24 pin ecu
Tam masz dwa przewody - jeden wspólny dla wszystkich cewek a drugi sygnałowy. Nie rozpędzaj się tak bardzo z tymi kablami, to renia z cewkami parowanymi w szeregu po dwie.
nie w 1.5 d byly 2 rozwiazania oba na czujnku magnetycznym takim jak w benzynach sensor kola zamachowego do wtrysku -1 podalem a drugie miejsce obudowa skrzyni patrzac pionowo z gory lub od przodu -moze troche wiecej danych -rocznik ,czy posiad kalkulator pod maska........
Jest na forum, wystarczy poszukać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
Witam. Autko Signum Z20NET z LPG sterownik Qbox. Skąd najlepiej uzyskać sygnał obrotów dla LPG? Znalazłem kilka informacji aby podłączyć się pod pin 27 na sterowniku benzynowym (lewa wtyczka koło filtra). W którym miejscu dorobić kabel brązowy sygnałowy zaraz przy ECU? Gdzie wpiąć się z przewodem czerwono czarnym, chyba to zasilanie? Co ustawić w sterowniku...
Tak na początek skąd weźniesz sygnał obrotów i pewnie jeszcze can.
Nie słuchaj takich bajek...Tworzą legendy o czymś o czym nie mają pojecia. Sygnał pobierany jest z czujnika obrotów.
Program SIGAS
to jest widok od strony czujnika? a skąd brany jest sygnał obrotów bo obroomierz nic nie pokazuje, a sterownik widzi obroty po na kompie pokazuje.
Najlepiej to podepnij się pod przewód sygnałowy obrotomierza.
Skąd brałeś sygnał obrotów?
Jaki gaz (typ centralki), skąd wzięty sygnał obrotów dla centralki LPG?
Posiadam silnik zaburtowy Yamaha F20 i dokupiłem do niego obrotomierz KUS. Po podłączeniu zgodnie ze schematem nie ma wskazania obrotów, na wyświetlaczu motogodzin pojawia się 0 i nie działa. Czy może mi ktoś pomóc skąd bierze się sygnał obrotów i motogodzin w tym silniku? Prosiłbym o schemat lub zdjęcie jak to podłączyć poprawnie.
A sygnał obrotów skąd bierze?
Czy na prawdę nikt na forum nie zna się na elektryce tego wiekowego pojazdu ? Problem obrotomierz rozwiązałem sam - pozostał problem - skąd pobrać sygnał zliczający obroty wału korbowego ?
Hej, zarówno VCDS, jak i Delphi nie pokazuje żadnych błędów. Zrobiłem test licznika i wszystkie wskaźniki, kontrolki działają prawidłowo. Poprawka, po odłączeniu kostki z alternatora obroty się nie pokazują. Alternator był na sprawdzeniu, sprawny. Ktoś wie skąd ten samochód bierze sygnał obrotów silnika?
Cześć, mam pewne problemy z samochodem, abym mógł dokonać dalszej diagnostyki potrzebuję sygnał obrotów silnika. Silnik 1.6 16V (NFU) najbardziej interesuje mnie skąd ten sygnał i jakim przewodem wychodzi ze sterownika silnika. Gdzieś wyczytałem, że sygnał ten jest na 3 pinie złącza diagnostycznego, czy ktoś mógłby to potwierdzić? Z góry dziękuję za...
Witam mam Toyote Rav 4 z 1997r silnik 2.0 benzyna. W aucie przestał działać obrotomierz. Licznik wymieniony został na inny i nadal bez zmian. Pytanie mam następujące skąd podawany jest sygnał obrotów, lub prosił bym o schemat.
Auto nie ma mocy ,wyskakuje jeden błąd podczas pracy silnika ,czujnik halla błąd sporadyczny ,zapłon jest ustawiony na 20st. na biegu jałowym ,na ile ustawic ?Skąd bierze sygnał obrotów ,jak odłączę załącze halla przy aparacie zapłonowym ,to silnik pracuje bez żadnych zmian ,nie wywala błędu ,co inicjuje ukłąd zapłonowy ,wtryskowy w tym układzie ,czujnika...
skąd te 0,45V??? Sygnał zastępczy??? Dla kolegi wojtka - tak. Jest to sygnał zastępczy jaki daje komputer w razie uszkodzenia sondy.
Witam, Potrzebuję informację skąd pobierany jest sygnał dla obrotomierza w Hyundai Coupe 2.0 2003 rok. Do licznika dochodzi sygnał stały 0.07V bez względu na obroty silnika.
Uno nie było pinu na sygnał do obrotomierza do zrobiłem go przerywając niewykorzystany obwód i podpinając się pod niego Mógłbyś to bardziej szczegółowo opisać / poprzeć schematem skąd wziąłeś sygnał (jaki to sygnał) z jednopunktowego benzyniaka i jak podłączyłeś do zegara z dizelka? Ciekawi mnie to bo też mam autko (jednopunktowy wtrysk) bez obrotościomierza...
Ja również poszukuję pinoutu, albo jakichkolwiek informacji na temat podłączenia licznika w 2.5 TDI 102KM AHD. Miałem licznik z tacho, wymieniłem licznik na wersję bez tachografu. Impulsator w skrzyni wymieniony. Prędkościomierz działa prawidłowo, ale straciłem obrotomierz. Nie mam pojęcia na który pin podać sygnał obrotów, ani skąd one pochodzą. Na...
Witam to kwestia czujników .Na reduktorze Żeby sterownik przełączył na LPG to musi widzieć: plusa po stacyjce, sygnał obrotów i czasem odpowiednią temperaturę reduktora. Możesz wyjaśnić skąd po przekręceniu stacyjki sterownik widzi sygnał obrotów? Póki silnik nie pracuje to nie ma sygnału o obrotach. Co mają do tego czujniki na reduktorze i o jakie...
Dzisiaj podpiąłem kleme i było wszystko ok. Ale po przejechaniu kawałka powrócił problem z niskimi obrotami. Zczytałem błędy. Pokazuje jeden błąd 2122- brak sygnału obrotów. No i moje pytanie skąd komputer bierze ten sygnał, gdzie szukać przyczyny.
To w takim razie zajmij się licznikiem.Tutaj sygnał obrotów wału ma znaczenie.Tylko nie wiem skąd licznik to bierze czy z ecu czy jak w starych gruzach z alternatora.
a nie ma tam tak że z aparatu wychodzi niebieski przewód /do złapania na lewym kielichu jako wtyk testowy/ na którym pięknie obroty wychodzą?
TPS! TPS! TPS! to podstawa! Bo skąd końputer ma wiedzieć że ty "ruszyłeś"? i skąd ma wiedzieć że WŁAŚNIE TERAZ POTRZEBUJE dać ci więcej gazu niż na wolnych obrotach? Ma czekać na sygnał z sondy lambda? czyli da gaz po 5 sek jak mu sonda powie: "kierowca ruszył, mieszanka słaba"! Zużycie wzrasta mało znacząco i różnie dla różnych kierowców. Myślę że...
Coś mi tu nie pasuje. Jak tranzystor nie ma sterowania to dmuchawa powinna stać. Masz zwarcie pomiędzy drenem a źródłem i przez to dmuchawa chodzi na maksymalnych obrotach.
Czy z cewki sygnał obrotów może być czy z czujnika hala Dodano po 3 Sygnał obrotów i plus po stacyjce w kme nevo nie ma wtyczki tylko jest wpinany w instalację elektryczną auta a mechanik to porozcinał więc pytam skąd wziąć
Witam! Masy są ok nic tam nie jest ruszone - wszystko po staremu. Obrotomierz dalej szaleje - teraz czasami to wolnych obrotach zawyża obroty - pokazuje 1500 obr/min. Co to może być proszę o pomoc. Skąd brany jest sygnał dla obrotomierza? Pozdrawiam!
No więc tak: sterownik LPG jest sprawny - zlicza impulsy podane przełącznikiem. Wygląda na to że impulsy z cewki są mocno zanieczyszczone i sterownik coraz częściej sobie z nimi nie radzi. Próbowałem wziąć sygnał obrotów z drugiej cewki ale stamtąd w ogóle ich nie widzi. Próbowałem także zapodać impulsy z czujnika położenia wałka rozrządu ale są one...
Kiedyś robiłem impulsator z silnika krokowego (200 kroków na obrót). Tam nie było możliwości "rozmieszczania" czujników. A skąd brałeś sygnał? Ten silnik miał jakieś czujniki (chyba takiego nie spotkałem), czy brałeś sygnał z uzwojeń? Bo uzwojenia są przesunięte w fazie akurat tak, jak trzeba... ;) Standardowe czujniki PAS do kupienia powszechnie,...
Obrotomierz , skąd bierze sygnał? Z pinu 37 sterownika.
Możesz go w jakimś stopniu wyliczyć z naciśnięcia pedału przyspieszenia ( na dźwigni pompy jest potencjometr) i obrotów silnika.
Witam, podnośnik zabudowany jest na starym podwoziu z mercedesa 406 silnik diesel z regulacją obrotów na cięgła. Jak był sprawny to po włączeniu pompy hydraulicznej zwiększały się obroty silnika i można było je regulować pokrętłem, dodatkowo zaświecała się kontrolka. Teraz po włączeniu pompy kontrolka się zapala ale obroty się nie podnoszą i brak jest...
Juz próbowałem tak robić. Nawet wyczyściłem styki przy liczniku i nic :( A orientuje się ktoś skąd ten obrotomierz pobiera sygnał?
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
W 2.0 DTI jest czujnik wału i czujnik obrotów pompy. Jak padnięty jest czujnik w pompie to nie zapalisz silnika a jak padnie ten z wału to nie pokazuje obrotów silnika. A skąd ty wziołeś taki kod 17 w tym silniku? Tam są kody czterocyfrowe.
Podłączasz się do impulsów cewki zapłonowej. Może mu nic z tego nie wyjść. Cewka ma wzmacniacz i sterowana jest impulsami o małej amplitudzie. Poza tym każdy kanał to jeden dwa impulsy na obrót wału. Już lepiej pod wtryskiwacz....
Sprawdź dokładnie co nie podłączyłeś. Może coś w rodzaju "czujnika obrotów, impulsatora". Jeśli masz schemat instalacji, to sprawdź skąd bierze "sygnał" prędkościomierz.
Gościu co ty piszesz za bzdury,,,,,moze mnie oświecisz w jakim warsztacie pracuje bo chyba zabłądziłem :) Jestem ciekaw jak Ty sam załozyłeś sekwencje skoro zielonego pojęcia nie masz o elektryce samochodowej , ale patrząc na Twoją znajomość o której wspominałeś i okres od pażdziernika to całkiem nieżle Ci poszło z tym montażem ....ciekawi mnie jednak...
Posiadam forda MK 1 1.8 16v+gaz EUREKA 4.Jak napisałem w temacie obroty silnika na obrotomierzu w kabinie są około 1000 obr/min ,a gdy podłączę kompa pod sterownik gazu to pokazuje mi że obroty skaczą od 700-1750 obr/min.Moje pytanie skąd idzie sygnał na sterownik i jaka może być przyczyna że obroty tak skaczą i nie mogę ustawić dobrze samochodu bo...
Witam, czy ktoś z obecnych posiada taką wiedzę gdzie znajduje się czujnik przyspieszenia/obrotu ESP w modelu FORD FIESTA po lifcie 2016 rok? W starszej wersji jest pod fotelem , w tej wyprułem całą podłogę i czujnika nie ma. Po rozkodowaniu VIN jest kod; Brakes-HLA/ESP/TC/ABS , czyli ESP jest. Skąd ABS/ESP bierze sygnał o obrocie auta ? Może ktoś dysponuje...
Chciałbym w moim audi z silnikiem diesla zainstalować obrotościomierz. Z tego co się trochę orientuje, w autach z silnikiem diesla, obrotościomierza jeszcze nie spotkałem. Skąd wziąć informacje o obrotach ? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie ?
Witam potrzebował bym schemat instalacji Licznika do ducato 2,8jtd 01r nie działa obrotomierz podmieniałem licznik wiec to nie tu jest problem potrzebne info skąd idzie sygnał w 2,8idtd albo zwykły D sygnał jest z alternatora ale tam nie ma kompa a w 2,8jtd wskaznik stoi a na jak podepne kompa wyświetla obroty
mi póki co działa wszystko oprócz obrotomierza. Więc to nie będzie raczej wina masy. A czy ktoś wie skąd bierze się ten sygnał? Na skrzyni biegów jest jakiś czujnik czy coś?
Witam, Od pewnego czasu przymierzam się do zaprojektowania i wykonania od podstaw komputera pokładowego do auta z silnikiem 1.9 JTD. Ale przed rozpoczęciem prac chcę zebrać wszystkie wymagane informacje. Chcę uniknąć sytuacji, że wystąpi potrzeba odczytu jakiegoś sygnału, co było by niemożliwe bo na przykład przy projektowaniu hardwere nie przewidziałem...
Alternatory w dieslach mają specjalne wyprowadzenie "W" skąd bierze się sygnał na obrotomierz. Masz na tym wyprowdzeniu 6imp x ~2,2(przełożenie paska) na jeden obrót wału korbowego.
Wspomaganie zaczyna działać po przejechaniu kilku metrów.wywala błąd c 1210 - brak informacji o pracy silnika, w parametrach też nie widzi obrotów silnika. Na sterowniku pompy pin 9 brak napięcia. Pytanie- skąd brana jest informacja o pracy silnika. może jakiś schemat? Dziękuję
Masz na pewno obrotomierz z diesla? Auto nie jest żadnym "składakiem"? Pompa wtryskowa ma na pewno elektryczne sterowanie wolnych obrotów (a nie podciśnieniowe)? Czujnik obrotów na obudowie koła zamachowego jest?
sugnał z czujnika (sinus) idzie na moduł,moduł sygnał obrabia (prostokąt) i wysyła do ecm,skąd jako zmodyfikowany ( funkcji obrotów,temp i podciśnienia) wraca spowrotem na moduł i pada iskra na właściwą parę cylindrów. No to już wiadomo gdzie ręce wsadzić.
Gdzieś czytałem że czujnik obrotów jest gdzieś koło filtru oleju jakiś G28 więc skąd tak naprawdę jest sygnał na obrotomierz z alternatora czy z jest jakiegoś czujnika
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze
Koniecznie sprawdź w ustawieniach skąd ECU bierze sygnał prędkości obrotowej; wybieraj na wolnych obrotach na gazie kolejne opcje, aż trafisz, że wskazanie programu pokryje się z obrotomierzem w samochodzie. Przypuszczalnie wgrałeś standardowy soft, który wymaga dopasowania do konkretnej instalacji. Wygląda na to, że ECU oszukuje na obrotach czterokrotnie;...
Witam, mam do sprawdzenia taki regulator: https://obrazki.elektroda.pl/4070180200_... Układ do jego sprawdzenia może chyba wyglądać mniej więcej tak: https://obrazki.elektroda.pl/2702372700_... I tu pytanie: co z zaciskami W i DFM? Wydaje mi się że DFM nie będzie potrzebny do sprawdzenia bo według definicji to sygnał...
Szukasz "+" czy odcięcia zapłonu?? Dodano po 2 Ja bym odcinał sygnał od czujników, np.: obrotów wału (czyli podających sterownikowi sygnał o tym, że silnik się kręci). Raczej to ciężko obejść.
silnik widzi obroty silnika czyli czujnik hala jest OK.? a skąd to wiemy ?
A czy w silniku z mechaniczną pompą jest szansa podłączyć kompa żeby wyświetlał spalanie paliwa (wiadomo że pompa i silnik bez jakichkolwiek czujników, sterowników itp itd) ??? Skąd wziąć sygnał (co założyć żeby w jakiś sposób go emulowało: jakiś potencjometr, przepływomierz, czujnik obrotów wału) ???
Z tego co kojarzę to obroty liczy sobie z alternatora. Ale muszę to dokładnie sprawdzić jak będę na warsztacie. wieczorem dam Ci dokładnie znać oraz podeślę schemat.
Płyta główna:Gigabyte GA-N650SLI-DS4L Mowa o wentylatorze dodatkowym pod zasilaczem. Wychodzą z niego dwa kable czarny i czerwony, później jest przejściówka i kabel idzie do przedniego wyświetlacza w obudowie skąd zawsze można było regulować prędkość obrotów wiatraczka.
nie jestem pewny na 100% czy idzie on z cewki ja chcę mierzyć informację o obrotach myślałem ze umożliwi mi to własnie ten przewód Na 100% nie idzie on z cewki WN; to amatorszczyzna czasem tworzona przez brać motorowerową chcącą udoskonalić swój wehikuł w obrotomierz :D Sygnał obrotów daje ECU (kontroler centralny) albo bezpośrednio czujnik na wale...
witam panowie potrzebuje podpowiedzi zkad motronik 1.5.5 w alfie 156 1,8 ts dostaje sygnał o predkości pojazdu z zegarów z abesu czu zegary za absu a ecu silnika z zegarów .Bo dzieje sie tak ze cały czas examiner wywala bład tego czujnika a silnik nie wkreca sie na obroty i faluje na jałowym
Kierunek anteny do południowy? Aby ustawić antenę satelitarną, trzeba znać trzy główne parametry: azymut, elewację i kąt skosu (skręcenia) konwertera. Azymut określa ruch poziomy (obrót) anteny jako odniesienie do południa (S), co można sprawdzić przy pomocy prostego kompasu. Elewacja to kąt między płaszczyzną poziomą, a kierunkiem skąd dochodzi sygnał...
Witam, Audi B3 1,8 PM+G 1 generacji. Objawy: silnik rozgrzany pracuje na wolnych obrotach,nagle je zwiększa do 1200-1400obr/min poczym natychmiast spadają, stabilizują się i po chwili to samo.Zauważyłem że w tym czasie pracuje silnik krokowy otwierając przepustnicę tylko skąd dostaje sygnał do jej otwarcia? [/code]
Witam. Mam skuter TGB R50X z licznikiem jak na zdj. poniżej, który nie pokazuje obrotów, prędkości i nie liczy przebiegu. https://obrazki.elektroda.pl/2877295700_... Ślimak i linka OK. Jak działa obrotomierz w skuterze, skąd bierze sygnał? Czy obrotomierz i prędkościomierz jest zależny od siebie, skoro nie ma obrotów nie pokazuje prędkości?...
Serwomechanizm pracuje ze sprzężeniem zwrotnym, a nie napisałeś skąd miałby pochodzić sygnał sterujący. Czy wrzeciono wykonuje pełne obroty, jak zwykły silnik lub tylko część kąta pełnego i zatrzymuje się w położeniu określonym przez sygnał sterujący? Czy masz jakiś pomysł na zabezpieczenie mechanizmu po osiągnięciu przez roletę każdego położenia krańcowego?...
Podłącz pod komputer i sprawdź błędy jakie może mieć zapisane w sterowniku silnika.Możliwe że będzie coś w obwodzie zasilania cewki zapłonowej skąd sterownik LPG bierze sygnał do przełączenia na gaz.Nie przełącza przy takich wysokich obrotach bo może nie dostaje sygnału z zasilania cewki zapłonowej.Z postu wynika że masz czujnik temperatury reduktora....
Witam od dwóch tygoni jestem posiadaczem Fiata Cinquecento 900 na jedno punktowym wtrysku, kupiłem go z żona gdyż mój fordzik stoi w serwisie po wypadku a z żoną musimy dojeżdżać do pracy, tak jakoś się złożyło że przypadł nam do gustu ten samochodzik i postanowiliśmy go zostawić, żeby każde miało swój. Trochę remontów przeprowadziliśmy, i odezwał się...
Silnik UX9M 1.9 80kW 109KM koniec 1992 przed FL Benzyna monowtrysk, po podłączeniu pod każde wyjście w cewce nic się nie działo ale jak pod czujnik obrotów przy skrzyni podłączyłem się pod jeden z trzech przewodów we wtyczce to pracował właściwie ale tylko do ok. 3 tyś. obrotów a po przekroczeniu opadał na dól a jak podłączyłem pod drugi to zaskoczył...
Witam serdecznie. Ile lat ma drukarka. Około 10 lat. Może się nieprecyzyjnie wyraziłem. Rolki są czyste i ręcznie można nimi kręcić tylko tak jakby nie dostawały sygnału do obrotu. Drukarka coś pomieli i wyświetla komunikat o braku papieru. Przebieg nie jest chyba duży, ok. 3300 wydruków. edit: Czy drukarka posiada jakiś czujnik obecności papieru?...
Chodziło mi o to: Ogólnie przyjęte jest że sygnał drogi przypada na 1/16 metra Nie wiem skąd to wziąłeś. Jak chcesz mierzyć to lepiej sprawdzić ile masz impulsów na obrót koła bo to na pewno będzie jakaś liczba całkowita i zmierzyć obwód koła czyli jaki odcinek się przetoczy robiąc dokładnie jeden obrót.
Zastanawia mnie wtyczka. Jak ma żółty i czarny przewód - to jest to tylko sygnał obrotów. A mnie zastanawia co chciałeś wnieść do tego tematu? To co piszesz jest bez sensu. Skąd miałby być zasilany wentylator? Autor pisze że wentylator kręci się szybko bez znaczenia na obciążenie i temperaturę zasilacza. Układ który reguluje pracę wentylatora powinien...
My montujemy na magistrali do skrzyni biegów pod F1 oraz F2 i R1 oraz R2 proste czujniki zwierne na 15 - 40 bar SUCO, obróbka procesorem i wuala. Powinien byc czujnik od ramienia bezpieczeństwa blokujący zapłon (niemożność uruchomienia silnika wysokoprężnego kiedy na biegu) O ile to w jakiś sposób pomoże, instalowałem także podobne rejestratory tylko...
Witam. Przymierzam się do zmiany zegarów w Megane. Chcę założyć takie z obrotomierzem i komputerem. Wszystko co jak zrobić wiem, tylko mam jeszcze 2 ważne pytanie: - skąd brany jest sygnał o obrotach w moim silniku? (słyszałem, że 48 pin komputera?) - który pin w komputerze odpowiada za sygnał o spalaniu? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Witam wszystkich interesujących się tym tematem. Pojawił mi się dziś problem z moim autkiem bmw 528 mianowicie zaczął szwankować obrotomierz i ekonomizer. Autko jeździ prawidłowo i nie odczuwam żadnych szarpań itp. tylko obrotomierz raz wskazuje prawidłowo a po chwili pyknie jakiś przekaźnik pod licznikiem i obroty spadają do 0 a potem znowu wskakują....
u ją kiedyś zamieściłem https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo... Super, wielkie dzieki, widzę że jest sygnał obrotów, będzę dzisiaj (jak nie będzie lało) sprawdzał czy tam coś jest i skąd idzie. Do pobrania schematów trzeba mieć połączenie z internetem. Oki, ściągnę, co prawda mam do prinsa starego laptopa XP bez internetu ale to go...
Skąd to wiedzą? Pytasz skąd wiedzą że się przyciągają? Nie, pytałem skąd wiedzą że się obracają. Przy czym to było raczej pytanie retoryczne, bo ja wiedziałem skąd to wiedzą. Nie wiedziałem jednak dlaczego nauka twierdzi inaczej.* Oplułem ekran ze śmiechu. :) Po pierwsze - obiekty nie muszą wiedzieć czy się obracają względem siebie czy nie, aby nie...
Witajcie, nie wiem czy to ma coś wspólnego ale samochód pracował prawidłowo do czasu awarii sterownika lpg. Prawdopodobnie przez nieszczelność nastąpiło jego uszkodzenie Skąd wiesz że sterownik lpg był uszkodzony, i jaki był to ważne. ZObacz czy masz iskrę i czy wtyczka ecu nie zzieleniała.
Witam. Wstyd mi, że na łatwiznę idę, ale zdobycie rzetelnych informacji graniczy teraz z cudem. Ogólnie jeśli wypowiada się pięć osób, to mają przynajmniej sześć sprzecznych opinii. Dlatego piszę na forum dla elektroników (mam zaufanie). Do rzeczy: Od czasu przeglądu zbiornika gazowego zauważyłem problem polegający na tym, że podczas dojazdu do skrzyżowania...
Auto naprawiałem ponad rok temu i nie pamiętam jakie były błedy, w każdym razie było ich bardzo dużo. A uszczelke pod głowicą w aucie w które miałem, wywaliło na wolnych obrotach na skrzyżowaniu, podczas czekania na zielony sygnał... skąd to wiem??? Bo było to auto mojego brata a ja byłem w środku. Nagle strzeliło i to był już koniec. Po zdięciu głowicy...
Ale nie o to chodziło. Jest oświetlacz i fotokomórka a między nimi kółko z wycięciami, podczas obrotu kółka w fotokomórce powstaje ciąg impulsów, to proste. Ale identyczny ciąg impulsów powstaje niezależnie od kierunku obrotu kółka. Skąd komputer wie w którą stonę obraca się kółko z przesłonami ? Osobiście sądze, że przy każdym kółku są dwie fotokomórki...
Przeczytaj proszę jeszcze raz mój poprzedni post. Nie muszę. Przeczytałem go wystarczająco uważnie. Widocznie nie jestem wystarczająco inteligentny, żeby go zrozumieć. EDIT: - przyjmując, że na obsługę enkodera (dla obu zboczy) będzie potrzebne 10x tyle czasu daje nam to 140 taktów zegara, co przy 16MHz daje nam to: Więc to też tylko szacunkowa wartość....
Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zmiany kierunku obrotów silnika przy użyciu potencjometru zewnętrznego Przecie to ty wiesz jaki falownik użyłeś i możesz sprawdzić jakie są możliwości, jeżeli chodzi o sterowanie? Ja się z takim akurat sterowaniem nie spotkałem, ale przy pomocy prostego układu można uzyskać niezbędne sygnały sterujące...
Cześć! W moim saxo oryginalnie nie było obrotomierza. Zakupiłem zegary od wyższej wersji - z obrotomierzem. Wszystko działa... poza obrotomierzem. Wiem, że trzeba podpiąć sygnał do niego, pytanie brzmi skąd i gdzie go wpiąć. Ktoś poratuje informacją? gdzie dokładnie podpiąć kabel sygnałowy oraz który pin na której wtyczce w "zegarach" odpowiada za obroty?...
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
"Sygnał otrzymany nieważny lub poza zakresem" nie oznacza że błąd jest nieważny tylko że otrzymany sygnał nie mieści się w zakresie przewidzianym przez producenta. "Komunikacja z kalkulatorem ESP" - a to akurat dość dokładnie pokazuje gdzie leży problem - czujnik obrotów któregoś koła po prostu się zabrudził (zdarza się na przykład po ulewnym deszczu...
CarMikołaj, pytanie do czego służyć ma ta regulacja? jeżeli chcesz zachować stały stosunek mieszaniny tlenowo-wodorowej do mieszanki paliwowej benzynowej to sam sygnał obrotów Ci nie wystarczy. Przepływ mieszanki a co za tym idzie, napełnienie cylindrów, jest w dużym stopniu zależne od uchylenia przepustnicy, co wiąże się ze zmianą ciśnienia w kolektorze...
Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty? Z interpretacją widocznych na ekranie obrotów trzeba uważać - wcale nie muszą pochodzić z czujnika na wale korbowym. Drugim punktem odczytu obrotów jest alternator który wysyła sygnał do modułu FR. Jest jeszcze trzeci sygnał - z czujnika na wale rozrządu. Ale w tej chwili nie pamietam gdzie...
Skąd pomysł, że uszkodzony jest moduł mocy? Najpewniej kompresor szlag trafił po tylu latach. Podłączałem inny kompresor, podłączałem inny falownik - nie pomogło. Na wyjściu falownika (starego i nowego) nie ma żadnych sygnałów - sprawdzone oscyloskopem. Zasilanie jest (5V i 15V), wyłącznik termiczny jest OK. Na wejściu sterującym falownika jest ten...
Przyłączę się- bo wczoraj zacząłem się bawić z czyms podobnym. Impulsator też z AVT- 24 impulsy na obrót i przycisk. Mocno podejrzewam że taki sam. I nie udało mi się zaobserwować na oscyloskopie kilku przejść sygnału przy zmianie pozycji. Co prawda dodałem 10nF równolegle do oporników do +. Pavlik- skąd ten przebieg?
ad 1. 6V to oznaczenie wtyczki - wtyczka 6 pinowa ad 2. Tak, 1 to masa, 4V to oznaczenie wtyczki - 4 pinowa w tym przypadku ad 3. Nie da się tego odczytać ze schematu który to plus a który masa. Bierzesz jeża w ręce i mierzysz do którego zacisku podłączony jest dren tranzystora - wtedy będziesz wiedział który to minus. Prawdopodobnie 3. Wątpię aby plus...
Tak powiem, że czytając ten post trudno nie być złośliwym: Astra 1.4 16V Twinport po wymianie ukręconego wałka wydechowego na wolnych obrotach pracuje jakby wypadał jej zapłon na jednym cylindrze I został wymieniony tylko wałek? Przecież to więcej niż pewne że zawory oberwały. W parametrach live jedyne co mnie zastanawia to kąt wyprzedzenia zapłonu...
Temat rozwiązał się tak: Lampka nie migała ponieważ przewody do przełącznika były źle przedłużone (jeden z nich się naderwał przy przeciąganiu). Do cewek wchodzą przewody dwużyłowe ( po jednym podwójnym na każdą cewkę) na samej cewce jest oznaczenie + i -. Z + jednej z cewek poszedł prąd do sterownika lpg "po kluczyku". Z - cewki obsługującej 1 i 4...
1. przy 200Hz 1200 obr/min? Skąd to wziąłeś? Wydaje mi sie że nie masz racji, ale to ja mogę sie mylić, jeśli w silniku mamy przeskok o kąt = 1,8* to potrzebujemy 200 razy podać sygnał na silnik żeby ten w ogóle wykonał obrót? 2. Czy książeczka jest gdzieś zamieszczona? Chętnie i skrupulatnie bym sobie poczytał. :D
Witam Jak każdy wie w Opolu i Saabie z silnikiem 2.2 dti jest problem z grzaniem świec w temperaturach powyżej 0 stopni. Chciałbym przerobić standardowy przekaźnik swiec by grzał powyżej 0 stopni, ale nie stosując przekaźnika w obwodzie z czujnikiem temperatury cieczy. Przy takim rozwiązaniu sterownik silnika zwiększa dawkę rozruchowa i obroty wyskakują...
Witam, mam taki problem z Uniaczem że był wymieniony cały silnik z tego powodu że pękła w nim głowica, po wymianie niby wszystko chodzi ale wogóle się nie ząłącza LPG, na centralce LPG typ WR w każdej pozycji świeci się czerwona dioda, wygląda na to że nie dostaje sygnału o obrotach bo chyba to jest zezwolenie na przełączenie, może ma ktoś pomysł jak...
Witam. A mówili nie rób tego:) Auto po sprawdzeniu pompy wtryskowej i ponownym złożeniu wszystkiego do kupy przestało trzymać wolne obroty. Wygląda na to że coś jest nie tak z rozrządem ( jest pasek górna częśc rozrządu jest ustawiony na znaki). Po odpięciu wałka rozrządu pali od strzała co jest dziwne. Błąd wyśiwetla df112 bodajże synchronizacja wałka...
Od czegoś trzeba zacząć,a to są rzeczy podstawowe. Nie znam tego silnika,ele poszukaj też czegoś takiego jak zawór PCV. Jest odpowiedzialny za wietrzenie skrzyni korbowej i jest wyprowadzany z dolnej odmy. Jego zatkanie też powoduje że na wolnych może nie działać jak trzeba. Prawdopodobnie skończy się na wymianie MAP sensora,o ile rzeczywiście wszystkie...
Mam jeszcze jedno pytanie, jak pisałem po włączeniu wielu odbiorników obroty na biegu jałowym obniżają się o 150-200 obr/min. Nie ma tu żadnego sygnału zwrotnego w postaci czujnika wałka rozrządu czy wału korbowego i sterownik nic nie wie o obrotach silnika. Ustawiam obroty tylko śrubą przy przepustnicy, więc przy obciążeniu silnika odbiornikami jak...
skąd sygnał obrotów skąd sygnał obrotomierz skąd sygnał obrotomierza
laser blokada lampa kodak amperomierz multimetr
najlepsze trojany odkamienianie wężownicy
Schemat elektryczny dmuchawy Mercedes Klasa A Uszczelnienie rozszczelnionej głowicy drukarki atramentowej