Przebieg momentu przypomina połówkę paraboli. Wynika to stąd, że moment silnika jest proporcjonalny do iloczynu prądu twornika i strumienia magnesującego. Strumień z kolei jest proporcjonalny do prądu uzwojenia wzbudzenia, które w silniku szeregowym jest jednocześnie prądem twornika. Czyli przebieg momentu jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Obroty...
Interesuje mnie moc pobrana moment nie jest dla mnie istotny. Dodam, że silnik pracuje z wentylatorem turbiną (taką jak w odkurzaczu). Silnik normalnie będzie pracował z częstotliwością znamionową w USA ale do testów W PL muszę sobie jakoś przeliczyć moc pobraną. Prosił bym bardzo o wzory jeśli takowe są. Są, ale to zagadnienie złożone. Dla Twoich...
Witam, prosze o pomoc w znalezieniu informacji na temat silnika szeregowego. Zasada działania, budowa, schemat zastepczy, charakterystyki, wzor na moment.
Witam. Ad 1. Tu: http://www-users.mat.uni.torun.pl/~bala/... i tu: http://www.automatykaonline.pl/poradnik/... i ogólnie tu: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=siln... ad.4 http://home.agh.edu.pl/~kcs/materialy/pr... http://www.el.pcz.czest.pl/~za/stud/term...
W silniku elektronarzędzi , jest zastosowany silnik szeregowy prądu zmiennego i ma podobną charakterystykę. Przede wszystkim! Przeważnie stosowane są silniki szeregowe prądu przemiennego, które mają zupełnie inne charakterystyki niż silniki asynchroniczne.
Witam mam kilka pytan z maszyn elektryczych na ktore nie moge znalezc odpowiedzi :/ 1.Przedstawic przebiegi ch-k mechanicznych silnika szeregowego pradu stalego pracujacego z pelnym wzbudzeniem, z bocznikowanym uzwojeniem wzbudzenia i z bocznikowym uzwojeniem twornika. 2. W jaki sposob wyznacza sie ch-ki regulacji silnika szeregowego pradu stalego?...
No to moze zapytam inaczej: jaki był oryginalny silnik? Dlaczego silnik nie chce ruszyć? Charakterystyki silnika szeregowego i bocznikowego trochę jednak się różnią ale wydaje mi się, ze i tak powinien ruszyć.
Nie jestem specjalistą O to to właśnie, skoro piszesz ze silnik szeregowy jest najbardziej energochłonny. Tu nie o energochłonność chodzi, a o sprawność silnika w przetwarzaniu energii elektrycznej w mechaniczną. Natomiast prawdą jest że Farady zbudował pierwszy silnik elektryczny z wykorzystaniem magnesów. Na marginesie silnik szeregowy DC ma najlepsza...
No tak tylko rozrusznikiem jako silnikiem się ciężko steruje ze względu na duże prądy jak i charakterystykę silnika szeregowego natomiast do przysłowiowego "palenia gumy" jest OK. Pozdro RUBIK
Który silnik lub jaki silnik bierze najmniej prądu w amperach niezależnie od napięcia zasilania? DC lub AC bez różnicy... Topologia silników bez znaczenia... Szeregowy typ silnika jak z pralki, kocham takie silniki. Szukam jak największej mocy lub największej średnicy wirnika, najlepiej małej mocy, a dużej średnicy wirnika o zbyt dużym momencie obrotowym...
Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
Potencjometr użyty jako rezystor szeregowy zmieni charakterystykę silnika, będzie bardziej nachylona (moment będzie szybciej spadał ze wzrostem prędkości obrotowej). Odwrotnie - opór szeregowy zmniejsza wpływ szybkości na moment. Układy do sterowania silników miały taką charakterystykę, że napięcie rosło przy wzroście prądu, i prąd był ograniczony...
Nie silnik BLDC ma płaska charakterystykę momentu, i zależna od sposobu połączenia uzwojeń. Tu szczotkowy silnik szeregowy wygrywa.
Nie napisałeś, jakiego typu jest silnik, ale myślę, że przy tak małej mocy mało sensowne wydaje się dokładanie specjalnego układu ze wzgledu na trwałość silnika, chyba że: Zależy Ci wyjatkowo na niezawodności, lub moment obciążenia w czasie startu jest duży, lub mechanizm z jakiegoś powodu powinien mieć zwiększony czas przyspieszania, lub chcesz ograniczyć...
Dobrym odwzorowaniem silnika szeregowego jest zwyczajny kondensator (pojemność rzędu faradów). Charakterystyka zewnętrzna takiego silnika jest podobna do char. ładowania kondensatora. Rezystancje silnika odwzorowuje oczywiście rezystancja włączona szeregowo. Podobnie z indukcyjnością. Ew. straty można wyrazić rezystancją włączoną równolegle.
Jak chcesz budować samemu, rozważ ten układ: SG2525 https://www.tme.eu/pl/details/sg2525an/r... Stary jak świat, dobrze opisany, ma wyjście push-pull więc mosfety steruje bezpośrednio, wszystko da się w nim ustawić / jest wyprowadzone (częstotliwość, wzm. napięciowy, zabezpieczenie prądowe). Pracuje 8-35V...
(at)jaskohospodar Za zmiane charakterystyki silnika. Porownaj charakterystyki silnika DC szeregowego i równoległego. W skrócie mozna powiedzieć, że w silniku czysto szeregowym prąd wirnika maleje, a obroty wzrastają do nieskonczoności. W silniku rownóleglym ustala się pewna równowaga pomiędzy prądem wirnika, prądem stojana i obrotami. To tak bardzo...
Sprawa nie dotyczy tylko gabarytów! Silnik w odkurzaczu to silnik SZEREGOWY, którego charakterystyka jest hiperbolą w układzie współrzędnych: obroty - moment (stała moc). Prąd wirnika i prąd stojana są TAKI SAME, więc wymiana jednego z elementów może dać nieoczekiwane przeciążenie drugiego elementu, na dodatek mogą się zmienić obroty: jak "w dół", to...
Jak kiedyś uczono mnie w szkole z ogranizceniem obrotów silnika szeregowego nie będzie łatwo. Charakterystyka silnika to utrudnia. Niestety moim zdaniem należałoby stsować całkiem dodatkowy ogranicznik obrotów oparty na ich pomiarze a nastepnie regulacji napiecia zasilania. Chodzi o to, że zmiana obciążenie powoduje zmiane ilości obrotów.
Obecnie nie są ekologiczne z tego powodu że za dużo prądu pobiera z akumulatora silnik bez skrzyni biegów które sa bezpośrednio połączone z kołami albo przez małą przekładnię zebatą które nic nie dają do jazdy pod górę. Bo każda góra zabija akumulatory w sensie sprint rajd cisnięcie holowanie przyczepki ...każdy rajd zmniejsza wydajność akumulatora...
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
To silnik szeregowy więc wirnik ze stojanem łączy się szeregowo, silnik szeregowy ma bardzo miękką charakterystykę - niskie obroty przy dużym momencie i diabelnie wysokie bez obciążenia (jest ryzyko zniszczenia silnika przez rozbieganie) , dlatego oryginalny regulator wykorzystuje prądniczkę tachometryczną - bez sprzężenia zwrotnego obroty pralki nigdy...
Trzeba będzie się trochę poduczyć o pracy wentylatorów.:-) Zacznij od charakterystyki mechanicznej silnika szeregowego. Tego w odkurzaczach.
... nie jest to kwestia konstrukcji samego silnika ... To jest zależne właśnie od konstrukcji silnika! Zwróć uwagę na charakterystyki silników: komutatorowego szeregowego (taki, jak w wiertarce) i indukcyjnego. Silnik komutatorowy pobiera stałą moc, zatem przy najniższych obrotach ma największy moment napędowy, a silnik indukcyjny przy najniższych...
Najlepiej podeślij schemat zasilania urządzeń z wartościami mocy tych urządzeń, oraz wartościami i charakterystykami zabezpieczeń. Podaj też przekroje żył kabli zasilających. Wszystko od rozdzielni głównej aż do końcowych odbiorów. Napisz też jakie to są odbiory i jaką mają moc. Np silnik szeregowy o mocy 2kW. Może niewłaściwą drogą idziesz. Z tego...
Silnik prądu stałego SZEREGOWY ma charakterystykę przydatną dla Ciebie: - na niskich obrotach ma duży moment, - w miarę spadku momentu, jakim jest obciążony - jego obroty wzrastają. Zobacz tutaj: http://www.zsmosina.pl/publikacje/maleck... , strona 16.
witam z powyższych postów na razie nic nie wynika - Panowie. nie dowiedziałem się jaki to silnik - szeregowy , bocznikowy , szeregowo-bocznikowy , obco-wzbudny , a może z magnesami stałymi. Każdy z tych silników ma inną charakterystykę pracy i momentu. Największy moment rozruchowy ma na ten przykłąd silnik szeregowy, ale niestabilne obroty. pozdrawiam
Te 230V jest tylko w gniazdku UPS-a i w kablu łączącym do wiertarki, więc nigdzie się "nie pęta", co za problem? Narażenie na wilgoć jest takie samo dla prądnicy samochodowej, jak i dla wiertarki. Wiertarka ma przewagę: jest gotowa, o właściwej mocy i charakterystyce (silnik szeregowy), na dodatek z regulacją.
To z silnikiem gdzie spada wzbudzenie wraz z obrotami nijak się ma do alternatora, bo tam mechanizm wzbudzania jest inny. Zresztą coś Ci się pomyliło bo silniki obcowzbudne mają akurat takie same charakterystyki jak silniki z magnesami trwałymi. Spadek wzbudzenia następuje w silnikach "samowzbudnych" czyli szeregowych.
Rozrusznik nie jest przystosowany do ciągłej pracy, a już na pewno nie na podniesionym napięciu. Wytrzyma godzinę, dwie i to nie obciążony , jak obciążysz choćby mocą fabryczną, to przegrzeje się w 10 min. Pogrubienie moje. Na elektrotechnice wkładano nam w głowę, że silnik szeregowy (a tradycyjny rozrusznik to właśnie taki silnik) NIE MOŻE pracować...
Dozwojony czyli szeregowo-bocznikowy??
marek_Łódź - ten silniczek ma tylko i wyłącznie napędzaćmi ten zmutowany alternator a skrzynia potrzebna mi do lepszel dynamiki auta więcej obrotów silnika i mniejsze obr. na wale napędowym po wyjściu z e skrzyni to lepsza moc takie mam zdanie zasada podobna jak w rowerze górskim - co Ty na to? Do tego samego w tramwajach stosowano silniki szeregowe...
Od kiedy silnik jednofazowy o mocy 1.1 kW ma prąd 16A ??? jeśli jest przycisk włącz-wyłącz to jest to wyłącznik silnikowy. ten stary się nie nadaje. Prąd tego silnika to ok. 6A, trzeba odczytac z tabliczki - pisze na niej pobór prądu. Wyłączniki silnikowe są w zakresach od 4-6.3A i 6.3-10A, więc musisz odczytac pobór prądu z tabliczki. najprawdopodobniej...
Wystarczy poczytać, kupić kilka katalogów czy książek traktujących n/t rozruszników jako takich i części do nich, poczytać ogólnie o silnikach prądu stałego, szeregowych, bocznikowych, z biegunami stałymi , rozrusznikach przekładniowych, charakterystykach momentu i prędkości obrotowej w funkcji napięcia i obciążenia, to temat rzeka, nie da się zawrzeć...
A ją się z Tobą nie zgadzam kolego retrofood, szlifierka działa jak najbardziej prawidłowo i będzie działać na zabezpieczeniu C16. Gdzieś napisałem, że nie będzie działała na takim zabezpieczeniu? Nie napisałeś, ale poparłeś tezę o odniesieniu maszyny do sklepu. Pozatym usunąłeś mòj wcześniejszy post w którym pisałem o zabezpieczeniu o większej...
No odpowiedziałem Ci już że będzie działać. Jeśli nie zamieścisz charakterystyki mechanicznej obu silników oraz charakterystyki obciążenia to nikt nic więcej nie wywróży.
1; 60A to bez obciążenia przy obciążeniu prąd wzrasta (można powiedzieć ) lawinowo. 2; Układ z tyrystorem załączy się na pełną moc a wyłączyć się nie do no chyba że akumlator się rozładuje. 3; Ze względu na charakterystykę silniki szeregowe nie dają się łatwo regulować , prosty układ bez kontroli obrotów nic tu nie poradzi. Można kupić na szrotach silnik...
(at)BrucieK .....oraz dwie rzeczy - pierwsza- charakterystyka silnika komutatorowego szeregowego w zastosowaniach AGD - samoistny wzrost momentu obrotowego proporcjonalnie do obciązenia - rzecz bezcenna np w wiertarkach czy mlynkach do kawy, lub odkurzaczach ( tu również wysoka prędkość obrotowa). Druga - to łatwa i tania w wykonaniu elektronika do...
... jak zmniejszyć prąd 205 -> 12V Zasilacze z przetwornicą impulsową mogą być zasilane zarówno AC, jak i DC, gdyż ich układ "zaczyna się" prostownikiem (mostkiem) i wyprostowany AC lub "przechodzący" DC jest przetwarzany impulsowo np. na 12V. Są dostępne handlowo takie zasilacze do ładowania akumulatorów, czyli do tego celu, o jakim piszesz. Kol....
Oblałeś ten egzamin, bracie. :cry: ....Uzwojenie pomocnicze (kompensacyjne), stosowane jest w maszynach DC szeregowo rownoległych, jako uzwojenie rownoległe (do zasilania wirnika -szczotek), w celu poprawy charakterystyki silnika - ograniczając możliwość ,,rozbiegania się " silnika szeregowego przy braku, lub zbyt małym jego obciążeniu mechanicznym....
RPi nie wysteruje silników bezpośrednio, ponieważ nie ma możliwości wyduszenia 100mA z pinu. Musisz jeszcze dokupić drivery do tych silników. Sporo tego w sklepach i nie opłaca się budować od podstaw. Ile będzie tych silników? Jak chcesz to zasilać? Musisz uwzględnić albo spory zapas wydajności prądowej zasilacza na moment rozruchu silników, albo napisać/zrobić...
Dlaczego nie można wykorzystać go do takich celów? Silnik ten, jako szeregowy silnik uniwersalny, ma "miękką" charakterystykę obciążenia - zależność obrotów od momentu obciążenia. Dlatego też włączenie go pod pełne napięcie zasilania i bez obciążenia na jego wale jest równoznaczne z jego "rozbieganiem się" - wartość obrotów wału wzrasta znacznie ponad...
Domyślam się że to transformator sieciowy, zamiast napięciem sieciowym można go zasilić podobnie niskiej częstotliwości prostokątem, nie będzie to rozwiązanie o dużej sprawności, nie będzie lekkie, nie będzie łatwo zmienić napięcie (inaczej niż odczepami) ale będzie to stosunkowo proste do ogarnięcia dla majsterkowicza. Przy tej samej częstotliwości...
Ograniczenie przepływu tak samo ograniczy pobieraną moc. Skąd takie rewelacje? Jeśli ta pompka rzeczywiście posiada silnik synchroniczny, jak zapewnia producent, to przy wzroście obciążenia wzrasta kąt obciążenia, wzrasta moment obrotowy i prąd pobierany przez silnik Przekłada się to też na wzrost mocy czynnej pobieranej przez silnik (podobnie zresztą...
Od strony technicznej: -charakterystykę silnika szeregowego określa się wzorem n=[U-(Ra+Rd)*I-Up]/(c*fi) Kolejno: U - napięcie zasilające I - prąd obciążenia Ra - suma rezystancji obwodu twornika Rd- rezystancja dodatkowa c - stała silnika fi - strumień silnika Up - spadek napięcia na szczotkach silnika Rozważając nagłe zdjęcie obciążenia (rozłączenie...
Z tego co wiem silnik szeregowy jest silnikiem uniwersalnym, może pracować z napięciem AC. Jest prościutki do sterowania ( napięciem lub pwm lub fazowo) więc nie trzeba jakichś szczególnych specjalizowanych sterowników. Można by go przełączyć na bocznikowy , bo szeregowe mają kiepską charakterystykę, ale to wymaga trochę wiedzy. Do Czego go chcesz użyć...
Taka różnica napięcia zasilania nie ma żadnego wpływu na silnik. Po prostu będzie się kręcił nieco szybciej. W rozsądnych granicach napięcie nie "przeciąża" silnika, przeciąża go prąd. Jeśli prąd utrzymasz poniżej maksymalnego to możesz go zasilić napięciem nawet 20-30% wyższym od nominału i powinien to spokojnie wytrzymać. Silniki 12 V pracują bezproblemowo...
Falownik zasilany z jednej fazy (230V), czy trójfazowo (400V) ? W drugim przypadku w połączeniu z silnikiem z uzwojeniami 230/400V I wyprowadzonymi 6 końcówkami można dociągnąć znamionowy moment do 87Hz i wykrzesać więcej mocy z silnika. Dobrze, że wybrałeś silnik o większym momencie. Typowe myślenie. Liczy się moment na wrzecionie nie wałku silnika....
Panowie i panie, w elektronarzędziach najczęściej stosujemy silniki szeregowe. http://obrazki.elektroda.pl/2904158700_1... Tak wyglądają potrzebne w tym sporze charakterystyki.
W sprzedaży są również urządzenia typu softstart, które za pomocą zmiany napięcia przeprowadzają płynny rozruch silników indukcyjnych (klatkowych). Regulacja prędkości silników indukcyjnych (klatkowych) za pomocą zmiany napięcia jest możliwa ale w ograniczonym zakresie i jest uzależniona od charakterystyki momentu obciążenia.
Bo to jest silnik prądu stałego...a dlaczego pracuje podłączony pod napięcie przemienne ? Bo ma prostownik, którym jest komutator ( szczotki ). Silnik prądu stałego jak już pewnie przeczytałeś posiada twornik ( najczęściej umieszczony na wirniku ), który możesz sobie nazywać uzwojeniem pracy ( choć ja nie pamiętam takiego określenia ) oraz magneśnicę...
Witam silniki na prąd (zmienny) - Przemienny to wszystkie tzw silniki indukcyjne synchroniczne lub asynchroniczne trój-fazowe lub jedno-fazowe z uzw rozruchowym i kondensatorem rozruchowym (przesuwnikiem fazy) wirnik przeważnie klatkowy krótko-zwarty uzw wirnika to pręty miedziane zwarte z obu stron pierscieniem, stad nazwa krótko-zwarty. wszystkie...
Silniki jednofazowe z kondensatorem rozruchowym nie mają prostych regulatorów obrotów, można najwyżej zastosować FALOWNIK, ale rozwiązanie jest drogie i z takim silnikiem działa tylko w stosunkowo niewielkim zakresie obrotów. Szeregowy regulator na tyrystorze lub triaku nie daje własciwie regulacji, tylko "psuje" charakterystykę silnika, zwiększając...
Chodzi mi o to ze w ksiazkach do nauczania przedmiotu takiego jak Maszyny Elektryczne sa opisane i to dosc dokladnie silniki pradu stalego ktore wyrozniaja sie na silniki samowzbudne, bocznikowe, szeregowe i bocznikowo szeregowe. W ksiazkach tych ladnie opisane sa nawet oznaczenia zaciskow uzwojen maszyn pradu stalego i tak uzwojenie twornika oznacza...
B16 przy 1300W i silniku szeregowym powinno bez problemu wystarczyć. Bezpiecznik topikowy (szczególnie zwłoczny) ma inną charakterystykę niż "automat", poza tym pozostaje pytanie co jeszcze masz podłączone pod zabezpieczenie B16. Tego czy silnik jest prawidłowo zamontowany i sprawny już tak łatwo nie sprawdzisz. Z tym "każdym egzemplarzem" to lekka...
Rozrusznik to silnik szeregowy prądu stałego Otóż nie każdy a ostatnio coraz mniej takich konstrukcji. Obecnie większość rozruszników w osobówkach to silniki z magnesami stałymi, czyli o charakterystyce bocznikowej.
Dowiem się w końcu jakie zjawisko fizyczne spowoduje zniszczenie komutatora? Tak. Zasilając silnik szeregowy prądu zmiennego prądem stałym, powodujemy "podniesienie" jego charakterystyki mechanicznej n=f(M), a więc zwiększenie zarówno pobieranego prądu jak i prędkości obrotowej, szczególnie w zakresie mniejszych momentów obciążenia. Można się przed...
Ad1.Ważne jest podłączenie koncówek cewek, w lewo skos czy w prawo , czy cewki są zamknięte czy otwarte: od tego zależy kierunek obrotów wirnika , jego prędkośc, gęstosc prądu na szczotkach,rozwijana moc. Raczej skos trzeba określac kazdorazowo przy nowym wirniku. Ad2.Nie ma jasnych zasad do wyznaczenia tego. Wszystko zależy od charakterystyki silnika,...
Koszmarny ,,doktorat" się tu robi! Dyskusja Teoretyka z Laikiem. Po pierwsze zapytam dlaczego taki silnik - silnik w zasadzie stałomomentowy (BLDC), trudny w sterowaniu? Bo tani ze szrotu ? Dlaczego nie silnik komutatorowy szeregowy ( Przepraszam Marku :D ) mający o wiele lepsza charakterystykę; moment obrotowy wzrasta wraz z obciążeniem, np. duży ,,wycieraczkowiec"...
To jest silnik z magnesami trwałymi na stojanie PMDC (ani on szeregowy ani bocznikowy bo nie ma uzwojenia na stojanie). dzięki za odp. naszukałem się w internecie charakterystyk silnika PMDC i nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że: silnik w momencie rozruchu ma maksymalny moment, który spada aż do zrównania się z oporami mechanicznymi (i elektrycznymi)...
Nie rzucaj się tak od razu na głęboką wodę, zacznij od prostszych rzeczy jak choćby wklejenie kodu w znaczniki C++ by można go było przeczytać. Zmierz sobie czas trwania impulsu używając millis() lub micros() z podziałem na etapy pomiaru przez switch case. A wklejony kod wygląda tak: [syntax=c]#include <ArduinoBLE.h> #define trigPin 0 #define...
Witam, stałego 3kV Tu mały dopisek, napięcie stałe prostowane jest na pokładzie lokomotywy i jest ono nie tylko użyte do zasilania silnika szeregowego, ponieważ spotyka się również lokomotywy, gdzie za pomocą falownika zamieniane jest ono na przemienne (trójfazowe) napięcie o zmiennej częstotliwości i zasilany jest wtedy głębkożłobkowy-klatkowy silnik...
Panowie,czy my się znamy na silnikach. Dla tak dużych mocy jedyną metodą regulacji obrotów jest zmiana częstotliwości napięcia zasilającego. Silniki asynchroniczne 'rozbiegają' do prędkości biegu jałowego. Przy obciążeniu mają poślizg, niewielki. Przy przeciążeniu wpadają w utyk. Dwa identyczne silniki możesz połączyć wałem. Prądy rozruchowe będą dosyć...
To jest silnik szeregowy, więc ma bardzo "miękką" charakterystykę, bez obciążenia zrozbiega sie do prędkości grożących rozerwaniem wirnika, a pod obciążeniem prędkości obrotowe są niskie. Dlatego wyposażono go w prądnicę tachometryczną, fabryczny układ z pralki reguluje kąt załączenia triaka tak aby uzyskać zadaną prędkość obrotową niezależnie od obciążenia,...
Ryzyko masz tu jeszcze jedno. Zwiększasz p-stwo rozbiegu bez obciążenia jeżeli to silnik uniwersalny szeregowy. Ponad 20 lat temu odstawiłem taki numer z silnikiem od radzieckiego odkurzacza czajki. Chciałem robić małą szlifierkę i puściłem go "jałowo" już po "reformie napięć" na 230V. Wyważenie nie było na tyle dokładne przy być może ~20 tys obrotów....
Sądzę Romoo, że triaki mogą się palić od łuku elektrycznego podczas przepalania żarówek bo wtedy charakterystyka prądowa MOŻE być klęską dla triaka. Czy próbowałeś filtrować wyjście z triaków? Kiedyś pomógł mi fitr typu T złożony z cewek szeregowo podłączonych i jednego małej pojemności kondensatora równoległego. MAŁEJ pojemności kondensator zbierze...
Są w zasadzie 2 charakterystyki silników elektrycznych prądu stałego: - silnik szeregowy ma stałą moc, więc ma największy moment przy zerowych obrotach, - silnik bocznikowy ma stałe obroty, a pobór prądu zależy od obciążenia momentem (ograniczenie: pobór prądu nie może przekroczyć wartości dopuszczalnej dla uzwojenia). Dla celów trakcyjnych stosuje...
Jeśli w zasilaczu jest ograniczenie prądu wyjściowego, to powinno spadać napięcie i rosnąć w miarę spadku poboru prądu. Tu zachowanie zależy od zabezpieczenia. W wielu zasilaczach laboratoryjnych jest zabezpieczenie CV/CC czyli po przekroczeniu nastawionego natężenia jest utrzymany stały prąd a napięcie spada stosownie do obciążenia. W takim wypadku...
Nie wiem po co Ci Atmega itp. Falownik ma zaimplementowany regulator PI. Do regulacji prędkości w funkcji temperatury powinien wystarczyć. Wystarczy czujnik temperatury (sądzę że termistor NTC 10k byłby ok, ale trzeba przeliczyć) i szeregowy rezystor tworzące dzielnik napięcia 10V i działające jak potencjometr. Charakterystyka sterowania nie będzie...
:arrow:jankolo Słabo wytłumaczono w tym pdfie, wręcz błędne mydlenie oczu, jakoby odpowiedzialna była charakterystyka pracy silnika, pff... Efekt jest widoczny nawet na najprostszych silniczkach... z cewką o dużej indukcyjności. Tu nawinięta cewka wiązką 7 żyłową bardzo cieniutkiego przewodu polutowanego bifilarnie, szeregowo 4+3... [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Przy trakcji kolejowej potrzebny jest duży moment rozruchowy przy ciężkim rozruchu i szeroki zakres zmiany obrotów. Dlatego zwykle w kolejnictwie przekładnia między silnikiem spalinowym a kołami to bezstopniowa hydrauliczna skrzynia biegów albo przekładnia elektryczna, tzn. silnik spalinowy -> prądnica z regulatorem -> elektryczne silniki trakcyjne...
Przydatny byłby schemat według którego podłączona została instalacja elektryczna z zapłonem VAPE. Przeglądając różne przykłady schematów w internecie można zauważyć pewne nietypowe i niezbyt dobre rozwiązania. Dla przykładu jeden ze schematów sugeruje podłączenie przewodu masowego regulatora napięcia bezpośrednio pod akumulator, co może stanowić ominięcie...
Kol. Zbigniew400 dałem ci szansę wyjścia z twarzą, ale z niej nie skorzystałeś. Może nie wiesz jakie silniki są w elektronarzędziach zasilanych z sieci, oświecę cię. Praktycznie we wszystkich takich elektronarzędziach są silniki szeregowe. O silnikach szeregowych pisano już latach 50 ubiegłego wieku, w podręczniku dla szkół zawodowych. Jest tam napisane,...
Według mnie potrzebujesz silnika szeregowego. Duży moment rozruchowy. Takie są np. w tramwajach, ale może być trudno znaleźć jakiś pod ręką, no i gabaryty nie te. Najszybciej znajdziesz silnik uniwersalny, który może pracować przy AC i DC, a charakterystyki mechaniczne ma takie, jak szeregowy (bo jest szeregowy). Pracują takie w wiertarkach, mikserach,...
Wśród silników prądu stałego wyróżniamy szeregowe i bocznikowe. Jesli bierzesz się za zasilanie jakiegoś, to wypadałoby poznać przynajmniej ich charakterystyki, bo to co piszesz Doszedłem do wniosku, że występują zbyt duże prądy rozruchowe nie najlepiej świadczy o poziomie Twojej wiedzy w temacie.
Witam kolegow Przyznam, ze nigdy sie nad tym specjalnie nie zastanawialem dlaczego diesle sa wrazliwe na odpalanie na zaciag a benzyny nie - to obserwacja z "praktyki warsztatowej". Byc moze przyczyna tkwi w tym, ze kiedy odpalamy samochod na zaciag to aby go uruchomic puszczamy nagle sprzeglo co powoduje gwaltowne szarpniecie walem, nieporownywalne...
Skombinuj kilka czajników i zmieniaj ich połączenia szeregowo-równoległe a i od biedy i żarówki nie zaszkodzą - tylko te są nieliniowe. I będzie dużo taniej niż z silnikiem z możliwością zmiany obciążenia.
Witam! To jest znany i sprawdzony układ, trzeba tylko pamiętać o tym, że ta regulacja jest najlepsza dla silnika DC z magnesami trwałymi - wówczas obroty są ± proporcjonalne do wartości współczynnika wypełnienia. Ponadto - dla takiego silnika - ponieważ moc jest iloczynem momentu x obrotu - obniżając 100 razy obroty obniżamy 100 razy moc (jeśli...
Właśnie chodzi o to że nie ma schematu :( A z wyjaśnienia zrozumiałem że chodzi o coś takiego: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en... schemat jest prawidłowy, a jako diody możesz użyć np. 1N4006 (1N4007). Kondensatot jest tu tylko filtrem i jego wartość nie jest krytyczna i 220 nF /250 V~ wystarczy. Tylko musi to...
Zle porównanie. Ruszac mozesz sobie nawet 10 sekund. A zeby rozruszac silnik musisz to zrobic dosc szybko. Niby jak przekladnia ma zmniejszyć prad... czyli tak: napiecie to samo.. prad zmniejszony bo jest przekladnia czylu do rozruchu yefo samego sil uka pktrzebunemy mniejsza moc???? Normalnie cuda. Bo kluczem jest właśnie moment obrotowy i charakterystyki...
To są tzw "termiki " czyli wyłączniki termiczne do silnika . „termik” zabezpieczy maszyny przed uszkodzeniem w przypadku pojawienia się zwarcia, przeciążenia lub zaniku fazy. Termik natychmiastowo odetnie zasilanie i uchroni maszynę przed niepożądanymi skutkami awarii sieci. Nie zgodzę się z kolegą !!! Nie jest to wyłącznik termiczny - sam niczego...
Właśnie o przepinanie wyprowadzeń wirnika mi chodziło. Mostek H by podpinał raz tak, a raz tak, w zależności w którą stronę by się miało kręcić. Dodatkowo będę musiał tam wrzucić regulację prędkości obrotów oraz regulowany soft start. Regulację prędkości dało by się pewnie zrobić pwm na triakach, co do regulowania soft startu jeszcze nie wiem. Jeśli...
Z tego co wiem to nie istnieje jakiś wzór określający zależność Przepływ=f(Napięcie) Można byłoby próbować kombinować ze wzorem na prędkość obrotową silnika obcowzbudnego prądu stałego. n=(Uzas-It•Rt)/kΦ Albo zawsze można byłoby wyznaczyć charakterystykę Przepływ=f(Napięcie) dla dużej ilości punktów i próbować ją aproksymować jakąś "ładną"...
Witam . Falownik do silnika 1-fazowego nie utrzyma momentu przy niskich obrotach . Poza tym jest tam uzwojenie rozruchowe i kondensator obliczony dla 50Hz. Szeregowe silniki prądu stałego mają większy moment przy niskich obrotach od silników prądu zmiennego . Najlepszą charakterystykę do tego zastosowania ma silnik BLDC. B.duży moment w całym zakresie...
Samowzbudny czyli szeregowy. Tutaj sprawa się trochę komplikuje ponieważ wraz ze zmianą obciążenia zmienia się prąd silnika a więc jego strumień i wówczas kfi nie byłoby stałe i należałoby je wyznaczać z charakterystyki magnesowania fi = f(I) .
Akurat stwierdzenie że od pralki Polar i 6-cio pinowy nię określa jednoznacznie co to za silnik ale wygląda na współczesny - szeregowy (w odróżnieniu od starych indukcyjnych z kondensatorem) Mam problem z ustawieniem obrotów silnika od pralki Polar (6 Pinowy). Wszystko podłaczyłem lecz działa on na najwyzszych obrotach Jako że to silnik szeregowy to...
witam kolego prosze po pierwsze uściślić co należy rozumieć z teksu "Chcialbym zapytac w jaki sposob i czy jest mozliwe (co musialbym miec) aby móc ładowac dodatkowy akumulator żelowy napieciem z instalacji samochdowej (z intalacji samochodowej mam min. 10A prad). " dlatego że inne mamy paramerty instacji gdy silnik pracuje / napiecie 14,4 V/ a inne...
Witam Robiłem dziś zakupy w spożywczym i oglądałem wiertarki stołowe :) Nie powiem że się zdziwiłem, ale większość ma silniki komutatorowe, co ma pewne uzasadnienie finansowe. Z ciekawośći zaglądnąłem na moją niebieską wiertarkę :) uspokajam Chiny nie Celma, silnik szeregowy ale przełącznik kierunku mechaniczny na kołach zębatych. Pamiętam też naszą...
doboru zabezpieczenia dla styczników bezpieczeństwa. Jakiego zabezpieczenia? Masz tam Kolego zabezpieczenie termiczne silnika w wyłączniku silnikowym i ono chroni silnik przed przeciążeniem i pracą niepełnofazową. Pierwszym pomysłem jest, aby zabezpieczyć układ wyłącznikiem nadprądowym o charakterystyce C. Owszem, ale zabezpiecza się indywidualnie...
Silnik można nazwać przetwornikiem wielkości elektrycznych na mechaniczne i odwrotnie, jego zachowanie w obwodzie elektrycznym będzie zależało od mechanicznego obciażenia, bez obciążenia niektóre silniki zachowują się jak rezystancja (prąd rośnie z napięciem) inne jak źródło prądowe (prąd mało zależy od napięcia), rozruch silnika powoduje zwiększony...
NIE MA układu umożliwiającego regulację silnika indukcyjnego od zera, z tej prostej przyczyny że aby nie przekroczyć indukcji w rdzeniu, zmieniając f trzeba proporcjonalnie zmieniać i U. Regulację w górę ogranicza wytrzymałość napięciowa izolacji, regulację w dół ogranicza przekrój (a raczej wytrzymalość termiczna) drutu. Po prostu silnik o mocy P =...
Dodano po 2 Zwiększanie częstotliwości powoduje że impedancja silnika wzrasta i tym samym moc przekazywana jest mniejsza niż by wynikało ze współczynnika wypełnienia PWM. Myślę nad tym zdaniem ... Podobnie jest z np. głośnikami, gdzie nawet jako kluczowy parametr do szacowania mocy jest podana impedancja a nie opór cewki zmierzony np. omomierzem. I...
Kolego kamilcomp po pierwsze silnik do odkurzaczy jak już wcześniej inni mówili są silnikami szeregowymi i będą sie kręcić bez znaczenia jak zasilisz je napięciem stałym czy przemiennym. Jednak silnik do odkurzaczy są budowane na wysokie obroty o ile sie nie mylę około 30 000 i z racji swojej budowy i charakterystyk mechanicznych nie nadają sie do takiego...
Witam kolegów. Właśnie przybieram się do zmiany przepływomierza klapkowego na termiczny, ale po analizie problemu nasunęło mi się pytanie. W jaki sposób w opracowanym układzie została rozwiązana kwestia temperatury zasysanego przez silnik powietrza? Co prawda większość aut ma układ stabilizacji temperatury zasysanego powietrza, ale w realnych warunkach...
Albo skorzystać z innej ładowarki takiej jak ta po prawej (fajna lekka z wiatraczkiem) Ta nie nadaje się, gdyż jest przeznaczona do pakietu 10S. Dla rozwiania wątpliwości... Charakterystyka obciążenia akumulatora Li_Ion ma najmniejsze nachylenie w zakresie napięć 3,6 - 3,7V. Oczywiście zależy to od rodzaju i producenta ogniwa, ale zwykle najbardziej...
1. możesz również uzyć do tego stabilizatorów z szeregowym elementem regulacyjnym (jakiś tranzystor bipolarny mocy, MOSFET, IGBT); możesz tez użyć układu z jonówką ;) 2. do podwyższania napięcia zmiennego sinusoidalnego możesz zastosowac transfotmator o przekładni zwiększającej napięcie; możesz również użyć kondensatorowego podwajacza napięcia. 3. do...
Spróbuj uzyskać na silniku indukcyjnym kilka prędkości wirowania. bez problemu - falownik sie kłania Do tego dochodzi ekonomia - redukowanie kosztów produkcji. Silnik komutatorowy o porównywalnej mocy to mniej żelaza i mniej miedzi. też nie, bo silnik komutatorowy to skomplikowany twór - komutator, szczotkotrzymacz etc Ok, nie zgadliście Panowie, punktów...
Witam Pamietam ze na laborkach z maszyn byl taki silnik o ktorym nasz prowadzacy wspominal ze jesli sie go zle wysteruje to nastapi rozkrecenie do samozniszcenia Czytalem w sieci o tych silnikach i to do czego dotarlem to jedynie charakterystyki momentow i napiec i sprawnosci. Nie widzialem opisow zwiazanych z przczynami czemu tak sie dzieje. Czy moglby...
https://www.nussbaum-gmbh.de/halbleiter/ tutaj wspomniany element. Półprzewodnikowe urządzenia opóźniające przełączanie serii SV Urządzenia opóźniające przełączanie typu SV bazują na zależnych od temperatury półprzewodnikowych rezystorach o charakterystyce NTC. Stanowią proste rozwiązanie do opóźniania operacji przełączania lub rozdzielania dwóch operacji...
Witam. Silnik wykonawczy to zwykły silnik, tyle że o dużej mocy. Przeważnie stosuje się silniki szeregowo-bocznikowe. Zaletą tych silników jest stosunkowo duży moment rozruchowy (większy niż w bocznikowym). Stosuje się teżsilniki bocznikowe, tam gdzie rozruch jest łagodny np. w maszynach poligraficznych tłoczenie dostawiane jest po uprzednim "rozpędzeniu"...
silnik charakterystyka wykres charakterystyka silnik silnik liniowy charakterystyka
z18xe wymiana silnika honda civic termostat podświetlenie łącznika
tester rezonatorów kwarcowych ogrzewanie basenu
Sharp LC-40FG5242E – najnowszy firmware V1.36, aktualizacja USB i online, UMC Poland Lokalizacja modułu PTCU w Mercedesie W213 200d 2019