Jak umiesz wyciągnąć turbo i rozłożyć obudowę, a potem wyczyścić kierownice to możesz i samemu. Jaki problem? :D Dodano po 3 Jak byś już robił to turbo albo zawoził, to koniecznie przewód który zasila turbo do kontroli albo wymiany. Sitko na przewodzie ,nowe ,albo wywalić. Chodzi o drożność przewodu, dobre smarowanie turbo.
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
Możesz spróbować wymienić łożyska. Smarowanie raczej niewiele pomoże.
Mam zamiar zwiększyc moc w swoim bmw e34 535 poprzez turbo i czy wie ktos moze czy to ma sens.Kolektor wydechowy zrobił bym sam pod turbo,a w turbine i intercooler bym musiał zainwestowac,pozostaje tylko sprawa jak to zamontowac.kolektor wydechowy na nim turbo z tyłu turbiny wydech przelotowy,z przodu filtr,a jak zamontowac dolot do silnika pierw do...
Bedzie pracowal, ale to sprawa testow i regulacji, ktora zabierze sporo czasu. Szybszy wlot powietrza = wiecej porwanych wraz z nim czastek paliwa. W tym przypadku tzw. supercharger to jest opcja ktora mozesz rozwazyc, ale regulacje gaznika moga zabrac sporo czasu. Jak pisza koledzy wtrysk paliwa bardzo ulatwil by sprawe. Dodam jeszcze ze uzycie superchargera...
Nie wiem, jakiej pomocy oczekujesz. Wątpię, by ktoś telepatycznie coś poradził. Nagraj filmik albo sam dźwięk. Zasilanie turbo i smarowanie prawidłowe, oczywiście?
Witam Mam zamiar też zbudować sprężarkę i posiadam większość niezbędnych rzeczy .Śledzę to forum już od dłuższego czasu ale nadal brakuje mi wiedzy . Silnik to 1,5 kw 1400 obr 3 fazowy trochę mały wiem , tym bardziej że będzie napędzał kompresor od ??? podejrzewam autosanuW poszukiwaniu jakichkolwiek informacji na temat tego kompresora przeryłem chyba...
Nie ma chipa? może ktoś przesadził z doładowaniem i turbo leci. Albo komp w aucie nie widzi rzeczywistego doładowania i źle steruje turbo
Kluczem do niskiego spalania jest jednostajna jazda, a każde przyspieszanie to zbędne straty. Jazda na biegu i hamowanie silnikiem ma kilka zalet: -mniejsze zużycie klocków -brak spalania paliwa, czyli studzenie silnika -obracający się silnik z minimalnym obciążeniem na tłokach wciąż ma nominalne smarowanie i dwie najważniejsze kwestie: -w razie potrzeby...
Witam. mam male pytanko. czy jest jaka kolwiek możliwosc załozenia turbinki w polonezie na abimexie?? czy cisnienie oleju ktore jest w polonezie jest wystarczalne aby sprezarka miala odpowiednie smarowanie i czy spaliny maja wystarczajaca moc aby turbina mogla robic to do czego jest ona stworzona?
Jest 2 możliwości- źle zrobione turbo albo dołożenie obrotów silnikowi zaraz po odpaleniu. Zanim silnik zrobił ciśnienie oleju i smarowanie turbiny dostał max obr. Turbo chodziło na sucho. Ta druga sprawa jest bardziej prawdopodobna.
Między turbo a katem 3 śruby Katalizator ma dwa wsporniki po odkręceniu ich można go odsunąć od turbo Spływ oleju 2 śruby m6 Smarowanie turbo 1 rurka można odkręcić na rogu głowicy Turbina do kolektora wydechowego na 3 śrubach Poza tym rura do filtra powietrza do wyjęcia i przewód do intercolera do odsunięcia ale to już na opaskach na śrubokręt Wężyki...
Wyglada jakby bylo słabe smarowanie .
Wie ktoś może gdzie podłączyć smarowanie turbiny w silniku mercedesa w124 200d chciałbym zostawić go w oryginale, ale 75km to trochę mało i wyciągnąć planuje z niego troszeczkę więcej wtryski od 2.7. Turbo od sprintera i tp, ale jak się wgryźć w olejenie, żeby podłączyć ta spreżarkę, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie??
To proszę abyś wytłumaczył fakt brania przez te silniki oleju. Silnik zużywa olej, bo musi! Taka jest zasada działania silnika o spalaniu wewnętrznym. Olej jest obecny na cylindrze i pierścień olejowy NIE MOŻE GO ZGARNĄC DO CZYSTA. Żeby nie zniszczyć w przyspieszonym tempie silnika. Dzięki tej cieniutkiej warstewce oleju, która zatrzymuje się w rysach...
Witaj przypadkiem wpadłem na ten temat :D . Widzę że masz podobne pomysły co ja , tylko mam nadzieje że zdajesz sobie sprawę z kosztów , obróbki (dosyć ciężkiej) z niebezpieczeństwa budowy (w razie w możesz rozpirzyć siebie i jeszcze kogoś szczególnie przy dopalaczu) , oraz z tego jak bardzo musisz mieć wytrwały umysł żeby zbudować cały silnik . Nie...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Bezpiecznie możesz mieć ciśnienie maksymalne 0.4 bara na oryginalnych korbowodach. Nie zmienia faktu, że musisz zmienić mapy zapłonu i paliwa. Ale do rzeczy: potrzebujesz kolektor wydechowy, turbosprężarkę, zawór Blow-Up, spływ oleju do miski, smarowanie turbosprężarki ciśnieniowe, intercooler. Bardzo temat dołożenia turbo jest opisany na forach BMW....
Manometr na koniec przewodu olejowego, masz tam pewnie złącze typu banjo. Banka pod wyjście oleju. Mowa o przewodzie co idzie do turba? Manometr każdego rodzaju czy jest jakiś specjalny. Rozumiem jak wypnę smarowanie turbo to turbo przed takimi testami znowu musi zostać zdemontowane czy wystarczy kręcić silnikiem bez odpalania żeby sprawdzić?
Witam wszystkich mam na stanie używane turbo z seata toledo 1.9 TDi (115KM) i mam quada. Chodzi mi po głowie pomysł zeby te rzeczy połączyc ze sobą. Teoretycznie nie jest problem tylko jest problemem smarowanie turbo. ingerecja trfale w silnik nie wchodzi w gre myslałem o zewnetrznej pompie oleju i osobnym zbiorniku z chłodnicą podobno pąpka paliwowa...
Witam. Podepnę się pod temat. Moim strapieniem jest Audi A3 lecz z takowym silnikiem"BLS" i DPF. Problem tak na prawdę pojawił się po przekroczeniu magicznych 200k km, posypał się wałek rozrządu i szklanki. Został założony wałek FEBI, czarne szklanki Ina i oczywiście nowe panewki. Po jakimś czasie odezwała sie turbina która zatarła się opiłkami. Jak...
Odnosnie cen to ja juz nic nie zrobie :) ot sa takie, a nie inne :) Dlatego wspomnialem troche o Turbonetics ktore sa znacznie tansze od garret-ow Generalnie przepisow na moc jakos nie toleruje bo samochod to nie ciasto ;) Odnosnie turbin to mozesz troche poczytac na moim forum forum.turbokillers.com. Znajdziesz zapewne watki o tych "tanich" ile wytrzymuja...
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic [16mm] a 60 -14mm po zamontowaniu głowic duży luz na boki :!: zakładałem do 60 głowice zetor 4511 3cyl. zwany''Major'' kolektory pasują kanał wodny zaślepiony stożkiem na poksyp...Tuleje orginał 95mm, bo 100 zetoroska potrzebuje innej dawki paliwa -nominał 60 nie wyrabia :cry: .Z turbo radzę dać spokój...
Poczytajcie opis sushinrona (sami jechali delikatnie 30km). Sami jechali, nie sądzę żeby dawali mu w d... BOX-a pewnie by zauważył, Poza tym ostatnia śmierć po dwóch km i po nowym sofcie. Mi tu wygląda na słabe smarowanie albo pierścienie tak się nagrzewają że opiera się na zamku i zaczyna falować w rowku (w sumie smarowanie też ma z tym związek), mogą...
witam gazu daje tylko troche nie na maxa jeśli odpali to zmniejszam a nie tresuje go na maxa, dalej bzyka bez gazu chyba każdy wie że turbo musi dostać smarowanie po 2-3 obrotach rozrusznika lampka smarowania gaśnie w związku z tym jakieś tam smarowanie ma . niemiec tdi ma 28-36bar ciśnienia w cylindrach a żabojad dTi F9Q ma 17-18bar i napewno gorsze...
HDI się nie przegrzewają ale mimo wszystko zrobiłbym test uszczelki pod głowicą - jeśli ciśnienie spada z przyrostem obrotów, to nie ma cudów i musi gdzieś uciekać.... albo coś przytyka, np niedrożny filtr cząstek stałych, który stawia zbyt duży opór spalinom i powoduje obciążenie turbosprężarki a później jej uszkodzenia. Jak już było pisane turbo siadały...
Jeśli wirnik trze o obudowę to turbo tylko i wyłącznie do wymiany. W grę nie wchodzi żadna regeneracja. Ale zanim założysz nowe turbo to pasowałoby ustalić dlaczego stare turbo wyzionęło ducha tj. sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić smarowanie turbiny olejem, sprawdzić odpływ oleju do miski itp, itd.
No to ja ide se pogwizdać na taką diagnoze, bo albo masz kolego cegłe zamiast nogi i na max wcisnietym gazie zapalasz samochód bo olej dociera do turbiny odrazu ,jak zgaśnie kontrolka ciśnienia to turbo ma smarowanie chyba że stosujesz smalec do smarowania silnika :D, a najczęściej gwiżdze pasek
Panie i Panowie. CEED 1,6 CRDI. Padła fabryczna turbina (360 tyś). Nowa (regenerowana) została założona. Działa sprawnie ale wyje. Krótki rys: 1. Pierwsza turbina regenerowana, została założona i po zdiagnozowaniu wycia, została wymieniona na inną regenrowaną (i tak 4 razy). 2. Wymiana to : WYmiana wszystkich uszczelek od kolektora wydechowego aż do...
Wiem ,że ma powrót oleju który zrobię do miski olejowej. To będzie soft turbo więc nie widzę przeszkód.
Też miałem taką sytuację. Zregenerowałem turbo i po dwóch dniach śmierć. Okazało się że pompa oleju dawała bardzo małe ciśnienie i smarowanie było niedostateczne. Po wymianie pompy oleju i ponownej regeneracji turbo wszystko działa poprawnie.
Witam Ja bym jednak EGR-u nie wykluczał bez sprawdzenia bo wskazują na to kody błędów. Więc moim zdaniem dobrze było by sprawdzić. EGR mógł np. się zapchać przez częstą jazdę po mieście i na krótkich odcinkach. Rurkę wymieniłem tylko jako dodatkową uwagę raczej nie ma związku z tym problemem. Jak się zatka i smarowanie będzie nie wystarczające padnie...
Witam. No niestety mam faktycznie problemy z serwerem (nie byl przygotowany na tyle osób) postaram się to wrzucić na elektrodę wieczorkiem. Łożyska oryginalne ślizgowe , turbo nie było modyfikowane. Smarowanie łożysk tak jak w oryginale , czyli smarowane olejem. Ile to pali? hmm... 30min pracy to mała butla turystyczna gazu. morph13 : Dokładnie tak...
Kolektor wydechowy możesz zrobić z kolanek lub kupić kawał rury i iśc na giętarke, wtedy powyginasz sobie wszystko tak jak bedziesz chciał, kolektor ten jest z SC 1.1 i z tego co wiem to poświęcono temu troche czasu. Jezeli chodzi o dolot to nie ma w tym nic trudnego. Fotki przedstawiają jak możesz ten problem rozwiązać. Jeżeli chdzi o smarowanie to...
Usterka odkryta , poprzedniemu właścicielowi ponoć turbo padło i olej zaciągało i wymieniał 6 gar i korbę , Niestety ktoś nie uważnie to poskładał i utrącił smarowanie tłoka . Tłok zatarty . Czy jest szansa żeby otrzymać jakieś dane jak poskręcać ten silnik , tj. korby , miska głowica ?
Jeżeli chcesz miec turbo w wsk 125 musisz: 1.Chłodzenie cieczą zrobic 2.Zrobic smarowanie turbiny 3.Zamontowac intrcooler PS: Z czego ta turbina? 1 i 3 nie potrzebne Pozatym pomysł bez sensu, chyba że masz akurat jakieś turbo do zajechania i zaplecze warsztatowe to kombinuj.
Uszczelka pękła na pół przy 3 cylindrze (kolektor wydechowy). Dużo pracy bo to trzeba było sciągnąć dolot do turbo kolektor ssący, odkręcic wydech, smarowanie turbiny i cały osprzęt by sie dostać do kolektora wydechowego. 4-5h pracy, ale skutecznej i to cieszy najbardziej :) Pozdrawiam :) DO ZAMKNIĘCIA!
Witam, Ford Focus TDCI 115KM 2002 kombi z przebiegiem 170.000. Miesiąc temu poszło turbo (połamane łopatki, smarowanie było) i mechnik radził sprawdzić wtryski. Tak więc udałem się na diagnostykę gdzie stwierdzono, że jeden wtrysk to ledwo zipie, dwa jako tako a czwarty jest ok. Na poparcie załączyli wydruki, które i ja tutaj załączam (zaznaczenia na...
Czy potrzebna dodatkowa pompa oleju do smarowania? Nie, nie będzie potrzebna. Jaka chlodnice oleju zastosowac? Nie musisz montować chłodnicy do silnika uturbionego. Jakiego typu zawor upustowy zastsowac? Masz do wyboru zawory z upustem do atmosfery i z upustem przed turbo. W drugim przypadku w układzie krąży ilość powietrza zmierzona przez przepływke...
Witam. Nabyłem taki samochodzik 98r. Silnik 1.9TD na zwykłym wtrysku. W aucie była padnięta turbina, wcześniejszy właściciel wymontował ją całkiem i zaślepił kolektor. I tak jeździł. Mam zamiar zakupić turbo i zamontować, mam jednak proźbę gdyby ktoś mógł mi powiedzieć gdzie podłączyć smarowanie, najlepiej jakiś schemat albo zdjęcie. On to jakoś zaślepił....
Mialem taki problem w golfie III 1.9tdi nie obylo sie bez wyjecia turbiny i jej rozkrecenia, smarowanie preta nic nie pomoglo.Po wyczyszczeniu i wypolerowaniu turbiny śmiga i juz 2 rok.
Turbo w benzynie i dieslu troche sie rozni. W benzyniaku jest lepiej chlodzone z racji na wyzsze obroty smigiel. Musowo idzie smarowanie i chlodzenie olejem oraz woda.
Zapewne inna pompa wtryskowa, kolektory, smarowanie turbosprężarki i sporo innych rzeczy, chyba natrysk oleju na denka tłoków. Lepiej wrzuć silnik TC4EE (X17DT). W sumie pewnie wyjdzie taniej i bezstresowo.
to umnie raczej smarowanie dobre olej tez dobry i czesto zmieniany ale gorzej z tym pałowaniem :) troche wycierpiała :) zaraz z ciekawości ją rozbiore i zobacze co tam jej się probiło :)
Po mojemu: a) turbo się nie włącza i wyłącza. Za to turbo dziura to ewidentnie chwila "przezwyciężania" momentu bezwładności przez gazy. To, że w dole obrotów nie ma dużego doładowania wynika z charakterystyki turbo- żeby wytwożyć ciśnienie musi posiadać jakąś prędkość obrotową. Jest ona zależna poniekąd od obrotów silnika. Jeśli turbo pracuje (strzelam)...
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący...
Witam Problem leży w rodzinnej t4. Zaczęło się od tego jak padło turbo, turbo zdemontowałem, poszedł kolektor od zwykłego D. Zaślepione smarowanie oraz spływ.. Samochód bez turbiny mimo to w miarę jeździł. Rozszczelniła się pompa wtryskowa, kupiłem używaną i od tamtej pory zaczął się cyrk. Nowa pompa reaguje na gaz dopiero w połowie zakresu dźwigni...
hmm moze bede brutalny :) Ale za 2500zl to mozna sobie kupic paliwa :) bo jesli chodzi o tuning to na wiele nie starczy... Nie wspomne juz o uturbieniu tego slinika... Wiesz fajnie jest wymieniac tloki, turbo itp... tylko jak sie to wszystko zaczyna sumowac to robia sie niebotyczne pieniadze... Tak na dzien dobry: 1. uzywana turbina okolo 1000zl (jakis...
i uważam że ma na okom a 180cc i moc ok 50Km na tulei :( Oczywiście, przy 25k rpm/min. Zapomniałeś dodać, że masz turbo i nitro, a smarowanie materią pozakosmiczną. Chyba że tłok cylinder z antymaterii - nie podlega prawom fizyki i się nie roztopi. Jak miałem czas i ochotę, to się w przeróbki bawiłem łącznie z przetaczaniem tłoków na mniejszy wymiar,...
Witam tak jak w temacie, szukam pomocy do stworzenia Soft turbo w silniku Fiata fire 1.1 MPI 60km. (Od razu podkreślam ze traktuje to bardziej jako hobby, mam czas i zaplecze techniczne) A wiec mam silniczek po 30tys. na 5 podporach wiec można coś kombinować da rade, wał nowy, następnie mocniejsze korbowody (nie wiem od czego ale są znacznie grubsze...
Witam, z góry proszę piszących, o nie wypowiadanie się nie znając tematu, bo pytania o dysze i ustawianie map w instalacji Prinsa są co najmniej śmieszne, a niektóre wypowiedzi mogą doprowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji zamiast rozwiązania problemu. Dwa pytania do autora tematu: - jaka wersja programu jest używana do obsługi instalacji, -czy jest...
Olej jest dobry. Poprzedni właściciel wymieniał tuż przed sprzedaniem. Po przejechaniu ~600km nie zauważyłem ubytku oleju. Niestety nie wiem jaki to typ oleju i jakiego producenta. W najbliższym czasie zamierzam wymienić siatkę tłumika, nowy rozrząd + sprawdzić samoregulatory hydrauliczne. Rozrząd ustawię książkowo, a olej... Chyba kupię motul. Dziś...
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane z powodów oczywistych i są trudności w postawieniu...
witam,nigdy nie jest za duzo nauki, ale bidon ujal to najlepiej, ja bym dodal ,ze samochod zawsze trzeba traktowac z 'czuciem', a on bedzie o tym pamietal.jezeli chodzi o auta nowe /jezdzace na syntetyku/ to mniejszy klopot gdyz olej ma lepsze wlasnosci smarne szczegolnie w niskich temp. /mam na mysli smarowanie turbiny/, zasada jest taka;/jak juz to...
Sam mozesz odkrecic ta srube na dole co idzie olej z turbo do silnika i wywal ta odme z tej rurki takie male metalowe sitko wyglada jak pozlepiane kuleczki one sie zawala i nie smaruje turbo. To jest odma i zawsze tam bedzie troche oleju lecialo chyba ze cala odme wyczyscisz i przez jakis czas nie bedzie nic lecialo. To sa skropliny oleju po czasie...
jaka tam odma jeśli silnik się zatarł i olej był to albo pompa oleju zaszwankowała i smarowanie upadło, albo zapchany smok i smarowanko było słabe (wina zaniedbania - nie wymieniany olej albo z innej beczki - za dużo silikonu na uszczelkach), albo olej mizernej jakości i po długotrwałej podróży po prostu się przegrzał i przestał należycie smarować silnik...
O turbo zapomnij,pomijajac wielkosc samej sprezarki pozostaje jeszcze jej smarowanie a w cwajtakcie( <-hehe,zawsze podobalo mi sie to okreslenie) jest z tym problem. Kilka lat temu byl artykul w "Swiat motocykli" dotyczacy zwiekszania mocy w dwusuwach,z komarka mozna bylo wycisnac cos kolo 5KM,z Wartburga 100KM i z Trabanta 50-60KM. Ogolonie jw....
schematy do tego motoru to trudna sprawa ; polecam książke od megana, tam jest opis 2.0 16v (prawie taki sam motor poza skokiem tłoka) ad1 ten "pizdryk" to czujnik położenia przepustnicy a nie podgrzewacz ad2 zobacz w książce j.w. ad3 turbo w f7p trudne ale jak najbardziej możliwe (będzie boleć kieszeń) - turbina np garett T25 - intercooler np od renault...
Tak tylko w seryjnym rozwiązaniu jest ogromna różnica temperatury roboczej która ma chyba większe znaczenie niż obciążenie pask Widziałeś kiedyś łożyska ślizgowe turbin ? Jest to "walec" z otworem na smarowanie o długości ok 15 mm i są tak zaprojektowane aby zapewniały odpowiednie warunki dla pracy ośki a nie przenosiły obciążenia. a po drugie turbina...
A ile Ci teraz bierze. Zacznik od czujnika ciśnienia oleju, często pada. Jeżeli auto nie bierze Ci oleju to zmieniaj na syntetyk. Nawet jak jakaś uszczelka puści to lepiej zmienić niż zajechać turbo i ten trefny łancuszek. A silnik 1.8t to wg mnie bardzo udana konstrukcja pod warunkiem, że się dba o jej serwis ! Ja bym stawiał na ten olej dalej. Długo...
hehe , proponuje poczytac jeszcze zanium sie za to zabierzesz no ale tak od poczatku : 1- odprezenie przy takim doladowaniu nie jest konieczne 2- chlodzenie ciesza , wystepuje lub nie zalezne od modelu sprezarki , czesciej mozna to znalesc w turbobenzynach ze wzgledu na temp pracy 3 - olej do smarowania turbo bierze sie z obiegu z silnika , nie stosuje...
Kolego w ogóle się tym nie przejmuj. W 1.6 HDI zawsze będzie tam olej. A co do podpowiedzi kolegi o rurce smarowania turbo to faktycznie - możesz zlecić jej wymianę jeśli nigdy nie było to robione.
Szukaj smarowania turbo?
Niestety nie jest to możliwe do wykonania. Otwory w gładzi cylindra (okna przelotowe lub wydechowe) sprawiają, że nie da się odseparować skrzyni korbowej z osobnym smarowaniem. Nawet stosując długie tłoki, gdzie pierścień olejowy nie dochodziłby do okien, to pierścienie kompresyjne musiałyby mieć smarowanie mieszankowe, a zwiększanie długości tłoka...
Przewód smarujący turbo jest zabity osadem z oleju.
Jak ma smarowanie, a skoro wali olejem to ma, to turbo źle zregenerowane, poprzednią uszkodziło ciągłe dopalanie najpewniej.
Nie smarowane turbo sztanga na dole - jak pisze kolega, oraz sprawdz polaczenie z intercoolerem czy flansza nie jest uszkodzona. Blok vgt od przodu. Czujnik wilgotności na filtrze powietrza.
Było kilka typów. TDI- wzmocnione tłoki, korby, chłodzenie denka tłoka, wtryski, pompa, powrót oleju z turbo, smarowanie turbo. Nie pamiętam co tam jeszcze. A po co to?
Olej w dolocie w vw to normalka ale jak wycieka to już nieszczelnośc no i zależy ile tego oleju. Intercooler jest najniżej i tam sie zbiera ale jak pękł ci przewód smarowania turbo i jechałeś to nie ciekawie . Pewno turbina dostała za swoje
Zatarta turbina, brak smarowania turbo itp...
Do odkręcania przewodu smarującego turbo mam klucz płaski 17mm oszlifowany po bokach i ucięty z długości. Akurat wchodzi pomiędzy stronę zimną a gorącą sprężarki i nachodzi na ten króciec. Tym kluczem tylko go blokuje a przewód odkręcam drugim kluczem. W ten sposób rurka olejowa zawsze pozostaje nieuszkodzona.
Policz, musisz mieć turbo, zmiana stopnia sprężania, smarowanie turbo, intercooler plus węże, sterownik. Nie wiadomo czy wystarczy wydajności wtrysków lub pompy. Wydasz kupę kasy i dalej będziesz miał rzeźbę w brązowym materiale plastycznym. Generalnie da się, ale taniej będzie kupić silnik+sterownik. Pomyśl o zawieszeniu i hamulcach
+ czyszczenie całego dolotu, układu smarowania turbo, nowa śruba-filter... sama z siebie się nie rozsypała.
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Jaka turbina ??? nowa czy regenerowana ??? Może mechanik źle dokręcił rurkę do smarowania turbo lub jej odpływ i po prostu cieknie . Sprawdzałeś na osłonie silnika . Sprawdz tę rurę tam gdzie idzie czujnik ciśnienia doładowania .
Witam, mam problem z moją Mazda 6 2.0 - siadło mi turbo, przystąpiłem do wymiany zakupiłem turbo po regeneracji ale podczas montażu okazało się, że nie ma oleju z pompy na smarowanie turba. Dobralem się do miski i się okazało, że pompa ma duży luz na kole zębatym, tym co chodzi po wale korbowym. Moje pytanie brzmi czy da się ta pompę wymienić lub naprawić...
Przyczyny i pobierania oleju Uszkodzone pierścieni i wtarta powierzchnia cylindrach Uszkodzone uszczelnienia wału korbowego Uszczelniacze zaworowe Ewentualnie odma skrzyni korbowej lub zawór podciśnienia skrzynki rozrządu Ubytek oleju moez być też przez inne niesczelności poza w/w Nieszelne mocowanie miski mikropęknięcia miski uszczelka miski i skrzyni...
Na gazie turbo nie ma takiego smarowania. A co ma gaz do smarowania turbo? Olej mu zabiera czy co? I chyba nie myślisz że ktoś by był na tyle cofnięty w rozwoju żeby tam instalację mieszalnikową wstawiać.
Zapomnij o turbo,koszty cię zjedzą.Kolektor wydechowy,smarowanie/chłodzenie turbiny,mapa wtrysku jak i zmienione kąty wyprzedzenia zapłonu to może zrobic tylko dobra(droga)firma.Do tego oczywiście turbina która nie jest tania. Pomyśl o kupnie silnika 2.0L w wersji 8 zaworowej 130KM/175Nm(20SEH) lub 16 zaworowej o mocy 150KM/196Nm(C20XE).Były też montowane...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
W takich okolicznościach to bardziej bym się obawiał, że wałek turbiny się przytarł od przypalonego na nim oleju ze smarowania turbo. Chyba zbyt szybko wyłączałeś zapłon po dość forsownej jeździe.
A sprawdzałeś wydech przed turbo i oleju nie ma , tak wię jak piszesz, to masz turbo źle zregenerowane, albo nie masz smarowania na turbo dobrego i dlatego pada.
Widziałem taką sprężarkę w starze 1142 Turbo, stąd ta odpowiedź. Na pewno nie tą widziałeś - to lata '70, w Starach umieszczane były HS17/19 itp z centralnym smarowaniem.
Wg mojej wiedzy to nie rozchodzi się o temperature turbosprężarki czy oleju którym jest chłodzona, tylko o brak smarowania (ciśnienia olej u po wyłączeniu silnika) Jeśli ktoś ma możliwośc niech zdejmie wąż z turba od stony ssącej powietrze wkręci auto na obroty np 3tys przez pół minuty, puści gaz i zagsi silnik po np 15-20sek (taki czas wystraczy np...
He he he he są napędzane niewidzialnymi przekładniami zebatymi gdzie każde koło zebate ma po jednym zębie. A jak trafisz odpowiedni moment zazębienia to możesz teleportować kompresor do bagażnika :D Teraz tak na serio kompresory są głównie napędzane poprez paski, przekłądnie zębate są głośne i wymagają smarowania dlatego jest to niepraktyczne :!: :!:...
Mi to przypomina rurkę powrotną z turbo w Discovery II. Nie ma na niej jakiegokolwiek napisu, znaku - nic, coby pomogło w rozszyfrowaniu jej?
Witam właśnie przekładam silnik w Iveco 3510 2.8TD . Kupiłem drugi silnik i tu mam mały problem z turbo. W moim silniku turbo jest połączone z kolektorem ssącym. W silniku który kupiłem turbo jak i kolektor ssący ma wyjścia na intercooler ( mój jest bez intercoolera) mocowanie i przewody do smarowania turbo są identyczne i wszystko by pasowało gdybym...
Witam pozostaje jeszcze kwestia smarowania turbo i dodania małej chłodnicy oleju bez tego sie nie obejdzie. Można np poprzez odpowiednią przeróbkę podpiąc sie pod filtr oleju i rurką do turbo to chyba jedyne miejsce gdzie można pobrać olej. Jest jeszcze jedna kwestia , kwestia ekonomi zapewne oczekujesz większej mocy i niby niższego zuzycia paliwa podczas...
Można bo osprzęt pasuje, ale, silniki TD mają mocniejsze korbowody i dodatkowe smarowanie swożni tłokowych, a po za tym trzeba zmienić:kolektor wydechowy i ssący,doprowadzić i odprowadzić smarowanię turbo. Roboty sporo, a silnik może szybko paść. Odradzam.
Witam, lala miała wyciek oleju na egr, pociło się na rurze nad egr, jak i z rurki smarowania turbo, egr uszczelnione rura nad tez, rurka od smarowania odkręcona i przykręcona na nowo, auto chodziło pol dnia zero wycieku później kilka km jazdy normalne ładnie chodziło, po kilku dniach i jeździe około 50 km wbiła się na obroty i zassała olej, w czym możne...
Na krótko, nim całkiem padło turbo, chwilami jeszcze pracował normalnie i wtedy było słychać głośny świst. Może przejechałem ze 40km i całkiem padło. Oleju nie brał, no właśnie, bo przytkany był przewód smarowania turbo. Ale co ciekawsze gdy zajechałem do serwisu, na komputer, to znaleźli tylko błędy EGR, a nie brak doładowania (ciśnienia) powietrza....
gruba uszczelka pod głowicę( a nie kilka cienkich ) i max ciśnienie 0,5 bara. oczywiście kolektor wydechowy do wymiany plus zawór upustowy. modyfikacje map by sie jeszcze przydały. Ale na 0,4 bara powinieneś trochę posmigać, bo tłoków za szybko nie spalisz. Powodzenia Aha przydałoby sie stoczenie denek tłoków i doprowadzenie smarowania turbo z bloku...
Zobacz w jakim stanie jest wirnik turbo teraz wiele regeneracji odbywa się na chińskich gratach ich źywotność max pół roku Nie wiele firm teź posiada maszynę do sprawdzania wydajności turbo do tego problem ze smarowaniem w tych silnikach. Bez którego padnie kadencji turbo
Nie ma sęsu tak kombinować lepiej go sprzedaj i kup inny z orginalną turbiną te ciągniki nie są drogie Dodano po 7 Turbina to inne tłoki,inne korbowody,trochę inne smarowanie,jak założysz do tego silnika turbo to długo nie pochodzi ze względu na większe obciążenia /wieksza moc/
Na zdjęciu (po powiększeniu - świetna jakość zdjęcia) widać wyraźnie przegrzany wałek w części gorącej. To sugeruje, że na turbinę idą mocno za gorące spaliny. Ewentualnie smarowanie turbiny jest nieprawidłowe - ale wtedy łopatki raczej by nie padły. Ale z ubogą mieszanką w Dieslu nie wiem o co chodzi. Może ktoś wyjaśni, jaka ma być ta dobra. Nie ma...
Ja ten samochód kuppiłem z uszkodzoną panewką korbową i to był właśnie powód zatarcia turbiny, tam wystarczy nie wielki brak smarowania i po turbo .
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
Panowie wiec tak: Przed wymiana oleju nic sie z autem nie dzialo. Podejrzewam że był wlany olej mineralny a ja wlalm półsyntetyk i tera olej płucze silnik i dlatego tak się dzieje. Może zatyka dolot oleju do turba po chwili nawolnych obrotoach olej smaruje turbo i jest spokój. Teraz pytanie czy wymienic olej na mineralny co podejrzewam że nic nie da....
ls_77 z całym szacunkiem - bardzo często u ludzi zawór bezpieczeństwa czyszczę i działa i jest szczelny. Jeżeli tylko jest „rozkręcalny” żeby dostać się do tej gumeczkami w kształcie cylindra. Po jej dokładnym wyczyszczeniu smaruje ją delikatnie smarem silikonowym i trzyma. Oczywiście pod warunkiem ze nie jest nigdzie pęknięta.
kolego -pilkozak- myślisz że przez va-kum to poszło, uszczelniacze by nie poleciały tak szybko, choć jest taka opcja ale obstawiałbym tylko na turbo które dość szybko potrafi zniszczyć cały silnik, choć mogło potoczyć się inaczej, np olej wymieniony na 10 zamian za konsystencje masła / smoły ciśnienie spadło już na samych panewkach i nie do smarowało...
smarowanie tulejek kalamitki smarowanie smarowanie husqvarna
delonghi modele impuls prędkości vectra schemat smart
Funkcje pokręteł i gniazd w Peavey XR 600B Zamienniki układu scalonego TDA7563BH w car audio