pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Kolego zapłon opóźnia się z kierunkiem obrotów silnika a przyśpiesza w przeciwnym kierunku. W Twoim przypadku silnik ma chyba za wczesny zapłon, a więc aparat zapłonowy należy lekko obrócić zgodnie z obrotami silnika. Dobrze będzie się posłużyć np. suwmiarką i precyzyjnie wyregulować zapłon. Ponadto zwróć uwagę na pływak w gaźniku, może być dziurawy...
kondrad, zmniejsz ilość paliwa i mieszance, iglica do góry, albo śrubką wyreguluj. 2 sprawa, zalewa, czym. "Świeca czarna", mogło by oznaczać że za durzo oleju w mieszance lub simering od strony sprzęgła.
iglica na którym rowku? Powinna być na środkowym, poziom paliwa w komorze pływaka może być też za duży.
witajcie forumowicze...przepraszam was że tak długo nie odpisywałem naprawdę nie mogłem ale do rzeczy ...naprawiłem ,oto co było;ktoś starał się nieudolnie ztiuningowac nrg,założył niebieskie sprężyny na sprzęgle i ciężejsze rolki,ale to nie to że tracił moc bo poco montować zestaw tiuningowy jeżeli nie przerobił gaznika .ba jak sie okazało nrg był...
Dla mnie jest to dziwne. Montowałem te gaźniki w wielu Simsonach, nawet bardzo starych S50, Schwalbe. Nigdy nie miałem problemów. Stabilna praca na biegu jałowym. Żadnej utraty osiągów!. Jedyna różnica to konieczność zapalania na ssaniu. Gaźniki te dawały bardziej precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną. W sumie uboższą, ale prawidłową. Problemem może...
Jak masz blisko do Szprotawy to zrobię w nim wszystko co jest nie tak na poczekaniu i bardzo tanio. Teraz sprawa pomocy; po pierwsze podaj model gaźnika łącznie z cyfrą po myślniku, trzeba sprawdzić w gaźniku zgodność jego elementów według tabeli,tzn czy wszystkie dysze są od tego modelu gaźnika, iglica także. Później czyszczenie a następnie regulacja....
Co i gdzie w tej instrukcji jest napisane jak krowie na rowie. Kręcić śruba biegu jałowego do uzyskania równomiernych obrotów silnika. Śmiech na sali. Nawet Instrukcja od Mińska opisuje bazowe obroty śruby składu mieszanki z jakiego punktu zaczynamy regulacje ok 1/2 obrotu Gdzie tam jest opisane położenie iglicy na dotarcie. W CZ 175 z 65r było dokładnie...
Witam. Jestem nowy w tematach motoryzacji i chciał bym się dowiedzieć czy jest możliwe wyregulować gaźnik na wyłączonym silniku, jeśli tak jak wyregulować. Natrafiła mi się taka sytuacja, że mam zalaną świece a simson nie chce odpalić na kopkę, ani na pycha, gaźnik jest nie wyregulowany, co zrobić?
Witam mam problem ze sprzęgłem w Simsonie jak odpalę simsona i wrzucę jedynkę lub inny bieg to simson sł anie i prawie gasnie a jak stoi na nóżce to po wrzuceniu jedynki koło się kręci próbowałem regulacji przy kierownicy ale nic nie daje podobno jest regulacja Prz jarterach ale nwm jak to zrobić może ktoś wyślę jakoś film zdj lub napisze poradę z góry...
Witam, mam simsona S51 rok 82, chciałbym się dowiedzieć jaką śrubką reguluje się zapłon bo simsonek szybko się grzeje i nie ma mocy. Pozdrawiam
Witam posiadam simsona sr50 i od pewnego czasu mam problem z biegami.aktualnie mam tylko jeden.Czytałem te poradniki jak wyregulować biegi ale nic z niech nie rozumiem mógł by mi ktoś wytłumaczyć krok po kroku jak to zrobić. Dla ułatwienia przydały by sie zdjęcia. Dzieki
Witam, mam problem brak 3 i 4 biegu w Simsonie . Podobno da się to wyregulować. Proszę o pomoc .
Witam, posiadam Simson s51 po remoncie i jest taki problem, że ni mogę wyregulować gaźnika Simson odpala z pycha czasami z kopa i jak jest już dobrze to cały czas jest czarna świeca proszę o pomoc. Teraz podniosłem iglice o 1 oczko jest trochę lepiej z odpalaniem wszystko było ok, ale jak jedzie no tak jakby brakowało mu paliwa to trochę zwiększyłem...
Witam! Mam mały problem z wyregulowaniem gaźnika w moim Simku, wygląda na to, że dostaje za mało paliwa bo jest słaby i dusi się jak się mu da konkretnie gazu... Tłok jest nowy, pierścienie też, cylinder też jest ciasny... wymieniłem wszystkie dysze w gaźniku i teraz zostaje mi go wyregulować (to jest nowy typ gaźnika).... ale nie bardzo się orientuję...
Zakładanie takiego gaźnika nie ma sensu. Po pierwsze on niespecjalnie tutaj pasuje. Musisz mieć w króćcu ssącym połączenie z komorą korbową aby pracowała membranowa pompka paliwa, chyba że zadziała grawitacja ale z oporami przepływu. Gaźnik ma zbyt mały przelot aby uzyskać podobną moc silnika. Po drugie regulacja składu mieszanki tego gaźnika jest praktycznie...
Próbuj przestawić iglicę i może regulacja miesznki
(at)kkknc Kolego chyba się troszkę nie zrozumieliśmy. Masz racje ,w normalnych gaźnikach są zaślepki, takie też mam w gaźniku od simsona. Gaźnik z zestawu z silnikiem jest pozbawiony jakich kolwiek regulacji jedyne co to wolne obroty śrubką ze sprężynką,iglica i opcjonalnie zmiana dyszy. To był też powód dlaczego się go pozbyłem i mam teraz od Simsona...
Filtr jest oryginalny cylinder 50 próbowałem regulacji ale bardzo nie pomaga iglica jest na środku
Powodów może być wiele, na początku wyregulowałbym pływak, podniósł bym iglicę gdyż prawdopodobnie brakuje mu paliwa po podniesieniu przepustnicy, albo łapie lewe powietrze. Sprawdź uszczelki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Przy okazji warto tez spojrzeć na simmeringi na wale i luzy bo wiele osób to po prostu olewa. spróbuj tez zdjąć filtr powietrza...
Regulacja zapłonu, iglicy w gaźniku i sprawdź, czy powietrze gdzieś nie ucieka.
Mam jeszcze taki problem wczoraj jeszcze odkręciłem zakrętkę od iglicy żeby ją przestawić ale zakręciłem i patrze że rolgaz się zacioł linka w każdym miejscu ma luz ale przy kierownicy ona wylatuje z rolgazu, wie ktoś co może być tego przyczyna? Prawdopodobnie źle włożyłeś przepustnice, zwróć uwagę, że w gaźniki tam gdzie chodzi przepustnica jest pin...
Witam Posiadam w swoim Simsonie zamontowany gaźnik bing 17 i chciałem się dowiedzieć jak go wyregulować gdyż teraz raczej podaje za dużo paliwa bo świeca czarna kopci dość mocno. Regulacja odbywa się poprzez śrubę regulacyjna oraz iglice i pytanie moje jest takie kiedy zmniejszy się dopływ paliwa? Jak się wkręca śrubę regulacyjna czy wykręca? Gdy zapinka...
Kolego sprawdź pływak w gaźniku tj. czy nie ma w nim benzyny, co świadczyłoby o jego uszkodzeniu i wymianie na sprawny. Po kolorze dymu, dławieniu się silnika oraz nadmiernym zużyciu paliwa wnioskuję, że masz za wysoki poziom paliwa w gaźniku (regulacja na iglicy), bądź dziurawy pływak.
Jeżeli wcześniej na tym gaźniku dobrze jeździł, to po co kombinować? Seryjna 50-ka? Możesz pokusić się o dyszę główną 70. Podnieś o jeden ząbek iglicę. Jaki to typ gaźnika - damy Ci wskazówki co do regulacji.
dzięki a pomożecie na całkiem inny temat a mianowicie taki wymieniałem w sisonie gaźnik i teraz mam problem z regulacją gaźnika a chodzi oto że dostaje on za mało paliwa a na iglicy przestawiłem już na najwięcej prsze pomocy
Przestaw zapłon najpierw trochę w jedną stronę, później w drugą i zobacz czy to coś zmienia. Jeśli nie, to ja bym się zaczął bawić gaźnikiem, regulacja na śrubie + obniżenie iglicy skoro zalewa. A ta dobra kompresja to tak na oko czy mierzyłeś?
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
1. Prawdopodobnie źle założyłeś sprężyne, bez ściągnięcia lewej obudowy chyba się nie obejdzie, przy okazji zobaczysz co jest ze sprzęglem... 2. Spróbuj zmniejszyć przerwę pomiędzy elektrodami na świecy. 3. A co do zużycia paliwa, to może nie domykać Ci się ssanie, odkręć tłoczek ssania i zobacz w jakim stanie jest gumeczka na tloczku, i obetnij trochę...
Fabrycznie gaźnik Amal jest sprzedawany z dyszą biegu jałowego #20. W zestawie strojeniowym są dysze #25, #30, #35. Ewidentnie go zalewa - jak ma silnik pracować na mokrej świecy? Gdy skład mieszanki biegu jałowego jest prawidłowy, po wykręceniu świecy z silnika pracującego na biegu jałowym świeca powinna być nieco obkopcona i sucha, a nie zalana. No...
Witam. Problem polega na tym że po przejechaniu simsonem drogi około 12 km ( czyli kiedy silnik jest już nagrzany ) w momencie zatrzymania pojazdu spada on całkowicie z obrotów i nie można go normalnie odpalić. Sposobem jest zdjęcie gumki filtra powietrza i simson zaczyna sie powoli wkręcać jednakże idzie to opornie niżeli jak jest zimny. Próbowałem...
Witam, skoro 'swieca mokra' - to sie zalewa paliwem i iskra gasnie na nim - widocznie jest zbyt wysoki poziom paliwa w gazniku lub zaworek / iglica nie zamyka doplywu paliwa i nie ustala poziomu w komorze - tylko benzyna caly czas leje sie do cylindra, przelewa przez kolektor ssacy. Sprawdz - czy w kroccu, na ktory sie naklada wezyk paliwa na gaznik,...
Niestety wymiana iglicy nic nie dała. Czy potrfi ktoś powiedzieć jak zmierzyć cewkę zapłonową (tą w iskrowniku) oraz czujnik położżenia wału ? Bo już nic mi do głowy nie przychodzi. Moto ma cały czas zalaną świecę. Regulacja wyskości iglicy też nic nie pomaga i nawet nie reaguje na zmianę położenia iskrowinika względem 3 znaczków na karterze
Na Twoim miejscu bym dołożył i kupił tą 19, to jest zaledwie 3mm różnicy. Na pewno silnik nie odczuje tego i nie będzie się zalewał. Jedynie może być trochę wyższe spalanie, lecz to też zależeć będzie od stylu jazdy. Na plus to na pewno będzie większe przyśpieszenie, a prawdopodobnie zwiększy się szybkość (zależy od stanu silnika i motocykla) Jak by...
Zawleczka w dół jak już coś, wtedy unosisz iglicę i zwiększasz dawkę paliwa. Czyszczenie i regulacja gaźnika powinna pomóc. Poza tym jak kolega wspomniał, dokładnie obejrzyj czy nie ma nieszczelności, bo tego powodem też może być obce powietrze.
0.4 to jest przerwa na stykach. Mi chodziło o zapłon, to co Ty masz ustawione 1.8 przedGMP, ma być chyba 3 . Ale to sprawdzę dopiero po 15-tej. Dodano po 3 Zapłon jednak 1.8mm przed GMP. Gaźnik 16N1-11: Liczba obrotów wkręta regulacji biegu jałowego 1-2. Poziom paliwa 8+-1. Położenie iglicy 4 rowek patrząc od góry. Sprawdź kondensator.
1. Dyszą główną. 2. Położeniem iglicy. 3. Dyszą biegu jałowego. 4. Liczbą obrotów wkręta do regulacji powietrza lub mieszanki biegu jałowego. 5. Poziomem paliwa. 6. Wejście na wężyk. 7. Szerokość wlotu do cylindra.
Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały czas ,mieszanka paliwowa prawidłową 100ml oleju shtila na 5 l paliwa motor nie reaguje ani na regulację śrubą biegu jałowego ani na regulację iglicą chyba że jest jeszcze coś co można w nim regulować a nie wiemy ale nie dopatrzeliśmy się żadnej innej śruby Dodano po 5 Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały...
Witam mam następujący problem z moim simsonem założyłem cylinder 50cm roztoczony na 60cm oryginał DDR ale wlot ma 16mm jak gaznik i nie da się ustawić wolnych obrotów .pali ładnie nie dusi się mocy trochę ma .po odpaleniu ma dość wysokie obroty zero reakcji na regulację iglicy czy śrubki na gazniku .wcześniej miał cylinder chyba polski 60cm wlot 18mm...
na regulacje zapłonu nie reaguje a z tym ssaniem to zobaczę, iglicę mam na środkowym ząbku, pływak mam nowy za 10zł ale spróbuje znaleźć dziurkę w starym (nie wiem jakim cudem bo jest nie widoczna) i założę stary pływak, przerwa jest 0,4mm Już mi opadają ręce! Jeszcze wymienię uszczelkę pod cylindrem "jak to nie pomoże to odkręcę kranik i podpalę złoma...
dodam jeszcze ,że stało się to samo.... motor stał całą zimę potem jak go odpaliłem zaczęło mu odwalać Dałem wtedy iglice na największa ilość paliwa i chodził powiedzmy dzień... potem już nie używałem. Po dwóch tygodniach odpalam i zaczęło się tak dziać jak opisałem więc przeczyściłem wszystko ustawiłem pływak tak jak na schematach które znalazłem na...
Witam posiadam simsona sr50 i mam taki problem, że zrobiłem ostatnio remont silnika. Ustawiłem zapłon z wyprzedzeniem 1.8 odpalił odrazu bez ssania i chodził na wolnych obrotach ale nie wkręcał się na wysokie obroty i strzelał w wydech (nie w gaźnik), zapłon przestawiałem ale było gorzej zostawiłem na 1.8 wyprzedzenia. Oryginalnie miałem założony gaźnik...
Kolego Magic_6121. Nie pamiętam, czy żarówka w lampie s tyłu jest dwu włóknowa. Jeśli tak to może udało Ci się ją włożyć odwrotnie. Jeśli nie to najprościej będzie zamiany dokonać w samej lampie. W gaźniku sprawdź sobie dwie sprawy - czy na śrubce od regulacji gaźnika jest sprężynka. Jeśli nie ma to gaźnik będzie się rozregulowywał. Możesz spróbować...
Witam! Wg. mnie na 80% żle wyregulowany gażnik . Masz złą mieszankę tzn. stosunek paliwa do powietrza. Ja bawiłem sie w regulacje gażnika i muszę powiedzieć ze można sobie go ladnie podrasować lub też całkiem spie***yć co jest bardzo prawdopodobne. A mówiać konkretniej, 1. Ustaw śróbką tą ze spreżyną takie wolne obroty zeby silnik chodził w miarę równo,...
jest jakis wzor aby obliczyc obroty silnika skorzystajcie z gotowego programu. http://www.simson-portal.de/themenbereic... patrz :Fell The Vibe niestety wersja językowa niemiecka (polską grzieś widziałem) a nie mam linku Dodano po 9 tam kieruja sie wolne obroty,ksztalt tej dyszy,iglicy zanmy zauwazyłem ze moze reguluje dolot sprezynka gdyz srednica...
Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik. Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym ssaniu. Pewnie nie wiesz czy ssanie działa...
Nie każdy ma komorę pływakową z okienkiem, na skrzywionym korpusie nie ustawi dokładnie poziomu paliwa takim przyrządem, ponadto wymiar 8 ±1 mm to dość duży zakres tolerancji. Nie uważasz, że sam sobie przeczysz? Najpierw piszesz o niemożliwości ustawienia poziomu przy pomocy komory z okienkiem a potem piszesz o szerokiej tolerancji tego ustawienia......
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
Pseudooryginał MZA też nie jest dużo lepszy. Na początek do wyrzucenia uszczelka komory pływakowej i zakupienie porządnej grubej gumowej. Niestety nie wiem nic o ich pochodzeniu ani też gdzie są one dostępne, natomiast uszczelki pseudooryginalne MZA, BVF to jest gówno puchnące od benzyny i cienkie jak bibuła. Następnie taki gaźnik trzeba gruntownie...
BANANvanDYK - dzięki. Rzeczywiście wygląda na to, że każdego roku naklejka ma inny kolor, obecnie niebieski. Taki kupię. Helena33 - bez komentarza 1. Jak po rozwierceniu karterów założył cylinder od 50'tki? 2. Jak wyglądają przeciwwagi wału korbowego? Prośba o szkic lub zdjęcie. 1. Otwór na tuleję po rozwierceniu ma średnicę większą o 5mm ale cylinder...
Witam. Potrzebuję pomocy w regulacji gaźnika. Filtr powietrza jest czysty (nowy), gaźnik także czysty. Ale nie mogę wyregulować gaźnika. z moich obliczeń wynika, że yamaha spaliła 10l na 160-170km. Odkręciłem świecę i zobaczyłem, że jest ona cała czarna czyli, że mieszanka jest zbyt bogata w paliwo i można jeszcze zmniejszyć spalanie :D. Od zawsze mam...
iglica simson simson iglica regulacja iglica
nivona wyjęcie zaparzacza landi renzo instalacja gazowa zamek stacyjki
electrolux ew6sn406bpi buderus gb022
16N65FC vs 16N65M5 – różnice MOSFET ST, parametry, efektywność, zamienność Jak zmienić kolor podświetlenia klawiatury Lenovo, Corsair, Razer