Jeżeli rozrusznik kręci normalnie to nie przyczepiaj się tulejek albo aku. Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania. W dieslu to podstawa, niskie sprężanie=kłopoty z rozruchem
Witam. Mam takie pytanie czy gdyby zakupić złączki i gwinty do wkręcenia zamiast świec żarowych to udałoby się zrobić taki wskaźnik? Manometr od 0 do 100 atm można kupić dość tanio np na allegro... tylko do tego zaworek, złączki gwintowane i węże... Może ktoś już takowy wskaźnik zrobił.. pozdrawiam i czekam na propzycję wykonania, może jakieś fotki?...
Szukam informacji jakie jest minimalne ciśnienie do pracy silnika diesla. Zwykłego wolnossącego.
Nigdy w zyciu diesel nie jest wytrzymalszy. A odczytywanie stanu licznika to juz kompletna bzdura. Zeby rozwazyc ten problem nalezaloby okreslic liczbe obrotow walu korbowego ktore wykonaly oba silniki do zgonu. Wg mnie liczba ta jet zblizona ale przy ekstremalnych obciazeniach jednak lepiej wypadaja benzyniaki. Zreszta sam fakt wykorzystania obu silnikow...
Witam Na twoim miejscu jednak zmierzyłbym ciśnienie sprężania. Jeśli rzeczywiście kiepskie, spróbuj poczytać na stronie www.xado.com.pl o środkach do regeneracji silników diesla. Mojemu silnikowi pomogły. Ciś. sprężania wzrosło na każdym z cylindrów średnio o ok. 3 atm. Mirek
Ile mogła by realnie wytrzymać zanim by ją wypchło? Wiem że to trudno ocenić ale powiedzmy 1000km czy 10 tys? Skoro dorabiają takie uszczelki do diesli gdzie ciśnienie sprężania jest trzy razy większe i to działa to dlaczego nie będzie działać w małym benzyniaku? Tak sobie jeszcze myślę, że przecież w tuningu stosuje się czasem uszczelki odprężające...
Na polibudzie w czewie chodzi koleś, który przerobił silnik od malca na wersje diesel, żywotność tego silniczka to już inna sprawa. Moja rada - nie słuchaj ludzi, którzy mówią że coś jest niemożliwe - nie ma takich rzeczy - w kwestii mechaniki wszystko da sie zrobić - kwestia albo pieniędzy albo zapału. Diesel w porównaniu do benzyny różni sie głównie...
Kolego SpookoLokoo. Z tych rzeczy które napisałeś bezwzględnie do naprawy jest gibające koło na wale. Mogło ono spowodować przestawienie rozrządu i dymienie a także głośną pracę. W porę zauważone da się naprawić. Jazda w takim stanie może się skończyć urwaniem tego koła i zerwaniem rozrządu. I dopiero po tej naprawie można ten silnik dalej diagnozować....
To cos koło OM352. Widziałem cos takiego w unimogu. Silnik zaprojektowany w czasie drugiej wojny.. ... Z odmą w pokrywie to i owszem, były. Ale z kolektorem ssącym jako pokrywą zaworową? W OM352 to chyba jeden z dolotów był dokręcany na pokrywie zaworowej, była odlewem aluminiowym. Ale jako osobna część a nie całość zintegrowana z pokrywą. Prócz tego,...
Widziałem go kiedyś na motobazarze we Wrocławiu. Niestety w tej chwili nie jestem w stanie znaleźć co to za typ (i czy na 100% to był norton). Popytaj na www.forum.motocyklistow.pl lub przejżyj ofertę firmy norton. Wiem też że kiedyś któraś armia zażyczyła sobie motorka z silniem diesla w związku z ujednoliceniem paliwa stosowanego do ich pojazdów....
Gary to są w kuchni..... Podejrzewać tylko mogę że chodzi o ciśnienie sprężania. Tak jak każdy diesel z bezpośrednim wtryskiem, jak jest 28atm. to super jak poniżej 18atm., to robimy silnik. Ważniejsze żeby nie było różnic na poszczególnych cylindrach przekraczającyh 2atm.
Witam tak jak kolega pisał diagnostyka to podstawa,a co noże być : Zapowietrzanie ,lub brak ciśnienia sprężania. Diagnostyka na zimnym silniku powie wszystko od co.
Co do ekologii, to najbardziej eko jest (sprawny) LPG - najmniejsza emisja CO2 (propoan i butan ma więcej wodoru w stosunku do węgla niż benzyna i olej napędowy). Jeszcze lepiej wyglada w tym zestawieniu metan CNG. A paliwem w pełni ekologicznym jest wodór. Wg mnie głównym winowajcą emisji cząstek stałych jest...ekologia. Przed pomiarami NOx turbodoładowane...
Zmierz ciśnienie sprężania.Czy zerwany rozrząd nie spowodował kolizji pomiędzy tłokami a zaworami?
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
Różnica trwałości też wynika z samych obiegów termodynamicznych. W obiegu Diesla mamy odcinek spalania przy stałym ciśnieniu, a w obiegu Otta przy stałej objętości. W Dieslu ciśnienie spalania jest do dwóch razy wyższe niż ciśnienie sprężania i trwa dłużej (rozłożone w czasie), a w benzynowym jest ok 3 razy wyższe i niż sprężania i trwa krótko. Bezwzględne...
Witam. Czy sprawdzenie ciśnienia sprężania w silniku 1.9 SDI z grupy Vag to jest duży problem? Gdzie indziej wyczytałem, ze nikt przy zdrowych zmysłach nie da sobie odkręcać świec żarowych, bo jest z tym problem gdyż z dużym prawdopodobieństwem mogą być zapieczone i moga sie poprostu ukręcić, ułamać etc. Przy kupnie auta z dieslem pierwsze co bym chciał...
O tym, że Diesel działa na zasadzie samoczynnego zapłonu oleju napędowego poprzez wysokie sprężanie każdy wie. Ja mam jednak wątpliwości odnośnie konstrukcji silnika, która powoduje właśnie sprężanie wyższe niż w silnikach benzynowych. Jak to jest zrobione? Czy po prostu tłoki w silnikach dieslowskich mają większą średnicę w stosunku do silników benzynowych?...
Znalazłem na dysku stary artykuł Tomasza Pirowskiego, oto on: "E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie obciąża silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwiększa zużycia silnika i paliwa (wszystko w granicach rozsądku oczywiście). Prześwit nie jest potrzebny gdyż sprężarka mierzy ciśnienie na wyjściu...
wszyscy wiemy że na rozgrzanym kompresja jest o kilka bar wysza dlatego powinno mierzyć się na zimnym wtedy pomiar jest najbardziej wiarygodny a diesle przeważnie maja problmy z odpalaniem na zimnym silniku szczególnie zimą a jak go już odpalimy pochodzi kilka min.kompresja w silniku się zwiększy i wtedy odpala normalnie takie moje zdanie robię diesle...
Witam Chcę zmierzyć ciśnienie sprężania w Fiescie 1.8D rocznik 98 ( silnik ENDURA-DE, 44KW, wtrysk pośredni, pompa Bosch), w związku z tym mam parę pytań: Powód pomiaru - bardzo słabo odpala na zimno, nawet przy +10 st. C. 1. Chcę mierzyć wkręcając złączkę w otwór świecy żarowej - uprzednio wykręcę wszystkie świece żarowe oraz odłączę wszystkie wtryskiwacze...
W benzynie mamy tak, że przy zbyt wysokim stopniu sprężania mamy samozapłon (musimy miec paliwo wysokooktanowe) - w dieslu możemy opóźnić moment wtrysku (wyższe ciśnienie - szybszy samozapłon). Spalanie stukowe - w dieslu odpada ten przypadek. Tylko że gdy mamy wyrąbane wtryskiwacze i leją to wypala nam dziury w tłokach, ale to dzieje sie tylko w takim...
Wtrysk wody (a raczej mieszanki wody z metanolem) stosuje się w bardzo wysilonych doładowanych silnikach, aby najczęściej uniknąć spalania stukowego, niestosować wysokooktanowego paliwa, nie zmniejszać stopnia sprężania. Podobno moc rośnie do 7%. Nie powoduje jakichś zauważalnych zmian w zużyciu paliwa. Należy rozrużniać wtrysk wody i "wtrysk" pary...
Dlaczego w dieslach tak często się psują wtryskiwacze? Bo ludzie leją wątpliwej jakości paliwo zza wschodniej granicy albo opał, a do tego nie wymieniają filtrów paliwa lub stosują najtańsze zamienniki. Dodatkowo Diesle mają wtrysk bezpośredni a co za tym idzie dużo większe ciśnienie paliwa (nawet 1000x). Poza tym "tak często" oznacza jakieś 250-300...
Witam. Przeprowadziłem pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach 1.4 16V 75KM. W drugim cylindrze pomiar wyszedł zaniżony o około 30%. Następnie próba olejowa wykazała że nieprawidłowość występuje w dolnej części silnika. Stąd moje pytanie: co może być nie tak, czy to dotyczy tylko i wyłącznie pierścieni lub gładzi cylindra, czy może jakaś inna usterka...
Ten wzór ma się nijak co do stopnia sprężania i kompresji . A co z silnikami diesla ?? Podam przykład , stopień sprężania 17 , ciśnienie zmierzone 29-31 bar . :|
Żeby diesel dobrze palił szczególnie w zimie to musi być spełnionych wiele warunków: - dobry akumulator - dobry rozrusznik - dobre przewodu aku - rozrusznik - prawidłowe sprężanie - dobry olej - dobrze ustawiona pompa (boscha da się ustawić z lucasem trudniej) - dobre paliwo Przy okazji: Jaki olej lejesz do tego silnika 15w40 czy może 10w40? Pozdrawiam,...
Ja jestem zwolennikiem diesla, ale starego. Nie interesują mnie osiągi, czy przyspieszenie. Mam teraz Primerę kombi z dwulitrowym dieslem i jestem z niego zadowolony. Silnik nie ma turbo, ani intercoolera, Klasyczny stary diesel z komorami wirowymi i rotacyjną pompą wtryskową. Porównywałem koszty części z podobnym silnikiem, ale turbo. No i do mojego...
Witam. Samochód Renault Rapid 1.9 Diesel, 1996 rok, pompa paliwa bosch. Diagnostyka silnika O.K ; ciśnienie sprężania 30 atm, ciśnienie na wtryskach 120atm (sprawdzone nie leją), początek wtrysku ustawiony wg instrukcji, pasek rozrządu sprawdzony trzy razy- 100% założony dobrze, luzy zaworów wyregulowane, oleju nie bierze w ogóle, jeżdzę na półsyntetyku....
Czasami to że diesel marki Mercedes nie chce odpalić przy niskiej temperaturze jest sygnałem słabej kompresji. Warto zbadać czy silnik ma szczelność i dobrze spręża (czyli stan pierścieni, zaworów) szczególnie jeśli to jest diesel po kilkuset tys. km. Może się okazać że po dokonaniu odpowiedniej naprawy silnik zacznie dobrze odpalać. A grzałki? : http:******...
przy słabym sprężaniu wystarczy w takim aucie wstrzyknąć trochę oleju na cylinder to powinno go na chwile doszczelnic. tu uwaga dla kolegi, diesel do rozruchu potrzbuje ciepłego powietrza najlepiej z nagrzewnicy, bo w popularnym kwaczu ogien wypala tlen potrzebny do zapłonu, zimne powietrze jest gestsze i poprawia spalanie ale podczas pracy nie rozruchu.
Jestem mechanikiem i potwierdzam że w przypadku diesli, problem palenia na zimnym silniku polega na zapowietrzeniu się układu paliwowego po nocy ( miałem przypadek zawieszonego zaworu zwrotnego w pompie 1,9 TDI Octavi- paliwo cofało się do przelewu i trzeba było długo kręcić zanim załapał). Warto rano popatrzeć na pęcherzyk powietrza w przezroczystej...
Jakie ciśnienie sprężania ma diesel , a jakie silnik malucha. Temat zakrawa na żart.
- w silniku diesla musi być wyższa kompresja i technologicznie możemy sobie na to pozwolić bo ON jest tłusty, w benzyniaku kompresja musi być mniejsza bo paliwo jest suche Kompresja nie ma związku z gęstością paliwa. Kompresja to stosunek objętości nad tłokiem w jego dolnym i górnym położeniu. To o czym piszesz to ciśnienie sprężania. Ono w istotny...
Tak ma być. A tak z ciekawości - jakim innym otworem możesz w Dieslu zmierzyć ciśnienie? :) Pozdrawiam.
Witam wszystkich!.Mam mały dylemat po szlifie cylindrów i spasowaniu pierścieni tłokowych przez szlifierza ponieważ brakuje mi ciśnienia na cylindrach.Postanowiłem zmierzyć mu ciśnienie bo ciężko zapalał i nie równo pracował przy tym sporo dymiąc na niebiesko.Na zimnym silniku ciśnienie wynosiło od 10 do 15 bar,natomiast po próbie olejowej wzrosło do...
Witam! Mam problem z moim dieslem.Seata alhambre z 1998 roku posiadam od bardzo dawna, jak na razie nie miałem wiekszych problemów. Od jakiegoś czasu auto zaczeło kopcić oraz traciło moc. W miarę upływu czasu problem narastał. Turbina została niedawno zmieniona(jeszcze przed utratą mocy) ale teraz juz takze sprawdzona wszystko ok. Wtryskiwacze były...
Tak ogólnie zaczęło się od tego, że jadąc 400km w góry wywaliło mi simmering wału od strony rozrządu. Oznak nie było po drodze żadnych, kontrolka się nie zaświeciła od ciśnienia. Na miejscu jak dojechałem sprawdziłem poziom oleju i bagnet był suchy. Dolałem do niego około 2 litrów oleju i wtedy dopiero bagnet wskazywał max poziom. Po powrocie do domu...
No niby nie, ale jak zdjąłem miskę olejową to wszystko dokładnie obejrzałem od spodu, wyglądało że jest Ok. Cylindry też nie były porysowane ani nic takiego, tylko na pierwszym tłoku są dwa wgniecenia ale myśle ze to już było przed awarią, mam na myśli że już ktoś wcześniej ściągał głowice . Na starej głowicy są takie same ślady i wszystko jest zabrudzone...
Wikipedii Źródłem nie była Wikipedia. To jest silnik BMW a nie rakieta BMW. Niemcy nie wymyślili koła, tylko wciskają ludziom że ich silniki diesla są najbardziej ekologiczne na świecie. Jak to było? Volkswagen das Auto? A wyszło Volkswagen das Schwindel.
No fajnie :D A jaki silnik :?: Benzyna , diesel , pojemność :D
W latach 1980 -1985 wyposażyłem mikrobus w silnik od ciągnika URSUS C360. Zdecydowanie usprawnienie zapalania przyniosła elektryczna grzałka (1400W) nawinięta na blaszanym kolektorze ssącym. Po 5 minutach podgrzewania kolektor pod grzałką był czerwony i jeżeli rozrusznik przekręcił (do - 25C) to silnik natychmiast zapalał !. Aby DIESEL zapalił konieczna...
Jak ze sprężaniem , czy jest cala uszczelka pod glowicą?
Niekoniecznie czasem wystarczą same dzwigienki zaworowe.Proponuję wymienic połamane założyć nowy pasek i zmierzyć ciśnienie sprężania.
witam sprwdzając ciśnienie sprężania nigdy nie masz pewności czy dany silnik jest dobry czy nie, dokładnie można sprawdzić tylko po zamontowaniu do auta i przejechaniu się lub jeśli się wie z czego wymontowany i ile ma przejechane. Toć to przecie diesel, sprężanie to jeden z najważniejszych wskazówek które mogą świadczyć o jego ewentualnym zużyciu.
citron_bx Ten rozrusznik od Merca 240 D z p.2, to hulał na 24 V, lato - zima, kilka lat i były zmieniane tylko szczotki, a reszta w nim do dziś jest OK. :sm7: Tak podpiętym rozrusznikiem nie można hełtać ileś tam. To ma zapalić od kopa w zadek, natychmiast. Jeśli nie to trzeba szukać przyczyn w zasilaniu paliwem - filtry, lewe powietrze, brak ciśnienia...
W Polsce jest tak olej napędowy= olej napędowy+olej opałowy+dużo parafiny. Ta właśnie parafina odkłada się na ściankach węży paliwowych utrudniając dopływ paliwa. A jak się silnik rozgrzeje to się trochę wytopi. A poza tym wąż paliwowy jest umieszczony pod podwoziem i podczas jazdy jest ciągle chłodzony przez powietrze przez co równiez zatyka się on...
Jeżeli telepie na luzie i przy rozgrzanym to może być problem z wtryskani,z sprężaniem, należało by to sprawdzić .
Zacznij od sprawdzenia grzania świec tz: jak długo grzeją (bo pewnie dłużej niż świeci się kontrolka) Możesz to sprawdzić na dwa sposoby albo woltomierzem przekręcasz kluczyk i patrzysz kiedy gaśnie kontrolka a kiedy zanika napięcie na świecach , lub doświadczalnie poczekaj z dziesięć sekund od zgaśnięcia kontrolki i dopiero odpal. te silniki tak miały...
Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania, wyprzedzenie wtrysku, oraz końcówki wtryskiwaczy. To tak na początek :D Jak ci mechanik zmieniał pasek, to mógł się zająć i zapłonem.
zobacz ustawienie rozrządu i pompy. Pewnie tu jest coś nie tak. Możesz też zobaczyć jakie jest sprężanie.
jaki jest stan akumulatora ,ciśnienie tłoczenia , ciśnienie sprężania jest kilka rzeczy co trzeba obadać . Czy usterka występuje jak ciepły czy zimny?
Bioester ma temperaturę zapłonu 120° natomiast ON 50°(tak pisze na ulotkach w Bliskiej) dlatego w zimie może słabiej odpalać jak słabszy motor. Jak sprężanie jest OK. i świece grzeją to musi zapalać od strzała. Dodano po 47 Luuudzie! A co ma wspólnego olej jadalny z biopaliwem??? A tym bardziej zapach frytek. Mylicie dwie rzeczy! Olej jadalny z rzepaku....
Moment dokręcania: 29 Nm, 90 st., 90 st. Ja bym radził wymienić pieski i pomierzyć sprężanie, i dopiero wtedy zadecydować czy zdjąć głowice czy nie.
Witam, Musisz sprawdzić na ciepłym silniku ciśnienie sprężania na każdym cylindrze. Dobrze by było żebyś dał wtryski do kontroli. Według tego co napisałeś to wyraźnie wskazuje że jak się rozgrzeje to któryś cylinder wyraźnie przestaje pracować, może się też okazać że masz przedmuchaną uszczelkę pod głowicą , albo popękały pierścienie na jednym tłoku....
sprawdzić ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej - obstawiam wytartą już głowiczkę pompy wtryskowej (tylko wymiana), sprawdź też sprężanie na cylindrach.
Tak tłucze tylko jak nie pali potem jest wszystko dobrze. Ponieważ nie jestem specem od samochodów ale dużo rozumiem i nie znam wszystkich skrótów czy mógłbym prosić o rozwiniecie ich? Napisałem to co wiem od kolegi co sprawdzili w serwisie. W tym czasie co nie pali gubi przy zapalaniu komunikację z ECU i nie da się za wiele sprawdzić. Wież że sprawdzali...
Witam, 1- było sprawdzane ciśnienie sprężania, jeśli tak to ile wyszło? 2- działają świece żarowe? 3- jeśli to był naprawdę fachowy zakład a nie pan Zdzisiu pod garażem, to w ramach gwarancji powinni rozwiązać ten problem 4- nie katuje się silnika zaraz po remoncie, wiec z tym gazem w podłodze uważaj.
sory ale nie mam nic na temat tej pompy, sprawdzałeś może ciśnienie w cylindrach może to nie wina pompy tylko słabe ciśnienie sprężania ???
Dlatego też silniki benzynowe z turbodoładowaniem są "odprężone", czyli stopień kompresji jest niższy niż w wolnossących. Czy taka odpowiedź Ciebie satysfakcjonuje? Niepełna drogi kolego - odprężenie silnika to jednoczesne zwiększenie pojemności komory spalania i teoretycznie pojemności skokowej - po prostu w większej komorze spalania łatwiej upchać...
Jak już mowa o dieslu, to czy silnik o 10-15 krotnie większym od diesla sprężaniu może być cichszy od diesla? (podobno tak - podobno polski silnik tak potraf i jeszcze więcej ).
W Y17DT (Isuzu) są dwa wałki i nie ma VP-44, w X20DTL jest jeden wałek i jest VP-44. CO ZA BREDNIE SIĘ TUTAJ OPOWIADA!!!. Jak sie nie znasz to sie nie udzielaj. Obydwa silniki to jednowałkowe ośmiozaworowe jednostki. i wtrysk bezpośredni? tak ale do komory wstępnego spalania. Wcale Isuzu nie ma 2 wałków i 16 zaworów!!! to jest podstawowa 8 bez hadraulicznych...
Najpierw taj jak pisze122 rozrusznik i akumlator jak nie pomoże to sprawdzić ciśnienie sprężania i ustawić początek wtrysku
Witam . W takim razie pozostaje sprawdzenie układu paliwowego.Wymiana filtra ,spr.szczelności , spr. pompy, wtrysków,ciśnienia sprężania i wielu innych rzeczy. Stan silnika (przebieg).?
Właśnie wróciłem od mechanika oczywiście byłem już u normalnego:D pomiar ciśnienia w cylindrach wykazał 1 cylinder 28,5 atm 2 cylinder 29,3 atm 3 cylinder 28,0 atm 4 cylinder 28,5 atm Mechanik stwierdził że jeszcze tragedii nie ma, Pomiar ciśnienia zrobiono w rejonowej stacji kontroli pojazdów Rewelacji nie ma ,dlatego jest słabszy i dużo pali ,zakres...
Dorzucę swoje trzy grosze do dyskusji. Pierwszy jak zawsze diagnostyka silnika, bo po co zmierzyć ciśnienia sprężania od których zależy sprawność silnika jak można mnożyć sposoby ratunku. Olej do silnika zalać np. 10W40 na pewno mu nie zaszkodzi, a wręcz pomoże. I na koniec termostat :) kiedy ciągnik odpala się na wodzie, w żadnym wypadku nie może być...
Przetestować na profesjonalnym testerze albo mieć układ napełniony nominalną ilością R134a (czynnika chłodniczego) Na czym polega niesprawność sprężarki wg elektronika? Niedziałające sprzęgło czy brak sprężania?
Dziękuje za odpowiedz. No niestety te silniki były produkowane dawno temu i przebiegi które przejechały są już ogromne. Jednakże spotyka się silniki które pracują w ciągle jeżdzących samochodach. Zastanawiałem się też nad silnikami 1,9 ze starych passatów, tych produkowanych w latach .80 Z tego co widziałem i słyszałem te silniki były produkowane bez...
Taki próbnik nie spełnia podstawowych warunków do regulacji wtryskiwaczy. A to niby czemu? Próbnik powinien spełniać podobną role i stworzyć podobne warunki jak pompa wtryskowa na dawce rozruchowej. A to niby czemu tak? Osobiście proponowałbym wykorzystać sekcje wtryskową pompy rzędowej z zaworem odcinającym. A jak i do czego ją przymocować? Do napędu...
Można montować turbosoft czyli ciśnienie ok. 0.6 bara takie ciśnienie wytrzymują silniki seryjne ale dają 20-30 KM więcej czyli 20-30% z 100KM serii stopień sprężania 9.0 można odprężyć przez założenie grubszej uszczelki lub dwóch zakucie silnika dla większych ciśnień ale to już wysoki koszt przeprogramowanie komputera u fachowca reszte podobno autor...
Nie rozumiem w jakim celu chcesz przegrzewać i sprężać tę parę?
Zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania zanim wpędzisz się w koszty.
Sprężanie EGR?
Spróbuję to uporządkować. 1. Pies drapał ciśnienie sprężania - pomyłka czy cokolwiek - nie ważne. Odpala znaczy ciśnienie ma. Na tym etapie można pominąć. 2. Woda w ukł. chłodzenia - no nie w porządku ale gdyby zamarzła konkretnie i zrobiła krzywdę to raczej wypchałoby zaślepki/ę z bloku i płyn wylałby się na zewnątrz albo pękłaby tuleja cylindra i...
Zmierz ciśnienie sprężania z próbą olejową.
Jeśli stał w miejscu wilgotnym, a kolektory nie były zabezpieczone, to średnio to widzę... Przydałoby się ten silnik choć częściowo sprawdzić. Wykręcić mu świece, wtryskiwacze, pokręcić nim bez sprężania, sprawdzić olej...
Jeżeli silnik nie uruchamia się po nagrzaniu to jedną z przyczyn może być zużycie silnika- za niskie ciśnienie sprężania lub uszkodzenie pompy wtryskowej (niskie ciśnienie wtrysku). Jedynym wyjściem jest kontrola warsztatowa tych dwóch parametrów. Jeżeli natomiast silnik po nagrzaniu uruchamia się trudniej (rozrusznik musi kręcić dłużej), to rozruch...
Badanie ciśnienia to podstawowa czynność szczególnie w przypadkach z zaworami. Jeżeli są podwieszone, to owszem, coś tam będzie widać, ale w przypadku małych <2mm luzów nic nie zobaczysz po sprężaniu. Gniazda wypalają sie od za małego luzu. Więc obejrzyj sobie zawory z diesla, gdzie zawór miał luz 0.4mm większy.
Aby ocenić czy silnik jest do remontu wskazane jest sprawdzenie ciśnienia sprężania i zrobienie próby olejowej aby wiedzieć która cześć silnika jest zużyta, dół czy góra, pomiar ciśnienia oleju.
Przyczyn może być wiele, ja bym na początek dobrze odpowietrzył układ paliwowy ale należałoby sprawdzić ciśnienie sprężania i rozrusznik (może za wolno kręci).
Witam Na przykładzie BMW E61 3.0D. Auto pali na dotyk by po ruszeniu z miejsca kopcić na szaro a w miarę nagrzewania na szaro/czarno, na luzie np. przed światłami kopci. Z racji tego, że mam pod ręką znajomego z EPS-em wyrywam wtryski, rzucamy na maszynę i wynik jest w normie tj. szczelność, dawki itd. Z badania na EPS-ie jednak nie wynika nic w temacie...
Jeszcze troszkę informacji na temat tego silnika Tu po angielsku Z tego co napisaliście to nie jest żaden diesel tylko gaźnikowy dwusuw z zapłonem samoczynnym ( strasznie dziwnie to brzmi ) :) w dodatku średnioprężny. Zastanawia mnie jaki jest w tym silniku stopień sprężania bo ten silniczek ma tylko ok 0,8KM mocy. Czy jest prosta możliwość przerobienia...
Jak silnik benzynowy starszego typu Jego "wiek" nie ma znaczenia, najważniejsza sprawa to stopień sprężania, z dużym źle będzie znosił mało oktanowe paliwo, z małym pojedzie na wszystkim co jest w stanie odparować.
Ciśnienie sprężania na cylindrach jakie? Jakieś błędy w sterowniku? Przyczyn może być mnóstwo. Z drugiej strony to może byś doprecyzował o jakie auto chodzi.
Nie, tu nie chodzi o zatrzymanie procesu spalania, za to odpowiada odcięcie paliwa, brak kluczowania wtryskiwaczy. Klapa gasząca zamyka dopływ powietrza do silnika dzięki czemu, nie mając co sprężać, ten łagodnie się zatrzymuje
Nie, EGR nie ma nic do rzeczy w tym przypadku. Co do świec żarowych: w tych silnikach - jeżeli silniki mają prawidłowy spręż - to odpalają bez żadnych problemów nawet po nocy na mrozie ze spalonymi świecami. Wiele razy spotkałem się z przypadkiem spalonych wszystkich świec, a mimo tego zimny silnik odpalał bez problemu. Tylko nieco bardziej kopcił....
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Pomiar ciśnienia sprężania, pokaże czy silnik jest w dobrym stanie.
Zakupiłem Texe 2017, brak abonamentu, aktualizacja Truck niecałe 3000 zł/ rok. Zalecają raz na 3 lata. Jeśli chodzi o możliwości Scania R440-kodowanie i odłączanie wtryskiwaczy (można więcej niż 1 na raz), balans cylindrów, test sprężania i wiele innych w silniku. Działa z naczepami przez złącze ISO bez problemu. Dobra baza danych. W porównaniu z Jaltestem...
Witam Ja "walczyłem" z identycznym problemem w Avensis 2.0 D4D. Serwis Toyoty namiętnie wlewał mi do silnika olej 15W40 - po wymianie na syntetyk 5W40 problem sam się rozwiązał (odpalam od pierwszego przy -20). Myślę, że rozrusznik jest zaprojektowany "na styk" i w niskich temperaturach przy gęstym oleju nie daje sobie rady z obracaniem wału z prędkością...
Na oleju po frytkach mozna normalnie jeżdzic dieslem, a w Niemczech o ile pamiętam są sprzedawane instalacje nieco oczyszające taki olej, zeby mozna lać do nowoczesniejszych silników. Co ma akcyza do mozliwości konstrukcyjnych silników to jakoś nie potrafie sobie wyobrazić. Jeszcze ciekawostka chyba Mitsubishi. Silniki benzynowe o stopniu sprężania...
Witam Właśnie wróciłem od kolegi z vag-iem. Zrobiłem kolejne logi- nie sa to jeszcze pełne, ale chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz która zauważyliśmy w kanale 23. Otóż BIP jest sporo mniejszy niż na innych wtryskiwaczach, czy może to oznaczać, że pierwsza pompka umarła?? W załączniku załączam logi. ps. w Anglii jest naprawdę ciężko znaleźć mechanika...
TDI i zapłon HHmmm, chyba za młody samochód dla mnie bo w starszych zapłonu nie widziałem, może że mowa o pompie i momencie wtrysku(nastawniku). Jeżeli piszesz o tym dymie, to zwrócił bym uwagę na końcówki wtryskiwaczy, lub masz niezbyt szczelne przewody i rzeczywiście się zapowietrza, sprawdź przewody przy wtryskach. A jak ze sprężaniem? gdyż diesel...
Jeśli dobrze widzę, to silnik jest wpięty w trójkąt, czyli połączenie dla 220V, na 380V powinien iść w gwieździe, przynajmniej tak mi się wydaje... Na 100% pewności nie mam, Odwrotnie, jesteś w 100% błędzie niestety. Nikt takich silników nie podłącza z jednej fazy... Do czego mogą służyć "zawory" (wyglądają jak kalamitki) zaznaczone na czerwono. Do...
Nie wiadomo z jaką dokładnością i w jakich warunkach to było mierzone. Ja podałem dane z Autodaty. Jak chcesz zmieniać silnik to kup z najdłuższą gwarancją rozruchową, tak żeby założyć i trochę pojeździć potestować, bo trudno jest uwierzyć w to że silniki 16 letnie mają przebiegi 120tys km i idealne ciśnienia sprężania, jeszcze diesle.
Przyrządem do sprawdzania ciśnienia sprężania w silnikach diesla. A jak ? A tak jak wszędzie. Poprzez wkręcenie w komorę spalania tegoż zegara.
Ja przypuszczam, że jeżdżąc przed wymianą na tych tzw. dolewkach przegrzałeś uszczelkę głowicy zapewne mimo tego, że dolewałeś to układ się nie odpowietrzył. Samo wyrwanie węży jest konsekwencją nieszczelnej uszczelki a wysokie ciśnienie sprężania z diesla potrafi dużo zniszczyć gdy dostanie się do układu chłodzenia podobnie jak płyn chłodniczy w cylindrach....
Przy aucie do 5 lat można się bardziej przejmować przebiegiem. Później już nie ile km jest na zegarach, tylko stanem auta i pracą silnika. Niestety w Polsce w dalszym ciągu patrzymy przede wszystkim na to ile km jest na liczniku. Znajomy ostatnio zmienił Fabie I z 2004r. silnik 1.4 Pb ( bez gazu ) na Fabie II z 2008 z silnikiem 1.4 diesel. Auto kupił...
Witam. W dieselkach siedzę już dość sporo lat i takie objawy jak opisuje autor, wskazują na ; 1. za małą kompresję. 2. ewentualnie, lejące końcówki wstryskiwaczy, przy małych obrotach, bo 'nie dymi'. 3. zły olej, zbyt gęsty przy niższych tempreaturach, szczególnie jak jest wyziębnięty silnik, rano. 4. rozrusznik w złym stanie, tulejki do wymiany. 5....