Jak umiesz wyciągnąć turbo i rozłożyć obudowę, a potem wyczyścić kierownice to możesz i samemu. Jaki problem? :D Dodano po 3 Jak byś już robił to turbo albo zawoził, to koniecznie przewód który zasila turbo do kontroli albo wymiany. Sitko na przewodzie ,nowe ,albo wywalić. Chodzi o drożność przewodu, dobre smarowanie turbo.
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
Możesz spróbować wymienić łożyska. Smarowanie raczej niewiele pomoże.
Mam zamiar zwiększyc moc w swoim bmw e34 535 poprzez turbo i czy wie ktos moze czy to ma sens.Kolektor wydechowy zrobił bym sam pod turbo,a w turbine i intercooler bym musiał zainwestowac,pozostaje tylko sprawa jak to zamontowac.kolektor wydechowy na nim turbo z tyłu turbiny wydech przelotowy,z przodu filtr,a jak zamontowac dolot do silnika pierw do...
Wg mnie turbo przy tym silniku nie ma sensu. Nawet gdyby dało się je bez problemowo zamontować to ten silnik szybko by się skończył. Jak już to lepiej szukać jakiegoś 4 takta 250-400ccm bez konieczności upychania tam turbo.
Nie wiem, jakiej pomocy oczekujesz. Wątpię, by ktoś telepatycznie coś poradził. Nagraj filmik albo sam dźwięk. Zasilanie turbo i smarowanie prawidłowe, oczywiście?
Między turbo a katem 3 śruby Katalizator ma dwa wsporniki po odkręceniu ich można go odsunąć od turbo Spływ oleju 2 śruby m6 Smarowanie turbo 1 rurka można odkręcić na rogu głowicy Turbina do kolektora wydechowego na 3 śrubach Poza tym rura do filtra powietrza do wyjęcia i przewód do intercolera do odsunięcia ale to już na opaskach na śrubokręt Wężyki...
Witam Mam zamiar też zbudować sprężarkę i posiadam większość niezbędnych rzeczy .Śledzę to forum już od dłuższego czasu ale nadal brakuje mi wiedzy . Silnik to 1,5 kw 1400 obr 3 fazowy trochę mały wiem , tym bardziej że będzie napędzał kompresor od ??? podejrzewam autosanuW poszukiwaniu jakichkolwiek informacji na temat tego kompresora przeryłem chyba...
Nie ma chipa? może ktoś przesadził z doładowaniem i turbo leci. Albo komp w aucie nie widzi rzeczywistego doładowania i źle steruje turbo
Kluczem do niskiego spalania jest jednostajna jazda, a każde przyspieszanie to zbędne straty. Jazda na biegu i hamowanie silnikiem ma kilka zalet: -mniejsze zużycie klocków -brak spalania paliwa, czyli studzenie silnika -obracający się silnik z minimalnym obciążeniem na tłokach wciąż ma nominalne smarowanie i dwie najważniejsze kwestie: -w razie potrzeby...
Witam. mam male pytanko. czy jest jaka kolwiek możliwosc załozenia turbinki w polonezie na abimexie?? czy cisnienie oleju ktore jest w polonezie jest wystarczalne aby sprezarka miala odpowiednie smarowanie i czy spaliny maja wystarczajaca moc aby turbina mogla robic to do czego jest ona stworzona?
Jest 2 możliwości- źle zrobione turbo albo dołożenie obrotów silnikowi zaraz po odpaleniu. Zanim silnik zrobił ciśnienie oleju i smarowanie turbiny dostał max obr. Turbo chodziło na sucho. Ta druga sprawa jest bardziej prawdopodobna.
Bezpiecznie możesz mieć ciśnienie maksymalne 0.4 bara na oryginalnych korbowodach. Nie zmienia faktu, że musisz zmienić mapy zapłonu i paliwa. Ale do rzeczy: potrzebujesz kolektor wydechowy, turbosprężarkę, zawór Blow-Up, spływ oleju do miski, smarowanie turbosprężarki ciśnieniowe, intercooler. Bardzo temat dołożenia turbo jest opisany na forach BMW....
Wyglada jakby bylo słabe smarowanie .
Wie ktoś może gdzie podłączyć smarowanie turbiny w silniku mercedesa w124 200d chciałbym zostawić go w oryginale, ale 75km to trochę mało i wyciągnąć planuje z niego troszeczkę więcej wtryski od 2.7. Turbo od sprintera i tp, ale jak się wgryźć w olejenie, żeby podłączyć ta spreżarkę, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie??
Jeżeli chcesz miec turbo w wsk 125 musisz: 1.Chłodzenie cieczą zrobic 2.Zrobic smarowanie turbiny 3.Zamontowac intrcooler PS: Z czego ta turbina? 1 i 3 nie potrzebne Pozatym pomysł bez sensu, chyba że masz akurat jakieś turbo do zajechania i zaplecze warsztatowe to kombinuj.
To proszę abyś wytłumaczył fakt brania przez te silniki oleju. Silnik zużywa olej, bo musi! Taka jest zasada działania silnika o spalaniu wewnętrznym. Olej jest obecny na cylindrze i pierścień olejowy NIE MOŻE GO ZGARNĄC DO CZYSTA. Żeby nie zniszczyć w przyspieszonym tempie silnika. Dzięki tej cieniutkiej warstewce oleju, która zatrzymuje się w rysach...
Witaj przypadkiem wpadłem na ten temat :D . Widzę że masz podobne pomysły co ja , tylko mam nadzieje że zdajesz sobie sprawę z kosztów , obróbki (dosyć ciężkiej) z niebezpieczeństwa budowy (w razie w możesz rozpirzyć siebie i jeszcze kogoś szczególnie przy dopalaczu) , oraz z tego jak bardzo musisz mieć wytrwały umysł żeby zbudować cały silnik . Nie...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Manometr na koniec przewodu olejowego, masz tam pewnie złącze typu banjo. Banka pod wyjście oleju. Mowa o przewodzie co idzie do turba? Manometr każdego rodzaju czy jest jakiś specjalny. Rozumiem jak wypnę smarowanie turbo to turbo przed takimi testami znowu musi zostać zdemontowane czy wystarczy kręcić silnikiem bez odpalania żeby sprawdzić?
Witam wszystkich mam na stanie używane turbo z seata toledo 1.9 TDi (115KM) i mam quada. Chodzi mi po głowie pomysł zeby te rzeczy połączyc ze sobą. Teoretycznie nie jest problem tylko jest problemem smarowanie turbo. ingerecja trfale w silnik nie wchodzi w gre myslałem o zewnetrznej pompie oleju i osobnym zbiorniku z chłodnicą podobno pąpka paliwowa...
Witam. Podepnę się pod temat. Moim strapieniem jest Audi A3 lecz z takowym silnikiem"BLS" i DPF. Problem tak na prawdę pojawił się po przekroczeniu magicznych 200k km, posypał się wałek rozrządu i szklanki. Został założony wałek FEBI, czarne szklanki Ina i oczywiście nowe panewki. Po jakimś czasie odezwała sie turbina która zatarła się opiłkami. Jak...
HDI się nie przegrzewają ale mimo wszystko zrobiłbym test uszczelki pod głowicą - jeśli ciśnienie spada z przyrostem obrotów, to nie ma cudów i musi gdzieś uciekać.... albo coś przytyka, np niedrożny filtr cząstek stałych, który stawia zbyt duży opór spalinom i powoduje obciążenie turbosprężarki a później jej uszkodzenia. Jak już było pisane turbo siadały...
Tak tylko w seryjnym rozwiązaniu jest ogromna różnica temperatury roboczej która ma chyba większe znaczenie niż obciążenie pask Widziałeś kiedyś łożyska ślizgowe turbin ? Jest to "walec" z otworem na smarowanie o długości ok 15 mm i są tak zaprojektowane aby zapewniały odpowiednie warunki dla pracy ośki a nie przenosiły obciążenia. a po drugie turbina...
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic [16mm] a 60 -14mm po zamontowaniu głowic duży luz na boki :!: zakładałem do 60 głowice zetor 4511 3cyl. zwany''Major'' kolektory pasują kanał wodny zaślepiony stożkiem na poksyp...Tuleje orginał 95mm, bo 100 zetoroska potrzebuje innej dawki paliwa -nominał 60 nie wyrabia :cry: .Z turbo radzę dać spokój...
witam gazu daje tylko troche nie na maxa jeśli odpali to zmniejszam a nie tresuje go na maxa, dalej bzyka bez gazu chyba każdy wie że turbo musi dostać smarowanie po 2-3 obrotach rozrusznika lampka smarowania gaśnie w związku z tym jakieś tam smarowanie ma . niemiec tdi ma 28-36bar ciśnienia w cylindrach a żabojad dTi F9Q ma 17-18bar i napewno gorsze...
Poczytajcie opis sushinrona (sami jechali delikatnie 30km). Sami jechali, nie sądzę żeby dawali mu w d... BOX-a pewnie by zauważył, Poza tym ostatnia śmierć po dwóch km i po nowym sofcie. Mi tu wygląda na słabe smarowanie albo pierścienie tak się nagrzewają że opiera się na zamku i zaczyna falować w rowku (w sumie smarowanie też ma z tym związek), mogą...
Jeśli wirnik trze o obudowę to turbo tylko i wyłącznie do wymiany. W grę nie wchodzi żadna regeneracja. Ale zanim założysz nowe turbo to pasowałoby ustalić dlaczego stare turbo wyzionęło ducha tj. sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić smarowanie turbiny olejem, sprawdzić odpływ oleju do miski itp, itd.
No to ja ide se pogwizdać na taką diagnoze, bo albo masz kolego cegłe zamiast nogi i na max wcisnietym gazie zapalasz samochód bo olej dociera do turbiny odrazu ,jak zgaśnie kontrolka ciśnienia to turbo ma smarowanie chyba że stosujesz smalec do smarowania silnika :D, a najczęściej gwiżdze pasek
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący...
Panie i Panowie. CEED 1,6 CRDI. Padła fabryczna turbina (360 tyś). Nowa (regenerowana) została założona. Działa sprawnie ale wyje. Krótki rys: 1. Pierwsza turbina regenerowana, została założona i po zdiagnozowaniu wycia, została wymieniona na inną regenrowaną (i tak 4 razy). 2. Wymiana to : WYmiana wszystkich uszczelek od kolektora wydechowego aż do...
Wiem ,że ma powrót oleju który zrobię do miski olejowej. To będzie soft turbo więc nie widzę przeszkód.
Zapewne inna pompa wtryskowa, kolektory, smarowanie turbosprężarki i sporo innych rzeczy, chyba natrysk oleju na denka tłoków. Lepiej wrzuć silnik TC4EE (X17DT). W sumie pewnie wyjdzie taniej i bezstresowo.
Też miałem taką sytuację. Zregenerowałem turbo i po dwóch dniach śmierć. Okazało się że pompa oleju dawała bardzo małe ciśnienie i smarowanie było niedostateczne. Po wymianie pompy oleju i ponownej regeneracji turbo wszystko działa poprawnie.
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane z powodów oczywistych i są trudności w postawieniu...
Witam Ja bym jednak EGR-u nie wykluczał bez sprawdzenia bo wskazują na to kody błędów. Więc moim zdaniem dobrze było by sprawdzić. EGR mógł np. się zapchać przez częstą jazdę po mieście i na krótkich odcinkach. Rurkę wymieniłem tylko jako dodatkową uwagę raczej nie ma związku z tym problemem. Jak się zatka i smarowanie będzie nie wystarczające padnie...
Witam. No niestety mam faktycznie problemy z serwerem (nie byl przygotowany na tyle osób) postaram się to wrzucić na elektrodę wieczorkiem. Łożyska oryginalne ślizgowe , turbo nie było modyfikowane. Smarowanie łożysk tak jak w oryginale , czyli smarowane olejem. Ile to pali? hmm... 30min pracy to mała butla turystyczna gazu. morph13 : Dokładnie tak...
Kolektor wydechowy możesz zrobić z kolanek lub kupić kawał rury i iśc na giętarke, wtedy powyginasz sobie wszystko tak jak bedziesz chciał, kolektor ten jest z SC 1.1 i z tego co wiem to poświęcono temu troche czasu. Jezeli chodzi o dolot to nie ma w tym nic trudnego. Fotki przedstawiają jak możesz ten problem rozwiązać. Jeżeli chdzi o smarowanie to...
Usterka odkryta , poprzedniemu właścicielowi ponoć turbo padło i olej zaciągało i wymieniał 6 gar i korbę , Niestety ktoś nie uważnie to poskładał i utrącił smarowanie tłoka . Tłok zatarty . Czy jest szansa żeby otrzymać jakieś dane jak poskręcać ten silnik , tj. korby , miska głowica ?
Uszczelka pękła na pół przy 3 cylindrze (kolektor wydechowy). Dużo pracy bo to trzeba było sciągnąć dolot do turbo kolektor ssący, odkręcic wydech, smarowanie turbiny i cały osprzęt by sie dostać do kolektora wydechowego. 4-5h pracy, ale skutecznej i to cieszy najbardziej :) Pozdrawiam :) DO ZAMKNIĘCIA!
Witam, Ford Focus TDCI 115KM 2002 kombi z przebiegiem 170.000. Miesiąc temu poszło turbo (połamane łopatki, smarowanie było) i mechnik radził sprawdzić wtryski. Tak więc udałem się na diagnostykę gdzie stwierdzono, że jeden wtrysk to ledwo zipie, dwa jako tako a czwarty jest ok. Na poparcie załączyli wydruki, które i ja tutaj załączam (zaznaczenia na...
mendelmax generalnie masz racje, ale: no i turbo jeszcze marnuje troszkę mocy na smarowanie itd. Na smarowanie nie idzie aż tyle mocy ile by sie mogło wydawać, ponieważ spadek ciśnienia oleju na turbosprężarce ( i dodatkowo zamontowanej chłodnicy oleju) nie powoduje spadku cisnienia oleju na łożyskach slizgowych silnika. A można to zauważyć po rozebraniu...
Czy potrzebna dodatkowa pompa oleju do smarowania? Nie, nie będzie potrzebna. Jaka chlodnice oleju zastosowac? Nie musisz montować chłodnicy do silnika uturbionego. Jakiego typu zawor upustowy zastsowac? Masz do wyboru zawory z upustem do atmosfery i z upustem przed turbo. W drugim przypadku w układzie krąży ilość powietrza zmierzona przez przepływke...
Witam. Nabyłem taki samochodzik 98r. Silnik 1.9TD na zwykłym wtrysku. W aucie była padnięta turbina, wcześniejszy właściciel wymontował ją całkiem i zaślepił kolektor. I tak jeździł. Mam zamiar zakupić turbo i zamontować, mam jednak proźbę gdyby ktoś mógł mi powiedzieć gdzie podłączyć smarowanie, najlepiej jakiś schemat albo zdjęcie. On to jakoś zaślepił....
Mialem taki problem w golfie III 1.9tdi nie obylo sie bez wyjecia turbiny i jej rozkrecenia, smarowanie preta nic nie pomoglo.Po wyczyszczeniu i wypolerowaniu turbiny śmiga i juz 2 rok.
Turbo w benzynie i dieslu troche sie rozni. W benzyniaku jest lepiej chlodzone z racji na wyzsze obroty smigiel. Musowo idzie smarowanie i chlodzenie olejem oraz woda.
to umnie raczej smarowanie dobre olej tez dobry i czesto zmieniany ale gorzej z tym pałowaniem :) troche wycierpiała :) zaraz z ciekawości ją rozbiore i zobacze co tam jej się probiło :)
Witam Problem leży w rodzinnej t4. Zaczęło się od tego jak padło turbo, turbo zdemontowałem, poszedł kolektor od zwykłego D. Zaślepione smarowanie oraz spływ.. Samochód bez turbiny mimo to w miarę jeździł. Rozszczelniła się pompa wtryskowa, kupiłem używaną i od tamtej pory zaczął się cyrk. Nowa pompa reaguje na gaz dopiero w połowie zakresu dźwigni...
hmm moze bede brutalny :) Ale za 2500zl to mozna sobie kupic paliwa :) bo jesli chodzi o tuning to na wiele nie starczy... Nie wspomne juz o uturbieniu tego slinika... Wiesz fajnie jest wymieniac tloki, turbo itp... tylko jak sie to wszystko zaczyna sumowac to robia sie niebotyczne pieniadze... Tak na dzien dobry: 1. uzywana turbina okolo 1000zl (jakis...
i uważam że ma na okom a 180cc i moc ok 50Km na tulei :( Oczywiście, przy 25k rpm/min. Zapomniałeś dodać, że masz turbo i nitro, a smarowanie materią pozakosmiczną. Chyba że tłok cylinder z antymaterii - nie podlega prawom fizyki i się nie roztopi. Jak miałem czas i ochotę, to się w przeróbki bawiłem łącznie z przetaczaniem tłoków na mniejszy wymiar,...
mercedes turbo turbo kalamitki smarowanie smarowanie tulejek
analiza spalin piecu philips głośna praca podłączenie falownika silnikiem tokarki
philips mcd712 podnośnik koszowy
Wycofanie LM1083 przez Texas Instruments: Przyczyny i Alternatywy Jak zwiększyć amperaż w obwodzie elektrycznym?