Sprawdź w eperze jak wygląda instalacja i będziesz wiedział czego brakuje. Pozdrawiam
Wie ktoś może gdzie podłączyć smarowanie turbiny w silniku mercedesa w124 200d chciałbym zostawić go w oryginale, ale 75km to trochę mało i wyciągnąć planuje z niego troszeczkę więcej wtryski od 2.7. Turbo od sprintera i tp, ale jak się wgryźć w olejenie, żeby podłączyć ta spreżarkę, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie??
Siema, T5 1.9 TDI, pierwsza turbina wymieniona przez kogoś z powodu niby jej niesprawności na ponoć regenerowaną, po 300 km urwało oś. Wymieniłem na używkę, po 3 miesiącach urwało oś. Ciśnienie oleju na wejściu turbiny ok. 1,2 bara, zresztą, po urwaniu wirnika wpompowuje olej do tłumika więc raczej smarowanie jest.
No teraz to bardzo prawdopodobne ze turbina puszcza olej. A jak wirnik turbiny? Siedzi sztywno czy ma luzy? Łopatki całe? Ja stosuję taki sposób na sprawdzenie szczelności turbiny. Stary osuszacz do klimtyzacji nadaje się do tego idealnie, napelniam olejem, podłączam jedna stronę do sprężarki, druga pod smarowanie turbiny a na wylot turbiny tzn spływ...
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
Szczerze polecam ten silnik wszystkim, którym zależy na bezawaryjnej oszczędnej jeździe. Oczywiście, osiągi ma słabe, ale jak ktoś ich szuka niech kupi sobie benzynę. Bez turbiny nie należy się martwić o jej smarowanie itp, nie trzeba czekać kilku minut żeby auto się rozgrzało czy ostygło, więc jest idealnym pojazdem w miasto. Nie trzeba przestrzegać...
witam. kolego nie do kazdego silnika mozna zalozyc turbine. po 2 turbina ma zasilenie i powrot oleju.
i tak mało informacji o silniku.... Ciężko powiedzieć jak nie widać ale lej mineralny i trochę częściej wymieniaj przez kilka pierwszych wymian co 5 albo 7tys oczywiście razem z filtrem oleju bo różnie to nieraz bywa;) mam nadzieje ze nie masz turbiny bo jeśli tak to nagar może spowodować nie wystarczające smarowanie jej...
Przyczyny mogą być dwie pierwsza czy zostały wymienione oringi na pompowtryskach lub druga pompa tandemowa tj. pompa vacu i pompa paliwa w jednym to jest jedna z najczęstszych przyczyn przedostawania się paliwa do oleju w silnikach tdi na pompowtrysku. Na allegro są dostępne zestawy naprawcze tej pompy. tak wygląda pompa : http://moto.allegro.pl/vw-t5-2-5-tdi-174...
Jest 2 możliwości- źle zrobione turbo albo dołożenie obrotów silnikowi zaraz po odpaleniu. Zanim silnik zrobił ciśnienie oleju i smarowanie turbiny dostał max obr. Turbo chodziło na sucho. Ta druga sprawa jest bardziej prawdopodobna.
Niewprowadzaj goscia w bład Na smarowanie turbiny jest rurka i idą dwie podkładki miedziane, na spływ z turba idzie uszczelka . ;-) Dodano po 1 zielone Zielone to chyba do klimy ? ;-)
A jak wygląda smarowanie turbiny zabudowanej w kluczu? Zabudowywałem te urządzenia w serwisie Skody. Najpierw sprężone powietrze szło przez odwadniacz a następnie powietrze szło przez naolejacz, który podawał ustaloną niewielką dawkę oleju który wraz z powietrzem smarował turbinę klucza.
Witam, odpiołem u siebie w astrze (1,7 DTI 75km) odme która jak wiadomo podpięta jest do układu wlotu powietrza do silnika przez turbine (Powstałą dziure w dolocie mocno zatkałem natomiast ten krótki wężyk (wychodzący z pokrywy klawiatury) który mi został skierowałem poprostu w dół i zostawilem). Auto chodzi fajnie i moim zdaniem lepiej ale niestety...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Byłem z tym problemem w ASO powiedzieli, że to smarowanie turbiny "nie ma się czym martwić tak się dzieje na zimnym silniku przy pierwszym uruchomieniu, olej dojdzie gwizd ustępuje" :idea:
Chłodnica oleju jest po to aby w początkowej fazie rozgrzewać olej idący na smarowanie turbiny a po nagrzaniu silnika obniżać ją. Można tak jeździć ale nie na dłuższą metę bo smarowanie turbiny będzie kiepskie i może szlag ją trafić.Radziłbym wymienić chłodnice jak najszybciej.
Okazało się z EGR dmucha :) przez nieszczelną uszczelkę. Ponoć można sprawdzić smarowanie turbiny poprzez podstawienie pojemnika na wylocie oleju od spodu i dla każdej turbiny na 60 sek dana ilość ml
coś z turbinką, do 2tyś za mała siła spalin i jej nie ciągnie, smarowanie turbiny może za słabe
Umyj silnik w rejonie wycieku np zmywaczem do hamulców. Uruchom silnik zobacz skąd zaczyna cieknąć. Możesz zrobić zdjęcie i zamieścić na forum. Potencjalne źródła to pompa podciśnienia, smarowanie turbiny , powrót oleju z turbiny. Nieszczelny przewód powietrzny turbiny.
Jeżeli chcesz miec turbo w wsk 125 musisz: 1.Chłodzenie cieczą zrobic 2.Zrobic smarowanie turbiny 3.Zamontowac intrcooler PS: Z czego ta turbina?
Jeśli wirnik trze o obudowę to turbo tylko i wyłącznie do wymiany. W grę nie wchodzi żadna regeneracja. Ale zanim założysz nowe turbo to pasowałoby ustalić dlaczego stare turbo wyzionęło ducha tj. sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić smarowanie turbiny olejem, sprawdzić odpływ oleju do miski itp, itd.
Kolego to całkiem mozliwe....Ja w passacie miałem tak że jak rozebrałem turbine to okazało sie że kierowniczki wytarły w tym osadzeniu leciutkie wgłebienia i nie mogły przesunąć sie dalej co powodowało nagłym spadkiem mocy i tylko ponowne uruchomienie pomagało.rozebrać i złożyć turbine to tylko koszt twojego czasu a bedziesz pewny jak zobaczysz.Ja tylko...
Ciśnienie oleju na wolnych jest ok?Na smarowanie turbiny też idzie trochę oleju nie przewidziane na te pompę.Ważne by przy każdej wymianie oleju wymienić oring ten mały na końcu śruby,bo ciśnienie leci na łeb.
zdury chodzi tylko o nie gaszenie auta po tzw . przegazówce Chodzi o to że jak przejechałeś 30km BEZ PSJ to trzeba chcilę odczekać żeby schłodzić turbinę. Znam gości co tak robią i na turbinie zrobili ponad 500kkm i znam gościa co zajezdził w rok ślimaka bo dawał w piz.... i bach przyeżdż na podwórko gasi silnik i idzie na obiadek. Po trzecie zbawienne...
żerdzie kupujesz gotowe czy robisz sam ? Dodano po 1 Ze względu na dużą ilość zamówień na wykonanie studni w ogródkach działkowych oraz brak ludzi do pracy muszę przyspieszyć z budową wiertnicy nawet w wersji mini. Średnia głębokość na której pokazuje się nam woda to 8 m ale bywa czasami że na 13 m dochodzimy do wody jednak ręcznymi wiertnicami dalej...
Uszczelka pękła na pół przy 3 cylindrze (kolektor wydechowy). Dużo pracy bo to trzeba było sciągnąć dolot do turbo kolektor ssący, odkręcic wydech, smarowanie turbiny i cały osprzęt by sie dostać do kolektora wydechowego. 4-5h pracy, ale skutecznej i to cieszy najbardziej :) Pozdrawiam :) DO ZAMKNIĘCIA!
Wskaźnik na desce o ile taki jest, może źle pokazywać ciśnienie. Przyrząd wpięty np w smarowanie turbiny powinien na rozgrzanym silniku, po trasie, wskazywać około 1,5 bara na biegu jałowym. Przy 2tyś obr - 2 bary, przy 3 tyś - 3 bary :)
- pierścienie - panewki - luzy na smarowaniu turbiny - uszkodzenia odmy Zapomniałeś dodać - uszczelniacze zaworowe. Zmieniłbym je w pierwszej kolejności.
prostsze i tańsze rozwiązanie to kompresor, przy doładowaniu 0,5 b. a smarowanie do turbiny możesz zrobić kupując podstawke pod filtr oleju z wyjściami (w cenach się nie orientuje)
Zaślepić smarowanie turbiny, Zaślepić odpływ oleju. Samą turbinę można wyjąć, rozebrać wypatroszyć, zaślepiając otwory po ośce, złożyć i zamontować. Auto będzie słabe. Nic na to nie poradzisz. Znów pytanie czy niewirujące łopatki nie będą przeszkadzały wylotowi spalin i prawidłowemu zasysaniu powietrza. Jak nie wypatroszysz, łopatki będą wirować i z...
Na zdjęciu (po powiększeniu - świetna jakość zdjęcia) widać wyraźnie przegrzany wałek w części gorącej. To sugeruje, że na turbinę idą mocno za gorące spaliny. Ewentualnie smarowanie turbiny jest nieprawidłowe - ale wtedy łopatki raczej by nie padły. Ale z ubogą mieszanką w Dieslu nie wiem o co chodzi. Może ktoś wyjaśni, jaka ma być ta dobra. Nie ma...
Wg mojej wiedzy to nie rozchodzi się o temperature turbosprężarki czy oleju którym jest chłodzona, tylko o brak smarowania (ciśnienia olej u po wyłączeniu silnika) Jeśli ktoś ma możliwośc niech zdejmie wąż z turba od stony ssącej powietrze wkręci auto na obroty np 3tys przez pół minuty, puści gaz i zagsi silnik po np 15-20sek (taki czas wystraczy np...
A ośka turbiny łożyskowana jest na 2 tulejach które zostają orginalne ,więc chyba powinna wytrzymać. Oj, szczerze wątpię że wytrzyma, w seryjnym rowiązaniu nie ma obciążeń promieniowych a tutaj będą i to ogromnie przy tych obrotach, weź pod uwagę że pas musi być odpowiednio napięty. ale to tak oczywiste jak konieczność dokupienia podkładki pod filtr...
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
schematy do tego motoru to trudna sprawa ; polecam książke od megana, tam jest opis 2.0 16v (prawie taki sam motor poza skokiem tłoka) ad1 ten "pizdryk" to czujnik położenia przepustnicy a nie podgrzewacz ad2 zobacz w książce j.w. ad3 turbo w f7p trudne ale jak najbardziej możliwe (będzie boleć kieszeń) - turbina np garett T25 - intercooler np od renault...
Zamontowanie turbiny nie stanowi dużego problemu .Należy wymontować kolektor wydechowy i odwrócić go o 180 stopni oczywiście bez kolanka wtedy wylot spalin masz z przodu i skierowany do góry. Turbina ma cztery otwory do mocowania a na kolektorze są dwa należy dokładnie wymierzyć i przewiercić w turbinie dwa otwory i bezpośrednio ją przykręcić do kolektora....
Mialem taki problem w golfie III 1.9tdi nie obylo sie bez wyjecia turbiny i jej rozkrecenia, smarowanie preta nic nie pomoglo.Po wyczyszczeniu i wypolerowaniu turbiny śmiga i juz 2 rok.
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Czy wymiana przewodu smarowania turbiny w Peugeot Partner 1,6HDi MK1 polift, , 90KM (9HX (DV6ATED4)) wymaga demontażu katalizatora aby dojść do śruby w bloku silnika czy może wystarczy odkręcenie turbiny ? Czy ktoś poratuje ściągawką z procedurą serwisową ? Z góry dziękuję :) Pozdrawiam Krzysztof
Panie i Panowie. CEED 1,6 CRDI. Padła fabryczna turbina (360 tyś). Nowa (regenerowana) została założona. Działa sprawnie ale wyje. Krótki rys: 1. Pierwsza turbina regenerowana, została założona i po zdiagnozowaniu wycia, została wymieniona na inną regenrowaną (i tak 4 razy). 2. Wymiana to : WYmiana wszystkich uszczelek od kolektora wydechowego aż do...
Witam, chciałbym dowiedzieć się paru rzeczy przed budową mojego silnika odrzutowego. Za cel wybrałem sobie zbudowanie silnika Turboodrzutowego lub Turbowentylatorowego. Dlatego mam parę pytań dotyczących budowy takiego silnika i odnośnie oceny moich pomysłów. W silniku zamierzam wykorzystać jako podajnik paliwa wtryskiwacze, jako niskoprężną sprężarkę...
:D wiem DOHC że mogę zniszczyć silnik , dlatego podchodzę do uturbiania baaaaaaaaaardzo poważnie i dlatego zaplanowałem prace na przyszły rok aby nie zrobić tego chaotycznie (co nagle to po diable). Myślę że z pomocą tęgich głów :D z elektrody , efekt końcowy będzie zadowalający :D Będę analizował dogłębnie wasze rady ( niestety mam jeszcze tyyyyyyyyyyyyyyle...
Jak nie umiesz to daj zarobić innym !!! A prawda jest taka że jak zrobisz to sam to Ci kasa zostanie na hamulce i zawias. Z drugiej strony co tu jest do kombinowania ??? Robie kolektor równoległosciowy, licze dwa parametry i zaczynam obróbke głowicy, prowadze smarowanie i odpływ smarowania, montuje intercooler, doprowadzam zimne powietrze i na sam koniec...
Kolego Manta z całym szacunkiem ,według instrukcji serwisowej tego modelu silnika, owszem wszystko się zgadza, ale podaje kolega parametry graniczne, których producent dopuszcza występowanie ,tak jak kolega napisał w tego typu instalacji, nie mniej jednak nie jest to stan nominalny , który może długoterminowo występować , uściślijmy wg intencji autora...
Witam kolegę! Moim skromnym zdaniem, jeśli nie masz pewności jaki był wcześniej zalany olej, lejąc 10w40 mogłeś zalać lepszy niż był (chodzi mi o parametry i jednocześnie jakość oleju) co mogło skutkować wypłukaniem nagarów i osadów jednocześnie wpływając na pracę turbiny. Poza tym ja mając diesla nigdy nie mam odwagi dawać gazioru na zimnym, wychodzę...
Witam Problem leży w rodzinnej t4. Zaczęło się od tego jak padło turbo, turbo zdemontowałem, poszedł kolektor od zwykłego D. Zaślepione smarowanie oraz spływ.. Samochód bez turbiny mimo to w miarę jeździł. Rozszczelniła się pompa wtryskowa, kupiłem używaną i od tamtej pory zaczął się cyrk. Nowa pompa reaguje na gaz dopiero w połowie zakresu dźwigni...
Witam Wszystkich! Czytając wypowiedzi forumowiczów postanowiłem w tej kwesti swoje dwa grosze dorzucić. Otóż ja mam R-19 1,9 TD i i mnie turbina załącza się (to się poprostu czuję po siedzeniu) przy 2300-2500 obr/min i więcej ! A co turbiny to ona pracuje cały czas tak jak kolega wcześniej napisał. A w moim przypadku żadne przewody paliwa do turbiny...
wszystkie te rady są cenne ale przy wymianie turbiny nie można nigdy zapomnieć o wymontowaniu interkulera wylaniu resztek oleju no i oczywiście przeczyszczeniu przewodów podłączonych do niego bez tego cała wymiana ma wątpliwy sens. Czyżby? A co napisałem: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. Cytuję: "......
Dzięki wielkie za odpowiedz ale chodzi mi o to że np wskaźnik temp silnika nie działa, kontrolki typu smarowanie i wiele innych wogule się nie świeca, auto ma muła że to szok rozumiem że sdi bez turbiny ale bez przesady, ekonomiczne tez aż tak bardzo nie jest ale poza tym ok odpala elegancko i wogule nie kopci tylko z tą elektryką mały bajzel... Wiele...
smarowanie turbiny passat smarowanie turbiny przewody kalamitki smarowanie
czujnik paliwo peugeot partner zafira wymiana kd503 2n3773
legrand niloe gniazdko lampki świąteczne
IRsend with PulseDistance Protocol: MQTT, Tasmota, IRremoteESP8266, 9-bit LSB, 0x721/0x622 Volvo L30Z 2000 – demontaż bębna hamulca postojowego, budowa hamulca nożnego