Oczywiście pomiar realnego ciśnienia oleju w silniku już przeprowadziłeś?
Na jakim oleju obecnie eksploatujesz ten silnik.
Witam, posiadam model MF 235, po chwili pracy spada ciśnienie oleju w silniku i zapala się czerwona kontrolka.Czym to może być spowodowane? proszę o odpowiedz.
Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać. Nie w tym przypadku. Tu jest ręczna regulacja.
Jeżeli nie była wcześniej wymieniana, a przebieg przekroczył 600 tyś km Man zaleca wymianę pompy. U nas 70 TGA miało wymienione profilaktycznie, po zatarciu silnika w jednym. Do wymiany zestaw : pompa, o-ring z ośki visko, uszczelniacz, uszczelka metalowa płyty i sama płyta jeżeli pęknie ci przy zdejmowaniu.
Ciśnienie oleju w normie. Jest powyżej minimalnego dla tego silnika.
Czujnik jak również pompa olejowa były sprawdzane, A problem nadal występuje. Silnik jest po remoncie.
chłodnica oleju była zamieniana z drugiego egzemplarza, ale troche pozniej, bo myslalem ze jakis zaworek czy coś ale nic sie nie zmieniło. kłopot zaczął się zaraz po pierwszym remoncie, była naprawiana głowica (gniazda zaworowe zawory) wyienione pierścienie i panewki korbowodowe (wymiar nominalny, kolbenschmidt) zaraz po tym zaczęło ginąć ciśnienie...
Z tego co widzę jest wymienny, w pompie element z boku przykręcany. W filtrze z reguły jak jest już mocno zabity brudem to zawór puszcza olej bez filtrowania
Albo coś z napędem pompy albo np zawór w obudowie filtra. Nie wiem gdzie by jeszcze mogło uciekać chyba że silnik szrot.
W iveco powinno byc tak jak w koparce. Pewnie panewki sie koncza...
Witam, mam problem, bo po odpaleniu silnik chodzi głośno na obrotach a po puszczeniu obrotów gaśnie. Ciśnienie po odpaleniu 3,5 ale po ok. pół minucie spada do zera dusi i gaśnie. Filtry sprawdzałem czyste. Olej nowy. Pompa wtryskowa roczna białoruska. Wał korbowy oryginał 34 lata. Może ktoś pomoże dojść przyczyny.
Witam Proszę bardzo o pilną pomoc. Posiadam Opla Movano Renault Master 2,8 DTI (12.2000r) Spadek ciśnienia oleju przy zimnym silniku, kontrolka gaśnie nawet po 15-20 sekundach. Po rozgrzanym silniku zaświeca się na stałe i mruga, gaśnie przy ujęciu gazu i wrzuceniu na luz. Ciśnienie przy zimnym 1,2 atm- 1 atm przy ciepłym, przy 3000 obrotów spada do...
Przeprowadzony został remont ztr. wymienione zestawy naprawcze panewki, pod zawór na pompie oleju położona jest podkładka, ponieważ mechanik ocenił, że pompa jest jeszcze dobra zawory dobre, zawór na bąku wymieniony. Ciśnienie na zimnym silniku miało 3bary jednak z biegiem czasy gdy silnik się rozgrzewał spadało stopniowy, aż spadło do 0 ;/ co może...
Żaden metryczny. Czujnik spadku ciśnienia oleju do silnika Perkinsa ma gwint stożkowy, calowy, drobnozwojny o średnicy zbliżonej do 10 mm.
Napinacz jest tak zbudowany,że ma zabezpieczenie,gdy ciśnienie oleju go wysunie to po spadku ciśnienia zapadka nie pozwala mu się cofnąć,nie dotyczy to tylko tego silnika ale wszystkich z rozrządem łańcuchowym
Zawór przelewowy w pompie zamulony na syfie.
Należy przeprowadzić diagnostykę silnika. Odma odpowietrzenie silnika nagar/nieszczelność w dolocie
Albo wyeksploatowany silnik. Przeprowadź pomiar ciśnienia pewnym manometrem bezpośrednio na silniku.
Problem jest z czujnikiem spadku ciśnienia oleju w silniku. Ciśnienie oleju na zegarze jest w zakresie zielonego pola ale świeci się kontrolka no i sygnał dźwiękowy. Wymieniłem czujnik ale nie ma efektu, przewód elektryczny czujnika zdjęty ze styku czujnika też niczego nie zmienia. Czujnik jak mi się wydaje steruje masą więc sądzę,że problem jest gdzieś...
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Witam Czy ktoś może mi podać prawidłowe ciśnienie oleju w tym aucie jakie powinno być na zimnym silniku oraz na rozgrzanym proszę o pomoc.
Typowy problem dla VW. Zatkany smok oleju. Długo nie wymieniany olej silnikowy robi szłam, przychodzi nowy olej i szlam zostaje wypłukany i zatyka smok oleju. Dotyczy większości silników benzynowych 4 cylindrowych grupy VW.
Najprawdopodobniej była dolewana woda na gorącym silniku jak miałeś ubytki ,albo gdzieś pękł jakiś wąż przepytaj kierowcę ale pewnie i tak się nie przyzna stał na parkingu i pewnie dolał wiadro zimnej wody do silnika i dlatego pękła tuleja jak piszesz ,tuleja są mokre w tych silnikach ,to nawet by się zgadzało bo uzupełniając wodę na początku ona dostaje...
Witam ! Mam problem. Ursus c 328 traci ciśnienie oleju na wyższych obrotach, tak od 1200.na wolnych obrotach kontrolka nie świeci. sprawdzałem manometrem i jest widoczny spadek ciśnienia oleju przy 1200, Silnik jest po remoncie, nowa pompa, wał po szlifie co to może być z góry dziękuje za odpowiedź . pozdrawiam
Miałem podobny problem.Uszkodzony był zawór ciśnieniowy w pompie oleju.Dokładniej rzecz ujmując zawór był zanieczyszczony osadem olejowym.Zawór byl lekko otwarty i przy zimnym silniku i gęstym oleju wszystko grało ale wraz ze wzrostem temperatury malała gestość oleju co powodowało sbobodniejszy przepływ przez nieszczelnośc i spadek ciśnienia
(at)Kubik213 Albo silnik by się wyłączył......20 sekund, pamiętasz ? Nie znam tego samochodu, ale spadek ciśnienia oleju kwalifikuje silnik do natychmiastowego wyłączenia! Brak lampki, czy symbolu na wyświetlaczu (brak smarowania) - tak jest np. w wielu agregatach prądotwórczych czy zaawansowanych kompresorach śrubowych. Poczekamy na jakiegoś Specjalistę...
Dzisiaj podkręciłem śrubę o jeden obrót i ciśnienie wzrosło o pół atm. lecz efekt jest ten sam po zwiększeniu obrotów spada przy rozgrzanym silniku do 1,5atm a czy takie zjawisko jest niebezpieczne dla silnika?
Najczęstszą przyczyną nagłego spadku ciśnienia oleju w tych silnikach są panewki wałka pośredniego, ale lepiej żeby nie było to bo tragicznie się je wymienia.
Do sprawdzenia prze de wszystkim pompa oleju, miałem tak, że nawet nowe pompy oleju były fabrycznie uszkodzone i nie trzymały parametrów co dziś nie jest żadkością. Zawór przelewowy powinien być wymieniony przy remoncie silnika, to podstawa.
witam mam taki problem z swoją c360 po kapitalnym remoncie po odpaleniu ciśnienie oleje prawie 4 gdy ciągnik pochodził 2 dni Ciśnienie spadło na 2 na zimnym silniku gdzie szukać przyczyny
Mam taka teorię, iż na skutek spadku ciśnienia oleju smarownia turbiny ona spowalnia i dlatego silnik się dławi. Spadek ciśnienia oleju na turbinie spowodowany jest nieszczelnością w jej uszczelnieniu i stąd kopcenie - olej wraz ze spręzonym powietrzem dostaje się do komory spalania. Rozgrzanie turbiny niweluje niezczelność. Ma to sens?
A nie przeładowuje ci czasem ten alternator na wyższych obrotach ? I o jaki czujnik obrotów ci chodzi ?
stukania najprawdopodobniej z powodu spadku ciśnienia oleju w silniku... jeżeli oczywiście przyczyna jest taka jak napisał kolega wyżej... a dodam ze są tam popychacze hydrauliczne, które przy niskim ciśnieniu oleju pracują dość głośno... no chyba że coś innego zostało uszkodzone a przyczyn może być wiele... najlepiej podjedź z tym gdzieś do warsztatu...
Poziom oleju w normie. Jeszcze mogę spróbować założyć nowy filtr oleju i wtedy sprawdzić ciśnienie, ale nie wierzę w cuda, że to wina aż tak dużego spadku ciśnienia.
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
Stan , możesz prosto objaśnić dlaczego to filtr oleju odpowiada za spadek ciśnienia oleju?
Ten silnik w Audi jest podatny na awarię napędu pompy oleju i chciałbym zrobić przeróbkę w instalacji powodującą natychmiastowe wyłączenie silnika po spadku ciśnienia oleju do zera. Podobno takie zabezpieczenie jest zamontowane fabrycznie w silniku Audi 3.0 TDI. Proszę o opinie na ten temat i polecenie warsztatów lub fachowców, którzy mogliby i chcieli...
Witam Stricte hobbystycznie zajmuję się mechaniką samochodową i jako że problem jaki napotkałem w swoim wiekowym Audi 2.0 ABK przez ponad 6 lat był na tyle trudny do znalezienia i finalnie skończył się dość grożnie to postanawiam wrzucić opis i rozwiązanie go mając nadzieję, że uchroni niejeden silnik czy auto od złomowania. Odkąd mam to auto prawie...
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Kontroluje olej w silniku i jest tak jak powinien byc tylko ze narazie jest mało używany.
Jasne, to też może być przyczyna, jeżeli silnik jest zużyty. Półsyntetyk przede wszystkim rozpuszcza świetnie wszelkie nagary i inne osady, które w starszych silnikach są jakby wypełnieniem ubytków materiału, przez co powoduje spadek ciśnienia oleju i rozszczelnienie silnika. Ma lepsze właściwości smarne, ale jest rzadszy, co można stwierdzić już po...
Poziom oleju w skrzyni zawsze jest warto sprawdzić. Kiedy wymieniałeś olej silniku i skrzyni?
W skakance kompresor lubi marnować ciśnienie oleju, na próbę przy ciepłym silniku zaślep i zapal i bedzie z 1.5 bar więcej.
Czujnik wymieniłem,co prawda narazie używany,i ten pokazuje na zgaszonym silniku 0,06-0,11 bar takie skoki.Napięcie zasilania czujnika 4,96V,a napięcie sygnału 0,55V z lekkimi wahaniami o 0,01v.Czy ten system nie działa czasami tak,że światło STOP i kontrolka oleju zapalą się tylko podczas spadku ciśnienia oleju poniżej minimalnego,przy pracującym silniku?I...
te brakujące elementy to przekaźniki tylu R15, takie jak piętro niżej A nie przypadkiem czasowe, jak te obok? Ale i tak mają łatwo dostępne zamienniki. (at)emte59 Wszystkie funkcje działają ? Stop silnika przy spadku ciśnienia oleju albo wzroście temperatury cieczy chłodzącej? Te przekaźniki/timery mogły służyć do współpracy z ATSem, a że go nie ma,...
Albo kiepski olej był wcześniej, szybko stracił swoje właściwości. Chociaż w starych dieslach to według mnie raczej gęstnieje. Ewentualnie dostaje się do oleju paliwo. Efekt spadek ciśnienia.
Jak sprawdzić ciśnienie silnika i oleju w warunkach domowych ? Niezbędny jest miernik (manometr) ciśnienia sprężania do silników bezn. do ciśnienia oleju w silniku również (Manometr) z odpowiednimi końcówkami.
Przybywa oleju w silniku, jednocześnie ciecz jest rozrzedzona co powoduje spadek ciśnienia na wolnych obrotach i przy rozgrzanym oleju. Około rok temu była zmieniana uszczelka pod głowicą. Za odpowiedzi z góry dziękuję.
Ciśnienie spada do 0.2 MPa. Dodam że dzieje się to tylko gdy silnik jest zagrzany.
Jeśli wymieniane były komplety to często się zdarza że 60-ka pluje olejem i nie jest to feler ani wina uszkodzonych pierścieni. Z czasem dotrą się do cylindra i pluć przestanie. Druga sprawa to na wolnych obrotach książkowo ciśnienie oleju min. 1.5 bara, przy 2200 4-4,5 bara. Jeśli u ciebie coś w silniku zostało pominięte to nic dziwnego że jest trochę...
Dokumentacja VAG do silników 4-cyl. CR bez elektronicznego regulatora ciśnienia oleju podaje, że przy temp. oleju 80°C na jałowych ma być ciśnienie min. 0,8 bara, a przy 2 tys. obrotów min. 1,4 bara. Też mocno się naszukałem, co jest powodem takiego spadku w silnikach z rodziny Euro 5 (one są bez elektronicznego zaworu ciśnienia oleju) i wychodzi na...
Witam dzisiaj podczas jazdy SEAT IBIZA II 1.4mpi zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Wyłączyłem silnik jak zjechałem na bok po czym jak ostygł sprawdziłem olej czy jest i był elegancko. Następnie włączyłem silnik i nagrzał się do 90 stopni nastepnie kiedy dalej jechał po 2km włączyło się znowu i pikało 3 razy i migało. Kiedy ustąpiło pikanie zaczęło...
Jeżeli wyrzuca olej na sprzegło to świadczy o nieszczelności na odrzutniku oleju na wale korbowym, a nieszczelność ta jest spowodowana nadmiernym zużyciem wału korbowego i panewek głównych, to jest też powód spadku ciśnienia na rozgrzanym silniku. Wał trzeba do szlifu i nowe panewki.
Witam, Kupiłem Władka, ale dopiero w domu okazało się, że ciśnienie po rozgrzaniu z 3 spada do prawie 0 ( na wolnych obrotach na wysokich około 1,5) Wymieniłem więc pompę oleju w silniku na nową polską i po złożeniu nie mogę go odpalić. Wydaje się być odpowietrzony, - pompa paliwowa pompuje na wtryskiwacze. Wyjąłem również takie małe siteczka na wejściu...
Dlatego też się śmieję z tych, co twierdzą, że gaz niszczy silnik, ale nie zamierzam z nimi polemizować. W sumie niszczy - jeśli chodzi o powypalane gniazda i zwory, dla innych podzespołów bez znaczenia. Co do oleju, to jeszcze widzę że nie wszyscy pojęli/zrozumieli o co tu tak naprawdę chodzi. Nie cały "syf" czyli laki i nagary zostaje wyłapany przez...
Klekotanie silnika F4R może być spowodowane dwoma przyczynami: 1. Zużyte koło zmiennych faz rozrządu ( wiąże się także ze spadkiem ciśnienia oleju) 2. Gorsza sprawa ( często następstwo olania sprawy pierwszej) wytarte wałki rozrządu, luz jest tak duży, że przy naciskaniu wałków na zawory wałek znajduje się w mimośrodzie co powoduje niemiłosierny klekot...
widziałem przytarte silniki Fire z przebiegiem 100tyś, ale przytarte na tłokach, potem to poprawili dodając natrysk na tłoki/cylindry od spodu, tak czy siak, to by nie powodowało spadku ciśnienia oleju pytanie które to jest jego 100tyś... olej po 1.5 roku tak czy inaczej należało by wymienić, no i filtr oczywiście, można rozkroić stary filtr i zobaczyć...
Przelało ci się paliwo do oleju. Jak to w silnikach PD główną przyczyną są gniazda pompo wtrysków uszkodzone. Choć nie można wykluczyć pompy tandemowej. Dlatego że było dużo paliwa w oleju stąd spadek ciśnienia oleju i stukanie i rozbieganie. Pierw zdiagnozuj którędy paliwo się przelało do komory korbowodowej..
No tak czyli powinienem zacząć od pompy ?? Bo nie wydaje mi się że panewki by się kończyły przy takim przebiegu . Z tego co słyszałem te volvoskie silniki potrafią dużo więcej przejechać.
Ja w instrukcji mam co innego... "...przy nominalnych obrotach silnika powinno mieścić się w granicach 1,5-3,5 kG/cm2. Przy ciśnieniu niższym niż 1 kG/cm2 należy zatrzymać silnik i wyjaśnić przyczynę spadku ciśnienia."
Potrzebujesz specjalnego zaworu sterowanego ciśnieniem zasilającym silnik. Jak jedziesz z górki, to masz ujemny moment napędowy i silnik zmienia się w pompę. Zawór powinien być zamontowany na wylocie z silnika do zbiornika wyrównawczego i w normalnych warunkach jest zawsze otwarty. Dopiero gdy pojawi się ujemy moment to się zamyka i dławi przepływ oleju...
Dolne łożysko filtra odśrodkowego to kolejny słaby punkt układu smarowania przysparzający problemy z ciśnieniem oleju.To dolne łożysko w przypadku luzu nie ma az tak strasznego wpływu na spadek ciśnienia, aczkolwiek może spowodować żółte ostrzeżenie.Ponadto u ciebie masz duże wahania ciśnienia oleju pomiędzy zimnym silnikiem a gorącym.Na ciepłym powinno...
Volvo ta tak wielki wynalazek że nawet sprawdzenie poziomu oleju to wyzwanie. Po pierwsze trzeba wiedzieć że pomiędzy górną a dolną kreską wchodzi aż 2 litry oleju Po drugie na kreski patrzysz po odwróceniu wyciągniętego bagnetu o 180 stopni, na plecach, bo wskazania po obu stronach bagnetu są różne Po trzecie, patrz z rana po nocnym postoju, zaraz...
Witam Panowie, Pacjent MB Axor 1828 VIN: WDB9505341l552743. Problem polega na tym, że spada ciśnienie oleju silnikowego po rozgrzaniu. Nie jest to wina awarii czujnika, sprawdzałem ciśnienie manometrem, na zimnym silniku ponad 2 bary, po rozgrzaniu na biegu jałowym spada poniżej 0,5 bara. Problem się pogłębia bo ostatnio szofer mówił, że ostrzeżenia...
Silnik pracuje lepiej, kupiłem sprej do czyszczenia elektroniki i spryskałem kostki od cewki, odziwo działa, jakieś pomysły co może być przyczyną niskiego ciśnienia oleju?
Jaką uszczelkę? Dekla zaworów, głowicy, pompy wodnej, szyby przedniej???? Jakim czujnikiem parkowanie, temperatury, ciśnienia oleju???? Jaja sobie robisz pisząc takie posty!
Części dostępne w sklepie firmowym Airpol, na telefon z wysyłką za pobraniem. Na dzień dobry do przejrzenia/wyczyszczenia zawory, zużyte do szlifu na płycie traserskiej itp. przy użyciu papieru ściernego, lub do wymiany. Najczęściej nic się w nich nie psuje, tylko podlega naturalnemu powolnemu zużyciu. Gdy wyjmiesz zawory to zobaczysz wnętrze tulei...
No i teraz pytanie co to może być? Bo tak na logikę to zużycie metalu (panewki) chyba postępuje trochę wolniej i spadek ciśnienia wraz z kontrolką objawiałby się przez jakiś czas. Co o tym sądzicie? Bo nie wiem co dalej robić... Wystarczy chwila żeby je załatwić, jak ktoś ma pecha. Panewki nie trą po wale tylko są oddzielone od niego olejem. Ja go...
Witam, Samochód Lancia Y z 2001 roku, silnik 188A4000, 1,2 8V. Przebieg u mnie to jakieś 235 000, czy autentyczny? Nie mam pojęcia. Samochód oryginalnie pochodził z Włoch gdzie jakaś baba nie wiedziała co to zmiana oleju. Początkowo konsumował około 1L oleju na 1000km. Po wymianie połamanych pierścieni, wymiany gumek zaworowych, profilaktycznie panewek...
Kolego rozwiń swoją teorie. Masz na myśli że któryś z popychaczy jest do wymiany czy ma to związek ze spadkiem ciśnienia oleju do 1.5 bara? Jakie powinno być minimalne ciśnienie oleju w tym silniku?
Obstawiam luz na sworzniu. To by chyba nawet tłumaczyło problemy z ciśnieniem oleju. Jednak czy z tego powodu byłyby takie dziwne skoki, spadki ciśnienia oleju? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Nie ma racji.Może być kilka przyczyn spadku ciśnienia. Zmień mechanika.
A inne objawy? Dobra, koniec dywagacji. Pomiar ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku, da odpowiedź na nurtujące Ciebie pytania.
Właśnie jak chwilę jeździmy to dopiero zaczyna trzymać. Na zimnym oleju, silniku to się dopiero dzieje. Czuć różnicę gdy się włączy żółwia. Coś czuć jak by ślizgało po mocnym rozgrzaniu czyli orka około 3 ha. Jak włączę złowia jedzie, normalnie ciągnie. Wydaje mi się iż twój zapis świadczy że raczej nie trzyma, ale właśnie ślizga i po rozgrzaniu oleju...
Cześć! Ogólnie to wszelkie problemy z 1,4 i 1,6 VTi wynikają z 1. wady fabrycznej (wszystkie pozostałe to w większości ciąg przyczynowo-skutkowy wynikający z tej 1. wady) - mianowicie pierścieni olejowych tłoków. Po jakich 20.-30. tysiącach kilometrów, pierścienie te zaczynają "przepuszczać" olej, ten trafia do komory spalania i robi 2. główne rzeczy...
Nie chodzi zasadniczo o twoj model tylko ogolnie o kazdy silnik. Jesli faktycznie byl spadek ciśnienia oleju a nie tylko jakas tam usterka elektryczna to na panewkach będzie ślad. Jak zareaguje sie za wczasu to nie zrobi sie luz, nie rozbije panewek, walu, oraz nie obroci panewek w bloku.
Jak popychacze byłyby uszkodzone to silnik bardzo by stukał.Filtr oleju z pewnością wymieniłeś.
Ludzie trzymajcie mnie , przecież to główna przyczyna spadku ciśnienia oleju Chyba sobie jaja robisz.
Po pierwsze ustaw zawory. Hanki niestety lubią klekotać na wolnych obrotach, zwłaszcza te starsze. Może byż przyczyną działania jak "diesel" to ze pasek rozrządu przestawił sie o jeden ząbek, ale za tym idzie spadek osiągów samochodu i faktycznie głośno zwłaszcza przy przyśpieszaniu by chodził. Jak kończą się panewki to będziesz słyszał stukanie (nie...
Opel Zafira 1,8 benzyna stukanie zaworów. Mam problem ze stukaniem zaworów - prawdopodobnie. Podczas dodawania gazu, przy przyspieszaniu pomiędzy 2000 - 3000 obrotów słychać wyraźnie metaliczny dzwięk stukania, tak jak by to były zawory. Czasami także przy odpalaniu również słyszalne jest zaklekotanie. Jest to szczególnie słyszalne na ciepłym silniku....
Ciśnienie za duże na zimnym, ma być do 4atm. Sprawdzany był układ wtryskowy? Pompa, wtryski, kąt wtrysku? Luz zaworowy i stan głowic? Pasek nie ślizga się na kole wentylatora? Za wentylatorem nie masz tarczy dławiącej? Z odmy dmucha spalinami? Zawór służy do ograniczenia maksymalnego ciśnienia jakie może panować w magistrali olejowej, na zimnym i gęstym...
Witam. Mam problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju w VW Golfa 6 2010 rok, 1,6 TDI 105 KM kod CYAC (przebieg ok 400 000 km). Kontrolka nie zapala się stale. Czasami mogę zrobić trasę i wcale się nie pojawi, a na kolejną trasę zapala się parę razy, albo co chwila). Zazwyczaj dzieje się to na przy temperaturze oleju 70 - 90 st. Dwóch mechaników...
Zwróć wagę na czujnik ciśnienia doładowania (od tego powinieneś zacząć) czy nie jest zaolejony. Znajduje się na wierzchu w poprzecznej rurze nad silnikiem po prawej stronie zaraz przy zbiorniku z płynem wyrównawczym do chłodnicy. Wykręć i wymyj z oleju i dopiero szukaj innych przyczyn. Wcześniej o tym pisałem. Pozdrawiam.
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie moim tematem, wznawianie dyskusji na temat zmniejszenia zużycia paliwa w okresie zimowym jest co najmniej uzasadnione, myślę że każda sugestia jest istotna, ponieważ pomysł wolny jest od ograniczeń kopiowania, udoskonalania każdy może wnieść coś nowego i na przykład obalić mit o rzekomym spadku spalania...
Witam Ja posiadam Vw Polo 6n 96 silnik 1,4 AEX przebieg 190 tyś Mam podobny problem odnośnie kontrolki ciśnienia oleju. Na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zaczyna zapalać się kontrolka ciśnienia i jak dodam lekko gazu gaśnie. Wymieniłem już pompę oleju i nic nadal kontrolka się zapala , po podłączeniu manometru faktycznie to ciśnienie jest nieznacznie...
https://obrazki.elektroda.pl/6625715500_... https://obrazki.elektroda.pl/6666688100_... XC90 D5 185KM brak kontrolki ciśnienia oleju, tu wybiło a pozostałe zatarło i silnik stanął na autostradzie. Aż topiło korbowód.
Niskie obroty + duże obciążenie silnika = brak ciśnienia oleju = puste popychacze = za mało i z puźno otwierają się zawory = znaczny spadek mocy. Dopuki kierowca nie zmieni złych nawyków to nie ma szans żeby silnik poprawnie pracował.
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Witam, zauważyłem spadek cisenienia oleju w swoim Manie. Silnik 460 rok: 2003. Przebieg 1 020 kkm. . Poniżej pomiary: 600obr/min --> 1,8bar 1500obr/min --> 3,6bar 2000obr/min --> 4,6bar
Wlanie świeżego oleju może być katastrofalne dla silnika, jeśli wcześniej przez wiele lat olej nie był zmieniany tylko dolewany. W takim silniku jest mnóstwo nagaru, a filtr olejowy zapchany. Wlanie świeżego oleju spowoduje rozpuszczenie nagaru i zapchanie filtra lub pompy olejowej. Objawi się to nagłym spadkiem ciśnienia mimo, że wcześniej silnik działał....
magiczne uszczelnienie silnika nagarem to mit, możesz bez obaw zmienić na olej wyższej klasy. jeśli po wymianie oleju pojawiły by się wycieki, spadek ciśnienia czy inne niepokojące rzeczy znaczyło by to wyłącznie o bardzo słabej kondycji silnika . do tego silnika z powodzeniem można stosować 10w40 GM'a, dobry stosunek cena-jakość.
Silniki w c360 mają największą prędkość obrotową 2200obr./min. Wyższe obroty to kombinowanie z pompą wtryskową. Zapewne popękane pierścienie tłokowe. A wzrost temperatury to przedmuchy do skrzyni korbowej. Silniki S4003 ze sprawnym układem chłodzenia nie uzyskiwały 100st.C.
Może przy wymianie płynu doszło do zapowietrzenia całego układu i silnik osiąga za wysoką temperaturę, co powoduje nadmierne rozrzedzenie oleju i spadek ciśnienia w układzie smarowania. Po przejechaniu kilku km trzeba sprawdzić, czy duży obieg robi się ciepły (węże i sama chłodnica).
Może ciśnienie oleju w silniku
Pytanie podstawowe jak duży jest ten kompresor? Jaki silnik? Jednofazowy, trójfazowy? Jakiej mocy? Czy na szajbie napędzającej sprężarkę masz wentylator? Jeżeli jest to dość duży kompresor z silnikiem o mocy kilku kW to i wentylator chłodzacy musi być duży. Może daj jakieś zdjęcie tego kompresora. Jeżeli chodzi o spadek sprawności kompresora nie jest...
Jeszcze raz to przeczytałem. Stuka góra silnika i to dlatego, że słabe masz ciśnienie oleju. Skoro panewki są świetne to pompa oleju jest zajechana.
Hej. Po założeniu termostatu (stary był zasyfiały i zaślepiony rurką kanalizacyjną fi 50 mm), zalaniu traktora płynem i przejechaniu się zauważyłem, że płynu brakuje, więc dolałem. Znów pojeździłem i ubyło. Wyciągnąłem bagnet z silnika, a tam olej jasno kremowy. Okazało się, że uszczelnienia tulei się rozleciały. Ja jako laik do tego momentu wszystko...
W tych samochodach kontrolka oleju nie oświeca się po włączeniu zapłonu (co moim zdaniem jest głupotą). Oświeca się dopiero po spadku ciśnienia przy pracującym silniku. Zestawem wskaźników steruje komputer więc podanie masy przy wyłączonym silniku nic nie da. Dopiero jeśli na pracującym silniku zdejmiesz wtyk z czujnika ciśnienia oleju i podasz na niego...
spadek ciśnienia oleju silniku ursus spadek ciśnienia oleju spadek poziomu oleju silniku
telewizor philips gniazdo antenowe arduino długość impulsu vectra błędy komputera
Wymiana panewek Renault 1.5 dCi K9K702 – sprawdzone warsztaty Wrocław i okolice Skoda Rapid 1.4 TDI 2016 vs Toyota Yaris 1.0 VVT-i 2014 – wybór auta przy 200 000 km