Jak masz korpus podnośnika z c 330 to jak olej może ci iść z osobnego zbiornika na olej? Przecież w podnośniku z c 330 olej był brany ze skrzyni.
szukaj kolektora wydechowego pod nazwa Delfin jak nie to rura w rure plaszcz wodny i pompa zaburtowa podlaczona do obiegu przez tlumik mozesz to owinac wata i sreberkiem grubym. a nawet chyba na statkach byly na agregatach c330
Poczytaj to: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/1968... Silnik w Mf , ursusie i wózku (GPW) ten sam różnica tylko w mocy, w wózkach (nie wiem czy wszystkich ) była pompa wtryskowa tłoczkowa i inne rurki do wtryskiwaczy. Silnik ten był też w tarpanie.
Należy wszystko z tej strony wykręcić usunąć tak aby był dobry dostęp do bloku. Końce pęknięcia nawiercić delikatnie a całe pękniecie zeszlifować szlifierką najlepiej "precyzyjną" tworząc dość szeroki i głęboki rower. Następnie zaspawać to na zimno nawet zwykłą spawarką transformatorową stosując odpowiednie elektrody do spawania żeliwa na zimno. Spawany...
W ursusie c 330 znajduje się wysokoprężny silnik diesla. pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zapłonie_... I tak dla ścisłości to w c 330 znajdują się świece, ale żarowe dla szybszego odpalania w niskich temperaturach.
Frezy w Perkinsie są oczywiście inne. W takim przypadku trzeba przełożyć środki tarcz, lub przerobić wałki sprzęgłowe.
Miał, czy nie miał, masz rozbity albo sworzeń tłokowy albo na panewce na wale. Tak i tak remont się szykuje...
Zakład naprawy silników Zwoleń trasa Ożarów Warszawa
Tak, możesz się upewnić i sprawdź gdzie one biegną. Ja obstawiam że jeden do prądnicy, a drugi do stacyjki lub bezpieczników.
Kolego możesz spuścić olej , odkręcić miskę olejową i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach lub ewentualnie spróbuj popchnąć tłoki , bo mogą być luzy na sworzniach tłoka. Jeżeli będą luzy to będziesz wiedział co Ci stuka.
Rozszerzalność cieplna Jak się silnik nagrzeje to się nie domykają Pewnie masz zbyt ciasno ustawione
ok rozumiem. Mam jeszcze pytanbie bo teraz tak patrzę na to ci śnienie i jak na zimnym odpalę to na obrotach tak do 700 jest 5.5 a jak daję wiecej do 1500 to nawet do 7 i wiecej ciśnienie rośnie to nie jest za dużo czasami? Możer jednak ktos jakies podkłądki dawał pod ten zawór przy filtrach spojrze tam moze wtedy ciśnienie na ciepłyum będzie troche...
Trzeci i ostatni raz powtarzam, najpierw wymień czujnik oleju : http://obrazki.elektroda.pl/9464949100_1...
i pozostaje pytanie co było remontowane. wiemy ,że coś stuka tylko nie wiemy gdzie. może się nagrzeje i łapie go na tłokach, dużo niewiadomych więc i podpowiedzi słabe ..
50607030 Łącznik (do nr silnika 239374) 50607031 Łącznik (od nr silnika 239375)
Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Coś kwaśnego pomoże, ale szczerze mówiąc to czarno widzę twoją chłodnicę po takim myciu, a tym bardziej po myciu myjką ciśnieniową. Najlepiej na początek zainwestuj w kwasek cytrynowy.
Styki w elektromagnesie przypalone. Nie załączają silnika.
Temperatura -6 utrzymywała się na szczęście tylko chwilowo i woda w bloku nie zdążyła całkowicie zamarznąć by zwiększając swoją objętość rozsadzić blok itd. Do tego potrzeba trochę więcej czasu, w pierwszej kolejności zamarza gumowy wąż przy chłodnicy, chłodnica, a dopiero potem blok. Tak jak kolega wspomniał sprawdź ubytki i wycieki wody podczas pracy,...
Panewka jak panewka, jeśli wygląda jak by ktoś ją wycinał z czegoś to albo już jest na tyle wyrobiona że mało jej brakło do obrócenia albo już ją obróciło. Wrzuć zdjęcie
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
Obejrzyj wieniec, luz na panewkach nie mam więcej pomysłów. Nie kręci się czasem po odpaleniu silnika?
Ok 3 lata temu, wżery były takie że górny oring nic nie uszczelniał a dolny był poobcinany w trakcie wkładania o te wżery, do tego dużo silikonu. Wyczyściłem szczotką na wiertarce, odtłuściłem i wysmarowałem dwuskładnikowym klejem typu "płynny metal". Nałożyłem z naddatkiem z myślą że w razie czego papier ścierny i dotrę. Poczekałem dobę i wkładam tuleję...
To zmierz na silniku rozrusznika.
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
Tak jak pisze kwrobert zaślepka wału każde kopytko trza odkręcić i lukać ale i tak wał do wyjęcia .
Remont silnika. Pozdrawiam. Olej wycieka z pod miarki oleju tylko wtedy gdy silnik dostaje przedmuchów. Wyczyść sobie korek wlewowy oleju- wymyj w benzynie i wysusz. Może jest przytkany, służy on jako odma silnika.
Na zew rozdzielacz jest wyjscie, normalnie jest połączone rurką z boku do góry rozdzielacza.
Doszedles w czym byl problem? Mam to samo
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Nie są godne uwagi, szkoda pieniędzy.
Ciśnienie jest za duże sprawdź zawór przelewowy ( ciśnieniowy) pompy oleju silnika
Zrób gruntowne czyszczenie między innymi bak, być może wymień kranik, no i po kolei filtry itp. Jeżeli to nie pomoże to powinna pomóc pompka zasilająca. :D
Jeszcze rozrusznik, a dokładnie główka inna.
Muszę przyznać że ktoś zrobił radosną twórczość. Żeliwne koło od pompy wody (chyba SW400) przyspawać do stalowej osi. Zbyt bezpieczne to nie jest bo wytrzymałość spawu jest mała. A silnik- kupić nowszy, używany i tak będzie młodszy jakieś 40-50 lat i bezpieczniejszy.
Jak jest słaby akumulator to i słabe wzbudzenie a w efekcie słabe ładowanie.
Jeden o ciągniku drugi o silniku ;)
W 60-kach buczy zawór przelewowy pompy oleju. Fabryka by zlikwidować ten dźwięk wprowadziła he he modyfikację. http://obrazki.elektroda.pl/5843644200_1... Nie jest to szkodliwe dla silnika tylko denerwujące.
Może termostat jest odwrotnie założony .Obieg wody można sprawdzić odkręcając korek chłodnicy .Woda intensywnie płynie podczas pracy silnika jeśli termostat jest otwarty (95stopni)
Witam, mam problem z Ursusem 1204. Na ciepłym silniku powyżej 1500 obr. coś stuka w silniku. Silnik jest po remoncie. Zawory są dobrze ustawione. W załączniku film z pracy silnika.
jaki silnik hydrauliczny wybrać żeby ten silnik się w miarę szybko kręcił. Wybrać 60cm³ czy lepiej wziąć jakiś 160cm³. Żeby miał większe obroty, musi mieć mniejszą chłonność. Wydajność pompy w Ursusie podziel przez chłonność i wyjdą obroty silnika.
Proszę w załączniku instrukcja
To raczej odpada, dźwięk byłby słyszalny od razu po uruchomieniu silnika.
jasiek1122 może kiedyś ursus się wybije i bedzie ursus>zetor;] licze na to Jednak;Mam pytanie czy dla ursus 3512 1300mth 2000mth to dużo? Ile silniki wytryzmują bez remontu?
Wysłałem na e-maila kilka fotek może się przydadzą
Oba tak samo. Dłuższa część idzie prawą stroną silnika.(prawa strona z pozycji kierowcy) https://www.youtube.com/watch?v=_4cmtDns...
http://www.paul.tuchola.pl/schematy.html
Jeżeli jesteś pewien, że są to stuki w silniku to winowajcą mogą być panewki główne lub korbowodowe. Zmienne i dosyć duże obciążenie, (jakim jest kosiarka rotacyjna), powoduje stuki w silniku, nawet przy niedużych luzach na panewkach.
Nigdy nie zostawiamy dwusuwa na wolnych obrotach, mało paliwa > mało oleju. Docieranie w zasadzie polega na kilkukrotnym rozgrzaniu silnika do maksimum, czyli po kilka minut normalnej lekkiej pracy. Mieszankę lejemy cały czas taką samą bez kombinacji, więcej nie zawsze znaczy lepiej. Staraj się używać ciągle tego samego oleju, to ważniejsze jak czary-mary...
Powinien być w głowicy.
Ale mieszacie kolego. Skrzynia ma dwa wałki sprzęgłowe które widać, widać w docisku tarczę sprzęgłową drugiego stopnia czyli sprzęgło dwustopniowe innego w tym ciągniku nie było. Pytanie dla czego łapy nie ciągną tarczy żeliwnej na tyle by rozłączyć napęd. Książkowo luz pomiędzy łożyskiem a dźwigniami ma wynosić 8 mm a dopiero do tego ustawia się drugi...
Zdarza się że tuleja wpadnie za głęboko i może to być przyczyną wydmuchania uszczelki. Mierząc najszersza powierzchnia tulei patrząc od góry ma wystawać 0,02-0,06 mm. W 60-ce zawsze po rozgrzaniu silnika dokręć głowice jeszcze raz.
Ale wybierać Ursus czy krotoszyn bo podobnie cenowo
Oczywiście że koło pasowe napisałem zamachowe ponieważ pasowych jest kilka:) Macie może dobry pomysł i sposób aby wykasować luzy na tylnych kołach w 4512. Nigdy tego nie robiłem a luzy są dość duże boję się żeby się nie skończyło na remoncie satelitów... z góry dziękuję
Witam mam problem, zrobiłem remont silnika, wymieniłem w nim tłoki, pierścienie, uszczelkę pod głowicą i blok silnika. Dzisiaj już po zalaniu nowego oleju i nowej ropy, przeczyściłem filtry oraz wyregulowałem klawiaturę. No i chciałem go dziś odpalić, ale tylko kręci i nic. Nie wiem co teraz zrobić. Bardzo proszę o pomoc? Czy dobrze ustawiłeś rozrząd...
Łukasz Kierzek bez prasy też te silniki się remontowało oto zdjęcie poglądowe z instrukcji napraw ciągników licencyjnych z której byłem uczony i miałem praktyki,a olej na niej jest autentyczny z silników które składałem.Przyrząd którym dysponuję jest wykonany na wzór oryginału na tokarni w tamtejszym zakładzie i służy mi do dziś-a co do prasy nazwałbym...
Nie, dopiero będzie wyciągany i się pytam bo będę robił remont silnika
Pamietaj tylko aby zmienić olej i filtr na dotarciu na świeży po niewielkim przebiegu.
I tak będziesz przez conajmniej 50 motogodzin zmieniał?
Witam tak jak w c330, ssący i wydech 0.20 mm na zimnym silniku. Pozdrawiam
Nie ma to znaczenia po prostu załóż wszystkie tak samo
Jest to wkręt dociskowy ustalajacy oś dzwigienek zaworowych.
Wszystko o Ursus c 360 3p
Witam Państwa, chciałbym wiedzieć co może być przyczyną ropy w oleju silnikowym. Czy będzie trzeba rozbierać silnik?
otrzymałem przestrogę, że zwykła c 360 (z silnikiem 4 cylindrowym) jest bardzo paliwożerna tzn. na jednostkę wykonanej pracy spali znacznie więcej niż c 330 w porównywalnych warunkach. Paliwożerna? To przesada. Ale, że spali więcej od C 330 to chyba nie powinno dziwić. Coś za coś. W generalnym bilansie i tak bardziej opłacalnym jest ten mocniejszy...
EW zawory wiszą Dodano po 1 Podobny przypadek ale w silniku czterocylindrowym http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32...
Problem z odpalaniem to nie to samo, co problem z zazębieniem. Starty wieniec objawiać się będzie zgrzytami, przepuszczaniem na zębach, swobodną pracą rozrusznika. Ale tylko podczas rozruchu. Wieniec nie bierze natomiast udziału w pracy silnika po jego odpaleniu. Więc jeśli silnik gaśnie, trzeba nim długo kręcić, a samo kręcenie nie jest zakłócone,...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8... Wystarczy po czytać było wielokrotnie co i jak
sprawdz termostat,,chłodnicę może być mocno zakamieniona
Do 20 barów, później ma problemy z odpalaniem
Witam. Silnik c328 ursusa Zamontowalem wal korbowy odebrany od szlifowania i dobrane panewki przez szlifujacego. I takie luzy wyszly. Moglby ktos ocenic?
A jak przelew z orbitrola? Gdzie jest podpięty może nie do zbiornika. Dodano po 45 Może orbitrol jest bez zaworu przelewowego, co tam kupiłeś pochwal się.
Jaki stan silnika?
A jakie powinny być odleglosci dźwigienek sprzęgła do łożyska wyciskowego 1 i 2 stopnia regulując przez otwor w bloku silnika? sprzeglo z 6 łopatkami
Szerokie powinny być razem i z tego co pamiętam na ostatnim czopie.
Problem to słaba masa.
Do pompy idzie 0,6 l oleju. Jego nadmiar wyleci rurką z tylu pompy. Przy dużej ilości będzie falowanie niskich obrotów na zimnym silniku.
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
co było robione przy silniku?
Króćce bądź smok pompy może by obluzowany, zdejmij miskę.
Daj nowe na klej.
Tyle, że nie rozwiąże to żadnego problemu z uruchamianiem silnika...
Kosiarka, która sama jedzie. Człowiek trzyma za rączkę i nią kieruje, chodzi za nią, ale ona sama jedzie, nie trzeba jej pchać. Ten mój Ursus ma silnik Briggsa 150 cm3.
Przecież masz miarkę koło lewarka biegów taka duża śruba.
Witam Pisze z zapytaniem czy jest możliwośc wstawienia pompy wtryskowej od ursusa c330 do silnika rs 09 oby dwa silniki sa dwu cylindrowe a ciężko jest dostać pompe od rsa ?
Proszę o pomoc jak ustawić te wałki? https://obrazki.elektroda.pl/7924051800_...
Mam pytanie a w jaki sposób połączyłeś silnik C330 z Zetorem K25 zastosowałeś jakiś łącznik ?. Mam ten sam problem z wałem zetora i zastanawiam się czy nie lepiej dać tam silnik od C330.
Więcej otworów to lepszy obieg, ale sam nie wiem kiedy którą z tych uszczelek zakładać. Jedynie wiem kiedy grubość 1,2mm, a kiedy 1,5mm - to zależy od wysokości wystawania tulei. Może co do ilości otworów to niech się wypowie tutaj któryś z doświadczonych mechaników.
Witam. Mam problem. W ciągniku ursus c 330 silnik wydmuchuje olej wlewem oleju. Co może być tego przyczyną? Głowica, tłoki i tuleje są nowe. Proszę o pomoc.
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Sprawdź czy silnik obraca się lekko jeśli tak to możliwe że fiksuje ci rozrusznik. Jeśli z dużym oporem to niestety trzeba szukać dalej.
Witam, zabieram się za remont silnika ursus 3p, który jest połączony ze skrzynią od Zetora k25. Czy może ktoś posiada książkę napraw w pdf? Pozdrawiam
jacekwask -- mam problem czy tuleje mają wystawać z bloku czy mają być równo--trzeba nabić do oporu,powinny być równo.
Zastanawiałem się na silnikiem od pralki 500W, Ja mam kompresor z traktora napędzany silnikiem 370 W, obroty 1400 z hakiem (na panewkach z lat 50 XX w.) i bije tylko do 3 atmosfer.
Witam posiadam ursusa 1614 z turbiną. Mój problem polega na tym ze od pewnego czasu temoperatura silnika cieczy chłodzącej jest na poziomie 70 stopni czasami nawet niecałe 70 zawsze temperatura dobijała do tych 80 a teraz od razu nie chce ogólnie ciagnik ma cięzko sie rozgrzać zanim wejdzie na to 70 stopni mija duż oczasu nawet poidczas ciezszych prac...
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
Tylko na wolnych nie docieraj .
Witam. Piszę z zapytaniem może ktoś miał taką przygodę w ursus c 4011 ciągnik odpala wszystko bez zastrzeżeń chodzi równo lecz po rozgrzaniu silnika czuć że silnik wchodzi w wibracje aż całe blotniki z przodu chodzą i jadąc na pełnych obrotach słychać że coś stuka w silniku. Na pewno coś w silniku bo całe sprzęgło było robione nowe i myśleliśmy że sprzęgło....
Należałoby też sprawdzić jak wygląda wieniec zębaty zamocowany na kole zamachowym a współpracujący z zębnikiem rozrusznika w trakcie uruchamiania silnika. Może być wypracowany.
silnik ursus ursus silnik budowa silnik ursus uszczelni silnik
kompresor nieszczelny calibra gaśnie głośne wirowanie pralki
prostownik idealny mosfet sprawdzenie tranzystora miernikiem
Oznaczenie paska klinowego do piły Einhell NKT 1200 Sony LinkBuds S vs Sony MDR-EX15LP: Porównanie słuchawek