Sprawdź pomiędzy akumulatorem a sterowaniem gazu.
Ustaw wal korbowy tak zeby palec wskazywal styk 1 cylindra w kopulce .Znak na kole pasowym powinien sie pokryc z 1 kreska od prawej czyli 0st .Pasowaloby jeszcze ustawic szczeline na przerywaczu - bodajze 0.45 .Przekrec walem troche w lewo, tak zeby kreska na kole pokryla sie z 2 kreska od prawej na obudowie rozrzadu (to jest wyprzedzenie ok 5 st ).Potem...
Skoda Fabia Kombi 1.4/1.9 TDI – po przekręceniu kluczyka nie słychać pracy pompy paliwa. Jak sprawdzić bezpiecznik F28/F32, przekaźnik 167 i napięcie na pompie?
z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
Jak nie załapuje rozrusznik, to mi wygląda na awarię stacyjki (moze zwarie uszkodziło) - chociaz głowy nie dam. Ewentualnie posprawdzaj bezpieczniki, może któryś upalił sie, a wymiana uleczy sytuację.
Moje pytania: Czy skodiczka ma Instalacje LPG? Czy strzela przy próbie odpalania na LPG czy na Pb? Czy pływak w gażniku się "nie topi" i czy zaworek odcina dopływ paliwa do komory pływaka? Czy jest iskra naświecy? Czy pompka paliwa działa? Czy i kiedy wymieniane przewody WN Czy przerywacz w aparacie zapłonowym działa tzn czy przypadkiem sam aparat zapłonowy...
około 12,5 V
Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Więć podaj zasilanie z "30" na "50" i zobacz czy kręci rozrusznik.
A czy podmiana samego ECU spowoduje że samochód przynajmniej na chwile odpali i bedzie komunikacja w VCDS ?Bo może to bedzie prostsza weryfikacja niz przepatrzenie wiazki Tak powinna być komunikacja i odpali na sekundę (immo).Oczywiście warunkiem jest prawidłowe zasilanie. Po przekręceniu kluczyka startują wiatraki Jak dla mnie ubite ecu..... Pozdrawiam.
nie wiem na których powinno jakie napięcie pokazywać, ma ktoś może z forumowiczów schemat tej kostki . Zaciski masz tam w/g normy DIN 72552 opisane. Klucz do numeracji: https://pl.wikipedia.org/wiki/DIN_72552 rozrusznik jest okej bo wymieniłem, A ten "nowy" sprawdzony co do sprawności? Poza stacyjką masz tam jeszcze przewody, przekaźnik, "automat"...
Dokładnie tak. Odepnij też kostkę z kilkunastoma przewodami. Skrzynka nie jest opisana, będzie gdzieś schowana, musisz jej poszukać. Osobiście jednak nie sądzę, żeby to alarm był winny. Ciśnienie paliwa zdałoby się zmierzyć.
Nie, to cyk, to przekaźniki, nie rozrusznik. Tak ma być. problemem jest brak zasilania na cienkim przewodzie. Póki co, możesz spróbować podać tam plus z akumulatora i rozrusznik zakręci.
...Na czujnik temperatury nie reaguje.Drugi czujnik jest od załączania wiatraka. błędne rozumowanie , czujnik temperatury płynu to czujnik zespolony , jeden daje info do ECU drugi do wskaźnika temperatury umieszczonego wewnątrz kabiny, ich charakterystyki są różne , wartosci tych termistorów znajdziesz na tym i innych forach ( np. www.skodovka.pl)...
Pomarańczowa auto z kluczykiem to właśnie kontrolka od immo. Grupa VW wymyśliła sobie, że moduł immo będzie w zegarach. Wcześniej to był oddzielny moduł, tak do połowy lat 90. Sprawdź dokładnie bezpieczniki i puste miejsca , bo często klienci wyjmuja bezpiecznik sprawdzając i wkładają w miejsce obok. Drugi kluczyk nic nie da do momentu uruchomienia...
a jak już odpali to potrafi zgasnąc podczas jazdy?
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
Ale problem nie jest z filtrem tylko z zasilaniem . Zobacz tu http://dedo.miki.szm.com//skoda.htm
Z tym błędem to nigdy na strzała palić nie będzie. Skoro czujnik wymieniony a błąd dalej jest to do sprawdzenia instalacja. Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem czy sygnał dociera do sterownika przy odpalaniu auta.
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.
Tylko że paliwo może schodzić z układu do baku i potrzebuje czasu dlatego mierzy się gdy jest problem. Ale wg mnie bardziej pasuje zalany silnik oparami benzyny z systemu EVAP przez niezamykający się zawór. Można by też podejrzeć parametry silnika jak jest problem (temperaturę zasysanego powietrza, odczyt temperatury silnika). Ewentualne błędy.
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Regulacja jak w maluchu. Śrubką mieszanki ustawiasz najwyższe obroty (wykręcasz do osiągnięcia najwyższych obrotów, potem powoli wkręcasz, aż silnik zacznie przygasać i lekko wykręcasz), a śrubą obrotów (tą od przepustnicy ustawiasz obroty na 850. Przepustnicę rozruchową ustawiasz na znaki. Luzując trzy śrubki. Ważne jest, ąby siłownik pull-down pracował...
Musi być jeszcze zapowietrzony .... .spróbuj z plaka odpalić.
Jak tego jeszcze nie robiłeś, to przy rozbieraniu zwróć uwagę na to, jak to jest poskładane, aby to tak samo złożyć. Nie znam tego reduktora, więc napiszę ogólnie - wyczyść dokładnie elementy, które ze sobą współpracują, aby nie było jakichkolwiek zacięć. I druga ważna sprawa ciśnienie pracy reduktora. Jak nie masz programu diagnostycznego, w którym...
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Z tego co napisałeś to wygląda na uszkodzenie ECU.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Serwis tylko na tym zyskuje. Ja bym zabrał od nich auto i oddał do kogoś kto się zna.
Witam, Rozkręciłem przemyłem i złożyłem i nic. Nagle już nie odpalał ale okazało się że był przerwany kabel co wchodzi do kabiny bardzo cieniutki i zaizolowany razem z 10-ma innymi. Cudem trafiłem na to bo musiałem odizolować te wszystkie kable a tu nagle rozerwany kabelek cieniutki. Polutowałem i jest git! Można zamknąć temat. Dzięki wszystkim za pomoc.
Sprawdz czy jest iskra i czy Swiece mokre.
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Kostka stacyjki jak nazwa wskazuje znajduje sie w stacyjce z tyłu.
może zacznijmy od początku, od najprostszych przyczyn, po co zaraz rozbieranie połowy samochody, co jest odpowiedzialne za zapołon?? -Swiece, więc może sie zalała, albo przepaliła, wyjmij i zobacz, jak zalana, to wyczyść drucianą szczotką, a jak nie to kup nową, nie ejst to aż tak wielki wydatek, albo moi poprzednicy mają racje.
ok dzieki za rady jak zdiagnozuke to sie odezwe
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
hej. mam ten sam problem. Mógłbyś mi napisać co było w twoim aucie ?
Zlokalizować centralkę i powypinać kable złączyć przewody od blokady zapłonu. Przeważnie montowali za skrzynką bezpieczników lub z lewej strony koło słupka drzwi od kierowcy. Musiałbyś szukać każdy elektryk montuje jak mu pasuje?
Z którego roku ta Felicia i z jakim silnikiem?
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Jest LPG ?
Za duża dawka gazu... Najprawdopodobniej dawno nie były wymieniane membrany w parowniku.. Z czasem twardnieją. Powinno się je wymieniać raz na 2 lata. Chwilowo można zmniejszyć dawkę gazu ale na długo to nie pomoże. Pozdrawiam...
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
Zobacz czy pompa podaje paliwo. Filtr paliwa kiedy wymieniany. Wlej do zbiornika jakiś depresator do ON w ostateczności do 10 %benzyny. Tankuj paliwo z pewnej stacji.
To może wlej ulepszonego diesla :)
Wszystkie na raz popychacze?
ok pruje kable i sprawdzam kable w komorze silnika ok czy orietuje sie ktos ktora skretka can idzie do zegarow bo namiezylem 2 pomaranczowe przejscie na jednej parze pomaranczowych jest do zegara na drugiej nie ma czy moge zrobic obejscie bezposrednie do tej drugiej pary dodatkowym kablem??? czy one maja sie laczyc ??? wedlug opisu pinow niema byc polaczenia...
W takim razie wstaw auto jeszcze raz i niech usunie usterki które powstały po jego działaniach.
A czy rozrusznik zawsze kręci? Dodano po 51 czyli nawet podczas tego 21-wszego razu gdy nie odpala... :)
witam. ostatnio gdy moja skoda favorit chodziła na wolnych obrotach poruszyłem kablem od kopułki i nagle zgasła. i już nier mogę jej odpalić. przeczyściłem wszystkie styki i dalej nic. co to może być? jak sAdzicie?> prosze o pomoc.
Prędkościomierz otrzymuje sygnał z ABS-u, więc to normalne, że nie działają razem
wstaw w obwod czujnika temp rezystor 100 omow,pali na dotyk:)
Z cewką jest wszystko ok przewody tez w porządku.No i jeszcze doszedł teraz problem z tym połączeniem się z licznikiem próbowałem tez lanchem i tez nic wiec problem jest po stronie auta i co dalej zrobić? jak wywalić całkiem immo to wiem i bez żadnego problemu mogę to zrobić ale chciałbym żeby to działało z immo.
To nie jest czujnik wstecznego a skrzyni? Co do pytania to czujnik temperatury silnika.
Witam Problem wygląda tak jak wsadzam kluczyki i przekręcam nic się niedzieje nie ma nic na ekranie. Myslałem że akus więc odpaliłem awaryjnie i przejechałem pare kilo za miastem wszystko git. Wróciłem i to samo bez podłączania z innej fury nie odpala , co zrobic? Jeśli był temat to sorry.
Witam na jaki kolor kopci ci z tłumika nie masz przypadkiem ubytków w oleju albo płynie chłodniczym ? nie robi ci się masło na korku oleju ?
Masz zbyt niskie ładowanie, jeśli trwa to od dłuższego czasu, to w mrozy auta już nie odpalisz.
Ja miałem problemy podobne do twoich i przyczyną była nie całkowicie sprawna pompa paliwa i wtyczka do niej . Po wymianie pomogło.
"Zabić, nie ułaskawić" "Zabić nie, ułaskawić" Pomedytuj nad rolą przecinka
Okazało się, że to awaria czujnika temperatury silnika. Po jego wymianie problem ustąpił.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
rozrusznik zatrybił ( kabel (-) zaśniedział . powstał niestety kolejny problem . ;( nie chce załapać . odpala i gaśnie. Na pych i plakiem odpalałem i nic. świece i przekażniki ponownie sprawdzone POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!
Na początek, bezpieczniki posprawdzaj,a akumulator naładuj.
Cześć. Może auto ma jakiś przycisk odcinajacy zapłon po wypadku?
Kolego lutownica w rękę i popraw styk 50 na cewce rozrusznika i długo dziękuj.
Okazało się że wypada zapłon na 1 cylindrze zmieniliśmy miejscami cewki nie pomogło dalej wypadał na 1 więc zmieniliśmy świece miejscami i zapłon zaczął wypadać na 2 kupiłem nowe świece i problem rozwiązany
A pompa paliwa pracuje? Powinno ją być słychać przez klika sekund po przekręceniu kluczyka w pozycję II a przed próbą odpalenia, jeżeli nie to nie podaje paliwa po prostu.
No przecież masz cewka czytnika zabezpieczenia przed kradzieżą\klucz zapłonowy-za mała wartość sygnału. Te fejsy są jednak za tanie
Nie masz BSI kolego.
Za wysoko umieszczona rurka (ssak) poboru paliwa w zbiorniku.
witam ja też mam favoritkę od 5 lat jeżdżę na gazie cały czas czy to lato czy zima . Jeżeli chodzi o zapalanie na gazie w zimę to ja bez problemu zapalę nawet przy minus 20. Oczywiście musi być sprawny gaznik oraz urządzenie ssania w gazniku bez tego to raczej marne szanse zapalenia. Zapalanie na gazie w zimę może spowodować szybsze zużycie membrany...
podpinam sie pod temat bo wlasneg napisac nie moge :/ Witam wszystkich. Mam problem ze swoja fela. Mianowicie fela ma problem z odpalaniem na Pb, na gazie odpala bez problemu, za pierwszym razem (tylko trzeba ja przygazowac to wtedy zalapie). Juz wczesniej miala takie problemy, bywaly dni ze odpalala bez problemu np przez 3 dni a pozniej czaly tydzien...
Hej mam taki problem ze swoją Skodą fabią 1.4mpi, samochód raz odpala a raz nie (wygląda to tak jak by miała humorki) np. odpalam ją jest okej jade gdzieś (niekoniecznie to są długie trasy) gaszę, wracam odpalam jest wszystko okej jadę dalej. Za kilka dni odpala wszystko okej gaszę nie chce odpalić. Prąd a aucie jest, paliwo też. Na drugi dzień wsiadam...
przekaźnik 109 pewnie krzaczy, podmień z jakiegoś innego dieselka i sprawdź albo kup nowy ok 30zl
Witam, Od jakiegoś czasu miałem problem żeby odpalić moją skodę, szczególnie z rana. Aż rozsypał się rozrusznik. Rozrusznik zrobiony, pompa ustawiona i skoda zaczęła odpalać jak złoto bez najmniejszych problemów. Wczoraj rano próbuję autko odpalić i nic kręcić kręci z świece grzeją paliwo jest więc nie mam żadnej koncepcji co jeszcze może dolegać skodzie...
Czujnik halla. Najczęściej.
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
Alternator wygląda na sprawny. A jak wygląda niesprawny ? Podczas jazdy, przyspieszania - 12,2V. Włączenie dmuchawy na najwyższy bieg z włączoną klimatyzacją powoduje wzrost napięcia do 13,5V i tak trzyma. Czyli wszystko OK. bo po postawieniu na moment nie odpala Tzn nie może zakręcić wałem, czy rozrusznik w ogóle nie łapie ? I co oznacza "chwila"....
Ja zacznę po prostu banować za takie pytania. Jak nie chce zapalić?Kręci rozrusznik czy nie?Jak kręci-szybko,wolno?Kręci i silnik nie chce zaskoczyć?Jak ty myślisz,to jakieś stowarzyszenie jasnowidzów,co na podstawie lakonicznych informacji postawi 100 procentową diagnozę?
Pompa po przekręceniu kluczyka się załącza świece po wykręceniu były mokre
Cześć Wszystkim!! Mam problem z moją skodą felicją- przez dwa dni padał deszcz i skoda przy porannym zapalaniu odmówiła prawie posłuszeństwa-próbowałem ją odpalić i nic po 5min odpaliła ledwo co ale z początku tylko jakby na jeden cylinder potem dwa a potem całkim normalnie zaczeła pracować, do końca dnia paliła normalnie a dzisiaj rano znowu to samo.Samochód...
Sprawa chyba się rozwiązała. Problemem był kluczyk, może bateria słaba i immobilizer nie łapał. Zacząłem korzystać z drugiego i odpala za każdym razem.
Sądząc po kodach błędów, masz problem ze sondą Lambda. Kod 16706 to "Engine Speed Sensor", czujnik prędkości obrotowej. Najpierw sprawdź sondę Lambda. Stawiam na nią.
Siemka Posiadam Skoda 1.2, 8v , 2011. Raz na jakiś czas ma problem problem z odpaleniem , bez względu jaka pora dnia czy roku czy ciepły czy zimny Obawia się w taki sposób : co jakiś czas nie odpala za pierwszym , po ponownym przekręceniu kluczykiem odpala na strzała.
Witam.A próbowałeś po ostatniej jeździe na koniec przełączyć na benzynę tak żeby silnik zgasić na benzynie a nie na gazie ?
czujnik temperatury silnika, do wymiany
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Kupiłem nowy czujnik (w sklepie motoryzacyjnym), założyłem, ale samochód w ogóle nie odpalił. Pomyślałem, że sprzedali mi zły czujnik, założyłem z powrotem stary i skoda też nie odpala. Przed wymianą czujnika wymieniłem świece i przeczyściłem przepustnicę, specjalnym płynem do przepustnic i gaźników.
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Cześć, nie odpala bo rozrusznik nie kręci ?
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Czy możesz podać rocznik i przebieg?
Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
musisz posiadać nanometr to sprawdzenia ciśnień czy jak auto odpali to musisz pompować pedałem gazy???by nie zgaslo
Witam proszę o pomoc mam problem ze skoda superb1 rok 2007 najpierw nie chciała opalać tak jak by cos pobierało prąd okazało się że prąd pobierala odtwarzacz CD a teraz nie mam jeszcze radia bo jest wyciągnięcie około dwoch tygodni było Dobrze byłam tylko na przeglądzie postała dwa dni i znowu nie pali proszę o pomoc Jakie jest natężenie tego prądu?...
odpala skoda skoda octavia odpala skoda felicja odpala
pilot zmiennym kodem kostki kierownicą passat dioda selenowa
sterowanie klapą gaszącą sterowanie klapą gaszącą
Automatyczne włączanie LG Smart TV - przyczyny i rozwiązania Parametry TS głośnika B&C 15PS100-4 4Ohm