Jak umiesz wyciągnąć turbo i rozłożyć obudowę, a potem wyczyścić kierownice to możesz i samemu. Jaki problem? :D Dodano po 3 Jak byś już robił to turbo albo zawoził, to koniecznie przewód który zasila turbo do kontroli albo wymiany. Sitko na przewodzie ,nowe ,albo wywalić. Chodzi o drożność przewodu, dobre smarowanie turbo.
Sam mozesz odkrecic ta srube na dole co idzie olej z turbo do silnika i wywal ta odme z tej rurki takie male metalowe sitko wyglada jak pozlepiane kuleczki one sie zawala i nie smaruje turbo. To jest odma i zawsze tam bedzie troche oleju lecialo chyba ze cala odme wyczyscisz i przez jakis czas nie bedzie nic lecialo. To sa skropliny oleju po czasie...
Lepszy byłby swap -> www.racingforum.pl
Kolego w ogóle się tym nie przejmuj. W 1.6 HDI zawsze będzie tam olej. A co do podpowiedzi kolegi o rurce smarowania turbo to faktycznie - możesz zlecić jej wymianę jeśli nigdy nie było to robione.
hehe , proponuje poczytac jeszcze zanium sie za to zabierzesz no ale tak od poczatku : 1- odprezenie przy takim doladowaniu nie jest konieczne 2- chlodzenie ciesza , wystepuje lub nie zalezne od modelu sprezarki , czesciej mozna to znalesc w turbobenzynach ze wzgledu na temp pracy 3 - olej do smarowania turbo bierze sie z obiegu z silnika , nie stosuje...
Bez sensu. Jak juz tak bardzo chcesz to kompresor od mercedesa przynajmniej nie bedzie problemu smarowania.
Szukaj smarowania turbo?
Nie smarowane turbo sztanga na dole - jak pisze kolega, oraz sprawdz polaczenie z intercoolerem czy flansza nie jest uszkodzona. Blok vgt od przodu. Czujnik wilgotności na filtrze powietrza.
Olej w dolocie w vw to normalka ale jak wycieka to już nieszczelnośc no i zależy ile tego oleju. Intercooler jest najniżej i tam sie zbiera ale jak pękł ci przewód smarowania turbo i jechałeś to nie ciekawie . Pewno turbina dostała za swoje
Było kilka typów. TDI- wzmocnione tłoki, korby, chłodzenie denka tłoka, wtryski, pompa, powrót oleju z turbo, smarowanie turbo. Nie pamiętam co tam jeszcze. A po co to?
Możesz spróbować wymienić łożyska. Smarowanie raczej niewiele pomoże.
Zatarta turbina, brak smarowania turbo itp...
+ czyszczenie całego dolotu, układu smarowania turbo, nowa śruba-filter... sama z siebie się nie rozsypała.
Przyczyny i pobierania oleju Uszkodzone pierścieni i wtarta powierzchnia cylindrach Uszkodzone uszczelnienia wału korbowego Uszczelniacze zaworowe Ewentualnie odma skrzyni korbowej lub zawór podciśnienia skrzynki rozrządu Ubytek oleju moez być też przez inne niesczelności poza w/w Nieszelne mocowanie miski mikropęknięcia miski uszczelka miski i skrzyni...
Jaka turbina ??? nowa czy regenerowana ??? Może mechanik źle dokręcił rurkę do smarowania turbo lub jej odpływ i po prostu cieknie . Sprawdzałeś na osłonie silnika . Sprawdz tę rurę tam gdzie idzie czujnik ciśnienia doładowania .
Policz, musisz mieć turbo, zmiana stopnia sprężania, smarowanie turbo, intercooler plus węże, sterownik. Nie wiadomo czy wystarczy wydajności wtrysków lub pompy. Wydasz kupę kasy i dalej będziesz miał rzeźbę w brązowym materiale plastycznym. Generalnie da się, ale taniej będzie kupić silnik+sterownik. Pomyśl o zawieszeniu i hamulcach
Na gazie turbo nie ma takiego smarowania. A co ma gaz do smarowania turbo? Olej mu zabiera czy co? I chyba nie myślisz że ktoś by był na tyle cofnięty w rozwoju żeby tam instalację mieszalnikową wstawiać.
Między turbo a katem 3 śruby Katalizator ma dwa wsporniki po odkręceniu ich można go odsunąć od turbo Spływ oleju 2 śruby m6 Smarowanie turbo 1 rurka można odkręcić na rogu głowicy Turbina do kolektora wydechowego na 3 śrubach Poza tym rura do filtra powietrza do wyjęcia i przewód do intercolera do odsunięcia ale to już na opaskach na śrubokręt Wężyki...
Wyglada jakby bylo słabe smarowanie .
W takich okolicznościach to bardziej bym się obawiał, że wałek turbiny się przytarł od przypalonego na nim oleju ze smarowania turbo. Chyba zbyt szybko wyłączałeś zapłon po dość forsownej jeździe.
Jak ma smarowanie, a skoro wali olejem to ma, to turbo źle zregenerowane, poprzednią uszkodziło ciągłe dopalanie najpewniej.
Coś więcej, zdjęcia, chociaż opis prac ?
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
A sprawdzałeś wydech przed turbo i oleju nie ma , tak wię jak piszesz, to masz turbo źle zregenerowane, albo nie masz smarowania na turbo dobrego i dlatego pada.
Nie wiem, jakiej pomocy oczekujesz. Wątpię, by ktoś telepatycznie coś poradził. Nagraj filmik albo sam dźwięk. Zasilanie turbo i smarowanie prawidłowe, oczywiście?
Smart, turbo, silnik, jego smarowanie, to jest dopiero wpadka ;p
Manometr na koniec przewodu olejowego, masz tam pewnie złącze typu banjo. Banka pod wyjście oleju. Mowa o przewodzie co idzie do turba? Manometr każdego rodzaju czy jest jakiś specjalny. Rozumiem jak wypnę smarowanie turbo to turbo przed takimi testami znowu musi zostać zdemontowane czy wystarczy kręcić silnikiem bez odpalania żeby sprawdzić?
Witam właśnie przekładam silnik w Iveco 3510 2.8TD . Kupiłem drugi silnik i tu mam mały problem z turbo. W moim silniku turbo jest połączone z kolektorem ssącym. W silniku który kupiłem turbo jak i kolektor ssący ma wyjścia na intercooler ( mój jest bez intercoolera) mocowanie i przewody do smarowania turbo są identyczne i wszystko by pasowało gdybym...
Witam wszystkich mam na stanie używane turbo z seata toledo 1.9 TDi (115KM) i mam quada. Chodzi mi po głowie pomysł zeby te rzeczy połączyc ze sobą. Teoretycznie nie jest problem tylko jest problemem smarowanie turbo. ingerecja trfale w silnik nie wchodzi w gre myslałem o zewnetrznej pompie oleju i osobnym zbiorniku z chłodnicą podobno pąpka paliwowa...
Na krótko, nim całkiem padło turbo, chwilami jeszcze pracował normalnie i wtedy było słychać głośny świst. Może przejechałem ze 40km i całkiem padło. Oleju nie brał, no właśnie, bo przytkany był przewód smarowania turbo. Ale co ciekawsze gdy zajechałem do serwisu, na komputer, to znaleźli tylko błędy EGR, a nie brak doładowania (ciśnienia) powietrza....
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
gruba uszczelka pod głowicę( a nie kilka cienkich ) i max ciśnienie 0,5 bara. oczywiście kolektor wydechowy do wymiany plus zawór upustowy. modyfikacje map by sie jeszcze przydały. Ale na 0,4 bara powinieneś trochę posmigać, bo tłoków za szybko nie spalisz. Powodzenia Aha przydałoby sie stoczenie denek tłoków i doprowadzenie smarowania turbo z bloku...
Witam, lala miała wyciek oleju na egr, pociło się na rurze nad egr, jak i z rurki smarowania turbo, egr uszczelnione rura nad tez, rurka od smarowania odkręcona i przykręcona na nowo, auto chodziło pol dnia zero wycieku później kilka km jazdy normalne ładnie chodziło, po kilku dniach i jeździe około 50 km wbiła się na obroty i zassała olej, w czym możne...
Niestety nie jest to możliwe do wykonania. Otwory w gładzi cylindra (okna przelotowe lub wydechowe) sprawiają, że nie da się odseparować skrzyni korbowej z osobnym smarowaniem. Nawet stosując długie tłoki, gdzie pierścień olejowy nie dochodziłby do okien, to pierścienie kompresyjne musiałyby mieć smarowanie mieszankowe, a zwiększanie długości tłoka...
Panowie wiec tak: Przed wymiana oleju nic sie z autem nie dzialo. Podejrzewam że był wlany olej mineralny a ja wlalm półsyntetyk i tera olej płucze silnik i dlatego tak się dzieje. Może zatyka dolot oleju do turba po chwili nawolnych obrotoach olej smaruje turbo i jest spokój. Teraz pytanie czy wymienic olej na mineralny co podejrzewam że nic nie da....
Witam pozostaje jeszcze kwestia smarowania turbo i dodania małej chłodnicy oleju bez tego sie nie obejdzie. Można np poprzez odpowiednią przeróbkę podpiąc sie pod filtr oleju i rurką do turbo to chyba jedyne miejsce gdzie można pobrać olej. Jest jeszcze jedna kwestia , kwestia ekonomi zapewne oczekujesz większej mocy i niby niższego zuzycia paliwa podczas...
Jest 2 możliwości- źle zrobione turbo albo dołożenie obrotów silnikowi zaraz po odpaleniu. Zanim silnik zrobił ciśnienie oleju i smarowanie turbiny dostał max obr. Turbo chodziło na sucho. Ta druga sprawa jest bardziej prawdopodobna.
He he he he są napędzane niewidzialnymi przekładniami zebatymi gdzie każde koło zebate ma po jednym zębie. A jak trafisz odpowiedni moment zazębienia to możesz teleportować kompresor do bagażnika :D Teraz tak na serio kompresory są głównie napędzane poprez paski, przekłądnie zębate są głośne i wymagają smarowania dlatego jest to niepraktyczne :!: :!:...
Ja ten samochód kuppiłem z uszkodzoną panewką korbową i to był właśnie powód zatarcia turbiny, tam wystarczy nie wielki brak smarowania i po turbo .
kolego -pilkozak- myślisz że przez va-kum to poszło, uszczelniacze by nie poleciały tak szybko, choć jest taka opcja ale obstawiałbym tylko na turbo które dość szybko potrafi zniszczyć cały silnik, choć mogło potoczyć się inaczej, np olej wymieniony na 10 zamian za konsystencje masła / smoły ciśnienie spadło już na samych panewkach i nie do smarowało...
Nie ma sęsu tak kombinować lepiej go sprzedaj i kup inny z orginalną turbiną te ciągniki nie są drogie Dodano po 7 Turbina to inne tłoki,inne korbowody,trochę inne smarowanie,jak założysz do tego silnika turbo to długo nie pochodzi ze względu na większe obciążenia /wieksza moc/
Panowie problem był z chwilowym brakiem smarowania. Fachowiec obejrzał turbo i wszystko jest ok. Temat można uznac za zamknięty. Dzięki za pomoc
No to tak: EGR zaślepiłem dorobiłem blache na wzór uszczelki, gruszkę zasysałem wydaje mi sie, że wszystko szczelne ciężko sie zasysało. Co do regulacji turbiny ja nic tam nie przestawiałem. Z tego co widziałem są dwie regulacje jedna bezpośrednia na turbinie już dobrze nie pamiętam, ale chyba śrubeczka 6mm, na której opiera sie 'wichajster' od sterowania...
Mi to przypomina rurkę powrotną z turbo w Discovery II. Nie ma na niej jakiegokolwiek napisu, znaku - nic, coby pomogło w rozszyfrowaniu jej?
Zobacz w jakim stanie jest wirnik turbo teraz wiele regeneracji odbywa się na chińskich gratach ich źywotność max pół roku Nie wiele firm teź posiada maszynę do sprawdzania wydajności turbo do tego problem ze smarowaniem w tych silnikach. Bez którego padnie kadencji turbo
Nie ma chipa? może ktoś przesadził z doładowaniem i turbo leci. Albo komp w aucie nie widzi rzeczywistego doładowania i źle steruje turbo
Ale sie tu powyrabialo... Z gory przepraszam za literowki i brak polskich znaczkow, ale globalizacja dopadla i diaktryki nie bedzie. Jankolo-jako moderator moglbys przynajmniej zajrzec na strony edukacyjne NASA: http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplan... A nie sie tutaj encyklopedia podpierasz. Encyklopedia to jest takie tlumaczenie ogolne...
Można bo osprzęt pasuje, ale, silniki TD mają mocniejsze korbowody i dodatkowe smarowanie swożni tłokowych, a po za tym trzeba zmienić:kolektor wydechowy i ssący,doprowadzić i odprowadzić smarowanię turbo. Roboty sporo, a silnik może szybko paść. Odradzam.
Uczciwie mówiąc wiarygodne informacje możesz uzyskać tylko od osób, które zrealizowały pomysł. Jako, że nie jest to tuning wizualny, lecz konkretne i trochę złożone działania. Po pierwsze trzeba dostosować się do posiadanej (możliwej do pozyskania) turbosprężarki. Jako, że parę groszy to kosztuje. Po drugie dostosowanie kolektora ssącego i wydechowego....
Widziałem taką sprężarkę w starze 1142 Turbo, stąd ta odpowiedź. Na pewno nie tą widziałeś - to lata '70, w Starach umieszczane były HS17/19 itp z centralnym smarowaniem.
A ośka turbiny łożyskowana jest na 2 tulejach które zostają orginalne ,więc chyba powinna wytrzymać. Oj, szczerze wątpię że wytrzyma, w seryjnym rowiązaniu nie ma obciążeń promieniowych a tutaj będą i to ogromnie przy tych obrotach, weź pod uwagę że pas musi być odpowiednio napięty. ale to tak oczywiste jak konieczność dokupienia podkładki pod filtr...
Wyciek jest z wlotu powietrza nie z przewodu doloty smarowania ani odpływu. stare turbo miało przebieg 170tys minimalny luz na wirniku,auto nie straciło mocy. założyłem turbo od rocznego peugota
Przewód smarujący turbo jest zabity osadem z oleju.
ls_77 z całym szacunkiem - bardzo często u ludzi zawór bezpieczeństwa czyszczę i działa i jest szczelny. Jeżeli tylko jest „rozkręcalny” żeby dostać się do tej gumeczkami w kształcie cylindra. Po jej dokładnym wyczyszczeniu smaruje ją delikatnie smarem silikonowym i trzyma. Oczywiście pod warunkiem ze nie jest nigdzie pęknięta.
nie ma smarowania na turbo a turbina ma nawet do 9 tys obr. to wtedy pare takich odcięć i zatarcie 100 % Poprawię po koledze kilka błędów, obroty na turbinie sięgają nawet 140000obr/min (zasilane powietrzem) wtedy łopatki rozgrzewają się praktycznie do czerwoności, natomiast poprzez pasek (z tego co pamiętam ok 12000-18000obr/min. Co do chiptuningu...
To sprawdź jak będzie pracować już z obciążeniem - nie wiem ciastem czy inną pracą. Na jałowo zawsze silniki tego typu mają wyższe obroty. Pod obciążeniem dopiero osiągają nominalne. Przy pierwszym użyciu sprawdzaj na bieżąco temperaturę (obudowy rzecz jasna). W razie gdyby okazało się że nagrzewa się bardziej niż zwykle (przed smarowaniem) - wyłącz.
przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju. Jeśli wytłumaczysz, jak i gdzie leciała ropa do oleju przez pompę wtryskową, to wykryłeś usterkę niebieskiego dymienia... Nawiasem mówiąc to nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" diesla, tylko pompa bardzo wysokiego ciśnienia (pwc) w systemie Common Rail . Jeżeli nie jesteś posiadaczem...
Witam. Miałem takiego paska i u mnie też było sporo oleju pod silnikiem. Węże od intercolera łączone są na szybkozłączki i tam były niewielkie przedmuchy, olej w tych wężach pochodził z turbiny która już miała swoje kilometry a jak wiadomo turbo smarowane jest ojejem. Możliwe że u ciebie jest to samo. Pozdrawiam.
Jak już musisz smarować, to przy mocno pomodzonych silnikach (turbo) ludzie używają Loctite 5972 lub 3020
4 cylinder to zawsze problem ze smarowaniem lub fałszywym powietrzem z egr.
No to ja ide se pogwizdać na taką diagnoze, bo albo masz kolego cegłe zamiast nogi i na max wcisnietym gazie zapalasz samochód bo olej dociera do turbiny odrazu ,jak zgaśnie kontrolka ciśnienia to turbo ma smarowanie chyba że stosujesz smalec do smarowania silnika :D, a najczęściej gwiżdze pasek
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
Poluzuj zawór w pompie zobacz czy olej pocieknie. Jeżeli tak to dobry znak. Jeżeli nie to wstrzyknij tam olej i szybkoo wszystko zakreć zawsze coś zostanie do uszczelnienia gładzi pompy i jej pomoże. Podstawa filtra coś złapie ale i tak bedzie wszystko ściekało do miski. Zalej ją do pełna i szybko zakreć plastikową podstawke oring zatka kanał spustowy...
Przy za niskim ciśnieniu oleju w silniku - od razu mamy kontrolkę albo komunikat. Miałem kiedyś taki komunikat przy niewłaściwym zamontowaniu filtra oleju. Serwisant na siłę wkręcił i urwał się bolec ustalający od filtra - o mało co nie wpadło do środka... Jeśli podejrzenie jest na za niskie cienienie oleju w turbo to trzeba udrożnić przewód do jej...
TemAT OD 26 Paź 2008--- MAM SILNIK malucha, mam kilka sprężarek , gdyby nie kombinacje ze smarowaniem to wczoraj już bym to poskłądał i odpalił i dodał jeszcze instalacje LPG . Temat do opanowania w 1 popołudnie. Oczywiście turbawka pomiędzy gaźnikiem a głowicą . Obspawanie kolektora wylotowego to też nie problem.
Bezpiecznie możesz mieć ciśnienie maksymalne 0.4 bara na oryginalnych korbowodach. Nie zmienia faktu, że musisz zmienić mapy zapłonu i paliwa. Ale do rzeczy: potrzebujesz kolektor wydechowy, turbosprężarkę, zawór Blow-Up, spływ oleju do miski, smarowanie turbosprężarki ciśnieniowe, intercooler. Bardzo temat dołożenia turbo jest opisany na forach BMW....
Zmień mechanika. Skoro ubywa płynu a nie olej to jak może być uszkodzona turbo sprężarka. Ona jest chłodzona i smarowana tylko olejem.
Odnosnie cen to ja juz nic nie zrobie :) ot sa takie, a nie inne :) Dlatego wspomnialem troche o Turbonetics ktore sa znacznie tansze od garret-ow Generalnie przepisow na moc jakos nie toleruje bo samochod to nie ciasto ;) Odnosnie turbin to mozesz troche poczytac na moim forum forum.turbokillers.com. Znajdziesz zapewne watki o tych "tanich" ile wytrzymuja...
Kolego, turbo zawsze pada z jakiegos powodu, najczesciej jest to brak odpowiedniego smarowania gdyz uzytkownik auta nie stosowal sie do interwalow serisu, i poprostu na smogu jest maz nie przepuszczajaca oleju do pompy oleju i turbawka chodzi sobie na sucho, czesto tez przewod doprowadzajacy olej do turbo jest wkrecony na srobke z filterkiem na ktorym...
dla silników z turbo jest to typowy wręcz podręcznikowy przykład przeciekania oleju w turbosprężarce. Turbo jest sprawne bo smarowane, ale olej na sprężarce przedostaje się do kanału dolotowego i pali jak na ON.
Do odkręcania przewodu smarującego turbo mam klucz płaski 17mm oszlifowany po bokach i ucięty z długości. Akurat wchodzi pomiędzy stronę zimną a gorącą sprężarki i nachodzi na ten króciec. Tym kluczem tylko go blokuje a przewód odkręcam drugim kluczem. W ten sposób rurka olejowa zawsze pozostaje nieuszkodzona.
Witam Wszystkich.Chciałem opisać Wam mój problem z którym się borykam od końca października.Zauważyłem wtedy,że ze zbiorniczka wyrzuca mi płyn nawet po otwarciu korka pienił się.Więc musiałem warunkowo do domu zjechać, odkręciłem korek od tego zbiorniczka i na dystans 700 km dolałem w ratach ok pół bańki 5 l wody po drodze nie było żadnego zagotowania.Auto...
Turbo sam wklad oczywiscie wywazony to koszt 120 euro z przeylka z UK sklep tez jest na ebay'u wpisz np '1.6hdi turbo core' zmienilem z 20 sztuk i nigdy nie bylo powrotu oczywiscie musisz sprawdzic sitko smarowania turba. Te wkłady do turbo to nówki czy regenerowane?
Też miałem taką sytuację. Zregenerowałem turbo i po dwóch dniach śmierć. Okazało się że pompa oleju dawała bardzo małe ciśnienie i smarowanie było niedostateczne. Po wymianie pompy oleju i ponownej regeneracji turbo wszystko działa poprawnie.
witam gazu daje tylko troche nie na maxa jeśli odpali to zmniejszam a nie tresuje go na maxa, dalej bzyka bez gazu chyba każdy wie że turbo musi dostać smarowanie po 2-3 obrotach rozrusznika lampka smarowania gaśnie w związku z tym jakieś tam smarowanie ma . niemiec tdi ma 28-36bar ciśnienia w cylindrach a żabojad dTi F9Q ma 17-18bar i napewno gorsze...
Wie ktoś może gdzie podłączyć smarowanie turbiny w silniku mercedesa w124 200d chciałbym zostawić go w oryginale, ale 75km to trochę mało i wyciągnąć planuje z niego troszeczkę więcej wtryski od 2.7. Turbo od sprintera i tp, ale jak się wgryźć w olejenie, żeby podłączyć ta spreżarkę, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie??
A jak jest z kwestią ciągłej pracy bo akurat ta podana jednostopniowa chyba się świeciła od temp bo taki kolor, bo smarowane ciśnieniowo pompy można włączyć rano i wieczorem wyłączyć Moje projekty póki co czekają bo na stole leży alternator od uno turbo :D
Witam, Pacjent Citroen C5 2.0 HDI 136 koni, silnik RHR. Jest taki problem z autem, że szarpie nie równomiernie podczas delikatnej jazdy, bardziej utrzymywania prędkości w zakresie 1200-2000 obrotów, powyżej tego ten efekt znika. Auto jest po delikatnych przejściach mechanicznych, było kilka napraw oto one: -zregenerowana turbosprężarka, wsadzono nowy...
Turbina ma kilkadziesiąt tys.obr./min. przed zgaszeniem silnika należy chwilę odczekać aż turbina stanie i dopiero wyłączyć silnik.Turbina ma smarowanie olejem silnikowym przy wyłączeniu natychmiast kręci się jeszcze długo bez smarowania,szybciej przez to ulega uszkodzeniu.
Jak by turbo nie mialo smarowania to juz by dawno stalo zapieczone i nic bys nie slyszal. Chyba zdajesz sobie sprawie z tego jaka jest tam temperatura , a jaka dokladnosc na wałku, bez smarowania, to tylko sekundy pochodzi. Moja rada to sprawdzic czy wirnik nie ma luzu, czy nie jest uszk w jakis sposob, i czy przypadkiem nie masz gdziesz dzióry w wylocie...
Ośka wirnika i sam korpus, takie braki materiałowe mogą po problemach ze smarowaniem, złym olejem lub pałowaniu zaraz po uruchomieniu.
Witam. No niestety mam faktycznie problemy z serwerem (nie byl przygotowany na tyle osób) postaram się to wrzucić na elektrodę wieczorkiem. Łożyska oryginalne ślizgowe , turbo nie było modyfikowane. Smarowanie łożysk tak jak w oryginale , czyli smarowane olejem. Ile to pali? hmm... 30min pracy to mała butla turystyczna gazu. morph13 : Dokładnie tak...
Olej to nie jest dobry pomysł w tym miejscu. Chyba że neutralny, silikonowy lub wazelina techniczna. Znacznie lepiej szybciej prościej po prostu smarujesz mydłem w płynie. Tak to już jest nowy nie wygniecione to czasem ciężko włożyć.
Wiem ,że ma powrót oleju który zrobię do miski olejowej. To będzie soft turbo więc nie widzę przeszkód.
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
Jeżeli chcesz miec turbo w wsk 125 musisz: 1.Chłodzenie cieczą zrobic 2.Zrobic smarowanie turbiny 3.Zamontowac intrcooler PS: Z czego ta turbina?
Smarowanie ,smarowanie i jeszcze raz smarowanie! Żadne DPF, żadne doładowania. widać diabeł tki w szczególe, o którym zapomniałeś.
Witam jest to mój pierwszy post na tego typu grupach więc proszę o wyrozumiałość, Mianowicie pacjentem jest peugeot 407 1.6hdi, zaczęło coś stukać w silnik, takie jakby cykanie pierwsza diagnoza wtryskiwacz do wymiany bo był spocony i to bardzo względem pozostałych które były czysciutkie, po wymianie wtrysku, został zakodowany, rozrząd sprawdzony czy...
Nie wiem jak wy ale jak odpalałem silnik po remoncie to czekałem kręcąc rozrusznikiem aż kontrolka na liczniku zgaśnie ew. zegar ciśnienia się ruszy. Niepotrzebny pośpiech ... montując nowe turbo też kręci się rozrusznikiem aby olej poszedł z rurki smarowania. To ABC ...
Smarować możesz, twój wybór, łatwiej się będzie zapiekać. A resztę jak wyżej sztanga tam jest trwała za to geometria się tnie. Albo jeszcze coś innego bo ty na forum czytałeś jakimś, gdzieś tam że to na pewno Turbo tylko nic nie zdiagnozowałaś. A Forda można fejssem za 5 zł zrobić i programem forscan.
W śrubie doprowadzającej olej do turbo, tej wkręcanej w blok silnika jest sitko, filterek. Jeśli nie została wymieniona lub wyczyszczona przy wymianie turbosprężarki to może jej po prostu brakować smarowania
Witam , mam golfa II 1.6td, co do wydechu to jak chcesz możesz wyrzucić tłumik środkowy a zamiast końcowego wsać sportowy, będzie troche głośniej, a co do turbo to nie wypisujcie głupot typu(kupie se turbo i już działa), turbo jest smarowane olejem więc doprowadzone są do niego przewody, jeden od chłodnicy oleju a drugi z tyłu w bloku silnika jest miejsce...
no ok , ale jak przerobić ten kolektor wydechowy?? Tak jak na foto co załączył Roli?? A kolektor dolotowy chyba też trzeba przerobić żeby dojście powietrza do kolektora było po stronie kolektora wydechowego?? I jak doprowadzić smarowanie do turbuny?? (załóżmy ze do tej saabowskiej)
Uszczelka pękła na pół przy 3 cylindrze (kolektor wydechowy). Dużo pracy bo to trzeba było sciągnąć dolot do turbo kolektor ssący, odkręcic wydech, smarowanie turbiny i cały osprzęt by sie dostać do kolektora wydechowego. 4-5h pracy, ale skutecznej i to cieszy najbardziej :) Pozdrawiam :) DO ZAMKNIĘCIA!
Niedrożne przewody zasilające turbo w olej, dość powszechny problem w tych motorach. Silnik był płukany myty wał po pierwszym szlifie. Turbina 4 miesiące.. Dostałem fakturę zakupu.. Sitko z przewodu doprowadzenia smarowania turbiny wyrzucone. Olej po 2 tys km wymieniony. Powrót oleju z turbo (przewód) wymieniony.
nie chce ciebie straszyc ale jak jechales 20km bez cisnienia oleju to silnik do remontu. najpierw sprawdz cisnienie w cylindrach, jak bedzie za niskie to juz wiesz co zrobiles. sprawdz tez turbo bo ono tez potrzebuje smarowania.
Witam, szykuje się do zmiany oleju w moim BMW e46 330cd 2004r, ma przejechane 155 tys. mil to jakieś 250 tys. kilometrów, czy olej 5w30 Motul będzie odpowiedni? Czy polecili byście inny olej do tego modelu, może 5W40 Castrola? Jest to silnik turbo doładowany, więc potrzebuje porządnego smarowania. Proszę o jakąś poradę.
Witam odgrzeje trochę temat z kompresorem jest najmniej roboty tłoki od PG uszczelka pod głowicę od tdi metalowa pasuje,do tego kompresor ustawić doładowanie odpowiednią wielkością koła i prawie gotowe. Wtryski większej przepustowości,mocniejsza pompa paliwa, kompa wystroić i gotowe. Kompresor najlepiej od mercedesa jest trochę koszt ale nie musisz...
Jeśli wirnik trze o obudowę to turbo tylko i wyłącznie do wymiany. W grę nie wchodzi żadna regeneracja. Ale zanim założysz nowe turbo to pasowałoby ustalić dlaczego stare turbo wyzionęło ducha tj. sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić smarowanie turbiny olejem, sprawdzić odpływ oleju do miski itp, itd.
To wszystko jasne tylko oryginał czy jakiś zamiennik ? polecacie? W BRD duży problem żeby wyciągnąć turbo? pod blokiem bez kanału? do zrobienia? czy raczej mogę zapomnieć? Jaki macie dobry sposób do odkręcenia smarowania bo z tego co widziałem mało miejsca? żeby go nie ukręcić. Ma sens bawić się w regenerowane turbo czy znowu wytrzyma tyle co te z tego...
mercedes turbo turbo smarowanie tulejek smarowanie husqvarna
ustawi adres publiczny zdjąc simloka zatkany wydech
Jak połączyć Wi-Fi suszarkę z pralką Hisense 5S? Specyfikacja procesora Intel Celeron 550 2.00GHz