Pozycja 10 na schematach to czujnik obrotów silnika. http://obrazki.elektroda.pl/4026210300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3681186700_1... Tak jak pisałem opornosc 450 ohm. Jak widzisz to nie czujnik obrotów tylko czujnik prędkosci traktora jest wspólnie z czujnikiem cisnienia oleju.
42 pin ECU idzie do 1 pinu żółtej kostki licznika.
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Raczej ten miernik się nie nada do tej roli. Generuje on tylko jeden sygnał o nieregulowalnej amplitudzie i częstotliwości, a aby skalibrować obrotomierz trzeba mieć możliwość zmiany częstotliwości sygnału, czego ten miernik nie posiada. Już lepiej byłoby kupić za pare groszy jakiś stary, sprawny generator testowy z możliwością regulacji.
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
Dzień dobry. Jestem nowy na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Pozwólcie, że odświeżę temat. Jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 106 z 98 roku, silnik 1.0, 37 kW mocy. Ponieważ w aucie licznik poza prędkościomierzem ma tylko zegar, który jest niesprawny, postanowiłem go wymienić na taki z obrotomierzem. Wszystko działa poprawnie poza tym,...
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
I po co ten temat? Juz ci pisałem- sygnał obrotomierza idzie tam magistralą CAN. Nie potrafisz tego zrozumieć? A centralę jaką masz, IAW5NF?
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Nie nie były. Ale wątpię w to żeby to były zegary. Kolega wyżej pisze o dokładnie takich samych problemach jak moje dosłownie historia prawie jak skopiowana i zegary ma ok. Na moje oko wygląda to tak jak by coś wprowadzało zakłócenia albo sam sterownik z jakiegoś powodu wariował.
Oczywiście sygnał to prostokąt, amplituda 5V
Witam, jak w temacie, kolega już ogarnął? Sam robię przeszczep 1.8is i z chęcią skorzystam. 😜
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
:arrow: Błąd ED8 – brak obrotomierza silnika wentylatora układu WDM Alarm ten uaktywnia się, gdy pracuje silnik wentylatora, ale nie jest dostępny sygnał zwrotny z obrotomierza.
Witam, jest to możliwe bo przekładałem koledze w SAXO zestaw bez obrotomierza na zestaw z obrotomierzem. Wszystko będzie funkcjonować prawidłowo tylko sygnał na obrotomierz musisz pobrać najlepiej ze złącza diagnostycznego (jeśli jest OBD) lub z cewki. Pozdrawiam
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Kurde to raz obrotomierz raz prędkościomierz. Pin 86 w komputerze tam idzie ten sygnał (prędkości)
Czy ktoś wie gdzie podłączy. Z silnika BMW kabelek z sterownika do obrotomierza do patrola 60 do licznika żeby chodził obrotomierz Dodano po 4 Czy ktoś ma schemat patrola 60 lub 61 lub wie ktoś ktury pin iczniku odpowiada za sygnał obrotomierza
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Bardzo dobrze trafiłeś. Impulsy sterujące układem podajesz do wejścia zegarowego jednego z przerzutników CD4013, a sygnał podzielony przez 2 odbierasz z wyjścia Q tego przerzutnika. Pozostaje tylko upewnić się, że poziomy napięć na wejściu i wyjściu będą odpowiednie dla Twojego zastosowania.
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Po pierwsze przewód o oznaczeniu 61 (żółty) to sygnał powiedzmy do kontrolki ładowania( tak naprawdę jest wykorzystywany też do pary innych rzeczy jak blokada rozrusznika po zapłonie, włączenie zasilania do osuszacza, podgrzewanie lusterek....) natomiast sygnał obrotomierza to przewód o oznaczeniu W (pomarańczowy). przewód 61 idzie od alternatora do...
Niezrozumiały syganał. Czyli widzi obroty ale sygnał nieprawidłowy. Wypadalo by oscyloskopem podsluchać ten syganał. Bo to raczej tu jest problem że widzi obroty ale albo syganał ginie albo jest zniekształcony i ecu nie może złapać GMP.
co ma cewka zapłonowa do obrotomierza tymbardziej że nie jest jedna licznik bierze sygnał ze stera i tu bym szukał
Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 9 Zacisk 31, Masa 10 Ciśnienie oleju 11 Sygnał obrotomierza 12 Wskaźnik sygnału...
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
7805 to stabilizator +5v. 7493 to układ z serii TTL gdzie dopuszczalne nap. pracy +5v więc po podłączeniu do 12v musiało się skończyć wystrzałem. Ty z 12 chcesz uzyskać 4 impulsy więc trzeba dzielić przez 3. Zastosował bym 7490 który tego dokona w odpowiedniej aplikacji z tym że po drodze do obrotomierza zastosuj tranzystor który podniesie sygnał 5v...
W pliku są opisane kształty sygnałów generowanych przez ECU także tych na licznik.
Na stronce http://felicia.autokacik.pl/klub.php masz dział Zrób to sam i dokładny opis podłączenia i działania obrotomierza w Feli MPI Sygnał jest, o ile pamiętam, bezpośrednio ze sterownika silnika. Pozdro
58 - podświetlenie 31 - masa 15 - + 1 - sygnał z cewki edit: wolniejszy byłem :D
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Podłączenie amperomierza https://obrazki.elektroda.pl/8863675100_... Podłączenie radia https://obrazki.elektroda.pl/4882353000_... Co do obrotomierza to czasami alternator ma specjalne wyjście na obrotomierz bądź też można wziąć sygnał z zasilania cewki zapłonowej https://obrazki.elektroda.pl/3785347100_...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
To nie to samo . Na cewkę idzie impuls który poprzez cewke wywołuje iskre. Cewka zasilana jest napięciem 12v a impuls jest masą podawana w chwili kiedy ma być wygenerowana iskra . Ty musisz podłączyć się pod sygnały can , to jest sygnał cyfrowy ktorym idą dane do różnych urządzeń w twoim samochodzie .I wśród tych danych idzie informacja także do Twojego...
Wg schematu znalezionego w tym wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93... czuję się zmuszony stwierdzić że sygnał prędkości silnika leci do obrotomierza z pina 42 centralki i można go znaleźć w zestawie wskaźników w złączu E pin 6.
jeśli deska od diesla to tak sygnał jest brany z alternatora deska od bezyny i TDI niestety nie
Witam, poszkuje schematu albo pomocy w podłączeniu obrotomierza. Mam sierre z 1992 roku, zamontowałem zegary z innego modelu i chciałbym odłączyć obrotomierz, w starszej wersji nie było go. Pomocy, gdzie szukać sygnału do obrotomierza, słyszałem że ten sygnał jest brany ze specjalnego wyjscia na alternatorze, ale chyba go nie mam. Czy musze wymienic...
skąd sygnał obrotomierza corsa sygnał obrotomierza sygnał czujnika obrotomierza
brama force wyświetlacz programatora excel usuwać wiersz
modus wspomaganie zmywarka niedomywa
Jak włączyć pin w Arduino - Konfiguracja i kod Jak zrobić płaszcz wodny do kominka - porady i wskazówki