Tak czy inaczej logika mówi, szukaj w przepustnicy. Cudów nie ma. Nie w mechanice.
Przyczyn szukałbym w pompie. Może usunięcie tego zaworu coś pokręciło.
Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w...
Ja jeżdżę i mam mały problem. Otóż jak jadę i wcisnę sprzęgło to silnik utrzymuje wysokie obroty .Po zatrzymaniu też tak jest przez jakieś 5 sekund i obroty się normują. Wcześniej tak nie było. obroty od razu spadały. Wie ktoś w czym tkwi problem?
termostat, ale sprawdz poziom plynu, troszeczke niższy poziom również powoduje takie zachowanie termostatu, zalej na max i sprawdz zachowanie
Dopiero odpisuje, zabiegany człowiek. Auto mam od 5 miesięcy servisowane było w ASO. 140tys.km przebieg. Po wymianie oleju 5w30 total, rozrząd komplet wymieniony. Żadnych błędów nie wyświetla. Zaczęło się gdy chłodniejsze dni nastały. Tylko po odpaleniu (zimnego) silnika, jeszcze wtedy gdy silnik utrzymuje nieco wyższe obroty na ssaniu czuję w kabinie...
Masz wydmuchaną uszczelkę pomiędzy korpusem przepustnicy a kolektorem. Drugie podejrzenie to potencjometr
Witam , mam problem z autem jak w temacie a mianowicie auto po odpaleniu czy to na zimnym czy ciepłym silniku utrzymuje wysokie obroty w granicach 2500-3500 obr/min bez falowania tzn. cały czas trzyma sztywno np.3000obr. i po dodaniu i odjęciu gazu wraca do tych samych obrotów. Czasami ale to bardzo rzadko zdarza się że obroty są ok.Co to może być bo...
I co z tymi wysokimi obrotami ? Pomogło coś ?
mam problem z obrotami silnika. na luzie po przygazowaniu silnik utrzymuje wysokie obroty przez chwile nawet powyżej 2500 i bardzo powoli spadają do 1000 lub zatrzymują sie przy 1500. wczasie jazdy przy wciskaniu sprzegła obroty podnoszą się do 2500. dzieki za pomoc.:cry:
witam ! Mam problem z moim mietkiem,a mianowicie po uruchomieniu silnik utrzymuje wysokie obroty nie zależnie od temperatury silnika. Utrzymuje tak 1600 1700 obr. i ma tendencję do przycinania się gdy obroty spadają tak na 2000 tyś.wtrysk jest ke-jetronik typ silnika 102-962 ... proszę o pomoc bo brak pomysłów za posty z góry dziękuję.
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Od jakiegoś czasu po przejechaniu kilkunastu-kilkudziesięciu kilometrów(w zależności, prawdopodobnie od temperatury zewnętrznej) po wciśnięciu pedału gazu nie wraca on na swoje miejsce, staje się sztywny a silnik utrzymuje wysokie obroty(zależnie do miejsca, w którym zaciął się pedał przyspieszenia). Sprawdziłem już linkę od gazu, za każdym razem jest...
Ten układ sprężynek jest więc pewnym zabezpieczeniem przed nadmiernym wzrostem obrotów. Pozdrawiam. Nie do końca tak, dzięki tym sprężynkom silnik może uzyskać większe obroty. Bez nich, regulator zamyka całkowicie przepustnicę natychmiast po uruchomieniu silnika. Regulator musi go pokonać, aby zmniejszyć obroty. Jest on uruchamiany podmuchem powietrza...
Nie zapominajmy że w golfie mk7, wszystkie benzyny są doładowane, max moment uzyskuje się bardzo często już od 1400 obrotów do 3500 czasem 4000, więc siłą rzeczy, automat pracuje w tym zakresie, tzn utrzymuje niskie obroty gdzie jest ten max moment w tym zakresie, coś jak w dieslu, silnik ciągnie z dołu. To nie jest 1,8T sprzed 25 lat, że zaczyna jechać...
i nie ma siły wejść w obroty pod stosunkowo niewielkim obciążeniem. Podłączony przez [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... , w trójkąt. Silnik kupiłem jako używany, dziś go odebrałem i podłączyłem. Kilka razy wszedł w obroty pod obciążeniem, ale za każdym razem wydawał z siebie pisk o wysokiej częstotliwości, w tej chwili...
mam takie pytanie, pewnie śmieszne dla zaawansowanych automatyków jest taka sytuacja. silnik pierścieniowy ok20kW pracujący przy wytryskarce różnych palstykowych bajerów. maksymalne obroty silnika dla zwartych pierścieni przy nominalnym zasilaniu (siła 380v) to 1400 obr/min. (nie obciążony) oczywiście taki silnik potrzebuje rozruchu i obrotów trochę...
Witam, mam silnik prądu stałego 24V. Poszukuję schematu albo teorii w jaki sposób wykonać coś takiego: impuls rozruchowy, jeden obrót tym silnikiem (360 stopni) i stop. Bez udziału elementów mechanicznych typu krzywki, krańcówki. Chodzi o to aby powtarzalność tego obrotu była precyzyjna, tzn. aby po wykonaniu np. tysiąca takich obrotów punkt na osi...
Witam, chciałbym na wstępie zaznaczyć, że jestem raczej różowy w temacie elektrotechniki [jestem programistą]. Mam pewne urządzenie podłączone do komputera i owe urządzenie jest przeze mnie kontrolowane zdalnie. Niestety, muszę owe urządzenie obracać o 25 stopni ręcznie i wpadłem na pomysł, żeby zautomatyzować sobie pracę. Zrobiłem już sobie specjalny...
Witam, Szukam informacji jaki silnik zastosować do wypieku kołaczy węgierskich. nie wnikając w szczegóły produktu, potrzebny jest silnik który: a) jest mocny - na grilu bez przeszkód powinno obracać się 8 wałków (ok 2-3kg sztuka) b) ma wolne obroty - pomiędzy 5 a 45 na minutę c) może pracować bez przerwy przez 8-10 godzin d) może pracować ze zmiennym...
Witam, chciałbym uzyskać następujący ruch silnika elektrycznego 12 V. Ruch jak na zdjęciu po naciśnięciu przycisku silnik wykonuje obrót o 180 stopni, następnie cofa się na pozycje zerową i kończy cykl. http://obrazki.elektroda.pl/7991452000_1...
Witam mam problem i potrzebuje pomocy sam nie jestem w stanie tego rozkminić, mam silnik 3-fazowy 7,4kW i co jakiś czas(około 3 lat) pali się uzwojenie i nie mam zielonego pojęcia dlaczego. silnik pracuje przy śrutowniku(robi mąkę ze zboża), uzwojenie spaliło się już kilka razy w przeciągu jakichś 9 lat, inny silnik o tych samych parametrach chodzi...
Witam.Xantia II1,9 SD z pompą wtryskową Lucasa.Po wymianie o-ringu między pompą a rozdzielaczem silnik utrzymuje wysokie obroty ok 2000. Po uruchomieniu przez kilka sekund jest OK ale powoli obroty rosną do 1800 i tak zostaja. Dodam,że rozdzielacz nie był demontowany,tylko trochę wysunięty, aby dostać się do o-ringu. Pytałem wśród znajomych ,ale Lucasm...
Witam. Na początek nadmienię, że moja wiedza pozwala na łączenie kabelków, ale tu raczej jest jej koniec. Proszę więc o wyrozumiałość i w miarę proste dla laika odpowiedzi. Posiadam motoreduktorek prądu stałego 24V DC. Reduktor zintegrowany jest z dodatkową przekładnią która napędza krzywkę załączającą krańcówki. Czyli w prosty sposób można go wysterować...
Witam Silnik mały trójfazowy 0,12kW. Potrzebuję zbudować układ, który działał by w następujący sposób: 1. Po włączeniu przycisku S1 silnik startuje na prawych obrotach i pracuje do momentu zatrzymania go przez wyłącznik krańcowy K1 2. Następnie silnik automatycznie startuje na lewych obrotach (BEZ ponownego włączania przycisku S1) i pracuje do momentu...
Mam szlifjerke silnik około 1,5KW obroty 1450 oczywiście trzy fazy. Do ostrzenia noży z widią są to za wolne obroty ,dlatego też moja prośba jak go przewinąć aby zwiększyć obroty [a może inne pomysły na zwiększenie obr.] Pozd.
Mam pytano odnośnie silników krokowych, a konkretnie ich zasilania. I nie chodzi o sam sposób ich sterowania ale o dopuszczalne straty mocy. Otóż chciałbym użyć silnika krokowego głównie do utrzymywania pozycji. I zastanawiam się czy podane parametry zasilania np 3V/4A. Dotyczą prądu na każde uzwojenie czy sumy na wszystkich uzwojeniach? Oraz czy silnik...
Witam. Jaki zastosować silnik z momentem około 20Nm, tak aby można było szybko zmieniać kierunek obrotów. Np. w małej prasie wykrawającej śrubowej tak aby stempel dojeżdżał do krańcówki i następowała zmiana kierunku obrotów i tak w kółko.
Witam, posiadam silnik firmy Wiefamel Poznań o oznaczeniu SED 140-42. Według opisu na obudowie ilość obrotów silnika to 1480/min, chciałbym zmniejszyć tą ilość o około połowę. Wyczytałem kiedyś w jakimś wątku, że można to zrobić przez zwarcie jednego z 2 kabli wychodzących z silnika. Z silnika wychodzi jeden kabel zasilający oraz jeden kabel z cewką,...
Witam, W zasadzie nie zajmuję się tego rodzaju sprzętem. Zgłosił się jednak do mnie znajomy z wymontowanym silnikiem od tej wirówki. Powodem wyjęcia silnika z wirówki były wytarte już na maxa szczotki. Żeby je wymienić musiał wyjąć silnik (trudny dostęp). Szczotki wymienił, silnik zamontował w wirówce i ..... Silnik nie chce startować z niskich obrotów....
Potrzebuję silnik z obrotami ok. 150 000obr/min Moc duża nie jest potrzeba, silnik ma napędzać śmigło. Koniecznie elektryczny, może brać dużo prądu, ponieważ zasilanie z alternatora, ładującego akumulator - napęd hybrydowy:D
Witam. Mam silnik Silma RH5500. Silnik nie iskrzy na wirniku, łożyska obracają się swobodnie, jednak nie wchodzi na obroty. Wirnik się obraca ale nie na tyle aby mógł zacząć zasysać, turbina czysta. Co może być tego powodem? Pozdrawiam
Witam posiadam, starodawną frezarkę. Do wczoraj działała poprawnie, ale: zaczęła tracić moc, aż w końcu zatrzymała się i zaczęła buczeć. Pewnie jest jakieś zwarcie bo siada światło. Silnik jest podłączony przez dwa kondensatory i uruchamiany przez załączenie dźwigni oraz po takim słaby starcie, dodatkowo przez wciśnięcie na chwilę przycisku który wyzwalał...
Witam wszystkich :) mam problem z kosiarką, silnik OHV. Na niskich i średnich obrotach działa ok ale na wysokich zaczynają falować obroty. Do tej pory sprawdziłem luzy zaworów, wyczyściłem tłumik, gaźnik został wyczyszczony, filtr paliwa i powietrza wymieniony, zmieniona świeca i kapturek, klin na kole magnesowym ok jak również odstęp od cewki, sprężynki...
Witam posiadam dwie piły spalinowe Druzba 4M które lezą w garażu i zajmują miejsce. Chciałbym zrobić z jednej z nich pożytek i zrobić agregat z tej piły alternatora i akumulatora i przetwornicy 12V/230V. Mam tylko problem jak utrzymać stałe obroty w takim silniku.
Mam 3 fazowy silnik 2850.obr 1.5KW i chciałbym zwiększyć obroty. Czy falownik może je zwiększyć ? i jeśli tak to o ile ? dzięki za info :)
Bo to 0,58 to za nisko z punktu widzenia sterownika. Czy silnik nie utrzymuje zbyt wysokich obrotów?
Ja miałem Polo '92 1,3 AAV wtrysk. Był ECU i czujnik G62 dla jego informowania; kiedyś zresztą mi wysiadł i tak do tego doszedłem. Być może to jednak inny silnik... :wink:
Witam, mam pytanie posiadam Golfa 4 z silnikiem 1,8T, wszystko do niedawna było ok, a teraz jazda na trasach, szczególnie ekspresówkach, autostradach jest mega męcząca, spadła "jakość"/przyjemność z jazdy. Utrzymują się "dieslowskie" wibracje tak powyżej 2 tys obrotów, a ponieważ skrzynia 5 biegowa to mam 120 km/h i od razu 3 tys obrotów i wszystko...
Witam! Mam problem z obrotami silnika w samochodzie. Po zapaleniu silnika lub w czasie postoju utrzymują się zbyt wysokie obroty silnika - 2,5 tys. obrotów. Sytuacja ustępuje po szybkim naciśnięciu na pedał gazu. Podkreślam, że obroty były regulowane komputerowo, co nie przyniosło skutku. Szukam przyczyny takiego stanu rzeczy. Proszę o pomoc. Pozdrawiam!
Utrzymywanie obrotów w przedziale max moment - max moc daje nam maxymalne wykorzstanie właściwości silnika, kręcąc w tym przedziale bedziemy dysponowali maxymalną dynamiką pojazdu. Częsta jazda na niskich obrotach jest szkodliwa, ponieważ wtedy występują siły gnące korbowód, natomiast jazda na wysokich obrotach też nie służy silnikowi ponieważ wystepują...
W takim razie jakie są objawy (które doprowadzają do tego, że silnik nie wchodzi na obroty)? Jak zachowuje się silnik pracujący bez paska? Równo wkręca się na obroty, nie dusi się (uboga mieszanka) czy nie czwórkuje (bogata mieszanka)? Nie odcina gdzieś na obrotach, czy można na słuch wyczuć przy jakich obrotach następuje rezonans wydechu? Jak zachowuje...
Witam Ja mam ten sam objaw czujnik położenia przepustnicy czujnik temp . zmieniony a silnik krokowy nic nie ma wspólnego jeżeli obroty wysokie sie utrzymują na nagrzanym silniku bo w moim przypadku sie tak dzieje( na benzynie nie chce chodzic odplai i gaśnie a na lpg trzyma obroty)
Chętnie przedłużę wątek, bo od pewnego czasu mam ten sam problem i nie mogę znaleźć rozwiązania. Wypadanie zapłonów występuje na wolnych obrotach. Jest to mocno odczuwalne po prostu silnik drży. Jednocześnie mam wrażenie, że nie radzi sobie z regulacją wolnych obrotów. Po wykasowaniu błędów pojawiają się tylko wypadające zapłony na cylindrach od 1 do...
ja miałem w escorcie silnik 1.3 i miałem własnie uszkodzony czujnik plożenia przepustnicy,nie wiem jak w fiescie ale u mnie sterownik miałem na prawym slupku przy nogach pasażera
Tak myślę że skoro nie widać dymu to ubywający olej nie dostaje się do komory spalania tylko bezpośrednio do układu wydechowego i dalej na zewnątrz. Zrób taki test : uruchom silnik, jedna osoba niech utrzymuje wysokie obroty silnika (np. 4tys) a druga przyłoży czystą kartkę do rury wydechowej. Możliwe że będziesz miał czarne kropki niespalonego oleju.
Jest też uwaga, żeby po pracy z wysokimi mocami/turbiną 10 minut chłodzić turbinę utrzymując silnik na jałowych obrotach. Ale "to co tam w książak piszą, to nikt nie czyta, bo to bzdury są".
Obroty utrzymują sie tak cały czas ,czy tylko do pewnej temperatury silnika?
Dla silnika DC , jeśli zwiększymy obroty poprzez podanie wyższego napięcia zasilania na silnik, utrzymując takie same natężenie prądu, to moment siły będzie taki sam - zawsze M=K*I, U=K*Ω+R*I, P=Ω*M (M to moment siły, Ω prędkość obrotowa, P moc mechaniczna, I prąd, U napięcie, R opór uzwojeń, K stała silnika).
Jak sprawdziłeś tę sondę - jedyna słuszna metoda to porównanie odczytu z analizatora spalin, z odczytem z diagnoskopu podpiętego do ECU silnika, ew. z oscyloskopem wpiętym do sondy. Modyfikując KWZ na wolnych obrotach ECU utrzymuje zadaną wartość tych obrotów przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego AFR. Sprawdzałeś ciśnienie paliwa i stan wtrysków?...
Jeżeli masz olej na X to powinieneś go wymienić, powinna nawet być naklejka gdzieś na silniku, która mówi, że olej należy wtedy wymienić, olej rośnie, gdyż nieodpowiednio wypalasz DPF, jeździsz na krótkich odcinkach i po mieście, czasami niestety musisz autko pogonić po autostradzie, ew w mieście po nagrzaniu silnika starć się w miarę utrzymywać wyższe...
Tak naprawdę, to wszystkie czujniki odpowiadają za pracę. Do tego co napisaleś dochodzą: czujnik prędkości jazdy, czujnik obrotów wału korbowego, MAP sensor. Jego zadaniem jest utrzymywać zadane przez sterownik obroty po puszczeniu gazu. Gdy silnik zimny wyższe, gdy nagrzany niższe. Przy zmianie biegów, czy puszczeniu pedału gazu utrzymuje na poziomie...
Mam problem z falujący silnikiem. Po odpaleniu silnik drga na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu i utrzymywaniu na wyższych obrotach przestaje drgać. Jeżeli jadę że stałą prędkością znowu drg. Kolejny przypadek . Odpalam pierwszy raz ,silnik zaczyna drgać .Wyłączę zapłon i zapalę ponownie wszystko jest ok bez drgań. Zgaszę i zapalę znowy zaczyna drgać....
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem golfa 3 rok 1996 1.6 pb. Od jakiegoś czasu mam problem z utrzymującymi się wysokimi obrotami przy zmianie biegów a na wolnych obrotach silnik podwysza obroty i obniża. Jak wiem to nazywa się falowanie, faluje gdy stoję w korku itp. Co to za przyczyn utrzymywanie się wysokich obrotów przy zmianie biegów i to falowanie?
Nie wiem jak to jest dokładnie rozwiązane w tym silniku, ale musi być jakaś listwa, która reguluje wydatek pompek i sterujący nią regulator odśrodkowy, tak aby silnik utrzymywał stałe obroty. Tam bym szukał problemu
Panowie, Czy mieliście podobne sytuacje dot. wysokich obrotów. Gdy samochód jest zimny, szczególnie teraz, po kilku dniach postoju obroty wariują, cały czas wysokie. Dodatkowo po wrzuceniu P z D zwiększają się i utrzymują. Problem ustaje po rozgrzaniu silnika, po przejechaniu Ok. 5-10 km. Następnie po wyłączeniu silnika, wszystko wraca do normy. Przepustnica...
On tak powinien kopcić na zimnym ? A może troche dłuższy film. Jak długo on kopci? Odnoszę wrażenie, że kolega szuka dziury w całym bo może agregat zbyt mały do potrzeb i poszukiwana jest jakakolwiek wada aby go zwrócić. Może jednak się mylę i kolega nie miał nigdy urządzeń z takimi silnikami. Przy rozruchu może zadymić ale zazwyczaj w pojedynczych...
witaj! regulację przeprowadzasz w następujący sposób silnik musi być rozgrzany, odkręcasz na maxa register by stwarzał oporów, wkręcasz pokrętło i śruę imbusową do oporu następnie odkręć śrubę regulacyjną o ok 2-2,5 obr i odpal na benzynie następnie ustaw przełącznik na automat i ręcznie z komory silnika poruszając przepusnicę przełącz na gaz obrotami...
Czy obroty silnika spadają prawidłowo do najniższych, czy też utrzymują się wysokie?
Silniki na takie dziwne napięcia - 2V istnieją dlatego że sterowanie prądowe z forsowaniem w dobrych sterownikach jest "normą". Taki sposób zasilania znacznie poprawia moment przy wyższych obrotach, nawet w podlinkowanej dokumentacji są na to dowody. 4S39Q-24040S sterowany napięciowo ma znaczny spadek momentu przy 700PPS, do 500g*cm taki sam (wymiarami)...
Mam taką samą astrę więc może pomogę. W pierwszej kolejności wymienia się wszystkie przewody podciśnieniowe z fajkami. Czasem pomaga. Jeśli zabieg nic nie daje sprawdzamy silnik krokowy. W moim przypadku się wiesza i utrzymuje 2.5 tyś obrotów. Przy wymianie tej części należy zwrócić uwagę na odległość między kołnierzem a końcówką silniczka. O dziwo...
Można silnik popularny więc o taką w dobrym stanie łatwo.
Witam. Puszkuję pomocy w rozwiązaniu problemu wysokich obrotów silnika Laguna I 1800 8V. Dopóki silnik nie osiągnie temperatury w granicach 50 stopni, to utrzymywane obroty w granicach 1050 po uruchomieniu, maleją do 950 a po osiągnięciu wyższych temperatur, obroty dochodzą do 2500, na biegu jałowym. Panowie, może ktoś pomoże rozwiązać...
Kolego twierdzisz, że jeździsz autkiem (dieslem) od niedawna, tak na marginesie ja mam takie samo autko. Orientujesz się, że Twoje auto posiada najsłabszy silnik (90 km) chyba, że masz podrasowane elektronicznie. W silnikach z turbiną występuje tzw. "dziura turbinowa" i w przedziale obrotów 1000 do ok. 1800 silnik jest mułowaty i dopiero od ok. 1900...
Obroty na jałowym są w tej chwili około 850-900 a powinny być ok. 750. Po prostu słychać że są wyższe niż były zawsze, i to samo podaje komunikat. Gdyby to było tylko to z obrotami to bym się tym nie przejmował. Niestety od razu po zapaleniu auta obroty idą w okolice 3000 i bardzo powoli spadają, podczas jazdy czasami jak wrzucę na luz to silnik dalej...
Problem dotyczy gaźnika w traktorku mf70 ale może wystąpić w każdym gaźniku gdzie paliwo podawane jest grawitacyjnie. Po przelaniu gaźnika silnik odpala bezproblemowo. Na niskich obrotach też jest ok. Problem pojawia się gdy przez dłuższą chwilę utrzymuje się wyższe obroty. Silnik na 2 sekundy jeszcze bardziej zwiększa obroty i gaśnie. Odjęcie gazu...
w kombajnach są silniki stacjonarne (chyba się nie mylę ), które non stop utrzymują stałą dość wysoką prędkość obrotową. To są silniki z ograniczonym ( uproszczonym ) regulatorem obrotów ( prawie takie same wersje pracują w zespołach prądotwórczych ) - faktycznie w czasie samego koszenia utrzymują stałe obroty od ok. 1500 obr/min - tyle że niezależnie...
auto utrzymuje normalne obroty (2 tys) Rozumiem, że chodzi o obroty na biegu jałowym?!? - jeśli tak to są one znacznie za wysokie, powinno być ok 800. Czy rozrząd był sprawdzany? może jest przestawiony.
Uszczelkę pod kolektorem ssącym oraz kopułkę,palec rozdzielacza zapłonu wymieniłemna na nowe.Przewody gumowe sprawdzone.Problem obrotów silnika utrzymuje stan nie zmienny.Podczas jazdy wydaje się być dobrze lecz po zatrzymaniu się obroty silnika albo za wysokie albo za niskie.brak stabilności.
Witam serdecznie . Od 2 miesięcy mam pasata 2.0 silnik 2E 91 r. I od jakiegoś czasu zauważyłem, że kiedy go rano odpalę to po około 15-20 sekundach wchodzi na 3tys, obrotów -wtedy w obawie przed uszkodzeniem gaszę motor i odpalam ponownie i niby wszystko jest ok. ale !! jest jedno ale. Kiedy jadę na zimnym silniku to te wysokie obroty się utrzymują...
honda wysoki obrót silnik silnik gaźnik wysoki obrót gasnąć silnik wysoki obrót
sprawdzić działać elektrozawór lodówka zewrzeć remote manager
przetwornica 24vdc 12vdc podzielniki kosztów
Zapach palonego plastiku w zmywarce - Bosch, Siemens, Electrolux Polska instrukcja obsługi Yamaha RX-V350