Skoro w czasie jazdy schładza to termostat jest raczej dobry. Włącznik termiczny wentylatora bardziej podejrzany. Jak sprawdzałeś wentylator? Przewodami na włączniku termicznym czy sam silnik wentylatora?
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Silnika się przegrzewa .po przejechaniu paru kilometrów temperatura skacze już po 100 stopni wymieniłem termostat na nowy i dalej nic chłodnica się załancza i chłodzi ale zaraz znowu się nagrzewa co to może być ?
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
To nie jest normalne , gdyż idąc na 2 cylindry na zimnym tak naprawdę je osłabia ... trzeźwo myśląc.... A przecież zależy na tym by auto sie zagrzewało jak najszybciej a tym samym szybko z chodziło ze ssania... A czy masz kłopoty z odpaleniem auta ? Ja na twoim miejscu odwiedził bym elektryka ... Zostawił u niego auto na 1 2 dni i żeby podpioł go na...
Sprawdz czujnik temperatury silnika
Aleksander_01: ja w podobny sposób wykończyłem silnik 1.5 w Kadecie - holowaniem Evasiona gdzieś z okolic Ryk do Lublina (bo kupiłem z urwanym rozrządem za tysiaka) i temperatura w Kadecie była cały czas OK, olej też się nie zaświecał, ale miał strasznie ciężko i już dojeżdżając do Lublina zaczął poddymiać na niebiesko, a kolejnego dnia przy odpalaniu...
Po pracy jak odpaliłem silnik świecił się check, ale przejechałem kilkanaście metrów i zgasł. Bez problemów dojechałem do domu. Mutiecuscan nie pokazuje żadnych błędów, da się jakoś odczytać stare kody? Testowałem nagrzewanie się płynu. Silnik nagrzewa się do ok 98 stopni i załącza się wentylator zbijając temperaturę do 92-93. Przejechałem się też podłączonym...
Witam. Auto jak w tytule. Podczas przyspieszania czuć szarpnięcia, jest też efekt jak bym delikatnie odejmował nogę z gazu potem znowu wciskał. Jak się zagrzeje jest lepiej ale chwilami dalej jest to odczuwalne. Dzieje się to i na benzynie i na gazie. Co wymienione: -Świece. -Kable. -Czujnik położenia wału. -Czujnik położenia wałka. -Czujnik temperatury....
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
Wiem że te auta tak mają, ale szukam innych opcji co by poprawić chłodzenie szczególnie w mieście. Co tu chcesz poprawiać? Skoro wentylator się włącza więc tak musi być, aby utrzymał właściwą temperaturę silnika. jak się włączy to po paru minutach schładza płyn i wszystko w porządku. Kontrolka przegrzania się nie zapala więc chłodzenie jest wystarczające,...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Fiat Seicento poj 900 cm rok 2000 z instalacją gazowa na sterowniku BINGO -M Mam taką przypadłość dzieje się to gdy temperatura spada pon 0 . Nie mogę uruchomić samochodu , sprawdziłem podawanie paliwa jest ok , przyczyna brak iskry , po kilku nawet ok 10 razy próbach uruchomienia silnik odpali. Jak silnik się uruchomi to w tedy już jest ok nawet wyłączenie...
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Witam. Posiadam od trzech lat Seicento z silnikiem 1.1 mpi bez LPG. Przebieg przy kupnie 90 tysięcy, obecnie dochodzi 120 tyś. Od jakiegoś roku obserwuję niepokojące zjawisko, które brzmi jak spalanie stukowe. Otóż słyszę dziwne dzwonienie z silnika, które pojawia się w losowych momentach. Czasem potrafi kilka tygodni go nie być, a czasem są dni że...
Do wentylatora czujnik jest w chłodnicy. Często już fabrycznie zdarzają się uszkodzone.. Z tym czujnikiem dla kontrolki jest trochę lipa. 116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Nie wspomnę, że wielu użytkowników po zapaleniu się kontrolki od razu...
Człowieku - zacznij używać znaków interpunkcyjnych (kropka, przecinek) dużych liter na początku zdania wówczas będzie łatwiej cię zrozumieć o czym piszesz bo być może masz dużą wiedzę w mechanice ale nie potrafisz jej przekazać. Zanim wyślesz post to go poprostu przeczytaj czy poza tobą ktoś inny też go zrozumie. abym byl zadowolony ze wskazan i dalem...
Filtry czyste ? hamulce nie blokują ? Uklad wydechowy drożny ? Silnik prawidłowo rozgrzany tzn trzyma temperaturę roboczą ? Zmieniaj biegi ciut wyżej i nie przeciążaj silnika tzn nie jeździj wolno na wysokich biegach. Np na dwójce do 25, na trójce możesz śmiało ciągnąć do 45 km/h, na 4 do 65 itd. Temperatura na zewnątrz też swoje robi. Sprawdź przewody...
Witam. kupiłem wczoraj seicento 1,1 gdy dojechałem do domu pracował cały czas wentylator chłodnicy, przejechałem po trasie ok 60km. Dziś rano gdy odpaliłem auto wentylator nie chodził, dopiero jak złapał temperaturę, załączył się, ale już nie chciał się wyłączyć, pracował non stop, dopiero jak wyłączyłem zapłon odrazu wyłączył się, termostat działa,...
Kiedy odpalam włącza się ssanie obroty w miarę nagrzewania spadają i dopóki silnik nie uzyska ok. 50stopni jest ok. silnik równo przyspiesza nie szarpie, wraz ze wzrostem temperatury słabnie elastyczność szarpie przy łagodnym ruszaniu lub wręcz gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu, na wysokich chodzi ok. Temperatura silnika około 60 stopni to ta przy...
Pytanie tylko :co ma wspólnego temperatura silnika z czujnikiem obrotów? Nagrzany silnik nie sprawia żadnych problemów.Podejrzwałbym prędzej wtrysk ,ale opinie innych mogą być lepsze od moich spostrzeżeń.Pozdrawiam
Podczas jazdy w korku z powodu nie włączenia się wentylatora zagotowała się woda i zapaliła kontrolka sygnalizująca to. Gdy silnik ostygł po przejechaniu około 150km zapaliła się żółta kontrolka check engine. Czy te usterki mają ze sobą związek? Wymieniłem wentylator ponieważ silnik był spalony oraz bezpiecznik za akumulatorem. Przekaźnik jest sprawny....
Przy zimnym silniku odpala i pracuje prawidlowo ale gdy sie mocniej zagrzeje czasem gasnie na giegu jałowym po czym jest problem z odpaleniem, ten sam problem pojawia sie tez po krotkim postoju. Po przekreceniu kluczyka slychac prace pompy paliwa i kontrolki gasna prawidlowo, przy probie odpalenia silnik sprawia wrazenie jakby lapal a po sekundzie nadal...
Witam, Mam problem dotyczący instalajcji LPG. Pacjentem jest fiat seicento 900, instalacja drugiej generacji. Od pewnego czasu pojawia się problem z rozłączającym się gazem. Problem pojawia się w trakcie jazdy. Auto jedzie na gazie, aż w pewnym momencie silnik przestaje reagować na pedał gazu. W takiej sytuacji jestem zmuszony do przełączenia samochodu...
Witam forumowiczów Mam nowy problem ze swoim sejakiem 1.1 MPI. To wersja z 2004 roku , z przebiegiem ok 80 tys km. Przejechałem ok 2000 km bez problemów i w czasie jednej z podróży zapalił mi Check a chwilę poźniej mimo poruszania się z prędkością ok 80 km/h włączył się wentylator. Wentylator pracował cały czas i wyłączył się po dopiero po wyłączeniu...
Witam. Mam problem z pracującym wentylatorem chłodnicy. Ogólnie opiszę problem. Po przejechaniu ok. 70km. załącza się wentylator chłodnicy i przy okazji włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, gdy wyłączę silnik od razu wentylator się wyłącza. Napomnę, że wymieniłem czujnik temp. cieczy oraz zamontowałem inny sterownik komputera, problem cały czas...
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Witam, Po około 20 km jazdy zapala się kontrolka od układu chłodzenia, płyn się gotuje. Chłodnica zimna. Ale co ciekawe na biegu jałowym silnik normalnie sie grzeje, po chwili chodnica też się nagrzewa i następnie rusza wentylator. Kontrolkę wywala tylko podczas jazdy:/ Co jest grane? Termostat? Uszczelka pod głowicą? (olej w silniku jest ok, płyn utrzymuje...
Gdy temperatura otoczenia spadnie poniżej 1st C Po uruchomieniu silnika pracuje bardzo niestabilnie ma małą moc czuć jakieś rwania jakby chciał wejść w normalną pracę. Dopiero po10 minutach zaczyna coraz bardziej rwać aż wskoczy na normalną pracę i jest OK.
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
Wymieniłem dzisiaj termostat w seicento. Przed odpaleniem auta kontrolka wtrysku normalnie zgasła, po czym zapaliła się znowu i pali się cały czas. Auto się dławi i z rury wydechowej idzie gęsty biały dym. Mam przejechac pare km? Co mogłem zrobić nie tak? Z góry dzięki za pomoc.
Witam mam Seicento 900 z 2000r. Do tej pory po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów zaczynała się lekko jarzyć kontrolka od temp płynu. W tamtym tygodniu wymieniłem czujnik 1 pin w głowicy ale nic sie nie zmieniło. Dzis wymieniłem termostat, płyn, sprawdziłem wentylator - działa. Ale po tej operacji kontrolka juz sie nie jarzy ale sie normalnie...
witam mam problem z seicento 2004r. zauwazylem ze nie wlacza mi sie wentylator na chlodnicy. Wentylator sprawdzony jest ok, bezpiecznik 30 za aku tez. Po zdjęciu wtyczki z czujnika, ktory jest za termostatem tez nic sie nie dzieje. Jak zewre na przekazniku, ktory jest za komputerem, wiatrak sie zalancza. Jaka moze byc przyczyna nie wlanczajacego sie...
Witam! Jestem tu nowy. Przeszukałem forum i wszystkie posty dotyczyły problemów z włączaniem a ja mam odwrotny :) Jakiś czas temu zapalała mi się lampka check engine. Po odczytaniu błędów wyskoczyło że czujni temperatury cieczy podaje czasami błędne odczyty w postaci -40st. Ostatnio wymieniłem czujnik ale kontrolka już od tygodnia świeciła ciągle nie...
co to może byc że jak auto sie nagrzeje zaczyna delikatnie świecić sie kontrolka temperatury? Nie napisałeś jaki to silnik (MPI czy SPI), ale może to być wina czujnika od kontrolki. Nie wiem dokładnie jak jest to MPI, ale np. w SPI czujnik kontrolki musi być tzw. 0-1, czyli taki który tylko załącza lub rozłącza kontrolkę a być może masz założony taki...
Czujnik temperatury wyjdzie z błędem jeśli będzie przerwa z podawaniu sygnału lub jeśli rażąco temperatura będzie się różniła względem czujnika temperatury powietrza ale jeśli np silnik ma 70 stopni a czujnik podaje że ma np 10 stopni to błąd nie wyjdzie. Jedynie odczytać na ekranie ten parametr Sterownika na razie nie wymieniaj - IAW16F psują się nieczęsto
Witam. W obudowie filtra powietrza jest taki termostat, który steruje klapką która ma przepuszczać zimne i ciepłe powietrze do dolotu. Niestety wygląda na to, że u mnie ten termostat nie działa. Z tego co się dowiedziałem powinien on puszczać tylko ciepłe powietrze gdy temperatura jest niższa niż 23 stopnie, a gdy temperatura wzrośnie powyżej 28 stopni...
To zależy od konkretnego modelu. Jak zwarty jest silnik, etc. Duży silnik często szybciej traci ciepło. Ale też bywa, że zużywa więcej paliwa a więc wtedy szybciej się nagrzeje. Ale to musi być większy i cięższy samochód. Bardzo dużo zależy od tego czy żeliwny czy aluminiowy. Jaka masa bloku i głowicy. Czy termostat działa. U mnie przykładowo dwa samochody...
Witam:), Więc tak. Duży krok nastąpił przy tym moim problemie. Programem Tzok-a udało mi się połączyć z moim sterownikiem ECU:). Czyli pół problemu z głowy :). I teraz tak w błędach odczytałem błąd sondy lambda i drugi błąd centralka CODE niezaprogramowana ( nie wiem co to ,,Centralka CODE niezaprogramowana")??? Ale po usunięciu błędów ta centralka...
Kolego Krek15 , najpierw trzeba by sprecyzować jaki jest związek miedzy "gotującą się wodą" a temperaturą. Czyli jak woda zaczyna się gotować to temperatura tej wody jest zbliżona do 100*C. Bo jeżeli nie (jest dużo poniżej 100*C) to najbardziej prawdopodobne są przedmuchy do układu powodujące zapowietrzenie układu upośledzające intensywność krążenia...
a podpowiedz mi te 50 to co oznacza? 50 (liczba po literze W) oznacza lepkość oleju przy rozgrzanym silniku czyli przy 100-110 stopni celsjusza. Generalnie oleje klasy xxW50 są dedykowane silnikom w których temperatura oleju jest istotnie wyższa, a więc sportowym (tzn nie tyle cywilnym które ludzie uznają za 'sportowe' a prawdziwym samochodom rajdowym)....
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Sledze ostatnio popularnosc "chip rezystora" i postanowilem samemu sie pobawic i potestowac coraz bardziej popularny temat. Fiat Seicento 900, rok prod. 2001 (wszystko sprawne i oryginalne) i zamontowalem rownolegle do czujnika IAT rezystor 1,2 k ohm. Zadnej zmiany. Jedynie komputer diagnostyczny pokazal temperature zasysanego powietrza ok 50 st. C....
Witam! Mam Fiata Panda (prawdziwa kanciata) z roku 1993 z silnikiem FIRE 999ccm , wyposażonym w jednopunktowy wtrysk paliwa WEBER / Marelli IAW 6F.SH (jednak nieco innym niż w Seicento 899 czy 1108). Latem założyłem w aucie instalację gazową LPG formy Landi Renzo o następującej specyfikacji: 1. Reduktor EC 04 2. Elektrozawór gazowy Med 3. Układ sterujący...
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Bo płynu chłodniczego było zbyt mało i załączał wentylator silnik miał wysoką temperaturę.
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Nie ma testu, bo w zwykłym liczniku kontrolka jest włączana przez czujnik bimetalowy wkręcony w kanał wodny w głowicy silnika, a nie przez ECU.
Układ silnika tak ale nagrzewnicy nie koniecznie . Zobaczysz co Ci wyjdzie w garnku . :D
Ten gaz to jaki? Druga czy czwarta generacja. Jaką widzi temperaturę silnika.
Zostaw zaślepiony króciec w dolocie i sprawdź rano czy odpali. Można tak jeździć, to tylko przewietrzanie pochłaniacza par paliwa ale kiedy zawór nie trzyma i pary będzie ssał przy odpalaniu to będzie go dusić, normalnie ten zawór otwiera się przy ok 2000obr/min i określonej temperaturze silnika.
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Tylko i wyłącznie na ciepłym, komputer nie pokazuje żadnych błędów, ani przed ani w trakcie, czy też po jeździe. Temperatura silnika w normie.
Pomierz multimetrem silniczek krokowy .Jak masz cztery piny to między dwoma zewnętrzmi jak i dwoma wewnętrzmymi powinno być około 53 omów. Nie masz chyba założonego silniczka od przepustnicy silnika 1100? Bo jest inny trzpień - w 900setce jest szpiczasty a w 1100 jest półokrągły Jaką temperaturę silnika pokazuje program diagnostyczny? Ustawienie trzpienia...
sprawdz czujnik temperatury silnika
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
Czujnik temperatury silnika do wymiany!!!
temperatura seicento seicento temperatura silnik temperatura pracy seicento
termet junkers napęd uchylnej bramy garażowej maksymalne napięcie bramki
stanley fatmax bateria radio nasluchowe
Piec Immergas grzeje wodę, ale nie grzejniki - przyczyny i rozwiązania Resetowanie czujnika skrętu Audi A2 - procedura