… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
To jest silnik oparty o MAP więc dawką paliwa steruje podciśnienie i TPS. Ma to LPG?
Musi byc odpowiednia wersja programu acgassynchro.
Czego to może być objaw? cewka
http://obrazki.elektroda.net/76_12717910...
Czujniki położenia wału i temperatury płynu chłodniczego do sprawdzenia.
Tych silników o oznaczeniu F9Q masz tylko ... 7 odmian w Renault F9Q 782/790 80KM F9Q 754/760 100KM F9Q 732/733 102KM F9Q 718 107KM F9Q 674/758/804 110KM F9Q 650/700/800 120KM F9Q 758/803/870 130KM
Albo kostka stacyjki albo rozrusznik i okablowanie. Trzeba na krótko sprawdzić rozrusznik, ale jak jesteś laikiem to lepiej tego sam nie rób bo mogą iskry pójść.
Sprawdź silnik krokowy (wyczyść), cewki (jak sagem to zobacz czy nie mają przebić), świece (stan oraz czy są odpowiednie do tego silnika) i szczelność dolotu powietrza.
Silnik kręci ? Jezeli tak to podlaczyc kompa, sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył, czujnik uderzeniowy pod maską po stronie kierowcy, zasilania na czujniki ;-)
Jak dobrze pamiętam 5 znaków, nie koniecznie cyfry i chyba zawsze zaczyna się od litery S.
Będzie pasowało do skrzyni, łapy silnika wszystko wszystko to samo nawet rozrząd.Mechanika działania bloku cylindrów ta sama.
Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
Przy lampce sufitowej masz odbiornik podczerwieni, często zdarza się że dostaje się do niego woda przez antenkę, trzeba go wysuszyć i oczyścić, następnym częstym przypadkiem jest urwana dioda nadawcza w pilocie, jeżeli to nie pomoże trzeba zdobyć kod blokady zapłonu (tylko w ASO) i spróbować przyuczyć kluczyk. Używając kodu blokady zapłonu można odpalać...
Na nich jest prąd jak silnik pracuje.
Witam auto naprawione , wtryski były dobre , problemem był zawór wysokiego ciśnienia w pompie CR. masakra jest z odpowietrzeniem układu paliwowego, dwie osoby potrzebne jedna stoi z plakiem a druga kręci silnikiem...
Zależność rozruchu od prądu została przeze mnie stwierdzona poprzez to, że nawet na nowym akumulatorze nie odpalał, ale po podłączeniu mocnego urządzenia rozruchowego odpalił dość szybko. Był to już drugi raz skutecznego użycia tego sposobu na drugim z kolei akumulatorze. Przy wyższym napięciu ,elektromagnes mocniej trzyma widełki i wytarty zazębnik...
I tak ma być. Silnik powinien wystartować.
Najczęściej wypala sie styk (kabel zółty) na UCBIC'u,ale ty piszesz że napięcie dochodzi do opornicy.... Więc sprawdz czy na czarnym kablu silnika masz pewną masę,no i czy silnik sprawny.
Jest też opcja ,prócz oleju, że przepustnica się zamyka i silnik nie odpali i robi fałszywe podciśnienie jakby popychacze się zawiesiły, ale to też bardzo łatwo idzie sprawdzić.
Czyli wykręcić cały moduł do którego przymocowany jest silnik krokowy, to będzie to silnik i przepustnica, tak?? A co z wtyczką od silnika krokowego, bo gdy ją wyciągnę to od razu pojawią się błędy w komputerze i trzeba będzie go przeprogramować - jest jakaś metoda? A co do czyszczenia, to pryskać WD 40 i wycierać czy tylko spryskać i gdzie wewnątrz??...
Na forum megane.com.pl masz dokładnie rozpisany ten problem. Podsumowując czeka Cię powrót do mechanika, który wymieniał Ci rozrząd a nie umiał tego zrobić poprawnie w tym silniku.
Tak, wymieniałem ale miałem silnik wyciągnięty :D Odkręć ten wspornik który jest do skrzyni przykręcony.
To bardziej skomplikowana sprawa. Z włącznika wycieraczek sygnał cyfrowy idzie do modułu UCH nad nogami kierowcy i dalej CAN do modułu BSM pod maską. Tam przekaźnik uruchamia silnik spryskiwacza. Przekaźnik nie wymienny, tylko cały moduł. Najczęściej leci sam silnik spryskiwacza lub włącznik wycieraczek.
Załóż zamiast silnika przepustnicy żarówke 21W i zobacz czy będzie sterowana, czy czasem silnik nie ma nadmiernego poboru prądu.
Więc jakie mogą być różnice miedzy tymi silnikami ? Sama jednostka sterująca ?
czujnik położenia iglicy wtryskiwacza To silnik 1.9 dci. ???
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
przekrecałem kluczyk było słychac tylko "jakies cykniecie" i dalej nic, po dłuzej przerwie silnik odpalał i mozna było jechac Zazwyczaj to lamelki komutatora w rozruszniku wystają, częsty przypadek DR6A.
Silnik K4J, dokładny wyznacznik silnika odczytasz z tabliczki umieszczonej na nim.
Megane 1.6 1999r w sedanie
Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
Przewód podciśnieniowy map sensora lub serwa jest na 100% peknięty i przy ruszaniu silnik na poduszkach sie przechyla , rozchyla się pękniecie i zasysa lewe powietrze i gaśnie,szarpie.Standardowa usterka.Ew. z tyłu silnika lużne/oberwane masy kompa ale to rzadko.
koledzy odgrzeję kotleta, mam ten sam problem, na zimnym silniku jak włączę klimatyzację to zdarza się, że zgaśnie. Co może być przyczyną?
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Witam, Problem dotyczy Renault Megane II. Z powodu niewłaściwego odwodnienia korytka w którym pracuje silniczek od wycieraczek czesto ulega on awarii. W korytku podszybia gdzie znajduje się silniczek są dwa otwory odprowadzające wodę z podszybia. Ten z prawej strony jeszcze nigdy mi się nie zapchał natomiast ten z lewej gdzie pracuje silnik wycieraczek...
Sprzedaj jedno i drugie i kup w benzynie.
Trzeba zobaczyć silnik i prowadnice w drzwiach po których chodzi szyba. Pomoże ktoś ale samemu wszytko trzeba zrobić.
Tu masz Sam naprawiam . http://www.5fantastic.pl/plikosfera/1670...
Porozlączaj dolot , zalej olejem silnik i odpal jako wolnossący. Jak będzie chodził ładnie i nie stukał to tylko Turbo do roboty i dolot do mycia.
Czy jest pewne, że to kontrolka od immobilisera? Przecież w takim przypadku silnik winiem zatrzymać sie. A może jednak chodzi o spaliny?
może zmienić silnik na taki sam ? To kolego najrozsądniejsze i najtańsze rozwiązanie
Moze bede nieco niegrzeczny, ale uwazam, iz moglbys sie troszke wysilic i chociaz zerknac pod samochod, sprawdzic to, co doradzaja Ci inni. Azeby ulatwic Ci ta sprawe i nieco rozjasnic, ponizej zamieszczam zdjecie. http://obrazki.elektroda.net/64_12365509... W pierwszej kolejnosci sprawdz, tak jak pisali inni: - tulejke nr 13 wraz z podkladkami...
A powiedz mi jeszcze czy ta usterka sama w sobie jest groźna? Może spowodować uszkodzenie czegoś itp.? Uszkodzony kabel będzie się przegrzewał w tym miejścu, kiedy będzie duży pobór mocy (szyba). Może to doprowadzić do jego upalenia. Ogrzewanie szyby również nie będzie pracowało z pełną mocą, a silnik wycieraczki może być wtedy bardzo „leniwy”.
Manio niech klient w ustawieniach zmieni na połsekwencje i bedzie po sprawie. Wtedy wszystko bedzie ok. Ten silnik i tak posiada półsekwencje. Oczywiscie po wszystkim trzeba zrobic autokalibracje. Pozdrawiam
jeden kawałek zgubił mi się Na ziemię, czy w misce? A jaki silnik tam jest to tajemnica? Rocznik? Typ silnika? A może do kosza posłać temat? Wielkie litery proszę poprawić.
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
Lejące wtryski na pewno są problemem przy zapalaniu. Ale Ty masz większy problem z silnikiem. Kompresja jest za mała. Fabryka podaje przy 25 atm silnik do remontu. Przy Twojej kompresji w lato będzie zapalał, ale poniżej 0 już nie.
szkoda zabawy, wspomaganie tanie i bez żadnych kombinacji używka śmiga
Jeżeli to silnik K4M - 700 , to sygnał prędkości idzie na zegary z pinu nr.22 sterownika ABS.
Witam. W trakcie jazdy owym autkiem na piątym biegu silnik przestał pracować więc zjechałem na pobocze i amen w kościele :( silnik nie odpala. po scholowaniu do domu i odkręceniu osłony nic nie ujrzałem specjalnego. Przy próbach odpalania silnik aby ma zaskoczyć ale nie może, z tłumika wydobywa się siwy dym czyli tak jakby paliwo dochodziło. jako ciekawostki...
Witam, w moim: Renault Megane II 1.4 2005 rocznik w benzynie, dopiero przy 3000 obrotów widać że chce mu się jechać, ale strasznie zamula do tych 3000, przy 2500 tak samo słaby jak przy 2000. Co jest grane ? Wiem że to tylko 1.4 silnik ale bez przesady żeby był tak słaby. Ja osobiście wymieniłem tylko świece i wyczyściłem dość mocno zanieczyszczony...
Mam problem ze swoją meganką. Otóż wczoraj rano mi odpaliła z lekkim opóźnieniem ale odpaliła za pierwszym razem. Dojechałem do sklepu po powrocie wsiadam do auta przekręcam kluczyk i cisza. Po kilku minutach i kilku próbach udało mi się auto odpalić i dojechać do domu. Wczoraj wieczorem po tej sytuacji i postoju odpaliła, dzisiaj rano też za pierwszym...
Witam stalam sie posiadaczka dosc wiekowej meganki z 97 roku. SIlnik 1.4. Autko dosc malo jezdzone obecnie nieclae 98tys i licznik nie byl przekrecony. Pierwsze co musilam zrobic w nim to wymiana sprzegla bo nie dalo sie jezdzic ale to juz za mna. Teraz natomiast mam kilka mniejszych problemow i szukam ich wyjasnienia/ rozwiazania. Po pierwsze, czasami...
Od pewnego czasu mam problem z Meganką, otóż nie pali na dwa cylindry zewnętrzne. Cewki sprawdzałem metodą zamiany i bez zmian. Sprawdzałem wtryski też przez zamianę i również bez zmian. Czy za ten stan rzeczy może być odpowiedzialny czujnik położenia wału?
Witam!Kupiłam używany samochód renault megane 1,5 dci 2002r ale niestety zaczął się psuć. wymieniłam wtryski i odpalał przez miesiąc a później zaczął się psuć i juz nie odpala. "elektryk" sprawdzil na jakims komputerku że winą jest przekaźnik główny numer 16 69 lecz nie wie gdzie się znajduje. Proszę o pomoc bo przeszperałam cały internet i nie znalazłam...
Witam. Mój problem wygląda następująco: Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go do momentu zapalenia się kontrolek i odczekaniu chwili do nagrzania świec auto nie daje się uruchomić, po przekręceniu kluczyka w celu uruchomienia auta nic się nie dzieje, rozruch ani drgnie. Jedynie to co się dzieje podczas próby uruchomienia to wyłącza sie...
Witam mam pytanie czy opłaca się kupić megane '99 r. z defektem rosnących obrotów silnika czy ta usterka będzie do usunięcia we własnym zakresie.
Witam posiadam megankę 2 silnik 1,4 16v 2003r benzyna.Dziś pojawił błąd na kompie check-injection +serwis.Autko ładnie odpalało lecz biegi 1,2,3 brak mocy dopiero rozbujał się na 4 i jakoś dojechałem do domu.Co wykonałem wymiana cewek + czyszczenie świec dodam że cewki mają ok 2msc to samo świece (mam 2 sprawne kpl cewek Beru) Podmieniłem też czujnik...
Witam pacjent renault megane 1 2002 , 1.6 16v k4m 107 KM objawy : 1. Na rozgrzanym Obroty falują między 500 -1000 obr 2. Na zimnym, jak i minusowych temperaturach obroty ustawiają się powyżej 1200 / 1500 obr 3. Silnik nierówno pracuje na wolnym biegu zauważalne trzęsienie jakby na 3 gary chodził ale nie to . Sprawdzono / wymieniono : - Silnik krokowy...
W aucie został wymieniony moduł UCH przy bezpiecznikach razem z kluczykiem, sterownik siemens sirius 32 został ten co był. Immo gaśnie pilot radiowy działa, pompa palia odzywa zie tylko po zapłonie przy kręceniu cisza. Mam pytanie czy jak lampka gaśnie to komunikacja immo-ecu jest zakończone pomyślnie czy trzeba wyczyścić i przyuczyć na nowo ecu.Po...
Musze wymienic silnik. Mam oznaczenie k4m a700. Czy spasuje silnik z innym numerem końcowym np. 813 ? Jakie są różnice?
Witam, Mam sterownik od Renault Megane I. Na sterowniku nie ma naklejki a potrzebuje zakupić taki sam. Udalo mi się odczytać na stole identyfikację jak na zdjęciu. Pomożecie znaleźć dokładne oznaczenia lub linka do aukcji? Lub po nr VIN? https://obrazki.elektroda.pl/8664995500_... https://obrazki.elektroda.pl/2869102400_...
Auto nie stwarza problemów. Dzisiaj rano odpaliło jak zwykle na dotyk. Przejechałem ok. 5 km. Zgasiłem. Po 8 godzinach, gdy wróciłem, po włączeniu zapłonu, pojawił się po raz pierwszy następujący objaw: - na zmianę miga "sprężynka" i "awaria silnika", - stuka ok. 5 razy przekaźnik pod maską (sprawdzałem kilka razy wydaje mi się, że to od przekaźnik...
Witajcie. Od kilku dni jestem posiadaczem Meganki 1,9dci. Wczoraj i dziś postanowiłem się z nią zaprzyjaźnić i przjechałem w sumie 300km. I pojawiły się dość dziwne problemy. Po uruchomieniu auta nie idzie rozkręcić silnik powyżej 1500 obrotów. Samochód przyśpiesz i zatrzymuje się na tej wartości. Czuć jak silnik chce popchnąć, ale coś (komputer?) odcina....
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z rozrusznikiem w megi. Otóż przy starcie na zimnym silniku bywa, że słychać tylko takie wziuu jakby rozrusznik kręcił ale nie ma tego kliknięcia załączającego bendiksa i oczywiście auto nie pali. Po kilku próbach odpala ale boję się, że kiedyś to się nie uda. Byłem z tym u mechanika który przeczyścił styki i stwierdził,...
Witam. Mam mały problem z renault megane 1.6 w benzynie 8v 1999r. Po wymianie uszczelki pod głowicą samochód odpalił bez problemu ale po nie długim czasie zaczęły falować wolne obroty. Samochód zaczął się dławić, obroty spadały do 500, szarpnięcia silnikiem. Najpierw spróbowałem wymienić silnik krokowy na nowy. Była poprawa niewielka ale ponownie zaczęły...
Witam. mam następujący problem otóż po wjechaniu w zaspę ponieważ drogowcy nie byli w stanie odśnieżyć drogi moja Megi mnie zawiodła. Obroty silnika zaczęły mi skakać pomiędzy 500 a 1500 i po chwili samochód zaczął się dusić i zgasł, i nie można go odpalić. silnik kręci lecz nie chce odpalić. postał pół dnia i udało mi się go odpalić lecz po kilkunastu...
renault megane silnik renault silnik megane szarpie silnik renault megane
różnica ciśnień klima naprawa lutownica transformatorowy przesterowany pioneer
sterownik turbiny wiatrowej firmware 17mb230
Falowanie obrotów piły po rozgrzaniu - przyczyny i diagnostyka VW Golf VI 1.6 TDI DSG7 - typowe usterki i diagnostyka