To jest skrzynia zaprojektowana przez forda, więc szybciej części do skrzyni znajdziesz w pierwszym mondeo niż passacie, no chyba że zdecydujesz się na prace typu cięcie i spawanie nadwozia, sprawne skrzynie chodzą za 300zł za starą na złomie dostaniesz 100 , pytanie czy opłaca się kombinowac, 800zł to kosztują 6biegowe do wersji po lifcie które po...
Nagle pojawia się oś ze wspawanym na nowo czopem I tu bym nie wyklikiwał klawiatury, ale czop został ucięty i przyspawany , a nie całkowicie usunięty i wspawany nowy na obrobioną rurę. Z taką naprawą się nie spotkałem nigdy. W polonezie samo przegrzanie półosi sprawia że w tym miejscu pęka. Tak samo w papajach. Innych takich czynów nie widziałem.
Tu własnie się zastanawima nad tym i mam jedną koncepcje. Teoretycznie nie powinno się spawać półosi ale to chyba bardziej dotyczy aut a nie wynalazków i myslałem nad takim rozwiazaniem że od dyfra wyjda oryginalne przeguby z połową półosi od bmw i zespawam ja profesjonalnie(!!!) z półosią od golfa 2 i reszta tak samo od golfa tzn. MCperson, przegub...
Mam problem z komentowaniem twoich planów. Z jednej strony chwali się podejmowanie ambitnych planów. Z drugiej strony areał 30 ary i ciągnik o mocy pewno ze 100 KM (najmniej 68 KM) a do tego ciężkawy. Podczas gdy tam sprawdzi się 20 KM. Po trzecie zespół napędowy i most to ledwie początek, chociaż bogaty. Po trzecie do niedzieli nie masz szans. Przekazanie...
[/quote]Jeśli chodzi o skracanie to po ucięciu półosi muszą być na frezowane ponownie przez dobrego tokarza, frezarza. Spawanie nie wytrzyma wierz mi :) Co do obudowy mostu od żuka (i pochwy) proponuję na wierzch nasadzić kawałek wcześniej dotoczonej tuleji po czym skróconą część pochwy wcisnąć w tulej i zaspawać - zachowamy współosiowość.[/quote] Dzieki...
Na youtube jest filmik jak to w azji (w wietnamie lub gdzieś w tych okolicach) ktoś naprawiał wał korbowy przez wspawanie pręta i toczenie półosi od nowa. Ogólnie materiał brałbym na niepoważnie, tak samo jak wymiana korbowodu na kolanie przy użyciu młotka i centrowanie na oko w 1 minutę. Napisz lepiej od czego pochodzi ten wał korbowy. Wygląda na jakieś...
W starych Volvo i Volksporsche był taki patent, że skrzynia była z tyłu auta, i wał napędowy grubości przeciętnej półosi biegł w rurze osłonowej pod spodem auta. Ja bym się bał stosować normalny, gruby wał przy takich obrotach, zapytaj w Totuniu, może Ci coś takiego zrobią [url=http://www.motomax.pl/]Link
witam, a i pomierzył, i pewnie trzeba będzie poszperać by silnik upchnac w orginalnej wielkościa komorze, łapy silnika przerobić dać pałąki wzmacniajace by sie nie rozlazły kielichy macpersonów ale to pikuś, pewnie przerobie nadkola i wezme półosie z cytryny i połaze po szrotach moze coś dobiore, idea mojego przerabiania jest taka by z wygladał na orginał...
Skracałem taki most niedawno do traktorka "sam" wsumie nic skomplikowanego ja obciołem rure przy samej pochwie skróciłem w moim przypadku 25cm w srodek dopasowałem rure która weszła na ciasno zespawałem wszystko natomiast półoś to obciołem ile tam było trzeba przyłożyłem wieloklin do gładkiej strony półosi miejsca ciecia przyspawałem w kilku miejscach...
nie przesadzajmy, esy mają tak wielkie i ciężkie koło zamachowe, że nie ma żadnego szarpania podczas sprężania i pracy, bardziej rusza się cały silnik niż szarpie koło zamachowe :) poza tym zawsze w esiokach napęd z silnika przekazywany jest paskami co też łagodzi szarpania. Natomiast owszem, spawane półosie mają bardzo małą wytrzymałość, szczególnie...
Półosie zakłada się od Zaporożca po uprzednim przerobieniu kosza dyferencjału. Zabieraki spawa się na stałe,a na przeguby toczy tujeję ztalową bo rozrywa. Można też założyć modyfikowane półosie z przednionapedówki ,pod waruniem ze masz mały rozstaw śrub w piaście. Skrzynię można przerobić na 5 biegów,są do tego przystawki . ""
Spawać nie- piasta jest z żeliwa które nie lubi spawania na zimno, szpilki powinny mieć ryflowanie i ścięcie z jednej strony łba żeby się nie obracały. Jak wymiana na nowe szpilki nie da skutku dotoczyć szpilki z większą średnicą mocowania i dużym łbem. Śruba 8,8 lub półoś- nie toczyć z normalnej stali bo to ciasto.
--;-sytuacja wygląda tak kupiłem buggy ze zespawanymi półośkami postanowiłem wymienić żeby to pracowało jak należy pół osie złożyłem dobrze pojeździłem chwilę Lecz od początku z jednej strony półoś nie dosięgała do do przegubu i próbowałem wiele próbowałem przesuwać skrzynię teraz silnik delikatnie ale nic to nie dało niżej wysyłam fotografię konstrukcji...
a taki klej da rade Klej do metalu CX-80 Auto Weld Spawanie na zimno
Pompa hydrauliczna faktycznie może stawiać spore obciążenie. U mnie przy ciśnieniu 150 barów już silnik ma mocne obciążenie, śmiem podejrzewać, że zawór przeciążeniowy u ciebie jest ustawiony na ciśnienie około 200 a może i więcej bar dzięki czemu może i podniesie ci tonę albo nawet i sześć hihi ale za to silnik można zakatowac bo pompa hydrauliczna...
(at)Kuba 1999727 Po co chcesz spawać i tym samym zniszczyć skrzynię. Wyjmij półoś i zrób z niej blokade dospawując tarczę z otworami na śruby.
Jak pisałem Ci o silniku motocyklowym, to wielce się oburzyłeś, teraz silnik od kawy i sam będziesz spawał skrzynkę... a od czego półosie i piasty? Jeśli masz warsztat stolarski, to może z drewna to buggy? Taniej wyjdzie. A temat zaraz w koszu wyląduje.
Problem polega iż muszę kupić półoś z piastą( ponieważ urwała się śruba mocująca piastę z półośką. Spawanie itp nie pomaga. a nie moge znaleść nigdzie czegoś podobnego) Ewentualnie będe musiał dorobić nową
I czy skrzynia z 2.5tdi podejdzie i będzie pasowała do silnika 1.8t ? A skąd , kupujesz silnik ze skrzynią, półosiami i chyba piastami kół i całym osprzętem silnika , wiązkami i komputerem, do tego bak i przewody paliwowe. Spawanie przewodów klimatyzacji i albo chłodnice kompletne. Swapy to najdroższe modyfikacje aut.
witam. Na pewnym etapie przeróbek przekazywania napędu z wiatraka na prądnicę próbowałem zastosować przekładnię rowerową. Niestety bez powodzenia.łańcuch po prostu spadał przy wyższych obrotach. Nie pomogło ustawianie. Prawdopodobnie jest to spowodowane bliskością obu kół. Gdyby prądnica była odpowiednio daleko może by tak się nie działo.Co do przekazywania...
Moi drodzy jeśli chodzi o wytrzymałość to ma być to Traktorek sam więc ciężarów olbrzymich ciagac nie będzie przecież. Półosie mam obciete i na nowo nafrezowane(bez spawania, spawana pochwa tylko) także myślę, że powinno to wytrzymać. Jeśli chodzi o felgi to myślałem o felgach od władimirca t25 lub c330 lecz raczej to bez dorobienia jakiejś flanszy...
Zapytaj w Intercarsie, czy mają kit do tego auta, tj sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tarczą wyposażoną w tłumik drgań skrętnych. Tylko montuj na wyraźne życzenie klienta, bo to i tak prędzej czy później coś rozwali, albo skrzynię albo poduszki, albo półosie
jakoś nic nie pęka i trzyma doskonale, półosie przy spawaniu były ścinane do stożka i spawane. jutro mam zamiar założyć mu turbo i będzie chodził bez tłumika tylko turbina :D jeszcze muszę tylko przełożyć wydech na lewa stronę i będzie wyglądać mniej więcej jak 1014 :D i z czasem muszę przerobić cały tył na większe koła żeby nabrał lepszego wyglądu...
Jak chcesz połączyć skrzynię od Punto z mostem? Zapewne za pomocą wału kardana blokując mechanizm różnicowy (spawanie) w skrzyni z Punto i pobierając napęd z jednej półosi. Odnośnie tej tematyki jest dość dobrze rozwinięte wyspecjalizowane polskie forum na którym można wiele podpatrzeć i dużo dopytać. [url=https://www.samorobki.pl/]Samoróbki Pozdrawiam.
Juz wyjaśniam. Dyfer, czyli mechanizm różnicowy, to urządzenie różnicujące prędkość obrotową kół, gdy wymaga tego sytuacja. Najważniejszą rolą dyfra jest różnicowanie prędkości kół w zakręcie. W układach napędowych ze stałym napędem obu osi dyfer pracuje również pomiędzy osiami, różnicując ich prędkość. http://autokult.pl/2011/02/20/slowniczek...
Maluch jest po dachowaniu , to nie szkoda go niszczyć . mam zamiar zrobic go na podwoziu fiata , nie spawać od podctaw całej ramy . Jest taka możliwość zeby do fiata założyc inne półosie , bo te fiatowskie nie są dość wytrzymałe w teren .
Witam koledzy, problemem jest śruba od półosi Frontera b. Jedna ledwo wyszła druga niestety przekręcony gwint, łeb śruby cały, próby z drążkiem do końcówek, łomem, etc. podważenie i wykręcanie nic nie drgnęło. Mało miejsca, śruba od spodu, przestrzeń naprawdę mała. Macie jakiś pomysł. W załączniku zdjęcie śruby, którą udało mi wykręcić. Ps. sposób z...
nie polecam tego, co ja zrobiłem, lepiej sztywny most dać.. bo z półosiami tak jak u mnie , był problem ze zbieżnością.. no więc tak.. skrzynia golfa, oryginalnie przy niej przeguby kulkowe, i w nie wchodzi półoś golfa, która jest kawałek dalej odcięta, później przyspawany kawałek półosi malucha, no i zabieraki i przegub malucha, bo piasta jest maluchowska...
Myślę, że wszystko już powiedziane było. Da rady ale może być problem z zabierakiem półosi. Najprościej dobrać kawałek rurki i wsadzić w mechanizm na wylot i to ob spawać i masz wyjście na skrzynię z tyłu a jak Ci potrzebny wał na przód to dasz na wylot tą rurę. Reszta wytrzyma spokojnie.
Nie pospawasz spawarka aluminium. Najprościej byłoby spawać zwykłą ramę stalową z profili... Jak ułożyskujesz koła? Z czego zrobisz półosie? Jakie zastosujesz i skąd weźmiesz przekładnie? Jak rozwiążesz układ kierowniczy? Moduły sterujące? Dobre do jednego silnika, jeżeli koniecznie chcesz po silniku na koło, to musisz wymyślić coś lepszego, bo tak...
Nie lepiej było zostawić skrzynię i sprzęgło wraz z obudową z poloneza i dorobić tylko blachę kotwiczną do zamontowania silnika malucha? Tak się robi najczęściej. Już pociąłeś skrzynię, szkoda, ale zastanów się nad kupnem następnej. Jeśli chcesz łączyć elastycznie, to może sprzęgło kłowe? Firmy, które handlują nimi dobiorą ci odpowiedni rozmiar i wywiercą...
Temat już stary ale może komuś się przyda. Jeśli chodzi o spawania dyfra to nie prawda że nie da się tym jeździć. Ostatnio zespawałem mechanizm różnicowy w swoim odchudzonym maluchu założyłem felgi 13 z tyłu + nowe zimówki 13 cali 135/80 do tego łańcuchy i maluch jest nie do zatrzymania :D kończę właśnie spawanie spychu na zimę i będzie domorosła odśnieżarka....
Ja bym poszukał raczej silnika ze skrzynią z przednionapędowego auta z silnikiem umieszczonym poprzecznie. Np. gaźnikowe Tico - mały i zwarty zespół napędowy o sporej jak na tą pojemność mocy. W takim układzie półosie napędowe łączysz z mostami za pomocą przegubów. Jesli mechanizm różnicowy w skrzyni byłby zbędny, to po rozbiórce po prostu spawasz dyferencjał...
No to teraz muszę podjąć decyzję: samochodowy, czy motocyklowy. Myślałem o moto ale taki silnik jest drogi przynajmniej z tego co wiem, czy na szrocie da się znaleźć taki w cenie np. 500 zł czy coś około. Miałem kupić sobie przecinarkę plazmową za 1500 zł ale mogę ostatecznie zrezygnować i wydać więcej na buggy. Wcześniej nie myślałem o silniku motocyklowym...
Witam, mam pytanie odnośnie przekładki silnika 1,7D z Opla Kadetta typu E rocznik 91. Chciałbym go wrzucić do Astry F (siedzi tam narazie silnik 1,4 benz.) Jakie niespodzianki i problemy mogą mnie spotkać? Czy ktoś już to robił, ewentualnie orientuje się w temacie? -Czy spasują na łapy, czy jakieś grubsze cięcie i spawanie? -Skrzynia z astry, czy zostawiać...
Ta a to cie taniej wyjdzie. Problem z półośką z takimi wieloklinami, spawane flansze, kombinacje że głowa boli. Krzyżak do mtz-ta 80-ciokonnego ciągnika ważącego ponad 4 tony kosztuje 20 złotych i z turem wożąc po tonę wytrzymuje lata. To drogo? Rozleci się wymieniasz i jedziesz dalej. W tym co ty chcesz zrobić wytrzymały by 200 lat. Przesadzasz i...
Na YT masz full filmow z budowy buggy ,polecam zagraniczne kanały . Masz tez bogata kolekcję filmów o tym jak zbudować zawieszenie i je ustawić . Osobiscie zbudowałem już 4 sztuki i z moich dośwuiadczeń mogę ci doradzić tak : Musisz miec spawarkę i nią operować , musisz mieć dostęp do tokarki i wiertarki stołowej , i to tyle . Co do ułatwień ,polecam...
Witam. Wiem że podobny temat był już przerabiany ale może ktoś znalazł albo zna rozwiązanie problemu drgającej kierownicy w peugeot 307 SW 2.0 hdi 136KM. Problem występuje tylko powyżej 130 km/h. Poniżej co zostało zrobione w aucie: Żeby było zabawnie wymienione na nowe: 1) sprzęgło i dwumasa, 2) drążki kierownicze całe i zbieżność 3) półosie całe 4)...
W mietkach były łożyska kulkowe jak i stożkowe. Pierścienie osadcze stosowane na półosiach były zaciskowe lub na gwint. Prawdopodobnie źle założyłeś pierscień osadczy, dlatego łożysko dostało luzu. Pierścień najlepiej zagrzać na płycie elektrycznej (żelazko, kuchenka elektryczna) i szybko wbić na półoś. Jak przegrzejesz np. palnikiem lub wbijesz krzywo...
Dzięki za odpowiedzi, zapomiałem dodać że oczywiście chodzi o przednie zawieszenie, no i jak mogłem nie pomyśleć o zbieżoności, miałem coś podobnego swego czasu w kadecie jak mi wahacz spawali, tylko tam rozjechane były oba koła i oba się zdzierały, tu jest tylko z lewym problem ale może poprostu lewe się ... no właśnie, czy może to świadczyć o jakimś...
Z tą skrzynią to jak zwykle wyjdzie w praktyce. Jeśli o mnie chodzi, to na pewno nie łączyłbym na stałe tej półosi do korpusu skrzyni bo w momencie dużego obciążenia osi czynnej mogłoby dojść do rozerwania korpusu. Jeśli już to zamocować ją w jakiś sposób do podstawy ale nie koniecznie spawając a wręcz przeciwnie zamocować ją jakimś uchwytem, na tyle...
Aha, czyli ciągłe 12v, okej, rozumiem, niby z rysunku wynika inaczej, ale na chłopski rozum to faktycznie powinno być podłączone pod pierwszą pozycję- zapłon. No chyba, że ten sterownik bierze sobie 12v z cewki, ze schematu wynika, że idzie do niej 12v po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon a ze sterownika do stacyjki idą dwa przewody. Doświadczalnie...
Witam wszystkich. pozwoliłem sobie przeczytać ten temat i przeanalizować kilka tematów, na youtubie jest seria filmików "how to built a tank" czy jakoś tak, wiem, że o tym wszyscy wiedza ale chciałem podsumować. facet tam zrobił rozdzielacz napędu z pasków klinowych, fajne rozwiązanie ale jak się ma silniczek od pompy o mocy 2 km. w warunkach domowych...
Wszystko się da. Na taki swap to raczej bez 10000 PLN nie ma co zaczynać. Pierwsze mocowania. Dwa skrzynia polo czy fiat (wg mnie prościej fiat - tylko mocowania oraz półosie). Elektryka (wkodowanie immo i reszty komunikacji CAN - przerobienie standalone) przerobienie wiązek. PS Spawacza który przerobi mocowania raczej znajdziesz. Elektryka który połata...
Co za bzdura, Hanula. U mnie w rodzinie tylko Fiaty i wszystkie na dodatek stare. Sieny, Punta, Palio, Uno. Sam mam truposza którym wożę materiały (Palio kombi). Nie wiem ile ma przejechane. Licznik stanął w 2009r. Gdy jeszcze działał było na nim coś około 170.tys.km ale na bank był przekręcony bo jedynka była jaśniejsza od reszty i cyfry krzywo stały...
drgania półosi przegub półosi uszczelniacz półosi
philips 42pfl pilot internet przeskakuje skróty pendrive
szyfrowanie plików certyfikatem radia km2006
Jak wyświetlić uszkodzony ekran telefonu na PC Baofeng K-6 – brak głosu, tylko szum przy odbiorze, CTCSS, squelch, scrambler