Czyli czeka mnie wymiana oleju. A wymieniałem go 1300 km temu... No trudno, wolę zmienić olej i mieć pewność, niż smarować silnik i turbo ON. :D Szkoda że nasi mechanicy chcą rozbierać silnik zamiast szukać przyczyny w układzie wtryskowym. Serdeczne dzięki za pomoc. :) Temat można zamknąć. EDIT: Przywracam temat "do życia". Mimo że mój samochód psuje...
Na początek jedno zastrzeżenie - to co opiszę dotyczy rozwiązania w innym samochodzie,ale podejrzewam że w mercu może być dokładnie tak samo. Przekaźnik sterujący ciśnieniem a właściwie podciśnieniem wysterowania wydajnością turbiny może po prostu się klei - i tu niestety tylko wymiana na nowy. W prosty sposób można to sprawdzić ( czy działa czy nie...
Uczciwie mówiąc wiarygodne informacje możesz uzyskać tylko od osób, które zrealizowały pomysł. Jako, że nie jest to tuning wizualny, lecz konkretne i trochę złożone działania. Po pierwsze trzeba dostosować się do posiadanej (możliwej do pozyskania) turbosprężarki. Jako, że parę groszy to kosztuje. Po drugie dostosowanie kolektora ssącego i wydechowego....
No tak, ale mowa była o autach seryjnych. Tzn. że mamy z fabryki diesla i turbodiesla. I w 99% przypadków turbodiesel ma nowocześniejszy wtrysk itd, przez co może spalać mniej, pomimo strat generowanych przez turbo. Co do smarowania to wiem, że to nie są jakieś szalone wartości, ale zawsze są i trzeba je uwzględnić :) Głównym czynnikiem marnowania mocy...
Jak umiesz wyciągnąć turbo i rozłożyć obudowę, a potem wyczyścić kierownice to możesz i samemu. Jaki problem? :D Dodano po 3 Jak byś już robił to turbo albo zawoził, to koniecznie przewód który zasila turbo do kontroli albo wymiany. Sitko na przewodzie ,nowe ,albo wywalić. Chodzi o drożność przewodu, dobre smarowanie turbo.
Odnosnie cen to ja juz nic nie zrobie :) ot sa takie, a nie inne :) Dlatego wspomnialem troche o Turbonetics ktore sa znacznie tansze od garret-ow Generalnie przepisow na moc jakos nie toleruje bo samochod to nie ciasto ;) Odnosnie turbin to mozesz troche poczytac na moim forum forum.turbokillers.com. Znajdziesz zapewne watki o tych "tanich" ile wytrzymuja...
W jakim aucie silnik ma jeździć? Jak jest z wytrzymałością tych silników? Uturbianie silnika NA to grubsza sprawa - w większości przypadków nieopłacalna ekonomicznie. Silniki turbo mają specyficzne rozwiązania które mogą w NA być problematyczne, np: - wyprowadzenie oleju i płynu chłodniczego do smarowania/chłodzenia sprężarki, - niski stopień sprężania...
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący...
Bezpiecznie możesz mieć ciśnienie maksymalne 0.4 bara na oryginalnych korbowodach. Nie zmienia faktu, że musisz zmienić mapy zapłonu i paliwa. Ale do rzeczy: potrzebujesz kolektor wydechowy, turbosprężarkę, zawór Blow-Up, spływ oleju do miski, smarowanie turbosprężarki ciśnieniowe, intercooler. Bardzo temat dołożenia turbo jest opisany na forach BMW....
Między turbo a katem 3 śruby Katalizator ma dwa wsporniki po odkręceniu ich można go odsunąć od turbo Spływ oleju 2 śruby m6 Smarowanie turbo 1 rurka można odkręcić na rogu głowicy Turbina do kolektora wydechowego na 3 śrubach Poza tym rura do filtra powietrza do wyjęcia i przewód do intercolera do odsunięcia ale to już na opaskach na śrubokręt Wężyki...
Czy potrzebna dodatkowa pompa oleju do smarowania? Nie, nie będzie potrzebna. Jaka chlodnice oleju zastosowac? Nie musisz montować chłodnicy do silnika uturbionego. Jakiego typu zawor upustowy zastsowac? Masz do wyboru zawory z upustem do atmosfery i z upustem przed turbo. W drugim przypadku w układzie krąży ilość powietrza zmierzona przez przepływke...
Tak tylko w seryjnym rozwiązaniu jest ogromna różnica temperatury roboczej która ma chyba większe znaczenie niż obciążenie pask Widziałeś kiedyś łożyska ślizgowe turbin ? Jest to "walec" z otworem na smarowanie o długości ok 15 mm i są tak zaprojektowane aby zapewniały odpowiednie warunki dla pracy ośki a nie przenosiły obciążenia. a po drugie turbina...
Witam wszystkich mam na stanie używane turbo z seata toledo 1.9 TDi (115KM) i mam quada. Chodzi mi po głowie pomysł zeby te rzeczy połączyc ze sobą. Teoretycznie nie jest problem tylko jest problemem smarowanie turbo. ingerecja trfale w silnik nie wchodzi w gre myslałem o zewnetrznej pompie oleju i osobnym zbiorniku z chłodnicą podobno pąpka paliwowa...
Panie i Panowie. CEED 1,6 CRDI. Padła fabryczna turbina (360 tyś). Nowa (regenerowana) została założona. Działa sprawnie ale wyje. Krótki rys: 1. Pierwsza turbina regenerowana, została założona i po zdiagnozowaniu wycia, została wymieniona na inną regenrowaną (i tak 4 razy). 2. Wymiana to : WYmiana wszystkich uszczelek od kolektora wydechowego aż do...
Kolego z tego co mi wiadomo to do turbo nie podłącza sie żadnych weży z wodą tylko z olejem. Turbina jest zasilana spalinami a chłodzona i smarowana olejem. Sa jeszcze turbiny zasilane z walu ale do nich sie tez nie podlacza weży z wodą
Witam. Posiadam samochód marki Peugeot 806 z silnikiem 2.0 TURBO, padła turbina i chciałbym z niej zrezygnować, po prostu ją usunąć. I teraz mam pytanie do fachowców z czym to się będzie wiązać? Czy wystarczy tylko zaślepić przewody olejowe do smarowania turbiny, czy może będzie trzeba zmienić jeszcze coś typu zapłon, program w komputerze(na tym nie...
Kolego saron 22 sprawdź czy czasem turbosprężarka nie żyga olejem. Sam na pewno wiesz że jest smarowana pod ciśnieniem.Jeżeli nastąpiło rozszczelnienie to pcha powietrze z olejem do cylindrów i stąd taki efekt spalania.
Kolego, turbo zawsze pada z jakiegos powodu, najczesciej jest to brak odpowiedniego smarowania gdyz uzytkownik auta nie stosowal sie do interwalow serisu, i poprostu na smogu jest maz nie przepuszczajaca oleju do pompy oleju i turbawka chodzi sobie na sucho, czesto tez przewod doprowadzajacy olej do turbo jest wkrecony na srobke z filterkiem na ktorym...
Teraz dymi pewnie na niebiesko, a będzie dymić na czarno. Bez fizycznego usuwania turbosprężarki - usuwa się oś z wirnikami, a daje długa śrubkę fi6 z podkładkami miedzianymi na końcach - masz wtedy swobodny przelot z obydwu stron. Nie trzeba przerabiać kolektorów i zaślepiać magistrali smarowania. Tyle że to taka profanacja sztuki mechanicznej.
Witam. Czy na podstawie parametrów z Diagboxa jestem w stanie wyregulować sztangę ? Turbo zregenerowane jednak po wymianie samochód stracił na przyśpieszeniu. Zakład regenerujący wypiął się twierdząc, że nie został wymieniony przewód smarujący :).
Udało się bez turbulencji. Dzięki za podpowiedzi. Dodam tylko , że aby ułatwić sobie dostęp do wspomnianych nakrętek , wywaliłem rurę łączącą turbocompound z peszlem i nie trzeba było odkręcać kolektora wydechowego. Cała reszta to już drobiazg. Śruby po wstępnym smarowaniu odkręciły się bez kłopotu ( silnik lekko nagrzany). Finalnie auto odzyskało „...
Witam odgrzeje trochę temat z kompresorem jest najmniej roboty tłoki od PG uszczelka pod głowicę od tdi metalowa pasuje,do tego kompresor ustawić doładowanie odpowiednią wielkością koła i prawie gotowe. Wtryski większej przepustowości,mocniejsza pompa paliwa, kompa wystroić i gotowe. Kompresor najlepiej od mercedesa jest trochę koszt ale nie musisz...
Jeśli twierdzisz, że rury "interkulera" są szczelne, to pozostaje jeszcze sprawdzić działanie przepływomierza oraz sterowanie działaniem turbiny. Informacyjnie podaję, że byłem świadkiem montażu turbiny po regeneracji, która po uruchomieniu silnika pracowała zaledwie kilka sekund i zacięła się. Po drugiej próbie też nieudanej została reklamowana. Nie...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
O i tu bardzo ważny problem jest poruszony. Chcecie chłodzić turbine która jest rozgrzana i po wyłaczneiu silnika szlak przysłowiowy ja trafia. A poźniej rano gaz do dechy i wio konie katować. A tak naprawde to trubine po wyłaczeniu silnika i po porannym odpaleniu jest kiepskie smarowanie. W przypasku wyłączonego silnika jego brak. A temperatura turbiny??...
Wymieniono wentylator. Smarowaniem nic nie pomogło Po wymianie Kocioł działa prawidłowo
Sama chłodnica oleju w silniku kaszla to nie problem, pompa daje rade, ale jak już podejdzie kolejny element do smarowania to faktycznie może być spory problem. Dobrym pomysłem by było zmontowanie drugiego obiegu smarowania na pompie elekttrycznej dla turbinki, ale wtedy mody silnka wyjdą poza poziom cenowy który jest dla mnie dostepny. Więc początkowo...
hehe , proponuje poczytac jeszcze zanium sie za to zabierzesz no ale tak od poczatku : 1- odprezenie przy takim doladowaniu nie jest konieczne 2- chlodzenie ciesza , wystepuje lub nie zalezne od modelu sprezarki , czesciej mozna to znalesc w turbobenzynach ze wzgledu na temp pracy 3 - olej do smarowania turbo bierze sie z obiegu z silnika , nie stosuje...
Czysto teoretycznie możesz. W praktyce raczej nie, chociaż nie próbowałem. Po pierwsze turbina rozwija istotne moce przy kilku/kilkudziesięciu tysiącach obrotów na minutę co jest niewykonalne przy przepływie wody. Po drugie jest to urządzenie intensywnie smarowanie olejem więc spore trudności przy napędzie wodą. I wreszcie konieczność przerabiania co...
Generalnie turbosprężarka ma juz swój sposób na rozprowadzanie oleju. ale odbywa to się w ten sposób. Olej dostarczany jest mniejszym otworem pod Cisnieniem. pozniej powinien on docierać do panewek(łożysk), panewki te są pływające czyli nie są na stałe w pbudowie tylko też się w niej obracają i maja powiercone otwory na obwodzie tymi otworami dostaje...
Jeżeli chcesz miec turbo w wsk 125 musisz: 1.Chłodzenie cieczą zrobic 2.Zrobic smarowanie turbiny 3.Zamontowac intrcooler PS: Z czego ta turbina? 1 i 3 nie potrzebne Pozatym pomysł bez sensu, chyba że masz akurat jakieś turbo do zajechania i zaplecze warsztatowe to kombinuj.
No Wydajność i ciśnienie sprężarki (potrzebne do wyliczenia objętości komory spalania), maksymalne obroty i ciśnienie smarowania.
Witam, Mam problem z turbem, Wiec od początku, miałem dziwny charczący dźwięk od strony turba, oczywiście wyjąłem turbo zawiozłem do sprawdzenia , Turbo do wyrzucenia zatarło się, brak smarowania, posprawdzałem przewody smarowania wszystko drożne odkręciłem miskę olejową w celu sprawdzenia smoka (czysty) myślę ze pompa olejowa już nie daje ciśnienia...
Maluchy się psuły i turbina w nich montowana pewnie tez będzie sprawiać problemy i generować koszty czy ktoś o tym mysli.Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach jeszcze na gwarancji. Duży wpływ...
Smarowanie ,smarowanie i jeszcze raz smarowanie! Żadne DPF, żadne doładowania. widać diabeł tki w szczególe, o którym zapomniałeś.
Sitko i niektore miały zwezkę na wlocie taką dyszę. Paproch wleci tam i nie ma smarowania . Spływem ma lecieć olej olej leci silnik wypłukany dobrze. Turbo nie ma luzu. Ostatni raz 2tys km temu turbina stanęła całkiem, rozkręciłem wirnik jak nowy nie przegrzany bez rys tylko złapał nagar na pierścieniu uszczelniającym. Po wyczyszczeniu śmigała pięknie....
Witam, mam problem w Audi. Oddałem turbo do regeneracji. Dziś zostało zamontowane. Turbina strasznie świszcze i bardzo dymi, bardzo jest gorąca jakby nie miała smarowania... W czym tkwi problem?? Proszę o pomoc
Witam . Do ramy po dirt bike 125ccm wstawiłem silnik od cz 350 ccm 2T . Moc jest niesamowita w porównaniu do masy motoru. Lecz chciałbym wykorzystać dostępne mi środki by zwiększyć moc a także szykowność tego pojazdu . Turbo w 2T co o tym sadzicie szukam porad co do smarowania turbinki. Myślałem nad zastosowaniem grawitacyjnego smarowania lecz nie...
Witam, lala miała wyciek oleju na egr, pociło się na rurze nad egr, jak i z rurki smarowania turbo, egr uszczelnione rura nad tez, rurka od smarowania odkręcona i przykręcona na nowo, auto chodziło pol dnia zero wycieku później kilka km jazdy normalne ładnie chodziło, po kilku dniach i jeździe około 50 km wbiła się na obroty i zassała olej, w czym możne...
Witam, ciśnienie to jedno, zdjęcie miski było ? jak wygląda smok? drugie to na 99% powinieneś założyć nowej generacji sitko w serwisie kosztuje kilka złotych, na forum forda zalecają zmianę, a nie usunięcie, kilka osób faktycznie usunęło, ale wg mnie producent po coś je tam zamontował i ktoś obliczył przepływ, z normalnego punktu widzenia po co przeszkoda...
Mam problem związany z turbo jakiś czas temu dochodziło do przejścia w tryb awaryjny, postanowiłem oddać turbinę do regeneracji i przy okazji wymieniłem kolektor ssący, dolotowy. Po włożeniu turbiny samochód nie wkręcał się na obroty 2500 obrotów dalej nie szło i coś buczało, okazało się ze katalizator był zabity i zabrudził cała turbinę przez co wirnik...
Witam, w mojej niedocenionej t4 99r z silnikiem 1.9 td mechanik podczas rutynowej wymiany rozrządu, podkleił koło z wybitym klinem na klej. Skutkowało to niestety ,,zblendowaniem,, silnika po przyciśnięciu z przyczepką. Zapadła decyzja złomowanie. Niestety chęć ożywienia tego kultowego auta firmowego, poskutkowało zamontowaniem nie pasującego silnika...
Nie ma chipa? może ktoś przesadził z doładowaniem i turbo leci. Albo komp w aucie nie widzi rzeczywistego doładowania i źle steruje turbo
Zapomnij o turbo,koszty cię zjedzą.Kolektor wydechowy,smarowanie/chłodzenie turbiny,mapa wtrysku jak i zmienione kąty wyprzedzenia zapłonu to może zrobic tylko dobra(droga)firma.Do tego oczywiście turbina która nie jest tania. Pomyśl o kupnie silnika 2.0L w wersji 8 zaworowej 130KM/175Nm(20SEH) lub 16 zaworowej o mocy 150KM/196Nm(C20XE).Były też montowane...
no ok , ale jak przerobić ten kolektor wydechowy?? Tak jak na foto co załączył Roli?? A kolektor dolotowy chyba też trzeba przerobić żeby dojście powietrza do kolektora było po stronie kolektora wydechowego?? I jak doprowadzić smarowanie do turbuny?? (załóżmy ze do tej saabowskiej)
Ja moze uzupełnie wypowiedź fabi7 . Turbosprężarki to maszyny składające sie z dwóch wirnków połączonych współną osią ułożyskowaną na łożyskach ślizgowych smarowanych z obiegu olejowego silnika. Wylatujące spaliny napędzają jeden wirnik (i wylatują do układu wydechowego) a ten poprzez oś napędza drugi wirnik który zasysa powietrze (poprzez rure dolotową...
gruba uszczelka pod głowicę( a nie kilka cienkich ) i max ciśnienie 0,5 bara. oczywiście kolektor wydechowy do wymiany plus zawór upustowy. modyfikacje map by sie jeszcze przydały. Ale na 0,4 bara powinieneś trochę posmigać, bo tłoków za szybko nie spalisz. Powodzenia Aha przydałoby sie stoczenie denek tłoków i doprowadzenie smarowania turbo z bloku...
Witam Wszystkich! Czytając wypowiedzi forumowiczów postanowiłem w tej kwesti swoje dwa grosze dorzucić. Otóż ja mam R-19 1,9 TD i i mnie turbina załącza się (to się poprostu czuję po siedzeniu) przy 2300-2500 obr/min i więcej ! A co turbiny to ona pracuje cały czas tak jak kolega wcześniej napisał. A w moim przypadku żadne przewody paliwa do turbiny...
Mialem taki problem w golfie III 1.9tdi nie obylo sie bez wyjecia turbiny i jej rozkrecenia, smarowanie preta nic nie pomoglo.Po wyczyszczeniu i wypolerowaniu turbiny śmiga i juz 2 rok.
Witam pozostaje jeszcze kwestia smarowania turbo i dodania małej chłodnicy oleju bez tego sie nie obejdzie. Można np poprzez odpowiednią przeróbkę podpiąc sie pod filtr oleju i rurką do turbo to chyba jedyne miejsce gdzie można pobrać olej. Jest jeszcze jedna kwestia , kwestia ekonomi zapewne oczekujesz większej mocy i niby niższego zuzycia paliwa podczas...
Witam ponownie i dziękuję ze poświęcony czas :) Otóż rozebrałem wszystko na czynniki pierwsze, wyszyscilem i nasmarowalem i zlozylem. Mo i mikser dziala juz dobrze - rozpedza sie szybko juz po wlaczeniu... Jest tylko jeszcze maly klopot - nadal smierdzi po wlaczeniu, wlaczylem bez zalozonej obudowy i nic nie iskrzy... Moze na styku szczotek z komutatorem...
witam, kolego sztomel, po pierwsze wiesz jaką ma temp wirnik turbiny? około 400st, olej nawet najlepszy przy 280 smazy sie i łózyskowanie które jest slizgowe po paru takich zatrzymaniach jest do wymiany( spiecze się lub przypiecze i nie osiagnie swojej wydajności turbina), po jezdzie trzeba dać od 1-kilku min w zależności od tem zewnetrznej i czasu...
Zawór regulujący ciśnienie w układzie smarowania najprawdopodobniej będzie się znajdował przy pompie olejowej bo tam za zwyczaj występuje i mieści się pod miską olejową. Jest to kulka ze sprężynką i śrubą regulującą nacisk na tą sprężynę, która działa jak zawór bezpieczeństwa otwierając się przy zbyt wysokim ciśnieniu. Prawidłowe ciśnienie najczęściej...
Mam zamiar zwiększyc moc w swoim bmw e34 535 poprzez turbo i czy wie ktos moze czy to ma sens.Kolektor wydechowy zrobił bym sam pod turbo,a w turbine i intercooler bym musiał zainwestowac,pozostaje tylko sprawa jak to zamontowac.kolektor wydechowy na nim turbo z tyłu turbiny wydech przelotowy,z przodu filtr,a jak zamontowac dolot do silnika pierw do...
Skąd w turbinie miałoby być paliwo? Prędzej byłbym skłonny przypuszczać, że pluje olejem (nie napędowym). Jak turbinka jest zużyta, to przez jej ułożyskowanie leci olej pod ciśnieniem (ten co smaruje silnik). Wtedy auto ładnie kopci.
Witam,jezeli olej pokazal sie w intercoolerze dopiero po zmianie turbiny to raczej nie z odmy bo na starej tez przeciez miales podłączoną odme....Jezeli to turbina po regeneracji to ona przepuszcza olej ze smarowania.Odme mozesz puscic wolno.... Wymyj rure łączącą turbo z intercoolerem, pojezdz troche i jak znowu bedzie zaolejona tzn. że puszcza jednak...
Ośka wirnika i sam korpus, takie braki materiałowe mogą po problemach ze smarowaniem, złym olejem lub pałowaniu zaraz po uruchomieniu.
nie da rady, td ma inna głowice, wielkość zaworów, i kanałów ssących, inne kolektory i poza tym co najważniejsze nie masz bloku przystosowanego do kanału olejowego smarowania turbiny, daj sobie na luz przeróbki i jeśli tak bardzo chcesz to przedzwoń na serwis i spytaj sie czy jak kupisz silnik 2.3 td to czy będzie ci pasował ze skrzynia a to raczej...
dziękuję bardzo za pomoc 5. a czemuż się nie pianuje? :P mój szacht jest 3 razy większy od rury spalinowej, sąsiadom z góry spadnie cegłówka na mój trójnik i co?, chciałem trochę popianować żeby cegłówka spadła na poduszkę z piany... 6. okej już znalazłem "Smar silikonowy do smarowania oringów , uszczelek zaworów itp.w urządzeniach sanitarnych, pneumatycznych,...
Wzmacniacz cewki według mnie nie działa poprawnie na jednym z nich bo iskra jest mniejsza, ale jest( to ten co ma mokrą świecę) ale po wyjęciu każdej cewki z tej głowicy, nie robi prawie żadnej różnicy, To akurat łatwo możesz wykluczyć, bo tylko zamienić kable prawej i lewej głowicy na wejściu i wyjściu. Jak tylko ta "końcówka mocy" jest zwalona to...
W escorciku mojego ojca niestety ale żywota dokonała turbina, regeneracja nie wchodzi w rachubę. Jest opcja wyrzucić turbinę, ale czy nie będzie to przeszka dzało pompie i EEC i jak obejść smarowanie tejże turbiny. Jeszce jedna sprawa: może nie trzeba jej wcale wycinać, tylko jakoś połączyć obieg oleju i zostawić? Znów pytanie czy niewirujące łopatki...
Wiem ,że ma powrót oleju który zrobię do miski olejowej. To będzie soft turbo więc nie widzę przeszkód.
Czy do m40 lepiej zalac olej 0W czy tez 10W60 syntetyk CASTROLA polecany do BMW M-Power? Problem to klekot rowniez po konwersji dzwigienek od M43. BMW E30 M40 turbo
wystrojenie auta by to jezdzilo. Zapewne zrobi sie tez problem ze zbyt uboga mieszanka A po co się stroi? zakup turbiny Samej części gorącej? Dużo mu to nie da, całość nazywa się turbosprężarką. chlodzenie tlokow W jaki sposób? przerobka ukladu zaworowego Co i w jakim celu? tak zwane soft turbo Takie coś nie istnieje. O chinskich turbo tez nie mysl...
Podobno da się zamienić: Z16LEL z16LET Z16LER A16LET A16LER A16LES Zawsze większy wybór. Dodano po 17 Przed ostatnim kaput przehonowałeś cylindry i pojawił się problem z resztą cylindrów. Myślę że winne jest tarcie które jak wiadomo podnosi temperaturę. Pierwszej awarii na 4-tym doszukiwałbym się w może najcieplejszej części silnika i w oleju któremu...
Witam, z góry proszę piszących, o nie wypowiadanie się nie znając tematu, bo pytania o dysze i ustawianie map w instalacji Prinsa są co najmniej śmieszne, a niektóre wypowiedzi mogą doprowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji zamiast rozwiązania problemu. Dwa pytania do autora tematu: - jaka wersja programu jest używana do obsługi instalacji, -czy jest...
Umyj silnik w rejonie wycieku np zmywaczem do hamulców. Uruchom silnik zobacz skąd zaczyna cieknąć. Możesz zrobić zdjęcie i zamieścić na forum. Potencjalne źródła to pompa podciśnienia, smarowanie turbiny , powrót oleju z turbiny. Nieszczelny przewód powietrzny turbiny.
Wyglada jakby bylo słabe smarowanie .
Możesz spróbować wymienić łożyska. Smarowanie raczej niewiele pomoże.
ls_77 z całym szacunkiem - bardzo często u ludzi zawór bezpieczeństwa czyszczę i działa i jest szczelny. Jeżeli tylko jest „rozkręcalny” żeby dostać się do tej gumeczkami w kształcie cylindra. Po jej dokładnym wyczyszczeniu smaruje ją delikatnie smarem silikonowym i trzyma. Oczywiście pod warunkiem ze nie jest nigdzie pęknięta.
Miałem specjalny krążek do wciskania i wyciskania tuleji a jak mogło pierścienie zakleszczyc jest to nie możliwe od kupienia tego silnika takie było ciśnienie słabo odpalał i był 2 razy zatarty ktoś go naprawiał i od tamtej pory są takie problemy Sprawdź koniecznie ciśnienie smarowania oraz stan natrysku na denka tłoków.
A to byłeś u brytyjskich tu gdzież szkockich inżynierów Co mnie wcale nie dziwi Te silniki miały problem ze smarowaniem góra leciała walki swoznie tłoków etc Przypuszczam że za wiele z niego wyciski i pompa oleju nie dawała rady Jedynie co możesz teraz uzyskać to zawsze możesz zażądać powrót do serii i auto w stanie takim jak jakie oddawałem. Wina leży...
Witam Czy sprawdzałeś EGR ? Czyli to na co pokazują błędy. Pisze "P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ" P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ" Możliwe jest że zacina Ci się EGR i dusi silnik spalinami. Można spróbować przeczyścić, może na jakiś czas będzie lepiej. Pamiętaj też że w silniku który masz jest...
Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). Ale to jest smarowanie wałka, krzywek, rolek jadących po krzywkach a sam tłoczek jest zawsze smarowany paliwem. Smarowanie olejem nie zanika przy zerowej dawce ale także smarowanie tłoczka paliwem nie zanika - tłoczek zawsze zaciąga pełna dawkę paliwa a dawka zależy od tego...
Jak dotąd ten problem wystąpił 5 krotnie . Za 1 razem mechanik wypompował prawie 0,5 litra za drugim mniej około 0,2 / ale wtedy komputer pokładowy pokazał problem ze smarowaniem - musiałem wymienić olej / pozostałe awarie około 0,3 litra . Wybieranie paliwa zawsze było uzależnione od czasu i możliwości dojazdu mechanika . Jak się domyślasz za drugim...
Wie ktoś może gdzie podłączyć smarowanie turbiny w silniku mercedesa w124 200d chciałbym zostawić go w oryginale, ale 75km to trochę mało i wyciągnąć planuje z niego troszeczkę więcej wtryski od 2.7. Turbo od sprintera i tp, ale jak się wgryźć w olejenie, żeby podłączyć ta spreżarkę, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie??
Jeśli nie boisz się utraty gwarancji, możesz spróbować cofnąć śrubę zderzakową. Swoją drogą, właśnie dlatego nie lubię prac związanych z turbiną. Zakład regeneracyjny zrzuca winę na mechanika, mechanik na zakład. Najlepiej, gdy ten, kto regeneruje, zakłada też turbinę i sprawdza efekt. Wtedy może jeszcze sobie doregulować. Mechanik nic nie może, bo...
Proszę o pomoc, nie mogę znaleźć w sprzedaży przewodu olejowego turbiny Case 1394 Hydro.
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
Kup ten silnik wolnossący i go nie przerabiaj, w silniku Turbo są inne zawory, inne elementy dobrane pod kątem większych obciążeń mechanicznych i cieplnych. Jak do wolnossącego włożysz turbo zniszczysz dobry silnik. A co do przekładki silnika poszukaj tu: www.w201w124.com na forum. Było to wałkowane wiele razy ;)
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane z powodów oczywistych i są trudności w postawieniu...
Łojezu, ale popaprany temat, aż się dołączę... Po pierwsze pamiętajmy, że większość z nas mówi o silniku bez doładowania. W tych silnikach efekty falowe mają duże znaczenie, a na odpowiednią falę rezonansową składa się wiele czynników. Po drugie dupo-hamownia jest niedokładna i faktycznie im głośniejszy samochód tym wydaje się mocniejszy. Po trzecie...
Olej jest Głównym czynnikiem smarującym i chłodzącym turbosprężarkę. Ale gdyby to olej był przyczyną kopcenia to nie stawiałby zasłony dymnej koloru czarnego. Czułbyś smród przepalonego oleju. A właśnie jaki kolor spalin idzie z rury? Najpierw zdiagnozuj układ dolotowy, oraz wtryskowy. Może wystarczy zmienić filtry paliwa i powietrza? Warto zbadać sprawę...
Niestety bezawaryjność jak wszędzie - problematyczna. Nie wszedzie. Tylko tam, gdzie sa silniki BMW. Wez jakiekolwiek auto z silnikiem PSA a przejedziesz 500 000 km znajac tylko obslugi okresowe. Szczególnie 1.6THP! Fenomenalny silnik, owoc PSA & BMW:) 1.6 HDI i ich sitka na przewodach smarowania, kończące żywot turbosprężarki i silnika nawet przed...
jeśli moge się wtrącić to silniki typu 1,9 tdi ASZ 131 km można kręcić do 163 km, vw i audi bardziej skupiło się na spalaniu taką 130 depta się do 3,5 tys obr. i spalanie żeby nie cyganić 7,5 l , bo wyżej sie nie opłaca komputer większej dawki nie puści, po samych wykresach chiptuningowych widać że do 3,5 tys. dużo się silnika nie podkręci dopiero powyżej...
Witam Problem leży w rodzinnej t4. Zaczęło się od tego jak padło turbo, turbo zdemontowałem, poszedł kolektor od zwykłego D. Zaślepione smarowanie oraz spływ.. Samochód bez turbiny mimo to w miarę jeździł. Rozszczelniła się pompa wtryskowa, kupiłem używaną i od tamtej pory zaczął się cyrk. Nowa pompa reaguje na gaz dopiero w połowie zakresu dźwigni...
Panowie problem był z chwilowym brakiem smarowania. Fachowiec obejrzał turbo i wszystko jest ok. Temat można uznac za zamknięty. Dzięki za pomoc
Witam, chciałbym dowiedzieć się paru rzeczy przed budową mojego silnika odrzutowego. Za cel wybrałem sobie zbudowanie silnika Turboodrzutowego lub Turbowentylatorowego. Dlatego mam parę pytań dotyczących budowy takiego silnika i odnośnie oceny moich pomysłów. W silniku zamierzam wykorzystać jako podajnik paliwa wtryskiwacze, jako niskoprężną sprężarkę...
Wszelkie modyfikacje sterowników, turbin nie wykonane zgodnie z technologia kończą sie bardzo źle w grupie vw. Należy o tym pamietac bo koszty będą.... Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach...
marek513 napisał: a ta pompka nie może pracować z włączonym silnikiem. A to cud jakiś, jak źle wepniesz w obieg to nic nie pomoże na brak cyrkulacji. Może źle się wyraziłem, nie powinna pracować na włączonym silniku. Silnik sam pracuje z cieczą a pompka ma za zadanie pracować tylko po wyłączeniu silnika aby nie zagotować płynu w samej turbosprężarce,...
Komplet nie jest potrzebny skoro chodzi koledze tylko o wartość ciśnienia doładowania, które faktycznie szwankuje. Ciśnienie doładowania faluje naprzemiennie : od przeładowania do niedoładowania więc w pierwszej kolejności zdejmij klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia przed zsunięciem się z dźwigni kierownic spalin przy turbo a następnie...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Silnik mk-16 kupiłem na allegro za 30zł. Wyjąłem przeciwtłok, odkręciłem całkiem regulację mieszanki i tą tylnią część "gaźnika" obróciłem o 180°. Nie ma żadnych zaworów zwrotnych itp. Sam sie zdziwiłem, że ten silnik działa :D Przy nagłym dopływie wysokiego ciśnienia nie ma płynnego przejścia na wysokie obroty. Robi się coś podobnego jak w niektórych...
Witam, Pacjent Citroen C5 2.0 HDI 136 koni, silnik RHR. Jest taki problem z autem, że szarpie nie równomiernie podczas delikatnej jazdy, bardziej utrzymywania prędkości w zakresie 1200-2000 obrotów, powyżej tego ten efekt znika. Auto jest po delikatnych przejściach mechanicznych, było kilka napraw oto one: -zregenerowana turbosprężarka, wsadzono nowy...
Zapewniam ze wszystkie silniki z turbodoładowaniem te z intercoolerem i te bez odwdzięczą sie wam dłuższą niezawodną praca zeespołu turbosprężarkowego przy odpowiednim jego traktowaniu.Własnie chodzi o to ze po ostrzejszej jeżdzie nie powinno sie od razu gasić silnika.Po normalnej drogowej jeżdzie nie ma takich restrykcji ale jak sobie zaszlejemy to...
4-5 to tak ale syntetyk . Mineralny olej potrzebuje przy dużym mrozie o wiele więcej .Także lepiej troche poczekać aż złapie sobie temperaturkę . Ja rozgrzewałem , rozgrzewam i będe rozgrzewał .Mam benzynke.Z dwóch prostych przyczyn 1.ciepło w aucie 2.ciepły silnik-ciepły olej-lepsze smarowanie. mineralne po odpaleniu odrazu rura to odrazu mi ich szkoda...
Nie chodzi o kontakt ze śrubą, tylko o brak smarowania którego brak nawet przez parę sekund jest zabójcze dla turbosprężarki.
Powiem szczerze, że naprawdę rzadko spotykam się ze stwierdzeniem uszkodzenia turbiny wskutek nie używania, ale jest to możliwe w przypadku, kiedy silnik pracujacy zbyt długo na biegu jałowym może wytwarzać podciśnienie w turbinie, co prowadzi do uszkodzenia uszczelnień olejowych lub przyspieszając z niskich obrotów powodujemy, że olej zbyt krótko krąży...
Tu chodzi o schladzanie i smarowanie, wylaczajac natychmiast silnik po jezdzie olej przestaje plynac wiec nie smaruje juz osi wirnika i nie odbiera ciepla z nagrzanej turbosprezarki.
Ale jest w UAZie. Podałem ci przykład prostego silnika, gdzie olej jest wyprowadzony na zewnątrz bloku silnika z okolic jednego z czujników ciśnienia (UAZ ma 2) chłodzony, a następnie zwracany do misy olejowej. W tym samochodzie jest bardzo dobry dostęp i można sobie wszystko obejrzeć. Ty chcesz zrobić to samo, ale używać oleju do smarowania turbosprężarki....
Witam. Jak jeździć/ zmieniać biegi w Volvo S60 2.4D (130km) 2003? Jest to moje pierwsze auto i nie chciałbym go zajeździć dlatego zwracam się z tym pytaniem do doświadczonych Kolegów. :-) Co mialo być zamęczone to już jest w 14 letnim dieslu. Co najważniejsze nie kręć wysoko silnika (każdego, szczególnie doładowanego) jak jest zimny. Po ostrej jeździe...
Wyczytałem że w 2.0tdi pompa olejowa często jest wadliwa i występują w czasie eksploatacji usterki które mogą skutkować brakiem smarowania silnika i zatarciem turbosprężarki. Czy to dotyczy akurat tych silników ? A jeśli tak czy takie ryzyko się opłaca ?
Co bym chcial uzyskac napewno troche wiecej mocy. Jakos 130 km troszke za malo. Napewno turbo do wymiany bo wpada w notlauf przy 160. I odcina mi moc do 120 turbo bylo juz raz rozbierane i czyszczone ale nie zbyt długo dzialalo dobrze. No co fmic na przud i jakis przelot 2.5 " kata wyciac podmienic pusta puszka. Sprzeglo do wymiany i pompowtryski wieksze....
witam kolegów. auto po długim postoju. po zamontowaniu turbiny ta chodziła (dało się odczuć) przez 100m. po zamontowaniu auto kręcone kilkukrotnie z odłączonymi cewkami i wtryskami (celem przerzucenia oleju przez turbinę), następnie odpalone kilkukrotnie w kilkunasto sekundowych cyklach celem pewności że będzie smarowanie. wszystko zdawało się być dobrze-...
Na takie przebiegi to na pewno nie diesel, a benzyna to najlepiej bez turbo. Diesel na takie trasy się całkowicie nie opłaca, do tego dolicz wyższe koszty zakupu i utrzymania, dodatkowo 10-letnie diesle zazwyczaj mają znacznie wyższe przebiegi niż auta benzynowe. Na gaz bym też nie przerabiał, zanim ci się zagrzeje auto to jedziesz na benzynie, oszczedność...
Witam ponownie! Zrobiłem chyba wszystko, na co pozwala moja wiedza oraz posiadany w dyspozycji sprzęt, a więc : - ciśnienie paliwa - sprawdzone, nie odbiega od żądanego (w pełnym zakresie obr/min) - podciśnienie z VAC "zamyka" mi manometr, - podciśnienie przed zaworem i za zaworem w normie. Wartości mierzone CLIP'em przez zaprzyjaźniony serwis RENAULT:...
Witam właśnie przekładam silnik w Iveco 3510 2.8TD . Kupiłem drugi silnik i tu mam mały problem z turbo. W moim silniku turbo jest połączone z kolektorem ssącym. W silniku który kupiłem turbo jak i kolektor ssący ma wyjścia na intercooler ( mój jest bez intercoolera) mocowanie i przewody do smarowania turbo są identyczne i wszystko by pasowało gdybym...
Witam Wszystkich.Chciałem opisać Wam mój problem z którym się borykam od końca października.Zauważyłem wtedy,że ze zbiorniczka wyrzuca mi płyn nawet po otwarciu korka pienił się.Więc musiałem warunkowo do domu zjechać, odkręciłem korek od tego zbiorniczka i na dystans 700 km dolałem w ratach ok pół bańki 5 l wody po drodze nie było żadnego zagotowania.Auto...
A po co wy kombinujecie? Utrzymywanie laptopa cały czas na maxymalnej częstotliwości doprowadzi do throttlingu i kolejnym tematem autora będzie "Co chwilę mam spadki do 2fps w grach" Nie wiem czy zauwazyleś że procesor przy niewielkim obciążeniu po podłączeniu zasilacza osiąga 74 stopnie. Przy 80-90% ciaglym obciążeniu dobije do 100 A widziałeś któregoś...
Mogla tylko kleknac turbosprezarka, wiec mozna to naprawiac, tylko skoro wywalilo ci caly olej, to niewiadomo czy silnik mial wystarczajace smarowanie. Niestety tego ci nikt nie powie i to wcale nie musi wyjsc od razu. Troche nieprzyjemna awaria.
Na krótko, nim całkiem padło turbo, chwilami jeszcze pracował normalnie i wtedy było słychać głośny świst. Może przejechałem ze 40km i całkiem padło. Oleju nie brał, no właśnie, bo przytkany był przewód smarowania turbo. Ale co ciekawsze gdy zajechałem do serwisu, na komputer, to znaleźli tylko błędy EGR, a nie brak doładowania (ciśnienia) powietrza....
Było kilka typów. TDI- wzmocnione tłoki, korby, chłodzenie denka tłoka, wtryski, pompa, powrót oleju z turbo, smarowanie turbo. Nie pamiętam co tam jeszcze. A po co to?
dla silników z turbo jest to typowy wręcz podręcznikowy przykład przeciekania oleju w turbosprężarce. Turbo jest sprawne bo smarowane, ale olej na sprężarce przedostaje się do kanału dolotowego i pali jak na ON.
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
Nic nie wpadło, samo się. Kupiłem regenerowane turbo, ale zanim zamontuję mam spełnić obowiązkowo 10 przykazań zakładu regeneracji turbosprężarek jak się szumnie nazwali a tak naprawdę pakuja tylko gotowe wkłady w stare wypiaskowane obudowy i ot ich robota, no ale niech tam. Czy mam do serca brać sobie wszystkie nakazy czy mogę część zlekceważyć, chodzi...
Musisz sprawdzić czy to silnik czy turbo pluje olejem. Odłącz kolektor z turbina od silnika i obserwuj czy olej pojawia się przed czy za turbo. Mierzyłeś może ciśnienie oleju?? Kolego mozesz przyblizyc troche ten wątek,, gdzie i jak moze lac przed turbo? za to rozumiem ze ze smarowania przez uszczelnienia turbiny ale przed czyli skąd? Prosze odpisz???
Witam . Mam problem z moim Władimircem, otóż gdy jest ciepły nie równo pracuje. Nagrałem filmik jak pracuje po rozgrzaniu silnik. Zauważcie że sam dodaje sobie obrotów i ujmuje. Wymieniłem pompkę zasilającą z myślą że pomoże, nic nie dało . Wtryski zrobione, zawory wyregulowane, kąt wtrysku również sprawdzony. Ciągnik siłę ma, oleju nie bierze. Jak...
Uwagę zwróć na smok pompy oleju, przy latach eksploatacji czarny nagar go zapycha i pierwsze co odzywa się przy zmniejszonej wydajności pompy to góra i turbo. No rzeczywiście logiczne że nie ma smarowania to i panewke szlag trafi. A czy taki brak smarowania może także spowodować uszkodzenie popychacza zaworu? Bo kilka osób stawiało na popychacz, ale...
Owik, masz plusa za avatar, jest świetny (ale podobnie jak mój raczej chyba nie wzbudza zaufania :D). Co do wartości boków pomiarowych to owszem, są one dostępne dla tego typu silnika bez żadnych punktów a silnik AUY to bliźniak silnika AJM, więc te wartości są sobie równe. Obecnie znowu zawitały do nas ujemne temperatury więc na pierwszy ogień powinno...
Witam radze jeździć nie jest to grozne dla auta byle filtr powietrza nie był zabrudzony olejem Jeśli wyciek pochodzi z turbiny (smarowanie ośki) jest to bardzo groźne dla silnika, może doprowadzić do rozbiegania silnika. Należy zdjąć rurę filtr powietrza - turbina, i sprawdzić stan turbiny, luzy wirnika. Bardzo prawdopodobne że olej pochodzi z odmy,...
Bardzo fajny rozbudowany termometr, gratuluję. Prawda o wynikach kolegi: Co do samochodów, auto traci moc nie bezpośrednio ze względu na zamontowany gaz ale na to, że auto łapie więcej powietrza ciepłego niż zimnego, stąd staje się mułem. Dlatego w autach sportowych są intercoolery - układy oziębiające powietrze przed zapakowaniem do komory spalania....
Widziałem taką sprężarkę w starze 1142 Turbo, stąd ta odpowiedź. Na pewno nie tą widziałeś - to lata '70, w Starach umieszczane były HS17/19 itp z centralnym smarowaniem.
Ja ten samochód kuppiłem z uszkodzoną panewką korbową i to był właśnie powód zatarcia turbiny, tam wystarczy nie wielki brak smarowania i po turbo .
Witam jestem mechanikiem, zastanawiam sie nad swapem bmw e46 na v12 5,4 z bmw 750, i teraz pytanie bo nie chce mi sie za bardzo ładować w koszta i przerabianie skrzyni, więc pytanie brzmi czy kołnierz ze skrzyni 6 biegowej z silnika 4.4 pasuje na śruby itd do 5.4, czytałem różne opinie trudno coś z tego wywnioskować, ale skoro skrzynia automatyczna...
Można bo osprzęt pasuje, ale, silniki TD mają mocniejsze korbowody i dodatkowe smarowanie swożni tłokowych, a po za tym trzeba zmienić:kolektor wydechowy i ssący,doprowadzić i odprowadzić smarowanię turbo. Roboty sporo, a silnik może szybko paść. Odradzam.
Witajcie. Zakupiłem fiata panda jak w temacie z 2006 r. Nie pytajcie o przebieg bo kto wie jaki może być :) Byłem świadomy jego wad i że w ostateczności będę musiał remontować silnik albo go wymienić. Jednak najpierw chciałbym zapytać Was czy na pewno jest to konieczne ;) Jakie są objawy: silnik im zimniejszy to się łatwiej uruchamia. Gdy jest zimny...
Witam, przy malej przerobce dzwigni do ktorej przymocowana jest linka gazu, z ośki która wychodzi z pompy, a dokładniej ze specjalnej małej zębatki zeskoczył mi element na niej spasowany a ja nie miałem oznaczonej pozycji alamentu względem zębatki. Jak znaleźc prawidłową pozycję elementu na zębatce? Ośka, o której mówie to ta która obracana jest przez...
Witam! Proszę o pomoc, wymieniłem rurkę smarowania turbosprężarki na nową i podobno nie można odpalić auta jak nie ma w niej oleju bo się turbo zatrze, doradzają aby kręcić kilka dobrych sekund rozrusznikiem wał, to pompa oleju zadziała i olej zaleje rurke oraz turbine ale należy to zrobić tak aby auto nie odpaliło, w tym celu polecają rozłączyć jakąś...
Auto ma 380 tys przebiegu to wiadomo że nie kręcony tylko realny . A skąd ta pewność? dzisiaj Golf IV TDI ma 400 tys, to Audi A6 to spokojnie będzie mieć 500 tys, a co do silnika odradzam, co z tego że wszystko co miało się zepsuć to zostało naprawione? Ale znowu padnie, bo jedyne rozwiązanie to zmiana na poprawione 2,5 TDI albo 1,9 tdi Ja odradzam...
W n20 były problemy z uszczelnieniem turbosprężarki i z przewodem smarującym. Podczas postoju olej zbierał się w turbinie i po odpaleniu szedł do silnika. Objawy identyczne. Proponowałbym sprawdzić czy dolot nie jest zaolejony i ewentalnie zmienić olej spowrotem na castrol. Ile auto ma przebiegu? Do sprawdzenia czy spływ turbo ma zaworek zwrotny czy...
Temat rozwiązany. Winowajcą całego zamieszania była turbina. Padła - a dokładnie rozszczelniła się na układzie smarowania i część spalin z gorącej strony wracała spływem oleju pod ciśnieniem do bloku silnika. Co skutkowało podniesieniem ciśnienia w skrzyni korbowej a co idzie wyrzucaniem oleju przez odmę razem z nadmiarem ciśnienie tłoczonego przez...
Poza tym, kupując to auto 3 lata temu, 2 tygodnie od zakupu wymieniałem zestaw sprzęgła z dwumasą. Nie latałem po sądach tylko zrobiłem i jeździłem. Teraz kupiłem auto. Pojeździłem i pompowtrysk padł. Kupiłem, wymieniłem i nie mam do nikogo pretensji. Jestem świadom, że auto ma prawie 20 lat i w każdej chwili coś się może rozlecieć. Naprawia się i jeździ...
Poczytaj z tym, ze kadety nie wysatepowaly z turbop natomiast w VW byl silnik 1,6 D zarowno z turbo jak i bez, przy dolozeniu turbo do zwyklego wydaje mi sie, ze bedzie potrzebny inne kolektory i dorobienie smarowania do turbiny, a ze takie silniki jak juz napisalem wystepowaly w serii takze koszt przerobki nie bedzie wcale duzy wzaglednie stosunkowo...
Duda to burak.Sliz czlowieku nie wiesz o czym piszesz! Znasz Kubę od nissanów czy lamików? Tez z tvn turbo.To zresztą nie tylko moja opinia.Nie wiem jaki jest w rzeczywistości ale w programie wielu znajomych go nie trawi.I w przypadku hamulców to smaruje tam gdzie się nie smaruje.Upublicznia błędne teorie.
Popieram kolege baju18, tez jezdzilem takim autkiem rocznik 94. Silniczek zyletka, nie do zarzniecia, ale niestety paliwozerny(ok.15l na 100km) cos za cos, skads ta moc trzeba wydusic. Jedyne problemy bedziesz mial z turbosprezarka, zle ma rozwiazany uklad smarowania, zapycha sie kruciec i turbo do wymiany. Po zakupie autka powinienes przeczyscic ten...
1100pln bo miałeś duuuużo szczęścia. Ja niedawno to robiłem kolesiowi i: nie dało sie odkręcić ani jednej świecy żarowej. wszystkie zostały rozwiercone po 100pln sztuka x4 =400 trzy dni wyciągałem wtryskiwacze (specjalnym profesjonalnym przyrządem) niestety z pierwszego cylindra był tak zapieczony, ze musiałem go potraktować ostrzej 400 używka ze sprawdzeniem...
wszystkie te rady są cenne ale przy wymianie turbiny nie można nigdy zapomnieć o wymontowaniu interkulera wylaniu resztek oleju no i oczywiście przeczyszczeniu przewodów podłączonych do niego bez tego cała wymiana ma wątpliwy sens. Czyżby? A co napisałem: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. Cytuję: "......
Gdzie ida te podkladki to ida przyjacielu,to nie vag itp.W tym przypadku nieida. Jak to gdzie idą na metalowym przewodzie smarowania a na spływie jest uszczelka... :-) Jedynie gdzie oringi idą to na rurce spływu ale na drugim końcu , nie od turba i na rurce zasilającej przy wyjściu z bloku nie przy turbie ;) Zwracam honor co do kolorystyki oringów...
Witam , mam golfa II 1.6td, co do wydechu to jak chcesz możesz wyrzucić tłumik środkowy a zamiast końcowego wsać sportowy, będzie troche głośniej, a co do turbo to nie wypisujcie głupot typu(kupie se turbo i już działa), turbo jest smarowane olejem więc doprowadzone są do niego przewody, jeden od chłodnicy oleju a drugi z tyłu w bloku silnika jest miejsce...
Wiekszysch bzdur nie czytalem... Olej roslinny sluzy do zasilania silnika jako alternatywa ropy. Czlowieku turbina jest smarowana olejem silnikowym a nie paliwem. A co mnie podkusiło, aby pisać o Turbinie, to sam nie wiem. Oczywiście ma się to tak, jak g..no do wiatraka, dlatego, gdyż turbina napędzana jest spalinami a nie przecież paliwem! Zle wiesci......
(at)Tzok Dość selektywnie traktujesz teksty... idąc twoim rozumowaniem, pewnie masz takie zdanie: "silniki diesla są dychawniczne, ciężkie i śmierdzą - widziałem taki w golfie I z 1978 roku.. nigdy nie kupię diesla " żeby trochę rozjaśnić twoją wypowiedź dam więcej fragmentów tekstu: Prace projektowe były zakończone, trzeba było tylko oprzyrządować...
Musisz wiedzieć, że jeśli wyciekł olej z układu smarowania silnika to w pierwszej kolejności ucierpi na tym turbosprężarka bo jej wałek bez smarowania przy tej prędkości obrotowej musi dostać w du... Poradzili aby wymienić silnik - wcale się nie dziwię - przy takiej usterce koszty jego remontu będą nieopłacalne.
Panowie, olej w silniku jest olejem dopóki... No właśnie. W dieslu następuje przeciskanie ON do skrzyni korbowej - olej jest nim rozcieńczany. Do tego oleju nawet w sprawnym turbodieslu zawsze trochę ubywa - parowanie, troszkę na uszczelnieniach turbiny, troszkę na gładziach cylindrów. Czyli pod koniec eksploatacji tego oleju trudno na oko ocenić, w...
Polemizowałbym, że tani "topran" będzie lepszy od elementu pieczołowicie składanego z dwóch, oryginalnych pomp, pamiętając, że luz międzyzębny może wynosić maksymalnie 0,05-0,20mm. Luz osiowy może wynosić maksymalnie 0,15mm (informacje zaczerpnięta z książki "Sam naprawiam"). O ile nie trzeba się martwić o dobre smarowanie silnika nawet z wyrobionym...
Turbosprężarka może puszczać i przedostaje się olej z układu smarowania do części kompresora gdzie dalej do dolotu i silnika. Wypadało by najpierw zrobić diagnozę a turbosprężarkę zostawić na koniec.
Tyle wiem jak się odcina paliwo awaryjnie. Ale nie spotkałem klap odcinających dopływ powietrza. Agregatów widziałem i instalowałem oraz serwisowałem już sporo. W lokomotywach spalinowo-elektrycznych tez nie spotkałem a oglądałem już też troszkę, nie wszystkie oczywiście. Pięciokrotnie byłem świadkiem rozbiegnięcia się silnika wysokoprężnego, dwa razy...
z tym silnikiem i z doświadczenia wiem że to często są wtryskiwacze, ale warto wlać coś do ich czyszczenia do paliwa i sprawdzić czy pomoże. Dokładnie i do tego układu paliwowego Delphi wskazane olej 2T i wymiany na czas filtr paliwa, bo firma delphi ma za delikatne układy. Dlaczego zawodowi mechanicy podajecie sprzeczne, kretyńskie porady? Dlaczego...
Wedlug zyczenia dodaje opis olejow smarowych milej lektury :D:D:D:D:D OLEJE Oleje stanowią niewielka część całości produktów naftowych (poniżej 2% w stosunku do ropy poddanej przeróbce), ale odgrywają bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach przemysłu, w transporcie czy usługach. W odniesieniu do całości olejów używanych w świecie ponad 50% stanowią oleje...
tu jest uturbiona tylkoze fabia ale tez 1.4 i nic jej nie było a dobrze szła Tu nie chodzi o do czy cos dobrze idzie :) bo turbo ma swoje plusy i minusy... Montujac turbo musisz miec swiadomosc ze silnik wolnossacy ma inny ksztaut tlokow, brak chlodzenia tlokow, inny stopien sprezania. Nawet jak dasz soft turbo to jest to troche pracy (wykonanie kolektora...
Zapewne inna pompa wtryskowa, kolektory, smarowanie turbosprężarki i sporo innych rzeczy, chyba natrysk oleju na denka tłoków. Lepiej wrzuć silnik TC4EE (X17DT). W sumie pewnie wyjdzie taniej i bezstresowo.