Uszkodzona sonda lambda lub inne ustrojstwo które mierzy zawartość spalin.
Woda w układzie wydechowym to głównie produkt spalania benzyny , niewielkie ilości wody skraplającej się w zbiorniku paliwa , czy w rurze wydechowej są niezauważalne przy sporej ilości wody w spalinach .
Miałem je w cienkim 900 i wiesz pomogły .Analize spaliny na gażnikowcu miałem lepsze niż nowe seicento. A z paliwkiem ciężko wyczuć ...mało palił
Filtry czyste, hamulce zostały oczyszczone niedawno. Układ wydechowy drożny. Przewody paliwowe ok, parkuje w garazu i nigdy zadnych sladow nie bylo. A z tym laniem paliwa to calkiem mozliwe, bo mam wrazenie ze troche strzela wydech na wolnych obrotach i minimalnie spaliny smierdza benzyna
U mnie w "reni" taka kontrolka zaświeciła się i musiałem pędzić do autoryzowanego na wymianę cewki WN na 1. cylindrze. Ta kontrolka zaświeca się w przypadku sporego przegięcia norm spalin. Dodano po 9 Batman, ta kontrolka jest żółta, wygląda jak przekrój silnika i wg instrukcji jest to układ kontroli oczyszczania spalin.
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.Przez uszczelkę spaliny dostające się do płynu spokojnie go zagotują
owik Błądzę, bo nie jestem, ani mechanikiem, ani elektrykiem samochodowym:| Jeszcze jakbym znalazł ten magiczny przekaźnik pompy paliwa i wiedział jak go zewrzeć to może bym był w stanie obserwować wtryskiwacz paliwa :( A tak lipa. Pewnie pozostanie mi kolejna (niezliczona) wizyta u mechanika. Bo jeżeli chodzi o pomiar manometrem to już tylko mechanik,...
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
Witam, Fiacik po podgrzaniu słabo odpala.Odpalanie losowo, po 2-3 sek. kręceniu i puszczeniu startu odpala często szybciej niż po długotrwałym kręceniu. Wymieniony czujnik położenia wału.Odległość czujnik koło nie większa niż 2-3 mm. Przewody, świece nowe. Ciśnienie paliwa na ciepłym i zimnym ok. Sprężanie w normie. Brak błędów. Kontrolka wtrysku gaśnie....
jezeli idzie ci bialy dym z rury to masz wypalona uszczelke pod glowica,odkrec korek od zbiorniczka zapal silnik i sprawdz czy nie dostaja sie spaliny do zbiorniczka bedzie sie objawiac bulgotaniem
Na razie zrobiłem 60km ostrego deptania w sumie, i nie wydaje mi się żeby to były efekty wody w tłumiku bo auto dymi od samego rana gdy wszystko jest jeszcze zimne. Poza tym po dzisiejszych odpalaniach w garażu upewniłem się że spaliny są niebieskawe, a z wydechu "pachnie" jak za Komarkiem.
Ale usterek co dyskwalifikowały czy wszystkich np obity zderzak nie dyskwalifikuje ale spaliny dyskwalifikują. Nie jestem pewny spalin. Sprawdzenie ich bez badania kosztuje 12 zl. Ale moze isc na badanie najwyżej drugie ile zaplace jesli w tym za 99 wykażą spaliny a potem przed drugim je naprawię?
Przyczyną może być uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Sprawdź, czy nie czuć spalin w zbiorniczku na ciecz chłodzącą i czy nie ma tam bąbelków.
Kontrolka silnika jeśli jest na pewno się zapali. Ale nie wiem od kiedy są w Seicento. Mogą zmienić spalanie i osiągi. Wątpię, żeby skład spalin był wtedy dobry. Przebiegiem się nie przejmuj bo to uśredniony. W rodzinie mamy auto z ponad 200 tys przebiegu, sonda nie ruszana.
vvaldek zle mnie zrozumiales srodkowe swiece nie sa zalewane lecz pracuja prawidlowo tylko boczne czyli 1i 4 maja bardzo uboga mieszanke co za tym idzie pracuja na polowie mocy. W tym sek ze unia nakazala ze samochody od pewnych rocznikow maja ograniczenia w ilosci spalin. - ekologia ale ses zrozumiales
Sprawy się mają tak, jeżeli robi Ci się maź w płynie w chłodnicy, to koniecznie zrób test na spaliny, czy przypadkiem nie dostają się do płynu.,, Test na szczelność głowicy". Bo istnieje taka możliwość, że poszła uszczelka pod głowicą. Oczywiście lepiej jak by nie, ale sprawdź to. Tutaj na forum jeden kolega pisał o przeprowadzeniu próby ciśnieniowej,...
Czy auto bierze olej najlepiej powie analiza spalin. Umyj zabrudzone miejsca i obserwuj. Jaki przebieg samochodu?
No nie powinno, jeżeli ktoś kiedyś zrobi Ci analize spalin, to albo dowód zabiorą, albo nie przejdzie przeglądu. Taki też problem jest.
To w takim razie zrob tak jak przedmowcy napisali. Nawiew full. gorace powietrze i jechac. jak sie nie bedzie przegrzewac to pewnie problem w chlodnicy. Sprawdz jescze spaliny, powinni miec analizator w warsztatach montujacych gaz i stacjach diagnostycznych.
Tak kolego problem rozwiązany. Sprawdź sobie kolektor wydechowy u mnie było pęknięcie. Było ono na tyle małe że przy niskich obrotach nie było tego stuku słychać, spaliny też się jakimś cudem nie wydostawały. Wymieniłem kolektor + uszczelka i problem z głowy.
No tam można zajrzeć bo to nie wymaga dużo rozbierania Po niedzieli obiecują trochę ciepła więc będzie okazja zajrzeć do niego Dodam że od niedawna zaczął mocno brać olej Zapach spalin ma jak z diesla a chodzi na gazie :)
A wykręć całkowicie sondę lambda(nie rozłączając ją elektrycznie) tak by część spalin omijała prawdopodobnie zatkany katalizator.Pilnuj by gorące spaliny wydobywające się "z otworu sondy" nie uszkodziły przewodów,kabli lub konserwacji nadwozia.
Wymieniłem komputer, Seicento odpaliło. Ale po rozgrzaniu przebierał sobie i raz zgasł. Pojeździłem i niby jest lepiej, ale zapach spalin mnie niepokoi, strasznie śmierdzi. Czy to niespalone opary i paliwo po 2 dniach prób odpalenia? Czy sterownik musi się ustawić zaprogramować?
Na początek to diagnoza komputerowa lub/i analiza spalin, a nie zgaduj zgadula. Jeszcze tu o jakimś nastawniku przepustnicy piszą w seicento - bzdura
To pójdź na parking i zobacz pod auta w ilu samochodach nie ma katalizatora wogle, lub jest zamiast niego strumienica. Może być tak że co 4-5 samochód stojący pod blokiem tak ma. Zwiększysz emisję spalin. Ale dla silnika nic nie będzie.
Mialem ten sam problem.Niestety była to uszczelka pod głowica.Prosze sprawdzic czy sa spaliny w płynie chłodzacym.Jesli tak to napewno uszczelka pod głowica.Te silniczki sa bardzo wrazliwe na przegrzewanie.Pozdrawiam.J
Seicento 110 z 2000 roku wtrysk jednopunktowy + LPG Odpala bez problemu ale po dodaniu gazu przerywa strzela w wtrysk {Gażnik] nawet ogniem. Wymienione ŚWIECE ,KABLE ,CEWKI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU na nowe . Podmieniany map sensor używany. Sprawdzone fazy rozrządu i są ok. Wymieniona głowica kolektor ssący i urządzenie wtryskowe [gażnik tak dla orientacji...
Gdy wentylator już się nie włącza. Rozgrzałem włącznik i niestety nie uruchamia wentylatora. Gdy podłączam drugi włącznik po rozgrzaniu normalnie uruchamia wentylator... Układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, olej nie miesza się z wodą i odwrotnie, brak wycieków na zewnątrz, w zbiorniczku wyrównawczym nie pokazują się spaliny... Przypominam włącznik...
Rury były dokładnie do siebie dopasowane? Jeśli nie to możliwe, że część spawu spłynęła do środka wydechu ograniczając skutecznie przepływ spalin. Zobacz też czy nie uległ uszkodzeniu czujnik położenia wału, on też może dawać takie objawy.
U mnie nadal stoi i gnije. Podstawa - zasilanie gaźnikowe bez odcinania obrotów - nie obowiązywały wtedy normy emisji spalin. W każdym razie z większą budą "7" zwijała się lepiej niż FiatCC.
Grzanie się tego silnika może być spowodowane złym ustawieniem instalacji gazowej. Wymiana wydaje się być nie ekonomiczna > koszty/zysk z wymiany. Zacznij od prawidłowego ustawienia gazu, analizy spalin, być może trzeba będzie zainteresować się układem chłodzenia, np drożność chłodnicy i wydajność chłodnicy sprawdzić.
witam trwało to trochę ale sprawdzone wszystko co radzicie 1. obie sondy lambda nowe 2. ciśnienie pompy ok 3.. map sensor prawidłowe parametry podmieniony na nowy dalej to samo co do czujnika jest to mpi nie ma on żadnych przewodów jutro jadę na spaliny powie czy katalizator a auto jak szarpało tak szarpie przy przyspieszaniu dodam ze nie tylko w jednym...
Mam problem z fiatem Seicento 1.1. Odkąd go kupiłem (pół roku) śmierdzi paliwem podczas jazdy przy otwartym i tylko i wyłącznie przy otwartym oknie. Jak jest zamknięte czuć nic. Jest to zapach oparów paliwa nie spalin. Auto było już u trzech mechaników i nik nie wie o co chodzi. Wycieku paliwa podobno nigdzie nie ma. Nie wiem co robić,proszę o poradę....
Witam. Mam pewien problem z moim seicento 900 SPI. Mianowicie zastanawia mnie jak powinien prawidłowo wyglądać układ odcięcia wtryskiwacza za pomocą przekaźnika? Instalacja w SC to STAG2-L bez krokowego, czyli I generacja. Emulatora wtrysku nie posiadam, jedynie przekażnik. Nie jestem pewny czy wszystko u mnie jest podpięte prawidłowo. U mnie to wygląda...
A ja mam pytanie: po czym poznać, że KAT jest padnięty? Mam Audi 80 1.6PP: spaliny wzorcowo wyszły, współczynnik lambda 1.00 zbiera się kiepsko, ale to normalne 70KM. Koni chyba nie ubyło, bo prędkość katalogową przekroczyłem. Przebiego 130tyś raczej rzeczywisty. Wywalać czy nie? Lambda jest w kolektorze wydechowym?
Moje seicento pochodzi z 2003 roku, sondę znalazłem kładąc się pod samochodem, widać ją dobrze wtedy. Drugiej nie szukałem nawet, bo nie miałem pojęcia, że mogą być dwie :D emulator posiadam, jest przykręcony koło komputera. Nie mam problemów na gazie ani na zimnym, ani na ciepłym silniku. Spalanie gdzieś 6-7 l / 100 km gazu. Silnik pracuje równo i...
Witam Panowie. Po co zakładać turbokompresor do malucha ? Smarowania, chłodnice, itp. A co z układem wydechowym, który będzie do wyrzucenia ... Skoro on ma fabrycznie kompresor !!! Wystarczy założyć gaźnik od japońca (motocykla) podciśnieniowy, obciążeniowy, Wykorzystać wentylator do chłodzenia silnika i gotowe.Wydech trzeba zrobić nowy bofabryczny...
Hmm możesz sprawdzić termostat jak jest cały czas otwarty to nie będziesz miał ogrzewania, zrób tak odpal auto włącz ogrzewanie na max z wentylatorem i po ok 5 do 8 minut powiano pomału grzać jak nic się nie dzieje (zimno nadal leci i dopiero po 16 minutach to możesz zajrzeć do niego )Spróbuj z tym czujnikiem jak radzi Sandamiano .Sonde lambda sprawdzisz...
Zapewne masz tam drugą generacje lpg. Jeśli gaz nigdzie się nie ulatnia zacznij od sprawdzenia filtra powietrza jeśli dawno nie był wymieniany to nawet nie sprawdzaj tylko wymień. Jeśli nic się nie zmieni to jedź do jakiegoś starego doświadczonego gazownika i niech ustawi gaz na wolnych i wysokich obrotach przy użyciu odczytu z sondy lambda lub jakiegoś...
Osobiście nie inwestował bym w instalację LPG. Został bym przy tym co jest a w razie braku możliwości podłączenia się do sterownika założył bym register i ustawił auto na analizatorze spalin nawet, jeżeli co jakiś czas trzeba by było zdjąć klemę i zresetować sterownik PB. Dodano po 2 A co do tego wskaźnika nikt nie ma pomysłów? W tego typu instalacjach...
Jak poleci uszczelka pod głowicą, to wodę znajdziesz albo w oleju /biały nalot na korku oleju/ albo w spalinach. Uruchom silnik i sprawdź czy nie masz bąbli powietrza w zbiorniku wyrównawczym. Para wodna z tłumika po przejechaniu krótkiego odcinka nie jest niczym nadzwyczajnym. Ale wydobywająca się w dużych ilościach, po przejechaniu powyżej 10km i...
Panowie (i panie :)) mam Fiata Seicento S 1100. Zastanawiam się nad małymi zmianami mechanicznymi w moim autku. Przegladajac strony internetowe zobaczylem tuning u Chojnackiego. Nazywa się to Seicento GT i kosztuje około 900 zł. Na stronie napisali: Modyfikacja nie ma negatywnego wpływu na trwałość silnika i obejmuje : głowicę silnika, zawory, gniazda...
Witam, Dorzucając trzy grosze do poprzednich wypowiedzi opiszę moje doświadczenia z gazem. Przejechaliśmy na LPG w firmowych samochodach, około miliona kilometrów (fiaty: Seicento 1100 i Pandy 1100/1200). Silniki SPI i MPI z instalacjami Lovato i Stag. Faktycznie dużą stratą jest konieczność uzyskania około 30 stopni w instalacjach sekwencyjnych, zwłaszcza...
a przewody nie maja przebicia ? jakie swiece zalozyles bo do gazu powinny byc jednoelektrodowe ? jaki rodzaj instalacji jest tam zalozony? jesli masz mozliwosc przejedz sie na analizator spalin i sprawdz jakie wartosci ma samochod na gazie. Najwazniejsza jest Lambda oraz HC . zbyt duze HC oznacza ze cos nie tak jest wlasnie z ukladem elektrycznym Lambda...
Pacjent to SC 1,1 MPI z 2002 roku z przebiegiem 213 tys. km, w tym 162 tys. na LPG, instalacja BRC 24 sequent. Zaczęło się od wyskakującej kontrolki-zła mieszanka. Potem doszły złe spaliny LPG na przeglądzie. Wymienione świece, przewody, sprawdzone luzy zaworowe, wymienione filtry LPG. Po odpaleniu waliło benzyną. Zalany 2-krotnie płyn do czyszczenia...
Aha czyli podczepie miernik pod sonde i zobacze czy sonda pracuje od 0.1 do 1v?wtedy będe mial juz pewnosc czy sonda jest dobra tak? Jedyny miarodajny test to porównanie odczytu lambda z ECU (jest ok - 1.0) z odczytem z analizatora spalin na stacji diagnostycznej. Żadne inne pomiary nie dadzą potwierdzenia czy sonda działa prawidłowo (nie przekłamuje)....
Dziwi mnie też niechęć do samochodów elektrycznych i rozpowszechnianie bajek o szkodliwości takich aut . Wystarczy logicznie pomyśleć : utylizacja kilkuset kilogramów akumulatorów zamkniętych w obudowie jest w miarę prosta w porównaniu z oczyszczeniem dużo większej ilości spalin uwolnionych do atmosfery , sporej ilości oleju silnikowego i płynu chłodniczego...
Kolego, u mnie na początku też to nie występowało, ani w megance ani w corolli i wyśmiałem gościa w ASO jak mi powiedział, że winą padniętego wtryskiwacza jest "przeterminowane paliwo", a już wtedy na to zwróciłem uwagę, że jak poziom w baku zbliża się do rezerwy to rano odpala od drugiego kopa (na to w ASO nie mieli wytłumaczenia). Ponieważ samochód...
Wiem co pisze. Sonda szerokopasmowa ma stałe napiecie. jezeli twoja ma 4 kable jest to zwykła sonda 2 stanowa. zrób analize spalin zobacz czy emulatory (jezeli masz lpg) nie zakłucaja sygnału. sprawdz napiecie na grzxałce sondy, napiecie z ecu i rezystancje grzałki? Kolego... W dwóch innych samochodach z tym silnikiem pracujących prawidłowo pierwsza...
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
No i najważniejsze, a o czym nikt nie wspomina, czyli coraz większe zużycie trifluorku azotu, który jak wiadomo wykorzystywany jest przy produkcji elektroniki, a którego kilogram powoduje taki sam efekt cieplarniany jak 17200 kg CO2. A ile jest tego zużywane ? kilka, kilkadziesiąt, kilkaset ton ? Ile z tego % żużywany przy produkcji elektryków ? A...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
Witam. Posiadam od trzech lat Seicento z silnikiem 1.1 mpi bez LPG. Przebieg przy kupnie 90 tysięcy, obecnie dochodzi 120 tyś. Od jakiegoś roku obserwuję niepokojące zjawisko, które brzmi jak spalanie stukowe. Otóż słyszę dziwne dzwonienie z silnika, które pojawia się w losowych momentach. Czasem potrafi kilka tygodni go nie być, a czasem są dni że...
Witam! Mam Fiata Panda (prawdziwa kanciata) z roku 1993 z silnikiem FIRE 999ccm , wyposażonym w jednopunktowy wtrysk paliwa WEBER / Marelli IAW 6F.SH (jednak nieco innym niż w Seicento 899 czy 1108). Latem założyłem w aucie instalację gazową LPG formy Landi Renzo o następującej specyfikacji: 1. Reduktor EC 04 2. Elektrozawór gazowy Med 3. Układ sterujący...
Kolego ezbig , takie rozwiązanie istnieje od dawna, i takie auta nazywamy hybrydowymi. Druga sprawa, ktoś coś słyszał o samochodach EV polskiej produkcji - ROMET? Jakiś czas temu było o tym głośno, a teraz słuch zaginą. Jestem bardzo zainteresowany kupnem i importem tych aut. Nie do końca takie. W typowej hybrydzie silnik spalinowy służy do jazdy i...
śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
ademco express zamienniki lexmark bester regulacja prądu
przerywacz kierunkowskazów schemat mikrokomputer cobra1
Hotpoint-Ariston XH9 T3Z XOJZH – opadające szuflady zamrażarki, wymiana prowadnic, naprawa Mercedes Tourismo Euro 6 – żółta kontrolka filtra z kluczykiem, DPF/SCR, regeneracja, diagnostyka