Witam posiadam Mana 10163 mam taki problem że zepsuła się w nim turbina jak się okazało nie ma smarowania ciśnienie oleju wynosi 6 Mpa popuszczając przewód smarowania spręzarki jest ciśnienie oleju na zegarze na filtrze tez jest prawidłowe ciśnienie odkręcając przewód olejowy od sprężarki olej nie płynie...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj...
Zamontowanie turbiny nie stanowi dużego problemu .Należy wymontować kolektor wydechowy i odwrócić go o 180 stopni oczywiście bez kolanka wtedy wylot spalin masz z przodu i skierowany do góry. Turbina ma cztery otwory do mocowania a na kolektorze są dwa należy dokładnie wymierzyć i przewiercić w turbinie...
Jeśli wymiana oleju w dieslu co 30 kkm to warto wymieniać przewód olejowy smarowania turbiny, lubi zatykać się szlamem. Znajomy tak wysłał "do aniołków" 3 turbiny co kilka tysięcy km przez przytkany przewód. Podobno ASO wymieniają przewody (procedura?), nieautoryzowani mechanicy rzadko (bo taniej).
Panowie z tego, co wyczytałem w tym temacie wszyscy zawodowi mechanicy są profesjonalni, czyli: DIAGNOZA+NAPRAWA+CZĘŚCI=CENA. Jednak nie zawsze wygląda to tak ślicznie. Właściciel warsztatu powiedzmy 90% to rzetelny mechanik, jednak ludzie pracujący u niego będą powiedzmy w 50% fachowi (jak mam zaufać?).Pytam,...
można wymienić oczko na przewodzie Dodano po 4 Witam posiadam monde mk3 2.0 tdci 2004 r 115 km.Problem mój jest taki że po uruchomieniu auta rano ,przy temp -20 czy +20 auto odpala z dotyku lecz po około 5 sekundach autem zaczyna lekko szarpać tak jakby, jedna świeca przerywała w silniku benzynowym....
Witam. Posiadam samochód marki Peugeot 806 z silnikiem 2.0 TURBO, padła turbina i chciałbym z niej zrezygnować, po prostu ją usunąć. I teraz mam pytanie do fachowców z czym to się będzie wiązać? Czy wystarczy tylko zaślepić przewody olejowe do smarowania turbiny, czy może będzie trzeba zmienić...
Hebel aku nie jest uszkodzony, zielony?....... sprawdziłeś po miesiącu? turbo - sprawdz czy nad visco nie jest uszkodzony zawór VGT przewód powietrza idzie od filtra(tego który wymieniłeś) do zaworu, czy nie ucieka powietrze? smarujesz turbinę? ,możesz rozebrać i nasmarować ośkę w środku. sprawdzałeś...
Umyj silnik w rejonie wycieku np zmywaczem do hamulców. Uruchom silnik zobacz skąd zaczyna cieknąć. Możesz zrobić zdjęcie i zamieścić na forum. Potencjalne źródła to pompa podciśnienia, smarowanie turbiny , powrót oleju z turbiny. Nieszczelny przewód powietrzny turbiny.
Pacjent: VW CADDY 2012 r. 1.6 TDI silnik CAYN 102 KM. Przebieg 300 000 km. (jesli ktos uważa, że to dużo to niedawno złomowali Doblo 1.9 JTD który w wieku 8 lat miał 1 400 000 km.) Olej 5W30 507.00 wymieniany co 15 000 km. (tak są w zegarach ustawione przeglądy). Problem z niskim ciśnieniem oleju....
oj koleg z tego co tu piszesz to padła turbina nie wiadomo tylko co się stało z silnikiem . jeśli piszesz ze z tyłu samochodu pojawił się kłąb niebieskiego dymu to znaczy ze olej poszedł na tłoki i dostał silnik smozaplonu i dlateg nie chciał zgasnąć . ile ma ciśnienia na tłokach ? Dodano po 8 ...
1.6 HDi i problem ze smarowaniem turbiny - trzeba wywalić sitko na przewodzie olejowym, - to jest główny powód zacierania się turbin w tym silniku. Ja mam 2.0 HDi to jak nigdy nie narzekałem na układ paliwowy, tak pojawiły się opiłki w paliwie - koszt naprawy - wyniósł mnie do 2 tys zł. A przebiegu...
ale to tak oczywiste jak konieczność dokupienia podkładki pod filtr oleju żeby zapewnić smarowanie turbiny.. Czujnik ciśnienia oleju jest na głownej magistrali więc wystarczy dorobić odpowiedni trójnik (tak jest to najczęściej robione) , a podkładka pod filtr najczęściej wykorzystywana jest...
Problem z odpalaniem banalny - padnięte wszystkie świece. Czyli nie jest tak źle z silnikiem skoro w sumie odpalił przy -2 bez podgrzewania. ... przy tym przebiegu to raczej normalne że jest olej w przewodach powietrza. ... Czyli jak rozumiem z czasem następuje rozszczelnienie smarowania turbiny...
Witam. Mam pytanie do użytkowników tego forum, posiadam Lagunę 1, 1.9 dti, rcznik 1998 nie dawno swierdzilem wyciek oleju z pod przewodu smarowania turbiny. W zwiazku z tym mam pytanie czy ktoś wie o jakim rozmiarze tam przychodzi oring, gdy w sklepach chciam kupić to powiedzieli abym przyniósł stary...
Sitko na przewodzie smarowania turbiny zmienione?
6 Bar na zimnym czy na ciepłym i czy jest to ciśnienie oleju graniczne? Jak dla mnie słabo wykonana regeneracja. Jeżeli przewody smarowania z króćcami są oryginalne to cisnienie oleju nie bedzie miało az takiego wpływu z uwagi na zastosowanie restryktora na smarowaniu. Dla przykładu podam A4 1.9 TDI...
Witam,jezeli olej pokazal sie w intercoolerze dopiero po zmianie turbiny to raczej nie z odmy bo na starej tez przeciez miales podłączoną odme....Jezeli to turbina po regeneracji to ona przepuszcza olej ze smarowania.Odme mozesz puscic wolno.... Wymyj rure łączącą turbo z intercoolerem, pojezdz troche...
proponuje jeszcze sprawdzić drożność przewodu powrotu oleju ,jeśli byłby zapchany to w turbinie narasta ciśnienie i wtedy będzie wysadzać nawet przez uszczelniacz pierścieniowy bo gdzieś pójść musi-turbina jest smarowana przez swobodny przepływ oleju
Pewnie masz zatkany przewód olejowy do turbiny i nie ma smarowania, w niektórych były filterki oleju może on jest zawalony.
Manometr na koniec przewodu olejowego, masz tam pewnie złącze typu banjo. Banka pod wyjście oleju. Mowa o przewodzie co idzie do turba? Manometr każdego rodzaju czy jest jakiś specjalny. Rozumiem jak wypnę smarowanie turbo to turbo przed takimi testami znowu musi zostać zdemontowane czy wystarczy...
Test przepływu/cisnienia był pewnie Ok bo wymienili rurki etc i na pewno go robili. Sek w tym że reszta magistrali olejowej była tak zawalona "brudem" ze w krótkim czasie zablokowała filtr, ten puscił nie filtrowany olej do góry, bypasem... Wg. mnie powinienes sie domagac od serwisu naprawy szkody...
Witam Podepnę się do tematu. Po wymianie turbiny na regenerowaną po ok miesiącu zaczął znikać olej. okazało się ze poszło uszczelnienie turbiny od strony wylotu spalin. Zakład ktory regenerował dał na gwarancji drugą. po jej założeniu (oczywiscie przed czyszczony był egr i przewody intercoolera itp)...
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane...
Dalej uważaj bardzo na chłodniczkę klimy, a właściwie delikatne przewody doprowadzające. Przy demontażu starej turbiny odkręć przewód doprowadzający olej, wcześniej popuść drugą stronę w bloku silnika. Śruby mocujące dobrze potraktuj jakimś penetrującym odrdzewiaczem i młotkiem 0,5kg. (WD-40 jest słabszy...
Witam. Wziąłem się wczoraj za czyszczenie odmy w moim 2.5TDI. Zbieg ten planowałem już od dawna, gdyż wiele się nasłuchałem na temat tej odmy. Kiedy już wszystko poskładałem, wsiadłem do auta, żeby je odpalić, a tu nic..... Rozrusznik kręci normalnie, ale silnik w ogóle nie łapie, coś jak by nie...
W przewodzie smarującym turbinę jest sitko, które się zapycha trzeba je wywalić .
Witam Wszystkich! Czytając wypowiedzi forumowiczów postanowiłem w tej kwesti swoje dwa grosze dorzucić. Otóż ja mam R-19 1,9 TD i i mnie turbina załącza się (to się poprostu czuję po siedzeniu) przy 2300-2500 obr/min i więcej ! A co turbiny to ona pracuje cały czas tak jak kolega wcześniej napisał. ...
Witam, Jakiś czas temu kupiłem turbinę Garrett TB0349 do diesla zastanawiam się jaka pompa olejowa byłaby do niej najlepsza (w serwisie mówią, że ma mieć około 5 barów). Budowa tej turbiny trochę mnie zastanawia, bo mniej więcej wygląda tak (układ smarujący): Rzekomy przewód wlotu oleju ma...
czy jest sens bawic sie w montaz wielopunktu i jak to zrobic?? Całość sprowadza się do zamontowania 4 wtryskiwaczy i listwy wtryskowej. Reszta to pompa paliwa, przewody, filtr, regulator ciśnienia. Tyle hydrauliki. Następnie trzeba oczujnikować silnik zależenie od sterownika, który będzie to miał...
haha sprzęgiełko na alternatorze też ma kolega pomysły :-) czytaj co piszą ... Swoja drogą kolega pisze ze kopci na niebiesko to znak że spala olej ale też że filtr powietrza jest zwilżony olejem a to oznacza nie domykanie się zaworów spowodowane właśnie olejem czyli tzw. odmę . Kolego zobacz jeszcze...
Trudno się z tym zgodzić. Przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia. Ani 1.6THP, ani 1.6HDI nie są silnikami PSA. nawet jak by był PSA to przecież wyrwanie sitka z węża to żadne koszty a wymiana głowicy we wspaniałym VW, albo walka z rdzą - np VW Passat 2009! Rdza nad przednia szybą i nie tylko...
Ja przepalilem ponad 200 litrow samego sojowego (ok. 4000 km - bez szczegolnego rozrozniania na miasto i trase). Spalanie wzgledem czystego ON sie nie zmienilo. Teraz pierwszy raz zakupilem rzepakowy (bo akurat ten byl tanszy). Dzisiaj zalalem. Zobacze czy bedzie roznica. Do tej pory jezdzilem na ilosci...
wszystkie te rady są cenne ale przy wymianie turbiny nie można nigdy zapomnieć o wymontowaniu interkulera wylaniu resztek oleju no i oczywiście przeczyszczeniu przewodów podłączonych do niego bez tego cała wymiana ma wątpliwy sens. Czyżby? A co napisałem: 1. Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki...
po zamontowaniu nowego turba czy po regeneracji trzeba sprawdzic przewody cisnieniowy oleju do t i odplywowy oleju do miski ,moze byc problem w przewodach i nie ma smarowania co jest wynikiem ponownego zniszczenia turbiny Dodano po 2 a jak czerwone to sprawdz katalizator czy nie jest zatkany
turbina 400 rury dolotowe ok 150 200 zl przerobka kolektora wydechowego100zl przewody olejowe do turbo 80 100zl Aha i to ma jeździć?? Albo inaczej jak długo ma jeździć?? Kompresja seria mam rozumieć, uszczelka też, chłodnica seria, układ smarowania seria, zasilania tak samo :!: Szkoda Poldka :|
No to juz sprawdzalem, byl zasniedzialy styk grubego przewodu ladowania, ale to poprawilem, ucilem go i zalutowalem kable na stale, mimo ze przewodzil dobrze, cele w aku sprawdzalem aerometrem, wszystkie mają elektrolit po rowno na zielonym polu, w stanie spoczynku aku ma 12,69V, naciag paska ok, nie...
Problem jak w temacie. Cały intercooler upaćkany w oleju, przez nockę kapnie trochę na podłogę w garażu(zdjęta osłona na dole). Dodam ze jakiś czas temu pękł mi przewód gumowy z tylu silnika, fi4 był on chyba od smarowania turbiny( nie wiem na 100%). Czy to znak początków końca turbawki? Smarkacz! cala...
A może tak profilaktycznie montować kraniki na przewodzie zasilającym turbinę w olej do smarowania ?. Po otwarciu maski - jeden ruch-obrót kranika i silnik powinien zatrzymać się.
olej silnikowy półsyntetyczny Mobil M-SUP 2000 X1 + filtr oleju Knecht OC264 To nie jest olej do tego silnika. Do benzyn z turbo tylko oleje syntetyczne. Do chłodzenia bardzo rozgrzanej turbosprężarki używany jest olej. Oleje na bazie mineralnej bardzo szybko tracą parametry w wysokiej temperaturze....
Samochód straci dużo na dynamice, będzie słabszy od klasycznego 1.8D, za to może zużywać więcej paliwa. Prawdopodobnie masz pompę Lucas, one się różnią w wersji D i TD, inaczej też dawkują paliwo i to wymaga korekty. Samo wycięcie turbiny nie jest dużym problemem, natomiast jeżeli chcesz, żeby samochód...
Chłopie trzeba było kupić auto z automatem to nie miał byś takiego problemu. Myślisz że silnik wciągnie mniej paliwa jeśli będziesz jechał przy 1500rpm na V biegu niż przy 2000rpm na IV biegu przy 50 km/h . Tak będzie jeśli twoja prawa stopa to idealny potencjometr i nie drgnie nawet na milimetr podczas...
Często turbo sypie się bo zatyka się przewód dostarczający olej do jej smarowania czy to było czyszczone/zmieniane? Jeżeli nie to mocno sugerował bym rozegranie turbiny i sprawdzenie czy się uszczelniacze nie posypały. Naj gorszy scenariusz to pierscienie