Pozycja 10 na schematach to czujnik obrotów silnika. http://obrazki.elektroda.pl/4026210300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3681186700_1... Tak jak pisałem opornosc 450 ohm. Jak widzisz to nie czujnik obrotów tylko czujnik prędkosci traktora jest wspólnie z czujnikiem cisnienia oleju.
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Czujnik obrotomierza jest zasilany ze skrzynki bezpieczników /bezpiecznik 15 lub 16 / napięciem +12V . Czujnik porusza rozrząd a impulsy około +5V idą bezposrednio na wejście impulsów do kostki obrotomierza. Sam obrotomierz zasilany jest po stacyjce +12V i masa . Przerabiałem to aby uruchomić obrotomierz musiałem naprawić skrzynkę bezpieczników
Witam. przestał działać obrotomierz w iveco daily 2.8 2004 35c15, Skąd jest brany sygnał do obrotomierza,jakiś czujnik?,ktoś miał podobny problem.
Witam Skąd jest pobierany sygnał do obrotomierza w samochodzie mitsubishi galant 2.0 td ? Problem jest w niedziałającym obrotomierzu, opisy w sieci różnie mówią, znalazłem różne informacje - z pompy, skrzyni i alternatora.
witam ,skąd pobierany jest sygnał dla obrotomierza w safrane 2.2 12v 93r ,wydaje mi sie że z ECU tylko z którego pinu ???????? pomocy pozdrawiam
Witam, Potrzebuję informację skąd pobierany jest sygnał dla obrotomierza w Hyundai Coupe 2.0 2003 rok. Do licznika dochodzi sygnał stały 0.07V bez względu na obroty silnika.
może na początk skąd idzie sygnał do obrotomierza? Do tej pory miałem do czynienia z autami starszej konstrukcji i sygnał na obrotomerz szedł z alternatora
Prosta sprawa. Schematy obu pojazdów i patrzysz, jak jest zasilany i skąd bierze sygnał obrotomierz w oryginale i szukasz równorzędnych miejsc w drugim pojeździe.
Witam. Pytanie może ktoś zna odpowiedź ?? skąd Golf 3 1,9TDI bierze sygnał do obrotomierza ?? Czy z alternatora czy z ECU ?? I 2 pytanie, może ktoś podpowie czego szukać i gdzie ?? Ostatnio silnik troszkę bardziej mi zaczął wibrować i powyżej jakichś obrotów opadają obie wskazówki w liczniku, po chwili zapalają się kontrolki ładowania i oleju na chwilę...
Skąd idzie sygnał do obrotomierza w MB 124 3.0 benzyna ,a skąd w 2.5diesel
Witam, posiadam mercedesa E 124, 200D, jest to była taksówka... Mam problem z obrotomierzem, raz jest a raz nie ma, założyłem inne zegary i to samo. Czy może ktoś wie skąd idzie sygnał do obrotomierza bo z tego co wiem to w tym modelu nie z alternatora. Wielkie dzięki za odpowiedź!
A nie bezpieczniej będzie okręcić którykolwiek przewód WN, przewodem sygnałowym?
Hej, Ktoś wie gdzie w desce jest sygnał obrotomierza ? Pozdrawiam
Czy ktoś może mi powiedzieć skąd bierze sygnał obrotomierz w FORDZIE MONDEO 1.8 16V rocznik 1994,gdyż nie mogę tego znaleźć w żadnym schemacie i jaki kolor może być przewodu.Za informacje z góry dziękuję !
Potrzebne mi informacje jakie impulsy i skąd dostaje obrotomierz, czy częstotliwość , czy napięcie z alternatora czy z Ecu do zegarów itp im więcej tym lepiej c20xe poniekąd już trochę znalazłem ale może ktoś inaczej uważa .. Zmierzyłem też na kabelku od obrotomierza zielony kabelek obroty:zgaszony silnik 12V , wolne obroty ok 9-8V , a max 6000-7000...
Z którego sportinga masz te zegary? MPI czy SPI? SPI, czyli CF2 miał taki sam układ zapłonowy (i sterownik silnika) jak CC900. Skąd podłączyłeś sygnał do obrotomierza?
Heloł Skąd wziąć sygnał do obrotomierza w B&S 25 HP V-twin??? Do tej pory w tego typu silnikach(wprawdzie jednocylindrowych) brałem sygnał z cewki ( gaszenie) i działało - ale teraz podłączyłem obrotomierz lecz niestety nie zadziałał. Obrotomierz typowy, analogowy samochodowy ( styk zasilanie, masa , sygnał ). taki : https://allegro.pl/wskaznik-vdo-look-obr...
Witam. Czy może ktoś mi podpowiedzieć skąd dokładnie Navara 2,5 DCI, 2006r D40 pobiera sygnał obrotomierza? Znalazłem schemat w internecie ale mam problem z interpretacją. Do D40 wrzuciliśmy silnik z nissana terrano 2,7 TDI, 125 KM, mechanicznie wszystko działa, ale chciałbym spiąć obrotomierz i czujnik temperatury silnika.
nie umiem sobie poradzić sam. Skąd najprościej brać sygnał do obrotomierza na Arduino. Przy zastosowaniu dzielnika napięcia, obrotomierz przestaje działać normalnie. Jest jakiś inny sposób na odczytanie RPM ? Podłączenie się bezpośrednio do któregoś ze styków ECU ?
Skąd brałeś sygnał obrotów?
Alternatory w dieslach mają specjalne wyprowadzenie "W" skąd bierze się sygnał na obrotomierz. Masz na tym wyprowdzeniu 6imp x ~2,2(przełożenie paska) na jeden obrót wału korbowego.
Witam wszystkich interesujących się tym tematem. Pojawił mi się dziś problem z moim autkiem bmw 528 mianowicie zaczął szwankować obrotomierz i ekonomizer. Autko jeździ prawidłowo i nie odczuwam żadnych szarpań itp. tylko obrotomierz raz wskazuje prawidłowo a po chwili pyknie jakiś przekaźnik pod licznikiem i obroty spadają do 0 a potem znowu wskakują....
Mam lagunę z 1995 r 1.8 benzyna model RN który w desce rozdzielczej w miejscu obrotomierza ma zainstalowany zegar moje pytanie czy montując nową deskę rozdzielczą z obrotomierzem wystarczy tylko ją przełożyć czy potrzebny jest jakiś dodatkowy kabelek żeby obrotomierz zaczął pracować. Skąd brany jest sygnał na obrotomierz? Który to jest pin w desce rozdzielczej?...
Bardzo cię przepraszam, ale w alfie 156 sygnał obrotomierza leci z centrali wtrysku. Wiesz co się stanie, jak taki obrotomierz podłączysz pod kluczowany zacisk cewki? (amplitoda przepiecia ponad 300V)
Astra 2001r 1.4 benzyna. Objawy: skaczącą (drgają) wskazówki od obrotomierza i jednocześnie skaczą wskazówki od wody, paliwa i zapala się rezerwa. Silnik w tym samym momencie traci lekko moc. Dzieje się tak tylko przy gwałtownym dodaniu gazu nie ważne czy silnik ciepły czy zimny problem pojawia się nagle i momentalnie ustępuje aż do ponownego dodania...
Witam! Przełożyłem do Renaulta Mastera 2.5 dci z 2005 roku silnik na zwykły 2.8 turbo diesel. Mam obecnie problem z ożywieniem obrotomierza i wskażnika temperatury silnika na zestawie wskażników. Czy mogłby mi ktoś pomóc rozwiązać ten problem? Skąd wziąć sygnał czy też trzeba stosować jakieś przetworniki? Na który Pin we wtyczce zegarów? Będę wdzięczny...
Tak właśnie myślałem bo przestudiowałem całą instalację z książki Zembrowicza i program Etech i go nie znalazłem. Czyli jeden z kolegów na forum wprowadził mnie w błąd bo stwierdził że sygnał do podpięcia obrotomierza mam wziąć właśnie z ECU. I teraz mam problem bo nie wiem skąd mam wziąć właśnie sygnałowy przewód do obrotomierza który podaje impulsy...
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
ADY to chyba benzynowy więc sygnał może pochodzić z czujnika położenia ZZ lub też ze sterowania zapłonem Poszukaj na schemacie od golfa III skąd jest brane odejście na rpm
Uno nie było pinu na sygnał do obrotomierza do zrobiłem go przerywając niewykorzystany obwód i podpinając się pod niego Mógłbyś to bardziej szczegółowo opisać / poprzeć schematem skąd wziąłeś sygnał (jaki to sygnał) z jednopunktowego benzyniaka i jak podłączyłeś do zegara z dizelka? Ciekawi mnie to bo też mam autko (jednopunktowy wtrysk) bez obrotościomierza...
Jesteś pewien co do tego PWM? Sterowanie wskazówką w licznikach najczęściej zrealizowane jest w oparciu o specyficzny rodzaj silnika - air core gauge. Tam wychylenie wskazówki uzależnione jest od relacji prądów płynących w dwóch przesuniętych o 90* cewkach. Próba odczytu napięcia/prądu tylko z jednej cewki da błędny wynik. Co do najprostszej implementacji...
silnik 2.0 115km 8 zaworowy rok prod. 1993r jeżeli jeszcze jakies dane są potrzrebne to proszę sprecyzować jaki (gdzie ich szukać) zapomniałem wspomnieć że nowe zegary pochodzą z senatora 3.0 6 cyl. i jest to wersja digital (lcd) sygnał nie wiem skąd jest doprowadzany. podłączyłem się pod kabel który istniał do napędu starego obrotomierza. Według schematu...
akumulatorki są na płytce nie w samych zegarach tylko pod nimi tam gdzie są diody od inspecji powinny mieć 12- 13 v różnie piszą kij wie komu wierzyć . powiem ci ze na marne twoje szukanie w tym wielkim śmietniku jakim jest internet (w większości ludzie powiedzą ze nie umiesz korzystać z Google i podeśle ci kilka linków całkowicie niepotrzebnych) ....
Witam, mam taki problem i nie wiem jak go rozwiązać. Posiadam Ibizę z 2000 roku która miała silnik 1.4 mpi AKK. Zrobiłem swapa na silnik g60 z corrado i teraz chciałbym podłączyć w swoich licznikach jakoś obrotomierz. W g60 sygnał obrotomierza był brany z cewki natomiast w moim samochodzie chyba (wnioskuję po tym że fabryczny alternatow ma wyjście W)...
Dzisiaj zamontowałem taki alarm w swoim Pajero II. Postępowałem zgodnie z instrukcją: Do centralki alarmu podłączyłem wiązki , które były w komplecie: - wiązka z diodą - podłączyłem do wyjścia 2P, -złącze czujnika 3P nie podłączyłem - nie mam akurat takiego czujnika, -złącze 8P: -purpurowy (plus) krańcówka podająca sygnał dodatni - nie podłączyłem,...
Dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie obrotomierza. Jak wiadomo, skuter to masa rozkręcania, więc musiałem nabrać energii ;-) . Do rzeczy. Odpiąłem przewód sygnałowy od obrotomierza (są trzy: zasilanie, masa i sygnał). Pod sygnał i masę podpiąłem generator, włączyłem zapłon i zwiększałem częstotliwość generatora. I co? I wszystko działa jak ma działać....
Problem powiedzmy że rozwiązany. Powiedzmy, ponieważ nie poznałem przyczyn a jedynie zrobiłem workaround. Po krótce jeszcze raz opiszę w czym był problem, może przyda się komuś i dzięki temu nie straci tyle czasu co ja: Fiat Punto 2 SX z silnikiem 1,2 60KM z 2001r z zamontowanym sterownikiem gazu AL-700. Wszystko ładnie działało parę lat ale od jakiegoś...
Cześć! W moim saxo oryginalnie nie było obrotomierza. Zakupiłem zegary od wyższej wersji - z obrotomierzem. Wszystko działa... poza obrotomierzem. Wiem, że trzeba podpiąć sygnał do niego, pytanie brzmi skąd i gdzie go wpiąć. Ktoś poratuje informacją? gdzie dokładnie podpiąć kabel sygnałowy oraz który pin na której wtyczce w "zegarach" odpowiada za obroty?...
Gościu co ty piszesz za bzdury,,,,,moze mnie oświecisz w jakim warsztacie pracuje bo chyba zabłądziłem :) Jestem ciekaw jak Ty sam załozyłeś sekwencje skoro zielonego pojęcia nie masz o elektryce samochodowej , ale patrząc na Twoją znajomość o której wspominałeś i okres od pażdziernika to całkiem nieżle Ci poszło z tym montażem ....ciekawi mnie jednak...
Witam... Bawie się troche z silnikami BLDC (przeróbki na 3f)... W związku z tym potrzebowałem obrotomierz... A do rzeczy wziąłem się tak... Mam w rurce zamontowaną żarówkę przed nią osłąnięte fotoogniwo z kalkulatora... Pomiędzy żarówką a ogniwem wiruje śmigło... Sygnał z ogniwa wzmacniam w dwóch stopniach na tranzystorach a potem podaje na inwerter...
Jeżeli będzie to na wyświetlacz 2x20 to reflektuje na wsad do procka bo posiadam właśnie taki wyświetlacz VFD który prezentuje się lepiej niż LCD. Co do menu to rozumiem ze planujecie zrobić „jeden ekran” a w menu wybór co ma być wyświetlane w 4rech miejscach. Czy zapamiętywanie dystansu będzie podzielone na 2 pamięci tzn. dystans dzienny...
Powinno pomóc.
W silniku benzynowym - z cewki zaplonowej, w silniku diesela - z czujnika na kole zamachowym. Pozdrawiam, Georges PS. Nie uzywaj duzych liter. To bardzo utrudnia czytanie.
Witam. Skąd w tym aucie wychodzi sygnał na obrotomierz? Pozdrawiam
Kolego nie gadaj głupot. Sygnał obrotów w tym aucie generuje ECU i po sieci CAN przesyła do zegarów. Widziałbym usterkę samej części wykonawczej obrotomierza czyli ustroju elektromagnetycznego. Gdyby były zaburzenia w pracy CAN to choinka na desce by była.
sygnał obrotomierza skąd sygnał obrotów skąd sygnał obrót
naprawa sterowników samochodowych moduł napęd czujnik cisnienia laguna
bateria macallister frania podgrzewanie
Światła przeciwmgłowe w Iveco 2016 - lokalizacja i włączanie AEG Lavamat 51060TL - Specyfikacja i Problemy