Temperatura silnika to jeden z głównych i najważniejszych parametrów, które bierze pod uwagę sterownik silnika, ma kolosalny wpływ na sposób pracy silnika i zużycie paliwa.
Witaj. Mam ten sam problem ze swoją skodą octavia 2014r 2.0tdi 150km. Czasami nic sie nie dzieje, normalnie jest temperatura ok 90st. A czasami przy spokojnej jeździe potrafi wskoczyć na 130st. Co może być tego powodem? Nie pokazuje żadnego błędu Pomocnicze pompy wody działają normlanie. Termostat? Czujnik? Główna pompa wody?
U mnie silnik się grzał klima nie działała był padnięty bezpiecznik w komorze silnika . Jeśli na włączonym silniku załączysz klimę to oba wentylatory mają zadziałać natychmiast. Mnie przypaliło gniazdo bezpiecznika. Wcześniej przyczyną kłopotów był czujnik temperatury i wskaźnik świrował.Klima padła później wraz z szaleństwem wskaźnika temperatury....
Mam pytanie odnośnie temperatury silnika wymieniłem termostat i czujnik temperatury silnika a wskazówka od temperatury cała czas wskazuje 50 stopni
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
Licznik z CANem ma inne tarczki i to widać na jednym z filmów. Działa Ci w końcu ta temperatura czy nie? Bo już zgłupiałem. Ja w Octavii mam tylko temperaturę na klimatroniku, w liczniku brak, choć widać, że przy teście jednostka C wyskakuje. Kodowaniem nic nie zmienisz, wyłączenie kontrolki pasów nic nie zmieni, zmiana języka też nie. Jeżeli wyskakuje...
Ale jak sama nazwa tego forum wskazuje "Samochody Serwis" dział klima i ogrzewanie ... znaczy się POMOC a nie pisanie pierdół w temacie. To, że mogę oddać na serwis auto warte może z 3 tys zł to ja doskonale wiem. Wiem również, że mogę sobie zapłacić za ten serwis 1/5 wartości tego auta. Po to są fora by nie wydawać niepotrzebnie kasy jeśli można dostać...
nie dochodzi do nich prąd bo temperatura jest wyższa niż 5*C a powyżej tej temperatury sterownik silnika nie podaje zasilania na świece żarowe, nie szukaj na siłę problemu, którego nie ma.
Witam, Posiadam Skodę Octavię Mk1, 2002 rok, 1.6 benzyna, kod silnika AVU, BFQ. Czekając w korku w zeszłym roku zauważyłem, że temperatura przekracza 90 stopni. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę i zauważyłem, że wentylatory się nie obracają. Jeśli włączyłem klimatyzację, zaczęły się obracać. Podczas diagnozy zauważyłem, że termostat, który jest kontrolowany...
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
Ja bym sprawdziła z innej strony może uszkodzeniu uległ termostat i płyn idzie na dużym obiegu przez to silnik dłużej nagrzewa taka ilość płynu a dodatkowo ochładza go parownik i temperatura po przełączeniu się na gaz spada poniżej zadanej dla instalacji gazowej i centralka od gazu przełącza na benzynę. Było by dobrze sprawdzić temperaturę podczas pracy...
Te silniki generalnie długo osiągają temperaturę i np bez obciążenia temperatura lubi nawet spadać. Tez tak miałem i pomogla wymiana termostatu ale nadal długo osiąga temperaturę. U mnie problem z porannym odpalaniem wynikał z uszczelnienia pompowtryskow. Po wymianie oringow jak reka odjal. A co jakis czas rano nie odpalal i trzeba bylo bardzo dlugo...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Podstawowa diagnoza OBD2 pokazała kilka rzeczy, - profesjonalna diagnostyka już dużo mniej i wg. opisu jakie działania były podjęte: "...czujnik różnicy ciśnień wykazuje niestandardowe parametry (podczas pracy silnika OK), - jednak bez zapłonu wartość jest ujemna, spotkaliście się z taką sytuacją? Na ten moment błędy wykasowane i parametr ilości spalin...
Cześć wszystkim Zauważyłem już 4 raz z rzędu chyba niepokojącą rzecz. Auto po nocy pod chmurką, temperatura +2, odpalam rano i od razu ruszam do roboty. Ledwo 50m wyjadę z parkingu i już leci z nawiewu ciepłe powietrze. Po przejechaniu raptem 1km już dmucha gorące. Nie kojarzę aby auto tak miało. Jak były mrozki -2, -3 to po przejechaniu 6-7km dopiero...
cześć, możecie pomóc w odczycie danych z urządzenia diagnostycznego OBD2 i aplikacji do odczytu Car Scanner: - pacjent to Skoda Octavia 3 activ 1,6 TDi (problem pojawił się w raz z niezakończonym cyklem wypalania DPF) Samochód nie przeszedł w tryb awaryjny i kontrolka DPF zniknęła na dłuższej trasie, jednak pozostał zapalony CHECK + kontrolka świec...
moj problem polega na tym ze czasem strzalka wskaznika temperatury nie podnosi sie (choc silnik goracy).Bylem w serwisie podlaczyli pod kompa wskaznik sprawny czy ktos spotkal sie z takim problemem??Bede wdzieczny za sugestie
Witam Posiadam auto Octavia 1.6 benz gaz. Silnik 75kw. Ostatnio zaobserwowalem nastepujaca dolegliwosc. Po rozgrzaniu auta i typowej jezdzie w trasie temp utrzymuje sie na 90 st. Problem gdy zwolnie i dodam gazu albo ostrzej przegazuje wskazowka idzie na 110-115 i po chwili wraca. Im dluzej tym wahania dluzsze. Czesto gdy skrecam redujkuje biegi nasila...
Witam was, ostatnio w mojej skodzie pojawił się problem z wskaźnikiem temperatury silnika. Auto po odpaleniu (bez problemowego) nagrzewa się do +/- 90 stopni (nie dochodzi do maksa) po czym spada prawie do minimum by znowu po jakimś czasie wzrosnąć. Wymieniłem termostat bo zauważyłem, że w zimniejsze dni auto przy większej prędkości traci ciepło. Niestety...
Witam. Mam problem z temperaturą wody w mojej skodzie. Gdy włączam zapłon na zimnym silniku to od razu mam 90 stopni. Wczoraj jak na chwilę stanąłem w korku to temperatura zaczęła rosnąć ,a nie słyszałem żeby się włączył wentylator.w którym miejscu mam szukać czujnika temperatury bo chyba od niego powinienem zacząć.
mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku jeśli osiągnie temp. wyżej niż 30 czy 60 stopni a jak już jest 90 to bardzo długo kręci kręci zapalił ;/. Czujnik temperatury cieczy czy wody chłodzącej wymieniłem nic nie dało. Odłączam od niego kostkę świece żarowe się podgrzewają jest temperatura w przybliżeniu 90 stopni pali na dotyk raz zapalił. Czy są...
Jak w temacie problem z samochodem na cieplym silniku ciezko pali na zimnym ok .Samochod po wymianie rozrzadu ,oraz czujnika temperatury. Prosze o pomoc
Witam wszystkich, Mam problem ze Skodą Octavią 1,6 75KM z przebiegiem ok. 110 tyś. Gdy silnik jest zimny nie ma problemów z uruchomieniem silnika. Gdy silnik na chwilę wyłączę po nagrzeniu(np. na stacji benzynowej) i próbuję ponownie uruchomić to mimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem silnik nie pracuje. Gdy wreszcie silnik trochę ostygnie i uda...
Witajcie. Mam mały problem z odpalaniem samochodu na zimnym silniku. Musze długo krecić silnikiem, aż zacznie szrpac i zapali z 2-3 razem. W wężyku paliwowym przed pompą jest bąbel powietrza. Dziś wymienie filtr paliwa, ale czytałem jeszcze, że można odłączyć czujnik temperatury tylko nie wiem gdzie on jest??? Jeśli może mi to ktoś napisać gdzie go...
Na zimnym silniku bardzo niskie obroty aż do zgasnięcia silnika wymieniłem czujnik tem.wody i nic się nie zmieniło.może ktoś coś wie?
Witam Mam poważny problem z swoją Skodą. Moje autko to: Skoda Octavia I, 2007, Oznaczenie silnika MPI, benzyna Jak kupiłem autko to na komputerze wyszedł błąd 17700-Termostat zaprogramowanego chłodzenia silnika (F265) p1292 35-00- przerwa. Termostat został wymieniony na nowy BEHR MAHLE o nr. TI16105 Po tym błąd został wykasowany i już więcej się nie...
Witam kolegów w temacie tego auta nie mam jeszcze doświadczenia a już problem. Otóż auto świeżo kupione rocznik 1999. Odpalam silnik wszystko ok. temperatura na wskaźniku wzrasta jednak nagle (w róznych momentach) nie wiadomo dlaczego wskazówka opada i tak już pozostaje martwa. Sprawdziłem styki na czujniku. Czy mieliście może takie przypadki ? Proszę...
Jestem posiadaczem zagatkowego autoproblemu-mianowicie Autko pali bez problemu po nagrzaniu się silnika wskażnik mija pierwszą kreske tą większą zaczynają się małe problemy po ponownym odpaleniu trzeba pokręcić troche dlużej zanim zapali ale po odłączeniu termostatu ktory ma 4 piny i chyba w sobie 2 termistory , wskażnik temperatury nie dziala ale autko...
Witam mam problem z autkiem jak w tytule. Czyli Octavia II 1,9 POMPOWTRYSK 2008r Mam problem z błędem w sterowniku silnika błąd numer 16567 Czujnik A temp. paliwa - wysoki sygnał wyjścia. Nie mogę go skasować podmieniałem ten czujnik i jest nadal ten sam błąd.- czujnik znajduje się na przewodzie paliwowym i dochodzi do niego wtyczka dwupinowa. Czy czujnik...
Witam,mój problem zaczyna się zimą gdy załączę ogrzewanie cały czas leci zimne powietrze nawet po nagrzaniu silnika 90 stopni,lecz gdy dodam gazu na ok 2tys.obrotów to leci troszkę cieplejsze ,ale to nie taka temperatura powinna być.Czasami w czasie jazdy daje odpowiednio ciepłe powietrze,a czasami tylko delikatnie ciepłe.Termostat sprawdzałem na kompie...
Dziś wziąłem ze sobą kompa jak jechałem. Kiedy auto nie chciało odpalić podłączyłem i żadnych błędów nie było. Jak odpinałem czy to czujnik wału (G28), czy czujnik temperatury wtedy komp pokazywał błędy. Auto nie paliło dalej. Jak temperatura silnika spadła do 58 stopni wtedy odpalił. Ktoś coś może podpowie?
Mam skode octavię. Od pewnego czasu ogrzewanie przestało działać. Ogrzewam w środku fotelami podgrzewanymi. Dziaają wszystkie dmuchawy. Klimatronik przełącza strumień powietrza tak jak ma to być tylko brak ciepłego powietrza- na zimno dmucha. Jak dzwoniłem do serwisu powiedzeli mi, ze to filtr pyłkowy- wymieniłem i nic. Temperatura silnika w normie....
Świece niestety nie pamiętam, czujnik temperatury silnika pokazuje w miarę prawidłową temperaturę, natomiast temperatura paliwa jest czasem na poziomie -63 stopnie C :|
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Witam. Zawsze mogłem polegać na pomocy forumowiczów i tak jest też tym razem :-) Auto to Skoda Octavia II 1.6 TDI 2011R. 105 KM Silnik CYAC Przebieg: 320 000 km Od dłuższego czasu jest problem z pojawianiem się usterki elektrycznej (sprężynki) czasami podczas jazdy, a czasami od razu po odpaleniu. Auto jedzie przez jakiś czas normalnie, dopiero po którymś...
a mam pytanie bo znalazłem do termostatu samo króciec czy jest możliwość wymiany samego tego elementu bez całej obudowy i jaka jest odpowiednia temperatura otwarcia dla tego modelu i silnika czy jest to 105 stopni.
Ale czy skutkiem różnicy w sprężaniu na poszczególnych cylindrach nie powinna być duża różnica w korekcji odpowiadających im wtrysków? Bo jeśli tak, to u mnie różnice są znikome. Pomiar ciśnienia jak najbardziej wskazany, kontrola równomierności pracy silnika nie zawsze wykazuje braki ciśnienia sprężania przy rozruchu, z uwagi na fakt, że po rozruchu...
Odświeżę trochę temat bo dyskusja się nawiązała konkretna ale nikt do końca nie zrozumiał o co dokładnie chodzi i wydaje mi się że teoria Zbyniu_2011 jest jak najbardziej słuszna. Chodzi o to że gdy temperatura powietrza jest powyżej 5 stopni Celcjusza to ta kontrolka się nie świeci, natomiast gdy temperatura spada jesienią i zimą to po uruchomieniu...
Zaczekaj. Pierwszym razem piszesz że zimny 15 stopni pali i 28 stopni nie zapalił silnik, no ale znów piszesz, że zimny 15 stopni nie zapalił silnik. Szczerze, to ciężko coś powiedzieć, bo silnik nie pali zimny to ciepły zapali lub odwrotnie, a Ty tutaj napisałeś że raz pali a raz nie, to podejrzewam że temperatura silnika nie ma nic do rzeczy i prawdopodobnie...
To jaki z tego morał że trzeba mieć 2 albo 3 auta w domu? na trasy, na autostrady i do miasta? Morał z tego taki, że po mieście lepiej chodzić albo przemieszczać się transportem zbiorowym, ew. kupić sobie miejskie autko, najlepiej EV. Trasy i autostrady chyba są tożsame... Na autostrady idealny? jak ktoś lubi 5k obrotów i wycie silnika jak we Fiacie...
mam taki sam problem w skodzie octavii AKL temperatura w VAG pokazuje różne idiotyzmy bo raz -40 a raz no 200 przy czym to 200 w miarę chłodzenia silnika spada ładnie. wiązka prześwietlona -przejście jest, zwarcia nie ma - tak wygląda na awarię może w ECU Stefan możesz się podzielić twoim doświadczeniem? mozę już naprawiłeś auto - sporo czasu minęło..
Nie wyglądały na nadmiernie zużyte. Nie były też wyrobione na owal. Zawory w prowadnicach przesuwały się bez oporów. Przy poruszaniu zaworem "na boki" był wyczuwalny delikatny luz jednakowy we wszystkich kierunkach. Więc wydaje mi się że ok. Dodam że temperatura silnika nie ma żadnego wpływu na opisane objawy. Gorący silnik po zdemontowaniu wałków domyka...
Są dwa silniki przy chłodnicy (wentylatory) - większy ze sterownikiem i mniejszy. Dzisiaj zauważyłem że gdy temperatura silnika wzrasta do 92 stopni to włączają się oba. Gdy załączam klimatyzację to niestety nic żaden silnik się nie kręci. Przesyłam jeszcze zrzut stanów poszczególnych sterowników. Silnik jest zapalony. http://obrazki.elektroda.net/54_12748133...
Jaka jest przyczyna wzrostu obrotu silnika na biegu jałowym? Przy jednoczesnym, gdy to się dzieje załączeniu wentylatora, gdy temperatura oleju jest niska. Więc nie ma on związku z włączaniem się, gdy temperatura jest wysoka, gdyż jest niska. Czy może mieć to związek z uszkodzeniem alternatora? Wiadomo , że na początku chciałbym się dowiedzieć czy może...
Witam, kolegów auto -> Skoda Octavia II 1.9 TDI PD /77kW/2005r/BJB. Dwa wentylatory na chłodnicy obydwa się nie odpalają. Po załączeniu klimatyzacji nie chodzą ani po tym jak temperatura silnika jest w okolicach włączenia wiatraka. Odpalanie testerem nie pomaga, wszystkie bezpieczniki ok (chyba że gdzieś są jeszcze ukryte?) Do kostki dochodzą 2 grube...
Wracając do tematu ciężkiego rozruchu myślałem, że jak temperatura będzie dodatnia będzie gładki rozruch, jednak pierwsze uruchomienie zimnego silnika kreci z oporem ale zaskakuje za 1 razem i na drugi dzień również tak niemrawo kręci rozrusznik, napięcie na akumulatorze 12,5 V. Sprawdziłem ładowanie akumulatora jest na poziomie 14 V. Sprawdzałem tez...
Witam serdecznie Pytanie jak w temacie, aby zapalić silnik to trzeba kręcić rozrusznikiem przez co najmniej 15 sec ale w końcu odpali, również obroty silnika są max 4300 i brakuje mu mocy. Po odczytaniu błędów: P1256 Temperatura chłodziwa silnika (ECT)Czujnik -G62-Otwarty obwód/spięcie obwodu do B+ P1156 Czujnik ciśnienia absolutnego kolektora (MAP)...
Auto to Skoda Octavia Tour 1.6 TwinPower. Silnik BFQ 75KW (102KM). Objawy - podczas dojezdzania do np. skrzyzowania lub zakretu, podczas wysprzeglania (zeby sie zatrzymac lub zredukowac bieg z 3 na 2) silnik gasnie. Nie jestem pewien czy nastepuje to kiedy podczas hamowania silnikiem zejde ponizej 1100obr/min.(tak twierdzi wiele osob spotykajacych sie...
Uniwersalny sygnalizator do samochodu. W najnowszych modelach samochodów często stosowana jest mnemotechniczna sygnalizacja stanu samochodu w postaci wyświetlacza z sylwetką pojazdu. Jest to bardzo wygodny sposób, pozwalający na szybką i łatwą kontrolę pojazdu. Na wyświetlaczu są widoczne wszystkie niedomknięte drzwi i klapy, ponadto może być sygnalizowany...
Mialem kilka samochodow z LPG, zalozenia zawsze mialem podobne, z doswiadczenia najlepsza okazala sie Skoda Octavia Tour z silnikiem AEH 1,6 MPI 8V. Rocznik 2009. Moc 102 konie. Kupilem ja w 2011 z przebiegiem niecalych 30 000km po lekkim strzale w tyl. Zagazowalem na taniej wowczas sekwencji (alaska, czerwone vlady, butla w kolo) za bodaj 2200zl. Sprzedalem...
Czujnik temperatury silnika, czujnik położenia wału
Jak zachowuje się kontrolka temperatury silnika, kiedy wymieniałeś termostat.
A przed wymiana pompy tez byly trudnosci z uruchomieniem? Co do swiec ,na zimnym silniku wyjmij wtyczke z czujnika temperatury i spruboj zapalic
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Najczęściej rekomendowane są klasy 5W-30 oraz 5W-40. 5W-30: Jest to uniwersalny wybór, często zalecany przez producentów. 5W-40: Oferuje lepszą ochronę w ekstremalnych temperaturach, może być dobrym wyborem dla silników o większym przebiegu lub wyższym zużyciu oleju.
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Na akumulatorze są trzy zielone bezpieczniki o których wspominał Ireneo, juz je sprawdziłeś ale teraz sprawdź czy za nimi na trzech czerwonych kablach jest prąd. Sprawa druga, pisałeś, że silnik łapie temperaturę, chyba lepiej zająć się tym problemem niż naprawiać klimę.
Możesz trochę zmniejszyć (jeśli jest takie w całym zakresie obrotów). Znajdź miejsce na klucz imbus i kręć. Obserwuj w programie w programie w którą stronę się zmienia. Jeśli maleje to dobrze. Jeśli rośnie - kręcisz w drugą stronę. Operację tę oczywiście wykonujesz na odpalonym silniku pracującym na LPG. Temperaturę przełączania na LPG zmniejsz. 30...
Ponieważ jest inny wlot powietrza z przodu, ja bynajmniej nie spotkałem się z autem, w którym jest stała temperatura bez rozróżnienia na zima czy lato. (Czy to opel astra czy audi a3, skoda octavia, citroen berlingo). Jedyne co to możesz kupić osłonę zimową na przód zderzaka ponieważ są takie uznane przez producentów. Wszystko jest sprawne w Twoim autku...
Jak sugeruje kolega Leonov- diagnostyka do przeprowadzenia. W jakiej kondycji masz akumulator oraz rozrusznik. Może masz nieszczelność w układzie paliwowym lub uszkodzony czujnik temperatury silnika.
Witam. W aucie Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM mam nierówną prace silnika, głownie gdy już złapie temperaturę pracy, wtedy zaczyna się poszarpywanie i nierówna praca silnika na biegu jałowym, gdy zwiększę obroty do około 1 tys. to chodzi równo. Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
Ten silnik odpala bez problemu, nawet gdy wszystkie świece są niesprawne. Mam na myśli temperatury powyżej 0 stopni.
skoda octavia spada temperatura silnika skoda octavia temperatura octavia temperatura silnika
prądowe lm317 taśma łączeniowa podczerwień promiennik
peugeot p1160 suszarka samsung
Przekładnia pasowa: Zmiana mocy z 1 HP na 4 HP Kondensator o mniejszej pojemności - przyczyny i diagnostyka