Na oko wygląda jak do Schwalbe.
Za wysoki poziom paliwa
Podejrzewam uszczelniacze na wale . Nie trzymają ze starości . Sprawdź czy jest podciśnienie w filtrze powietrza ?? :| Dodano po 1 Jeżeli nie ma , to nie będzie zasysać paliwa . :|
to jest w stosunku 1 do 10 albo 12 czyli 1 czesc paliwa i 10,12 dawek powietrza Dodano po 4 jest to obliczenie od dawna stosowane w silnikach dwusuwowych gdyz taka dawka paliwa z powietrzem daje najlepsze efekty spalania a co za tym idzie najlepsza praca silnika. Dodano po 6 no i pamietajmy ze zwiekszajac objetosc cylindra , powiekszajac dysze nie otrzymamy...
Znalazłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/8683661800_1...
Czasami takie jaja powoduję cewka butelkowa. Lub druga sprawa to za niski poziom paliwa w gaźniku.
jack63 poważnie mówisz ? dlatego niedostawałby paliwa >?
Sam sobie odpowiedziałeś - wina gaźnika, a więc do sprawdzenia drożność dysz, kanalików i usunięcie brudów po starym paliwie. Na próbę możesz podmienić świecę, na dedykowaną do tego pojazdu, sprawdzenie filtra powietrza oraz kranika, w którym też może być filtr zabrudzony. Wnioskuję, że do ustawienia zapłonu nie masz zastrzeżeń oraz do odpowietrzenia...
Teraz problem może być w gaźniku albo w silniku. Jak kolega sprawdził dostępność paliwa w silniku?
ja na początek sprawdził bym skład mieszanki paliwowo-powietrznej,moim zdanie mieszanka jest zbyt bogata w powietrze i trzeba wyregulować gażnik.
Wykręć świece i podlej trochę paliwa do komory spalania. Sprawdź czy zapali.
Sprawdź kolor świecy, czy jest biała, czy okopcona. Dla 50ccm ten gaźnik może podawać trochę za duzo paliwa, spróbuj ustawić iglice na najwyższym podcięciu - tak, żeby iglica wystawała maksymalnie z przepustnicy. Jak filtr powietrza byłby mocno zanieczyszczony to silnik też może zaciągać za duzo paliwa z gaźnika.
Spróbuj zmniejszyć dawkę paliwa i 2sek przed zgaszeniem wyłącz kranik.
Jak stał z paliwem, zlać przepłukać gaźnik i wlać świeżego paliwa.
Może być za niski poziom paliwa. Tłumik bez zmian ale mam nadzieję, że kryzę usunąłeś ?
No to może być przypchany kranik i brakuje paliwa.
juz wiem wlałem fosol taki odrdzewiacz nasypałem kamyczków i heja lambada czacza z bakiem po podwórku łapy bolą pot po tyłku ceknie ale efekt jest i na koniec taki patent jeszcze do odstojnika włozyłem magnes akurat tak go poszlifowałem ze pasował na dno to pomaga na jeszcze jakies tam drobinki
To może być coś z modułem lub ze świecą jeśli go zalewa. Gdyby to był brak paliwa to świeca byłaby sucha
Do 1L benzyny wstrzykuje takie trzy strzykawki (3x1cm) + czwartą do 0,3cm. Czyli robiłeś proporcje 1:303. :) Na dotarciu lej ok 30-35 ml oleju na 1 litr paliwa natomiast po dotarciu 20 ml.
A świeca jest wilgotna od paliwa?
Dziwna sprawa, a jak wygląda świeca? Może silnik nie może paliwa przetrawić i go zalewa dopiero jak się wkręci w obroty to jest ok. Na postoju też się nie chce wkręcić czy tylko podczas jazdy? Testuj różne ustawienia zapłonu i dawkę paliwa. Jeżeli będzie poprawa to wykluczysz kosz sprzęgłowy.
Wyczyść dokładnie gażnik , wyreguluj poziom paliwa w gazniku i wyczyść filtr powietrza. Zapłonu nie ruszaj , jest dobry.
16n3-4 a gdyby włożyć wieksza dysze od paliwa?
A może świeca No faktycznie :D Od tego trzeba zacząć. Ale to taki banał, że aż nie chce się o tym pisać. I liczę, ze chociaż takie podstawy autor zweryfikował. Skoro jak ciepły, to odpali i zgaśnie, to NIE JEST to problem z zapłonem, a z paliwem. Zalej mu do gardzieli paliwa i sprawdź, czy pracuje. Pewnie będzie.
Sprawdź czy pływak nie jest dziurawy, wyczyść gaźnik, załóż filter paliwa i przestań krzyczeć.
Zapłon jest dobrze ustawiony. Wymienie simering i wtedy zobacz a czy simering może być przyczyną nie dochodzenia paliwa do cylindra.
Czy jest tam kranik paliwa i czy jest sprawny?
Raczej się nie opłaca się wkładać do ogara gaźnik od WSK-i ponieważ po pierwsze wzrost mocy będzie niewielki a po drugie znacząco zwiększy się zużycie paliwa, lepszym rozwiązaniem był by gaźnik od Simsona. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej to poczytaj tutaj http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php...
Proponuję wkręcić suchą świecę i spróbować zapalić go na pych (1 bieg najlepiej). Można włączyć trochę ssania. Może jest sporo oleju w karterach po remoncie i zalewa świecę. Jak świeca mokra - słaba iskra, za dużo paliwa lub olej gdzieś zaciąga (może simmering na wale od sprzęgła). Jak sucha - brak paliwa.
Może dostawać obce powietrze - łączenie gażnika z cylindrem,uszczelka pod cylindrem a blokiem silnika ale zacznij od przedmuchania dysz i sprawdzeniu poziomu paliwa
Może odpowietrznik zbiornika paliwa, zatkany
Albo otworek odpowietrznika w korku wlewu paliwa. Zdejmij wężyk z gaźnika, podstaw naczynie, odkręć kranik i sprawdź przepływ paliwa.
Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów.
A świecę wymieniłeś? To że masz iskrę po jej wykręceniu nie oznacza, że będzie pod kompresją. Wykręć i polej trochę paliwa na świece sprawdz czy paliwo zapali się od iskry
w rogu komory pływakowej jest taki słupeczek poziom paliwa najlepiej ustawić na równo z nim
Brak paliwa lub przerywa zapłon.
W tym przypadku nie ma innej przyczyny tylko albo przeciek ze skrzyni korbowej albo zła proporcja paliwa z olejem
W gaźniku jest iglica, która ma kilka pozycji stałego ustawienia, może jest za wysoko, może pływak nabrał paliwa, może zawór jest podgięty za mocno i ma za wysoki poziom paliwa.
Objawy wskazują na zbyt ubogą mieszankę paliwa dostarczanego przez gaźnik do cylindra :arrow: gaźnik źle zmontowany :arrow: (tam szukaj winy) Pozdrawiam Janusz
Iglica o jeden stopień niżej, czyli zapinka o jeden stopień wyżej (zdaje się są cztery lub pięć). Wtedy poda trochę mniej paliwa w stosunku do powietrza.
No o czymś takim myślę. Ale niestety, nie znam parametrów zasilania elektrycznego. Ponadto nie wiem, pod jakim hasłem szukać. Elektrozawór paliwa: Oplel, Vw, a może Mercedes? A kranika "podciśnieniowego" nie chcę, ponieważ nie bardzo miałbym go z czego napędzić: Skuter to Simson SR50.
Witam Musisz wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej. O ustawianiu poziomu paliwa w simsonie poszukaj na internecie lub w książce "jeżdzę motorowerem simson" jest to dokładnie opisane. Pozdrawiam
Obstawiam poziom paliwa w komorze pływaka.
To dobrze zrozumiałem , że ci zalewa świece ( ponad to świeca przelała ) ? Bo jak ci zalewa świece to masz za dużą dawkę paliwa , może utopił ci się pływak albo przepuszcza zaworek . Jak masz ustawioną iglice na przepustnicy ?? :| Dodano po 59 Może być za duży poziom paliwa .
Może to być jakiś osad w gaźniku. Zatyka dyszę i gaśnie. Jak weźmiesz na pych to na siłę przeciągnie osad przez dyszę aż do następnego parcha. Sprawdź przy okazji filtr paliwa.
Witam. Mam Charta z gaźnikiem Simson 16N1 i nie wiem jaki ustawić poziom paliwa, ustawiłem tak jak do "simka" suwmiarką i chyba brakuje mu paliwa. bo jadąc muszę zaciągnąć ssanie. Wie ktoś może, na ile ustawić ten pływak?
Może za duży poziom paliwa i zalewa się.
Prawdopodobnie gaźnik do czyszczenia, a mianowicie wszystkie dysze, i sprawdź poziom paliwa, podegnij trochę pływak bo wygląda jak by nie dostawał paliwa albo przez dysze albo przez pływak, bo ssanie to dodatkowa dawka paliwa.
Na chwilę obecną nie wiem w jakim kierunku podążać, czy przyczyną jest zapłon a może zasilanie paliwem .Chce jeszcze podmienić cewkę WN, przewód i fajkę, ostateczność wymiana gaźnika . Wg mnie, to Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka...
no to należy się prawidłowa regulacja gaźnika łącznie z poziomem paliwa i powinno chodzić
albo ssanie albo po prostu sie zalewa chociaz to mało prawdopodobne wykreć świece i spr czy jest mokra mozesz tesh sprobowac z obrotami silnika ale mysle ze to nie o to chodzi. jest tesh możliwe bo simson o ile dorbze pamietam to dwusow za dużo mixolu do paliwa nalałes
Zwiększ dawke paliwa na odpalonym silniku
Na samym zapłonie blokada obrotów nie wystarczy... Bo jeśli takową zrobisz to jeśli manetkę gazu odkręcisz na max a blokadę ustawisz np. na 4000obr/min to będzie strzelało z wydechu, będzie się zalewał... ponieważ gaźnik będzie podawał za dużą ilość paliwa...
Dostaje za dużo paliwa i zalewa świece. :|
blaszkę ugięliśmy tak by więcej paliwa napływało a z iglica zaraz zobaczę co się będzie działo
Najprawdopodobniej zbyt bogata mieszanka. Dajesz max gazu i go zalewa. Możliwe że może być zbyt uboga mieszanka i po prostu brakuje mu paliwa. Pozdrawiam.
hola hola, a masz uszczelkę między gaźnikiem a cylindrem? gaźnik powinien na sztywno trzymać się cylindra i drgać ewentualnie razem z nim. Amal to najlepszy gaźnik jaki istnieje i na pewno nic z niego nie powinno ciec. co do ostatniego to zobacz czy coś ci nie pływa w oleju (a może to tylko pierścionki ci dzwonią...)
Tak, to jest typowe strzelanie. A czy może być to spowodowane zbyt dużą dawką paliwa?
Ja bym też mieszanke (powietrze-paliwo) na gaźniku sprawdził, co prawda przy większej pojemności nie powinna się zmienić, ale objawy jak przy złej dawce paliwa/powietrza.
W tys silnikach jest stosowana mieszanka paliwa stosunek 1:25 na dotarciu i 1:30. Tak, 200 ml na 5 l to jest 1:25. 1 : 30 to będzie jakieś 165ml.
Może masz za bogatą mieszankę i to znacznie i ta mieszanka nie jest się w stanie zapalić przy normalnym wyprzedzeniu, a zapala się tylko przy ustawieniu zapłonu 50 stopni? A przy normalnym ustawieniu po prostu zalewa świecę i od samej iskry po sprężeniu nie jest chętna do zapłonu. Stąd ten nagar ze zbyt bogatej mieszanki za wczesnego zapłonu itd. Spróbuj...
Czyszczenie gaźnika to w przypadku jakby nie dostawał paliwa. Gaźnik może tylko dawać za dużo mieszanki wtedy należy wyregulować na blaszce od pływaka. Piszesz, że strasznie kopci to lepiej sprawdź czy nie wywaliło zimering na wale.
Jak będzie łatwo zasysał lewe powietrze, to nie zassie paliwa z gaźnika i nie odpali.
Ja nie szukał bym przyczyny paliwa , tylko cewka w/n
Konieczna regulacja składu mieszanki biegu jałowego, pewnie przylewa się. Ewentualnie do sprawdzenia zapłon (energia/długość iskry) i szczelność komory korbowej (uszczelniacze). W Simsonie są jeszcze pewne problemy związane z konstrukcją, mocno zmienia się regulacja gaźnika w zależności od temperatury silnika oraz dochodzi do odparowywania paliwa z...
Właśnie niedługo będę wymieniał jeszcze wężyk od paliwa bo był pęknięty i na taśmie ale myślę że to nie miało wpływu. Filterek raczej znajdę gdzieś do paliwa, nie wiem czy ma odpowiednią dawkę paliwa i jak to sprawdzić. Dodano po 1 Leci benzyna z kranika wąskim strumykiem więc jest ok myślę Dodano po 38 Zauważyłem że na rezerwie leci normalna dawka...
Witam . Problem dotyczy raczej samego paliwa . Zbyt niski oktan ( często się zdarza) , zbyt uboga mieszanka (benzyna-olej) lub zbyt mała dysza i na wysokich obr. silnik otrzymuje zadużo powietrza , a zamało paliwa .
Panowie, nie działa. :/ Moto pali tylko raz na parę cykli także z wył zapłonem pod wpływem kompresji mieszanki. iskra nic nie daje, nie potrafi zapalić paliwa, zapłon ustawiony.
Spróbuj wymienić świecę na inną, i zmniejsz jej przerwę... a jak nie to zobacz czy się odezwie z kopa, jak mu dasz trochę paliwa go gardziela...
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień...
W moim gaźniku jest coś nie tak przy otwartym kraniku cieknie bęzyna z otworu przelewowego.dlaczego tak jest co trzeba zrobić? A nie ma prawa nic cieknąć, bo NIE MA takiego paliwa!
silnik dwu-suwowy nie może mieć zbyt ubogiej mieszanki ponieważ tym paliwem smarowany jest wał a raczej w simsonie całe ułożyskowanie wału wiec między innymi ograniczenie ilości paliwa wiąże sie z ograniczeniem smarowania a dalej to już tylko zużycie
Witam, w Simsonie Star 50 mam zbiornik na olej i z tego zbiornika olej płynie do silnika. Do czego ten olej? Do smarowania wału? Bo mieszankę paliwa robię osobno.
Jakiego oleju kolega używa do paliwa?. Dodano po 54 Może wcale?.
Po co chcesz kupować nowy gaźnik? Tam był montowany kranik z odstojnikiem, taki jak w MZ i SR50 z tą różnicą, że ze względu na wielkość zbiornika paliwa rurka rezerwy jest bardzo krótka. Zdaje mi się że miałem kranik od Fortschritta w jednym ze Simsonów, poziom rezerwy 15 mm, chyba że ktoś rurkę uciął. Kranika pasującego 1:1 nie kupisz, ale kupisz praktycznie...
A tak przy okazij jak okreslić poziom paliwa w gażniku w tym simku ?
Re: Mam simsona SR50 i podczas jazdy zlepia mi sie świeca. Jest kilka przyczyn powstawania nadmiernego nagaru na świecy zapłonowej. 1 używasz niewłaściwej mieszanki paliwowo olejowej dla simka 1:50, 2 nieszczelna komora zasysania mieszanki ( do wymiany zimeringi lub uszczelki) silnik ciągnie olej ze skrzyni biegów, 3 źle ustawiony zapłon i/lub gaźnik....
W takim razie ma za mało paliwa. Przestaw na iglicy jeden zamek w dół.
Problem było też z kołem magnesowym dwóch nitów nie było i był delikatny luz więc doklepaliśmy stare nity i te dwa dołożyliśmy - luzów nie ma a i tak ciężko pali jak załapie to nie wkręca się na obroty jak się zgasi to raz zapali, a raz trzeba kopać i kopać aż w końcu z dolnych obrotów powoli złapie. Proponowałbym jak zwykle sprawdzić kolor świecy,...
To w takim razie spróbuj podmienić i moduł. Trzeba próbować i szukać aż coś znajdziesz... A jak dojdziesz do ładu z tą iskrą to co do tego buuuuu to może też być za dużo paliwa w komorze pływakowej.
Czyli wiemy, że problemem był gaźnik. Powodem takiego zachowania może być zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej lub coś z zasilaniem gaźnika. Nie pamiętam, jak jest w Simsonie, ale może być coś z przyspiesznikiem zapłonu.
Jaki zapłon? Platynki czy elektronik? Słaba moc iskry, niski poziom paliwa w gaźniku, zapchana dysza główna. Zobacz co się dzieje jak dasz troszkę ssania, minimalnie.
Silnik ma przejechane 12 tys. Km. Co do mieszanki mogła być za duża ale dziś czyściłem bak i zalałem nowego paliwa i dalej nie pali
Witam! Mam pytanie dotyczące mieszanki do simsona, pisze mi na baku 1:50,ale mi nie poczeba tyle rozrabiać chciał bym zapytac ile musze wlać tak zwanych "setek oleju" na 1 litr paliwa ? Poczebuje odpowiedzi jak najszybciej!
A dlaczego kupiłeś nowy moduł ? Byc moze to wina paliwa czyli gaźnika a nie elektryki
gaznik nie podaje paliwa przez dysze do rozbiórki gażnik coś schrzanili w tym sklepie
Zależy jak mocno go przechylasz. Jeżeli przekroczysz kąt ok 45o, to wylewanie się paliwa jest normalnym zjawiskiem. Komora pływakowa jest odpowietrzana i ciescz wylewa się z neij jak z każdego innego naczynia. Jak masz wątpliwości sprawdź poziom paliwa. Było to wielokrotnie opisywane na forum. Jeżeli gaźnik jest chińską podróbą możesz mieć dużo większe...
Zalewa się. Najsampierw wyreguluj prawidłowo poziom paliwa w komorze pływakowej, dalsze regulacje w kolejnych krokach
Witam! Mam pytanie czy skrócenie tłoka od strony ssania o około 2mm zwiększy zużycie paliwa? Jeśli tak to o ile?
Witam Ja jak mam takie problemy z gażnikiem w simsonie to, wykręcam przepustnice i przy pomocy węża do paliwa średnicy 8 mm i długości 50 cm ,który wkładam od góry na dyszę igielnicy i dmucham powietrzem (paliwo powinno polecieć bocznymi otworami). bez wykręcania z silnika.
Czy posiada Pan długo ten motorek? Zepsuł się po wymianie czegoś? Po zatankowaniu paliwa? Kupił Pan już takiego? Po ostatnim sezonie problem?
Na 80ccm spokojnie pojedziesz więcej niż 30km/h i to na oryginalnym zestawie. Ja u siebie mam gaźnik od Simsona i sportowy tłumik także od Simsona, Lepiej silniczek na nim jeździ. A mieszanka to jaki problem. Kupujesz trochę więcej paliwa, mieszasz i dolewasz jak zwykłą benzynę. JA ogólnie jestem zadowolony z silniczka. Śmiga aż miło. Najgorsze jest...
Przeczyść gaźnik, sprawdź dysze, poziom paliwa, filtr itp. Objawy wskazują na problem z paliwem lub zużycie zespołu tłokowo-cylindrowego.
Witam, wystarczy jednak w takim motorowerze - zatkany rdza / kurzem korek paliwa [ otworek odpowietrzenia ] lub zle przepuszcajacy benzyne kranik przy zbiorniku - i 'kicha', nie bedzie chcial jezdzic albo bedzie sie wlasnie ledwo - ledwo turlal... Wszystko musi byc dokladnie oczyszczone - zwlaszcza wlasnie korek zbiornika i kranik paliwa [ szczegolnie...
Na poczatek, nie ten dział. Jeżeli miałbyś w skuterze czujnik poziomu paliwa no to nie problem, ale tutaj nic nie ma. Widziałem jedynie jak robili takie rzeczy w simsonie. Ale to spora zabawa, bo bez sensu jest dziurawic zbiornik specjalnie do czujnika.
zgadzam się zmojimi poprzednikami bo gdy zalozysz 19n1 to poprostu tlok moze niedac sobie rady z taka dawka paliwa i moze ci go zalewac
Regulacja gaźnika w ogólności, filtr powietrza do sprawdzenia, warto też zobaczyć czy odpowietrzenie zbiornika paliwa (zwykle otworek w korku) nie jest zatkane.
iglica na którym rowku? Powinna być na środkowym, poziom paliwa w komorze pływaka może być też za duży.
Witam wszystkich simsonowiczów 😁 mam problem ze simsonem, jak jest zimny np. Z rana gdy podejde zapali bez najmniejszego problemu ale gdy się przejadę tak koło 2 kilometrów i go zgaszę to jest problem żeby go na kopkę zapalić, wtedy ratuje mnie tylko odpalenie na pycha lecz z tym też ma problem zapali po około 10 metrach. Simson gdy się zagrzeje...
Dobry sprawdzian lewego powietrza. Włączyć delikatnie ssanie. Jak RPM spadną to można podejrzewać lewe powietrze. Gdzie się dostaje to już osobny problem. Z reguły puszcza simmering pod magnetem. Puszcza powietrze DO silnika (skrzyni korbowej) i zuboża mieszankę paliwo-powietrze. Jeżeli coś tam cieknie to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić! Gaźnik...
simson dawka paliwa poziom paliwa simson mieszanka paliwa simson
czujnik biegu wstecznego przetwornica 200hz schemat elektryczny układu zapłonu
rower elektryczny identyfikacja radyjka
Wymiana paska alternatora Renault Megane 1.9 dTi 1999 Zasilanie silnika RF-310T-11400: prąd i napięcie