Sprawdziłem cewkomoduł z innego auta - jest to samo, czyli to nie to. Ale z autem coraz gorzej - teraz jedzie max 70. Świece nowe. Silnik z trudem osiąga 3tys obr na 2-gim biegu. Przy wyższych prędkościach obrotowych słychać jakby ssało jakieś powietrze. Co jeszcze mogę sprawdzić? Miałem podobnie sprawdzałem wszystko okazało się, że mam zapchany ostatni...
Skoda favorit, skoda felicia.
Nie piszesz jaka to jest instalacja. Przy takim wieku i przebiegu reduktor ma chyba prawo domagać się jakichś pieszczot. Skontrolowałbym reduktor, prawdopodobnie trzeba będzie wyczyścić środek i wymienić membrany, a przy okazji jak to wyżej nadmieniono sprawdzić szczelność układu ssącego łącznie z instalacją miedzy reduktorem a silnikiem.
Witam, Mam elektryczne szyby do skody felicii, przy silniku jest moduł sterujący. Oto schemat (niestety po czesku) http://obrazki.elektroda.pl/7141067800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6009205400_1... Moduł (J295) ma wyjścia T15a/2 - +12 po włączeniu zapłonu T15a/5 - Nie mam pojęcia co to ?? T15a/6 - Masa T15a/10 -...
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
Nie znam przypadku żeby się zerwał, ale luźny potrafi uszkodzić obudowę, z tym że go wyraźnie słychać zanim jeszcze stwarza zagrożenie.
Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
A kolego to skąd wie jaka jest moc grzałki? Wróżbita? Co do wentylatora, przyda się przekaźnik, żeby prąd z zasilacza nie zasilał linii KL15. Wyjmij przełącznik dmuchawy i znajdź pin odpowiadający za niskie obroty. Podłącz zasilacz i sprawdź czy sobie radzi.
zasugerowano mi też, że to może być wina "kostki stacyjki". Dzięki za pomoc. No cóż, nie będę kłamał - to może być wina wszystkiego... :-) / :-( Jeżeli nic nawet nie wyje, to znaczy, że zasilania nie ma także sterownik silnika.... No chyba, że ta Felicja jest na gaźniku, ale coś w to wątpie... Jeżeli jest taka usterka, to musi być coś w obwodach głównych...
Skoda Felicia 1997 1.6 MPI 75KM silnik AEE? Sterownik 032906030M. https://obrazki.elektroda.pl/4425825000_...
Witam. Ja mam jeszcze taką propozycję: Przy ciepłym silniku odłącz wtykę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i próbuj go odpalić.
Jeśli pedał leci do podłogi, to kolektor ssący dostaje dużo powietrza z serwa. Przy sprawnych hamulcach skok jest minimalny, żeby działały. Spróbuj wcisnąć "jak przy sprawnych", żeby wyeliminować uszkodzenie serwa.
Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
Krisxxl napisał odpowiedź, taśma po kierownicą do wymiany.
Mnie przeskoczył pasek rozrządu po wkręceniu się strzepów paska alternatora ktore dostały się pod osłonę paska rozrządu.Oczywiście pogieło zawory, które "podstęplowały" tłoki.Naprawa-wymiana kompletnej głowicy,używanej.A winny był napinacz paska alternatora-wymiana. Tak że warto i to sprawdzić.Silnik 1.6/75KM, SKODA Felicia.
Czujnik halla lub słaby kontakt na przewodach od niego.
Cikitusia89 razem z Norbiiis - zapraszam na tzw. PW. Z tego może być fajny romans, natomiast na forum chciałbym, żeby już Was nie było. Wszystkiego najlepszego życzę na nowej drodze życia. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.....
czujnik położenia i prędkości obrotowej silnika.
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/4156680200_1...
Sprawdz masy na silniku
Nic nie watro czyścić oprócz przepustnicy, ma być czysta i już, inaczej będzie coraz gorzej.
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
W jakim stanie jest odma silnika?
Jeszcze nie zdjąłeś pompy, a już ją zdiagnozowałeś... Ciekawa forma diagnostyki. Myślę, że z takimi umiejętnościami niejeden zakład by cię zatrudnił.
od dołu pod zderzakiem tylko musisz mieć długie ręce i sprytne palce do tego jeszcze śrubokręt max 10ccm
Może nie tyle sterownika silnika co zasilania wtrysków. Stałe 12V i kluczowane masą.
Sterownik silnika podejrzewam.
Dmucha przez uszkodzone uszczelniacze zaworowe. Rura wydechowa jest czarna w środku? Podczas jazdy wyhamuj go silnikiem z wysokich obrotów po czym depnij mu i patrz w lusterko czy jest niebiesko. Jeśli tak to uszczelniacze. Silniczek pewnie już wymęczony. Ponieważ remont = wartości auto, to możesz pokombinować z olejami typu Valvoline MaxLife lub dodatkami...
Mam taki problem jak samochód jest zimny to nie chce mi odpalać po prostu się zalewa ponieważ jak go przełączam na gaz to odpala bez problemu i wydaje mi się żę to wtrysk bo czasami jak odpali to się nie może na benzynie wkręcić na obroty. I zastanawiam się czy zmieni się coś jak przeczyszczę wtryski czy pogorszę sytuacji?? A może tylko wystarczy ustawić...
poponuje przyjrzeć sie tej tabelce ( źródło ksiazka Skoda Felicia autor Cedrych) można z niej wywnioskowac jakie czujniki za co odpowiadają
czy jest on na wtrysku? jaki wtrysk?ile posiada koni mechanicznych
Ale nie schodzi nawet na gdy silnik wyłączony??
Żadna wymiana czujników na inne nic nie da. To że się bąbli oznacza że się gotuję a nie że są przedmuchy. Jakby były przedmuchy to by był problem z odpaleniem po postoju bo by płyn stał na tłoku. W 120 miałem to samo. Syf w silniku między tulejami a blokiem. Do wyjęcia tuleje i płukanie bloku z syfu w środku. Trzeba podjąć decyzję czy się opłaca to...
Sprawdź czujnik od temp silnika śterownika świec żarowych.
Jego mozna stwierdzic tylko sluchowo lub przez rozbiurke. Porzadny mechanik uczciwy powinien ocenic czy nadaje sie do wymiany. Z lancuszkami sprawa wyglada tak ze oryginal przejedzie 80 tys a juz lancuszek z 2 obiegu czyli zakupiony w sklepie przejedzie 20 tys. W sumie lancuszki sa bardzo dobre lecz kolka sie wycieraja bo robione z byle jakiego materialu.
Przyjrzyj sie przegubom wewnetrznym.
Mam pytanie czy silnik od skody felicji da się zamontować do skody favorit bez przeróbek? Benzynowe 1,3, 40 kW (54 KM), Š 781.135B – BMM
Tak na wielu kanałach są. Znalazłem napięcie sondy. Oscyluje od 0,27V do 1,04V Przy rozgrzanym silniku
Witam forumowiczów. Na wstępie Wesołych Świąt życzę wszystkim. Mam mały problem ze skodą. Model to skoda felicia GLXi 1,3 MPI 50kW 68KM rocznik 1998 z instalacją lpg. Instalacja drugiej generacji. Parownik lovato, jeden filtr. W środku auta jest tylko przełącznik trójpozycjny: b(powyżej 2tys. przełączanie na gaz),g,b. Objawia się to losowym dławieniem,...
Rozrusznik obraca żwawo, czy ledwo "mieli"?
Może masz jeszcze skrzynkę w przedziale silnika
[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
No i co było problemem ? Został ten problem rozwiązany ?
Od kiedy to w starej felicji jest kontrolka usterki silnika? ale pod komputer jak najbardziej
Objawiło się, że ubyło mi 2 litry wody a przybyło oleju !!!! Olej jest jak szara maź, czyli uszczelka pod głowicą do wymiany. Spróbuje sam się za tą wymianę zabrać, jak myślicie poradzę sobie i jak sprawdzić czy głowica bedzię wymagała szlifu ?
Nie potrzeba. Dostęp od strony komory silnika.
A może by tak zrobić diagnozę zanim wymienisz pół samochodu
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Jak już pali to immo nie winne, wcale nie ingeruje w dalszą pracę silnika. Zawory wyregulować.
Tak samo dzieje się przy ciepłym i zimnym silniku?
Tak temperatura ok
no tak, to jest jakies wyjscie:c)
Tuned file for felicia 1.3 MPI 50Kw tuned tu 55Kw and tested :)
Wreszcie ustaliłem padł akumulator niecałe 3 lata. Dziękuję wszystkim.Pozdrawiam wszystkich.
Zaślepka aparatu zapłonowego . Silnik Favority , wyrzucono aparat zapłonowy i założono dekielek na wałek pompki oleju . Co się dzieje ? Pozdrawiam
Witajcie! Poszukuje wszelkich informacji, schematu, rodzj pamiec, i itp. na temat komputera sterujacego silnikiem 1.3 MPi - SIEMENS -2P. W serwisie powiedzieli mi ze jest uszkodzony ale jak go rozebralłem to zadnej czesci spalonej badz uszkodzonej nie bylo! a niby objawem uszkodzenia byla ciagla praca w trybie awaryjnym. nowy komp to 800zl! moze wystarczy...
Witam mam problem w moją skodzie. Jest coś takiego że gdy samochód stoi na wolnych obrotach to pracuje bez zarzutów tylko co jakiś czas schodzi na chwilke z obrotów a następnie powraca do stanu poprzedniego podczas jazdy objawy są następujące: gdy chce ruszyć z pierwszego biegu gwałtownie to zaczyna szarpać silnikiem i potafi zgasnąć a później na wyszych...
Witam a co to tps i gdzie to jest ,ja mam ten sam problem-wymienilem linkę gazu nic wymieniłem świece i nic wymieniem cewkę na świecach i nic,oczywiście Skoda Felicja 130Pomóżcie
nawet jak widzę walące iskry z obudowy cewki na silnik?
tam leci kabel minusowy od klemy do bloku silnika
Ew.regulacja zaworów też istotnie wpływa na pracę silnika.
Jak wygląda przepustnica jest mocno zabrudzona? Warto było by również sprawdzić błędy na silniku.
A jak sprawdzić masy? Sprawdź czy nie są utlenione(zardzewiałe,zaśniedziałe)połąc... akumulator-nadwozie,nadwozie-silnik.
Odpowiedź na pytanie brzmi: zmierz napięcie w instalacji (najlepiej na akumulatorze) przy zapalonym silniku.
termostat kolego masz do wymiany albo wcale go nie masz i to jest przychyna niedogrzania silnika
Czy mamy rozumieć że rozrusznik cyka ale nie kręci czy też słychać, że rozrusznik się kreci ale nie rusza silnikiem?
Podłączyć komputer. Zobaczyć jakie jest ciśnienie gazu i inne parametry. Analizator spalin i już coś będzie wiadomo. Podejrzewam zbyt bogatą mieszankę i "zalewanie" silnika gazem.
A czy teraz także na rozgrzanym silniku samochód zapala na gazie od razu? jaki stan to znaczy czy benzyna czy gaz wystepuje po przekręceniu kluczyka ale nie zapalonym silniku?
Pewnie to silnik 1.4 gdzie czujnik wału bierze informacje z wałka rozrządu w bloku silnika.
Witam, Dzięki za podpowiedź. Jak sprawdzić ciśnienie? Jakie powinno być? Silnik 1,6 model z 1997r
Problem w tym ze w tym aucie nie ma takiej kontrolki. Pase raczej ok. bo stalo sie to podczas normalnej jazdy bez zadnych komplikacji, tak nagle silnik przestal pracowac.
tak samo dzieje się tylko na benzynie bo na gazie na zimnym silniku nie bardzo chce palić
większe to transil, mniejsze to zenerka, oba na 17V Wymień regulator napięcia, albo nie odpalaj skodziany ze spawarki.
Witam. Instrukcja zawarta w http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/F... jak sama nazwa wskazuje - dotyczy silnika Skoda Felicia. W Fabii mamy doczynienia ze zmodernizowanych silnikem "czechosłowackim" - modernizacja polegała na zastosowaniu hydropopychaczy w celu automatycznego regulowania luzów międzyzworowych. W silnikach 1,4 8V Skody Fabii...
może potrzeba jeszcze raz przeprowadzić proces nauki.
Czujnik rezystencyjny sprawdź co dzieje się podczs rozruchu, lub przy włączonych wszystkich odbiornikach bez zapalonego silnika.
To zacznę od świec bo on jest na cewce bezpośrednio.
Hmm nie wiem jak to połączyli, ale na fakturze mam bingo-M. Dokładnie tak na benzynie super chodzi. Gwarancja raczej jest, bo jeszcze nie minął rok. Chyba najlepszym wyborem będzie skontaktowanie się z gazownikiem, może tym razem pomoże. Może zostawię mu na dłużej, żeby mógł zobaczyć co się dzieje przy zimnym silniku.
W Fabiach z tymi silnikami jest simos 3 PB lub simos 3 PA w zależności, którą normę emisji spełniają silniki.
byłem u elektromechanika wyciągał regulator i powiedział ze w porządku jest , patrzał napięcie wszystko jest też ok i to się dzieje na rozgrzanym silniku
silnik nie dotyka bezposrednio do karoserii-az tak poduchy nie sa zniszczone. Wieszaki gumowe tlumikow sprawne. Poduszki amorow sa sprawne, zmienialem je gdy juz ta dolegliwosc silnika wystepowala.
Posiadam ja 3 lata nie odpala z reguły na zimnym
Upalony mostek i alternator wtedy buczy.
po rozgrzaniu silnika i po przełączeniu na gaz gwałtownie spadają obroty silnika a nawet gaśnie nie zawsze tak jest ale prawie po każdym ponownym odpaleniu silnika i przełączeniu na gaz pomocy
Obroty masz za niskie.Lambda powinna mieć 0.97-1.03 oczywiście silnik nagrzany
Z którego roku ta Felicia i z jakim silnikiem?
witam najbardziej temperaturą zawiaduje termostat (woskowy), który puszcza wodę na małą chłodnicę do ogrzewania wnętrza. dopiero po osiągnięciu ok. 60 do 80C termostat zaczyna przepuszczać wodę na chłodnicę dużą gdzie po przekroczeniu ok. 90C czujnik termostatyczny w chłodnicy włacza wentylator. Musisz zobaczyć, jak szybko po włączeniu zimnego samochodu...
sprawdź czy silnik ma połączenie z masą
I to chyba nie Felicia tylko Fabia. W Feliciach nie było silników 1.2 3 cylindrowych
A drugi koniec luźno wiszącego wężyka dokąd idzie?
Jeśli posiadasz, to spróbuj uruchomić silnik innym kluczykiem. Problem może być faktycznie jak kolega wyżej napisał.
A coś gdzieś cieknie czy słabo hamuje czy spalanie ma podywższone? Olej zawsze możesz wymienić skoro nie wiesz kiedy zmieniano razem z filtrem oleju. A to gaśnie i traci moc na gazie ? Podpinałeś się pod komputer gazowy? Sprawdzany filtry gazu? I ogólnie co tam siedzą za cześći w tym gazie bo może już na wykończeniu? Ściągnij tą plastikową osłonę na...
Co z ciśnieniem paliwa?
Panowie fachowcy, udowodnic wam, że jesteście do niczego? Proszę bardzo- widzicie tam temperatura silnika 24 stopnie? Więc wpierw byście go zjebali za to, że sprawdza działanie sondy na zimnym silniku.
Tylko 2 opcje mogą być żeby się przełączył, brak sygnału obrotów silnika lub zbyt niska temperatura reduktora. Obroty można sobie podglądać na oscyloskopie w programie, gorzej z temperaturą, trzeba by się cały czas gapić w monitor.
Co było sprawdzane? Silnik Skody czy VW?
a czy przez ten emulator mojej konstrukcji komputer moze sobie np rozkalibrowac mapy zapłonu? bo dzis zauwazyłem ze na wolnych obrotach jakos tak dziwnie trzesie silnikiem:/
Miałem na myśli że aparat zapłonowy jest ok Pomyliłem słowa
Oczyścić masę na karoserii jak na silniku nie zaszkodzi
silnik skoda felicia felicia skoda skoda felicia
makro kolor komórki silnik pompy hydroforowej lodówka naprawa rozmrażanie parownika
elektrolux ew8h258sp citroen synchronizacja wałków
Zamarzanie odpływu wody w lodówce Liebherr CBNes 3966 - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja buzzera czujnika parkowania Audi Q3 2013