Dzięki wszystkim za pomoc, Zbadałem przebiegi oscyloskopem i okazało się że faktycznie były zakłócenia i to napięcie na sprężarce nie było stałe stąd problem. I jak pisaliście kondensator elektrolityczny załatwił sprawę.
Ile ciśnienia trzeba nabić do takiej butli żeby ją rozerwało? Nie spodziewałbym się, że tego typu sprężarka jest w stanie tego dokonać (chociaż w ogóle się na tym nie znam). Często uczestnicze w badaniach zbiorników ciśnieniowych (hamulcowych w taborze) i robi się to za pomocą pompy wodnej co 12 lat,...
Jeżeli zamarzł to znaczy że w oleju jest woda, rozmrozić i zrobić podstawowe wymiany : olej, separator , filtr powietrza i oleju. Na zdjęciu zbiornik separatora - odkręcisz śruby z pokrywy zobaczysz separator. Dla większości sprężarek temperatura min. oleju aby mogła wystartować to 5 stopni. Kondensat...
Sprężarka ta była montowana w Lokomotywie elektrycznej 303E. Mam gdzieś instrukcję, znajdę, napiszę. Olej LDAA100 lub samochodowy, mineralny 20W40 lub 15W40 wlejesz przez spust przekręcając do góry dnem lub wykręcając górne oczko. Poziom oleju, ma być pełne dole oczko z małym bąbelkiem w jego górnej...
Silnik spalinowy ma kolo zamachowe i ten kompresor poczatkowo jest stosowany z tym silnikiem. Rozwiń co to ma wspólnego z doborem silnika elektrycznego. Może chociaż raz uda Ci się udzielić odpowiedzi na zadane pytanie. Ta sprężarka istnieje na rynku z napędem elektrycznym od minimum 20-30 lat....
Witam Stal nierdzewna albo kwasoodporna jak najbardziej wskazana. Połączenia skręcane na oryginalne kryzy oraz spawanie tig, ewentualnie mig/mag. Do odróżnienia nierdzewki od kwasówki użyj silnego magnesu (głośnikowy ferrytowy lub neodymowy) Kwasówka praktycznie nie jest przyciągana przez magnes...
Poszukuje dtr do sprężarki Pomet Poznań S2P75/100 z 1968roku. Stosowana jest w lokomotywach.
Zajedź do kolejarzy i popytaj. Te sprężarki pracowały kiedyś w lokomotywach, zapewne mają części po magazynach. Da rade za tzw. flaszkę coś wyrwać.
hmm twierdzisz, że tłumiki drgań skrętnych do niczego nie służą i jest to wymysł nowoczesności?, kiedyś ich nie używano bo co?? bo maszyna ma zawsze ważyć kilka ton i wytrzymać każde przeciążenie bo w innym wypadku jest bublem? Sposób w jaki silnik elektryczny generuje moc różni się znacznie od mocy...
Lecho1 - teoretycznie jest to możliwe, ale potrzebny jest falownik - alternator jest trójfazowy. Niestety nie mam żadnego schematu :/ Pomysł jest dobry - niezła moc i duża wydajność. Co do napędu malucha - to pod wagonami to prądnice (chyba też trójfazowe), raczej należałoby się zainteresować silnikami...
kolega pisze ze jest to 2 suw, więc diesel odpada. benzyniak zwykły co smiga na mieszance z mixolem. konstrukcja nawet dosc. ale hamulców nie ma Hmmm nie słuszałeś o dwusuwowych dieslach? Zwykle te njwieksze diesle - duże ciężarówki, lokomotywy itp to właśnie dwusuwowe diesle. Inna rzecz że benzyna...
Tomasz-granice, przerabiałeś coś w tej sprężarce (wiercenie panewki) czy były też wersje tej sprężarki smarowane rozbryzgowo? Rozwiązywałeś w jakiś sposób odpowietrzenie skrzyni korbowej po przeróbce na rozbryzgowe? Moja nosi numery A.29.03.000, wg ruskiej karty była stosowana w ciągnikach oraz małych...
przeczytałem uwagi co do instalacji zamkniętych na paliwo stale ale......nadal uważam że przemyślana instalacja jest bezpieczna otóż mam od wielu lat kilka pomieszczeń ogrzewanych piecem na węgiel instalacja ta składa się z : kocioł pompa regulacja temp grzejniki panelowe zasobnik ciepla cisnieniowe...
A JEDNAK MYLICIE SIĘ PANOWIE TEORETYCY, to nie jest wtykanie korków gdzie popadnie, a rozważna i przemyślana konstrukcja. Nie jestem szesnastoletnim zapaleńcem, ścigałem się w klasie 125 i jeśli ktoś naprawdę chce poznać tajemnicę zapraszam do kielc. Mam kilka przerobionych silników, nawet mińska 125...
Do radom20: Ta sprężarka wygląda na wziętą z jakiejś lokomotywy elektrycznej, w której służyła do podnoszenia pantografu. Tak mi się wydaje jak ją porównuje z tymi które pracują w moim kompresorze (mam takie 4 które pochodzą z EP-08)
Myślę, że się sporo mylisz, trudno mi się wypowiadać o Walterze z przed 30 lat, ale o tym co robią dziś to niestety nie zostawię suchej nitki. Przykro mi, że markowe produkty muszą podać łapkę Chińczykowi, żeby nie splajtować, ale sam również kupuje chińskie produkty, co mnie do tego zmusza... życie...
silnik wysłany byl do rzeszowa, gdzie była robiona kapitalka, po czym odesłany z fakturą.... montaż silnika był juz pod wrocławiem i od początku były problemy... początkowo myśleliśmy, że to kwestia zapowietrzenia.... pozniej sprężarka i tak szukaliśmy.... teraz dałem do poprawek silnik do Oławy, tam...
Pomału zabieram się do składania A50'tki i jest kilka pytań. Pierwsza sprawa tyczy się polskich pierścieni Primowskich. Nie miałem z nimi wcześniej przyjemności stąd niby mały dylemat. Po włożeniu nowego pierścienia 130 do cylindra luz wychodzi jakieś 0,25 (używany ma zaledwie 0,50), z czego książka...
Niemcy jako prekursorzy systemu zasilania prądem przemiennym 15 kV 16 2/3 Hz do zmiany obrotów w swych lokomotywach wykorzystywali transformatory, które po stronie wtórnej posiadały średnio około 20 uzwojeń. Poprzez wał kułakowy lub styczniki następowało przełączanie poszczególnych uzwojeń transformatora....
IMHO dodanie gazu do PC zabija cały rachunek ekonomiczny. Ceny spisane z oferty PGNiG dla północno-wschodniej Polski to 19 gr/kWh (brutto z przesyłem) oraz 121 zł rocznego abonamentu. Przy zużyciu 1000 kWh rocznie i kotle kondensacyjnym wychodzi 33 gr/kWh. Jeżeli dom ogrzewany będzie wyłącznie kotłem...
jeżeli wyprostujemy 3x110V prostownikiem niesterowanym sześciopulsowym. cyrus2 napisał: 3 diody + 3 tyrystory, lub 6 diod Gdyby symulator lokomotywy naprawdę wymagał zasilania 3f i 3-4KW mocy to było by dobre rozwiązanie, ale nie wymaga, gdzie te 3-4kW mają się podziać w układach sterowania i automatyki? Na...