Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
Jakie jest napięcie na klemach akumulatora bez włączonych świateł i klimatyzacji oraz z włączonymi wszystkimi urządzeniami? Ten miernik gdzie jest podłączony bezpośrednio do akumulatora jeśli nie to jego wskazania należy traktować jako orientacyjne ponieważ nie mierzy napięcia na akumulatorze tylko w dalszej części instalacji. Napięcie występujące na...
Pasek od alternatora dobrze napięty i w dobrym stanie?? Regulatory tak mają że jak się rozgrzeją to napięcie ładowania spada, ale nie powinno spadać do takiego stopnia. Altek na stół...
W sumie chyba wezmę się za alternator. Gdyby napinacz paska robił problemy, to by też piszczał, ale na pewno by spadało napięcie, gdyż alternator wisi na tym samym pasku co klima. Narzie dziękuję i jak by ktoś jeszcze miał jakąć idęę, chętnie spróbuję ją.
Napięcie na alternatorze jak pisałem, przy "sztucznym" wzbudzeniu było około 14,7V ale przy odłączonym przewodzie wyjściowym z alternatora. Gdy podłączałem ten przewód do alternatora napięcie spadało do 12,6V i było równe napięciu na aku.
Da radę zamontować większy, z tego co pamiętam powinien pasować od 1,9 TDI. Elektrycznie bez problemu, zobacz mocowanie. Do ilu spada napięcie na alternatorze jak wzmacniacz gra?
A sama klimatyzacja bez wentylatora do ilu zbija napięcie? Jak głównie stoisz to i może wskakiwać na 2gi bieg skoro pierwszy nie wyrabia. Mnie w merivie chyba na 1 działa a ze 3 są. Tyle że mnie spada na sekunde przy odpalaniu wentylatora konkretnie (wentylator około 300W bo też jest jeden) ale potem wraca w okolice 14 lub niżej jak się stoi na postoju....
Jeżeli podłączając bez regulatora napięcie pod obciążeniem spada bez względu na obroty to chyba ten alternator jest coś cienki. Do jakiej wartości napięcie spada:?:
Nie szukaj problemu, krórego nie ma. Działa to wszystko, jak powinno, problem jest tylko w za niskim ładowaniu akumulatora. Przeczytaj swój pierwszy post i zwróć uwagę na to, że napięcie zamiast trzymać się na poziomie ok. 14,2V, wręcz ci spadało. Więc zajmij się usprawnieniem alternatora, aby trzymał napięcie ładowania i z głowy. Zostaw te świece w...
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
Umknął mi jeden istotny jego wpis : jak auto pracowało na tym aku obok auta to po przyłożeniu przewodu od auta do alternatora automatycznie spadało napięcie z 14 do wartości akumulatora w aucie nie mam pojecia co może pobierac tyle prądu lub gdzie może być jakieś zwarcie To zmienia postać rzeczy i powoduje, że niektóre moje poprzednie komentarze nie...
na obydwu napięcie jest takie samo nie wiem tylko czy na drugiej śrubie spada . ale sprawdzę to
Może po prostu przez ten czas grzeją świece żarowe albo działa jakiś inny prądożerny odbiornik, alternator nie wyrabia, być może akumulator nie trzyma i napięcie spada. Po wyłączeniu odbiornika wszystko wraca do normy
Witam. Mam Opla Merivę 1,4 z 2005 roku. Od chyba ponad 1,5 roku mam problem z rozładowującym się akumulatorem na postoju, mianowicie, nie ma poboru prądu, a napięcie spada. Alternator jest nowy, ładowanie 14,3 V, rozrusznik też nowy. Byłem już chyba u pięciu elektryków i nikt nie wie co mu jest. Po zgaszeniu silnika napięcie leci w dół. Jeśli ktoś...
W moim pojeździe alternator najpierw utrzymuje 14.4V, a po ok. 20 minutach obinża napięcie do 13.8V nawet przy 7 stopniach poniżej zera. To jest obecnie normalne zjawisko. Jak zaczyna rosnąć temperatura alternatora (regulatora napięcia zblokowanego z alternatorem), to napięcie jakie generuje alternator spada, spada również prąd oddawany przez alternarnator....
a sprawdzałeś napięcie na akumulatorze czy na alternatorze jak tylko na akumulatorze to sprawdź jeszcze na alternatorze czy wskazania są takie same bo może być tak że przy takim obciążeniu napięcie spada pomiędzy alternatorem a akumulatorem (podpalony albo zakorodowany przewód,robiłem coś takiego w brawo)
Witam wszystkich fachowców . Problem tkwi iż przy wyższych obrotach silnika napięcie spada . wymieniłem alternator na inny i dalej ten sam problem . Napięcie ładowania bez aku w normie . golf II 1,6 d altek Bosh 65Ah
Od kiedy to sprawdzamy ładowanie na włączonych świecach i po co przecież jasno napisałem że jak obciążamy alternator to napięcie będzie spadać.
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
padła jedna faza w alternatorze lub dioda na prostowniku typowa usterka dla spadającego napięcia przy zwiększaniu obciążenia
Witam , W swoim autku seryjnie miałem alternator 55A ale jako że mam sporo odbiorników prądu zmieniłem go na alternator z KIA CLARUS II , oryginalny alternator KIA PRECISION WORKS który ma aż 90A . Alternator miał wymieniane szczotki podobno , łożysk nie słychać , pasek napięty , nie ślizga się . Auto bez obciążenia ma 14.8v , na mocnym obciążeniu spadają...
Co to za auto, alternator sprawny?
Nie wiem w jakim ciągniku chcecie to montować ale taki alternator na pasku klinowym nie pójdzie !!!Może dlatego spada napięcie po włączeniu świateł !!
hey, po uruchomieniu klimy czy ogrzewania szyby napięcie ładowania na alternatorze spada do 12.2V :( chyba że się przegazuje to wskoczy na chwilę na 13,5V jak obroty wrócą do jałowych z powrotem spada napięcie, a bez większego obciążenia trzyma 14,4V, wymieniony alternator na nowy i dalej to samo co na starym. Golf 4 3.2 benzyna.
cześć Ople gubią często styk na zagniatanej części klemy akumulatora i tam spada napięcie.
Nie polecam jazdy z tak wysokim napięciem w instalacji, zachodzą nieodwracalne zmiany w akumulatorze, skracasz żywot zarówek, a najgorsze, że może paść jakaś elektronika. Czy ten drugi regulator był na pewno dobry? Jeżeli przewód alternator-akumulator jest OK (odkręć, oczyść, nasmaruj, skręć -również klemę), to uszkodzenie powinno być w regulatorze...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Problem może leżeć po stronie regulatora, ale nie koniecznie należałoby sprawdzić sam alternator na "stole" a instalacje w aucie pod kątem ciągłości,,spadków napiecia.Z Twoich pomiarów wynika ze napięcie spada poniżej napięcia sprawnego akumulatora. Nie należy podłączać wtyczki alternatora podczas pracy silnika. Dodano po 34 Problem może leżeć po stronie...
Tak jest napięcie. Alternator zaraz po odpaleniu ładuje dobrze, po chwili ładowanie zaczyna spadać.
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Witam. Jakie wskazania kontrolki ładowania, świeci podczas pracy silnika, świeci po włączeniu zapłonu? Należy sprawdzić napięcie na alternatorze, jak również na akumulatorze. Cena regulatora napięcia trochę mówi za siebie, lecz nie twierdzę że jego wina. Jaki to alternator(jakiej firmy, jak wygląda regulator).
Witam Mam problem z napięciem alternatora po zakupie nowego akumulatora. Pokazuje miernik 15.65V po odołączeniu wtyczki od alternatora napięcie spada do 14.20 V. Wtyczka ma trzy piny pin S odpowiada za podawanie napięcia akumulatora do regulatora alternatora a jak sprawdzałem to pokazuje 9V a na akumulatorze 12.3V co może być tego przyczyną?
Sprawdzales akumulator, alternator :?::?:
ładowanie alternatorem poniżej 14V nie spada choćbym sie starał. A dlaczego ma spadać? Akumulator tylko służy do rozruchu, jak silnik zapali, to prawie całość obciążenia przejmuje alternator.
Witam. Szukam jakiegoś info czy da się pominąć układ kompensacji temperatury w regulatorze napięcia alternatora. Pacjent, na którym chce testować to Espace 3.5V6 , alternator Hitachi 150A. Na wierzchu nam nowy regulator napięcia firmy ASPL. Co zrobi i czy się da , żeby napięcie nie spadało wraz ze wzrostem temperatury alternatora. Oczekiwany efekt to...
Alternator suchy poszedł do serwisu na przegląd. Wrócił i wygląda jak nówka. Po założeniu zniknęły wszystkie problemy z napięciem.... No akurat nie w tym francuskim ścierwie. Włączenie nadmuchu powoduje spadek napięcia do 13,7 V. Potrafiło spaść do 13,2 V. Napięcie spada po włączeniu nadmuchu. Francuzi nie potrafią robić porządnych aut.
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V, to że w miarę nagrzewania się alternatora (a właściwie regulatora) napięcie spada jest normalne i właściwe, nie powinno jednak spadać poniżej 13,8V. Natomiast 5-cio letni akumulator, który w dodatku został głęboko wyładowany, nadaje się...
Jeżeli napięcie spada i się nie ładuje, to wniosek taki, że uszkodził się alternator, biorąc pod uwagę jeszcze to, że coś się faktycznie spaliło. Na twoim miejscu bym spróbował naładować najpierw akumulator prostownikiem.
W moim przypadku obroty utrzymywały się na poziomie 1400. Długo nie mogłem dojść co jest nie tak a okazało się że winowajcą jest alternator. Napięcie ładowania na biegu jałowym było 13,3V po naprawie alternatora obroty spadają poniżej 1000.
Powinno być około 14,4V, pod obciążeniem (zależy jak wydajny w A jest alternator) napięcie może spadać
U mnie ten błąd powodował uszkodzony alternator. Stojąc na czerwonych światłach (obciążenie hamulec+światła) napięcie spadało poniżej 10V i komp wariował.
A jakim cudem 0.0V przy uszkodzonym alternatorze? w takim przypadku napięcie na klemach spadałoby na 12.8-12.9 V a nie na 0.0V. Zastanów się chwilę. Gdzieś w ciekawe miejsce przykłada te krokodylki...
Witam. Szwankuje mi alternator. Na fabrycznym zegarze zamontowanym w aucie przy niskich obrotach w ogóle nie ładuje się i dopiero pod 3 tyś wskakuje na 14V bez obciążenia a pod obciążeniem mam jakieś 12.6V - 13V. chcę sam wymienić bo używka na gwarancji + warsztat samoobsługowy to 60 - 70 eur a mechanicy wołają u mnie od 250 do 450 euro. O ile z majsterkowaniem...
Napięcia spadają tak jak i na wyjściu.
To znaczy ze półprzewodniki szlak trafił. Miałem podobna sytuacje z alternatorem zamontowanym na silniku deutz. Trzymało napiecie przez ok 5 sek ale był za mały wydatek prądowy i wraz z obciążeniem występowało zjawisko "siadania" napięcia. Co tez obserwowałeś.
Przy sprawnym a wyładowanym akumulatorze obniżone napięcie to zjawisko normalne -alternator też ma swoją wydajnosć, z obciążeniem napięcie spada. W zdrowym układzie napięcie rośnie w miarę ładowania akumulatora. A co do problemów z połączeniami - radzę sprawdzić zacisk alternatora i przedewszystkim same klemy akumulatora.
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
Problemem jest brak ładowania na wolnych obrotach (650-800) pod obciążeniem typu włączone światła oraz nawiewy wychodzi 12,5V-12,0. Pomierz prąd pod jakim napięcie spada. Jaki silnik?
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Witam. Regulator napięcia zimą utrzymuje wyższe napięcie (14.4v) a latem niższe (13.8), więc przyrost napięcia wraz ze spadkiem temperatury jest normalny. Możliwe że alternator jest uszkodzony skoro napięcie spada do tak niskiego poziomu. Jeśli potrafisz to sprawdź diody w prostowniku, pamiętaj że alternator ma mostek główny oraz pomocniczy.
A mierzone bezpośrednio na alternatorze? Zrobiłem pomiar na alternatorze i na akumulatorze, jest to samo. Zmieniłem pasek, zmieniłem również regulator napięcia, niewiele to zmieniło. Aku 12,4 V Po uruchmieniu silnika 14,5 V przez około 10 sek pózniej spada ładowanie do 13,4 V wraz z rozgrzewaniem silnika spadają obroty i ładowanie do 12,8V dodając...
Kolego nie wypisuj herezji jak się nie znasz. Oczywiście alternator to nie czarna dziura i moc musi skądś brać. Rozwiń proszę na czym polegają moje herezje. Oczekuję wyjaśnienia a nie wypowiedzi w stylu humanisty "nie bo nie" W żadnym sprawnym samochodzie z alternatorem napięcie na biegu jałowym nie spada do poziomu 12,9V
(at)jarek2140 Rób tak dalej a będziesz szukał następnego alternatora albo naprawiał ten. Nie wolno odłączać alternatora od instalacji auta tak jak ty to robisz. Alternator musi pracować pod obciążeniem, inaczej może dojść do uszkodzeń mostka prostowniczego. Chcesz sprawdzić czy jest ładowanie - to mierz napięcie na podłączonym przewodzie. Jeżeli w czasie...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
poprostu na wolnych ładuje na obrotach ładowanie spada dlaczego ?
Napięcie mierz miernikiem na akumulatorze. I bezpośrednio na alternatorze. Napisz
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
musiał bym to sprawdzic To sprawdź bo jeśli ma 5 lub 6 lat to jest do wymiany powiedz mi jeszcze jakie masz wolne obroty może około 1000 i jak często i czy w ogóle spadają niżej
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Witam koledzy mój problem polega na tym że moja astra ma zbyt małe ładowanie na biegu jałowym wszystko wyłączone ma 13.7V a jak włączę światła drogowe dmuchawe na full ogrzewanie tylniej szyby to spada na 12,5V a na biegu jałowym jak odpale samochód to napięcie powoli samo spada co jest nie tak?? regulator napięcia czy może alternator??
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
Myślę że nie trafna ,gdyż gdy włączone światła (obciążenie alternatora wzrasta ,napięcie delikatnie spada), regulator inaczej się zachowuje,co objawia się tym że kontrolka przestaje migać.Alternator jest samowbudny ,więc jak się wzbudzi przez kontrolkę i wewnętrzny magnetyzm szczątkowy ,to mimo że odłączysz kontrolkę to i tak będzie ładował.
Cześć, Miałem słabe ładowanie akumulatora. Wymieniłem nowy regulator i mostek prostowniczy. Efekt jest taki, że na zimnym silniku (ze światłami) jest 14V, ale w trakcie jazdy (jak sądzę rozgrzewania się alternatora) napięcie spada po kilku kilometrach do 13,6V. Spadki na przewodach minimalne. Czego to może być wina? Czy może być problem z uzwojeniami,...
W t25 jest tak samo i od 6 lat ten sam akumulator, nigdy nie doładowany. Inteligencji to tam nie ma, tylko uzależnienie napięcia od temperatury. Im zimniej tym do wyższego napięcia ładuje, a że temperatura mierzona jest na altetnatorze, to wystarczy się zatrzymać (brak przewiewu) i napięcie spada. Obecnie produkowane akumulatory są nic nie warte i dlatego...
Nie do takiego stopnia,tam jest 120A alternator.
mam podłączony do gniazda zapalniczki na stałe elektroniczny woltomierz. Zimą przy ujemnych temp. pokazuje napięcie dochodzące do 14,9 V. Latem ok 14,6 V. Radzę skonfrontować to wskazanie z normalnym woltomierzem, o którym wiadomo, ze pokazuje prawidłowo. Piszę o tym dlatego, że też kupiłem taki elektroniczny woltomierz i porównałem jego wskazania...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
więc założony został alternator z T4 2.4D wszystko pasuje idealnie jedynie koło pasowe przełożone zostało z wcześniejszego alternatora lądowanie 14.6V napięcie nie spada jak na razie poniżej 13V więc jest dobrze
Witam mam pytanie po odpaleniu alternator daje napięcie około 13,4-13,5 czy tak powinno być ?? aha i podczas rozruchu napięcie spada do 10 z kawałkiem na klemach czy to jest dopuszczalne ?
Dwa wzmacniacze - Pioneer gm-x802 (pobór max 40 amp. 2X20 bezp.moc rms przy 14,4 -300, przy 12 -240) Jbl GTS 180 x moc rms jakiejś 160 w. Aku mały, ale nawet przy włączonym silniku napięcie jakieś 12,6. Póki nie ma ogromnych basów to jest spoko, ale gdy się pojawiają to napięcie spada a alternator zaczyna posykiwać w rytm muzyki. coś można z tym zrobić?...
wymieniłem w swoim nowym samochodzie alternator o tych samych numerach i w momencie, kiedy puszczam gaz spada napięcie. i to jest sedno sprawy , dlaczego był wymieniony , ?
Witam Mam saaba 9-3 z silnikiem 2,2 DTI z 2003 r. Silnik i całe sterowanie pompy to konstrukcja z vectry C. Wymieniony został alt, a błąd się pojawia. Błąd wywala po 3 minutach od odpalenia za każdym razem. Mierząc amperomierzem prąd zanika na 3s po czym się podnosi i już ani razu nie opada. Napięcie ładowania 14,6V. Podczas wywalania błędu napięcie...
Miernik ustaw na napięcie DC. Przyłóż do klem obie końcówki miernika , powinno się pokazać napięcie akumulatora, następnie przyłóż jedną końcówkę do zacisku ujemnego akumulatora , a drugą do zacisku alternatora.
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Witam Mam problem z ładowaniem w Bizonie. Chodzi o alternator i regulator ładowania. Instalacja jest połączona zgodnie z rysunkiem https://obrazki.elektroda.pl/4921468500_... . Alternator to A120E 6 diodowy, regulator wibracyjny RC1/28. Sprawa wygląda następująco, gdy mam wypięty wtyk 18 z alternatora mam napięcie na przewodzie z regulatora...
Myślę, że w tym feralnym ogniwie (celi) wystąpiło zwacie i akumulator ma napięcie znamionowe 10V. Alternator daje swoje 14,6V. Dla potwierdzenia tej teorii zaświeć światła mijania na zatrzymanym silniku i obserwuj, czy napięcie na akumulatorze spada do 12, czy do 10V. Powinieneś niezależnie od tego reklamować urządzenie.
Hej :) Dobry żart jest zawsze fajny :) Dziękuję za poradę, To, że wypiąłem kabel od wzbudzania alternatora, to był przypadek, ponieważ cała akcja wzięła się od tego, że aku się rozładował i szukałem przyczyny. Wymieniłem regulator napięcia, bo jest scalony ze szczotkami, i to nie rozwiązało problemu. W końcu wypiąłem ten malutki kabelek i alternator...
Dane z Einhella BY GW 190D : http://obrazki.elektroda.pl/1219472200_1... Myślę, że 22v przy 160A będzie w sam raz. Przy spawaniu elektrodą (alternatorem 90A) napięcie spadało z 78v do 49 po zajarzeniu łuku. Z Alternatora można spokojnie wyciągnąć 130v, wielu amerykańców używa ich jako agregatu prądu stałego, do elektronarzędzi. Wiadomo,...
na wolnych obrotach 13,57V pod obciążeniem spada do 13,52V
Witam Mam nietypowy jak dla mnie problem z ładowaniem w E39 520i 2003 r. alternator 90A. Mam zregenerowany alternator. Jak jest zamontowany w samochodzie to ładuje od 12,0 V(przy dużym obciążeniu na wolnych) do maks. 13,8V (podczas jazdy bez większego obciążenia), potrafi bez obciążenia spadać nawet poniżej 13V. Napięcie mierzona bezpośrednio na alternatorze....
Z czasem napięcie spadało, po pół godziny było już ~12,9-13,0V. Alternator w aucie daje trochę wyższe napięcie. Uważacie, że jest ok czy drążyć temat?
Witam Mam problem z Honda CBR600F4I . Po rozgrzaniu motor się dusi brak mocy strzela z tłumika , spada napięcie do 11v wymieniłem regulator napiecia, świece, zmierzyłem napięcie alternatora przy 6000 tys ma ok 50v . Po rozgrzaniu obroty spadają do 800, jak zgaszę motocykl ciężko go odpalić, trzeba dodać gazu aby zaskoczył. Rozlanczalem pokoleji cewko...
przy obciążeniu( długie światła, wentylator na maksa, radio + podgrzewana szyba) początkowo napięcie 13,5v ale stopniowo zaczyna spadać nawet poniżej 13V Regulator napięcia w alternatorze powinien podbić z powrotem do 14V. Mierzył kolega jak domniemam na klemach. A jaki jest odczyt bezpośrednio na alternatorze?
Przy włączeniu kos (elektromagnes) napięcie spada do 11,9-12,2 V, tak samo ze światłami, alternator nie był sprawdzany pod obciążeniem prądem zwarciowym.
teraz byłem posprawdzać to tak po uruchomieniu silnika pokazywało napięcie 14,3V na akumulatorze i na alternatorze to samo dopiero jak włączyłem światła to napięcie spada tak do 13,2V a kontrolka świeci sie cały czas
Ostatecznie zastosowałem automatyczny moduł świateł. Czujnik ciśnienia niestety przy ciśnieniu właściwym otwierał obwód co komplikowało jego zastosowanie przy włączaniu. Przewód wzbudzenia alternatora był zbytnio obciążany przez przekaźnik, napięcie spadało na nim o około 2V. Dzięki za podpowiedzi.
Jakie auto ? Zwróciłem na to uwagę 15 lat temu w corolli z 2005 roku jak przeszedłem na emeryturę. Sprawdziłem również w megance z 1999 roku. Ostatni samochód gdzie to sprawdzałem, to peugeot 2008 z 2014 roku. W każdym jest dokładnie tak samo - na zimnym alternatorze (regulatorze napięcia), napięcie jest rzędu 14.4 V, a na gorącym napięcie spada do...
Ogólnie składa się to z 2 części mechanicznej i elektrycznej. Tak że łatwo to przenieść i załadować. Bo żadne przewody nie idą z opornic do stołu na stałe jedynie podpina się kable pod alternator. Nie chciałem na stałe wiążać jednego z drugim. Dla maniaków car audio i słuchania na postoju można wybadać ile jest w stanie dawać prądu alternator, zresztą...
A skąd. Te regulatory zresztą nie siadały w ten sposób. A lampka gaśnie, czy zarzy się? Nie grzeje się stojan? Alternator nie wyje?
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Widzisz zaraz po rozruchu akumulator przyjmuje jakieś 50A. Nawet mały 45Ah. Dość szybko spada w miarę uzupełniania ładunku. A współczesne alternatory nawet przy hamowaniu silnikiem podnoszą napięcie do ponad 15V. Dziwnie to trochę wygląda. Kiedyś puszczając pedał gazu spadały obroty spadało napięcie. Było widać jak zwalniają wycieraczki i dmuchawa nawiewu....
Akumulator naładowany do pełna (ładował się przez noc). Po uruchomieniu silnika napięcie w granicy 13,70V na akumulatorze jak i na alternatorze. Pod obciążeniem napięcie skokowe w granicy 13,35V-13,50V. Pobór prądu na wyłączonym jakieś 0,19A ale po chwili spada do 0,00A.
Masz jakiś problem z akumulatorem, światła przygasają, nie możesz rano odpalić czy inne cyrki czy tylko mierzysz napięcie i stwierdziłeś, że po włączeniu np. dmuchawy napięcie w instalacji spada? Kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu i nie pokazuje się podczas pracy silnika? W tym sprzęcie wzbudzeniem alternatora a co za tym idzie, jego wydajnością...
tylko dlaczego obroty spadają tak nisko a później rosną?
Witam , zawsze jest lepiej mieć zapas co do napięcia kondensatorów. Musisz też pamiętać, że napięcie w instalacji samochodowej nie jest stałe, niestety pływa. Im starsze auto tym większe wahania napięcia. Podczas postoju na wyłączonym silniku napięcie spada a w trakcie pracy silnika alternator ładując podnosi napięcie nawet do 14,4 V. Kiedyś nawet spotkałem...
gdzie wspomaganie elektryczne nie dostaje odpowiedniego napięcia. Od najprostszych rzeczy.... przeczyścić styki na łączach. ) akumulator może być słaby Nie wydaje mi się. Za daleko brniesz. Masz już napięcie z alternatora. P.S. Fakt, że gdy jest zbyt słaby akumulator, gdzie podczas rozruchu zbyt mocno spada napięcie, to w niektórych samochodach potrafi...
Dziadek zrobił patent i ma wtyczkę, którą odłącza + akumulatora. Dobrze by było aby dziadek zamontował jeszcze dodatkowy (niedrogi) patent. Byłby to woltomierz cyfrowy, taki wkładany w gniazdko zapalniczki. Miałby ciągły monitoring napięcia w instalacji, co pozwoliło by obserwować czy alternator prawidłowo ładuje, a po wyłączeniu silnika jak szybko...
Alternator sprawdzony, ładuje idealnie. Co znaczy to idealnie? Podejrzewam, że pomiary są robione, jak alternator jest zimny. U mnie w corolli, bez włączonych świateł i innych odbiorników, zimny alternator daje napięcie 14.2-14.3V, ale w miarę jak się nagrzewa, to napięcie sukcesywnie spada do napięcia 13.8-13.9V. Na zimnym alternatorze napięcie 14.2V...
spadać pasek alternator pasek alternator spadać spadać napiąć akumulator
demontaż panelu zmywarki z18xe wymiana silnika przesuwanie tekstu
Parametry termostatu Danfoss 077B1335L Wymiana baterii RCP w drukarce Kyocera FS-2100