Przewodów nie ma wgl. jest taki krótki tylko od filtra do kolektora. Będzie nowa turbina i przewody też, chodzi mi tylko gdzie to smarowianie było podłączone. Raczej pompy by chyba nie zmieniał. A jak wgl. zobaczyć czy jest zmieniona pompa ??
Witam Wszystkich! Czytając wypowiedzi forumowiczów postanowiłem w tej kwesti swoje dwa grosze dorzucić. Otóż ja mam R-19 1,9 TD i i mnie turbina załącza się (to się poprostu czuję po siedzeniu) przy 2300-2500 obr/min i więcej ! A co turbiny to ona pracuje cały czas tak jak kolega wcześniej napisał. A w moim przypadku żadne przewody paliwa do turbiny...
wszystkie te rady są cenne ale przy wymianie turbiny nie można nigdy zapomnieć o wymontowaniu interkulera wylaniu resztek oleju no i oczywiście przeczyszczeniu przewodów podłączonych do niego bez tego cała wymiana ma wątpliwy sens. Czyżby? A co napisałem: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. Cytuję: "......
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Czy wymiana przewodu smarowania turbiny w Peugeot Partner 1,6HDi MK1 polift, , 90KM (9HX (DV6ATED4)) wymaga demontażu katalizatora aby dojść do śruby w bloku silnika czy może wystarczy odkręcenie turbiny ? Czy ktoś poratuje ściągawką z procedurą serwisową ? Z góry dziękuję :) Pozdrawiam Krzysztof
Nie ma żadnych filtrów na smarowaniu turbiny, przewody smarowania do wymiany plus kontrola ciśnienia oleju jak wyżej napisano. Ciśnienie około 1 bar na wolnych po rozgrzaniu silnika.
Samochód straci dużo na dynamice, będzie słabszy od klasycznego 1.8D, za to może zużywać więcej paliwa. Prawdopodobnie masz pompę Lucas, one się różnią w wersji D i TD, inaczej też dawkują paliwo i to wymaga korekty. Samo wycięcie turbiny nie jest dużym problemem, natomiast jeżeli chcesz, żeby samochód jeździł na poziomie fabrycznie wolnossącego, to...
To jest ten cienki metalowy przewód który idzie od góry turbiny do bloku To jest rurka smarowania czy taka rurka która idzie od spodu turbiny z takimi charmonijkowymi gięciami?? To jest spływ
Tam nie ma żadnego oringa. Wyciek masz z zasilania czy ze spływu oleju z turbiny? Niewprowadzaj goscia w bład.Tak jest tam oring na jednym i drugim koncu rurki ktora zasila olejem turbine. Zdecydowanie bo niedawno robilem turbine klientowi w takim samochodzie. Nawet zabojad 2005 rok ma od strony silnika tez oringa bo przerabialem temat jak sie tam...
Sitko na przewodzie smarowania turbiny zmienione?
Proszę o pomoc, nie mogę znaleźć w sprzedaży przewodu olejowego turbiny Case 1394 Hydro.
Bez względu na stan oleju powinien odpalić. Może być inna sytuacja, np. że powstał tak duży wyciek oleju na zewnętrznych przewodach olejowych (np. smarowanie turbiny), że napinacz łańcucha nie dostał oleju i przeskoczył łańcuch rozrządu. Dlatego nie pali. I sto innych przyczyn...
Niedrożne przewody zasilające turbo w olej, dość powszechny problem w tych motorach. Silnik był płukany myty wał po pierwszym szlifie. Turbina 4 miesiące.. Dostałem fakturę zakupu.. Sitko z przewodu doprowadzenia smarowania turbiny wyrzucone. Olej po 2 tys km wymieniony. Powrót oleju z turbo (przewód) wymieniony.
W przewodzie smarującym turbinę jest sitko, które się zapycha trzeba je wywalić .
Witam koledzy mam pytanie odnośnie silnika 2.2 diesel znanych z forda transita i z dostawczych citroenów i peugeotów , chodzi mi konkretnie jaka powinna być wartość ciśnienia na przewodzie smarowania turbiny
W n20 były problemy z uszczelnieniem turbosprężarki i z przewodem smarującym. Podczas postoju olej zbierał się w turbinie i po odpaleniu szedł do silnika. Objawy identyczne. Proponowałbym sprawdzić czy dolot nie jest zaolejony i ewentalnie zmienić olej spowrotem na castrol. Ile auto ma przebiegu? Do sprawdzenia czy spływ turbo ma zaworek zwrotny czy...
Jeśli wymiana oleju w dieslu co 30 kkm to warto wymieniać przewód olejowy smarowania turbiny, lubi zatykać się szlamem. Znajomy tak wysłał "do aniołków" 3 turbiny co kilka tysięcy km przez przytkany przewód. Podobno ASO wymieniają przewody (procedura?), nieautoryzowani mechanicy rzadko (bo taniej).
W szopie regenerowana? Kanał smarowania turbiny ok? Sitko może na wlocie jest zabite. Sprawdzone czy jest cisnienie i przepływ na tym przewodzie. 3 turbiny zajechać to .....
Olej w dolocie w vw to normalka ale jak wycieka to już nieszczelnośc no i zależy ile tego oleju. Intercooler jest najniżej i tam sie zbiera ale jak pękł ci przewód smarowania turbo i jechałeś to nie ciekawie . Pewno turbina dostała za swoje
Przewód smarujący turbo jest zabity osadem z oleju.
auto sporadycznie kopci na czarno po przygazowaniu i przyspieszeniu pusci czarna chmure sadzy ,nie dymi na wolnych obrotach zero bledow pod komputerem, rowna praca silnika,odpala bez problemow na zimnym i cieplym silniku ,nie bierze oleju, turbina nie ma luzu i nie chalasuje ale jest maly wyciek oleju z przewodu smarowania turbiny, doslownie po wytarciu...
Umyj silnik w rejonie wycieku np zmywaczem do hamulców. Uruchom silnik zobacz skąd zaczyna cieknąć. Możesz zrobić zdjęcie i zamieścić na forum. Potencjalne źródła to pompa podciśnienia, smarowanie turbiny , powrót oleju z turbiny. Nieszczelny przewód powietrzny turbiny.
A może tak profilaktycznie montować kraniki na przewodzie zasilającym turbinę w olej do smarowania ?. Po otwarciu maski - jeden ruch-obrót kranika i silnik powinien zatrzymać się.
1.6 HDi i problem ze smarowaniem turbiny - trzeba wywalić sitko na przewodzie olejowym, - to jest główny powód zacierania się turbin w tym silniku. Ja mam 2.0 HDi to jak nigdy nie narzekałem na układ paliwowy, tak pojawiły się opiłki w paliwie - koszt naprawy - wyniósł mnie do 2 tys zł. A przebiegu sporego auto nie ma. Dobra benzyna tańsza w naprawie...
"sprawdziłem ciśnienie oleju jest wysokie ale w granicach normy . Oprócz ciśnienia ma jeszcze być odpowiednia wydajność i drożność łącznie z rurą powrotu. Jeśli zmierzył ciśnienie na zimnym silniku,to nic mu to nie da. Silnik należy rozgrzać dobrze ,zmierzyć ciśnienie na przewodzie smarowania,a potem sprawdzić jeszcze wydajność . Jeśli ten przewód...
Pewnie masz zatkany przewód olejowy do turbiny i nie ma smarowania, w niektórych były filterki oleju może on jest zawalony.
proponuje jeszcze sprawdzić drożność przewodu powrotu oleju ,jeśli byłby zapchany to w turbinie narasta ciśnienie i wtedy będzie wysadzać nawet przez uszczelniacz pierścieniowy bo gdzieś pójść musi-turbina jest smarowana przez swobodny przepływ oleju
oj koleg z tego co tu piszesz to padła turbina nie wiadomo tylko co się stało z silnikiem . jeśli piszesz ze z tyłu samochodu pojawił się kłąb niebieskiego dymu to znaczy ze olej poszedł na tłoki i dostał silnik smozaplonu i dlateg nie chciał zgasnąć . ile ma ciśnienia na tłokach ? Dodano po 8 turbine odłącz i spr . tylko nie odłaczaj przewodów od smarowania...
Przy za niskim ciśnieniu oleju w silniku - od razu mamy kontrolkę albo komunikat. Miałem kiedyś taki komunikat przy niewłaściwym zamontowaniu filtra oleju. Serwisant na siłę wkręcił i urwał się bolec ustalający od filtra - o mało co nie wpadło do środka... Jeśli podejrzenie jest na za niskie cienienie oleju w turbo to trzeba udrożnić przewód do jej...
Witam. Posiadam samochód marki Peugeot 806 z silnikiem 2.0 TURBO, padła turbina i chciałbym z niej zrezygnować, po prostu ją usunąć. I teraz mam pytanie do fachowców z czym to się będzie wiązać? Czy wystarczy tylko zaślepić przewody olejowe do smarowania turbiny, czy może będzie trzeba zmienić jeszcze coś typu zapłon, program w komputerze(na tym nie...
o tym pomyślałem obligatoryjnie. Naczytałem się czym pachnie za dużo przedmuchów pod deklem. Wg informacji poprzedniego właściciela wymieniono 2 tyg. temu rurkę od smarowania turbiny. Dodane 12.08. Dzisiaj była wymiana oleju. Przy okazji na słuch ustaliliśmy że najprawdopodobniej terkocze jedna z klap (przepustnic) które wybierają powietrze chłodzone/...
Problem z odpalaniem banalny - padnięte wszystkie świece. Czyli nie jest tak źle z silnikiem skoro w sumie odpalił przy -2 bez podgrzewania. ... przy tym przebiegu to raczej normalne że jest olej w przewodach powietrza. ... Czyli jak rozumiem z czasem następuje rozszczelnienie smarowania turbiny i jak kapie to pozostaje tylko regeneracja/wymiana?
po zamontowaniu nowego turba czy po regeneracji trzeba sprawdzic przewody cisnieniowy oleju do t i odplywowy oleju do miski ,moze byc problem w przewodach i nie ma smarowania co jest wynikiem ponownego zniszczenia turbiny Dodano po 2 a jak czerwone to sprawdz katalizator czy nie jest zatkany
Turbina wyciągnięta. Dzisiaj jadę na ustawienie. Niestety ukręciła się rurka od smarowania. Ma ktoś jakiś patent jak ją wyciągnąć? Jest mega ciasno Rurkę odkręca się odpowiednio doszlifowanym kluczem nr 17, wkładasz na górę turbo, i drugim kluczem odkręcasz przewód i unikasz takich sytuacji.
Często turbo sypie się bo zatyka się przewód dostarczający olej do jej smarowania czy to było czyszczone/zmieniane? Jeżeli nie to mocno sugerował bym rozegranie turbiny i sprawdzenie czy się uszczelniacze nie posypały. Naj gorszy scenariusz to pierscienie
Hebel aku nie jest uszkodzony, zielony?....... sprawdziłeś po miesiącu? turbo - sprawdz czy nad visco nie jest uszkodzony zawór VGT przewód powietrza idzie od filtra(tego który wymieniłeś) do zaworu, czy nie ucieka powietrze? smarujesz turbinę? ,możesz rozebrać i nasmarować ośkę w środku. sprawdzałeś turbo do ilu kręci? sztanga pracuje bez problemu?...
Witam posiadam monde mk3 2.0 tdci 2004 r 115 km.Problem mój jest taki że po uruchomieniu auta rano ,przy temp -20 czy +20 auto odpala z dotyku lecz po około 5 sekundach autem zaczyna lekko szarpać tak jakby, jedna świeca przerywała w silniku benzynowym. Po kilku sekundach lub po przejechaniu 2 -5 km jak auto złapie trochę temperatury wszystko wraca...
Wyciek jest z wlotu powietrza nie z przewodu doloty smarowania ani odpływu. stare turbo miało przebieg 170tys minimalny luz na wirniku,auto nie straciło mocy. założyłem turbo od rocznego peugota
Między turbo a katem 3 śruby Katalizator ma dwa wsporniki po odkręceniu ich można go odsunąć od turbo Spływ oleju 2 śruby m6 Smarowanie turbo 1 rurka można odkręcić na rogu głowicy Turbina do kolektora wydechowego na 3 śrubach Poza tym rura do filtra powietrza do wyjęcia i przewód do intercolera do odsunięcia ale to już na opaskach na śrubokręt Wężyki...
6 Bar na zimnym czy na ciepłym i czy jest to ciśnienie oleju graniczne? Jak dla mnie słabo wykonana regeneracja. Jeżeli przewody smarowania z króćcami są oryginalne to cisnienie oleju nie bedzie miało az takiego wpływu z uwagi na zastosowanie restryktora na smarowaniu. Dla przykładu podam A4 1.9 TDI AWX. Cisnienie oleju na gorącym przy 2500 rpm wynosi...
Manometr na koniec przewodu olejowego, masz tam pewnie złącze typu banjo. Banka pod wyjście oleju. Mowa o przewodzie co idzie do turba? Manometr każdego rodzaju czy jest jakiś specjalny. Rozumiem jak wypnę smarowanie turbo to turbo przed takimi testami znowu musi zostać zdemontowane czy wystarczy kręcić silnikiem bez odpalania żeby sprawdzić?
Witam. Wziąłem się wczoraj za czyszczenie odmy w moim 2.5TDI. Zbieg ten planowałem już od dawna, gdyż wiele się nasłuchałem na temat tej odmy. Kiedy już wszystko poskładałem, wsiadłem do auta, żeby je odpalić, a tu nic..... Rozrusznik kręci normalnie, ale silnik w ogóle nie łapie, coś jak by nie dostawał paliwa, lub blokował go komputer. Kiedy przekręcam...
nic mi nie ciśnie uszczelkami a separator jest w porządku :-) posłuchaj w przewodzie odgazowania komory korbowej i dalej do turbiny jest olej i to jest normalne lecz nie schodzi on niżej w stronę filtra a to oznacza że silnik nie ma odmy. Odma to objaw a nie system. Objawia się to cofaniem powietrza zasysanego w stronę filtra powietrza taki nagły wsteczny...
Pozwoliłeś sobie zakładać turbinę przez klienta dostarczoną? Kwok? Takich rzeczy się nie robi. Teraz Ci będą wciskać, że nie zalałeś olejem, że glut jakiś silikonem zrobiłeś, a bla bla bla. Na koniec wyjdzie, że nie było dobrego smarowania. Tak się nie robi po prostu.
zobacz czy na uszkodzonej turbinie jest nakretka na wirniku od strony ssacej bo lubia sie odkrecac ,wpada do przewodow doladowania nie wszyscy zwracaja uwage na to zakladasz nowa i po czasie awaria ponownie Dodano po 1 przewod cisnieniowy smarowania wymontuj i sprawdz droznosc ,przedmuchaj upewnij sie ze jest ok Dodano po 2 nawet w nowych turbinach...
turbina 400 rury dolotowe ok 150 200 zl przerobka kolektora wydechowego100zl przewody olejowe do turbo 80 100zl Aha i to ma jeździć?? Albo inaczej jak długo ma jeździć?? Kompresja seria mam rozumieć, uszczelka też, chłodnica seria, układ smarowania seria, zasilania tak samo :!: Szkoda Poldka :|
Zamontowanie turbiny nie stanowi dużego problemu .Należy wymontować kolektor wydechowy i odwrócić go o 180 stopni oczywiście bez kolanka wtedy wylot spalin masz z przodu i skierowany do góry. Turbina ma cztery otwory do mocowania a na kolektorze są dwa należy dokładnie wymierzyć i przewiercić w turbinie dwa otwory i bezpośrednio ją przykręcić do kolektora....
Kolego zonas, kilka uwag. Piszesz: Tam jest ponad 100 000 rpm, więc musi dobrze smarować. a za chwilę: Nie wlałem tego oleju na rozruch nowej turbiny - przy pierwszym starcie zobaczyłem fruwające w koło turbinki opiłki metalu - łożyska się dotarły Teoretycznie nie powinna już działać. Tutaj: Rozleciała Ci się turbina. Silnik podaje teraz olej, ale nieszczelność...
No to juz sprawdzalem, byl zasniedzialy styk grubego przewodu ladowania, ale to poprawilem, ucilem go i zalutowalem kable na stale, mimo ze przewodzil dobrze, cele w aku sprawdzalem aerometrem, wszystkie mają elektrolit po rowno na zielonym polu, w stanie spoczynku aku ma 12,69V, naciag paska ok, nie za mocno nie za slabo, w sam raz. Czy to mozliwe...
ale to tak oczywiste jak konieczność dokupienia podkładki pod filtr oleju żeby zapewnić smarowanie turbiny.. Czujnik ciśnienia oleju jest na głownej magistrali więc wystarczy dorobić odpowiedni trójnik (tak jest to najczęściej robione) , a podkładka pod filtr najczęściej wykorzystywana jest pod chłodnice. jakoś nie mam zaufania do trójników wiszących...
Witam posiadam Mana 10163 mam taki problem że zepsuła się w nim turbina jak się okazało nie ma smarowania ciśnienie oleju wynosi 6 Mpa popuszczając przewód smarowania spręzarki jest ciśnienie oleju na zegarze na filtrze tez jest prawidłowe ciśnienie odkręcając przewód olejowy od sprężarki olej nie płynie wogóle. I dlatego nasuwa się pytanie co zablokowało...
Tak koło zamachowe jest częścią wymienną , ale tu była centymetrowa warstwa z okładzin sprzęgłowych na dzwonie wokół koła zamachowego , nawet nikt nie pomyślał żeby to wyczyścić przy przekładce silnika , a "wisienką na torcie" jest ucięcie smoka pompy oleju 6cm nad dnem miski , tutaj niestety brakuje mi stereotypowych nazwisk specjalisty który mógł...
Trudno się z tym zgodzić. Przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia. Ani 1.6THP, ani 1.6HDI nie są silnikami PSA. nawet jak by był PSA to przecież wyrwanie sitka z węża to żadne koszty a wymiana głowicy we wspaniałym VW, albo walka z rdzą - np VW Passat 2009! Rdza nad przednia szybą i nie tylko - jak to można nazwać? Koszta żadne jeśli o tym wiesz....
olej silnikowy półsyntetyczny Mobil M-SUP 2000 X1 + filtr oleju Knecht OC264 To nie jest olej do tego silnika. Do benzyn z turbo tylko oleje syntetyczne. Do chłodzenia bardzo rozgrzanej turbosprężarki używany jest olej. Oleje na bazie mineralnej bardzo szybko tracą parametry w wysokiej temperaturze. Możliwe że po rozgrzaniu oleju do temp 90* traci...
Panowie z tego, co wyczytałem w tym temacie wszyscy zawodowi mechanicy są profesjonalni, czyli: DIAGNOZA+NAPRAWA+CZĘŚCI=CENA. Jednak nie zawsze wygląda to tak ślicznie. Właściciel warsztatu powiedzmy 90% to rzetelny mechanik, jednak ludzie pracujący u niego będą powiedzmy w 50% fachowi (jak mam zaufać?).Pytam, co macie do ukrycia że nie mogę zerknąć...
Witam, w mojej niedocenionej t4 99r z silnikiem 1.9 td mechanik podczas rutynowej wymiany rozrządu, podkleił koło z wybitym klinem na klej. Skutkowało to niestety ,,zblendowaniem,, silnika po przyciśnięciu z przyczepką. Zapadła decyzja złomowanie. Niestety chęć ożywienia tego kultowego auta firmowego, poskutkowało zamontowaniem nie pasującego silnika...
Test przepływu/cisnienia był pewnie Ok bo wymienili rurki etc i na pewno go robili. Sek w tym że reszta magistrali olejowej była tak zawalona "brudem" ze w krótkim czasie zablokowała filtr, ten puscił nie filtrowany olej do góry, bypasem... Wg. mnie powinienes sie domagac od serwisu naprawy szkody na podstawie niewywyazania sie z umowy. Serwis (zapewne...
Pacjent: VW CADDY 2012 r. 1.6 TDI silnik CAYN 102 KM. Przebieg 300 000 km. (jesli ktos uważa, że to dużo to niedawno złomowali Doblo 1.9 JTD który w wieku 8 lat miał 1 400 000 km.) Olej 5W30 507.00 wymieniany co 15 000 km. (tak są w zegarach ustawione przeglądy). Problem z niskim ciśnieniem oleju. Historia jest krótka i nieskomplikowana. Pewnego dnia...
marek513 napisał: a ta pompka nie może pracować z włączonym silnikiem. A to cud jakiś, jak źle wepniesz w obieg to nic nie pomoże na brak cyrkulacji. Może źle się wyraziłem, nie powinna pracować na włączonym silniku. Silnik sam pracuje z cieczą a pompka ma za zadanie pracować tylko po wyłączeniu silnika aby nie zagotować płynu w samej turbosprężarce,...
Witam, Jakiś czas temu kupiłem turbinę Garrett TB0349 do diesla zastanawiam się jaka pompa olejowa byłaby do niej najlepsza (w serwisie mówią, że ma mieć około 5 barów). Budowa tej turbiny trochę mnie zastanawia, bo mniej więcej wygląda tak (układ smarujący): http://obrazki.elektroda.net/44_12212129... Rzekomy przewód wlotu oleju ma mniejszą...
czy jest sens bawic sie w montaz wielopunktu i jak to zrobic?? Całość sprowadza się do zamontowania 4 wtryskiwaczy i listwy wtryskowej. Reszta to pompa paliwa, przewody, filtr, regulator ciśnienia. Tyle hydrauliki. Następnie trzeba oczujnikować silnik zależenie od sterownika, który będzie to miał obsługiwać (najlepiej jakiś standalone). Po tym zabiegu...
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane z powodów oczywistych i są trudności w postawieniu...
Ja przepalilem ponad 200 litrow samego sojowego (ok. 4000 km - bez szczegolnego rozrozniania na miasto i trase). Spalanie wzgledem czystego ON sie nie zmienilo. Teraz pierwszy raz zakupilem rzepakowy (bo akurat ten byl tanszy). Dzisiaj zalalem. Zobacze czy bedzie roznica. Do tej pory jezdzilem na ilosci OR od 70 do 50% (ostatnio wiekszosc 50%). Teraz...
Chłopie trzeba było kupić auto z automatem to nie miał byś takiego problemu. Myślisz że silnik wciągnie mniej paliwa jeśli będziesz jechał przy 1500rpm na V biegu niż przy 2000rpm na IV biegu przy 50 km/h . Tak będzie jeśli twoja prawa stopa to idealny potencjometr i nie drgnie nawet na milimetr podczas jazdy . Jeśli twoja stopa nie jest hiper kontrolowalna...
Pierwsza regenerowana turbinka dostała takiego luzu po kilku tysiącach, że łopatki tarły o obudową. Reklamowałem ją i przysłali następną, a ta po odpaleniu i wkręceniu na obroty potwornie hałasuje. Przepływ oleju jest, Przewody dopływowe i odpływowe są gorące, Odkręciłem ją z powrotem i wszystko jest w oleju, więc jest smarowana. Ręce opadają.
Górny przewód to odprowadzenie oleju. Nie wiem dlaczego. W innych bąkach np; zetor tego niema . A poważnie. To dlaczego zachciało ci się wywalić wirowy filtr. Przecież to najlepszy jaki wymyślono. No owszem jak wsadzisz np: do C360 nowy filtr z wymiennym wkładem. To od razu podskoczy ci ciśnienie oleju na wolnych obrotach. I CUDO. Jaki dobry silnik....
Witam Wszystkich.Chciałem opisać Wam mój problem z którym się borykam od końca października.Zauważyłem wtedy,że ze zbiorniczka wyrzuca mi płyn nawet po otwarciu korka pienił się.Więc musiałem warunkowo do domu zjechać, odkręciłem korek od tego zbiorniczka i na dystans 700 km dolałem w ratach ok pół bańki 5 l wody po drodze nie było żadnego zagotowania.Auto...
Dokładnie. Też radzę go wymienić. Tymczasem pozwolę sobie zamieścić opis demontażu turbosprężarki w 1.9TDI. Jakoś nie było na to czasu i zamieściłem go tutaj już w formacie PDF, ale zamierzałem go umieścić żywcem na forum. Demontaż turbosprężarki Audi A3 1.9TDI 110KM Fotoporada poniżej opisana przedstawia jak bezpiecznie zdemontować turbosprężarkę w...
smarowanie turbiny przewody turbiny smarowanie turbiny passat
testowy audio laptop włączać chwila wózek inwalidzki akumulatory
ne555 przerywacz philips 55oled706
AMT Bramster nie reaguje na piloty - przyczyny i rozwiązania Problemy z tabletem Wacom: diagnostyka i rozwiązania