Zaświecenie się kontrolki zbyt wysokiej temperatury nie świadczy jeszcze o przegrzaniu silnika , o przegrzaniu można mówić jak wywali płyn przez korek w zbiorniku wyrównawczym.W tych silnikach kontrolka podwyższonej temperatury płynu chłodzącego świeci się z wielu powodów ,nie koniecznie z powodu przekroczenia dopuszczalnej temperatury pracy silnika.
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
Może i masz rację, ale dlaczego np. ten czujnik jest skalowany na 116 stopni? Moim zdaniem skoro kontrolka przegrzania włącza się w tej temperaturze to i silnik jest do tego przystosowany że dopiero informuje o tym jak osiągnie taką temperaturę. Inaczej było by to nielogiczne, praca silnika w maksymalnej temperaturze 100 stopni, a kontrolka dopiero...
Komputer wykrył awarie wentylatora auto łapie temperaturę, a wiatrak się nie załącza. możliwe że spalony bezpiecznik albo gdzieś przewód nie łączy. Nie ma związku z niewłaściwą pracą silnika
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Jak tylko mrozy odpuszczą to na pewno tak zrobię, a na razie czekam na zestaw naprawczy... Już membrana wymieniona, okazało się że elektrozawory były otwierane przez centralkę po 5 sekundach zwłoki. Teraz mam ustawione tak, aby otwierały się po osiągnięciu temperatury przełączenia... Pozdrawiam.
Zdejm wtyczke z potencjometru przepustnicy albo z czujnika temperatury cieczy.Napewno po chwilowej pracy z taka usterką komputer silnika zarejestruje usterkę.
Fiat Seicento poj 900 cm rok 2000 z instalacją gazowa na sterowniku BINGO -M Mam taką przypadłość dzieje się to gdy temperatura spada pon 0 . Nie mogę uruchomić samochodu , sprawdziłem podawanie paliwa jest ok , przyczyna brak iskry , po kilku nawet ok 10 razy próbach uruchomienia silnik odpali. Jak silnik się uruchomi to w tedy już jest ok nawet wyłączenie...
Pytanie tylko :co ma wspólnego temperatura silnika z czujnikiem obrotów? Nagrzany silnik nie sprawia żadnych problemów.Podejrzwałbym prędzej wtrysk ,ale opinie innych mogą być lepsze od moich spostrzeżeń.Pozdrawiam
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Bez sondy i czujnika temperatury ten silnik powinien pracować względnie prawidlowo. Skoro tak nie jest problem leży gdzie indziej. Może się napinacz rozrządu rozleciał i łańcuch przeskoczył.
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
natomiast w zbiorniczku wyrównawczym wywaliło płyn. Jeżeli odkręciłeś korek zbiorniczka podczas pracy silnika i silnik pracował jeszcze jakiś czas przy otwartym zbiorniku wyrównawczym to mogło (choć nie musiało) się to zdarzyć. Układ chłodzenia jest tam ciśnieniowy i przy otwartym zbiorniku może dochodzić do takich "anomalii". Czasami takie zachowanie...
Była tu mowa o tym, że trzeba ukarać projektanta samochodu za brak wskażnika temperatury. Całkowicie popieram, miałem swego czasu bardzo dobry samochód Dacia 1310p, (moim zdaniem lepszy niż Fiat 125p), ale właśnie w tej Daćce nie było wskażnika temperatury, tylko kontrolka przekroczenia dopuszczalnej temperatury. Dorobiłem więc taki wskażnik w oparciu...
Czy to silnik 900 ? Jesli tak to objaw bardzo często spotykany w niskich temperaturach , pomagała wymiana świec na firmy iskra polskie i problem znikał no chyba że u ciebie mamy do czynienia z zupełnie inną sytuacją
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Po pracy jak odpaliłem silnik świecił się check, ale przejechałem kilkanaście metrów i zgasł. Bez problemów dojechałem do domu. Mutiecuscan nie pokazuje żadnych błędów, da się jakoś odczytać stare kody? Testowałem nagrzewanie się płynu. Silnik nagrzewa się do ok 98 stopni i załącza się wentylator zbijając temperaturę do 92-93. Przejechałem się też podłączonym...
Wiem że te auta tak mają, ale szukam innych opcji co by poprawić chłodzenie szczególnie w mieście. Co tu chcesz poprawiać? Skoro wentylator się włącza więc tak musi być, aby utrzymał właściwą temperaturę silnika. jak się włączy to po paru minutach schładza płyn i wszystko w porządku. Kontrolka przegrzania się nie zapala więc chłodzenie jest wystarczające,...
Najlepiej zrób odzielny czujnik do wskaźnika bo możesz inaczej narozrabiać w pracy ECU. Proponuje LM35 tylko wersja na 125 stopni(sprawdź katalog) i wskaźnik cyfrowy z AVT np 200mV z dzielnikiem 1:10.
Witam:), Więc tak. Duży krok nastąpił przy tym moim problemie. Programem Tzok-a udało mi się połączyć z moim sterownikiem ECU:). Czyli pół problemu z głowy :). I teraz tak w błędach odczytałem błąd sondy lambda i drugi błąd centralka CODE niezaprogramowana ( nie wiem co to ,,Centralka CODE niezaprogramowana")??? Ale po usunięciu błędów ta centralka...
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Witam. Mam dziwny problem z obwodem wentylatora układu chłodzenia,mianowicie przepala się co pewien czas bezpiecznik 30A za akumulatorem.Styki, przewody i wyłącznik są w nienagannym stanie,wentylator obraca się lekko,silnik pobiera 7,7A podczas pracy,jedynie przy ruszaniu wskazówka amperomierza skacze na krótko do końca 20A skali.Jednak podczas stania...
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
W Twoim aucie jest stara (czytaj upośledzona) konstrukcja regulacji pracy silnika . Oczywiście nie mam tu nic złego na myśli . W tym silniku masz czujnik pozycji przepustnicy , sonda Lambda , oraz map sensor które kontrolują prace i są ważne każda anomalia powoduje zła prace lub nadmierne spalanie paliwa w tym wypadku. Przede wszystkim szczelny dolot...
Witam panowie. Dziś jest u mnie pogoda jak to się mówi pod psem więc nici z prac przy moim bzyku na dworze, po za tym musiałem zamówić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, bo nie mieli na stanie sklepu. Jutro po g. 13 będę go miał i oczywiście zamontuję i od razu dokonam testu na trasie. O wynikach poinformuję.
Kontrolka gaśnie, zawory nie hałasują. Z tego co zauważyłem to złe odpalanie występuje jak temperatura spadnie poniżej 10 st. Im zimniej tym dłużej skręca się na prawidłową pracę. Czujniki temperatury wody i powietrza wskazują dobrze. Dzisiaj podłączyłem i zauważyłem że faktycznie samochód zaczyna prawidłowo pracować jak podciśnienie spadnie poniżej...
To właśnie ten termiczny czujnik temperatury zabudowany w dolnej części na boku chłodnicy jest odpowiedzialny za prawidłową pracę wentylatora i załącza wentylator gdy temperatura płynu w chłodnicy podniesie się w chłodnicy do około 100*C Sprawdż jeszcze przewód zakończony gniazdem a wchodzący we wtyk zabudowany na silniku wentylatora.Wtyk na silniku...
Miałem takie w pracy jako służbowe: jazda po mieście. Na kartach drogowych braliśmy normę paliwa ok 7l. Ale realnie one potrafiły spalić nawet 9l. Dużo zalezy od tego czy jeżdzisz po mieście i krótkie odcinki. Zimny silnik też ma większy apetyt na paliwo. Ja sprawdziłbym oprócz termostatu: czujnik temperatury i to co podpowiada kolega Strumień Świadmości.
Co do tego audi a3 powyżej, to wbrew tego, co niektórzy tam próbują się domyślać, to to auto z tego rocznika tak właśnie mniej więcej jest warte, może nawet i mniej. Ponadto jest to 3-drzwiowka, w też znacząco wpływa na cenę w porównaniu do 5d. ps. Sonda lambda przy zimnym silniku (tzn. jak ona sama nie osiągnie odpowiedniej temperatury pracy) nie pracuje....
Odczytaj błędy programem IAW SCAN2 może skasujesz. Wymiana sondy pewnie nie pomoże skoro masz uszkodzoną pamięć RAM i ROM więc pewnie nie robi korekty pod kątem wskazań sondy. Kontrolka wtrysku zgaszona jak jedziesz? Z tego co wiem uszkodzenie pamięci sterownika objawia się ciągłą pracą pompy paliwa kiedy kluczyk przekręcisz a nie odpalisz auta, kiedy...
I wtedy czyja wina mechanika bo nie sprawdził ? czy kierowce bo zlekceważył kontrolki ? Gdyby zlekceważył kontrolki i kontynuował pracę silnika to definitywnie kierowcy bo nie dostosował się do wskazań kontrolek. Być może myśląc że "jakoś dam radę". Dodano po 3 Jedna uwaga, czujnik temperatury cieczy, który nie jest w niej zanurzony, nie wskazuje prawidłowo....
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Witam. Posiadam od trzech lat Seicento z silnikiem 1.1 mpi bez LPG. Przebieg przy kupnie 90 tysięcy, obecnie dochodzi 120 tyś. Od jakiegoś roku obserwuję niepokojące zjawisko, które brzmi jak spalanie stukowe. Otóż słyszę dziwne dzwonienie z silnika, które pojawia się w losowych momentach. Czasem potrafi kilka tygodni go nie być, a czasem są dni że...
Witam! Wiem że były podobne tematy, ale nic z nich nie wywnioskowałem. Odpalam autko po nocy o temperaturze ok. -5 stopni, jest niby ok. Jednak w pracy silnika słychać taki jakby malutki stukot. Obroty są równe, ale nie wiem jakie bo mam zegarek zamiast obrotomierza :) Po dodaniu minimalnie gazu, samochodem zaczyna trząść, silnik cały chodzi. Ewidentnie...
Można, ale odbije się to na trwałości parownika i spowoduje problemy z adaptacjami sterownika wtrysku benzyny... przy silniku 1.8/2.0 to wiosną/jesienią to tak z 1km/5min na benzynie musisz przejechać, zimą na takich odcinkach to będziesz jeździł praktycznie na samej benzynie. Na takie dystanse to kup sobie Pandę z silnikiem 1.1... a nie krążownik pokroju...
Jaka instalacja LPG? FABRYCZNA FIATOWSKA - coś włoskiego. Tyle co o niej wiem to to, że ma pojedynczy filtr gazu (dopiero co wymieniony - bo myślałem,że się zapchał). Widzę krokowca na węzu, żadnej śruby (a więc instalacja nie-garażowa, gazownik to potwierdził), gaz podawany jest w fazie lotnej w taki pierścień pod dekiel filtra powietrza - moim zdaniem...
Dzień dobry, cześć! Od pewnego czasu mam problem z Fiatem Seicento 1.1 Mpi rok 2003 z gazem sekwencyjnym. Opis problemu: Po przejechaniu ok. 50 km bez postojów włącza się kontrolka check engine oraz włącza się wentylator (mam podciągniętą małą diodę od stycznika który włącza i wyłącza wentylator więc nie zdaję się tylko na słuch). Dojeżdżam codziennie...
Wyglada na brak zasilania. Bezpiecznik dobry??????. To sprawdź wiązke przedewszystkim pod akumulatorem. bezpiecznik sprawdzony, jeszcze rozbiorę i sprawdzę wiązkę pod akumulatorem... Dodano po 6 Witam. Nie napisałeś, czy to SPI czy MPI. W MPI pod klapą silnika z prawej strony nad sterownikiem silnika pod czarną "klapką" masz 2 czerwone przekaźniki...
Witam Mam czasami problem z poprawną pracą silnika na gazie. Przy temperaturze ok 5-20 stopni Celsjusza jest wszystko w porządku, silnik pracuje równo na biegu jałowym i pod obciążeniem. Jednak przy niżej temperaturze, albo tym bardziej kiedy są upały silnik traci trochę moc oraz co mnie bardziej denerwuje potrafi zgasnąć przy ruszaniu np spod świateł....
na sieci mało jest fachowych tematów związanych z pochłaniaczem par paliwa. można znaleźć ogólniki, albo wypowiedzi przypadkowych osób: tzw pochlaniacz par paliwa ktore do niego naplywaja z nad lustra paliwa w baku. jak auto stoi w wysokich temperaturach to benzyna w baku wydziela opary i i wszystkie wedruja do pochlaniacza w ktorym jest aktywny wegiel...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
Witam, Dorzucając trzy grosze do poprzednich wypowiedzi opiszę moje doświadczenia z gazem. Przejechaliśmy na LPG w firmowych samochodach, około miliona kilometrów (fiaty: Seicento 1100 i Pandy 1100/1200). Silniki SPI i MPI z instalacjami Lovato i Stag. Faktycznie dużą stratą jest konieczność uzyskania około 30 stopni w instalacjach sekwencyjnych, zwłaszcza...
sprawa wygląda tak autko nowe kupione w 2000r. do tej pory silnik nie ruszany. Pojechałem 5 km i gdy wracałem w drodze powrotnej czyli kolejne 5 km zaświeciła się kontrolka od temperatury. Na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze raz i efekty był ten sam. Sprawdziłem odkręciłem korek i był zagotowany płyn. Wymontowałem termostat włożyłem do garnka zalałem...
Witam, mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać. Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy,...
Witam! Mam Fiata Panda (prawdziwa kanciata) z roku 1993 z silnikiem FIRE 999ccm , wyposażonym w jednopunktowy wtrysk paliwa WEBER / Marelli IAW 6F.SH (jednak nieco innym niż w Seicento 899 czy 1108). Latem założyłem w aucie instalację gazową LPG formy Landi Renzo o następującej specyfikacji: 1. Reduktor EC 04 2. Elektrozawór gazowy Med 3. Układ sterujący...
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Witam Rano po wyjechaniu z garażu temp. ok 2 st. silnik przerywa prac. na 2 cylindry po przejechaniu ok 1 km wszystko wraca do normy, nie ma tego problemu gdy na polu jest ciepło. Wymienione: swiece, filtry, przewody, cewki, Wyczytałem gdzieś: "No a ja rozgryzalem ten temat i wiem w czym tkwi problem. Jeli to jest 900 po 99 roku to to jest normalne...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
http://obrazki.elektroda.net/61_12840708... Przedstawiam mój sterownik awaryjnego zasilania mieszkania, pieca CO i pompy od solarów. Urządzenie w takiej, a nie innej formie powstało w sumie przez przypadek. Początkowo miało to być tylko podtrzymanie pompy solarów gdyby zabrakło napięcia w sieci, a temperatura na dworze była by zbyt wysoka...
1. Silnik jednofazowy + falownik to nieporozumienie w jakimkolwiek zastosowaniu. Jeśli masz już taki silnik to możesz go wykorzystać. Zainstalowałbym jednak jakieś koło zamachowe, które zapewni zgromadzenie energii, która będą pochłaniały hamulce. W teorii możliwe, ale żeby rozpędzić koło zamachowe i nadać mu taką energię jaką rozpraszają hamulce w...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
silnik temperatura seicento temperatura seicento seicento temperatura
kamera cofać przekaźnik radio toyota corolla wzmacniacz pasek rozrząd citroen
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Renault Master 3 DF569 – zbyt niskie ciśnienie doładowania, diagnostyka, typowe usterki