W różnych samochodach jest różne "oczujnikowanie". Czujniki mierzą parametry, ich interpretacja należy do diagnosty. Błędy wskazują na usterki czujników - typu przerwa w obwodzie lub zwarcie. Spalanie stukowe potrafią wykryć o ile są od tego czujniki, a nie w każdym samochodzie są, no i są to czujniki akustyczne, więc wykrywają po prostu stukanie, komputer...
Czujnik na wale daje impulsy do komputera sterującego w jakim położeniu znajduje się wał, drugi czujnik z wałka analogicznie. Jak są problemy z czujnikami to komputer nie wie jak sterować wtryskami i zapłonem i korygować wyprzedzenie czy opóźnić, wtedy dochodzi do tego spalanie stukowe i może być przy tym dźwięk jakby od zaworów, popychaczy. Musisz...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Czy sterownik silnika (bosch motronic 4.4, volvo S70 2.5t 98r) gdy wykryje spalanie stukowe to tylko cofa zapłon czy jeszcze dolewa paliwa? Szukałem przyczyny sporadycznego wypadania zapłonu, wymieniłem prawie wszystko oprócz czujników spalania stukowego. Jakie było moje zdziwienie gdy po zmianie sterownika LPG (przed montażem LPG już występował problem)...
daj mi jakieś pojęcie, jak często ECU / ECM samochodu / ciężarówki próbkuje różne czujniki pojazdu. Czujnik masowego przepływu powietrza Czujnik spalania stukowego Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym Czujnik tlenu/O2 Czujnik NOx Czujnik prędkości obrotowej silnika Czujnik położenia przepustnicy Czujnik położenia wału korbowego itp...
A więc że cały czas teraz klepie ,bo jest chłodno tak?Ja to rozumiem jako spalanie stukowe czyli leją wtryski lub za bardzo otwiera je ECU.A właściwie to nic nie rozumiem.Wiem tylko że powymieniałeś niepotrzebnie dużo rzeczy i nic.Ostatni przypadek jaki robiłem z podobnym problemem to zwarcie na lini 5v zasilającej miedzy innymi czujnik na szynie CR.Ale...
Kiedy komputer wie ze powstalo spalanie stukowe jezeli przez chwile czujnik poda inne napiecie czy kiedy czujnik poda wogole jakies napiecie? Opisane jest bardzo dobrze a mozna teraz krotki opis dla amatora.
Kanał zaliczony. Masy wyczyszczone + namierzyłem czujnik i wymacałem przewód - nigdzie nie jest popękany itp. Wtyczkę obejrzałem, rozpiąłem - również zero śladów zaśniedzenia. Pooglądałem wtyczki od poduszki - tak samo. Wtyczki od kompa też obejrzane - nic niepokojącego. Aku ponad godzinę był odpięty. Po podpięciu odpaliłem torque - czysto, aczkolwiek...
Już nawet nie chodzi o same osiągi. Nie wiem czy ten silnik ma czujnik spalania detonacyjnego, ale jeśli ma to grzanie powietrza dolotowego ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Nie przyglądałem się temu dokładnie i nie wiem do końca, ale najstarsze jednostki posiadały go głównie do tego, żeby dostosować się do zmiany liczby oktanowej paliwa. Zmiany...
Błąd - czujnik spalania stukowego, czy błąd - spalanie stukowe? Bo to zupełnie dwie różne rzeczy. Sam chciałbym to wiedzieć, ale skoro nie ma spadku mocy, w sumie nic oprócz tej kontrolki się nie dzieje, to można domniemywać, że to coś z samym czujnikiem albo instalacją elektryczną, a może komputer ? Staram się brać pod uwagę obydwie opcje (spalanie...
Jeżeli silnik jest wyposażony w czujnik spalania stukowego, to bym go wymienił. Powinno ustąpić. A może zatankowałeś jakąś chrzczoną benzynę.
Tak ale mi jest to potrzebne gdyż mam zamiar się mapą bawić i jeżeli się np. tak przestawi zapłon, że będzie spalanie stukowe to czujnik nie cofnie zapłonu na stałe. Tak więc nie uchroni to od stuków bo jednak podczas takiego ustawienia będzie jak wyżej pisałem.
a to nie chodzi przypadkiem o EGR a nie ERG? jesli o EGR to zacytuje by Parker: Zaślepienie EGR może w skrajnych wypadkach spowodowac uszkodzenie silnika... W każdym samochodzie. Większośc osób nie Wie jak działa ten system i po co jest i wymysla takie dyrdymały jak zaślepianie. Jest to powielany na różncyh forach motoryzacyjnych . EGR poprawia sprawność...
Witam posiadam audi a4 z silnikiem 1.8adr mam z nim taki problem iż ma dość wysokie spalanie ostatnio przez jakieś 2 tygodnie zaczął dymić zrobiłem ponad 2 tys. km nie pobiera nic oleju ani płynu chłodniczego silnik pracuje równo ma moc. Ze spalin śmierdzi bardzo paliwem samochód jest na gaz tak samo zwiększyło się spalanie na gazie i też dymi na gazie...
1. Może ktoś podpowie dlaczego nie wyświetla mi wartości bloku pomiarowego 013 ( korekty paliwowe) w Audi A3 8PA SPORTBACK 1.6 102 km? Bo to benzyna, nie diesel. Regulacja prędkości cylindrów na biegu jałowym odbywa się poprzez regulację KWZ, nie ilość paliwa. 2. Blok pomiarowy 026 ( napięcie na cylindrach) Wydaje mi się,że mam za duże rozbieżności...
Jeżeli spalanie stukowe rzeczywiście występuje to czujnik pracuje prawidłowo. Przyczyną spalania stukowego może być zbyt uboga mieszanka... A to może powodować gaśnięcie silnika...
Check miga, bo nie zrobiłeś adaptacji koła fonicznego. Coś w silniku stuka, więc czujnik spalania stukowego rejestruje to, wypnij go i spróbuj zrobić adaptację koła Rozrząd na znakach, ale czy kliny na kołach są całe ?
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
Czujnik masz sprawny. Najlepiej jak w ogóle zapomnisz o jego istnieniu. Nie tu problem. Diagnostyka się kłania.
o spalanie stukowe to sie nie martwie bo jest w moim aucie jakis czujnik w glowicy, ktory zapobiega takiemu spalaniu .
Witam wszystkich. potrzebuję schemat elektryczny autka, a dokładnie chodzi mi o czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Auto raz chodzi normalnie a raz ma spalanie stukowe i kopci jakby jeździł na koks, w środku wtedy czuć ropę. Wymieniłem już czujnik i nic. Na pinach względem masy ma 5V na jednym i drugim pinie (trzeci to masa) Może ktoś pomóc ?? Pozdrawiam...
Po 1 tego silnika się nie remontuje, po drugie odepnij od silnika czujnik stukowy. Bo jak masz luzy gdziekolwiek i wykryje niby spalanie stukowe to ci zrobi cyrk. Czujnik ten nie jest krytyczny do pracy silnika. A AUA jest znany z tego że zamarza mu odma i się kaszani w zimie .
Co do drugiego pytania nie wiem możesz mnie olśnić? Jak się mocuje wiem, odpowiednim momentem dokręcić chyna 20 Nm o ile się nie mylę. A czy spalanie stukowe występuje na gazie?
Tyle że ten błąd oznacza że sterownik silnika nie widzi czujnika. Uszkodzony czujnik bądź wiązka. Można podłączyć komputer i zobaczyć w blokach pomiarowych czy kąt nie przestawia się podczas pracy na biegu jałowymi i czy jest cały czas taki sam. Ogólnie jeżeli sterownik wykryje spalanie stukowe to zmienia kąt zapłonu.
Witam Wiem właśnie ze to może być wszystko niestety Ja tankuje na BP lub Shell Świece mam dobrane z katalogu NGK takie w serwisie doradzili swiece wyglądają dobrze tak jak powinny być Ale chce zamienić na oryginalne co wystawiają te cztero elektrodowe W sobotę podmienialem cewke bylo ok Przez trzy dni do dziś znowu czuć brać mocy na pewno znowu będzie...
A jak wyglądają korekcje krótko i długoterminowe dawki paliwa? (STFT LTFT) Sonda za katalizatorem przy obrotach biegu jałowego lub przy stałym obciążeniu powinna mieć sygnał na poziomie ok 0,6-0,8 V i nie powinna oscylować tak jak pierwsza. (oczywiście przy rozgrzanym katalizatorze) I jeszcze jedno pytanie: jaki jest katalizator? Podwójny czy pojedynczy?...
witam. powodow moze byc wiele ale sugerujes sprawdzenie: 1. silnik krokowy (nie zawsze jest to silnik:)) 2. przesuniecie kata zaplonu. 3. nie wiem czy jest czujnik stukowy - ale jezeli jest to tez trzeba sprawdzic. ... oczywiscie moze byc duzo wiecej problemow (swiece, filtr....) ale to jest jakby podstawa. pzdr. wmr silnik krokowy jest po przeczyszczeniu...
rozumiem innych objawów nie odnotowałem autem jeździ na codzień kobieta i podobno słyszy jak to określa terkotanie jak piły, zatem moze spalanie stukowe wystepuje co do czujnika to pewnie wymienić ale po 1. jest to 100 zł a po 2. trzeba rozrusznik wykrecać i mieć klucz dynamometryczny. Właściwie problem sprowadza się do pytania czy w podobnych jednostkach...
Witam Pacjent : Audi a4 b6 1.8t q Od pewnego czasu wyskakuje mi błąd : 16712 - knock sensor 1 (g61) signal too high p0328-001 oraz 16804 P0420 Rząd 1 kat 1 skuteczność za mała Który to jest czujnik spalania stukowego nr 1 ? Co może być powodem tych błędów? Sonda Lambda 1 nowa ,katalizator nowy,przeplywomierz powietrza nowy,turbo zregenerowane. Wzrosło...
Z przodu silnika, pod kolektorem ssącym. Tylko nie bardzo widzę, jak wyobrażasz sobie jego sprawdzenie. Dodano po 2 Czy istnieje jakiś sposób aby sprawdzić czy to w tym czujnika tkwi przyczyna czy w czymś innym bo jeśli chodzi o spalanie stukowego to nic takiego nie słyszałem, spadek mocy pojawiał się podczas normalnej pracy. Sposób? Owszem, z tym że...
P1328 Cylinder #4 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty D P1326 Cylinder #2 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty D P1325 Cylinder #1 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty D Występuje u Ciebie spalanie stukowe P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) A Wychodzi na to że coś się dzieje z sondą....
Trzeba sprawdzić, czy jest stosowane paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej, oraz czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną. Miałem podobny przypadek, taki efekt pwodowała lużno dokręcona podpora mocująca rozrusznik. Uderzała o blok silnika przez co czujnik identyfikował to jako spalanie stukowe. Kolejną przyczyną może być....właścicielka....
a ile V wtedy podaje czujnik stukowego? bo chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje ponieważ mam podejrzenie ze stukowiec wyłapuje fałszywy sygnał od stukających klapek kolektora dolotowego i przez to ECU przyspiesza zapłon i osiągi spadają i chciałbym wstawić rezystor między stukwcem a ECU bo jeśli całkiem odłączę...
Witam. Problem dotyczy Focusa 1.8tdci z 2002 roku. Po wymianie wtryskiwaczy auto bardzo ciężko zapala a jak już zapali to pali na dwa cylindry nie reaguje na pedał gazu i pojawia sie błąd P2336 - "spalanie stukowe na 1 cylindrze" - nie da sie skasować ( próbowane KTS'em) . Wtryskiwacze są sprawne wzięte z działąjącego silnika. Czujnik spalanie stukowego...
wszystko zalezy od konkretnego silnika. Starsze typy silnikow sa "odprezone" i doprezenie je planowaniem glowicy pomoze - silnik bedzie mial wieksza sprawnosc. Jesli silnik jest zasilany LPG - to bez w zasadzie innych zmian efekt bedzie zawsze dobry. w nowszych silnikach z duzym stopniem sprezania podniesienie go jeszcze bardziej moze spowodowac spalanie...
Poniżej wyniki diagnostyki Opel Scannerem Opel Corsa(Vita)-B 2000 (Y) 1.0 [X10XE] - Motronic M1.5.5 (pin 7) Kody Usterek: P0505 Unknown Error Not Present - "Układ regulacji biegu jałowego - usterka" P0130 Unknown Error Not Present - "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" Parametry bie¿¹ce: 1 Napiêcie Akumulatora 14.0 V 2 Obroty Silnika...
kolego gazer 11 nie wiem czy to sie nazywa KTS ale pisałe że mechanik podłączył do gniazda testowego jakiś taki przyżąd z wyświetlaczem którym można przetestoweć całą elektronike samochodu oraz zczytac zapisane w pamieci usterki , otóż w pamięci nie było zapisanej żadnej usterki jedyne co wykazała analiza to stukowe spalanie na 1 i 3 cylindrze to było...
teoretycznie spalanie na 98 powinno minimalnie (niezauwazalnie) wzrosna a moc sie obnizyc... chyba ze jak ktorys kolega mamy zle ustawiony zaplon (za wczesny) wtedy moze byc lepiej... niektore posty sa sensowne (te w ktorych mowa o przyspieszaniu zaplonu na pb 98) a inne.... Nawet jesli mam czujnik spalania stukowego nie powinno byc lepiej poniewaz...
Witam Ustawienie kąta zapłonu. Przypominam ten silnik jest fabrycznie na 98Pb . Gaz jest dużo mniej opory na spalanie stukowe LPG niema oktanów tylko Liczbę Wobego tzw GZ... Teraz porównać napiecia na jakie idą do cewek i czas w jakim ma nastąpić periodyczny zapłon. U mnie wypadały też mam ten sam silnik. Wymieniłem cewki ,nic wym kable nic . Wlazłem...
witam mam Vento g60 swap i problem jest taki że,jak zapale silnik i chodzi sobie na wolnych obrotach jest ok jeśli dodam gazu ok 2500 obr. jest takie jak by to było spalanie stukowe a jak dodam wiecej gazu tego niema zapłon jest ustawiony na 6 stopni jeśli opuźnie zapłon na 0 stopni stukania niema ale silnik nie jest żwawy czy by to była cewka czy czujnik...
Mylisz sie, akurat ke-motronik już w pewnym stopniu ingeruje we wtrysk, gdyż masz tam elektromagnetyczny regulator ciśnienia wtrysku. Rozrząd mi przeskoczył raz o 2 zęby przez głupotę kumpla i auto chodziło normalnie, tylko nie miało mocy prawie, wiec łyknie to 16V. dopóki zapłon masz dobrze ustawiony i nie występuje spalanie stukowe dopóty te czujniki...
Spalanie stukowe moze byc zwiazane z przedwczesnym zaplonem z tym ze w tej ASTRZE jest to sterowane poprzez cerntralke , a moze spróbowac zmierzyc czujnik zaplonu na wale ?
A zauważyłeś może, że na drugim końcu wałka jest czujnik położenia? Więc przy braku zmiany położenia wałka masz tryb awaryjny, możliwe spalanie stukowe i spora utrata mocy. Aby to pracowało, musisz zmienić sterownik silnika.
Trochę na ślepo ci twoi mechanicy działają... Mój pompiarz ma stroboskopowe urządzenie do sprawdzania kąta wtrysku podczas pracy - podobne jak dla benzynowych aut, tyle że czujnik (piezoelektryczny) zakłada na przewód wtrysku, odpala auto i gazując widzi na założonej skali jak przyspiesza się kąt wtrysku. To każdy dobry pompiarz ma - nie trzeba wyciągać...
Cienko to widzę - samo odczytanie DTC to za mało, bez jakiegokolwiek podglądu parametrów. Ponadto czym dokręcałeś czujnik spalania stukowego ? Bez rzetelnej diagnozy powymieniasz wszystko co możliwe i dalej będzie źle. Tym bardziej że spalanie stukowe może faktycznie mieć inne przyczyny.
Błędów brak, przy pierwszym podłączeniu pojawiły się jedynie spalanie stukowe i niskie napięcie akumulatora, wykasowane i na chwilę obecną żadnego nie ma. Czujnik Halla na wale wymieniony - bez zmian. Obroty wału na VAG-u nie sprawdzane. Ciśnienie paliwa i ciśnienie sprężania nie mierzone. Z poluzowanego przewodu paliwowego wchodzącego do listwy cieknie...
Dzisiaj zrobiłem test. Wziąłem czujnik spalania stukowego do kabiny samochodu. Podczas jazdy (w czasie dużego otwarcia przepustnicy) lekko uderzałem w niego metalowym przedmiotem. Efekt - kod 18 się nie wystawił. Wnioskuję zatem, że jeśli czujnik jest wkręcony w blok silnika to wykrywa dużo różnych stuków i ECU nie może sobie z tym poradzić i wystawia...
Zawory miał podobno robione jakieś 2 tygodnie temu, sprawdzałem ciśnienie sprężania i inne mechaniczne możliwości. Czujnik spalania stukowego pokazuje od czasu do czasu stan "1" ale w rubryce korekta wyrażonej w stopniach jest cały czas 0. Załącza prawdopodobnie wtedy kiedy są największe wahnięcia czyli reakcja wtórna. Jednak spróbuje go odłączyć bo...
Jak się nie mylę to czujnik spalania stukowego to "zwykły" mikrofon zamocowany do głowicy. Gdy następuje spalanie stukowe silnik wydobywa dość charakterystyczny dźwięk ( chyba coś koło 5Khz jak dobrze pamiętam) Niektóre auta uczą się charakterystyki zapłonu na podstawie czujnika i optymalnej mapy zapłonu. Kiedyś chciałem zrobić moduł z mapą zapłonu...
Witam! Wszystko zostało sprawdzone wtryski, przepławka, 2 sterownik silnika, laski popychaczy, czujnik obrotów wału, 3 pompy wtryskowe w tym jedna mechaniczna od scorpio i nic. Auto dostało 2 silnik z osprzętem od granda i teraz dopiero jeździ.
Jak mechanicznie zwiekszyc kat wyprzedzenia zaplonu BMW 318i ? Zabieg ten mialby na celu zwiekszyc sprawnosc silnika. BMW zaleca stosowanie paliwa minimum 91 oktan. Ja chce uzywac benzyny 98 oktan. Przesunalem czujnik na wale korbowym o 15 stopni,paliwo 95 oktan ale spalanie stukowe nie zachodzi. Wiec nie wiem o co chodzi.
Czujnik spalania stukowego ma chyba swój oddzielny obwód a błąd objawia się zupełnie innym kodem. Tak przynajmniej mi się wydaje. Miałem taki błąd kiedyś w innym aucie. Nie wiem co ma spalanie stukowe do wypadania zapłonów, ale w sumie to mogę się nie znać. Póki co, prześmigam go na PB żeby wykluczyć wtryskiwacze LPG a później sprawdzenie kompresji.
wyciag mixser z rury i sprawdz jak chodzi na benzynie jesli bedzie miał normalna moc to oznacza ze zle dobrano mixser gazu i po prostu brak powietrza , moze tez byc uszkodzony czujnik spalania stukowego o ile to auto taki posiada lub moze obierac jakies spalanie stukowe i jedzie z zapłonem w tył wtenczas bedzie podobny objaw moze sie to dziac przez...
Główne paliwo testowe to 98 i dodatek jakiś tam zwiększający liczbę oktanową i LPG na blosie. Teraz jestem chory i dopiero mam czas żeby się poradzić;p Czujnik położenia wału śmiga w normie i dwa pozostałe, które mam nie odbiegają od niego. Ciśnienie sprawdzę dopiero w poniedziałek. Kąt sprawdziłem jeszcze podczas jazdy jak z nim jest i skacze nawet...
Roli poszukałem i znalazłem... Wlewanie benzyny o większej liczbie oktan niż ta, dla której ustawiono silnik nie ma sensu. Będzie cichszy, ale niestety słabszy. Może palić trochę więcej. Jeżeli czujnik jest, należy wlewać paliwo o jak najwyższej liczbie oktan. Liczba oktan wskazuje na tendencję do spalania stukowego danego rodzaju paliwa. Im jest większa,...
Teraz to już nic z tego nie rozumiem !!!!!! Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika i powiedział, że się poddaje grzebał tam kilka tygodni i nie znalazł problemu, mówi że drugi raz w życiu mu się nie udało znaleźć przyczyny, a mechanik dobry, serwis duży na 6 stanowisk. Żeby nakreślić dodatkowo sytuację napiszę, że miał straszne problemy z wymiana rozrządu,...
Witam Po odpaleniu samochodu wszystko jest ok do momentu przejechania ok 1km, potem samochód jakby traci moc, niby osiąga takie same prędkości na tych samych obrotach ale jedzie wyraźnie słabiej. Szczególnie widać różnicę przy ruszaniu gdzie pedał gazu reaguje jakby z opóźnieniem i silnik dużo wolniej wchodzi na obroty. Występuje również zwiększone...
Wracając do pytania o załączanie turbo- żadna turbosprężarka nie wyłacza się na wolnych obrotach a tak zwane włączenie turbiny to efekt nagłego wzrostu momentu obrotowego wynikający z sumy większego momentu związanego z wzrostem obrotów siłnika i efektu doładowania który też jest zauważalny przy wyższych obrotach poprostu wyższe ciśnienie ,a wzrost...
Żadne oktany nie pomogą , gdyż sterownik przestawia KWZ do przodu, ąż knock sensor nie powie mu zurick! Chyba ,że to jakieś "nagary" lub panewki na wale! W większości aut knock sensor służy wyłącznie do awaryjnego opóźnienia zapłonu w przypadku paliwa złej jakości, lub zgromadzenia nagaru który dopręża silnik. Dzieje się tak dlatego że w wolnossących...
Ja mówię o najprostszym silniku - np. 126p tam niezależnie ile oktanów zatankujesz - masz takie same "osiągi" Dobrze napisałeś - maluch ma "osiągi". jasne że są to różne paliwa i mają różny potencjał mój komputer "uczy się" zalanego paliwa.. czujnik stuku plus soft który stara się dawać zapłon jak najwcześniej (z rozsądkiem) Zapłon jak najwcześniej...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
gimak Za twoją rada świece już dawno obejrzałem i ustawiłem przerwę. wopor Spalanie stukowe no właśnie chodzi o to że ten taki warkot przy dodawaniu gazu, który słychać na filmiku jest głośniejszy jak już pisałem jak zapalam na zimnym silniku tak przez około 2 sekundy. Co do złego punktu zapłonu po to własnie zmieniałem opóźnienie zapłonu by to sprawdzić...
Nie tworze nowych teorii - przedstawiam swój tok myślenia a jeśli się mylę to dobrze, że ma mnie ktoś poprawić ;) Nie czytasz ze zrozumieniem : mam na myśli, że do spełnienia normy emisji spalin jak i dymienia w silniku wolnossącym diesla optymalnym stosunkiem nadmiaru tlenu do paliwa jest 150 % stosunku stechiometrycznego. Poniżej tej wartości paliwo...
U mnie ani ja ani mechanicy nie znaleźli tego czujnika a według katalogu powinien być. No i komputer samochodu wykazuje spalanie stukowe.
Witam wszystkich. potrzebuję schemat elektryczny autka, a dokładnie chodzi mi o czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Auto raz chodzi normalnie a raz ma spalanie stukowe i kopci jakby jeździł na koks, w środku wtedy czuć ropę. Wymieniłem już czujnik i nic. Na pinach względem masy ma 5V na jednym i drugim pinie (trzeci to masa) Może ktoś pomóc ?? Pozdrawiam...
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
Pierwsze że bez czujnika wałka gaśnie, i nie zapala. Drugie to spalanie stukowe tylko i zawsze na 1 cylindrze. I co tu poradzić?
dzwoni? taki grzechot i bielutkie świece? na mój rozum masz spalanie stukowe,uboga mieszanka,czujnik spalania stukowego. jedz do elektryka niech sprawdzi ustawienie zapłonu 8stopni na biegu jałowym Jeśli masz spalanie stukowe grozi to uszkodzeniem silnika!
Panowie czy ktoś na podstawie logów z linka 3 jest w stanie stwierdzić czy w silniku występuje spalanie stukowe? Ewentualnie czy czujniki działają prawidłowo?
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
możliwe że występuje spalanie detonacyjne, czujniki stukowe przestawiają zapłon i jest ok, system siemensa ma czuj, stukowe. dobre był by błędy odczytać bo to co tu teraz robimy jest trochę jak wróżenie z fusów :)
Plaka nie zaliczaj do odpalania. To jest spalanie niekontrolowane, jak stukowe i o paleniu na Plaku nie gadamy. Można to zaliczyć do wspomagania odpalania. Jeśli po aplikacji plaka (autostartu) silnik nie wchodzi w normalną pracę to nie mówimy że odpalił. W sterowniku silnika są usterki? Dziś bez diagnozy nie podchodź. Możesz rozebrać silnik i poskładać...
Bosch czy Siemens/Continetal? Ta wtyczka to czujnik temp paliwa, możesz jeszcze bez inwestycji dmuchnać w zbiornik(drożność powrotu paliwa) lub zasilić go z bańki, czujniki ciśnienia paliwa często też padają, ale nowy org w dobrych pięniądzach jest.
Ma ktoś pomysł jak wykonać układ przetwarzający sygnał z czujnika stuku na np. sygnał diody LED. Chodzi mi sygnalizowanie spalania stukowego w silniku z wykorzystaniem ori czujników piezoelektrycznych
Scania V8 R 500, wymienione pompowtryskiwacze i turbosprężarka. Po wymianie nowych pompowtrysków silnik po nagrzaniu pracuje nierówno, ma wibracje i słychać spalanie stukowe. Pompowtryski były zakupione w serwisie jako nowe. Sprawdzone wszystkie czujniki, załozona nowa kaseta sterująca i barak jest jakichkolwiek zmian na lepsze.
Jeśli te zabiegi nowe paliwo oraz czyśczenie i ew. wymiana czujnika tak zrobie.
witam mam pytanie. W książce przeczytałem, że rezystancja czujnika położenia wału korbowego powinna wynosić 200 ohmów u mnie jest 262. Mój problem to "dziura" w przyspieszeniu podczas mocnego wciśniecia gazu i słychać wtedy stuki jakby spalanie stukowe. Czy może być to spowodowane przez ten właśnie czujnik? Dziękuję.
Przy ubogiej mieszance EGT dramatycznie rosnie i spłyną tłoki do miski. Plus dochodzi stukowe spalanie. Sportowe Ecu SA nie maja czujników stukowych i adaptacji. Są strojone na sztywno do paliwa.
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Trzeba mieć naprawdę niebywałe zdolności zeby wywołać na LPG spalanie stukowe .biorąc pod uwage fakt że LPG ma liczbe oktanową ok. 110 .Czujnik spalanie stukowego to nic innego jak specjalizowany mikrofon więc to na pewno nie jego wina
???? emeryt2 - dziwne sugestie. Nawet nie słychać spalania stukowego (a wiem co to i nieraz słyszałem) - poza tym od początku piszę wyraźnie, że demontuje go CHWILOWO w pewnym celu, ustaleniu innych niedomagań silnika a ten błąd skutecznie mi przeszkadzał, teraz wiem że to falowanie obrotów nie powodowała ingerencja czujnika w zmianę konta wyprzedzenia...
na silniku jw\est czujnik wykrywajacy stukanie w silniku (wyglada jak gruba podkladka przykrecona na polowie wysokosci bloku) co pozwala ecu na ustawienie konta wyprzedzenia zaplonu, przy zbyt wczesnym zaplonie wystepuje spalanie stukowe, króre wlasie ten czujnik ma wykrywac i gdy jest oberwana poduszka pod silnikiem czujnik ten odbiera podobne sygnaly...
To akurat nie wina tłoków. Czy ten dźwięk z filmu to faktycznie spalanie stukowe? Jedyne co mi przychodzi do głowy to żarzący się nagar albo trzeba spróbować na nowo ustawić zapłon o ile się da. Jeszcze pytanie, czy uszkodzony czujnik spalania stukowego wywala check?
, ale również do wykrywania wypadających zapłonów. Ta... To w jaki sposób. Bo od wykrywania braku zapłonu to jest ECU. Dobrze sobie radzi samym CPS. W ten sposób, to można dojść do wniosku, że do wykrywania wszystkiego jest wyłącznie ECU. Nie zacietrzewiaj się jakbyś pozjadał wszystkie rozumy. Czujnik spalania stukowego generuje impulsy (jak one wygladają,...
Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i...
silniki te roznia sie w zasadzie tylko osprzetem wiec powinno byc ok! co do czujnika stukowego to sprobuj go podpiac elektrycznie ale nie przytwierdzaj do silnika(a napewno nei do kolektora wydechowego) - ten czujnik to mikrofon i moze zaczac odbierac normalny cykl wydechu jako spalanie stukowe.
Bo ten czujnik działa tylko wtedy kiedy występuje spalanie stukowe, czyli raczej niezbyt często. Najlepiej sprawdzać go oscyloskopem.
W tym sprzęcie czujnik wału nie generuje błedu zdajesię. I to raczej nie czujnik.. A to warczenie to jak byś określił, czy to coś bardziej jak spalanie stukowe, zwane mylnie "dzwonieniem zaworów" czy może raczej silnik przerywa, nie palą wszystkie cylindry ?
Dzięki Panowie za dobre rady ,każdy coś sensownego powiedział ,rozgryzlem temat do końca i nigdy bym się nie spodziewał że winny będzie czujnik cieczy chłodzącej .W życiu bym nie pomyślał że po odpięciu czujnika podczas pracy Merc zacznie chodzić na 2 garach ... Sprawdzałem wszystkie inne opcje ,myślałem ,że przyczyną jest tak jak "Gerry" pisze spalanie...
Witam. Posiadam Mitsubishi Galanta EA2A, 2.0, 16V, 136KM, '98r, lpg STAG4. Problem pojawił się po odebraniu auta od mechanika (wymiana sprzęgła + prawa półoś), mianowicie zaczął świecić "check". Po sprawdzeniu wyszedł błąd 31 -czujnik stukowy. Auto jeździ wydawało by się normalnie, brak spadku mocy, a jeśli jest, to minimalny (nieodczuwalny). Jedyne...
Nie mam zamiaru udowadniać wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Nie mniej jednak nie zgodziłbym się z tym: prędzej oznacza usterkę zarejestrowaną w sterowniku silnika w tryb awaryjny od samej świecącej kontrolki nie przejdzie Uczono mnie że spalanie stukowe jest niebezpiecznym zjawiskiem, które z znaczącym stopniu może wpłynąć...
Witam kolegów, mam problem z moją vectrą 2.2dti z 2001r, w mieście przy bardzo oszczędnej jeździe udaje mi się zejść ledwie do 13L / 100km. Jestem po sprawdzeniu: -termostatu, -przepływki, Auto charakteryzuje się dosyć twardą pracą- "spalanie stukowe" i słabszą niż u kolegów mocą w dolnym zakresie obrotów. Poranne odpalanie to udręka- pomimo sprawdzenia...
Witam i proszę o wskazówki gdzie szukać problemu. Mito z przebiegiem 120 tys. km. Pierwsza wymiana modułu multiair po około 80 tysiącach. Jakiś czas temu samochód zaczął się dziwnie zachowywać. Brakowało mocy przy większych prędkościach a problem się pogłębiał. Doszło do tego, że przy normalnej spokojnej jeździe wciśnięcie gazu nie powodowało już przyspieszania...
Dodam że przy prawie całkowitym zatkaniu dolotu ręką pracuje prawie że normalnie nieszczelność pomiędzy przepływomierzem a kolektorem ssącym.-sprawdź. przy próbie dodania gazu auto strzela raz w wydech raz w filtr powietrza spalanie stukowe będzie występować,więc nie jest to błąd.
Witam. Polonez Plus 1,6 GSI Fiat Punto 90 Fiat Tempra 1,6 IE Alfa Romeo 145/146 1,6 boxer Lancia Dedra LE 1,6 MPI Wszystkie te samochody łączy sterownik silnika, schematy podaję niżej. Posiadam Lancie Dedrę ze wspomnianym sterownikiem silnika Delco GM. Samochód ma wyczuwalnie zbyt małą dawkę paliwa - jest mułowaty i słychać spalanie stukowe, przy obciążeniu....
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek, podczas jazdy w okolicach 1500 obr. już przy lekkim obciążeniu stukot w silniku, jakby spalanie stukowe. Nowe turbiny oryginał, nowe wtryski oryginał, kompresja po 26 bar. Znalezione pęknięcie na rurze powietrza, tej plastikowej, wymieniona. Na chwilę pomogło, lecz wróciło. Paliwo oczywiście...
Co to za parametr ścieżka gazu 2? Czy to od Potencjometru? Potencjometr gazu robił by to raczej w określonym jego położeniu a nie w określonych obrotach silnika. Czarny dym i spalanie stukowe, czyli wychodzi że wtrysk następuje w nie odpowiednim czasie. A czujnik położenia wału/wałka?
Witam wszystkich Co do spalania stukowego: -oryginalna mieszanka paliwo-powietrze (norma EURO 4) to 110% -tryb awaryjny: 145% więc mielibyśmy spalanie stukowe w trybie awaryjnym Mihas66 już wyjaśnił tę kwestię, a więc: 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania...
Według mojego myślenia przynajmniej ograniczenie spalania stukowego jest prawdą ;) Reszta raczej nie koniecznie, coś za coś... Zabudowana elektroda we własnej "komorze spalania" pewnie marginalnie opóźnia zapłon mieszanki w samym cylindrze. Czyli wyprzedzenie zapłonu delikatnie zmniejszamy. Zmniejszenie wyprzedzenia redukuje spalanie stukowe. Mniejsze...
Spalanie stukowe towarzyszy z reguły zbyt ubogiej mieszance lista w zagazowanym aucie długa: -filtr paliwa -czysty? -zabrudzone wtryski -czujnik temperatury paliwa-właściwa temp.? -emulator wtrysków -sprawny?strat prądu nie ma? -regulacja powietrza biegu jałowego-pracuje prawidłowo?
spalanie stukowe stukowe spalanie spalanie stukowe czujnik honda
promienniki łazienka rodzaje pracy silników stanley wkrętarka
resetuj dekoder p0171 uboga mieszanka
Regulacja gaźnika w pilarce NAC CST45-40-01AC-V Niestabilne połączenie Wi-Fi w domofonie - jak rozwiązać problem?