Jakie ciśnienie wytwarza pompa od wspomagania (ja np.posiadam pompę od wspomagania audi a4) i do jakiego ciśnienia powinno sie zredukować przy smarowaniu kompresora?
Płyta rozrządu posiada kanał (340, 360, 400 miały 2 ze względu na smarowanie pompy wtryskowej) a ze względu na to że płyta ma tylko 10mm grubości kanał jest frezowany i zamykany zaślepką w kształcie patyczka do lodów, stąd takie określenie. Niekiedy potrafi się odgiąć i olej zamiast smarować kompresor i wałek rozrządu przedostaje się z powrotem do misy.
Ale po co filtrować? Szkoda czasu i filtrów. A co do kompresorów z lodówy.... marne szanse. nie wyrobi się na olej do smarowania kompresora, wszak to układ otwarty i olej wyrzuca z powietrzem. Dwa: jak to schłodzić? trzy ....
Witam. Od jakiego urządzenia niestety nie wiem. Jedynie mogę powiedzieć,że taki kompresor możesz napędzić silnikiem np.1,1kW. (jednofazowym). Silnik od pralki nie poradzi sobie z taką sprężarką.
Bez różnicy, sprężarka jest na łożyskach smarowana rozbryzgowo.
Super Konstrukcja... a ten zbiorniczek to co? Na olej do smarowania?
Należy zalać. Ktoś kiedyś, po coś go tam wlał. To jest specjalny olej do chłodzenia silnika, przy okazji do jego smarowania.
Fajna konstrukcja. Ale - w kontekście smarowania kompresora mam pytanie - jak długo pracuje u ciebie? Czy istnieje problem ubywania oleju? A może go uzupełniasz?
Pomka np. od obiegu wody w co oraz jakaś chłodniczka z wentylatorem. Co do smarowania, to nie wiem, czy ten kompresor był smarowany pod ciśnieniem z instalacji silnika, czy też sam z siebie - rozbryzgowo.
A co użyłeś do smarowania agregatu ?
Cześć Kompresor w twoim samochodzie jest kompresorem którego wydajność jest sterowana zewnętrznie przy wykorzystaniu zaworu regulacyjnego . W tego typu kompresorach regulacja jest ciągła przez zmianę kąta wychylenia płytki ( swash plate) do której mocowane są tłoki . Im większy kąt pochylenia płytki tym większa wydajność kompresora . Dla płytki w pionie...
Bardzo efektowne wykonanie, podoba mi się sygnalizacja świetlna pracy poszczególnych elementów. Jak załatwiłeś sprawę smarowania?
Czy te resztę freony trzeba zlać? Tam nie ma już freonu bo przy ciśnieniu atmosferycznym już dawno odparował. Tam jest olej smarujący kompresor, można go ewentualnie wymienić ale jak wylejesz to zatrzesz maszynę. Ten olej będzie wylatywał razem z powietrzem - może być potrzebny odolejacz w zależności od wymagań na czystość powietrza. W lodówce on powraca...
Panowie. Mam w swoim WAN AW silnik 7,5kW , koło pasowe na silniku 260mm , na kompresorze oryginalne koło. Silnik się cholernie grzeje. Ciśnienie jakie nabijam to 3,5. Rozruch od razu wali w trójkąt z otwartym elektrozaworem na kolektorze przez 3 sekundy. ? Myślę o zmianie koła pasowego na silniku na mniejsze bo wydaje mi się, że silnik ma za ciężko....
Tak, jest smarowana rozbryzgowo.
Instalacja pneumatyczna jest ciśnieniowa i nic tam się nie dostało, chyba, że dywersja. Ta maź to olej zbełtany z wykondensowaną wodą, lub olej z układu smarowania kompresora.
No rozleciał ci się zawór minimalnego ciśnienia - ale on nie jest z tworzywa tylko z metalu (najczęściej aluminium) masz kilka postów wyżej zdjęcie, ten zawór powinien utrzymywać wewnątrz sprężarki na max otwartym wylocie od 4 do 5bar , inaczej może ci zacząć przesączać separator albo możesz mieć słabe ciśnienie smarowania.
To sprężarka hs19 czy się mylę? I jaki masz ten problem ze smarowaniem? Jeżeli to hs 19 jest ona smarowana ciśnieniowo czyli musisz dodatkowo dorobić pompkę do smarowania ( może warto pomyśleć nad zastosowaniem pompki wspomagania od poloneza? Mały koszt i w miarę trwała). Dorób jeszcze do tego odolejacz jeżeli będziesz myślał o malowaniu tym sprzętem....
Co niby chcesz tam zalać olejem? Przecież ładunek przepływa tam przez skrzynie korbową, więc będzie ten olej wypluwać, co jest mocno niewskazane. Bo potem trzeba zamontować separator i stale dbać o smarowanie kompresora. Jakby to było proste i możliwe, to na pewno byłoby masowo stosowane.
Skoro producent kompresora sugeruje/zaleca? 7,5kW to nie widzę sensu użycia słabszego silnika. Ten silnik da radę napędzać ten kompresor, ale nie z taką wydajnością jak podaje producent. Przy zastosowaniu przełożenia 3:1 obroty by pasowały, ale moc niebardzo. Silnik byłby przeciążony. Przy starcie, kiedy zbiornik powietrza jest pusty silnik miałby małe...
Witam Panowie ot taki problem A mianowicie kompresor pomet a50 smarowanie rozbryzgowe A raczej jego brak czym to może być spowodowane olej wolny 15w40 bo ponoć taki może być te szpilki są wkrecone na dole w korbowodach A mimo to smarowania brak wał się zagrzał aż prawie fioletowy Z góry bardzo dziękuję za wszystko podpowiedzi
Witam,proszę o radę czy jest możliwe tłoczenie oleju silnikowego za pomocą elektrycznej pompy paliwowej stosowanej do zasilania samochodu osobowego? Potrzebne jest ciśnienie robocze 2-3 bary.Chcę za pomocą takiej pompy smarować kompresor.
Ta sprężarka nie potrzebuje smarowania ciśnieniowego, robiłem kompresor na sprężarce podobnej HS31, gdzie przerobiłem pokrywy korbowodów na rozbryzgowe i działa już 10 lat. Dwa lata temu zaglądałem do panewek (bez większych zużyć). Kompresor używam na bieżąco do malowania i spokojnie daje radę.
Nie wiem, czy w tej sprężarce jest to istotne, czy nie. W pompach do wody ma to istotne znaczenie, a tu może ze względu na smarowanie, albo np. śruby dokęcające koło pasowe?
Witam. Przyłącze się do tematu. Chciałem zbudować kompresor na własne potrzeby. Posiadam starą sprężarkę podobną jak kolega na początku postu:) Jest na niej oznaczenie HS 11 44 5. Przedstawiam zdjęcie. Moje pytanie odnosi się do tego jaki olej mogę wlać do sprężarki.? Czy może to być olej silnikowy 15 w40 ?Lub przekładniowy Hipol? Znając was powiecie...
Chciałbym zbudować kompresor do malowania i mam taki problem. Jeżeli kompresor jest smarowany olejem to zawsze trochę tego oleju przepuści do wydmuchiwanego powietrza. Czy po malowaniu taką sprężarką farba, lakier będzie dobrze trzymać, czy lepiej kupić sprężarkę suchą nie wymagającą smarowania.
Zawór KRAMP CLRV6LLKOMK10 służy do systemów smarowania, w sprężarce może nie być wystarczająco szczelny.
Czyli mam wydać około 200 zł na nowy silnik który ma napędzać małą pompę wspomagania od poloneza która będzie zasilać centralne smarowanie kompresora domowej roboty http://obrazki.elektroda.pl/9002349900_1...
He he he he są napędzane niewidzialnymi przekładniami zebatymi gdzie każde koło zebate ma po jednym zębie. A jak trafisz odpowiedni moment zazębienia to możesz teleportować kompresor do bagażnika :D Teraz tak na serio kompresory są głównie napędzane poprez paski, przekłądnie zębate są głośne i wymagają smarowania dlatego jest to niepraktyczne :!: :!:...
Szkoda, że nie zrobiłeś smarowania ciśnieniowego. Znacznie wydłużył byś żywotność agregatu i nie miał byś problemu z wywalaniem oleju. Jak będziesz używał okazyjnie to parę lat pochodzi ale do codziennej pracy i pod dużym ciśnieniem to raczej wypuka panewki w niedługim czasie. Oleju za dużo nalałeś, moim zdaniem powinno być poniżej osi wału. Gdybyś...
Sprężarka od lodówki to najlepszy pomysł, gratuluje. Mam sprężarkę zrobioną z agregatu lodówkowego, jej max jak na razie to 14 bar i wystrzelił mi wężyk gumowy. Przypuszczam, że może dużo więcej. Sprężarka się nagrzewa i to jest normalne, u mnie pracuje nawet kilkanaście godzin non stop i nic się z nią nie dzieje, więc bez obaw o to. Nie można tylko...
czyli smarowanie narzędzie pneumatycznych idzie od kompresora czy kazde narzędzie smaruje się indywidualnie
Witam, po dokładnejszym przyjrzeniu się sprężarce stwierdzam że posiada ona swój odpowietrznik i tylko jedną śrubę która służyła do wymiany oleju, drugi otwór wygląda na odpowietrznik od środka jest tylko otówr średnicy główki od szpilki. Znajomy twierdzi że sprężarka jest jak w ciągniku Ursus C-330. Na wale korbowym jest taki półksiężyc dość duży czy...
Witam po 6 miesiącach użytkowania, dzień za dniem, kompresorek nadal pracuje jedyne co zwiekszyłem ciśnienie oleju do 5bar co wpłyneło na wybitne polepszenie oddawania ciepła z cylindra. Teraz cylinder jest w temp oleju. Co jakiś czas spuszczam ''masło'' ze zbiornika. Ale niedużo ok 2l/ miesiąc, więcej wody jak oleju którego już nie gubi, ze względu...
Agregat ten podczas pracy w instalacji "klimy" ma stałe smarowanie ( w czynniku chłodzącym ), natomiast wykorzystany jako sprężarka w kompresorze będzie pozbawiony smarowania i skutek do przewidzenia - zatarcie.
Witam. Posiadam przy robionej sprężarkę kompresor sowieckiej produkcji A29 03. Nie wiem jak ten kompresor jest smarowany. Posiada dwa korki, jeden mniejszy po drugiej stronie koła napędowego na środku wału. Drugi wyżej większy od czoła kompresora. W czasie pracy gdy odkręci się duży korek wyrzucany jest olej z powietrzem. Chcę się dowiedzieć czy smarowanie...
Do malowania aerografem takie "cudo" wystarczy, do pompowania kół owszem, ale do malowania prawdziwym pistoletem a tym bardziej piaskowania absolutnie nie wystarczy . Poza tym pomysł z kilkoma agregatami od lodówek też nie jest najszczęśliwszy. Sam robiłem sobie kompresor ale na normalnej sprężarce od ciągnika ( ważne żeby była z własnym smarowaniem)
moze mi tkos pomóc jak zrobic smarowanie w tej sprężarcehttp://www.elektroda.pl/rtvforu... w tym forum jet taki kompresor na identycznej sprężarce ale nie ma nic o smarowaniu
mam taki kompresor przy niskich ciśnieniach(1bar) pobiera ok 5A lecz jeśli chcemy pompować już do 6 lub więcej to ściągnie prawie 9A osobiście mam zasilacz 300W więc nie mam z tym problemu Dodano po 2 a co do biegunowości to radziłbym zgodnie +do+ i - do -, choć przy tym kompresorze jeśli nie ma smarowania to raczej wsio ryba
dlaczego szybko musiałbym wymieniać kompresory? Ich żywotność jest krótka czy chodzi o smarowanie ? Czy taka sprężarka od klimy jest w ogóle jakoś smarowana ?
A jaki masz przewód zasilający, bo "ciężki" start - to objaw cienkiego / długiego i cienkiego / zaśniedziałego (niepotrzebne skreślić - potrzebne dopisać) przewodu zasilającego. Jak ze smarowaniem (olej) sprężarki.
kompresor hs31 przerobiony na smarowanie rozbryzgowe.
W kompresorach śrubowych silnik pracuje a "sprężanie" jest załączane/wyłączne zaworem więc nie ma potrzeby za każdym razem uruchamiać i wyłączać silnik napędowy. Sterowanie to już inna sprawa - trzeba badać smarowanie, temperaturę, ciśnienie i może kilka innych parametrów. Do tego niezależne zawory bezpieczeństwa o odpowiednim przepływie w stosunku...
A jak to ocenić czy smarowanie jest ciśnieniowe czy rozbryzgowe ?
Witam, konstrukcja na własną odpowiedzialność , brak odprowadzenia ciepła ze sprężonych gazów(ogrodowe węże), zawór bezpieczeństwa ?? , brak smarowania silnika kompresora [działa w układzie zamkniętym, po czasie wyrzuci do zbiornika i sprężarki się zatrą ] konstrukcja ładnie wykonana lecz nie do końca przemyślana
Oleju możesz nalać jakiego się Tobie żywnie podoba silnikowego, Lux 10 itp - w większości ciężarówek, kompresory smarowane są z magistrali olejowej silnika. Więc nie ma sensu szukania specjalistycznego smarowidła. Oleje stricte sprężarkowe leje się do kompresorów klimatyzacji i sprężarek śrubowych ze względu na inne wymagania.
Smarowanie rozbryzgowe. Przy silniku 1.1kW (1.5kW) i 1440rpm na wale sprężarki można pompować 8bar.
1/Sedno sprawy jest w tym ,żeby sprężarka miała smarowanie.Jeśli sprężarka pracowała w zespolonym smarowaniu ze silnikiem to trzeba ją trochę zmodernizować-zapewnić odpowiedni poziom oleju ogólnie rzecz biorąc otwory przyłączeniowe przewodów olejowych "pozatykać" .Nie będzie ona miała miarki poziomu oleju ale z tym można sobie poradzić . 2/najlepiej...
Wg mnie najprawdopodobniej wyrobiły się amortyzatory pod kompresorem lub któryś z wężyków się obluzował i ociera o inny. Można spróbować podłożyć jakiś kawałek gumy pod kompresor co zniweluje "brzęczenie". Pozdrawiam
To typowo chłodnicza sprężarka, w warunkach pracy jako zwykła długo nie pociągnie. Dodatkowo musisz zapewnić powrót oleju, bo po niedługim czasie wszystko wypluje i się zatrze. Ciśnienie około 13 BAR Moc zapotrzebowana 1,5 kW 600 obr/min
Jak już napisałem ja tylko widzialem. Bylo to u moich dawnych sąsiadów pompowali koło samochodowe. Jak ten kompresor był smarowany tego nie wiem po prostu w owym czasie takie rzeczy mnie nie interesowały.
Witam, zwracam się z prośba do bardziej doświadczonych kolegów gdyż kupiłem właśnie kompresor śrubowy z silnikiem spalinowym 3 cylindrowym,ale do rzeczy, kompresor miał sterownik który zabezpieczał przed skutkami przegrzania silnika,przegrzania kompresora oraz braku ciśnienia smarowania silnika,niestety sterownik się posypał i ktoś zrobił obejście na...
Do daro_zory : Jeżeli kompresorek miał spełniać moje założenia to musiałbym go i tak rozciąć bo inaczej nie da rady tego zrobić i te przelotki tez są potrzebne bo jest tam strasznie ciasno. Te coś z lewej strony to filtr powietrza własnej roboty zrobiony z jakiegoś plastikowego pudełka(w środku na przemian gąbka i filc) Do Darek05 : W pewnym stopniu...
Schemat z kondensatorem ( kilka postów wyżej) załatwi każdą sprężarkę. W kompresorach lodówkowych stosowane są silniki indukcyjne z uzwojeniem rozruchowym odłączanym po ok. 1 sek. od startu sprężarki. Tamten schemat ma sens w przypadku silników np. do kosiarek ( mają one nieco inną konstrukcję ). Co do smarowania, już o tym wcześniej pisałem - proste...
To ma służyć w jakimś warsztacie samochodowym? Jeśli tak to same narzędzia typu klucz pneumatyczny, nie potrzebuje mega oczyszczo ego powietrza. Ba, w zależności od typu napędu klucza nawet potrzebuje smarowanie w powietrzu. Jeśli macie malarnię to już przy samym punkcie poboru powietrza zrób stację przygotowania.
a jakie sprężarki dwu tłokowe mają własne smarowanie?
Jak sprężarka jest prawidłowo chłodzona i smarowana to nic się nie spali i nie zatrze. Warunek to prawidłowy stan oleju, oraz czystość i sprawność elementów odpowiedzialnych za smarowanie i odprowadzanie ciepła.
Turbosprężarka może puszczać i przedostaje się olej z układu smarowania do części kompresora gdzie dalej do dolotu i silnika. Wypadało by najpierw zrobić diagnozę a turbosprężarkę zostawić na koniec.
Jak to mówią, jest zatarty. Pewnie pracował beż oleju lub na starym. Przy kompresorach śrubowych olej to podstawa, gdyż jest smarowany mgłą olejową, potem olej jest "odsysany" od powietrza w separatorze olejowym i powraca do obiegu.
Wiec tak sa dwa typy kompresorów smarowane olejem albo bez smarowania.Te smarowane maja zwykle panewki i sa smarowane centralnie jak w silnikach czerosuwawych.A bez smarowania maja poprostu panewki i pierscienie wykonane z teflonu lub grafitu.
Witam. Jeśli "ciśnieniowy" oznacz wyłącznik sterujący ciśnieniem powietrza w zbiorniku, to wystarczy zasilanie silnika przepuścić przez jego styki.Oczywiście należy dostosować (nie przeciążać wyłącznika)obciążalność styków do mocy silnika.Samo załączanie możesz zrealizować na standardowym wyłączniku krzywkowym(pakietowym), lub styczniku.Powinieneś sprawdzić...
Tak , to musi być kompresor i teraz będzie problem bo musisz mieć kompresor bezolejowy . Chyba że chcesz wdychać lekarstwa z olejem , będziesz smarowany . Musisz szukać w śród mini kompresorów lub w sprzęcie medycznym (dentystycznym) etc. Pozdrawiam.
to polska sprężarka HS17,smarowana ciśnieniowo
tak też uczynie... a właściwie to trzeba spreżarke jakoś smarować? dolewać oleju czy coś
Witam przydała by mi się sprężarka jednak mam ograniczony budżet na nową więc chciał bym ją sobie zrobić. Kiedyś słyszałem ze można zrobić z silnika 2t np z wsk obcinając skrzynię i podłączając silnik elektryczny . Ale czy to prawda? Czy to w ogóle jest do wykonania ? Co ze smarowaniem?
Silnik elektryczny połączony z kompresorem od klimatyzacji samochodowej. A jak rozwiążesz smarowanie? W samochodzie olej krąży wraz z czynnikiem, a tu jak?
Może doprecyzuję, gdyż zostałem nieco opatrznie zrozumiany. Piszac o zakresie 19 - 22 stopnie miałem na mysli pracę układu, gdy temperatura otoczenia znajduje sie w tych granicach. Podałem ten zakres bo sam mam ustawioną automatykę na 19st. C, co daje mi w kabinie około 21, przy obecnych upałach. Zakładamy sytuację: Chcesz mieć w aucie 23 stopnie -...
Tam nie ma żadnej pompy, sprężarka ma smarowanie rozbryzgowe.
Nie prościej odkręcić radiator i zobaczyć jaki sterownik silnika siedzi? Opis F/B i RPM bardziej sugeruje co innego. F/B Forward( naprzód) / Brake ( hamuj ). RPM wyjście sygnału obrotów. Zresztą po transoptorach na wejściu widać, że jeden jest jako wejście a drugi wyjście. Bez znajomości typu kontrolera ciężko będzie cokolwiek stwierdzić. Kompresor...
Ależ te sprężarki pracują częściowo zanurzone w oleju,który chłodzi i smaruje,a tym samym kompresor też podaje sprężone powietrze z olejem.Tłoki nie mają pierścieni zbierających olej.Konieczny jest odolejacz a nawet nie jeden.
A czy kompresor od silnika sw 680 to hs 31? I czy 2 takie się nadadzą? Wiem że trzeba będzie zrobić smarowanie ciśnieniowe i chłodzenie.
Bez sensu. Jak juz tak bardzo chcesz to kompresor od mercedesa przynajmniej nie bedzie problemu smarowania.
Przy powolnym obracaniu wału korbowego tak, bo zawór ssący dodatkowo jest dociskany do gniazda podczas suwu sprężania poprzez ciśnienie panujące w cylindrze, a nie tylko sprężyną. Co do ciśnienia smarowania nie strzelaj, tylko przeczytaj, jak ten kompresor jest smarowany - z magistrali olejowej silnika ciągnika - czyli maksymalnie 3-4 bar. Poziom oleju...
Witam, Czy autor tematu może wrzucić na forum zdjęcia ukończonego kompresora ? Czy można liczyć na filmik ? Interesuje mnie (i wiele innych osób, które posiadają sprężarki smarowane ciśnieniowo) układ smarowania. Ogólnie sprężarka wymaga jeszcze dopieszczenia, dorobienia osłony pasków, lakierowania itp. Gotową sprężarką pochwalę się mam nadzieje już...
Witam Mam zapytanie: Posiadam kompresor z samochodu ciężarowego. Kompresor jak to przeważnie bywa w takich sprzętach był smarowany ciśnieniowo. Wał jest na łożysku igiełkowym (nie na panewce), a doprowadzenie oleju znajdowało się w górnej części karteru kompresora. Smarowanie nie było doprowadzone bezpośrednio do wału (podejrzewam, że właśnie dzięki...
Witam. mam pewiem problem z kompresorem, który ma sprężarke czterotłokową od autobusu mercedesa setry. Sprężarka ta ma tzw. oczko wglądowe przez które widać ilość oleju. Olej zalałem praktycznie że to oczko się zatopiło i nie widać aby ten olej podczas pracy się rozbryzgiwał. Druga rzecz jest taka, że sprężarka się szybko grzeje. Pracuje jakieś 5 minut...
Witam. Pewnego czasu zrobiłem sprężarkę z kompresora z jelcza.Jest to konstrukcja w fazie eksperymentów ale działa super. Smarowanie musi być pod ciśnieniem ok.4-6 atm. a wydajność super . U Mnie ok.450 l na min. przy obrotach 800 na min. A ze smarowaniem to znalazłem małą pompkę olejową ,napęd dałem z drugiej strony kompresora i zwolniłem ją o połowę...
A może masz olej w skrzyni korbowej kompresora? :idea: - A może smar zeżarł tę ośkę? - Nie smarowałem! Nigdy! Przysięgam! :D :D :D :D :D :D
W takim razie przewód na którym masz odczyt z oporem to czujnik temperatury oleju ( opór zmienia się razem ze zmianą temperatury ), jeśli podgrzejesz lub ochłodzisz czujnik powinna zmienić się wartość oporu. Drugi przewód to czujnik ciśnienia oleju. Totalny stek bzdur!!! Czujnika ciśnienia oleju w kompresorze nie ma, bo i po co. Jest manometr pokazujący...
Jest na 230V ponieważ klimatyzator pracował w Polsce kilka lat, orientujesz się jaką może mieć wydajność i ile może swobodnie ładować atmosfer? Jeżeli zrobiłbym z niego kompresor czy musi mieć on jakieś smarowanie?
Jak już chcesz robić takie wynalazki weź kompresor z klimatyzacji od auta. Jak padnie przez smarowanie kupisz nowy za cenę złomu.
Jak masz pompe paliwa na kompresorze to przez wałek pomki ropa może lecieć przez komresor do miski. Najlepiej podmień do testów. Jak nie pomorze to coś z pompą wtryskową bo też jest smarowana olejem.
Witam. Buduję kompresor z silnika spalinowego (Ford Zetec 1.25). Jak silnik pracował normalnie jako silnik :D zalecany olej to 5W30. Ale w obecnym zastosowaniu jako kompresor nie będzie osiągał tak wysokich temperatur jak pierwotnie. Czy olej 5W30 zapewni odpowiednie smarowanie czy zastosować coś o mniejszej lepkości?
Witam. Znalazłem starą pompę/kompresor i chciałbym to uruchomić ale nie wiem jak? Wiem, że potrzebują pompę wody - to da się załatwić ze starej pralki albo zmywarki, ale nie mam pojęcia: - jak jest smarowany ten kompresor? - czy wystarczy swobodne przepływanie oleju czy trzeba go tłoczyć pod ciśnieniem, jeśli tak to pod jakim ciśnieniem? - jeśli ciśnienie...
Wiesz w zasadzie to ja potrzebuję odwrotnie.. :D Pompy próżniowej... I zamierzam to zrobić z kompresora od lodówki i zbiornika z olejem... Pompa by wypompowywała olej ze zbiornika a w zbiorniku tworzyła by się coś jakby próżnia.... Sprężarka miała by smarowanie. Zawory kompresora zaprojektowane do cieczy może by się sprawdziły... A olej nieściśliwy......
Polecam olejowe są trwalsze. Masz tu ładnie wyjaśnione: "Czym się różnią? W pierwszej wersji (olejowy) pompa sprężarki jest smarowana odpowiednim olejem. Taki olej powinniśmy regularnie wymieniać, a nie są to popularne specyfiki, lecz oleje dedykowane do kompresorów (np. takie, które się nie pienią). Smarowanie powoduje, że urządzenie posłuży nam dłużej,...
Zbiornik numer 1 to naolejacz powietrza wylotowego do smarowania zasilanych narzędzi. Leje się tan nowy olej tylko do tego celu. 21.5 litra to objętość zbiornika separatora, a nie objętości oleju jaka ma wypłynąć.
To nie kawał, na podobne kłopoty zastosowałem olej silnikowy Castrol wielosezonowy. I wszystko startuje bez problemu, nie pluje olejem, nie zauważyłem zużycia sprężarki. Normalny tłokowy (Star) nie żaden chiński wynalazek. Nie ma się co dziwić- w silniku smarowany tym samym olejem (co silnik)
Olej sprężarkowy jest inny niż olej silnikowy. W komorze cylindra nie zachodzi spalanie mieszanki paliwowej. Występuje tylko wzrost ciśnienia tłoczonego powietrza i tylko smarowanie pierścieni i tulei, panewek, korbowodu.
Czy po prawej stronie na 2 zdjęciu to nie kondensator? Nie. To nie jest kondensator. To jest termik, klixon itp. W załączonym pliku jest schemat elektryczny. Trzeba dokupić kondensator rozruchowy 20uF/370V (ew. 400V). Kompresor jest cichy. To fakt. Jednak do przewidywanego zastosowania średnio się nadaje. Dwie sprawy: 1. Olej POE zastosowany w sprężarce...
Mam na to jeszcze czas, ale sprawdzę podane mi firmy . Jeszcze jedno nie zawsze urządzenie jest idealnie w poziomie nieraz jest mały pochył . Z poprzednią sprężarką był problem trzeba było poziomować bo smarowanie rozbryzgowe i bardzo mała ilość oleju tego wymagały ,Nie chcę pompy smarowanej centralnie .
Jak w temacie. Po wymianie pompy wspomagania niestety na używkę przez 3 dni był spokój. Potem olej silnikowy znów zaczął dostawac się do zbiorniczka i go wyrzuca przez niego. Zastanawiam się czy nie jest to związane z kompresorem powietrza bo on napędza pompę wspomaganie i smarowanie silnikowym olejem jest pomiędzy wałkiem pompy wspomagania a właśnie...
Potrzebny mi taki ktory ma 90 stopni miedzy cylindrami. Jak chcesz to są V2, 90*, średnica x skok ok. 120x110mm, z drobnymi żeberkami na cylindrach jak w silniku kaszlaka, cylindry zdejmowane. Smarowanie - pompa zębata.
Na temat czy zda egzamin nie dam porady. Za to na temat kompresora tak, pochodzi z ciśnieniowego układu smarowania i samo rozbryzgowe może nie wystarczyć. Z własnego doświadczenia- niestety.
Jeżeli smarowanie jest realizowane za pomocą pompy to ten kompresor musi chodzić tylko w jedna stronę. Bo odwrotnie pompa do smarowania chodzić nie będzie. A skoro producent nic o tym nie napisał w specyfikacji, oraz nie ma możliwości weryfikacji kierunek obrotów ze względu na hermetyczne zamknięcie. To uważam kolego, że piszesz bzdury kolego jacur
wniedzie - takie kompresorki ludzie od lat składają, to nie jest mój wymysł, wszystko jest w googlach :). I dokładnie tak jak pisze A.Gieronimo, kompresor jest chłodzony/smarowany olejem, tylko ludzie zalecają wymienić oryginalny (przystosowany do pracy z czynnikiem chłodzącym), na zwykły olej do kompresorów, co uczynić oczywiście zamierzam. A.Gieronimo...
Mam sprężarkę wysoko ciśnieniową z silnikiem 7,5 kw do azotu bez pulpitu sterowniczego. Sprężarka została sprawdzona na włączniku gwiazda-trójkąt i jest w pełni sprawa. Przetestowałem też presostaty, przetwornik ciśnienia i zawór na wejściu. Kompresor zasilany jest ciśnieniem od 0,2 do 0,5 bar, przed zbiornikiem wyrównawczym jest elektrozawór z cewką...
brak czynnika chyba nie ma wpływu na załączanie elektromagnesu bzdura bez ciśnienia w układzie sprzęgło kompresora się nie załączy (czujnik ciśnienia i sterownik tego pilnują). Układ klimy jest smarowany olejem w obiegu czynnika chłodniczego więc bez gazu kompresor uległ by zatarciu.
jak rozwiązałeś problem z smarowaniem u siebie ? Zależy mi na dłuższej eksploatacji, kompresor będzie często pracował , jak zrobić to dobrze ? Pozdrawiam
Pytanie podstawowe jak duży jest ten kompresor? Jaki silnik? Jednofazowy, trójfazowy? Jakiej mocy? Czy na szajbie napędzającej sprężarkę masz wentylator? Jeżeli jest to dość duży kompresor z silnikiem o mocy kilku kW to i wentylator chłodzacy musi być duży. Może daj jakieś zdjęcie tego kompresora. Jeżeli chodzi o spadek sprawności kompresora nie jest...
zrobić smarowanie kompresora odolejacz kompresora presostat kompresora
tkanina szklana naprawa sensor airbag kosztorysy elektryczne
ricoh hasło administratora płyta indukcyjna
Zmiana pinów SPI w Arduino dla nRF24L01 Pilot do Kenwood KRF-V5010: Oryginał i Zamienniki