Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
Witam. Potrzebny schemat obwodów sond lambda (grzałek) w Seat Leon 1M1 2003 1,6 105kM silnik BCB. Na 1-szej (przed kat.) brak zasilania (+) grzałki. Dodatkowo obwód EGR. (błąd "zwarcie z masą")
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
Nie musisz szukać przy sterowniku. ECU <-> sonda, czerwony <-> biały - plus grzałka, żółto czarny <-> biały - masa grzałka, czarny <-> szary - masa sondy, biały <-> czarny - sygnał sondy. Tak to powinno być podłączone, tylko że po tych kombinacjach mogło coś paść.
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Zobacz czy masz w ogóle napięcie na grzanie sondy. Ja obstawiam uszkodzenie S.L.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
P2023 dotyczy sondy lambda (jej grzałki) - do sprawdzenia połączenia i sonda. P0108 dotyczy ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie wiem, czy masz przepływomierz, czy tylko map sensor, ale jedno z tych dwóch może być przyczyną, jak również nieszczelność kolektora ssącego, albo jak gdzieś mi mignęło na jakimś forum zagranicznym nieszczelność lub niedrożność...
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
Nie ma znaczenia. Pozdrawiam
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Czerwony i brązowy http://obrazki.elektroda.pl/9516881900_1...
91-za wysokie napiecie grzałki sondy lambda
Muszę Cię zmartwic mierzyłem coś takiego 4.6ohm z 15 stopni na dworze teraz
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
Proszę, to powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/8856713700_1...
Na oryginalną. Zamykam.
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Czy wartość 1,256V na sondzie za katalizatorem na zimnym silniku jest ok czy jest jakiś problem?
Jeżeli ja dobrze rozumiem te wykresy to tam nie działa katalizator. Druga sonda oscyluje tak samo jak pierwszy a powinna stać na bogato. Co do grzałki to tak masz żadnego plusa i modulowaną masę ze sterownika silnika. W zależności od temperatury sterownik odpowiednio reguluje mocą grzałki poprzez zmianę sygnału PWM na masie. Możesz zamiast grzałki podłączyć...
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Żółty i niebieski to przewody od grzałki.
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
To są błędy od sondy lambda, ale od czego się wzięły, to bez diagnostyki nie wiem. Sprawdź, czy sonda jest dobra, grzałka sondy, tak na początek, akumulator dobrze naładowany.
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Wymiana sondy rozwiązała problem. temat zamykam
Witam. Mam pytanie: w sondzie lambda wysiadła grzałka - czy dalsze użytkowanie auta czymś grozi? Auto to VW Polo IV (1.4) 2003.
w samochodzie mam sondę jednoprzewodową (jest juz padnieta) chcę ją wymienić na taką z grzałką, związku z tym mam pytanie czy mozna podłaczyć grzałkę sondy bezpośrednio do akumulatora?, a włącznik/wyłacznik zrobić na desce rozdzielczej?, czy jest to bezpieczne? będę wdzięczny za odpowiedź.
ok. dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
Wymiana sondy lambda pomogła
Witam, Odkopię trochę stary temat ale męczę się z lambdą już jakiś czas. Czy żarówka 5W wpięta w piny grzałki lambdy po odpaleniu silnika powinna pulsować przez cały czas? U mnie pulsuje po czym gaśnie na parę sekund i z powrotem zaczyna pulsować. Grupa 041 pokazuje tylko wartości w oknach 2,3 i 4 i są tam następujące wartości: 2: naprzemiennie Htg...
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
Witam. Posiadam seata Leona 2 z silnikiem 1.6. Kilka razy wywalił mi błąd grzałki sondy lambda 1. Wymieniłem sondę na zamiennik, ale grzałka padła po dwóch dniach. Samochód jest po przeróbce z anglika na Europejczyka. Skanerem na smartfon nie mogę sprawdzić napięcia sondy 1. Pokazuje tylko sondę 2. Nie wie czy ktoś nie kombinował przy sterowniku. Proszę...
ecu<->sonda żółty - szary (masa sondy) biały - czarny (sygnał sondy) brązowo-czarny - biały (grzałka) czerwono-biały - biały (grzałka)
Witam, temat wałkowany wiele razy ale nie znalazłem opisu przewodów na sondzie jakie są u mnie: 1. czarny, to wiem sygnał do kompa 2. czerwony ? 3. biały ? Z tego co wiem to sonda jest z grzałką. dziękuję
Biegunowość grzałki niema znaczenia.
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/1690456100_1...
Sprawdziłem zasilanie na sondzie lambda . Grzałka grzeje po podłączenie zasilania pod białe przewody. Jest to sonda NTK JAPAN 9 G 7 Prosze o pomoc , co mam zrobic dalej
są sondy 1V i 5V ta na zdjęciu jest 5V Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście
Z tego co ja mam to brązowy masa sondy z kompa pin 46 biały sygnałowy do kompa pin 44 czarny masa grzałki fioletowo-żółty +12 grzałki po bezp.
Kolejny poranek, kolejne testy na zimnym silniku. Tym razem pomiary grzałki lambda. Gdy odpalam silnik, wpięty amperomierz w układ grzałki sondy lambda. Po odpaleniu pobór około 2 A. Sonda zaczyna pracować w pełnym zakresie. Po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach pracy sondy komputer wyłącza grzałkę i po chwili sonda przestaje oscylować, stając na...
Chcesz poprawic fabrykę?zmieniając sondę.
Witam. Mimo użycia wyszukiwarki nie znalazłem odpowiedniej informacji, a mianowicie: czy w autach z podgrzewaną sondą lambda grzałka działa przez cały czas pracy auta, czy nie? W jednym z tematów na forum jest informacja, że sonda zasilana jest z jednego z wyjść komputera i podgrzewana jest przez cały czas pracy auta. W innym, że podgrzewana jest tylko...
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
jest, i to częste w bejcach. Dostaje się woda do okrągłej wtyczki sondy i masuje pomiar z grzałką.
Czy potwierdzacie, że pomiar sondy lambda cyrkonowej omomierzem może ją uszkodzić? Oczywiście chodzi o pomiar czujnika a nie grzałki.
http://www.dte.com.pl/ na tej mstronie w dziale "porady" masz opisy sond...!!!
P0031 obwód grzałki sondy lambda przed katalizatorem - zwarty obwód . p0037 obwód grzałki sondy lambda za katalizatorem - zwarty obwód . Trochę to dziwne że masz zwarcie grzałek obu sond naraz , obwody grzałek do sprawdzenia i obwody sterowania grzałkami .
Pisałem na początku. Silnik X18XE1. Sterownik Simtec 70. Sonda lambda jedna.
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
Witam. Czy zasilanie grzałki sondy lambda w Peugeot 206 1,4l przed katalizatorem jest impulsowe czy stałe?
Na początek wyciąć gaz i dopiero naprawiać. Jak nie ma mocy może być zapchany katalizator https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Dodano po 51 Sprawdź czy na włączonym silniku masz zasilanie na grzałce a na zgaszonym sprawdź przejście od pinu 4 ecu do wtyczki sondy https://obrazki.elektroda.pl/2763167400_...
Za wymianę uszkodzonej sondy.
Tak białe to grzałka zresztą emeryt już to pisał.P
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
cześć błąd 16514 to spalona grzałka w sondzie Lambda lub kabelki do niej lub wyjście sterujące w komputerze silnika. błąd 17811 to uszkodzenie EGRa lub jego zabrudzenie - wyczyść i sprawdź. dodatkowo sprawdź testerem jaką temperaturę "widzi" komputer silnika po nagrzaniu!
No i wieczorem lampka znów świeci, może ktoś wie o co chodzi z tymi grzałkami sondy lambda przy mitsubishi Space Star.
A w tej sondzie pięcioprzewodowej jest jeden kabelek biały jak sprawdzić czy grzałka działa?
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
W gnieździe gdzie podłączam sondę lambda powinno być 12 V po przekręceniu stacyjki, bez uruchomienia auta? Nie, napięcie się pojawia po odpaleniu silnika/zakręcenia rozrusznikiem. Białe to grzałka- jak się doszukałem. Czy powinna mieć rezystancję? Tak. Wynosi ona około 6.4 Ohm. Szary i czarny powinny po załączeniu auta dawać napięcie do 1V. Czyli mogę...
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
Od sondy: dwa białe - grzałka , szary - masa , czarny - sygnał. Od wiązki poszukasz multimetrem.
wtyk ma służyć do dodatkowej sondy lambda Grzałka sondy potrzebuje 12v by ją rozgrzać a w chwili obecnej wychodzi mi ok 6V Wywaliłbym tą płytkę i w ostateczności tak zrobię ale chciałbym aby dioda została. A od wtyk od CB czasem nie przepuszcza 12V ? Ten ma bardzo prostą obudowę: http://images41.fotosik.pl/2069/393f91f7...
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Czy ten bezpiecznik jest 25 A jeżeli tak to odepnij wszystkie wszystkie sondy lambda i zobacz czy bedzie się palił ten bezpiecznik ,jak nie to masz zwarcie na grzałce sondy .
Miałem identyczny przypadek w nissanie chyba. Sonda też denso. Co do hurtowni to zwrócić nie zwrócisz, ale zostaje reklamacja.
Zobacz jakie daje napięcie jak juz jest nagrzana - powinno być ok. 0.5V (dokładnie jest to fala prostokątna o takiej amplitudzie). Zobacz też czy się ono zmienia po "przygazowaniu". Sondę możesz używać uniwersalną 4-o przewodową (z grzałką) - koszt na Allegro ok 100 PLN.
Nie napisałeś, ile sonda ma przewodów (myślę, że 5), oraz roku produkcji samochodu (przyjąłem, że jest to '99r.). Po błędach wychodzi, że sonda się skończyła (uszkodzona grzałka). Dodaję małe pomoce dydaktyczne.
Witajcie , proszę o pomoc . Nie mam zasilania na grzałkę sondy lambda, czy wie ktoś który bezpiecznik ( przekaźnik) odpowiada za grzałkę? Niby wszystkie sprawdziłem i są ok ale może są jakieś o których nie wiem. Sonda wymieniona na nową 100% sprawna. Pacjent Mercedes E klasa W211 Kombi 2003r 1.8 Kompresor 163KM
, czyli pin A i B sondy lambda to grzałka a C to sygnał ? Tak. Masz tam instalację gazową?
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
wymiana katalizatora przy wymianie sondy to naciągactwo, chyba że kat jest faktycznie dead. Uniwersalną bez problemu można podłączyć jako 3 przewodową, 2xbiały- grzałka ,czarny- sygnał , szary -do masy
17504 to błąd grzałki więc miernik w łape i mierzyć oporność.
Witam, szukam części dotyczącej zasilania grzałki pierwszej sondy lambda, od sterowania z ECU aż do grzałki. Pozdrawiam, RS
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Problem rozwiązany. Po wymianie wyżej wymienionego tranzystora, grzanie sondy wróciło. Dzięki za pomoc i za zainteresowanie...
Podgrzewana sonda lambda 1. Ten rezystor to grzałka w sondzie.
oj chyba nie 65
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
Jak mniemam sonda z kolorowymi przewodami i dosyć skomplikowana w środku. ALe jeśli faktyczni ma przepaloną grzałkę to tylko wymiana na taką samą.
niebiesko-biały sygnał brązowy masa grzałki drugi brązowy masa sondy czerwono-czarny zasilanie grzałki
Jak najbardziej KE-Motronic jeśli jest tam silnik 9A Możliwa przyczyna: Sterownik po tym czasie zaczyna brać pod uwagę sondę lambda, która jest być może padnięta i stoi na bogatej lub ubogiej mieszance (być może padła w niej grzałka). ECU niepotrzebnie koryguje dawkę silnik chodzi jak chodzi.. Sprawdź sondę lambda, a przynajmniej ja odłącz. Pozdrawiam,...
Dwa razy naciąłem się na Fiacie montując zamiennik 7 ohm różnicy i wywala błąd grzałki sondy. Sonda oczywiście ok - wskazania i grzałka ale komp różnicę w rezystancji widział jako awarię. Wymiana na sondę o właściwej rezystancji i wszystko ok, ale nie wszystkie systemy są przecież tak wybredne.
Nową sondę wybierałem z katalogu, napisane było, że pasuje do mojego samochodu. Czy ma znaczenie jak podłączę przewody jednokolorowe (grzałka)?
Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
Ale to chyba nie we wszystkich systemach z podrzewaniem sondy jest taka funkcja.
Witam mam problem z sonda lambda w cytrynie po wymianie sondy caly czas wyskakuje awaria grzałki sondy lambda 1. Dodam ze wymienione byly obie sondy na orginalne a nie jakies zamienniki. Czy ktoś wie co to może byc??
hmm, tyle czasu to prawie się nagrzewa sonda z grzałką ...
EVAP to nie egr tylko system pochłaniania par paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/7767109400_... Dodano po 9 Co do błędu sondy lambda to przerwa w obwodzie grzałki. Czyli albo grzałka w sondzie spalona albo uszkodzona wiązka (pewnie tam gdzie te plastry widziałeś). A przepustnica może być czysta piękna i zepsuta.
Gdyby ktoś wiedział i napisał, który pin w ECU steruje ujemnym biegunem grzałki sondy lambda to będę zobowiązany.
grzałka sonda lambda lambda sonda grzałka astra sonda lambda grzałka
czujnik dwutlenku węgla berlingo wentylator dmuchawa otwieranie bramy moduł
nożyce parkside mikrokomputer cobra1
Złomowanie transformatora żywicznego – recykling, utylizacja żywicy, odzysk miedzi i aluminium Audiovox BA-200B 1 CH SUB AMP – brak kondensatora C8, schemat i dobór wartości