Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
A kolego to skąd wie jaka jest moc grzałki? Wróżbita? Co do wentylatora, przyda się przekaźnik, żeby prąd z zasilacza nie zasilał linii KL15. Wyjmij przełącznik dmuchawy i znajdź pin odpowiadający za niskie obroty. Podłącz zasilacz i sprawdź czy sobie radzi.
Nie piszesz jaka to jest instalacja. Przy takim wieku i przebiegu reduktor ma chyba prawo domagać się jakichś pieszczot. Skontrolowałbym reduktor, prawdopodobnie trzeba będzie wyczyścić środek i wymienić membrany, a przy okazji jak to wyżej nadmieniono sprawdzić szczelność układu ssącego łącznie z instalacją miedzy reduktorem a silnikiem.
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/4156680200_1...
czujnik położenia i prędkości obrotowej silnika.
poponuje przyjrzeć sie tej tabelce ( źródło ksiazka Skoda Felicia autor Cedrych) można z niej wywnioskowac jakie czujniki za co odpowiadają
czy jest on na wtrysku? jaki wtrysk?ile posiada koni mechanicznych
Jeśli pedał leci do podłogi, to kolektor ssący dostaje dużo powietrza z serwa. Przy sprawnych hamulcach skok jest minimalny, żeby działały. Spróbuj wcisnąć "jak przy sprawnych", żeby wyeliminować uszkodzenie serwa.
Mam pytanie czy silnik od skody felicji da się zamontować do skody favorit bez przeróbek? Benzynowe 1,3, 40 kW (54 KM), Š 781.135B – BMM
Sprawdziłem cewkomoduł z innego auta - jest to samo, czyli to nie to. Ale z autem coraz gorzej - teraz jedzie max 70. Świece nowe. Silnik z trudem osiąga 3tys obr na 2-gim biegu. Przy wyższych prędkościach obrotowych słychać jakby ssało jakieś powietrze. Co jeszcze mogę sprawdzić? Miałem podobnie sprawdzałem wszystko okazało się, że mam zapchany ostatni...
Skoda favorit, skoda felicia.
W jakim stanie jest odma silnika?
Sprawdz masy na silniku
Tak na wielu kanałach są. Znalazłem napięcie sondy. Oscyluje od 0,27V do 1,04V Przy rozgrzanym silniku
większe to transil, mniejsze to zenerka, oba na 17V Wymień regulator napięcia, albo nie odpalaj skodziany ze spawarki.
Wygląda to na za niski przepływ płynu przy niskich obrotach. Trzeba dokładnie sprawdzić blok silnika.
Może masz jeszcze skrzynkę w przedziale silnika
Nie potrzeba. Dostęp od strony komory silnika.
Witam. Ja mam jeszcze taką propozycję: Przy ciepłym silniku odłącz wtykę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i próbuj go odpalić.
Tak samo dzieje się przy ciepłym i zimnym silniku?
Witam, Mam elektryczne szyby do skody felicii, przy silniku jest moduł sterujący. Oto schemat (niestety po czesku) http://obrazki.elektroda.pl/7141067800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6009205400_1... Moduł (J295) ma wyjścia T15a/2 - +12 po włączeniu zapłonu T15a/5 - Nie mam pojęcia co to ?? T15a/6 - Masa T15a/10 -...
nawet jak widzę walące iskry z obudowy cewki na silnik?
tam leci kabel minusowy od klemy do bloku silnika
A jak sprawdzić masy? Sprawdź czy nie są utlenione(zardzewiałe,zaśniedziałe)połąc... akumulator-nadwozie,nadwozie-silnik.
Jak wygląda przepustnica jest mocno zabrudzona? Warto było by również sprawdzić błędy na silniku.
Nie znam przypadku żeby się zerwał, ale luźny potrafi uszkodzić obudowę, z tym że go wyraźnie słychać zanim jeszcze stwarza zagrożenie.
Czy mamy rozumieć że rozrusznik cyka ale nie kręci czy też słychać, że rozrusznik się kreci ale nie rusza silnikiem?
Ew.regulacja zaworów też istotnie wpływa na pracę silnika.
Skoda Felicia 1997 1.6 MPI 75KM silnik AEE? Sterownik 032906030M. https://obrazki.elektroda.pl/4425825000_...
Niedobrze kiedy jakakolwiek wtyczka jest mokra w środku... czerwone kółko to termostat i czujnik temperatury silnika, żółte kółko to sterownik silnika.
termostat kolego masz do wymiany albo wcale go nie masz i to jest przychyna niedogrzania silnika
Odpowiedź na pytanie brzmi: zmierz napięcie w instalacji (najlepiej na akumulatorze) przy zapalonym silniku.
Pewnie to silnik 1.4 gdzie czujnik wału bierze informacje z wałka rozrządu w bloku silnika.
Czujnik rezystencyjny sprawdź co dzieje się podczs rozruchu, lub przy włączonych wszystkich odbiornikach bez zapalonego silnika.
byłem u elektromechanika wyciągał regulator i powiedział ze w porządku jest , patrzał napięcie wszystko jest też ok i to się dzieje na rozgrzanym silniku
moim zdaniem skasowanie nie powinno przynieśc negatywnych skutków, ale podeśle link do twojego tematu koledze dedeks , bo doradził ci cos wiecej , jeżdziłem do niego na sprawdzenie komp. silnika
W Fabiach z tymi silnikami jest simos 3 PB lub simos 3 PA w zależności, którą normę emisji spełniają silniki.
zasugerowano mi też, że to może być wina "kostki stacyjki". Dzięki za pomoc. No cóż, nie będę kłamał - to może być wina wszystkiego... :-) / :-( Jeżeli nic nawet nie wyje, to znaczy, że zasilania nie ma także sterownik silnika.... No chyba, że ta Felicja jest na gaźniku, ale coś w to wątpie... Jeżeli jest taka usterka, to musi być coś w obwodach głównych...
Podłączenie pod komputer w tych autach może nie dać oczekiwanych rezultatów, u w moim przypadku pokazywało usterkę 3 wtrysku :), wytnij wpięcie wiązki od sterownika gazu w wtryski od benzyny, jeśli nie to to może być usterka po stronie sterownika silnika.
Krisxxl napisał odpowiedź, taśma po kierownicą do wymiany.
A to jest SDI to popuść rurki na wyjściu na wtryskiwacze aż się zacznie lać z nich paliwo. Robię jeszcze tak ze zdejmuje rurkę z filtra zakładam lejek i zalewam pompę jak nie ciągnie paliwa bo widocznie wypompowałeś paliwo z pomy do zera. Jak nie zalałeś filtra przed uruchomieniem silnika.
Takie alternatory jak w Fabii to z ręką na ptaku mogę odkręcić. Dla potomnych okazało się nie zbędne wycięcie grilla i kawałka pasa - akurat był mocno zardzewiały i wymagał wymiany. Z tego co się dowiedziałem nie zbędne okazuje się demontaż silnika.
Panowie fachowcy, udowodnic wam, że jesteście do niczego? Proszę bardzo- widzicie tam temperatura silnika 24 stopnie? Więc wpierw byście go zjebali za to, że sprawdza działanie sondy na zimnym silniku.
A czy teraz także na rozgrzanym silniku samochód zapala na gazie od razu? jaki stan to znaczy czy benzyna czy gaz wystepuje po przekręceniu kluczyka ale nie zapalonym silniku?
a czy przez ten emulator mojej konstrukcji komputer moze sobie np rozkalibrowac mapy zapłonu? bo dzis zauwazyłem ze na wolnych obrotach jakos tak dziwnie trzesie silnikiem:/
Sterownik silnika podejrzewam.
Tuned file for felicia 1.3 MPI 50Kw tuned tu 55Kw and tested :)
Hmm nie wiem jak to połączyli, ale na fakturze mam bingo-M. Dokładnie tak na benzynie super chodzi. Gwarancja raczej jest, bo jeszcze nie minął rok. Chyba najlepszym wyborem będzie skontaktowanie się z gazownikiem, może tym razem pomoże. Może zostawię mu na dłużej, żeby mógł zobaczyć co się dzieje przy zimnym silniku.
Przy lewym kielichu amortyzatora. Wystarczy zamienić dwa przewody przy sterowniku lub podpiąć tam diode LED z rezystorem 1kOhm by wiedzieć czy ze sterownika wychodzi sterowanie na cewkę. Przydało by się oznaczenie silnika lub rocznik by móc powiedzieć ktore to piny we wtyczce sterownika silnika.
Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
Czysciles w tym autku kiedykolwiek przepustnice?Jesli nie to trza to zrobic ,a potem wgrac nastawy przepustnicy bo moga weszac sie obroty lub.Inna opcja to przecierpiec to wieszanie (bo moze ustac po 500km lub 2000km)hamujac silnikiem.
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
odpowietrzy sie sama czyżby normamlnie zabrakło ci paliwa to nie usterka od tego jest wskażnik paliwa na desce najlepiej weż samostart i z rozwagą psyknij do kolektora wlotowego jeśli jest wszysko ok to powinien zaskoczyć a większe obroty silnika szybciej odpowietrza pompę i po sprawie nie napsykaj za dużo tego specyfiku wiec ze to silnik wysokopręzny...
Czujnik halla lub słaby kontakt na przewodach od niego.
Nic nie watro czyścić oprócz przepustnicy, ma być czysta i już, inaczej będzie coraz gorzej.
Obroty masz za niskie.Lambda powinna mieć 0.97-1.03 oczywiście silnik nagrzany
Witam. Instrukcja zawarta w http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/F... jak sama nazwa wskazuje - dotyczy silnika Skoda Felicia. W Fabii mamy doczynienia ze zmodernizowanych silnikem "czechosłowackim" - modernizacja polegała na zastosowaniu hydropopychaczy w celu automatycznego regulowania luzów międzyzworowych. W silnikach 1,4 8V Skody Fabii...
Sprawdź czujnik od temp silnika śterownika świec żarowych.
Główne łożyska Etap 1 35 Nm Główne łożyska Etap 2 75 Nm Duże łożyska końcowe Etap 1 20 Nm Duże łożyska końcowe Etap 2 40 Nm Nie podałeś dokładnego kodu silnia, w/w dane są z silnika 50KW.
Czy ktoś wie jak otworzyć pokrywę silnika przy zerwanej lince?
Podłączyć komputer. Zobaczyć jakie jest ciśnienie gazu i inne parametry. Analizator spalin i już coś będzie wiadomo. Podejrzewam zbyt bogatą mieszankę i "zalewanie" silnika gazem.
Po pierwsze włóż termostat nie wiem akurat jak jest w felicij ale część samochodów ma termostat który przy zimnym silniku ma obieg cieczy na silnik a przy zgrzanym silniku zamyka obieg silnika i puszcza obieg na chłodnice. Rozumiem ze włącznik termiczny wentylatora wymieniłeś? Jak nagrzejesz auto weź probówkę 12V i sprawdź czy się włączył czujnik, jeśli...
Dmucha przez uszkodzone uszczelniacze zaworowe. Rura wydechowa jest czarna w środku? Podczas jazdy wyhamuj go silnikiem z wysokich obrotów po czym depnij mu i patrz w lusterko czy jest niebiesko. Jeśli tak to uszczelniacze. Silniczek pewnie już wymęczony. Ponieważ remont = wartości auto, to możesz pokombinować z olejami typu Valvoline MaxLife lub dodatkami...
silnik nie dotyka bezposrednio do karoserii-az tak poduchy nie sa zniszczone. Wieszaki gumowe tlumikow sprawne. Poduszki amorow sa sprawne, zmienialem je gdy juz ta dolegliwosc silnika wystepowala.
[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Jak już pali to immo nie winne, wcale nie ingeruje w dalszą pracę silnika. Zawory wyregulować.
Witam. A niema tam przypadkiem 2 czujników jeden od kompa a drugi od wskazówki? Nie pamiętam dokładnie tego silnika. Pozdrawiam.
Mnie przeskoczył pasek rozrządu po wkręceniu się strzepów paska alternatora ktore dostały się pod osłonę paska rozrządu.Oczywiście pogieło zawory, które "podstęplowały" tłoki.Naprawa-wymiana kompletnej głowicy,używanej.A winny był napinacz paska alternatora-wymiana. Tak że warto i to sprawdzić.Silnik 1.6/75KM, SKODA Felicia.
Oczyścić masę na karoserii jak na silniku nie zaszkodzi
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Kolego a może podał byś jaki to silnik i rocznik.
Zaślepka aparatu zapłonowego . Silnik Favority , wyrzucono aparat zapłonowy i założono dekielek na wałek pompki oleju . Co się dzieje ? Pozdrawiam
I to chyba nie Felicia tylko Fabia. W Feliciach nie było silników 1.2 3 cylindrowych
namieszalem i to zdrowo. podlaczyc do elektrozaworu tzn w tym miejscu --> http://img187.imageshack.us/my.php?image... do ttego przewodu nizej (niebieskiego) bo ten brazowy to masa. tylko gdzie sie podlaczyc z drugiej strony bo ten bezpiecznik F4 chyba odpada, slyszalem ze odlaczenie zasilania od wtryskiwaczy moze powodowac bledy ECU....
Co było sprawdzane? Silnik Skody czy VW?
sprawdź czy silnik ma połączenie z masą
Cikitusia89 razem z Norbiiis - zapraszam na tzw. PW. Z tego może być fajny romans, natomiast na forum chciałbym, żeby już Was nie było. Wszystkiego najlepszego życzę na nowej drodze życia. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.....
Od kiedy to w starej felicji jest kontrolka usterki silnika? ale pod komputer jak najbardziej
Spoko, trzeba być głuchym żeby nie usłyszeć po wyłączeniu silnika działającego wentylatora :D
Przewody nigdzie nie pozaginane? Ogrzewanie było odkręcone na ful w czasie napełniania?
tak samo dzieje się tylko na benzynie bo na gazie na zimnym silniku nie bardzo chce palić
Jeszcze nie zdjąłeś pompy, a już ją zdiagnozowałeś... Ciekawa forma diagnostyki. Myślę, że z takimi umiejętnościami niejeden zakład by cię zatrudnił.
Witam, Dzięki za podpowiedź. Jak sprawdzić ciśnienie? Jakie powinno być? Silnik 1,6 model z 1997r
Sprawdź masę silnika, przeczyść klemy akumulatora.
Ja myślę ze się przyciera na łożyskach - na 4 jakoś ma sile się rozpędzić bo idzie cale napięcie i dlatego na niższe biegi potem schodzi. Ja bym rozpołowił i wymontował silniczek. Trzeba klipsy zdjąć i potem silnik do góry wychodzi.
Wskazania temperatury prawidłowe?
Dziekuje wszystki za zainteresowanie, problemem była pęknieta swieca. Nie wiedziałem ze ma taki wpływ :) pozdrawiam
Witam forumowiczów. Na wstępie Wesołych Świąt życzę wszystkim. Mam mały problem ze skodą. Model to skoda felicia GLXi 1,3 MPI 50kW 68KM rocznik 1998 z instalacją lpg. Instalacja drugiej generacji. Parownik lovato, jeden filtr. W środku auta jest tylko przełącznik trójpozycjny: b(powyżej 2tys. przełączanie na gaz),g,b. Objawia się to losowym dławieniem,...
mam takiego na placu , i powiem Ci że też na ciepłym silniku włącza na chwile świece.
Ja to bym sprawdził przekaźnik, ale nie znam się więc nie chce tak o strzelać, żeby szkód nie narobić. Wymień akumulator albo zadzwoń po kolegę Padrettini niech przyjedzie z kablami i dobrym akumulatorem, albo odpalajcie silnik na prostowniku.
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To w świecach są jakieś gumki? Sprawdź czy z wierzchu na tej karbowanej...
A coś gdzieś cieknie czy słabo hamuje czy spalanie ma podywższone? Olej zawsze możesz wymienić skoro nie wiesz kiedy zmieniano razem z filtrem oleju. A to gaśnie i traci moc na gazie ? Podpinałeś się pod komputer gazowy? Sprawdzany filtry gazu? I ogólnie co tam siedzą za cześći w tym gazie bo może już na wykończeniu? Ściągnij tą plastikową osłonę na...
Prawdopodobnie uzywasz cewki stosowanej w ukladach elektronicznych, gdzie opornosc jest mniejsza niz w cewkach ze standartowym ukladem zaplonowym. Jesli jest typowy uklad zaplonowy z przerywaczem musisz szukac innej cewki od tych ukladow zaplonowych np. Fiat 126P lub Fiat 125. W nowszych wersjach stosowane byly juz inne cewki o mniejszej opornosci....
zamieniam silnik do 105 z felicji, mam komputer z immobilajzerem, wie ktos jak uruchomic silnik nie majac tego immobilajzera :?: mail: seba_105(at)op.pl
Tylko ze ze ogromna wiekszosc Feli (z reszta Fabii podobnie) w Polsce ma skodowskie silniki, a nie volkswagenowskie...
Jeżeli sonda miałaby zakłócać pracę silnika to ją odepnij na chwilę i poobserwuj. Sterownik przyjmie sobie wtedy wartości zastępcze. To już zresztą mądrzejsi muszą się wypowiedzieć. U mnie to było powtarzalne. Sonda podłączania i silnik gaśnie. Wtyczka odłączona - przestaje.
Podłącz dodatkową masę bezpośrednio z akumulatora do obudowy rozrusznika, bądź bloku silnika (w okolicy rozrusznika).
Mam taki problem jak samochód jest zimny to nie chce mi odpalać po prostu się zalewa ponieważ jak go przełączam na gaz to odpala bez problemu i wydaje mi się żę to wtrysk bo czasami jak odpali to się nie może na benzynie wkręcić na obroty. I zastanawiam się czy zmieni się coś jak przeczyszczę wtryski czy pogorszę sytuacji?? A może tylko wystarczy ustawić...
Tak zawory to pierwsza czynność jaką robiłem myśłałem, że są podparte, ale nie. Emulacją lamdy się nie bawiłem, jedynie co robiłem to reset Simos menagerem po czyszczeniu przepustnicy, ale to było dawno i myślę, że wpływu na opisywaną pracę silnika nie ma.
skoda felicia silnik felicia skoda skoda felicia
parkside wiertarka sprężyna siłownika krups podświetlenie wzmacniacz
pompa paliwa master3 ogniwo lifepo4
Zielona lampka Alladyna: motoryzacja, dekoracje, produkty Aladdin Zielona lampka Alladyna w Mitsubishi Canter 2000