Dobry wieczór. Wczoraj był sądny dzień dla mojej audicy. Po wielu latach bezkolizyjnej jazdy podczas wyprzedzania gościowi zachciało się skręcać w lewo przez co dostałem w prawy błotnik i koło. Okazało sie że wygięło wahacz przez co prawe koło było wygięte jak bym skręcał w prawo. Dziś wymieniłem wahacz i sworzeń wahacza i po złożeniu wszystkiego zauważyłem...
Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
Poziome tuleje skręca się po opuszczeniu auta.
Już się tak nie robi, ze względu na lepsze materiały, z których wykonane są te elementy, Nie mogę się z tym zgodzić, że się tak nie robi. Przy tulejach metalowo-gumowych musisz skręcać w położeniu pod obciążeniem inaczej skrócisz im żywot.
Śrubą tą są skręcane dwie części wahacza, tworząc jedną część w Lexusie IS200 z 1999 r. Toyota/Lexus ma katalog części on-line, poszukaj tej śruby w katalogu i zamów.
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Wystarczy że otwór ma milimetr luzu i już przestawiłeś zawieszenie. Niestety każda ingerencja w zawieszenie powinna się kończyć geometrią. PS Wahacz skręcałeś na podniesionym aucie? Bo wtedy guma jest naciągana jak opuścisz auto na dół (wahacz jest wtedy w innej pozycji).
Ja bym napisał jak ja skręcam wahacze na podnośniku, ale zaraz pojawią się głosy o spadających samochodach (jak mawia moja mamusia masz łeb i chu.. to kombinuj :-) ) Ale kanał też czasem jest niezastąpiony (chyba, że podnośnik czterokolumnowy)
To zwykłe zamocowanie przegubowe. Umożliwia przenoszenie sił poprzecznych i wzdłużnych (wzdłuż osi sworznia) i umożliwia tylko wychylenia kątowe oraz obracanie dookoła własnej osi. Nic się tam nie da przesunąć. Jak chcesz teorii na ten temat to zgłębiaj hasła"para kinematyczna" i "stopnie swobody". Gdybyś tam dał hipotetycznie zwykłą śrubę to nie dało...
Luzy na wahaczach wydają przeróżne dźwięki wszystko zależy od działających sił na zawieszenie (kierunek).
Jeśli jest nitowany do wahacza to tak może być. Jeśli dostępny jest zamiennik to nity się rozwierca a nowy sworzeń skręca śrubami z zestawu. Co do sprężyn to kolor/klasa to chyba tylko ASO, w normalnym katalogu (sklepowym) dobiorą też bez problemu zamienniki, Lesjofors czy KYB.
Podzielam zdanie poprzedników, natychmiast do mechanika, przy dalszej eksploatacji możesz się zdziwić gdzie nagle jedno koło będzie skręcało w prawo drugie w lewo a kierownica na wprost (to oczywiście skrajna możliwość ale niewykluczona). Pozdrawiam
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Najważniejsze - skręcasz na opuszczonym samochodzie! Tylko tu tulei wahacza nie rusza więc nie ma potrzeby
Co masz na myśli "się skręca"? Podłoga do d... czy wahacze?
tuleje wahacza
To pozostają jeszcze sworznie wahacza.
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
Z kołem będzie mniejsza pole manewru. Drewno klocek. Lub skręcasz dwie szpilki i przez kawałek drewna podnosisz wystarcz 4-5 cm.
Błędów jeszcze nie sprawdzałem, wiem że mam uszkodzony czujnik poziomowania, ten na tylnim lewym wahaczu bo cięgno jest zerwane, tylko już wcześniej było uszkodzone a soczewki skręcały, także podejrzewam że oprócz czujnika poziomowania mam jeszcze coś uszkodzonego
Sprawdź czy nie jest zatarte łożysko na kolumnie, ogólnie stabilizator i łączniki nie mają wpływu na skręcanie samochodu. Do sprawdzenia wahacze, może są wyrobione tuleje metalowo-gumowe co jest częste w tym modelu.
Jak pisał miecztronix (dobry w moddingu - w tym forum: http://www.zabawki-modele.pl/modelarstwo... , co prawda rzecz dotyczy Twin Detonatora ale dobrze, bo rzecz zbliżona konstrukcyjnie do Croos Tigera TL- 01B.a cięższa i mocniejsza) najekonomiczniej i z niezłym skutkiem dorabiał wahacze z polietylenowych tacek...
Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
Witaj! Sprawdź zawieszenie - umocowania, rama - wahaczy, zbieżność,kąty pochylenia/geometria, bicie kół/ no i luzy. Zobacz stan ramy czy nie zjedzona przez rdzę. w miejscach mocowania wahaczy,amortyzatorów. Pozdrawiam Miro.Nasz
W sumie to mało co słychać na filmiku. Ale na ogół to łożysko amortyzatora lub pęknięta sprężyna jeśli chodzi o trzaski Rzadko któryś sworzeń, wahacza albo końcówki kierowniczej, jeśli chodzi o piszczenie
To ze względu na przewężenia będzie 2mm zbyt podatna na skręcanie spróbuj tak robić wycięcia aby były minimalne nawet lekko wahacze mogą się stykać płytą podłogową w miejscu mocowania wahaczy, możesz poszukać ciężar jaki ma aluminium i przeliczyć orientacyjnie.
Gumy na wahaczu do wymiany.
Po wymianie wahacza zrobiłem jeszcze jakieś 30 kilometrów, wtedy właśnie zwróciłem uwagę na to huczenie, potem wymieniona została reszta. Nie ma różnicy czy skręcam, czy nie.
No właśnie, dobrze powiedziane. To jest zaletą. Sprzęgło też jest na linkę, więc jakoś to wykombinuję, żeby przełożyć to wszystko przed silnik. Chcę tylko usłyszeć poradę od kogoś z wiedzą, jak zablokować tylną oś, żeby nie skręcała. Czy lepiej zaspawać drążki kierownicze w ustalonej pozycji i elo, czy zrobić własne wahacze z piastami i założyć je...
Ramie drążka kierowniczego musi być umocowane w takiej samej odległości jak wahacz i drążek z wahaczem powinien być równoległy.
Witam, po jakimś czasie, zaczęło skrzypieć z prawej strony strony w kole Passat B5 FL 2001 rok. Po pewnym czasie, skrzypienie ustało. Wjechałem na kanał, sprawdzić co się dzieje. Sworzeń wywalił dziurę w wahaczu od góry (dolny wahacz zawieszeni). Moje pytanie, czy mogę tak jeździć awaryjnie bo mechanika, mam dopiero na 10 września? Cała masa dociska,...
Przy wahaczach z przodu i z tyłu, są elementy odpowiedzialne za poziomowanie, sprawdź je, często ulegają uszkodzeniu.
Tuleje na wahaczach końcówki drążków zostały też wymienione. Oba przeguby również. Wyczyszczę jeszcze raz piastę i zobaczymy czy pomoże.
Jak dobrze widzę to jest to przeróbka Lifana. Kolega połączył kilka rozwiązań, które średnio się sprawdzają. Główka ramy raczej nie przestawiona gdyż jest to rama Lifana. Włożenie przedniego zawieszenia z wyprzedzeniem główki ramy (trójkątne półki mogło by troszeczkę pomóc). Płaska opona z tyłu i do tego długi wahacz, zbyt duże koła do tak wiotkiej...
Ostatnio wymieniałam wahacz w Picasso. Od tamtej pory jak jadę po malutku (bieg 1,2 tylko), to rzuca mi autem na boki... Nie skręca tylko tak jakby się trzęsie się na prawo i lewo. Jak już jadę szybciej to nie odczuwam tego. Czy to może być problem geometrii kół? Po wymianie wahacza trzeba ustawiać na nowo? Czy może mechanik coś źle dokręcił, że tak...
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Poruszaj delikatnie kierownicą, lewo-prawo, nie kręć mocno, tylko poruszaj. Druga osoba kładzie rękę na sworzniu końcówki kierowniczej i usiłuje wyczuć czy jest luz. Stuk, puk podczas ruszania kierownicą, a także zmiana położenia końcówki do zwrotnicy ? poinformuje Cię o luzie. Podnieś koło i złap za oponę na górze i na dole, poruszaj jakbyś chciał...
Witam nie wiem co się dzieje często gdy skręcam na parkingu coś mi przeskakuje tak jak by coś strzeli przekładnia po regeneracji brak luzu na krzyżaku tuleje wahacza wymienione. Czego to może być przyczyną.
Skrzypienie miałem przy uszkodzonych tulejach wahacza, a dodatkowo do wymiany było łożysko amortyzatora, które także wydawało nieprzyjemne dźwięki przy skręcaniu.
Prawdopodobnie sworzeń wahacza. Sprawdź dobrze bo wyskoczy na dziurze w drodze.
Końcówkę wymieniłeś a sworzeń wahacza do piasty nowa czy ta cobyla? Jeśli nie może zgięła sam drążek Jeśli nie to zostaje wspomaganie
Witam! Golf IV, jeden wahacz+ kolumna mcphersona. Wymieniałem tulejki w wahaczach. Odkręciłem stabilizatory, 3 śruby od sworznia, dwie śruby od wahacza i jakoś wyszło. Podczas tej operacji często skręcałem kołami(nie kierownicą). Po wymianie wszystko skręciłem na 100% dobrze. Kierownice ustawiłem prosto a samochód jedzie w lewo. Kierownicę odkręciłem...
Pewnie dolny sworzeń do wymiany, trzeba przyłożyć łapę a druga osoba kręci kierownicą, jak będzie zgrzytanie, poczujesz ręką. Uwaga, żeby sworzeń się nie rozpiął bo wahacz na rękę spadnie.
wymieniłem dwa przeguby od nieszczęsnej lewej półosi odsunąłem zwrotnicę na zewnątrz na sworzniu wahacza i pomogło cisza i spokój podczas skręcania teraz geometria ale już w innym warsztacie bo tam panów poniosło z tym przesuwaniem ławy
Ale 3 dziury na śruby mocujące sworzeń w wahaczu są jajowate i ciężko jest trafić na pierwotne położenie
Tam nie ma co skręcać na kołach. Jedynie chyba przednia tuleja wahacza. Jak przed wymianą było bardziej "miękko" to same amory/sprężyny, albo te opony. Bo te opony to raczej "komfortowe" nie są i nie są chyba opcją podstawową. Dodano po 4 Jak bujam autem na postoju lewo-prawo to słychać jakieś delikatne pukanie. Dodam że podczas składania zawieszenia...
Cześć Zmieniłem komplet zawieszenia tył-przód, od wahaczy po amortyzatory i sprężyny. Wszystko fajnie gdyby nie to, że na tylnej osi dolny wahacz poprzeczny jest prawdopodobnie za krótki. Założyłem Lemfordera. Najlepsze jest to, że prawa strona na zbieżności jest ok (diagnosta podciągnął), zaś lewa strona w ogóle jest poniżej dopuszczalnej skali i nie...
Po geometrii kół zbieżność została wyregulowana na -2*.Ale po przejechaniu pół tysiąca zaczęły wyć łożyska a jak się skręca to jest jeszcze gorzej.O co chodzi,czy tak się dzieje po każdej geometrii?
sworze wahacz sworze wahacz kabel skręcać skręcać reflektor
ue32es6100 podświetlenie częstotliwość rezonansowy praca bateri zasilacz
słuchawki nauszne słuchawki nauszne
Wózek inwalidzki sam zwalnia - potencjometr? Schemat i znaczenie połączeń KS-01 94V0 E216161 Ryobi