To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
Chcę sprawdzić czy gdzieś nie mam przerwy pomiędzy czujnikiem a ECU. Czy Waszym zdaniem to dobra droga? Dobra,ale sprawdzasz nie tylko przejścia ale też zasilania ,masę,i wyjście z czujnika. Kod silnika daj.
Opis bloków pomiarowych , które bloki odczytujemy i które wartości w blokach i wiele innych opisów , instrukcji dla tego silnika.
To nie jest czujnik wstecznego a skrzyni? Co do pytania to czujnik temperatury silnika.
Normalka po naprawach ON, mycie płynem z amoniakem i po tłuszczyku na silniku.
Albo sonda ,albo wiązka ,albo sterownik. Potrzebna jest diagnoza a nie zgadywanie. A kod silnika jaki?
Jak Ci sie tak wydaje to tak moze być. Jaki rok skody?? Jesli 1 to problemu szukaj w wiązce koło pompy hamulcowej pod sterownikiem silnika .
Moja Fabia miała uszkodzony czujnik temperatury. Raz wskazówka była "na 0" czasem na zimnym pokazywała, że jest przegrzana ale ogólnie nie miało to wpływu na zapalanie zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Dlatego zachęcam w pierwszej kolejności do diagnostyki. Pozdrawiam.
Ta sonda lambda to jest ta co wchodzi od góry do katalizatora czy ta od dołu? Sonda przed katalizatorem . Dziwne te mechaniki,niby jedno zrobione a drugie co też ważne olane. Dodano po 4 Może silnik krokowy albo czujnik położenia wału/wałka? Jeden napisał głupotę drugi dał lajka. 😂 Gdzie wyście tam widzieli obaj silnik krokowy?
Jak zamontujesz nowy, to też bardzo szybko umrze przy takim poborze oleju przez silnik.
A co konkretnie padło w tym silniku?
Na początek jak możesz to walnij w sam zamek przeważnie pomaga i silnik ruszy.
Prześwietlić wiązkę od kompresora klimy. Zwłaszcza w miejscu gdzie łączy się z reszta wiązki silnika.
Czyli moim zdaniem wypadanie zapłonów jest spowodowane właśnie tą kompresją. Obstawiam że dół silnika do roboty.
Nieco ponad trzynaście lat temu kolega (at)stefano11 w tym temacie podał bardzo prawdopodobną przyczynę. Sprawdzałaś w ogóle poziom płynu w tym wymienionym przez Ciebie zbiorniku wyrównawczym na zimnym silniku?
Magneti Marelli IAW4LV.C Fabia/Polo 1.4/16V AUB . Silnik z "poczwórną" cewką.
Czy w tym silniku jest egr?
https://obrazki.elektroda.pl/8088172300_... Sterownik silnika jest w komorze silnika
Instrukcja obsługi strona 23 "Lampka kontrolna "niebieska" pozostaje zapalona dotąd, aż silnik osiągnie temperaturą roboczą. Unikać dużych prędkości obrotowych, wciskania do końca pedału przyspieszenia i dużego obciążenia silnika."
A i podaj kod silnika.
Stopiony katalizator norma w tych silnikach
Może ktoś ma opis pinów z tego sterownika czy schemat jak tam jest między licznikiem a sterownikiem silnika.
Jest w przekładni kierowniczej w komorze silnika.
Pytanie podstawowe czy silnik pracuje, jeśli tak to zapowietrzona . Bo co innego moze w takiej pompie pobierać 3A jak nie nieobciążony silnik.
Nie. Wyciek oleju lub silnik go spala.
Parkuj tyłem.I zasuwaj do mechanika.
prawdopodobnie miał inne parametry niezgodne z tym silnikiem A może to obecny czujnik ma parametry niezgodne z silnikiem?
Dokładnie chodzi mi o przekaźnik wentylatora wtyczka 6 pinów i 4 duże piny oraz wtyczka przy sterowniku silnika 14 pionowa
zawór lub cos w podobie ale niemam porównania jakie może to nosić objawy. Wróżenie na podstawie samych objawów, nie jest dobrym pomysłem. Można ustalić przyczynę, na podstawie diagnostyki silnika.
Jakie masz błędy w sterowniku silnika ????
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku.
Dalej problem z odpalaniem? Poprawiło się chociaż trochę czy w ogóle? Podgląd parametrów czyli jak to wszystko działa (co widzi i co robi ECU - czyli w jak długich cyklach są otwierane, temperatura, korekty - czyli czy chce dawać więcej benzyny czy mniej niż daje) - mechanik samochodowy, interface i poprosić o dane z zimnego silnika.
Tylko że paliwo może schodzić z układu do baku i potrzebuje czasu dlatego mierzy się gdy jest problem. Ale wg mnie bardziej pasuje zalany silnik oparami benzyny z systemu EVAP przez niezamykający się zawór. Można by też podejrzeć parametry silnika jak jest problem (temperaturę zasysanego powietrza, odczyt temperatury silnika). Ewentualne błędy.
silnika
Pomocny byłby kod silnika.
skąd to bzyknięcie się wydobywa, ze stacyjki czy okolic silnika
wymień czujnik obrotów silnika
Z którego roku ta fabiana i jaki kod silnika ?
Według mnie całą obudowę i jeszcze tapicerkę bo są przyciski
Witam Mam pytanie ,macie jakiś sprawdzony sposób na odklejenie tej osłony w silniku skoda Fabia 2 2010 1,2 6 v ,wszystkie śrubki odkręcone , a osłona się nie chce odkleić masakra ?..pomocy
Od licznika są dwa. W dolnym rzędzie małych bezpieczników obok siebie . Na ulotce narysowany jest licznik.
Sonda odłączona - bez zmian. Sonda podmieniona - bez zmian. Rozpięty wydech przed katalizatorem - bez zmian. Nie mam siły już na ten silnik.
Krótkie trasy do 15km
A może sprawdz wiązke instalacji pod sterownikiem silnika
Witam. Potrzebowałbym schemat do fabii 1 z 2007 roku silnik Bud. Jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Kontrolka silnika się nie świeci, rozrusznik kreci. Czasami kontrolka się zaświeci i auto normalnie działa. W innych modułach błąd 01314- brak komunikacji z sterownikiem silnika. Chciałbym sprawdzić zasilania i masy. Ewentualnie czy ktoś...
Czyli nie ma wyjścia trzeba zamontować katalizator bo sądy wysyłają złe sygnały i zaświecają kontrolkę silnika ??
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
występuje na rozgrzanym i zimnym silniku
więc opornica ok. Raczej ok. Jest koło silnika.
mam styczność z dokładnie takim samym silnikiem (Skoda Fabia 1.4 MPI) i też występuje takie "klekotanie" Według mnie to normalne (w końcu wtryskiwacze), po prostu wcześniej na to może nie zwróciłeś uwagi. Ewentualnie jeśli to jest nierównomierne klekotanie to może warto sprawdzić wtryskiwacze czy działają jak należy.
Temat zamykam.
Pasek. Łańcuch mają 1.2 i silniki TSI.
Ok. A jak usunę ten stary Sterownik to nie będzie problemu z odpaleniem silnika ?
Silnik?b kod k silnika?
Rocznik mojej Fabii to 2001, kod silnika AZE 1.4/44kW. Grzałka sondy dostaje na stałe plus zasilania poprzez bezpiecznik, zaś mase ze sterownika silnika.
Witam. Fabia na pompowtryskach ma chyba tylko ten jeden silnik ATD o moccy 74 KW. Co do wentylatora chłodnicy to potrzebujesz mechanika.
Te czujniki często przeciekają, taki bubel po prostu, a silnik nie gubi a żre olej. Co ciekawe nie pojawiła się ani razu kontrolka świadcząca o niskim poziomie oleju Bo tam na 99% nie ma nic takiego. Czerwona kontrolka ciśnienia oleju oznaczała by już całkowity brak smarowania i koniec żywota silnika.
Kod silnika ?
Musi być ten sam producent, Koyo lub TRW. Różnicę widać w kształcie wtyczki od czujnika skrętu. Pojemność silnika nie ma znaczenia.
Tego typu problem może wskazywać na problemy z wiązką elektryczną pomiedzy grodzią a sterownikiem silnika.
Dzisiaj rano odpalił bez problemów. Zero błędów. Sąsiadka twierdzi, że zdarza jej się to nie codziennie lecz wybiórczo ale zawsze na zimnym silniku.
Najprawdopodobniej sa tam pływajace tuleje - więc może byc problem z uszczelnieniem tuleja - dół silnika.
I popatrz na zamek maski silnika.
może o coś przyciera silnik
Sprawdź błędy, sprawdź korekty. Może to nie wina paliwa tylko silnika?
Lub wiązki elektrycznej w komorze silnika.
do sprawdzenia wszystkie połączenia wkładu dolotowego powietrza oraz wężyki podciśnienia jeśli to nie pomoże to sprawdzić należy przepustnicę oraz przepływomierz powietrza sprawdzałeś błędy silnika? ewentualnie logi przepływki.
Wymieniłem sondę oraz czujnik położenia wałka rozrządu, nic to nie dało . Dalej pojawiają się błędy od sondy że element grzewczy nie działa, sprawdziłem bezpieczniki od sondy jest dobry. Napięcie ładowania na Aku jest na wolnych obrotach od 13.7 do 13.9 V . Akumulator nowy ma 2 miesiące Wymienię jeszcze czujnik obrotów wału, może komputer źle przetłumaczył...
Świece moga być sterowane bezpośrednio ze sterownika Silnika
To teraz sprawdź czy łączy się z innymi modułami.Jak nie to jest problem z linią diagnostyczną k/CAN.Jak łączy to sprawdź bezpieczniki a nie że zaraz spalony sterownik.Jak dobre sprawdzić zasilanie na złączu ECM silnika.
Zastrzegam się, że nie jestem mechanikiem samochodowym. Jednak Fabię I 1.4 16V użytkowałem przez ponad 14 lat i miałem okazję "obserwować" jej systematyczne zużycie. Poza tym od dwóch dni nikt nie pospieszył Ci z pomocą. Jeśli samodzielnie nie zmieniałeś ustawień sterowników to są bardzo niewielkie szanse na to, że zmieniły się one "same z siebie"....
Skoda Fabia 1.4 TDI 2015 220000 105km Mam pytanie posiadam Skodę fabie i od jakiegoś czasu bierze olej do tej pory się to nie działo tylko zaczęło po wymianie oleju w lipcu 2023 . Byłem u mechanika i okazało się że w odmie też jest olej z pod korka i bagnetu dymi jak parowóz. Mechanik wymienił olej nalał doktora i kazał obserwować . Co myślicie o tych...
Z chęcią bym kupił jeśli podpasuje ta łapa w originalne mocowania skody i silnika 1.8t
Bardzo prosta robota. -odkręcasz ramiona -demontujesz podszybie (jest warga na wcisk przy szybie) -wyjmujesz mechanizm wycieraczek -zdejmujesz tylną klapkę na silniku -wewnątrz są blaszki które kontaktują do ślizgów -ślizgi umieszczone na tej plastikowej klapce. Może też być brak masy na silniczku. Wtedy od brązowego kabelka dajesz dodatkowo masę na...
Po zgłaszaniu silnika zasilanie przestaje działać
A jak bez klimatyzacji włączysz długie swiatła i dmuchawe na maksimum to też drzy silnik ?
Ja ją mam od trzech no czterech miesięcy. Sprzedający mówił że bierze olej, nawet czytałem że te silniki 1,2 lubią olej ale żeby aż tak. Dodano po 1 Czyli wymiana na gęściejszy olej nic nie da? Ten Castrol to jak bym wodę wlewał do silnika.
Mieszanka uboga wg błędu. Pytanie czy faktycznie. Czy problem jest na LPG czy na benzynie? Kod silnika?
Może być to np problem z licznikiem. Odczytywałeś błędy? Problem występuje tylko na jednym kluczyku? Oczywiście da się wywalić immo z komputera silnika.
Osłonę silnika zdejmij.
Kostka stacyjki w pierwszej kolejności. Później przekaźnik obwodów zapłonowych.
Mimo wszystko nastawy podstawowe trzeba zrobić. Kanał 043
Okazało się, że to awaria czujnika temperatury silnika. Po jego wymianie problem ustąpił.
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
Wszystko zależy w jakim miejscu jest termostat.Jeżeli na dole silnika, to warto spuścić cały płyn. Przeważnie termostat jest u dołu silnika.
Pierwszy to: 1xxx Drugi to: 6xxx
odczytaj ramki zamrożone i napisz przy jakich obrotach silnika zapaliła się kontrolka silnika
A te korektory pompek to gdzie się znajdują jestem ciemny w tym silniku
Tak chodzi o powietrze. Dziura w ic, dziura w każdym wężu idącym od filtra powietrza poprzez turbinę, ic aż do silnika jeden gazuje drugi słucha. Zaczął bym od samego dołu przy intercoolerze, często jakiś kamień jak nie ma osłony dolnej silnika potrafi gumę uszkodzić.
W blokach pomiarowych ,po odpaleniu silnika sprawdzic czy oscyluje.
Kto kazał uruchamiać silnik , wróż???
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Nie do końca. Podpięcie pod tester i sprawdzenie wszystkich kluczowych parametrow dla poprawnej pracy silnika.
Jeśli są dwie, 1 przed a druga za katalizatorem to ta pierwsza jest szerokopasmowa 5 przewodowa. Ale najprawdopodobniej masz jedna cztero przewodówkę 1 voltowa (czarny, szary i dwa białe).
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Przy próbie odkręcenia śruby od zębatki rozrządu poczułem, że coś wałki mają luz i okazało się, że ząbki w blokadach wyłamały się Nigdy, ale to przenigdy, w żadnym silniku nie wolno używać blokad jako "oporu" przy odkręcaniu lub dokręcaniu śrub. One mają nam tylko unieruchomić wał/wałki w odpowiednich pozycjach. Do luzowania i dokręcania śrub wałków...
Witam. Czy mógłby mi ktoś poradzić, dlaczego na zimnym silniku nadmuch (niezależnie który bieg) i wycieraczka tylna działa dopiero po ok 2 min.pracy silnika
(at) Playton Nie miałeś wcześniej błędów 'uboga mieszanka' ? Ja bym reklamował, po roku nie powinna się skopać. Z którego roku auto? Jaki kod silnika?
A zawory sie czasem nie reguluje na zimnym silniku?
skoda fabia silnika temperatura silnika skoda fabia falowanie silnika skoda fabia
zwarcie kontrolki ładowania chińskie motorowery format karty pamięci
legrand listwa wideodomofon hikvision
Selektywne wywołanie syreny nie działa - przyczyny i rozwiązania Audi A3 1.6 2003 – stałe napięcie na silniku wycieraczek, brak reakcji, bezpiecznik F31