Rozszerzalność cieplna Jak się silnik nagrzeje to się nie domykają Pewnie masz zbyt ciasno ustawione
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
Wysłałem na e-maila kilka fotek może się przydadzą
Pamietaj tylko aby zmienić olej i filtr na dotarciu na świeży po niewielkim przebiegu.
Tak jak kolega wyżej, około 90 stopni.
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
http://www.paul.tuchola.pl/schematy.html
Zastanawiałem się na silnikiem od pralki 500W, Ja mam kompresor z traktora napędzany silnikiem 370 W, obroty 1400 z hakiem (na panewkach z lat 50 XX w.) i bije tylko do 3 atmosfer.
Sprzęgło nie robi się "co ile" tylko jak padnie. Wykazuje objawy zużycia lub zepsucia. Olej wystarczy raz w roku lub książkowo co zdaje się 100mth łącznie z filtrem powietrza a wchodzi 6,2 litra superolu. Olej w sam raz do dziadka. Skrzynia 23l, zwolnica po 1l na każdą, układ kierowniczy 1,5l. Nie wymienia się praktycznie. Tyle co dolewki go odświeżą....
Poczytaj to: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/1968... Silnik w Mf , ursusie i wózku (GPW) ten sam różnica tylko w mocy, w wózkach (nie wiem czy wszystkich ) była pompa wtryskowa tłoczkowa i inne rurki do wtryskiwaczy. Silnik ten był też w tarpanie.
Remont silnika. Pozdrawiam. Olej wycieka z pod miarki oleju tylko wtedy gdy silnik dostaje przedmuchów. Wyczyść sobie korek wlewowy oleju- wymyj w benzynie i wysusz. Może jest przytkany, służy on jako odma silnika.
Ja zadam pytanie: czy któryś z odpowiadających widział jakikolwiek silnik z bliska? Bo widoczne na zdjęciu ubytki na krawędzi nie mają żadnego związku z możliwością uszczelnienia tulei lub jej braku. Na zdjęciach nie widać w jakim stanie jest powierzchnia przylegania tulei (i oringów), więc nie można stwierdzić czy to będzie szczelne.
jaki silnik hydrauliczny wybrać żeby ten silnik się w miarę szybko kręcił. Wybrać 60cm³ czy lepiej wziąć jakiś 160cm³. Żeby miał większe obroty, musi mieć mniejszą chłonność. Wydajność pompy w Ursusie podziel przez chłonność i wyjdą obroty silnika.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
A to już zależy od stanu ciągnika. Czy po remoncie? Na jakich tolerancjach wykonany? Jak wcześniej olej był wymieniany. Silnik projektowany był pod zwykły mineralny 15W-40.
Nigdy nie zostawiamy dwusuwa na wolnych obrotach, mało paliwa > mało oleju. Docieranie w zasadzie polega na kilkukrotnym rozgrzaniu silnika do maksimum, czyli po kilka minut normalnej lekkiej pracy. Mieszankę lejemy cały czas taką samą bez kombinacji, więcej nie zawsze znaczy lepiej. Staraj się używać ciągle tego samego oleju, to ważniejsze jak czary-mary...
Trochę chaotycznie odbywa się ta naprawa. Jakoś nie potrafię wyczytać związku działań z efektami. Chyba nie jestem pewien, czy silnik daje się uruchomić (rzęzi na jednym tłoku). Ciśnienie sprężania nie jest porywające, tylko nie wiemy dlaczego. Konieczne testy szczelności. Czyli przynajmniej próba olejowa. Lecz jeśli pracuje na jednym tłoku to pozostaje...
Mam jeszcze pytanie, czy śruby łożysk głównych wału wymienić na nowe czy dać te które były, nie mają fabrycznie zabezpieczeń i nie wiem czy wkręcić na niebieski klej czy bez kleju. Jak się teraz to robi? Żadnego kleju się tam nie daje bo nie ma takiej potrzeby.
Pomocna może okazać się wymiana osi dźwigienek zaworowych oraz wymiana (z odpowiednim rozwierceniem) tulejek dźwigienek zaworowych. Mniej oleju będzie pod pokrywą zaworową i mniej oleju ewentualne przedmuchy będą unosić do góry przez korek. Sam korek po tym zabiegu można wypalić - udrożnić.
Mam pytanie a w jaki sposób połączyłeś silnik C330 z Zetorem K25 zastosowałeś jakiś łącznik ?. Mam ten sam problem z wałem zetora i zastanawiam się czy nie lepiej dać tam silnik od C330.
Witam mam problem, zrobiłem remont silnika, wymieniłem w nim tłoki, pierścienie, uszczelkę pod głowicą i blok silnika. Dzisiaj już po zalaniu nowego oleju i nowej ropy, przeczyściłem filtry oraz wyregulowałem klawiaturę. No i chciałem go dziś odpalić, ale tylko kręci i nic. Nie wiem co teraz zrobić. Bardzo proszę o pomoc? Czy dobrze ustawiłeś rozrząd...
Czasowe grzanie świec to fajne udogodnienie. Tylko trzeba skombinować przekaźnik czasowy od jakiegoś diesla. Wszystko fajnie tylko czas za krótki, te świece tak szybko się nie nagrzewają. Poza tym po co w tym ciągniku w ogóle czasówka do świec? Przecież ten silnik wymaga podgrzania świec tylko zimą przy pierwszym uruchomieniu, później już nie trzeba....
Jedynie co mnie zastanawia to przy filtrze powietrza słuchać takie dziwne ssanie Może to być nieszczelność pomiędzy filtrem a głowicą (uszczelka), chyba, że świca żarowa wykręcona. Takie coś widziałem, gość wykręcił i zatykał drewnianym koreczkiem. Wykręcił po to by psikać tam samostart. Było to akurat przy Raku ale silnik ten sam.
Sprawdź czy silnik obraca się lekko jeśli tak to możliwe że fiksuje ci rozrusznik. Jeśli z dużym oporem to niestety trzeba szukać dalej.
Masz silnik od C 4011 z dwoma filtrami, jeden główny szeregowy a drugi bocznikowy. Najprościej zakupić zestaw - podstawa filtra wymiennego URSUS c-4011 0204 za 150 zł. Nie wystarczy zmienić samej obudowy, będzie rozsadzało filtr.
Problem z odpalaniem to nie to samo, co problem z zazębieniem. Starty wieniec objawiać się będzie zgrzytami, przepuszczaniem na zębach, swobodną pracą rozrusznika. Ale tylko podczas rozruchu. Wieniec nie bierze natomiast udziału w pracy silnika po jego odpaleniu. Więc jeśli silnik gaśnie, trzeba nim długo kręcić, a samo kręcenie nie jest zakłócone,...
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
jacekwask -- mam problem czy tuleje mają wystawać z bloku czy mają być równo--trzeba nabić do oporu,powinny być równo.
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Sprawdz czy masz termostat w obudowie zamontowany i sprawny. Wlepić ostrzeżenie za pisanie bredni ? co ma tu termostat wspólnego, jeśli silnik utrzymuje temperaturę?
To masz silnik do naprawy.
Spalin nie cofa idą kominem ale jak odpalam silnik słyszę dziwny dźwięk tak jak by powietrze biło w filtr powietrza a odnośnie zaworów sprawdziłem szczelność sam remontowałem silnik . rozrzad ci nie uciekl na walku albo jakims kole posrednim?
Na pompie dokręć na docelowo, a na wtryskiwaczach przykręć ale zostaw lekko poluźnione. Jak pompa wypchnie powietrze (zacznie tryskać paliwo z nakrętek), to dokręć i silnik powinien złapać od kopa.
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Zajrzyj do postu nr.5 Paramerty pompy: Objętość geometryczna: 19,50 cm3/obr. Wydajność: 25,70 dm3/min (1500 obrotów) Prędkość obrotowa: 800 - 2500 obr/min Ciśnienie nominalne: 12 MPa Ciśnienie maksymalne: 15 MPa Tutaj coś o silnikach: http://www.sauer-danfoss.com/stellent/gr...
Więcej otworów to lepszy obieg, ale sam nie wiem kiedy którą z tych uszczelek zakładać. Jedynie wiem kiedy grubość 1,2mm, a kiedy 1,5mm - to zależy od wysokości wystawania tulei. Może co do ilości otworów to niech się wypowie tutaj któryś z doświadczonych mechaników.
Kopci na biało w trakcie tego kręcenia? Paliwo w przewodach pompy jest?
Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
U mnie w Zetorze 3011 to leciał dym z korka gdy się silnik grzał ale skoro tak jest od samego startu to nie wiem co się możne dziać... :)
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Po objawach - skupił bym się nad gumowymi oringami pełniącymi rolę uszczelnienia woda - olej u "dołu" cylindra. Często ulegają wytopieniu jeśli zimą odpalamy silnik bez wody twierdząc: "a u szwagra to i 15 minut wczora bez wody traktor chodził i nic się nie stało" . Również nieumiejętne prasowanie cylindra w blok może spowodować uszkodzenie tych oringów,...
Nie jest. Toporne, ociężałe, wolne bydle, brak biegów do pracy w polu, kiepski podnośnik, niezbyt ekonomiczny. Jeśli już szukasz ciągnika w granicach 80 koni to lepiej mtz-ta poszukaj. Z wagą zlecisz poniżej 4 ton co czyni go bardziej uniwersalnym i jakiś czas możesz ganiac z maszyna,i z 60-ki, biegów do pracy w polu cała masa, części tanie, silnik...
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Odłącz przewód od kontrolki co dochodzi do alternatora,jeżeli kotrolka która się pali przy wyłączonym kluczyku zgaśnie ,to wina alternatora.Sprawdź czy na tym zacisku ,gdy silnik zgaszony jest napięcie.Powinno go nie być.
Oczywiście że koło pasowe napisałem zamachowe ponieważ pasowych jest kilka:) Macie może dobry pomysł i sposób aby wykasować luzy na tylnych kołach w 4512. Nigdy tego nie robiłem a luzy są dość duże boję się żeby się nie skończyło na remoncie satelitów... z góry dziękuję
Niezbyt pomocna odpowiedz. Nie posiadam informacji ile wynosi w 7242 ale w 8641-117414, inna konstrukcja silnika przy temp. oleju 80 stopni i obrotach znamionowych to 0,2-0,5 MPa a przy 750 obr 0,05 MPa. Dla 4003, silnik podobny ciągnika ursus c-360 przy 2200 obr wynosi 4,0-,5 MPa a przy najmniejszej liczbie obrotów 1,5 MPa. Trzymał bym się raczej wartości...
Głowica do remontu, skrakciała tuleja osadcza wtryskiwacza. Albo i sama głowiczka pękła... A co ciśnienia oleju, to wypadało by go wymienić, razem z filtrami, jeśli sie nie poprawi, to najtańszą opcją jeszcze jest wymiana pompy. Jeśli nie pomoże, silnik do kompleksowego remontu.
Rozkręcasz Pan cały silnik zalewasz gorąca woda i patrzysz gdzie cieknie, małe pęknięcie na bloku można kleić większe najlepiej kołkować,co do spawania to robota już dla zawodowców. Poza tym zaślepek w bloku czy głowicy nie montuje sie na sylikonie.Oringi są na dole tuleji. Pisząc "jak głowica byłaby zła " trzeba sprecyzować o co chodzi.
silnik ursus ursus uszczelni silnik silnik ursus stuki
lodówki bosch opinie obrotomierz schemat podłączyć zmiana kierunku pralki
spłuczka grohe chrysler voyager pilot
Jak rozebrać suszarko-lokówkę Severin typ 0810? Wylany wyświetlacz w smartfonie - czy można naprawić?