwa triaki BTA 16 600CW. Niedawno silnik ten uległ uszkodzeniu i został przewinięty i od tego momentu są problemy z przegrzewaniem sie tych triaków (być...
Czy możliwe że jest coś źle podłączone ? Zawsze istnieje taka możliwość, ale najbardziej prawdopodobna to przegrzanie uzwojenia spowodowane być może uszkodzonym kondensatorem i założenie w jego miejsce większego, że "będzie lepszy- mocniejszy". W tej sytuacji raczej zakład przezwajający silniki.
Silnik z Frani się nie nadaje do tego celu jest on za słaby. Po za tym tak jak pisał kolega retrofood ustawiczne zapylenie będzie tylko pogarszało sprawę przegrzewania się uzwojeń w skrajnym przypadku doprowadzając do pożaru.
Potwierdzam. Przekładka w trójkąt dobrze zrobi. Ale jeżeli fabrycznie jest przystosowany tylko w gwiazdę to najlepiej wymienić silnik na taki który ma wyprowadzone początki i końce uzwojeń do kostki łączeniowej gdyż tamtego nie będzie dało się bez ingerencji w uzwojenia przerobić.
Odłącz kolektory tranzystorów od silnika (zapisz, który był gdzie podłączony), zmierz oporności uzwojeń, do kolektorów podłącz żarówki jako obciążenie, i przy włączonym zasilaniu pokręć ręcznie wirnikiem - jeśli sterowanie jest sprawne, to wszystkie żarówki powinny zapalać się na zmianę, jeśli tak nie będzie, to sprawdzaj napięcia na bazach tranzystorów...
Jeśli mogę coś dodać to przy spadkach napięcia silniki indukcyjne będą się przegrzewać i zabezpieczenia typu termistor na uzwojeniu silnika nie zdają egzaminu. Co ty bredzisz ? Pomiar temperatury uzwojeń nie pozwoli wykryć, że się przegrzewają :lol: czy sam termokontaktor byłby w stanie dostatecznie zabezpieczyć silnik bez użycia włącznika silnikowego...
Jaki silnik? Jaki falownik? W jakich warunkach pracowały? Pamiętać należy, że silnik klatkowy ma prawidłowe chłodzenie wtedy, gdy pracuje z prędkością znamionową. Jeżeli obraca się wolniej, chłodzenie mu się pogarsza. Dlatego, jeżeli silnik ma pracować z pełnym obciążeniem przy obrotach mniejszych niż 2/3 znamionowych, wtedy koniecznie trzeba mu załatwić...
Większy prąd płynący przez uzwojenie = większa ilość wydzielonego ciepła i uzwojenie przegrzewa się. Po osiągnięciu krytycznej temperatury lakier izolacyjny zostaje zniszczony i następuje zwarcie uzwojeń. Jeżeli żaden twój silnik nie spalił się przy 24V to dziwne. Może były zaprojektowane z dużym zapasem albo chroni je krótki czas pracy a potem długa...
Temat rozwiązany. Uzwojenie było nawinięte poprawnie. Wymieniłem tranzystory i jeszcze raz wszystko poprawnie polutowałem i silnik ruszył. Temat zamykam.
Czyli silnik ma być podłączony pod falownik w układzie gwiazdy i nic się nie ma prawa przegrzewać. Oby tylko nie dostały uzwojenia w czasie eksperymentów z trójkątem. Na tabliczce znamionowej powinno być oznaczenie zasilania 230/400.
Należałoby najpierw sprawdzić jak zachowuje się silnik na "krótko", jeśli będzie się przegrzewać uzwojenie to może świrować na wirówce. Najlepiej dać go do serwisu na sprawdzenie ewentualnie do fachmana, który zawodowo przewija silniki, żeby go sprawdził. Co do modułu, to także może być taka mozliwość. To, że nie jest na nim nic wypalone, nie oznacza...
Ułożenie wystającego drutu wzdłuż uzwojenia, z którego wystaje, i unieruchomienie go powinno wystarczyć. Co do bezpiecznika, to może być gorzej. Przepalił się, bo silnik przekroczył dopuszczalną temperaturę. Mogło dojść do tego dlatego, że silnik obracał się ze zbyt dużym oporem (np. ciasto było zbyt kleiste, albo łożyska są uszkodzone/brudne i stawiały...
Tabliczka znamionowa słabo czytelna, przyjmując że był tam dołączony kondensator 50 µF, to taki ma nadal być. Przy większej pojemności uzwojenia mogą się przegrzewać, a w konsekwencji spalić.
Jeśli silnik bez falownika działa poprawnie to logiczne będzie iż przyczynną jest falownik . jeśli zaś nie to : - wirnik ma zerwana klatkę - prądy wałowe przegrzewają rdzeń i izolacje uzwojenia - częstotliwość zasilania napięcia niszcząco wpływa na izolacje - sprawdź czy podczas pracy silnika z falownikiem niema pojawia gdzieś prąd stały , ponieważ...
Zbyt duża pojemność kondensatora może powodować grzanie się silnika który na swoim uzwojeniu ma pewnie bezpiecznik termiczny który wyłącza go gdy uzwojenie zrobi się gorące jednocześnie chroni silnik przed spaleniem
Najbardziej prawdopodobne jest zwarcie międzyzwojowe w silniku. Skrócenie długości uzwojeń na skutek zwarcia => spadek rezystancji uzwojenia => zwiększony pobór prądu => wyższa temperatura elementów zasilania.
Witam. Silnik ten możesz zasilić bezpośrednio z sieci. Klasa izolacji tego silnika to pewnie "F" to znaczy że max temperatura uzwojeń może wynosić 155C. Natomiast grzanie się silnika na biegu jałowym jest normalnym objawem. Silniki z kondensatorem pracy grzeją się bardziej na biegu jałowym niż przy obciążeniu w przeciwieństwie do silników trójfazowych...
W przedłużaczu na którym zapewne pracuje i przegrzewa się silnik mam ze dwa takie zagotowane ze stopionymi uzwojeniami.
To wystarczy by telepało całym zezwojem w żłobku. To bardzo krótkotrwały moment nie mający miejsca w tym silniku i jeszcze raz powtarzam prawdopodobna przyczyna to pompa ( wyeksploatowana) i ją należy sprawdzić. gdy zwęgli się lakier to najpierw zwęgli się dodatkowa izolacja - tkaniny, taśmy, kołki , sznurki itp.To wystarczy by telepało całym zezwojem...
Witam Kolego wyjmij silnik i sprawdz go na stole ( obroty rewersyjne oraz wirówke ) lub zmierz napięcie czy programator podaje na silnik. Jeżel faktycznie tak jest jak mówisz iż jak ruszysz wałek od silnika i zaczyna wirowac to możliwe że uzwojenie rozruchowe padło. Obejrzyj programator czy niema wypalenia.
chwilę chodzi i znów się wyłącza Mimo, że cały czas ma zasilanie? Nie robi się ciepły (gorący) przy tym - może jakieś zabezpieczenie termiczne w silniku może być. Poza powyższym to ten typ tak ma. Te kompresory nie są budowane do pracy w szybkich cyklach start/stop/start bo termostat lodówki (+ jej bezwładność cieplna) raczej reaguje powoli. Z opisu...
Witam. Dostałem do naprawy wyciągarkę, która przestawała chodzić w ciepłe dni lub po dłuższej pracy. Silnik 1,2 kW jednofazowy z dwoma kondensatorami, przy czym jeden kondensator jest na stałe (Pracy) a drugi równolegle podłączony do kondensatora pracy i odłączany przez wyłącznik czasowy za pośrednictwem stycznika po rozruchu. Układ już naprawiony,...
czy kondensator 4µF zamiast 3µF nie uszkodzi czegoś? Silnik może się przegrzewać. Dokładnie. Jakbyś dał 16µF zamiast 14µF to nawet lepiej. Ale tutaj dajesz aż 1/3 większą pojemność. O ile na podmianę na chwilę nic się nie dzieje ale przez dłuższe użytkowanie będziesz niszczyć uzwojenie ze względu na niewłaściwy kąt przesunięcia...
Obroty i moc są uzależnione od ilości uzwojenia - na przykład silnik szczotkowy klasy 550 TITAN 12T o średnicy 35,8 mm ( 36mm ) długości 57,5mm ( 55mm ) i ilości zwojów 12T jest bardzo mocnym silnikiem od silnika 540 20T czy 27T. Do silnika masz chłodzenie wodne a do regulatora możesz zastosować wentylator 5V. Najlepsze są napęd bezszczotkowy bardzo...
Miałem podobny przypadek w innym modelu Aristona. Pompa myjąca się przegrzewa i wyłącza ją zabezpieczenie termiczne a grzałka grzeje dalej wodę. Według mnie silnik do przewinięcia lub wymiany. W moim przypadku jedno uzwojenie było przegrzane. Po przewinięciu zmywarka działa prawidłowo.
Kondensator włącza się między dwie "fazy", zasilanie też, tylko nie na te same dwie, i powinno być dobrze. A i tak wypada sprawdzić, czy napięcia między "fazami" są takie same - jak nie, to coś jest nie w porządku. Może warto upewnić się, czy uzwojenia rzeczywiście są połączone w trójkąt... ale chyba trudno pomylić?
Witam, mam problem z rozruchem silnika kosiarki Alko 32E, kosiarka buczy i grzeje się, jedynie ręczne okręcenie noża kosiarki pozwala jej się uruchomić. Kosiarka nie posiada kondensatora rozruchowego, rezystancja uzwojenia silnika: 7Ω. Nóż obraca się w miarę lekko, w zeszłym roku były wymieniane łożyska. Wydaje mi się że silnik dostał jakiegoś...
Chciałbym zasięgnąć porady od Forum 😊 W jaki sposób dobrze dobrać silnik i baterie do hulajnogi elektrycznej? Warunki brzegowe to prędkość max 20 km/h oraz sterownik 23A. 1) Bateria 25Ah 52V / Silnik 250W (nominal) 2) Bateria 25Ah 48V / Silnik 250W (nominal) 3) Bateria 25Ah 52V / Silnik 1000W (nominal) 4) Bateria 25Ah 48V / Silnik 1000W (nominal) Wg...
Nie jest zrozumiałe dla mnie czemu się Panowie tak czepiacie elektroniki? Sterownik można odłączyć i silnik powinien wtedy pracować na maxa. Elektronika dała by inne objawy. Osobiście przypuszczam na granicy z pewnością, że może być przerwa pomiędzy końcem któregoś z uzwojeń a wycinkiem komutatora, może też być uszkodzone łożysko lub jego gumowy pierścień...
Użyłem do niego kondensatora rozruchowego 280 uf 320V . Ten kondensator nie nadaje się do pracy ciągłej. Musi być na napięcie co najmniej 400 V. Zastanawiam się czy tak duży silnika można podłączyć pod 1 fazę? Z tych 4 kW to i tak zostanie mu może nieco ponad 2 kW, jestem zdania, że lepiej stosować silniki jednofazowe zamiast takich przeróbek, chociaż...
Witam Rozumiem ze wylaczniki 5,6,7,8 tworzace mostek maja za zadanie zalaczac albo jedno uzwojenie (3-f), albo oba. A 4 ma umozliwic zwarcie poczatkow i koncow uzwojen, czyli hamowanie. 1 i 2 ma sluzyc do zmiany kierunku obrotow, a reszta to zabezpieczenia i sprawdzenie, czy jest zasilanie oraz sterowanie stycznikow. Wyglada dosc dobrze, tylko ten mostek...
Witam Większa pojemność kondensatora sprawia, że silnik jest żwawszy i ma większy moment rozruchowy. Niestety gdy się przedobrzy- wtedy uzwojenia się przegrzewają. Kiedyś eksperymentowałem z dobieraniem kondensatorów.
Może zacznijmy od tego czy ta pompa jest nowa i posiada gwarancję? Przecież od tego zależy metoda postępowania. Skoro już eksperymentujesz z instalacją to chyba wiesz czy przerwy w pracy wynikają ze sterowania silnikiem pompy, czy też wewnątrz silnika. Bowiem jak już pisano jest prawdopodobieństwa działania zabezpieczenia wewnętrznego. Lecz nie jest...
Jeśli jest tam silnik indukcyjny to kondensator służy tylko do rozruchu i nie ma wpływu na późniejszą pracę. Jeśli jest to silnik szeregowy, to kondensator tylko tłumi zakłócenia. Wstaw jakieś zdjęcia to będzie można coś wydedukować. Być może silnik się przegrzewa w skutek zatkania otworów pyłem, może ma uzwojenia przegrzane i jedynym wyjściem jest...
Podejrzewam, że tematu nie macie przemyślanego do końca. Praktycznie każdy obecnie budowany falownik posiada funkcję osiągnięcia założonej prędkości przy prądzie np. In,(lub mniejszym) a zatem problemu z przegrzewaniem się uzwojeń tutaj nie widzę. Problem tkwi gdzie indziej właśnie podczas przełączenia. Prawie na 100 % wtedy następuje stan elektromagnetyczny...
Iskrzy przy miedziany uzwojeniu. W którym miejscu (dokładnie) i w której chwili? Jeśli chodzi o blaszkę która idzie od uzwojenia to nie dołącza się po starcie, a po przeciazeniu. Gdy wróci na swoje miejsce (styka) to dalej zaczyna działać. Prawidłowo - taką ma funkcję. Myślałem, że poznałem zasadę działania tego wyłącznika, ale chyba nie. Po pierwsze...
Dobrze byłoby sprawdzić omomierzem (o ile da się zmierzyć opór uzwojeń), a przynajmniej połączenia: 4 przewody, to mogą być 3 uzwojenia w gwiazdę (mało prawdopodobne, raczej wyprowadza się 6 przewodów), a mogą być 2 niezależne uzwojenia - i raczej nie należy pomylić tych układów uzwojeń. Jakaś często stosowana konstrukcja z dwoma niezależnymi: jedno...
Nie koniecznie silnik 5,5kW ma dosyć duży moment obrotowy nie umiejętnie urzytkowany może spowodować uszkodzenie klatki indukcyjnej wirnika. Może to powodować przegrzewanie sie silnika i znaczny wzrost poboru prądu. Ale tak jak wcześniej ci radzono sprawdz uzwojenia induktorem i sprawdz jakie jest obciążenie silnika w układzie trujkąta może się okazać...
proszę o odpowiedź czy nie uszkodzę silnika stosując zamiast 20um to 30 um Kondensator powinien być takiej pojemności, jaką przewidział producent silnika. Jej zwiększenie niesie ryzyko spalenia silnika nawet przy aktualnie sprawnych zabezpieczeniach. Jeżeli był 20 µF to taki też powinien być nowy. Właśnie przezwajałem silnik, w którym ktoś zamiast...
Szkodziłoby silnikowi jeśli do zasilania używałbyś napięcia znacznie ponad znamionowe i płynął by przez uzwojenia prąd ponad dopuszczalny, przegrzewając silnik. Przecięcia, ich energia to problem który rozwiązuje się albo wytracając albo nawet odzyskując tą energię. Wiesz chyba, że np prędkość obrotową reguluje się nie tylko napięciem zasilania całego...
pierwsze wewnątrz silnika prawdopodobnie będzie coś co wygląda jak mały kondensatorek - jest to proste zabezpieczenie termiczne...w najprostszej opcji zewrzyj końcówki tego czegoś i nie przegrzewaj więcej. drugie: uzwojenia przepalają się najczęściej wewnątrz nawoju gdzie jest najcieplej...
Witam, Gratuluję udanej konstrukcji, szczególnie że powstała z dużej liczby części z odzysku !! Cały czas nie daje mi spokoju grzanie się tego silnika. Silnik dość podobny jaki był używany w magnetofonach szpulowych (jak już ktoś wcześniej zauważył) jednak z małym ale, w tym silniku widzę 2 uzwojenia a w tych magnetofonowych były 4 po 2 na stronę. Może...
Witam jak w temacie, mam problem z myjką karcher, po pewnym czasie pracy ok 30min wyłącza się (rozłącza ją bazpiecznik który zapobiega przegrzewaniu się) myjka posiada silnik 3.0kw po podłączeniu jej "przez siłę" (poprzez przejściówkę z 3 faz na 1) występuje ten sam problem. Oryginalny przewód 1 fazowy który jest przy myjce się nagrzewa Proszę o pomoc...
1) Skutki włączenia Straty w żelazie zależą od kwadratu częstotliwości. Jeżeli silnik / trafo włączysz do sieci o wyższej częstotliwości - będzie nieciekawie. Spadnie sprawność, urządzenia będą się przegrzewały. Przy obniżonej częstotliwości - będą pracować. W przypadku silnika stosuje się przy obniżonej częstotliwości sterowanie w trybie U/f (U/f =...
Termik najpewniej znajduje się pod szczotkotrzymaczem bądź wciśnięty w uzwojenie stojana. Proponuję sprawdzić łożyska- być może są zużyte i powodują przegrzewanie się. Usunięcie termika a nie usunięcie powodu przegrzewania się spowoduje trwałe uszkodzenie silnika.
Witam. Z tego co piszesz wnioskuję że uzwojenia są w porządku. Nie piszesz że się przegrzewają. To jest silnik jednofazowy z cewką rozruchową. Cewka o najmniejszej oporności jest uzwojeniem roboczym (podłączonym bezpośrednio do sieci). Cewka o większej oporności jest uzwojeniem rozruchowym (włączonym szeregowo z kondensatorem rozruchowym i podłączonym...
Widocznie agregat nie daje sinusa. Grzanie silnika nie zależy wprost od wartości napięcia . Tylko dlaczego ?? Prądnica na 100 % na miedzi . Czy chodzi o zawartośc THD ?? W danych prądnicy piszę że są do 6 % czy to dużo ?? Robiłem przegląd prądnicy rezystancje uzwojeń , wirnika oraz transformatora wzbudzenia zgodne z serwisówką . Organoleptycznie uzwojenia...
Zasilał jakiś silnik, nie wiem dokładnie, ale coś małego. W zasadzie nie tyle zasilał co służył jako zabezpieczenie w razie awarii zasilania. Czyli przez większość czasu nic nie robił. Trafo jest dość dziwne, uzwojenie cienkie ma tylko ok. 3 ohm. Na starym było to samo. Na tym który się nie przepalił. Jakby trochę mało. Ale jest nowy więc chyba tak...
silnik indukcyjny uzwojenia silnik komutatorowy uzwojenia silnik wirnik uzwojenia
yamaha filtr paliwo zmywarka dłużej zmywa naprawa drukarki brother
Czujniki siedzenia w maszynach myjących - bezpieczeństwo i funkcje Materiały pokryw gramofonów z lat 70. XX wieku