Sprawdź w eperze jak wygląda instalacja i będziesz wiedział czego brakuje. Pozdrawiam
- pierścienie - panewki - luzy na smarowaniu turbiny - uszkodzenia odmy Zapomniałeś dodać - uszczelniacze zaworowe. Zmieniłbym je w pierwszej kolejności.
Wie ktoś może gdzie podłączyć smarowanie turbiny w silniku mercedesa w124 200d chciałbym zostawić go w oryginale, ale 75km to trochę mało i wyciągnąć planuje z niego troszeczkę więcej wtryski od 2.7. Turbo od sprintera i tp, ale jak się wgryźć w olejenie, żeby podłączyć ta spreżarkę, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie??
Czy wymiana przewodu smarowania turbiny w Peugeot Partner 1,6HDi MK1 polift, , 90KM (9HX (DV6ATED4)) wymaga demontażu katalizatora aby dojść do śruby w bloku silnika czy może wystarczy odkręcenie turbiny ? Czy ktoś poratuje ściągawką z procedurą serwisową ? Z góry dziękuję :) Pozdrawiam Krzysztof
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Brawo.... A kolega nie pomyślał że przez tą odmę raz powietrze jest wypychane a raz zaciągane... Jak ci zasa syf do silnika to sobie zrobisz remont taniutko radze poszukać takiego wynalazku jak oil tank czy jakoś tak na allegro jest to taki zbiorniczek z filtrem żeby olej w nim się zbierał z odmy a potem się go spuszcza... Jak tak zrobisz to będzie...
witam. kolego nie do kazdego silnika mozna zalozyc turbine. po 2 turbina ma zasilenie i powrot oleju.
No teraz to bardzo prawdopodobne ze turbina puszcza olej. A jak wirnik turbiny? Siedzi sztywno czy ma luzy? Łopatki całe? Ja stosuję taki sposób na sprawdzenie szczelności turbiny. Stary osuszacz do klimtyzacji nadaje się do tego idealnie, napelniam olejem, podłączam jedna stronę do sprężarki, druga pod smarowanie turbiny a na wylot turbiny tzn spływ...
Bez względu na stan oleju powinien odpalić. Może być inna sytuacja, np. że powstał tak duży wyciek oleju na zewnętrznych przewodach olejowych (np. smarowanie turbiny), że napinacz łańcucha nie dostał oleju i przeskoczył łańcuch rozrządu. Dlatego nie pali. I sto innych przyczyn...
Niewprowadzaj goscia w bład Na smarowanie turbiny jest rurka i idą dwie podkładki miedziane, na spływ z turba idzie uszczelka . ;-) Dodano po 1 zielone Zielone to chyba do klimy ? ;-)
W szopie regenerowana? Kanał smarowania turbiny ok? Sitko może na wlocie jest zabite. Sprawdzone czy jest cisnienie i przepływ na tym przewodzie. 3 turbiny zajechać to .....
Już od dawna!!! Nie byłbym sobą, gdybym jeszcze nie podłubał. Zalecam wymianę odmy w OM642 na po zmianową. Taki przemilczany element, a bardzo ważny w ch*j. Nie będę się rozpisywał na co ma wpływ, ale powiem tylko tyle, że jak odma jest uszkodzona, to smarowania turbiny nie będzie. To podaję jako zagadkę, dlaczego? Pozdrawiam.
Jest 2 możliwości- źle zrobione turbo albo dołożenie obrotów silnikowi zaraz po odpaleniu. Zanim silnik zrobił ciśnienie oleju i smarowanie turbiny dostał max obr. Turbo chodziło na sucho. Ta druga sprawa jest bardziej prawdopodobna.
Sitko na przewodzie smarowania turbiny zmienione?
Jak chcesz wyjąć ten EGR to od razu zakup nową uszczelkę rury od smarowania turbiny, bo będziesz musiał ją odkręcać.
Zamontuj odpowiedni odwadniacz oraz przy nim urządzenie w którym do jego cylindra wlewa się olej oraz śrubą ustala się wielkość smarowania turbiny klucza.
Sprawdź rurkę od smarowania turbiny , jest tak dziwnie łączona zaciskana ale nie na sztywno , u mnie ciekło z tego łączenia w dodatku ścieżka oleju od strony silnika nie było z wierzchu widać.
Chłodnica oleju jest po to aby w początkowej fazie rozgrzewać olej idący na smarowanie turbiny a po nagrzaniu silnika obniżać ją. Można tak jeździć ale nie na dłuższą metę bo smarowanie turbiny będzie kiepskie i może szlag ją trafić.Radziłbym wymienić chłodnice jak najszybciej.
Turbina według wielu fachowców jest OK . Wtryskiwacze pół roku temu były kupione nowe i zaprogramowane . Co do poziomu oleju to miałem ostatnio jego wyciek przez rurke do smarowania turbiny którą też kupiłem własnie nową . A czy Przepływomierz ma jakieś znaczenie do tego że auto dymi ???
Witam koledzy mam pytanie odnośnie silnika 2.2 diesel znanych z forda transita i z dostawczych citroenów i peugeotów , chodzi mi konkretnie jaka powinna być wartość ciśnienia na przewodzie smarowania turbiny
Tak wężyk smarowania turbiny jest od spodu przykrecony na 2 szóstki, śrubki to lepiej z kanału.
Byłem z tym problemem w ASO powiedzieli, że to smarowanie turbiny "nie ma się czym martwić tak się dzieje na zimnym silniku przy pierwszym uruchomieniu, olej dojdzie gwizd ustępuje" :idea:
coś z turbinką, do 2tyś za mała siła spalin i jej nie ciągnie, smarowanie turbiny może za słabe
Układ smarowania turbiny puszcza olej do komory spalania. Norma u VW, wcale nie musiał być źle eksploatowany.
zawór EGR był wyciągany sprawdzany i pozostawiony odłączony, przy klapie nie było nic robione a chodzi o silnik 100km bez przepustnicy i dławika przy egr, jedyne co było robione to jak już pisałem, czy nieszczelność na rurce od smarowania turbiny zanim zostało to naprawione mogło się przyczynić do padnięcia turbiny. bo przed wizyta w warsztacie był...
Nie ma żadnych filtrów na smarowaniu turbiny, przewody smarowania do wymiany plus kontrola ciśnienia oleju jak wyżej napisano. Ciśnienie około 1 bar na wolnych po rozgrzaniu silnika.
Siema, T5 1.9 TDI, pierwsza turbina wymieniona przez kogoś z powodu niby jej niesprawności na ponoć regenerowaną, po 300 km urwało oś. Wymieniłem na używkę, po 3 miesiącach urwało oś. Ciśnienie oleju na wejściu turbiny ok. 1,2 bara, zresztą, po urwaniu wirnika wpompowuje olej do tłumika więc raczej smarowanie jest.
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
Tak jak w temacie. Padła mi turbina i nie chce aby padła nastepna... ...auto przez ten czas tez nie zuzywało oleju... Jak nie brał oleju to nie smarował turbiny, tak by powiedział mój mechanik. Sprawdź rurki doprowadzające olej do turbo.
Jeżeli chcesz miec turbo w wsk 125 musisz: 1.Chłodzenie cieczą zrobic 2.Zrobic smarowanie turbiny 3.Zamontowac intrcooler PS: Z czego ta turbina?
Okazało się z EGR dmucha :) przez nieszczelną uszczelkę. Ponoć można sprawdzić smarowanie turbiny poprzez podstawienie pojemnika na wylocie oleju od spodu i dla każdej turbiny na 60 sek dana ilość ml
Jeśli wymiana oleju w dieslu co 30 kkm to warto wymieniać przewód olejowy smarowania turbiny, lubi zatykać się szlamem. Znajomy tak wysłał "do aniołków" 3 turbiny co kilka tysięcy km przez przytkany przewód. Podobno ASO wymieniają przewody (procedura?), nieautoryzowani mechanicy rzadko (bo taniej).
Diesel od Toyoty - najlepszy to 1.4 D4D który w tej Corolli występował. W Citroenie każde HDI które byly w C4 są dobre. A wiadomo, podstawa to zależy dużo od tego jak był eksploatowany. Np. sitko w smarowaniu turbiny w 1.6 HDi
Coś kiepsko z tą lokalizacją wycieku. Ja tam widzę rurkę olejową od smarowania turbiny. Daruj sobie kleje bo będziesz go tylko potem zeskrobywać, albo za to dopłacisz do naprawy.
Podziękowanie dla seweryn7701. Ciągnik złożony ale mam jeszcze jedno pytanie bo montuję do niego turbinę i gdzie było by najlepiej zrobić powrót oleju smarowania turbiny, gdzie się wpiąć w filtr oleju. Która rurka?
Ciśnienie oleju na wolnych jest ok?Na smarowanie turbiny też idzie trochę oleju nie przewidziane na te pompę.Ważne by przy każdej wymianie oleju wymienić oring ten mały na końcu śruby,bo ciśnienie leci na łeb.
Niedrożne przewody zasilające turbo w olej, dość powszechny problem w tych motorach. Silnik był płukany myty wał po pierwszym szlifie. Turbina 4 miesiące.. Dostałem fakturę zakupu.. Sitko z przewodu doprowadzenia smarowania turbiny wyrzucone. Olej po 2 tys km wymieniony. Powrót oleju z turbo (przewód) wymieniony.
To jest ten cienki metalowy przewód który idzie od góry turbiny do bloku To jest rurka smarowania czy taka rurka która idzie od spodu turbiny z takimi charmonijkowymi gięciami?? To jest spływ
Turbina to nie wszystko, a gdzie smarowanie, chłodnica oleju, poza tym układ korbowo-tłokowy musi to wytrzymać
Umyj silnik w rejonie wycieku np zmywaczem do hamulców. Uruchom silnik zobacz skąd zaczyna cieknąć. Możesz zrobić zdjęcie i zamieścić na forum. Potencjalne źródła to pompa podciśnienia, smarowanie turbiny , powrót oleju z turbiny. Nieszczelny przewód powietrzny turbiny.
1.6 HDi i problem ze smarowaniem turbiny - trzeba wywalić sitko na przewodzie olejowym, - to jest główny powód zacierania się turbin w tym silniku. Ja mam 2.0 HDi to jak nigdy nie narzekałem na układ paliwowy, tak pojawiły się opiłki w paliwie - koszt naprawy - wyniósł mnie do 2 tys zł. A przebiegu sporego auto nie ma. Dobra benzyna tańsza w naprawie...
Mogło dojść do zapieczenia pierścieni na tym tłoku z którym miałeś problem, jeszcze możliwe jest że uszczelnienia na turbinie nie trzymają i dochodzi do zasysania oleju z smarowania turbiny z powietrzem do komory spalania.
Po takim zabiegu, włącznie z nawiercaniem bloku, aby dorobić smarowanie turbiny, silnik od Vito 2,3D wytrzymał 15.000 km. Warto? Moim zdaniem całkowicie bez sensu. Kup cały silnik, ceny znacznie spadły.
Jeśli wirnik trze o obudowę to turbo tylko i wyłącznie do wymiany. W grę nie wchodzi żadna regeneracja. Ale zanim założysz nowe turbo to pasowałoby ustalić dlaczego stare turbo wyzionęło ducha tj. sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić smarowanie turbiny olejem, sprawdzić odpływ oleju do miski itp, itd.
Wskaźnik na desce o ile taki jest, może źle pokazywać ciśnienie. Przyrząd wpięty np w smarowanie turbiny powinien na rozgrzanym silniku, po trasie, wskazywać około 1,5 bara na biegu jałowym. Przy 2tyś obr - 2 bary, przy 3 tyś - 3 bary :)
Problem jak w temacie. Cały intercooler upaćkany w oleju, przez nockę kapnie trochę na podłogę w garażu(zdjęta osłona na dole). Dodam ze jakiś czas temu pękł mi przewód gumowy z tylu silnika, fi4 był on chyba od smarowania turbiny( nie wiem na 100%). Czy to znak początków końca turbawki? Smarkacz! cala kostka zafajdana ;D
Wczoraj poświęciłem sie i postanowiłem sam wymienić turbine jeszcze raz. ... Dodam jeszcze, że w czasie kiedy on sie wkreca na obroty i chwile tak chodzi pojawia sie pod samochodem plama oleju. Olej wycieka z okolic koleltora. Rurki olejowe do smarowania turbiny prawidłowo zamontowałeś?
Uszczelka pękła na pół przy 3 cylindrze (kolektor wydechowy). Dużo pracy bo to trzeba było sciągnąć dolot do turbo kolektor ssący, odkręcic wydech, smarowanie turbiny i cały osprzęt by sie dostać do kolektora wydechowego. 4-5h pracy, ale skutecznej i to cieszy najbardziej :) Pozdrawiam :) DO ZAMKNIĘCIA!
Sterownik,instalacja silnika,zawory sterujące ciśnieniem doładowania,dodatkowe węże odpowietrzające,intercoller(chyba) węze ciśnieniowe turbiny,układ smarowania turbiny i odpływu oleju itd. Ale co tam dla 25 dodatkowych koni na pewno warto i bedzie taniej niż kupno auta z turbiną.ach polska...
Kolego to całkiem mozliwe....Ja w passacie miałem tak że jak rozebrałem turbine to okazało sie że kierowniczki wytarły w tym osadzeniu leciutkie wgłebienia i nie mogły przesunąć sie dalej co powodowało nagłym spadkiem mocy i tylko ponowne uruchomienie pomagało.rozebrać i złożyć turbine to tylko koszt twojego czasu a bedziesz pewny jak zobaczysz.Ja tylko...
No i nadal nie wiem co ma gaz do smarowania turbiny. Piszesz pierdoły które gdzieś tam zasłyszałeś bo o gazie nie masz kompletnie żadnego pojęcia. Owszem uturbione silniki są bardziej wymagające bo reduktor ma trudniej utrzymywać właściwe ciśnienie i szerszy jest zakres czasów wtrysku ale to tylko kwestia jakości instalacji.
robiłem logi turba wartości zadane i rzeczywiste są zbliżone,wężyki od podciśnienie wymieniałem wszystkie, zawór n75 podmieniałem z trzech różnych audic które dobrze latały,geometrja na sztandze po odpięciu gruszki chodzi dziwnie leciutko może coś w środku spadło, ale i tak turbo trzeba robić gdyż pojawia się olej w dolocie pewno od smarowania turbiny...
Problem z odpalaniem banalny - padnięte wszystkie świece. Czyli nie jest tak źle z silnikiem skoro w sumie odpalił przy -2 bez podgrzewania. ... przy tym przebiegu to raczej normalne że jest olej w przewodach powietrza. ... Czyli jak rozumiem z czasem następuje rozszczelnienie smarowania turbiny i jak kapie to pozostaje tylko regeneracja/wymiana?
Sprawdzona turbina czyli jak? Mechanik ściągał wąż od turbiny? Sprawdzał luz? Czy otworzył maskę i powiedział ze Ok? Na moje oko, to turbina skończyła swoje życie. Objawy podobne do uszkodzonego uszczelniacza na stronie gorącej. Olej się sączy ze smarowania turbiny do układu wydechowego. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć wydech za turbina. Jeśli mechanik...
Zaślepić smarowanie turbiny, Zaślepić odpływ oleju. Samą turbinę można wyjąć, rozebrać wypatroszyć, zaślepiając otwory po ośce, złożyć i zamontować. Auto będzie słabe. Nic na to nie poradzisz. Znów pytanie czy niewirujące łopatki nie będą przeszkadzały wylotowi spalin i prawidłowemu zasysaniu powietrza. Jak nie wypatroszysz, łopatki będą wirować i z...
Z tego co zrozumiałem to po założeniu zregenerowanej turbiny wszystko już jest ok... Auto wyszło na obroty, bo do dolotu lał się olej z układu smarowania turbiny/silnika, może poszło go tyle, że nazbierało się go w cylindrze na tyle że zablokował silnik - ale wtedy by w ogóle nie kręcił i po założeniu naprawionej turbiny też by nie zapalił. W/g mnie...
No to ciekawe w jaki sposób ma się filtr powietrza zabrudzić olejem z turbiny. Robić nie robić?? To zależy ile tego oleju pompuje w układ dolotowy bo któregoś razu kluczyk w stacyjce może ci nie pomóc w wygaszeniu silnika jak zaciągnie olej z interculera. Kolego, w przypadku o którym piszesz że nie da się silnika zgasić kluczykiem (rozbieganie silnika),...
prostsze i tańsze rozwiązanie to kompresor, przy doładowaniu 0,5 b. a smarowanie do turbiny możesz zrobić kupując podstawke pod filtr oleju z wyjściami (w cenach się nie orientuje)
auto sporadycznie kopci na czarno po przygazowaniu i przyspieszeniu pusci czarna chmure sadzy ,nie dymi na wolnych obrotach zero bledow pod komputerem, rowna praca silnika,odpala bez problemow na zimnym i cieplym silniku ,nie bierze oleju, turbina nie ma luzu i nie chalasuje ale jest maly wyciek oleju z przewodu smarowania turbiny, doslownie po wytarciu...
Przyczyny mogą być dwie pierwsza czy zostały wymienione oringi na pompowtryskach lub druga pompa tandemowa tj. pompa vacu i pompa paliwa w jednym to jest jedna z najczęstszych przyczyn przedostawania się paliwa do oleju w silnikach tdi na pompowtrysku. Na allegro są dostępne zestawy naprawcze tej pompy. tak wygląda pompa : http://moto.allegro.pl/vw-t5-2-5-tdi-174...
A więc jestem już w temacie mądrzejszy. Otóż silniki pasują zamiennie (blok z głowicą zamknięte), różnica jest w osprzęcie, przystawkach do dzwonu skrzyni biegów, kołach zamachowym i pasowym wału i pompy wody, kolektorze wydechowym i średnicy otworu w wale korbowym na wałek sprzęgłowy. W moim przypadku przekładam silnik z Ducato do Mastera i trzeba...
Szczerze polecam ten silnik wszystkim, którym zależy na bezawaryjnej oszczędnej jeździe. Oczywiście, osiągi ma słabe, ale jak ktoś ich szuka niech kupi sobie benzynę. Bez turbiny nie należy się martwić o jej smarowanie itp, nie trzeba czekać kilku minut żeby auto się rozgrzało czy ostygło, więc jest idealnym pojazdem w miasto. Nie trzeba przestrzegać...
nie da rady, td ma inna głowice, wielkość zaworów, i kanałów ssących, inne kolektory i poza tym co najważniejsze nie masz bloku przystosowanego do kanału olejowego smarowania turbiny, daj sobie na luz przeróbki i jeśli tak bardzo chcesz to przedzwoń na serwis i spytaj sie czy jak kupisz silnik 2.3 td to czy będzie ci pasował ze skrzynia a to raczej...
Witam Czy sprawdzałeś EGR ? Czyli to na co pokazują błędy. Pisze "P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ" P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ" Możliwe jest że zacina Ci się EGR i dusi silnik spalinami. Można spróbować przeczyścić, może na jakiś czas będzie lepiej. Pamiętaj też że w silniku który masz jest...
Udało się ją wymontować teraz kolejne pytanie w brd mam 2 intercoolery z lewej i prawej zalane oba olejem :( 1.Wypadałoby je przeczyścić macie jakiś sposób? jak tak to jaki i jak je zdemontować :( 2.Drugie pytanie olej i filtry do wymiany silnik płukać płukanką czy nie ? Jak tak to bez turbiny bo płukać z nową bez sensu tylko problem z zaślepieniem...
Witam!!Posiadam Golfa 3 silnik 1.9 tdi 90KM,pompa sterowana mechanicznie nie ma tam zadnego komputera.Problem polega na tym ze zaraz po odpaleniu ,obroty wskakuja na 4000.i wicej jak by silnik miał pełen gaz wcisniety,przy tym kopci bardzo mocno na siwo,odłączyłem rure od zasilania turbo,bo była sugestia ze spala olej ze smarowania turbiny,odłaczyłem...
Te dwa dodatkowe, to smarowanie czyli musisz wejście jedno podpiąć pod magistralnie olejową a drugi wyjście oleju podłączona do skrzyni korbowodowej. Podłączenie tak jak turbiny.
A ośka turbiny łożyskowana jest na 2 tulejach które zostają orginalne ,więc chyba powinna wytrzymać. Oj, szczerze wątpię że wytrzyma, w seryjnym rowiązaniu nie ma obciążeń promieniowych a tutaj będą i to ogromnie przy tych obrotach, weź pod uwagę że pas musi być odpowiednio napięty. ale to tak oczywiste jak konieczność dokupienia podkładki pod filtr...
oj koleg z tego co tu piszesz to padła turbina nie wiadomo tylko co się stało z silnikiem . jeśli piszesz ze z tyłu samochodu pojawił się kłąb niebieskiego dymu to znaczy ze olej poszedł na tłoki i dostał silnik smozaplonu i dlateg nie chciał zgasnąć . ile ma ciśnienia na tłokach ? Dodano po 8 turbine odłącz i spr . tylko nie odłaczaj przewodów od smarowania...
GofNet, przyszlo mi to do glowy bo pisales o zlym smarowaniu turbiny: a jak juz mowilem to paliwo nie ma kontaktu z turbina:D Otóż turbina na tak gęstym oleju będzie źle smarowana i się zatrze a nikt tego nie lubi Ale juz wyjasniles, ze miales na mysli wtryski. I masz racje, zbyt gesty (czysty OR przy niskiej temp.) moze zatrzec wtryskiwacze/pompe wtryskowa/whateva'....
Witam, problem z autem -Peugeot 307 1,4hdi polega na tym, iż na wolnych obrotach zapala się kontrolka ciśnienia oleju. (olej 10W40 Castrol magnatec, filtr purflux) Po podpięciu manualnego czujnika ciśnienia (zegarowego) w miejsce smarowania turbiny zegar na wolnych pokazuje 0,5-0,6 bar (temp silnika ok 70stopni) przy obrotach 2-3 tys ok 1,4 bara PYTANIE:...
Informacje powyższe są już "przestarzałe", mimo tego opiszę swoje doświadczenie z olejami silnikowymi. Miałem "Passata" tdi (silnik 1Z) 90 KM, zakupionego we Francji, zalanego olejem nieznanej mi marki. Będąc w trasie miałem awarię układu smarowania turbiny - pękła rurka przy turbinie, w wyniku czego "wyrzuciło"olej na jezdnię. Z uwagi na brak innych...
Witaj To jest standardowa usterka silnika 1,5dci. padają pompy oleju. następstwem tego jest wykończenie panewek i turbiny. Pozdr
Witam. Posiadam samochód marki Peugeot 806 z silnikiem 2.0 TURBO, padła turbina i chciałbym z niej zrezygnować, po prostu ją usunąć. I teraz mam pytanie do fachowców z czym to się będzie wiązać? Czy wystarczy tylko zaślepić przewody olejowe do smarowania turbiny, czy może będzie trzeba zmienić jeszcze coś typu zapłon, program w komputerze(na tym nie...
Zdejmij wąż za turbiną do kolektora ssącego i zobacz czy ta turbina po remoncie nie pcha tam oleju, który przedostaje się ze smarowania turbiny. Druga z możliwości to nowe pierścienie na stare tuleje co daje marny efekt a co gorsze to też jest możliwe że są obrócone pierścienie i efekt będzie dokładnie odwrotny do zamierzonego. Może też być pęknięta...
Jak ma smarowanie, a skoro wali olejem to ma, to turbo źle zregenerowane, poprzednią uszkodziło ciągłe dopalanie najpewniej.
Sprecyzuj dokladnie w jakim miejscu ci cieknie. Jesli przy tej poprzeczce usztywniajacej obie rurki to migomat zalatwi sprawe. Jesli zas laczenie gwintowane to sa specjalne kleje do takich polaczen, z tego co pamietam stosowane rowniez przy cybantach klimatyzacji. Jeden jest czerwony-sztywny, drugi niebieski elastyczny. Mozesz jeszcze rozwiazac temat...
Czy podczas składania turbiny smarowałeś olejem ułożyskowanie wirnika. Jest to niezbędne, gdyż wirnik po uruchomieniu silnika przez pewien czas pracowałby na "sucho" (z dużymi obrotami), a to groziłoby zatarciem turbiny.
Witam posiadam Mana 10163 mam taki problem że zepsuła się w nim turbina jak się okazało nie ma smarowania ciśnienie oleju wynosi 6 Mpa popuszczając przewód smarowania spręzarki jest ciśnienie oleju na zegarze na filtrze tez jest prawidłowe ciśnienie odkręcając przewód olejowy od sprężarki olej nie płynie wogóle. I dlatego nasuwa się pytanie co zablokowało...
i tak mało informacji o silniku.... Ciężko powiedzieć jak nie widać ale lej mineralny i trochę częściej wymieniaj przez kilka pierwszych wymian co 5 albo 7tys oczywiście razem z filtrem oleju bo różnie to nieraz bywa;) mam nadzieje ze nie masz turbiny bo jeśli tak to nagar może spowodować nie wystarczające smarowanie jej...
schematy do tego motoru to trudna sprawa ; polecam książke od megana, tam jest opis 2.0 16v (prawie taki sam motor poza skokiem tłoka) ad1 ten "pizdryk" to czujnik położenia przepustnicy a nie podgrzewacz ad2 zobacz w książce j.w. ad3 turbo w f7p trudne ale jak najbardziej możliwe (będzie boleć kieszeń) - turbina np garett T25 - intercooler np od renault...
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
Witam padło mi turbo rav4 2.2 d4d 136 km 2008 r podczas wyprzedzania nagle zaczęło przeraźliwie gwizdac (wcześniej zero objawów) po wymontowaniu okazało się że wirnik ociera o muszle i tu moje pytanie co teraz? Wiadomo turbo do regeneracji ale zastanawia mnie czy zmielone fragmenty wirnika nie dostały się na tłoki proszę bardzo o podpowiedzi Tak sprawdź...
witam,nigdy nie jest za duzo nauki, ale bidon ujal to najlepiej, ja bym dodal ,ze samochod zawsze trzeba traktowac z 'czuciem', a on bedzie o tym pamietal.jezeli chodzi o auta nowe /jezdzace na syntetyku/ to mniejszy klopot gdyz olej ma lepsze wlasnosci smarne szczegolnie w niskich temp. /mam na mysli smarowanie turbiny/, zasada jest taka;/jak juz to...
to jest focus z sinkikiem 1,6 diesel 110kM ,ten sam silnik co w peugot 407 słyszałem o nim duzo pozytywnych słow a tu prosze taki numer Witam No cóż kolego nie wiem , gdzie czytałeś tyle dobrego o tym silniku bo ja niestety z praktyki mam zupełnie inne zdanie . Silnik oprócz Forda i Peugeota montowany jeszcze w Volvo . Wady produkcyjne dotyczące pomp...
Turbinka zostala nadana do Stalowej Woli do Pawlik Bosch Service. Dotarla bardzo szybko i otrzymalem tel z niezbyt mila wiadomoscia, a mianowicie, uszkodzenia byly na tyle duze, ze Moja turbina nie nadawala sie do regenracji, poniewaz uszkodzenia byly spowodowane prawdopodbnie chwilowym brakiem smarowania i we wnetrzu trubiny znajdowaly sie opilki co...
https://obrazki.elektroda.pl/6872852600_... Tańsza opcja :) do sprawdzenia turbiny.
Witam. Od niedawna jestem właścicielem Seata Leona i ostatnio zauważyłem że na intercoolerze od turbiny jest olej (tak więc musi być nieszczelność). A czy turbina jest smarowana tym samym olejem co silnik czy też ma swoje smarowanie?
Witam Mam pare pytan w zwiazku z uturbieniem tego silnika (narazie zbieram informacje) 1.pytanie- czytalem cos na forum o odprezaniu silnika poprzez zastosowanie innej uszczelki pod glowice , czy moze ktos rozszerzyc ten temat (gdzie kupic, jaka zastosowac itd.) 2.Podobno turbina musibyc chlodzona ciecza? - rozbieralem z kumplem silnik od toyoty supry...
Mialem taki problem w golfie III 1.9tdi nie obylo sie bez wyjecia turbiny i jej rozkrecenia, smarowanie preta nic nie pomoglo.Po wyczyszczeniu i wypolerowaniu turbiny śmiga i juz 2 rok.
zdury chodzi tylko o nie gaszenie auta po tzw . przegazówce Chodzi o to że jak przejechałeś 30km BEZ PSJ to trzeba chcilę odczekać żeby schłodzić turbinę. Znam gości co tak robią i na turbinie zrobili ponad 500kkm i znam gościa co zajezdził w rok ślimaka bo dawał w piz.... i bach przyeżdż na podwórko gasi silnik i idzie na obiadek. Po trzecie zbawienne...
Jestem zadowolony z rozkodowania nr. VIN mojego auta, za co bardzo dziękuje.. Dane te przydadzą mi się w dalszej eksploatacji auta, w szczególności o grzaniu lusterek, co spróbuję wykorzystać do wyk. układu informującego o rozpoczęciu i zakończeniu wypalania się filtra FAP.(dioda). W sumie jestem zadowolony z Peugeota 308 SW, hdi, 110 KM, silnik jest...
Zamontowanie turbiny nie stanowi dużego problemu .Należy wymontować kolektor wydechowy i odwrócić go o 180 stopni oczywiście bez kolanka wtedy wylot spalin masz z przodu i skierowany do góry. Turbina ma cztery otwory do mocowania a na kolektorze są dwa należy dokładnie wymierzyć i przewiercić w turbinie dwa otwory i bezpośrednio ją przykręcić do kolektora....
Kolego z tego co mi wiadomo to do turbo nie podłącza sie żadnych weży z wodą tylko z olejem. Turbina jest zasilana spalinami a chłodzona i smarowana olejem. Sa jeszcze turbiny zasilane z walu ale do nich sie tez nie podlacza weży z wodą
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
Witam problem w część rozwiązany mechanik stwierdził zapieczone łopatki turbiny. Macie sposób na przez smarowanie tych łopatek??? Dodano po 3 Jaki masz silnik AJM czy ATJ ? AJM
Zatarta turbina, brak smarowania turbo itp...
Nie ma sęsu tak kombinować lepiej go sprzedaj i kup inny z orginalną turbiną te ciągniki nie są drogie Dodano po 7 Turbina to inne tłoki,inne korbowody,trochę inne smarowanie,jak założysz do tego silnika turbo to długo nie pochodzi ze względu na większe obciążenia /wieksza moc/
ten kabel od elektrozaworka to była pierwotna przyczyna z którą kupiłem mojego busa za 600zł+ dorzuciłem Astrę bez gazu, mi zapalał z urwanym tym kabelkiem ale nie wkręcał się powyżej 1500 obrotów i tak przyjechałem 20km do domu ;) kabelek znalazłem potem, izolacja była ok ale żyła się utryndoliła przy oczku elektrozaworka pompy, też świecił STOP i...
smarowanie turbiny przewody smarowanie turbiny passat smarowanie podnośnika
funkcja pierwiastek automatyczna skrzynia biegów naprawa dźwięk jednej słuchawce lenovo
grzałki piekarnika upływnośc siemens przerywanie wydawania
Jak odkręcić głowicę w Scania R450? Schemat instalacji elektrycznej Scania Irizar 2002