if(stan_stop) { ... ... ... stan_stop=0; } //**************** if((abs(napiecie[3]-... stan_stop=1; // else stan_stop=0; To już prawie to ale poproszę o link do tej noty.(ok znalazłem poczytam). if(napiecie[3]+15<=napiec... //w lewo { if(g_accel_decel_counter==0)...
To jest termistor do zabezpieczania przed wzrostem temperatury. Sterowany w silnikach lub jako łagodny start. Przy wzroście temperatury rezystancja rośnie lawinowo. Kup ntc1 lub ntc1,5 Co to za kocioł z takim dziwnym czujnikiem? Z reguły ntc10 są stosowane https://obrazki.elektroda.pl/6464556400_...
Witam. Musisz podać więcej danych takich jak spadek napięcia na tranzystorze przy zatrzymaniu silnika oraz dane napięcia zasilania i tranzystora. Prawdopodobnie jest słabo wysterowany tranzystor(zbyt małe wzmocnienie).
... czujników... Najprościej jest mierzyć prąd jaki pobiera silnik. Wzrost prądu oznacza oczywiście wzrost obciążenia.
Ale w pierburgu jest pneumatyczny, ziko, może coś z Mitsubishi, np stary Colt, masz zwykły silniczek komutatorowy z potencjometrem? Drugie, nastawnik z pierburga ma dwa zawory-wzrostu i upustu podciśnienia, to też komplikuje sprawę. A może układ ISC ze starej Sierrry/Scorpio? ( Silnik rodziny N9 na gaźniku...)
Najpierw trzeba zmierzyć prąd podtrzymania pozycji klapy . do zamknięcia jej potrzebny jest nieco większy prąd , ale do podtrzymania wystarczy około połowę mniejszy, dzięki czemu silniczek się nie przegrzeje. tam jest specjalny wbudowany driver który realizuje wszystko. Steruje silnikiem tak ,aby podtrzymać pozycję klapy przy minimalnym prądzie , bada...
Mam projekt na temat sterowania silnikiem jednofazowego asynchronicznego małej mocy Czyli sterowanie fazowe cie interesuje, częstotliwośćią nic nie zdziałasz bo reaktancja kondensatora rosnie wraz ze wzrostem częstotliwości.
Jeżeli tylko dwa kable od silnika to sterowanie opiera się na pomiarze prądu silnika. Po jego nagłym wzroście (koniec wysywania anteny) następuje wyłączenie silnika. Ew można zrobić układ czasowy który wyłączy silnik po określnym czasie.
Zapewne chodzi o to aby silnik był sterowany obrotami innego napędu z możliwością przyśpieszenia/zwolnienia niezależnie od sygnału z czujnika. No właśnie chodzi mi o układ zależny. Wraz z przyspieszeniem na czujniku wzrastają obroty silnika. Gdy czujnik nie wykazuje prędkości to silnik krokowy stoi w miejscu, wraz ze wzrostem prędkości na czujniku...
Wziąłem schemat auta przez kod silnika BSE i tam faktycznie masz sterowanie plusem.Jeśli chodzi o czujnik to ten między akumulatorem a przepustnicą.Jest to czujnik NTC i jego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury.Spróbuj zdjąć wtyczkę z niego i odpalić auto, myślę że pompa powinna się uruchomić będzie to oznaczało jego niesprawność.
Zbuduj prostą czasówkę która odetnie sterowanie po ustawionym czasie, lub zastosuj bardziej zaawansowany układ wykrywania wzrostu poboru prądu przez antenę, która po osiągnięciu pozycji krańcowej na pewno generuje większe obciążenie dla silnika. Inaczej plastykowe "sprzęgło" w antenie szybko się wyrobi.
Steruj sobie silnikiem asynchronicznym jak chcesz bylebyś długotrwale nie przekroczył jego prądu znamionowego. Sterowanie napięciowe silnika asynchronicznego jest o tyle nieprzyjemne że bardzo dużo zależy od konkretnego modelu silnika (jego charakterystyki momentu w funkcji prędkości). Im wirnik silnika ma większą rezystancje tym lepiej się steruje...
Mniej więcej się zgadza, natomiast istnieją i są powszechne dla wiekszych mocy silniki komutatorowe szeregowo równoległe, gdzie podstawowe uzwojenie wzbudzenia zasilane jest napieciem o stałej wartości, a silnik posiada także dodatkowe uzwojenie stojana szeregowe z wirnikiem. To akurat służy do samoczynnego zwiekszania momentu obrotowego przy wzroście...
witam Miałbym pytanie czy można sterować momentem silnika dc np zwiększając w czasie pwm? Można, ale pytanie czy naprawdę tego chcesz? Po to stosuje się PWM i dobiera odpowiednie parametry sterowania, aby moment był w miarę stały. Jak kolega powyżej napisał, ponieważ moment zależy od prądu, a ten nie narasta znieskońcozną szybkością, lecz jego tempo...
Silnik o takich parametrach posiada moment trzymający w granicach 0,4-0,6 Nm więc spokojnie może za pomocą śrub przesuwać po prowadnicach poziomych kilka kilogramów (należy pamiętać o odpowiednim doborze parametrów przyśpieszania i hamowania), również ruch pionowy nie powinien stanowić problemu. Co do parametrów zasilania to faktycznie silniki krokowe...
Silników nie podmieniałem Oba nadędy sprawdzałem indywidualnie czyli tak jak są normalnie podłączone Zastanawia mnie kształt tej ch-ki I=f(f) Czy silnik sterowany skalarnie zachowuje się w taki sposób (bez obc)?
Kiedyś proste gaźnikowce robiły po 500tys przebiegu i więcej. Bardzo mało takich silników było. Elektroniczne sterowanie zapewnia silnikowi dużo lepsze warunki pracy, niż niedoskonały mechaniczny gaźnik i mechaniczne sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu. Silnikowi z ołowiu precyzyjne sterowanie czymkolwiek w niczym nie pomoże. Kolega nie orientuje...
Witam ponownie !! Właśnie sprawdziłem tabliczkę znamionowa i o dziwo okazało sie ,że silnik w projekcie jest inny z tym na polu :) W załączniku dołączyłem zdjęcie tabliczki oraz całości (silnika wraz z przekładnią). To jest silnik pierścieniowy. To znaczy, że jego rozruch dokonuje się przez dołączenie rezystora w obwodach wirnika, a w związku z tym...
Mam pytanko do autora czy wyjawiłeś nam jaki silnik jest w tej Setrze ( Mercedes, Man). Z tego co wiem było tam wsadzanych kilka modeli, ale najważniejsze co powinniśmy wiedzieć czy w Twoim modelu jest pompa sekcyjna sterowana servomechanizmem, czy też nie posiada cięgna gazu a sterowana jest elektronicznie przez system EDC: MS 5, M7, (MR Pompa PF,...
Nie miałem na myśli wzrostu mocy. Kiedyś spotkałem się z teorią że przy zasilaniu prądem stałym mniej cierpi komutator przy niskich obrotach i jednocześnie dużym obciążeniu silnika.
Potencjometr użyty jako rezystor szeregowy zmieni charakterystykę silnika, będzie bardziej nachylona (moment będzie szybciej spadał ze wzrostem prędkości obrotowej). Odwrotnie - opór szeregowy zmniejsza wpływ szybkości na moment. Układy do sterowania silników miały taką charakterystykę, że napięcie rosło przy wzroście prądu, i prąd był ograniczony...
Witam, To co koledze wydaje się błędem jest całkiem normalnym zachowaniem silnika krokowego ;] Proszę sobie sprawdzić jak wygląda charakterystyka silnika krokowego. Największy moment (moment trzymający) silnik ma gdy nie pracuje (uzwojenia zasilane brak komutacji). W silnikach krokowych podawany jest moment trzymający, który występuje w przypadku zerowej...
Czujnik nad kołem wieńcowym rozrusznika,zlicza impulsy i przyrównuje do wzorca.Prosty układ,albo na uP,albo na wzmacniaczach operacyjnych.Pozostaje kwestia mechaniczna oddziaływania na wzrost prędkości.Można to osiągnąć poprzez -regulację kąta wyprzedzenia zapłonu -napełnienia cylindrów mieszanką (lepiej) Sterowanie napełnieniem realizujemy przepustnicą...
"Głównym zadaniem przemiennika częstotliwości, zwanego również falownikiem, zasilającego silnik indukcyjny jest umożliwienie płynnej regulacji prędkości obrotowej. Dodatkowo realizuje on więcej funkcji sterowania takich jak: zabezpieczanie, rozruch , hamowanie itp. Należy pamiętać, że powyżej częstotliwości znamionowej silnik sterowany z przemiennika...
(at)staszekstaszek Grawitacja wygląda w porządku, ale trzeba sprawdzić :D Problemy zaczeły sie po śmierci dedykowanego przekształtnika tyrystorowego fmy. Reliance, w miejsce którego zainstalowalem nowy, rodem z Apatora. Zamierzam zrobić na szybko wzmacniacz na jednym tranzystorze NPN z dzielnikiem rezystorowym w bazie i prądem jego kolektora sterować...
Wystarczy taki stycznik http://e-promedia.com/go/_info/?user_id=... i do tego dołóż to i będzie już ok http://sklep.cseie.com.pl/p/124/2789/czu... to już zdecydowanie lepiej zamiast CZF kupić przekaźnik termiczny, dla wspomnianego stycznika...
Sprawdziłem w tabeli długotrwałej obciążalności prądowej przewodów. Przewody pojedyncze ułożone w kanałach instalacyjnych. Tabela z niemieckiej normy DIN VDE 0298-4. Dla 3 pojedynczych przewodów 6mm2 obciążalność długotrwała wynosi 35A. Jest zapas na wzrost temperatury wewnątrz rozdzielni. Nie może być zastosowany mniejszy przewód, 4mm2, bo dla niego...
witamy kynka. widzę,że znów działasz. to super. ładnie ci pali ten palniczek. czyżby konstrukcja się powiodła?. co do oszczdności, to ja po odpaleniu palnika zauważyłem 20-30 % wzrostu zużycia pradu. ma podgrzew i kompressor. pozdro krosno
Witam Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość sterowania wentylatorem w zależności od temperatury. Dokładnie chodzi o to, żeby wraz ze wzrostem temperatury otoczenia prędkość obrotowa silnika wentylatora zwiększała się. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Witam kupiłem jakiś czas temu taniego używanego drona o nazwie Intruder Cam uszkodzeniu uległ tryb napędowy. Postanowiłem powoli go modernizować chcąc zostawić radio i płyte główną starą a wymienić w nim fabryczne silniki, były to zwykłe silniki na dwa kabelki. Kupiłem 4 silniki bezszczotkowe w tym sklepie https://abc-rc.pl/silnik-1400kv-2-3s-180...
...czy trudno jest skonstruować regulator który miałby przyzwoitą sprawność i nie był tak droginie ... ...interesują mnie najprostsze rozwiązania tylko te skuteczne i solidne... Pozwoliłem sobie zacytować powyższe dwa stwierdzenia bo się nawzajem wykluczają. Masz bardzo ambitny projekt ale nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że na jego realizację potrzebujesz...
Hm silnik stanowi dużą indukcyjność, a reaktancja indukcyjna 2pi*f*L tzn jest wprost proporcjonalna do częstotliwości. Prąd jest odwrotnie proporcjonalny do XL czyli obniżenie częstotliwości powoduje obniżenie XL, a zatem wzrost prądu. Aby utrzymać prąd znamionowy, należy obniżyć napięcie. Falownik umożliwia sterowanie silnikiem, przy prądzie znamionowym...
Silniki krokowe mają to do siebie, że ze wzrostem częstotliwości sterowania (obroty, PWM mikrokroków) maleje ich prąd (impedancja), a w związku z tym moment obrotowy. Dlatego w napędach stosuje się możliwie najwyższe napięcie zasilania, dbając o zachowanie właściwego prądu cewek. Dla DRV8825 maksymalne napięcie zasilania to 47V, pod warunkiem, że nie...
Wszystko zależy od konstrukcji mechanizmu napędzanego przez ten silnik. Jeżeli to będzie jakaś zasuwa/klapa, to w krańcowych położeniach nastąpi zahamowanie silnika. Zahamowanie silnika to wzrost pobieranego przez niego prądu, i ten wzrost prądu można w obu krańcowych położeniach wykryć za pomocą czujników prądu, np. kontaktron lub hallotron, i zrobić...
zwróć uwagę że w wiertarkach silniki są sterowane impulsowo i przez to mają miękki start, dodatkowo silnik na 7V a ty podajesz 12V ; niezły wzrost mocy, szczególnie przy starcie U² / R = P
W sumie nic w tym dziwnego - etanol ma dużo niższą od benzyny kaloryczność, więc skoro wlałeś paliwo o mniejszej zawartości etanolu (a więc paliwo o większej kaloryczności) to spalono go mniej by uzyskać taki sam efekt. W normalnym silniku sterowanym mechanicznie zauważyłbyś wzrost mocy (ta sama ilość paliwa ale o wyższej kaloryczności), ale że dzisiaj...
Bardzo nieprecyzyjny opis układu sterowania silnika. Napięcie (jakie?) spada (o ile) i układ się wyłącza. A gdy napięcie nie spadnie przy obciążeniu bo źródło duży zasilacz "wytrzyma". W układzie rośnie prąd jeśli obciążysz silnik prądu stałego. Może bezpieczniej dla silnika mierzyć wzrost prądu i zrobić ograniczenie prądowe?
Ewentualnie może pomyśl nad zakupem silnika 3000obr. i sterować go techniką 87HZ? Jedynym Twoim zmartwieniem będzie łożyskowanie i wyważenie wirnika. Na wale silnika nastąpi prawie dwukrotny wzrost mocy :-)
Sprawdz czy zawór dostaje zasilanie - na jednym z kabelków zasilających zawór powinno być +12V po włożeniu karty do slotu - nie trzeba odpalać silnika. Elektrozawór sprężarki dostaje stałe zasilanie +12V a jest sterowany masą z panelu sterowania przez tranzystor wykonawczy. Jeżeli nie ma napięcia +12 na jednym z kabelków, to sprawdź bezpieczniki przy...
W silnikach Diesla jest problem z precyzyjnym sterowaniem dawką gazu. W najprostszych silnikach sprowadza się to wzrostu temperatury spalin i w efekcie uszkodzenia silnika. W Polsce kilka firm przymierzało się do gazodiesla. Nikomu nie udało sie tego zrobić dobrze i bezpiecznie w akceptowalnej cenie. Firma Lpgtech poległa na gazodieslu. Z tego co kojarzę...
Przykręć do dużego radiatora. Ze wzrostem temperatury rośnie Rdson i rośnie moc strat, więc rośnie temperatura i można przegrzać tranzystor. Żeby działał bez radiatora, musi mieć maksymalnie 25 miliomów. Przerabiałem to przy termostacie załączającym obciążenie 3 A. IRF9540 ugotował się bez radiatora. Wtedy nie zwróciłem uwagi na przyrost oporu ze wzrostem...
Część nowych silników benzynowych jest przystosowana do paliw 98 oktanowych. Pozwala to na zmniejszenie spalania z zachowaniem mocy czy wzrost mocy przy zachowaniu spalania. Do naszych silników tylko 95. Ma to związek z zapłonem który jest stały, nie sterowany komputerowo. Poza tym że 98 jest "mocniejsza", ma dodatki smarujące, konserwujące, pluczące,...
Przy pomocy takiego układu nie uruchomisz raczej tego silnika. Wydaje mi się, że powinieneś zastosować mikrokomputer jednoukładowy np AVR lub '51. Problem polega na tym, że rozruch takiego silnika musi odbywać się dynamicznie tzn częstotliwość sygnału sterującego musi być zwiększana wraz ze wzrostem obrotów silnika. Na takim silniku krokowym powinien...
nanab silniki krokowe wraz z wzrostem obrotów mają coraz mniejszy moment, osiągane przez nie max prędkości obrotowe są dość niskie, a silnik ze względu na swoja budowe dość ciężki. Silnik DC trudno jest sterować pętli otwartej dlatego stosuje się sterowanie w pętli zamkniętej wykorzystując enkodery umieszczony na osi silnika oczywiście wraz z odpowiednim...
Problem padających czujników można obejść programowo. Skoro planujesz zastosować w układzie mikroprocesor, to możesz zrobić prosty kod, który uzależni włączanie wentylatora od poboru prądu na płycie indukcyjnej. Punktem startowym będzie wykrycie wzrostu prądu powyżej jakiegoś progu. Zakończenie działania może być po zakończeniu grzania indukcji + zwłoka...
No dobra, ale zalozmy ze odlaczony wezyk od podcisnienia i przegazujemy autem to pytanie ? czy na wraz ze wzrostem obrotow silnika maja puchnac weze mimo braku sterowania turbina ?
Witam Wszystkich Chciałbym przedstawić moją konstrukcję pojazdu balansującego, działającego na zasadzie znanego nam Segwaya. Pojazd został w 100% wykonany przeze mnie. Napęd został wykonany na silnikach szczotkowych 24V z wbudowaną przekładną zębatą-moc jednego silnika to 450W. Za sterowanie pojazdem odpowiada główny kontroler, który analizuje dane...
Wygląda na wypalanie ale...Skoro nie ma żadnych błędów diagnostycznych, ale obroty silnika wrosną z 900 na 920 rpm i towarzyszy temu wzrost spalania, warto zwrócić uwagę na inne potencjalne przyczyny. 1. Sterowanie obrotami jałowymi. System ten zarządza obrotami silnika na biegu jałowym. Może być konieczne sprawdzenie, czy mechanizm sterujący obrotami...
Tak już kupiłem. Był uszkodzony wentylator nawiewu więc nie można było sprawdzić nagrzewnicy. Rurki na grodzi są zimne. Klapy napędzane są silniczkiem, są dwa i obydwa pracują Komputer steruje prawidłowo w miarę wzrostu temperatury silnika w trybie auto zaczyna przyspieszać dmuchawa. Klapy też pracują ok więc pozostaje zapchana nagrzewnica lub jakiś...
POnadto chcialem zapytac czy w silniku 1.8 gaznikowym istnieje silnik krokowy a jesli tak to gdize go suzkac?Jesli natomiast nie ma czegos takiego to co steruje obrotami w tym silniku ,co steruje ssaniem i czy mozna to jakos wyregulowac(Zeby np ssanie wylaczalo sie przy nizszych tempperaturach silnika??
Tu mam dokładny schemat sterowania silnika EC. i w sumie nie mam pojęcia w jaki sposób podczepić to do tranzystora. PWM z Arduino na Bazę?? a reszta?? http://obrazki.elektroda.pl/9845758100_1... edit. zrobiłem układ w/g załączonego schematu, działa. tylko ma wadę, kiedy PWM jest 0V, to napięcie wyjściowe jest 10V a kiedy PWM jest 5V...
Ja bym się wahał, choćby ze względu na swoją opinię fachowca :P V. Nie raz widziałem układy z termikiem na wyjściu falownika i jakoś nikt nie bał się ich stosować. Nawet nie dając termika ktoś wyrwie kabel i falownik się zepsuje, silnik dostanie przebicia falownik się zepsuje, a jak zadziała termik to może się nie zepsuje. Z uwagi na to że są to wentylatory...
Czy peugeot 508 2.0 bluehdi 180KM 2015r. ma dwa czujniki temperatury silnika? Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu walczę z błędem P2683. Oznacza on "obwód sterowania zaworem obejściowym płynu chłodzącego silnika, wysoki". Objawia się nagłym wzrostem temperatury na zegarach do MAX, wyświetleniem kontrolki awarii silnika i wielkim czerwonym napisem...
Witam, mam pytanko. Posiadam mały silnik 12v , czy jest możliwość zaimplementowania i zaprogramowania mikrokontrolera, żeby powodował impulsowe zasilanie w/w silnika w cyklu 4 razy na 1 obrót rotora, co 90 stopni, z możliwością skracania czasu zasilania prądem wraz ze wzrostem szybkości obrotowej rotora? Projekt czysto doświadczalny, jakie moduły ewentualnie...
Mnie interesuje rozwiązanie "jak oryginał", czyli sterowanie za pomocą oryginalnego przycisku na panelu czołowym Jest kit AVT który to potrafi, napęd wyłącza sie po wykryciu wzrostu prądu silnika ponad ustawiony próg.
Aparatura kontrolno pomiarowa.Takie manometry były stosowane w kotłowniach,wymiennikowniach. montował to swego czasu Mera Mont Września.Jeżeli firma jeszcze istnieje to może u nich? Problem w tym że wakuometrów z potencjometrem nie mogę znaleźć - także u nich. Może więc inne pomysły? Jakieś schematy - np z zastosowaniem istniejących regulatorów? A...
Witam , jeśli temat jest w złym dziale to prosiłbym o przeniesienie ,potrzebuję pomocy w budowie układu który pod wpływem wzrostu prędkości w rowerze będzie napędzał silnik elektryczny w regulowanym zakresie , już tłumaczę o co mi dokładnie chodzi.Myślę że można by do tego wykorzystać po prostu licznik rowerowy lub sam czujnik otóż układ musi sterować...
Escortem zrobiłem 170 kkm i ten objaw, który opisujesz to jest normalne i prawidłowe zachowanie silnika. Tak komputer nim steruje. Jeżeli nie masz zerowej prędkości to silnik jest trzymany na podwyższonych obrotach, aby ułatwić zmianę biegów. Jeżdżenie na luzie to głupota. Jeżeli wydaje Ci się, że w ten sposób zaoszczędzisz paliwo to jesteś w wielkim...
A jak by dać elektryczny wentylator (nie ten co się do procesora do komputera montuje) tylko przemysłowy tylko mieć taki na 12V ze sterowaniem obrotami wraz ze wzrostem obrotów silnika spalinowego? A o dodatkową mieszankę to przez pompkę.
robiłem bardzo dużo obliczeń przy doborze silników, wszystko było zaprojektowane bez przeciwwag ale później stwierdziłem ze przecież można odsunąć silnik poza oś i tym samym jego ciężar będzie przeciwwagą. Dlatego myślę że nie będzie problemu z poruszaniem się ramienia. Założyłem też 10-krotny współczynnik zmniejszający dla momentu siły silnika, tak...
Jeżeli przypadkiem miałeś na myśli róznicę pomiędzy przemysłowym serwonapędem a silnikiem krokowym to jest to miniej więcej tak: - serwonapęd to zespół falownik+ 3-fazowy silnik synchroniczny z enkoderem, Sterowanie takiego zestawu: - tak jak silnika krokowego tzn. ciag impulsów (częstotliwość odpowiada prędkości, liczba imp. kątowi obrotu) - analogowo...
To jest taka sama regulacja jak w odkurzaczu. Regulator napięcia. Potencjometr, mostek prostowniczy do sterowania triakiem, kondensator, dwa rezystory. Na allegro za 20zl. https://allegro.pl/oferta/regulator-mocy...
Lusterka sterowane są z komfortu. Z nimi jest ok. Tam prawe zawsze się rusza przez co najpierw ustawiasz lewe (prawe się rusza ale na to nie patrzysz) a później regulujesz tylko prawe. Jest to po to by osoba o innym wzroście która reguluje lusterka ustawia tylko lewe i wtedy prawe już teoretycznie jest ustawione. Nie ma opcji regulacji tylko lewego...
Witam Trafil do mnie odtwarzacz jak w temacie. Gdy jest zimny nie czyta plyty. Glowica nie porusza sie nie kreci plyta nie ma napiecia na cewke focus i tracking. Przebieg sterujacy focus na pin 3 sa1469 jest obecny lecz na wyjsciu nic nie ma. Sytacja jest taka sama z silnikiem glowicy. Sterowanie na pin 19 dochodzi ale jest brak reakcji. Wraz ze wzrostem...
TCU 04172-03 Brak wzrostu ciśnienia podczas sterowania pompą spowodowane zapewne brakiem płynu w układzie (skoro go wywaliło) , ten płyn to "Pentosin". TCU 04153-10 Przerwa w połączeniu ADHMS ( Analog Digital High Amp Power) powoduje to , że silnik pompy nie uruchamia się.
A nie wydaje Ci się, że działanie w postaci wyłączenie silnika spowodowane wzrostem prądu silnika jest zbyt późne - wzrost prądu jest sprawą wtórną - zanim układ zdąży go wykryć i wyłączyć silnik to wał już się zacznie ukręcać.
Cześć, Problem dotyczy wentylatora w samochodzie BMW E46. Jeden, centralny wentylator, odpowiada za schładzanie klimatyzacji oraz silnika w razie wzrostu temperatury powyżej 105 stopni. Fabryczny moduł płynnego sterowania uszkodzony. Idealnie sprawdza się sterowanie przekaźnikiem (full obroty) ze sprzęgła sprężarki, ale jest kilka problemów. 1. Sprężarka...
Witam, Jeżeli ten temat bardziej pasuje do działu "Arduino", to proszę o ewentualne przeniesienie. Testuję pewne urządzenie zawierające zarówno elektronikę, jak i elementy typu silnik elektryczny, całość zasilana z jednego wspólnego zasilacza (dalej oczywiście zasilanie jest rozdzielone). Poproszono mnie o dobudowanie monitora testującego pobór prądu...
Między zaciskami tego autotransformatora opisanymi jako 160V i 230V będziesz miał ok 70V różnicy napięć, nie musisz kombinować z rezystorem. Ale za to trzeba styczniki żeby przełączać napięcia co skopoduje chwilowy brak prądu na silniku w czasie przełączania (jeden stycznik rozłączy pelne napięcie, trzeba dać chwilę zwłoki przed załączeniem niższego...
Od: Radek8263 Do:ejcon 23 Gru 2016 18:52 Dziekuje za odpowiedz na moje zapytanie : Po krotce opiszę sytuacje i chciałbym się dowiedzieć czy to jest realizowalne :) posiadam silnik krokowy hybrydowy http://www.ebmia.pl/silnik-krokowy-57762... chciałbym go sterować w konfiguracji połączenia szeregowo i równolegle, prąd i napięcie fazowe...
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Czyli tak na prawdę silnik od strony momentu obciążenia jest zasilany z sieci sztywnej przez przetwornicę? Rozumiem, że w przypadku zatrzymania silnika badanego ta przetwornica utrzymuje napięcie zerowe a wraz ze zwiększaniem prędkości to napięcie rośnie żeby utrzymać stały moment czy też jakoś inaczej? Chciałbym jakoś sobie wyobrazić sterowanie hamowaniem....
Witam. Ja osobiście nie wierzę, aby twoje volvo z tą instalacją ze zdjęcia zaczęło palić 40% mniej oleju napędowego. po pierwsze u ciebie para nie jest wstrzykiwana tylko zasysana, więc dobór odpowiedniej ilości pary zasysanej przez silnik powinno się realizować za pomocą jakiejś dyszy ( tak jak to sie robi w gaźnikach z benzyną). Masz bardzo inteligentną...
Po 1 to diagnostyka komputerowa, dopiero wtedy pisz na forum! A co chcesz sprawdzić komputerem, chyba tylko poduszkę (i) powietrzną i to wszystko. Ten silnik nie jest sterowany komputerem :sm9:
Też bym chciał wiedzieć ale nikt chyba tego nie przerobił albo nie chce sie pochwalić. Ja to przerobiłem w dwóch sejakach bez cięcia deski i działa , to znaczy wspomaga , ale jest wrażenie że w jedną stronę skręca łatwiej niż w drugą . to pewnie sprawa złego zmontowania , lub przyuczenia zera do jazdy na wprost . Wykombinowałem to tak że odwróciłem...
wykorzystaj kontrakton , ma który nawiń cewkę z odpowiedniego drutu DNE , ilość będziesz musiał dobrać doświadczalnie do prądu silnika cewkę włącz szeregowo z silnikiem , wzrost prądu spowoduje wytworzenie pola magnetycznego zdolnego włączyć styki kontraktonu inny sposób to bocznik pomiarowy na rezystorze + komparator z ustalonym punktem pracy z niego...
Trochę na ten temat czytałem i jedni piszą właśnie żeby pracować powyżej 20kHz ze względu na pisk, ale inni zwracają uwagę, że indukcyjność silnika ograniczy przyrost prądu przy dużych częstotliwościach i zmniejszy moment. Ale masz rację, tutaj nie będzie wykorzystywana pełna moc silnika i hałas też nie ma takiego znaczenia, więc zrobię coś około 1kHz....
Jeżeli wentylator pracuję a jego pisk zmienia się z prędkościa obrotową to nie jest wina sterowania. Na dworze jest wilgotno i są minusowe temperatury takie zjawisko negatywnie wpływa na urządzenia elektrycznie i samą elektronikę. Wraz ze spadek temperatury i wzrostem wilgotności na urządzeniu typu wentylator(silnik)powstają większe opory w momencie...
żadne sinusy....! kolego majekw przebieg sinusoidalny jest najbardziej wskazanym dla każdego silnika 3f , faktem jest że otrzymanie go w prostych układach elektronicznych jest bardzo trudne ale możliwe ( modulacja sygnałem PWM ) i nie jest to idealna sinusoida tylko przebieg schodkowy w dolnej i górnej połówce przebiegu , taki przebieg pozwala na liniowe...
Co to za przewody pod co podpiąć ten kabel dwuzylowy? W obwód sterowania silnikiem. To są czujniki(szeregowo połączone) chroniące uzwojenie silnika przed nadmiernym wzrostem temperatury.
a właśnie że kabelek pomógł. rozwiązałem problem mojego samochodu. Uszkodzone są zegary lub coś co nimi steruje. U mnie na zegarach trzyma 90C a nagle coś nimi steruje i skaczą do 110C (dzieje się to przeważnie gdy podnosi się temperatura w chłodnicy a później włącza się wiatrak). Ogólnie Ci co twierdzą że temperatura tego silnika to105C to mają racje....
Rzeczywiście falownik jest zasilany z napięcia 230V najczęściej, ale można sprawdzić czy można go zasilić z dwóch faz i będzie wtedy 400V, co do podłączenia silnika to trzeba najpierw ustalić napięcie znamionowy "cefki"-uzwojenia jednej fazy silnika silnika, dane te są podane na tabliczce znamiononej ostrzegam oznaczenie 230/400V lub 230V oznacza to...
Falownik ma zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem prądu i to powoduje wyłączenie silnika
Witam Diody równolegle to oczywiście niepożądany wzrost pojemności ale jak nie ma innej możliwości to można zastosować. Jeśli rzeczywiście prąd masz rzędu 60A to zamiast diody zastosuj identyczny tranzystor z bramką zwartą ze źródłem, dioda w strukturze tranzystora wytrzyma tyle ile tranzystor :). Piotr
Ograniczenie przepływu tak samo ograniczy pobieraną moc. Skąd takie rewelacje? Jeśli ta pompka rzeczywiście posiada silnik synchroniczny, jak zapewnia producent, to przy wzroście obciążenia wzrasta kąt obciążenia, wzrasta moment obrotowy i prąd pobierany przez silnik Przekłada się to też na wzrost mocy czynnej pobieranej przez silnik (podobnie zresztą...
Kazimi poszukaj aplikacji ze sterownikiem IR2130. Jest to sterownik trójfazowy z bootstrapem (dodatkowo pomiar prądu, zabezpiecznie nadprądowe etc.). Częstotliwość przełączania zaworów powyżej 20kHz jest raczej rzadko spotykana w falownikach. Wraz ze wzrostem częstotliwości musisz bardziej uważać na projektowany obwód drukowany, żeby nie powstawały...
szerze konserwacja płynem Resist 607, malowanie lakierem typu R 41 , lub lakierem elektroizolacyjnym na gorąco. Jak to nie pomoże to tylko przezwój. Jeżli masz sterowanie z falownika lub znajduje się na jednej z faz urządzenie zasilane prądem stałym taka sytuacja ze wzrostem temperatury może być normalna
W tym celu dokonałem pomiarów rosnącego prądu podczas pracy silnika po osiągnięciu maksimum i minimum. Nic one nie dały gdyż prąd nie narastał, oscylował wokół 2 Amperów. Co mam zrobić by spowodować wyłącznie się silnika, sam układ z anteny Hirschmann steruje tylko zmianą biegunów? Jeśli nie ma krańcówek ani dającego się wykryć wzrostu prądu to zostaje...
Faktycznie jest tam taka opcja z rezystorem. Jakiś czas temu robiłem opcje z rezystorem prąd zamieniałem na napięcie i odczytywałem prockem, ale przy 10 bitowym przetworniku nieciekawie to wygląda. Narazie testuje na ina226 mostek H z silnikiem i nawet nie źle działa Jakieś maga precyzji tu nie potrzebuje tylko wykrycie wzrostu prądu wyłączyć silnik....
https://obrazki.elektroda.pl/6729536700_... Alternator wpinasz poprzez przekaznik uruchamiany po rozruchu silnika np. sygnał kontrolki lub sterowany uniwersalnym automatem świateł dziennych reagującym na wzrost napięcia instalacji i oczywiście bezpiecznik bezpośrednio do akumulatora zasilającego wnętrze kampera.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem chodzi ci o ten czujnik z dwoma przewodami znajdujący się z przodu na przewodzie wodnym on załącza sterowanie gażnika aisan gdy temperatura silnika osiągnie 15 stopni jego uszkodzenie powoduje nieznaczny wzrost zużycia paliwa i mogą sie pojawic problemy z wolnymi obrotami ale nie zawsze
Siłownik sprawdzisz , dołączając fizycznie zero do niebieskiego , a czarny do fazy ( jedna strona w pracy) lub brązowy ( druga strona , np zwijanie w pracy). Sterowanie silnikami działa na zasadzie amperometryki , lub krańcówek ( fizycznych lub magnetycznych) w Twoim przypadku amperometryka . Wzrost prądu na obwodzie jest informacją dla procesora ,...
Kupujesz automatyczny wlacznik swiatel reagujacy na wzrost napiecia i przekaźnik 100A. Aws steruje przekaznikem a ten przewodem 16mm2 zasila akumulator windy podczas pracy silnika z alernatora lub akumulatora rozruchowego.
Silniki elektryczne muszą posiadać w swoich obwodach zasilających zabezpieczenia termiczne które wyłączą zasilanie w przypadku wzrostu znamionowych prądów fazowych silnika. Zadziałanie takiego zabezpieczenia uruchomi Ci alarm.
Upraszczając: Gdy U/f=stałe to moment silnika w przybliżeniu pozostaje stały. Przy zwiększaniu częstotliwości napięcie musi rosnąć żeby mógł przez uzwojenia płynąć nominalny prąd, bez tego spada moment. Przy zmniejszaniu częstotliwości trzeba zmniejszać napięcie bo wartość prądu przekroczyła by wartość nominalną - co za tym idzie - wydzielanie większej...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Lub kupuje najprostszy automatyczny włącznik swiateł reagujący na wzrost napiecia. I ma wszystko ,i przekaźnik i sterowanie. Nadal jednak nie wiadomo o co chodzi autorowi. Pewno o gps-a :)
Potrzebne ci jest sterowanie PWN ze sprzęgniętym termostatem. Ja no twoim miejscu zastosowałbym ciągłe chłodzenie z obniżonymi obrotami silnika praca jest wtedy dość cicha i nie dopuszcza do wzrostu temperatury a w przypadku jej podniesienia silnik pracowałby powiedzmy na szybszych obrotach lub maksymalnych. Rozwiązanie to pozwala na eliminacje do minimum...
kivalos od kilku lat montuję kompletne układy do sterowania bram , w bramach strzydłowych nie stosuje się toru aktywnego podczerwieni poza krańcówkami w siłownikach , zastosowany jest układ pomiaru prądu silników z mozliwością płynnej regulacji co daje pewne zabezpieczenie natomiast w bramach przesuwnych obowiązkowo montowany jest tor podczerwieni z...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
wzrost temperatura silnik wzrost obrót silnik zapłon nagły wzrost obrót silnik
bezpiecznik wycieraczka tylny transformator ferrytowy poduszka pilot volvo
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Transoptor jako potencjometr: zastosowanie i zasady działania Schemat elektryczny DSMB-80: detektor, grubościówka, softstarter