Jeśli silnik bedzie pracował prawidłowo to ten czujnik jest zbędny tym bardziej ze sterownik go nie wymaga.
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Masz pecha. Nie ten ten rozrusznik. Nie te części włożone. Albo rozrusznik kręci razem z silnikiem.
Tak
Witam Tak, ktoś ma - jako P i U pozdrawiam
A jak szybko nagrzewa ci się silnik ?
wydaje mi sie ze ten grubszy . najlepiej udaj sie na najblizszy szrot i zmierz. wiem napewno skrzynia od silnika 8V posiada ten sam walek.. sam zakladalem silnik 1.4 16V w miejsce silnika 1.2 8V i bez problemu sie nadalo sprzeglo
Witam. Szukaj oryginała albo nawet sztukuj byle oryginalny. Każdy niby do paliwa strzeli po paru dniach-tygodniach. Nam przegryzła kiedyś kuna. Kombinacje i cudowanie. Dopiero po załatwieniu ze szrotu kawałka i zesztukowaniu na aluminiowej złączce działał prawidłowo. Ten niby zbrojony co tam masz nie nadaje się - padnie jak będzie ciepło pod maską....
Udało mi się dojść do ładu, więc wrzucam schemat dla potomnych pt. jak odpalić silnik z Punto II 1.2 16V 80KM. Oczywiście zadziała to tylko ze zdjętym immo. Po podłączeniu, jak na schemacie silnik powinien odpalić, natomiast wystarczy jedynie dodać 5 przewodów do pedału gazu (pozostałe dwie kostki) i silnik może normalnie pracować.
To że słychać pompę to nie znaczy, że daje ciśnienie na listwę wtryskową ;) Z tago co pamiętam na listwie jest zaworek - możesz sprawdzić (ostrożnie) czy jest ciśnienie. Tylko rozłóż jakąś szmatę żeby Ci benzyna silnika nie ochlapała.
To teraz pojeździłbym z podpiętym kompem i poobserwował "na żywo" sygnał z pierwszej lambdy - będziesz miał pewność czy silnik nie ciągnie lewego powietrza (wtedy komp pokaże duże zubożenie).
bardziej na brak zasilania ecu lub jego zgon diagnoza idzie po k lini
I jak się dalej rozwinęło? Aktualnie stoję nad dylematem podmianki właśnie tego silnika bo u mnie luzy na korbowowdzie.
Czy temperatura silnika widziana przez ECU jest poprawna? Jakie jest ciśnienie w układzie klimatyzacji?
Mapę w Punto 1.4 😭😭😭 Podaj numery sterownika silnika.
Czujnik wału lub sterownik silnika.
www.racingforum.pl
widzę że temat bardzo gorący;]
Usuń kontrolke silnika.
Założyłem w seicento silnik z Punto I 1.2 16v i mam mały problem, tzn. jeśli samochód jest zimny to ma około 2000 obr. na wolnych, jak się rozgrzeje jest ok. Zauważyłem też że czasami jak ma te 2000 obr wystarczy dodać trochę gazu i puścić i spada do 900. W samochodzie nie ma LPG i jest założony filtr stożkowy.
Aby nie zapalała się kontrolka wtrysku trzeba założyc emulator na wtryskiwacz, emulacja sondy nic tutaj nie da. Kupiłem taki do Punto 1,2 16V za 30 złotych. Jak kolega zainteresowany to dam namiary, montaż bardzo prosty. Pozdrawiam
Co innego 55KM w Seicento a co innego 80KM w Bravo - bierz poprawkę na masę samochodu i niezbyt ciekawą charakterystykę silnika 1.2 16V (w zasadzie większości silników 16V). Ja wcale nie twierdzę, że nie Punto, jestem jak najbardziej za Punto i właśnie za silnikiem 1.2 16V w Punto II lub 1.4 w Punto IIFL.
chcę założyć do punto silnik 1.4 16v na kolektorze z punta 1 schematy z 1 mam ale poszukuję z punto2 głównie chodzi o podpięcie deski rozdzielczej
Już w pierwszym poście napisałem że listwa pochodzi z bravy ale no ok. Już piszę Silnik Punto 1 Sporting 1.2 16v 86km. Przepustnica Stilo 1.6 16v. Komp Punto 1 Sporting. Wtryski Punto 1 Sporting. Listwa wtryskowa Brava 80km. Wiązka silnika Seicento 1.1 SPI spięta z kabinową MPI. Pompa paliwa oryginał seicento 1.1 MPI (bez powrotu).
Ok. Dysponuje ktoś momentami dokręcania do tego silnika?
Witam Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej (układ wtryskowy) samochodu Fiat Punto z silnikiem 1.2 16V
Dzień dobry. Nabyłem SC z silnikiem Punto 1.2 16V 86KM. W aucie zamontowany jest obrotomierz z SC Sportinga, jednak nie działa. Czy ktoś byłby na tyle pomocny i zapodał link do jakiegoś manuala lub chociaż schematu elektrycznego podłączenia. Dziękuję z góry.
Jaki komputer steruje silnikiem Twojego samochodu, jest napisane na naklejce.
Kolego, a co powiesz o pracy silnika ? Jak sądzisz, Gdzie może być przyczyna mojego problemu ?
Nie, z tego co mi przekazał sprzedający to jest tam oryginalny sterownik od tego silnika.
Swap na 1.2 16v z Punto i ogień. Tego silnika nie zajedzisz nawet jadąc 10 kilometrów v maxem.
Jak nie znajdziesz - zapraszam Radom.
Mam fiata punto 1,2 sporting 16v, gdy odpalałem silnik zapaliła się kontrolka od ładowania i nie zgasła, oraz nie ma wspomagania. Pomóżcie co mam robić? Czy winą jest szybka jazda po kałużach, gdy nie jest założona osłona pod silnikiem?
A to jest taki 1.1 16V?
Odłącz węzyk od niego i popatrz czy będzie jakaś róznica w pracy silnika.
druga połowa 2003
Czy błąd da się wykasować na zgaszonym silniku? Czy pojawia się dopiero po odpaleniu silnika?
Co to za silnik? Bardzo czesto w tym modelu dzialo sie to przy silniku 1.2 chyba 16V.
Wszystko wskazywało na uszkodzony sterownik. Auto miało stłuczkę rozebrane ma części.
1.2 w punto i pali 12 litrów ? To raczej jest normalne.. A szczerze mówiąc to jeżeli jeździsz po mieście to jest to za mało.. Nie wspomniałeś też o rodzaju instalacji.. Jednak według mnie jest to norma przy takim silniku..
Temat zamykam, wystarczył miernik i trochę zabawy, tylko wszystkie czujniki należy wypiąć z instalacji... A schemat od komputera jest w innym moim poście...
Witam Rozstaw przedniej osi w c3 wynosi ok. 1435 mm. Z kolei w seicento wynosi on 1265 mm. Cały Fiacik ma nie dużo ponad 1500 mm. Może rozejrzyj się za silnikiem od punto 1.2 16V ? Z tego co wiem wielu ludzi swapuje właśnie te silniki.
Auto z silnikiem po kolizji tłoki zawory.Mówię ludziom że naprawa takiego silnika nigdy nie daje 100 procentowej gwarancji ze będzie chodził długo i szczęśliwie.Proponuje wymianę silnika.Nie chcą.Remont.Mija jakiś czas auto wraca na warsztat urwany korbowód wybija dziurę w bloku.Wymieniamy silnik.
Jeszcze raz sprawdź poduszki silnika oraz skrzyni biegów.
Bardzo proszę o odpowiedź . O jakim silniku mówisz konkretnie 8V czy 16V?
Nawet i tej rureczki niewolno zaślepiać .Udaj się do gazownika co ma pojęcie o regulacji instalacji gazowej już pisałem na ten temat .Zatkanie tego niema nic wspólnego z falowaniem silnika.
Flota pewnego zakładu ma trzy Renault Kangoo 1,6 16V z silnikami w których są podobne cewki .Po kilku latach eksploatacji mam już całe pudło uszkodzonych cewek.
Nie V16 bo 16 cylindrów to on nie ma, jak już to 8V i 16V. Silnik z punto I 1.2 8V MPI ma 75KM, ale 1.2 SPI ma właśnie 60KM.
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
https://www.motobenzyna.pl/silniki/2499-... https://www.motobenzyna.pl/silniki/2497-...
Pewnie zawory pokrzywione. Tylko mechanik Ci pomoże. Na odległość nie da się go zdiagnozować. Szukaj raczej nowego/drugiego silnika.
Nowsze Punto silnik 1,2-1,4 16V, Peugeot 307, Corolla E12 silnik 1,4 Osobiście odradzam wszelkie auta sprowadzane.
Jak wygląda ładowanie? Zmierz!
Gdyby Ci tylko płynu ubywało to wszystko by pasowało - stopniowa utrata mocy, para z wydechu, zimny chodzi na 2 cylindry, wręcz książkowe objawy przedmuchu do układu chłodzenia. Nie wiem co tam ustawiałeś, ale zapłonu się w tym silniku ustawiać nie da. Na pewno nie idzie jednocześnie na gazie i benzynie, bo na bardzo bogatej mieszance też będzie dymić....
Mam do rozłożenia na części siene 98 rok 1,6 16V z metalowym kolektorem i trafiło mi się ostatnio kupić punto z 95 roku z silnikiem 1,2. Punto jest po małym pożarze, spaliła się wiązka elektryczna, przewody wodne, paliwowe i takie tam... pytanie brzmi: 1. czy silnik 1,6 16v ze skrzynią wejdzie bez wiekszych przeróbek do tego punta? 2. jeśli tak to co...
a wiecie moze cos na temat samochodu Punto II z silnikiem 1.2 16V ile takie cacko moze palic,i czy posiada moze ktos taki samochodzik.?
a ja chciałbym zapytać jak osiągnąłeś podgląd czujników pedału i przepustnicy bo za nic nie mogę tego znaleźć. Dostępne parametry zależą od wersji silnikowej i specyfikacji sterownika. Ten ekran pochodzi z Punto '99 1.2 16V ze sterownikiem silnika Bosch Motronic ME7.3H4 (wersja bez EOBD).
Witam Planuje zasilić lpg silnik 1,2 16v punto mk1 Dodano po 2 Czy ten silnik będzie poprawnie jeździł na II generacji LPG ?
Jest coś takiego jak punto automat. Silniki o pojemności 1.2 z punto 8v i 16v można nazwać plug&play nie wiem jak jest ze skrzynią automatyczną ale wydaje mi się że można samą skrzynię przełożyć tylko potrzebny jest dawca (punto) ich ceny są w granicach 5tys.zl.
Auto nie najgorzej poddaje się diagnostyce komp.
Możesz kolego napisać tak na "spokojnie" co tam w tym Fiacie "popsułeś"? Kto ci "podpowiedział" abyś "grzebał" przy rozrządzie jak rozrusznik nie ma "siły obrócić silnikiem"? Pozdrawiam!
W tych samochodach psują się sterowniki, zaczyna się od błędów wypadania zapłonu na którymś cylindrze, (sterownik wyłącza wtedy wtryskiwacz celem ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem) a kończy całkowitym unieruchomieniem silnika
Kiedyś tak chciałem przyoszczedzic i w Punto hgt ustawiłem rozrzad na znaki korektorem i później kupiłem blokady i ustawiłem tak jak trzeba. Trzęsło silnikiem i wypadały zapłony.
Omijaj ten silnik :arrow: szerokim łukiem.
jak nie zmienia faktu bary a stopień sprężania to 2 światy na to sa wzory do obliczania ale jak 3i4 sprawdzałęś jest identyczne w obu ?? Dodano po 1 http://www.autocentrum.pl/dane-techniczn...
Zobacz tu na drugim zdjęciu: https://www.otomoto.pl/oferta/kolektor-s... po prawej stronie przy tych niebieskich wężykach. To jest widok od spodu, okolice 4-go cylindra.
Zobacz jak zrobili to inni, takich modyfikacji jeździ po naszych drogach pewnie co najmniej z kilkanaście, choć częściej trafia tam FIRE 1.2 (75KM)/SuperFIRE 1.2 16V (86KM) albo 1.3T (106KM)/1.4T (136KM) z Uno GT/Punto GT.
Przecież nie oceniam. Wzoruje się opiniami na różnych forach od użytkowników. Dodano po 3 Dobra jednak wezmę te ngk bkr5ez. Przeczytałem że te iskry polecane są do silników 16v i punto od 2004r.
silniczek krokowy przykręcony jest na korpusie wytrysku a wygląda o [url=http://http://www.moto.allegro.pl/i... tak , natomiast [url=http://punto.autokacik.pl/puntofire... tutaj masz schemat urządzenia wtryskowego (co prawda w Punto ale różnicy nie powinno być wielkiej)....
Kup ten silnik i się przekonasz. Akurat najtańszy element układanki.
Witam, Potrzebuję dane lub serwisówkę do silnika 1.4 16V z Doblo 2013r moc 95km. Chodzi o momenty dokręcenia, stop korbowodów, miski, pokrywy zaworów, głowicy itp. Mile widziany schemat ustawiania rozrządu (blokady zakupiłem) Pytam tu konkretnie ponieważ google podsuwa dane z fiata punto/stilio silnik niby 1.4 16v lecz roczniki starsze nadal jest to...
No panowie proszę o odpowiedź .
...z tego co mi wiadomo, to w Punto II nie było silnika 1.2 65KM, a zarówno silnik 1.2 8V 60KM jak i 1.2 16V 80KM to silniki FIRE (to jest skrót - pisze się to wielkimi literami), choć wersja 16V określana bywa mianem Super FIRE.
Dziękuję Arek 1984 za pomoc :) Mam nadzieję że teraz uda mi się coś zrobić ze swoim sterownikiem do Punto :)
1.2 SPI (60) czy MPI (75) czy może MPI 16V (85)?
jesli masz centralke od innego silnika to czego ty sie spodziewasz????
Obawiam się, że to zależy od widzimisię lokalnego Wydziału Komunikacji, więc niestety Autor musi zapytać w swoim. Teoretycznie jest to "tylko" wymiana silnika, problem w tym, że silnik nie jest homologowany do tego modelu samochodu. Swapa z benzyny 1.6 na diesla 1.9 można zrobić o ile użyje się silników które występowały w modelu - wtedy nie ma problemu,...
Pojazd to Fiat Punto 2 z silnikiem 1,2 16V. Problem to szarpanie silnika, wygląda to na problem z zapłonem, ale to nie to. Wymieniłem cewkę, przewody zapłonowe, dokładnie sprawdziłem i zregenerowałem świece, bez skutku. zacząłem podejrzewać pompę paliwa, muszę zmierzyć ciśnienie. Świeżo zainstalowałem program diagnostyczny, dziś spróbuję się z tym pobawić,...
A powiedzcie mi czy punto mk2 jest dużo bardziej skomplikowane od mk1? Myśle nad punto 2 z silnikiem 1.2 16V 80km, dobry wybór? Jednak już troszke młodsze rocznikowo i ładniesze autko. Czy ten silnik dużo różni sie od 1.2 86km z pierwszej serii? Z tego co poczytałem to praktycznie to samo.
W obudowie filtru powietrza jeśli dziura to nie ma wpływu na podwyższone obroty jałowe wskutek lewego powietrza. Musi być nieszczelność pod przepustnicą - pod osią przepustnicy. Gdy jest ponad przepustnicą to ma mały wpływ na takie zachowanie.To zaklejone to może jakiś by-pass na wypadek wystrzałów gazu?Posprawdzaj wszelkie wężyki podciśnieniowe czy...
Skoro wyskoczyła kontrolka ładowania to i tak czeka cię wymiana alternatora.
ten silnik w bravie mial z 1,2 82 KM byl 16 zaworowy Mam taka bravke a punto z tym silnikiem mial w nazwie fire tyle co moge dodac od siebie rozmawiamy o silniku 8v bo taki jest w punto II 60KM, a co do Twojej wypowiedzi dot. bravy to w punto 1 ten sam prawie silnik 1.2 16v ma nie 82 ale 86KM czyli ciut więcej (inne sprężynki na zaworach) P. S. zakładający...
Usterka naprawiona. Problemem była słaba masa na rozruszniku. dołożony dodatkowy kabel masowy silnik - akumulator i problem zniknął. Pozdrawiam.
Poszukaj 1.4 16v z bravy, bravo, itp
Nie wiem czy da się to źle założyć (mam na myśli odwrotnie a nie na zły przewód) ale w mojej Fieście z silnikiem 1,25 16V magnetyzery nic nie dały. Marek
Witam. Wiele czasu minęło i wracam do tematu bo w ciąż jest aktualny. Jeździłem na odpiętym wentylatorze ale teraz mam korki i postanowiłem to zrobić. Wymieniłem czujnik na nowy i nawet w sklepie mi powiedziano że to jego wina ale nic z tego dalej się wentylator kręci nawet na wyłączonym silniku.
Ty masz kolego Punto 1.2 8V które to ma 60 KM ! Silnik Fiata 1.2 16V ma 80 KM. I jest bardzo duża różnica pomiędzy "dynamiką" jednego a drugiego. Pozdrawiam!
Czesc,Moja instalacja to STAG300-4 plus, tomaseto reduktor i listwa valtek czerwony. Mam problem z falowaniem obrotow na LPG przy zimnym silniku w Fiacie Punto II 1.2 16V. Falowanie za kazdym razem po przelaczeniu sie na gaz przy zimnym silniku z tym że czasami faluje mniej a czasami tak ze przy wrzuceniu sprzegla zgasnie i stojac na swiatlach wyglada...
nie było czegoś takiego ;-) silnik 1368 ccm występował tylko w mocach: 77. 90 i 95 km. był jeszcze silnik 1370ccm - 75 i 80 km. silniki 1242ccm 16V miał faktycznie 86km i występował w punto 1 i fiacie bravo/ brava ;-) ale nie w fiacie punto 2
Możesz śmiało założyć, że wersje z tymi silnikami i w tej cenie były katowane, bo po to się takie auta kupuje... ceny części do Punta są są najniższe, oczywiście jeśli mówimy o częściach nowych i w miarę renomowanych producentów posiadających wymagane certyfikaty jakości, bo chińszczyzna jest mniej więcej w jednej cenie dla wszystkich tych modeli z...
Witam, Kolego a silnik przestal odpalac po skasowaniu bledow zwiazanych z ABS i TC czy byl jeszcze jakis blad w silniku. Na poczatek bym sprawdzil czy: - Immo z kluczyka gasnie, - Paliwo dochodzi, czy dziala pompka paliwa, - Czy jest iskra, - Rozrzad jeszcze raz czy jest poprawnie ustawiony na znakach, - Sprawdz bezpieczniki, czy wszystkie sa w porzadku,...
Jeszcze jedna myśl nie daje mi spokoju - jak to jest z momentem na kołach i czy lekki silnik elektryczny (bo o takich mowa w tym wątku) dostarczy go tyle samo - lub podobnie - co silnik spalinowy? Np. takie Punto 1.2 16V na pierwszym biegu ma na kołach jakieś 1500 Nm (przy ruszaniu od ~2k obrotów).
Map - pekniety wężyk , syfy. Szczegulnie po ostrym garowaniu, lub chamowaniu silnikiem podczas którego silnik chce wyskoczyc, ten węzyk lubi sie rozszczelnic.
Nie zupełnie o to chodzi - VISA oczekuje jakiegoś konkretnego ISO code a z ECU odczytuje same zera, na SC 1.1 (IAW 59F) czyta wszystko normalnie a w moim Punto 1.2 (IAW 8F.5T) już nie i nie wiem czy to problem z moim ECU czy taka uroda Euroscana. Co to za auto jest IAW 49F? Marea, Bravo/Brava? Zapewne silnik 1.6 16V (100KM). Był też w Punto 75 (1.2).
i co tutaj teraz w tym temacie zrobic To tylko moja sugestia - pozbyłbym się instalacji LPG z tego silnika, ew. zrobił instalację od nowa, oczywiście jako IV generację, na STAGu 300 albo Zenicie. II generacja (na mikserze) w tym silniku to jakieś nieporozumienie.
Rozrząd (pasek,napinacz,pompa) wymieniany był w sierpniu , silnik jest kolizyjny więc po przeskoczeniu usłyszał bym stukanie zaworów o tłoki , ale nic takiego nie było słychac , w piątek wieczorem przyjechałem normalnie bez żadnych problemów, rano w sobote nie odpalił Nic byś nie usłyszał. rozrusznik potrafi zagłuszyć. Rozrząd potrafi przeskoczyć właśnie...
A MAP pokazuje dokładnie? Nie wiem jak 16V ale 8V też ma parametr Ciśnienia Atmosferycznego mimo że czujnika nie posiada. Zczytuje ciśnienie z MAP sensora przed uruchomieniem silnika. Wtedy tam jest atmosferyczne. Czy 16V robi tak samo? Możliwe...
Witam mam problem z podlaczeniem wiazki silnika fiat punto I 1998rok 1.2 16v do wiazki w budzie fiata seicento 1.1mpi 2004rok prosze o odpisanie lub kontakt 883-055-664 pozdrawiam.
planowane jest 1.4 16V+6speed bo 1.2 z czasem też będzie zbyt mało 1.2 16V z Punto mk.1 ma 86KM i swap jest bezproblemowy (od biedy nawet wiązka silnika może zostać stara, po drobnych przeróbkach, bo wtyk ECU z 900ki pasuje do ECU z 1.2), 1.4 16V z Grande Punto ma co prawda 9KM więcej ale swap jest dużo bardziej skomplikowany z uwagi na bardziej rozbudowaną...
Silnik 1.1 SPI i 900SPI mają ten sam układ wtryskowy więc musiało działać. Co do pompy paliwa jak nie dostaje benzynki prawie w ogóle to właśnie chodzi nie równo, nie chce się wkręcać i bardzo ciężko pali. Fiatów ogólnie nie da się zrozumieć. W swoim Seicento wrzuciłem silnik 1.2 16v 86km z punto 1 sporting. W punciaku wszystko było idealnie, w seicento...
punto silnik regulacja silnik bezkolizyjny punto zasilać silnik punto
satelita astra hotbird ustawić oświetlenie kurnika zacisk hamulcowy ręczny
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Gorenje IMC1200B – jak wyczyścić tył i układ wodny kostkarki, odkamienianie, czyszczenie dysz Samsung PS50C550 – nie włącza się, słychać przekaźnik, diagnostyka zasilacza i Y-SUS