Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
Silnik można nazwać przetwornikiem wielkości elektrycznych na mechaniczne i odwrotnie, jego zachowanie w obwodzie elektrycznym będzie zależało od mechanicznego obciażenia, bez obciążenia niektóre silniki zachowują się jak rezystancja (prąd rośnie z napięciem) inne jak źródło prądowe (prąd mało zależy od napięcia), rozruch silnika powoduje zwiększony...
Który silnik lub jaki silnik bierze najmniej prądu w amperach niezależnie od napięcia zasilania? DC lub AC bez różnicy... Topologia silników bez znaczenia... Szeregowy typ silnika jak z pralki, kocham takie silniki. Szukam jak największej mocy lub największej średnicy wirnika, najlepiej małej mocy, a dużej średnicy wirnika o zbyt dużym momencie obrotowym...
Witam, prosze o pomoc w znalezieniu informacji na temat silnika szeregowego. Zasada działania, budowa, schemat zastepczy, charakterystyki, wzor na moment.
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Witam serdecznie państwa dziękuję za rozmowę i odpowiedzi. *Zlotaroczka kolego. Mocniejszy silnik odpada że względu na większy prąd i mniejsze zastosowanie niższe napiecie. Nic w tych innych silnikach mi nie pasuje. No i nie szerogowy typ. Inna charakterystyka pracy silnika. No mam silnik 28V i 2500W odpada mi to bo 125A... Dziękuję bardzo. Wolę już...
To silnik szeregowy więc wirnik ze stojanem łączy się szeregowo, silnik szeregowy ma bardzo miękką charakterystykę - niskie obroty przy dużym momencie i diabelnie wysokie bez obciążenia (jest ryzyko zniszczenia silnika przez rozbieganie) , dlatego oryginalny regulator wykorzystuje prądniczkę tachometryczną - bez sprzężenia zwrotnego obroty pralki nigdy...
Dobrym odwzorowaniem silnika szeregowego jest zwyczajny kondensator (pojemność rzędu faradów). Charakterystyka zewnętrzna takiego silnika jest podobna do char. ładowania kondensatora. Rezystancje silnika odwzorowuje oczywiście rezystancja włączona szeregowo. Podobnie z indukcyjnością. Ew. straty można wyrazić rezystancją włączoną równolegle.
W oryginalnym sterowaniu jest bezpiecznik 15A więc silnik napewno w cyklu pracy nie pobiera więcej tylko tyle że tam jest sterowanie procesorem z miękkim startem . Wcale nie na pewno, wiele bezpieczników wytrzyma 50-100% większy prąd niż nominalnie przez długi czas, a przez sekundę nawet 2-5x więcej, przykładowa charakterystyka bezpieczników: https://obrazki.elektroda.pl/4422963400_...
Falownik zasilany z jednej fazy (230V), czy trójfazowo (400V) ? W drugim przypadku w połączeniu z silnikiem z uzwojeniami 230/400V I wyprowadzonymi 6 końcówkami można dociągnąć znamionowy moment do 87Hz i wykrzesać więcej mocy z silnika. Dobrze, że wybrałeś silnik o większym momencie. Typowe myślenie. Liczy się moment na wrzecionie nie wałku silnika....
To jest silnik z magnesami trwałymi na stojanie PMDC (ani on szeregowy ani bocznikowy bo nie ma uzwojenia na stojanie). dzięki za odp. naszukałem się w internecie charakterystyk silnika PMDC i nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że: silnik w momencie rozruchu ma maksymalny moment, który spada aż do zrównania się z oporami mechanicznymi (i elektrycznymi)...
Witam Chciałbym się dowiedzieć, czy te charaktertstyki są dobrze narysowane, z drugą charaktertystyką mam problem dlatego narysowałem ją dwa razy, czy któraś z nich jest dobrze narysowana? http://obrazki.elektroda.pl/4637109400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9803137500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5708378000_1...
Akurat stwierdzenie że od pralki Polar i 6-cio pinowy nię określa jednoznacznie co to za silnik ale wygląda na współczesny - szeregowy (w odróżnieniu od starych indukcyjnych z kondensatorem) Mam problem z ustawieniem obrotów silnika od pralki Polar (6 Pinowy). Wszystko podłaczyłem lecz działa on na najwyzszych obrotach Jako że to silnik szeregowy to...
Co jest bardziej wytrzymałe na przeciążenia (lub efekt tzw. "rozbieganie")? Silnik, który ma mniej uzwojeń wzbudzenia, ale nawinięty grubszym drutem, czy ten co ma to na odwrót? I który teoretycznie będzie sprawniejszy, mocniejszy? Zakładając, że oba silniki są praktycznie takie same oraz mają tę samą moc.
Witam...ma moze ktoś jakieśmateriałna temat Charakterystyki eksploatacyjne silnika synchroniczego
Witam Jest to dość duży silnik i dość stary. Oczywiście jest to silnik trójfazowy z regulacja obrotów od ok 280 do ponad 2000. Na osi w silniku z jednej strony są trzy pierścienie i szczotki podobne jak w alternatorze w aucie a z drugiej jest komutator i szczotki takie jak w "normalnym" sprzęcie warsztatowym. Regulacja obrotów polega na mechanicznej...
Nie znam szczegółowych parametrów żadnego z elementów obwodu, ale... 1. Transformator dość jest drogi i ciężki. 2. W większości silników charakterystyka obrotów zupełnie nie pokrywa się ze zmianą napięcia. Dlatego obniżenie napięcia do połowy może całkowicie zatrzymać obroty, bardzo zwolnić, albo bardzo nieodczuwalnie je zmienić. Proponuję nie transformator,...
Interesuje mnie moc pobrana moment nie jest dla mnie istotny. Dodam, że silnik pracuje z wentylatorem turbiną (taką jak w odkurzaczu). Silnik normalnie będzie pracował z częstotliwością znamionową w USA ale do testów W PL muszę sobie jakoś przeliczyć moc pobraną. Prosił bym bardzo o wzory jeśli takowe są. Są, ale to zagadnienie złożone. Dla Twoich...
Przebieg momentu przypomina połówkę paraboli. Wynika to stąd, że moment silnika jest proporcjonalny do iloczynu prądu twornika i strumienia magnesującego. Strumień z kolei jest proporcjonalny do prądu uzwojenia wzbudzenia, które w silniku szeregowym jest jednocześnie prądem twornika. Czyli przebieg momentu jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Obroty...
Witam. Ad 1. Tu: http://www-users.mat.uni.torun.pl/~bala/... i tu: http://www.automatykaonline.pl/poradnik/... i ogólnie tu: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=siln... ad.4 http://home.agh.edu.pl/~kcs/materialy/pr... http://www.el.pcz.czest.pl/~za/stud/term...
Witam mam kilka pytan z maszyn elektryczych na ktore nie moge znalezc odpowiedzi :/ 1.Przedstawic przebiegi ch-k mechanicznych silnika szeregowego pradu stalego pracujacego z pelnym wzbudzeniem, z bocznikowanym uzwojeniem wzbudzenia i z bocznikowym uzwojeniem twornika. 2. W jaki sposob wyznacza sie ch-ki regulacji silnika szeregowego pradu stalego?...
... jak zmniejszyć prąd 205 -> 12V Zasilacze z przetwornicą impulsową mogą być zasilane zarówno AC, jak i DC, gdyż ich układ "zaczyna się" prostownikiem (mostkiem) i wyprostowany AC lub "przechodzący" DC jest przetwarzany impulsowo np. na 12V. Są dostępne handlowo takie zasilacze do ładowania akumulatorów, czyli do tego celu, o jakim piszesz. Kol....
W silniku elektronarzędzi , jest zastosowany silnik szeregowy prądu zmiennego i ma podobną charakterystykę. Przede wszystkim! Przeważnie stosowane są silniki szeregowe prądu przemiennego, które mają zupełnie inne charakterystyki niż silniki asynchroniczne.
Nie jestem specjalistą O to to właśnie, skoro piszesz ze silnik szeregowy jest najbardziej energochłonny. Tu nie o energochłonność chodzi, a o sprawność silnika w przetwarzaniu energii elektrycznej w mechaniczną. Natomiast prawdą jest że Farady zbudował pierwszy silnik elektryczny z wykorzystaniem magnesów. Na marginesie silnik szeregowy DC ma najlepsza...
Najlepiej podeślij schemat zasilania urządzeń z wartościami mocy tych urządzeń, oraz wartościami i charakterystykami zabezpieczeń. Podaj też przekroje żył kabli zasilających. Wszystko od rozdzielni głównej aż do końcowych odbiorów. Napisz też jakie to są odbiory i jaką mają moc. Np silnik szeregowy o mocy 2kW. Może niewłaściwą drogą idziesz. Z tego...
Jak chcesz budować samemu, rozważ ten układ: SG2525 https://www.tme.eu/pl/details/sg2525an/r... Stary jak świat, dobrze opisany, ma wyjście push-pull więc mosfety steruje bezpośrednio, wszystko da się w nim ustawić / jest wyprowadzone (częstotliwość, wzm. napięciowy, zabezpieczenie prądowe). Pracuje 8-35V...
No to moze zapytam inaczej: jaki był oryginalny silnik? Dlaczego silnik nie chce ruszyć? Charakterystyki silnika szeregowego i bocznikowego trochę jednak się różnią ale wydaje mi się, ze i tak powinien ruszyć.
Nie napisałeś, jakiego typu jest silnik, ale myślę, że przy tak małej mocy mało sensowne wydaje się dokładanie specjalnego układu ze wzgledu na trwałość silnika, chyba że: Zależy Ci wyjatkowo na niezawodności, lub moment obciążenia w czasie startu jest duży, lub mechanizm z jakiegoś powodu powinien mieć zwiększony czas przyspieszania, lub chcesz ograniczyć...
Potencjometr użyty jako rezystor szeregowy zmieni charakterystykę silnika, będzie bardziej nachylona (moment będzie szybciej spadał ze wzrostem prędkości obrotowej). Odwrotnie - opór szeregowy zmniejsza wpływ szybkości na moment. Układy do sterowania silników miały taką charakterystykę, że napięcie rosło przy wzroście prądu, i prąd był ograniczony...
Nie silnik BLDC ma płaska charakterystykę momentu, i zależna od sposobu połączenia uzwojeń. Tu szczotkowy silnik szeregowy wygrywa.
Obecnie nie są ekologiczne z tego powodu że za dużo prądu pobiera z akumulatora silnik bez skrzyni biegów które sa bezpośrednio połączone z kołami albo przez małą przekładnię zebatą które nic nie dają do jazdy pod górę. Bo każda góra zabija akumulatory w sensie sprint rajd cisnięcie holowanie przyczepki ...każdy rajd zmniejsza wydajność akumulatora...
(at)jaskohospodar Za zmiane charakterystyki silnika. Porownaj charakterystyki silnika DC szeregowego i równoległego. W skrócie mozna powiedzieć, że w silniku czysto szeregowym prąd wirnika maleje, a obroty wzrastają do nieskonczoności. W silniku rownóleglym ustala się pewna równowaga pomiędzy prądem wirnika, prądem stojana i obrotami. To tak bardzo...
marek_Łódź - ten silniczek ma tylko i wyłącznie napędzaćmi ten zmutowany alternator a skrzynia potrzebna mi do lepszel dynamiki auta więcej obrotów silnika i mniejsze obr. na wale napędowym po wyjściu z e skrzyni to lepsza moc takie mam zdanie zasada podobna jak w rowerze górskim - co Ty na to? Do tego samego w tramwajach stosowano silniki szeregowe...
No tak tylko rozrusznikiem jako silnikiem się ciężko steruje ze względu na duże prądy jak i charakterystykę silnika szeregowego natomiast do przysłowiowego "palenia gumy" jest OK. Pozdro RUBIK
Od kiedy silnik jednofazowy o mocy 1.1 kW ma prąd 16A ??? jeśli jest przycisk włącz-wyłącz to jest to wyłącznik silnikowy. ten stary się nie nadaje. Prąd tego silnika to ok. 6A, trzeba odczytac z tabliczki - pisze na niej pobór prądu. Wyłączniki silnikowe są w zakresach od 4-6.3A i 6.3-10A, więc musisz odczytac pobór prądu z tabliczki. najprawdopodobniej...
Jak kiedyś uczono mnie w szkole z ogranizceniem obrotów silnika szeregowego nie będzie łatwo. Charakterystyka silnika to utrudnia. Niestety moim zdaniem należałoby stsować całkiem dodatkowy ogranicznik obrotów oparty na ich pomiarze a nastepnie regulacji napiecia zasilania. Chodzi o to, że zmiana obciążenie powoduje zmiane ilości obrotów.
Trzeba będzie się trochę poduczyć o pracy wentylatorów.:-) Zacznij od charakterystyki mechanicznej silnika szeregowego. Tego w odkurzaczach.
Sprawa nie dotyczy tylko gabarytów! Silnik w odkurzaczu to silnik SZEREGOWY, którego charakterystyka jest hiperbolą w układzie współrzędnych: obroty - moment (stała moc). Prąd wirnika i prąd stojana są TAKI SAME, więc wymiana jednego z elementów może dać nieoczekiwane przeciążenie drugiego elementu, na dodatek mogą się zmienić obroty: jak "w dół", to...
To z silnikiem gdzie spada wzbudzenie wraz z obrotami nijak się ma do alternatora, bo tam mechanizm wzbudzania jest inny. Zresztą coś Ci się pomyliło bo silniki obcowzbudne mają akurat takie same charakterystyki jak silniki z magnesami trwałymi. Spadek wzbudzenia następuje w silnikach "samowzbudnych" czyli szeregowych.
witam z powyższych postów na razie nic nie wynika - Panowie. nie dowiedziałem się jaki to silnik - szeregowy , bocznikowy , szeregowo-bocznikowy , obco-wzbudny , a może z magnesami stałymi. Każdy z tych silników ma inną charakterystykę pracy i momentu. Największy moment rozruchowy ma na ten przykłąd silnik szeregowy, ale niestabilne obroty. pozdrawiam
... nie jest to kwestia konstrukcji samego silnika ... To jest zależne właśnie od konstrukcji silnika! Zwróć uwagę na charakterystyki silników: komutatorowego szeregowego (taki, jak w wiertarce) i indukcyjnego. Silnik komutatorowy pobiera stałą moc, zatem przy najniższych obrotach ma największy moment napędowy, a silnik indukcyjny przy najniższych...
Dozwojony czyli szeregowo-bocznikowy??
RPi nie wysteruje silników bezpośrednio, ponieważ nie ma możliwości wyduszenia 100mA z pinu. Musisz jeszcze dokupić drivery do tych silników. Sporo tego w sklepach i nie opłaca się budować od podstaw. Ile będzie tych silników? Jak chcesz to zasilać? Musisz uwzględnić albo spory zapas wydajności prądowej zasilacza na moment rozruchu silników, albo napisać/zrobić...
Silnik prądu stałego SZEREGOWY ma charakterystykę przydatną dla Ciebie: - na niskich obrotach ma duży moment, - w miarę spadku momentu, jakim jest obciążony - jego obroty wzrastają. Zobacz tutaj: http://www.zsmosina.pl/publikacje/maleck... , strona 16.
A ją się z Tobą nie zgadzam kolego retrofood, szlifierka działa jak najbardziej prawidłowo i będzie działać na zabezpieczeniu C16. Gdzieś napisałem, że nie będzie działała na takim zabezpieczeniu? Nie napisałeś, ale poparłeś tezę o odniesieniu maszyny do sklepu. Pozatym usunąłeś mòj wcześniejszy post w którym pisałem o zabezpieczeniu o większej...
Taka różnica napięcia zasilania nie ma żadnego wpływu na silnik. Po prostu będzie się kręcił nieco szybciej. W rozsądnych granicach napięcie nie "przeciąża" silnika, przeciąża go prąd. Jeśli prąd utrzymasz poniżej maksymalnego to możesz go zasilić napięciem nawet 20-30% wyższym od nominału i powinien to spokojnie wytrzymać. Silniki 12 V pracują bezproblemowo...
Wystarczy poczytać, kupić kilka katalogów czy książek traktujących n/t rozruszników jako takich i części do nich, poczytać ogólnie o silnikach prądu stałego, szeregowych, bocznikowych, z biegunami stałymi , rozrusznikach przekładniowych, charakterystykach momentu i prędkości obrotowej w funkcji napięcia i obciążenia, to temat rzeka, nie da się zawrzeć...
No odpowiedziałem Ci już że będzie działać. Jeśli nie zamieścisz charakterystyki mechanicznej obu silników oraz charakterystyki obciążenia to nikt nic więcej nie wywróży.
Rozrusznik nie jest przystosowany do ciągłej pracy, a już na pewno nie na podniesionym napięciu. Wytrzyma godzinę, dwie i to nie obciążony , jak obciążysz choćby mocą fabryczną, to przegrzeje się w 10 min. Pogrubienie moje. Na elektrotechnice wkładano nam w głowę, że silnik szeregowy (a tradycyjny rozrusznik to właśnie taki silnik) NIE MOŻE pracować...
Nie rzucaj się tak od razu na głęboką wodę, zacznij od prostszych rzeczy jak choćby wklejenie kodu w znaczniki C++ by można go było przeczytać. Zmierz sobie czas trwania impulsu używając millis() lub micros() z podziałem na etapy pomiaru przez switch case. A wklejony kod wygląda tak: [syntax=c]#include <ArduinoBLE.h> #define trigPin 0 #define...
Te 230V jest tylko w gniazdku UPS-a i w kablu łączącym do wiertarki, więc nigdzie się "nie pęta", co za problem? Narażenie na wilgoć jest takie samo dla prądnicy samochodowej, jak i dla wiertarki. Wiertarka ma przewagę: jest gotowa, o właściwej mocy i charakterystyce (silnik szeregowy), na dodatek z regulacją.
Sądzę Romoo, że triaki mogą się palić od łuku elektrycznego podczas przepalania żarówek bo wtedy charakterystyka prądowa MOŻE być klęską dla triaka. Czy próbowałeś filtrować wyjście z triaków? Kiedyś pomógł mi fitr typu T złożony z cewek szeregowo podłączonych i jednego małej pojemności kondensatora równoległego. MAŁEJ pojemności kondensator zbierze...
Ograniczenie przepływu tak samo ograniczy pobieraną moc. Skąd takie rewelacje? Jeśli ta pompka rzeczywiście posiada silnik synchroniczny, jak zapewnia producent, to przy wzroście obciążenia wzrasta kąt obciążenia, wzrasta moment obrotowy i prąd pobierany przez silnik Przekłada się to też na wzrost mocy czynnej pobieranej przez silnik (podobnie zresztą...
Oblałeś ten egzamin, bracie. :cry: ....Uzwojenie pomocnicze (kompensacyjne), stosowane jest w maszynach DC szeregowo rownoległych, jako uzwojenie rownoległe (do zasilania wirnika -szczotek), w celu poprawy charakterystyki silnika - ograniczając możliwość ,,rozbiegania się " silnika szeregowego przy braku, lub zbyt małym jego obciążeniu mechanicznym....
charakterystyka silnik silnik charakterystyka wykres charakterystyka silnik
cewka zapłonowa felicja jednofazowe obwody zapłon minarelli
Nieregularne działanie ciepłej wody po wymianie zaworu i pompki Czy kierownica z Seata Leona II pasuje do Seata Altea 2005?