Możesz wypróbować ten termostat Nr katalogowy 047121111A.http://www.unto.pl/termostat-...
http://obrazki.elektroda.pl/1127347000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1127347000_1...
Jak zachowuje się kontrolka temperatury silnika, kiedy wymieniałeś termostat.
Do wymiany termostat
Prawdopodobnie jest uszkodzony termostat.
np. termostat :idea:
Podmiana termostatu nie ma sensu. W tym silniku temperatura pracy dochodzi do 115stopni. Koledzy ze wschodu temat opanowali: https://www.drive2.ru/l/4509916332409493... Wystarczy zamienić dwa piny w kostce od pokrętła temperatury by po ustawieniu w pozycji "zimno" termostat otwierał się przy 95 stopniach
Diagnoza termostatu polega na dotknięciu ręką grubej rury dochodzącej do chłodnicy, jeżeli jest gorąca to termostat jest ok
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej? Czy otwiera się termostat?
Sprawdź (wymień) termostat. Uważaj przy zakładaniu ponieważ termostat w faworitce można założyć odwrotnie i będzie efekt taki jak opisujesz.
Nie wiem jak w Octavii (niech osoby bardziej obeznane się wypowiedzą) ale u mnie uszkodzony termostat doprowadzał do chcek engine, przy czym błąd rejestrowany to za uboga mieszanka na pierwszej sondzie. Termostat puszczał odrobinę ale to widać wystarczyło.
Rzeczywiście mogłem dokładniejsze dane o pojeździe podać. Chodzi mi o benzynę, po wymianie termostatu wieje zimne powietrze. Wymienię chyba czujnik, mały koszt a zawsze nowy element w aucie. Chodziło mi o ciepłe. Czy jest cały czas czy z przerwami (wtedy kiedy wskaźnik pokazuje niską temp.). Można podpiąć woltomierz i sprawdzać. Jeśli jest gorący nadmuch...
Witam termostat do wymiany.
Przy alternatorze króciec przykręcony na 2 sruby do bloku ,pod nim termostat.
Coś ten czujnik temperatury oszukuje. Podmień że starego termostat.
Problemem były uszczelniacze pompowtrysków i termostat
"ten od skrzyni" jest przy DSG.
30 minut to trochę za długo na nagrzanie silnika, poza tym gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. To wskazuje na stale otwarty termostat.
Witam. W mojej octavi wymieniałem ostatnio termostat na podróbke chyba vernet 200 zł i po 2tys km mam błąd 17700 albo 17701 nie wiem dokładnie ale coś z termostatem i mechanik powiedział ze termostat do wymiany bo ciągle włączają sie wentylatory przy zapaleniu samochodu spotkał się ktoś kiedyś z tym ? I moje pytanie, bo byłem w salonie skody po ten...
Hej zobacz tutaj , pełny opis : http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/... ,pozdrawiam.
W przypadku DSG to się zakłada/montuje ORYGINALNY termostat prosto z ASO...
Nie wymyślaj,.... ma być termostat i cześć...
to co wypiołeś to czujnik temperatury a nie termostat tylko co ty wymieniłęś?
Czujnik temp płynu koło termostatu do sprawdzenie i wiązka. Co to za elektrycy jak takich rzeczy nie potrafią ogarnąć? O co chodzi z tym lutowaniem kabli? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Czujnik nie znajduję się koło termostatu. Obok termostatu...
Zauważyłem jeszcze taki szczegół zaraz po uruchomieniu silnikaz włącza się wentylator- to chyba ten tryb serwisowy. A gdzie jest termostat i czy to może być wina termostatu. Ma ktoś umiejscowienie termostatu?
Czujnik temperatury lub Sterownik wentylatorów na lewej podłuznicy zwarty . Termostat niee .
W felci termostat jest w obudowie są dwa rodzaje obskoczyłem wszystkie sklepy w mieście i niema tego termostatu który jest w mojej felci nie wiem czy mogę zamontować ten drugi . DZIĘKI Jaki drugi rodzaj? Chodzi Ci o 1. oryginalny temostat, 2. zamiennik? Na Alledrogo zwykle kupisz oba ww rodzaje termostatów do 1.3MPI. Swoją drogą zamienniki sa dwa (chociaż...
Pewnie założony odwrotnie termostat.
Sprawdzałeś termostat?
termostat do wymiany
Termostat sie inaczej sprawdza.
Zapowietrzony układ oraz prawdopodobnie zawieszony termostat
Witam mam problem z króćcem termostatu wymieniałem już dwukrotnie i za każdym razem przez około miesiąc jest ok a później pojawiają się wycieki a szczególnie na zimnym silniku na gorącym przestaje kapać czy jest sposób na tego typu wycieki próbowałem na sylikon dirko i nic kolanka co kupuje nie są odporne na różnice temperatur a na Radzymińskiej w sklepie...
Sprawdź masę ,masz ją mieć na dwuch pinach kostki czujnika. Poza tym przeglądnij wiązkę ,lubi się przecierać w miejscu nad termostatem,u góry głowicy,obciera o taka metalową rurke.
Obwód nie jest zapowietrzony? Do sprawdzenia termo włącznik i termostat.
A i zapomniec nie mozna o sprawdzeniu termostatu
Witam http://skodaauto.com.pl/termostat-komple... Przy termostacie są dwa czujniki zielony 4 piny (ECM + wskaznik) tak mi się wydaję i tu moje pytanie do czego jest ten drugi czarny 2 piny przed termostatem? I czy jeśli cały czas po zapaleniu samochodu chodzą wętylatory czy to może być uszkodzony...
Najlepsze jest to że do tego silnika są aż trzy typy termostatów.
Oczywiście że termostat musi się otworzyć na duży obieg aby układ się odpowietrzył. Pilnuj stanu płynu w zbiorniczku bo trzeba będzie go dolać raz lub dwa.
Jak termostat wymieniony i cały czas 70°, to może czujnik temperatury. To by tłumaczyło też wysokie spalanie.
Klapa powietrza zimnego/ciepłego reaguje? Słychać że się przestawia? Co jest w zbiorniczku od płynu wyrównawczego? Płyn, woda, żółta maź?
Jak wyglądają przewody wodne za termostatem (miękkie, twarde, ciepłe, gorące, itp.)? Płyn w normie? Wentylator załącza się po przekroczeniu temperatury zadanej przez czujnik na chłodnicy?
A jak sprawdzić lambde aby mieć pewność, ma ona dwa grube przewody i dwa cienkie, można to zrobić zwykłym miernikiem tak jak robiłem to w przypadku czujnika termostatu?
Zgadza się, mi bardziej chodziło o sprawdzenie układu pod kątem otwarcia termostatu i załączenia wentylatora we właściwym momencie.
Trzeba wymienić wkład do termostatu, zestaw naprawczy koszt rzędu 20-30 zł, Termostat do lokalizacji jest stosunkowo prosty o ile po podniesieniu machy uda ci sie zlokalizować wąż prowadzący do chłodnicy, ten górny wprowadzający Ciepły płyn.. Jeli go znajdziesz to "idź po tym wężu" aż dojdziesz do czegoś takiego :) http://www.czesci.v10.pl/termostaty,skod...
nie wiem co może być przyczyną Naprawa gwintu - zapewne kawałek spiralki naprawczej wystaje z korpusu, po dokręceniu śruby króciec opiera się na nim i pozostaje szczelina. Inna przyczyna - za długa śruba. Ponadto niewłaściwy montaż, niewłaściwa uszczelka.
Dość.
Sprawa jest już przesądzona, słupek do wymiany, lub całe auto . SIlnik z serii nienaprawialnych dołów, lub był już dłubany. Jedyne chwilowe i doczesne wyjście to wyjęcie termostatu.
No właśnie wiem, ale szukałem ogólnie i wszędzie twierdzą, że nie ma żadnych odpowietrzników takich jak ja mam np. u siebie i że Fabia się sama odpowietrzy jak otworzy się termostat.
To jest właśnie cały termostat. Jak najbardziej możesz wymienić tylko tę część.
Wolalbym ta opcje niz wista wio krzyczec, to juz internet w stodolach jest nawet. Uwazaj lepiej, zeby Ci policzki nie pekly od dmuchania w termostat.
Tak, termostat w sprawdzony.
Miałeś robiony test na co2 w układzie chłodzenia ?
6,8 na drodze ekspresowej to wedle Ciebie potężne spalanie? Nie żartuj. Zaraz ktoś powie że jemu też mało pali po mieście a w trasie to oddaje i co chwile musi spuszczać ze zbiornika i też będziesz w to wierzył? Jeżeli Ci się wentylator nie włącza a jeździsz na zasłoniętej chłodnicy to zainwestuj w nowy termostat.
hm a w którym miejscu jest ten termostat??
Skoro nie wie ktoś ile ma się bolec wysuwać w termostacie ,to tym bardziej nie pomoże mu w jakim silniku jest zamontowany ten termostat , po prostu nigdy przy takim aucie nic nie naprawiał ...,a termostat jest montowany kilkunastu modelach aut bardzo popularnych VW ,SEAT, SKODA,AUDI. Czy teraz bedziesz wiedział już ile mm wysuwa się bolec ?
Sprawdź w fazie wstępnego rozgrzewania czy czasem chłodnica nie robi się ciepła. MOżliwe że i termostat. Chyba że problem w instalacji. Trzeba by podłączyć tester i sprawdzić czy nie ma błędów czujnika temp i poobserwować parametry.
Nakladamy na krociec nr4 i zakrecamy obie sroby jednoczesnie .
Jakbyś podłączył oscyloskop, to ma powstać przebieg przypominający sinus, miernik cyfrowy nie jest do tego najlepszym przyrządem. na postoju podaje raz bogato raz ubogo To oznacza, że sonda działa. (Polecam w szczególności obejrzeć pierwszy rysunek w tym przykładowym artykule https://warsztatowiec.info/sondy-lambda-... ) Z rzeczy...
Teraz jasne. Trzeba sprawdzić, ewentualnie wymienić termostat w układzie chłodzenia.
Znalazłem rozwiązanie problemu który nie istniał. Wysoka temperatura pracy tego silnika to nic innego jak rozszerzenie obiegu Carnota. W instukcji serwisowej do oktavi pisze że początek otwarcia to 105 skok min 7mm czyli wszystko w porządku tak po prostu ma być. Pozdrawiam. Ludzie pytają, a potem trzymają w sekrecie żeby przypadkiem nikt się nie dowiedział....
Miałem podobny problem z moim śp. Oplem Corsa - winny był termostat na chłodnicy.
witam kolegów ja miałem to samo w swojej skodzie. Winien był termostat. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Dziwna sytuacja ze tak rozerwalo obudowe
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
Kolega buble miał na myśli czujnik temperatury, który jest w obudowie termostatu (albo w głowicy).
Problem rozwiązany. Jak to często bywa powód szarpania był błachy- rura cieplego powietrza wpieta w oslone nad kolektorem wydechowym. Silnik ciągnął gorące powietrze. Po zdjęciu rury jak ręką odjął. Temat do zamknięcia. Dodano po 1 Rure ciepłego trzeba samemu zdejmować. Tam nie ma termostatu ;)
Na czerwono masz zaznaczoną obudowę termostatu. http://obrazki.elektroda.net/21_12441382...
W niektórych instalacjach rezerwa jast ustawiana no wielozawoze, ale w Landi jest tak jak opisywano wyzej. Co do regulacji jeśli się nie zmasz to cię nie bierz. Temperature silnika może być wiele przyczyn termostat za pużno się otwiera, czujnik temperatury złe wskazania, czujnik wentylatora zapuzno włancza się
Jeśli odpowietrzenie nie pomoże to i wyciągnięcie termostatu nic nie da.
Mam problem z odpaleniem silnika podczas delikatnie minusowych temperatur. Problem ten zaczął się po wymianie panewek i uszczelniacza skrzyni biegów. Zalany olej 10W40. Silnik kręci dosyć długo, jeśli uda się już odpalić, to jest kwestia 20 sekund później gaśnie po nierównej pracy silnika. Przy próbie ponownego odpalenia piszczy i zapala się kontrolka...
Witam Nie wiem czy to dozwolone . Może mi sie oberwie - ale na Alledrogo nr aukcji 6443388710 Jest nowa i oryginalna w cenie 95 zł. Sprawdź wymiar i kupuj. Na pewno lepsza od zamienników a Valeo wie jak robić chłodnice :) Pozdrawiam Dodano po 3 Jeżeli nie będzie pasowała to stawiam na Behr czołowe firmy używają termostatów tej firmy na pierwszy montaż...
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Chyba ten sam "ból" co i u mnie... Sprawdź, czy wskaźnik temperatury wychyla się tak jak kiedyś... Jeżeli nie, to termostat do wymiany!
to co mozesz sprawdzic we wlasnym zakresie to bezpieczniki(jesli masz klimatronik to po spaleniu jednego z nich takie wlasnie sa objawy) ,natomiast podejrzewam,ze przyczyna tego jest uszkodzenie jednego z czujnikow temp.albo na termostacie albo na wyj chlodnicy(sterownik porownuje roznice temp z tych czuj i zalacza wentylator) badz tez samego termostatu...
termostat to moze byc:D
Podpowiedz mi jeszcze czy instalacja LPG może miec na to wpływ, tzn czy możliwe że gaz wychładza tak płyn.
Jesli to Skoda Felicja to smialo wpinaj szeregowo z nagrzewnica czyli wyjscie z termostatu rozcinasz i wpinasz reduktor.
Sprawdz czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeśli tak to sprawdz termostat(a najlepiej wymień).
Nie, w żadnym razie czujnik temperatury nie steruje termostatem, służy tylko do pomiaru.
Sprawdz czy wtrysk strzyka paliwem przy kreceniu rozrusznikiem.Jesli nie to czujnik Halla do wymiany (jest pod termostatem w dzwonie skrzyni biegow).
Tylko czujnik byl wymieniany bo byl blad i po wymianie blad po skasowaniu juz sie nie pojawił przy okazji wymienilem termostat i dalej to samo
Równie dobrze możesz mieć uszkodzony termostat silnika (lub jego brak).
Podczas trasy na wakację po ok 300 km zapaliła mi sie kontrolka płynu chłodniczego. dolałem ok 300 ml . Problem ten powraca po dłuższych trasach. Co sprawdziłem : Dywaniki suche poziom oleju ok brak masła pod korkiem zbiorniczek i płyn w nim czysty nie leci przy pompie wody brak jakichkolwiek śladów korek zmieniłem Czy wentylator chłodnicy powinien...
Nowy termostat mógł się zepsuć, zamknięty nie puszcza płynu na chłodnicę.
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Witam Mam problem ze swoja Felcją(2000 rok 1,3 MPI 123 tys. km), który był już opisany wcześniej. Moim problemem jest szarpanie samochodu zarówno na LPG i benzynie po rozgrzaniu silnika. Czytając fora wykonałem następujące rzeczy: -regulacja zaworów -wyczyściiłem przepustnicę i zaadoptowałem na skodowskim programie -zmieniłem cewkę oraz czujnik połozenia...
Ja miałem zgnitą śróbę masową pod termostatem na bloku i właśnie podobne cuda się działy.
Witam.Wymieniłem termostat z całą obudową i to samo.Najprawdopodobniej coś z nagrzewnicą.Poddaję się.
Część. Mam problem z wysoką temperaturą silnika podczas jazdy, wymieniłem termostat jednak to nie to :/ Pomocy
Kolego, ściągasz poszycie (nie musisz całkiem) lewą stronę ( tam najczęściej pęka drut) wzrokowo szukasz koloru brązowego, tam masz usterkę. Lutujesz przerwany drut i zabezpieczasz miejsce plastrem. Takim z rolki bez opatrunku.Na koniec sprawdzasz przewody idące do termostatu. Gotowe. ;)
W felicji 1.3MPI pod termostatem znajduje się zaznaczony poniżej czujnik. Co to jest?
Witam, pewno było wałkowane ale mam takie pytanie. Dziś zmieniłem termostat w moim MK4 1.4 16V zamontowałem taki: http://motoplatforma.com/index.php?p5558... plus nowa obudowa termostatu bo stara w środku miała dziurę ja na foto poniżej, nie wiem czy tak powinno być bo w nowej nie ma, założyłem raczej poprawnie,...
Dodaj doktora do oleju i jak 100km będzie ok to znaczy silnik już swoje przejechał i chlodzenie nawet bez termostatu nie jest w stanie utrzymać temperatury.
powodem zapalania sie kontrolki chłodzenia może być: zaoliwiony zbiorniczek wyrównawczy (czujnik ultradźwiękowy nie działa) słaby styk elektryczny na połączeniu z czujnikiem temperatury umieszczonym na termostacie
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
Witam. Niewielki ubytek płynu chłodniczego. Sprawdziłem węże nie ma śladów płynu, natomiast od strony termostatu jest biały nalot, temperature dobrze pokazuje. Czy może byc to uszczelka pod termostatem, jak wymontuję termostat, to dużo płynu wyleci?
Witam, nie bardzo rozumiem, chodzi o czuj. temperatury czy stanu płyny? to już w tym temacie wyjaśnił kolega mansky Jeżeli temp. radze spr termostat, Oktavia ma czyjnik temp. przed i za terostatem czyli dzwie sztuki. ecu sprawdza zmiany różnice jakie sie pojawiają przy pracy silnika. Jeżeli termostat jest podparty, wywali błąd. byłbym Ci wdzięczny...
termostat skoda skoda felicia termostat skoda octavia termostat
makro otwiera lokalizacje odblokowac zablokowany telefon sprawdzić przebieg bębna bizhub
lodówka cicha wielkości elektrotechniczne
Schemat ładowarki Einhell 12V - informacje i zasady działania Regulacja gaźnika Walbro w pilarce Oleo-Mac 937