Witam. Możecie podpowiedzieć jakiś patent na wyjęcie z otworów tego drutu od tylnego zacisku o numerze: "Sprężyna, zacisk hamulca ATE 11.8116-0340.1" W drugim zacisku się udało po długim czasie go wydostać, w tym zacisku tak jest ''zamurowany", że boję się że go urwę po po prostu. Chce wymienić je na nowe przy okazji wymiany tarcz.
W zacisku jest poza tłoczkiem uszczelkami mechanizm może być wyklepany i trzeba blaszki sprawdzić. Jak chcesz zobaczyć jak wygląda to na youtou e jest kanał Mechanika u muzyka Szumo to jest tam jak to się robi drugie do mechanizmu tzn jego poprawnego działania jes potrzebna sprężyna otwierająca. Taka z dwoma zaczepami jeden koniec do dźwigni od linki...
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
Silnik krokowy ma jedną wadę moim zdaniem; potrzebuje prądu i do obracania się i do utrzymania zadanej pozycji - a to powoduje (z racji na zasadę działania) nagrzewanie się samego silnika i stałego zasilania. Można się tego łatwo pozbyć, robiąc zaciskowy hamulec elektromagnetyczny. W momencie, gdy silnik nie pracuje, to sprężyna zaciska hamulec. Kiedy...
Może zawór ręcznego hamulca nie spuścił ciśnienia z układu, albo pękła sprężyna w siłowniku hamulca. Sprawdź na rolkach hamulce Dodano po 9 Jeżeli chodzi o układy pneumatyczne, to we wszystkich samochodach są podobne, znajdź schematy, przestudiuj trochę i jak na początek to wystarczy. Jeżeli chodzi o hamulec ręczny to sprawa jest prosta - zawór ręcznego...
Rozwiązanie poza nasmarowaniem linki jest zastosowanie dodatkowych sprężyn które wspomagają zwalnianie hamulca. Zamiast naprawy zacisku ??!!
Klocki hamulcowe w hamulcu tarczowym zawsze będą dotykały tarczy hamulcowej, w związku z tym będzie występowało delikatne tarcie. Podobne tarcie wprowadzają uszczelniacze piasty i napędu licznika oraz napięcie osiowe pomiędzy łożyskami. Skuter to nie rower, gdzie liczy się wszystkie straty powodowane oporami toczenia. To nie hamulec bębnowy, gdzie szczęki...
Sprawa z hamulcem ręcznym to osobna bajka, tylne zaciski zwłaszcza wałek od ręcznego do wyczyszczenia/regeneracji, można dokupić zestaw naprawczy, i sprawdź czy masz sprężyny które wracają dźwignie (od linki hamulca ręcznego) przy zaciskach.
W takim razie sprawdż zaciski i prowadnice zacisków. Nie pamiętam, czy jest tam zawór obciążenia do tylnich hamulców. Jeśli jest, to też można sprawdzić, czy nie zapieczony i czy sprężyna nie spadła.
Witam. Mam problem z hamulcem elektrycznym przy zaciąganiu słychać tyrkotanie silniczka w mechanizmie ręcznego. Wymieniłem 2 mechanizmy, zaciski, sprężyny zacisku, klocki, linki. Wyskakuje błąd naciągu hamulca ręcznego. Tyrkotanie słychać praktycznie za każdym razem czy po zgaszeniu silnika czy nawet jak zaciągam ręcznie. Problem zaczął się od czasu...
Zadałem proste pytania,precyzyjne odpowiedzi są ważne.Dla Ciebie to szczegóły ale nie obraź się z tych odpowiedzi nic nie wynika. Pytanie o ręczny ma na celu określenie czy skasowanie luzu między klockiem a tarczą powobuje że pedał będzie wysoki. Zawęża to pole poszukiwań do tylnej osi bo wtedy wiadomo ze skok jałowy wynika ze zbyt dalekiego cofania...
Cudów nie ma. Albo tłoczek zapieczony w zacisku, albo dźwignia ręcznego nie odbija do końca. Jeśli dźwignia to można kupić zestaw naprawczy - sprężynę, którą zakłada sieę na dźwignię zacisku aby wspomagała odciąganie hamulca ręcznego. Tak miałem ostatnio w Golfie IV. Pomogło.
OK rozumiem i mam jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób cofają się tłoczki po hamowaniu ? Żadnych sprężyn nie ma na zaciskach. Myślałem że jak puszczamy pedał hamulca to płyn się cofa i tworzy się podciśnienie które zasysa tłoczki z powrotem no ale raczej te podciśnienie pociągnie świeży płyn z zbiorniczka.
Zastanawiam się co tak na prawdę odpowiada za cofanie się klocków po opuszczeniu hamulca. Uszczelka tłoczka w zacisku odpowiada za powrót tłoczka i odsunięcie klocka od tarczy, czasem klocki mają sprężyny powodujące dodatkowe odsuwanie ich od tarczy
Kolego w sprawnym zacisku hamulcowym, po zadziałaniu hamulca a następnie zwolnieniu pedału, bądź dźwigni ręcznego tłoczek cofa się minimalnie, gdyż na nadmierne cofanie się nie pozwala mu automatyczny regulator. Faktem jest, że przed założeniem nowych klocków hamulcowych tłoczek należy cofnąć i do tego służy specjalny klucz, którym wciskamy tłoczek...
Układ zaciąga i zwalnia ręczny , błędów nie generuje więc konfiguracja chyba prawidłowa , nie spodziewam się aby po wymianie linek trzeba było od nowa robić konfiguracje , może adaptacje ale nie widzę tam takiej opcji . Scenic to wersja Grand a jego zaciski są bez sprężyn powrotnych .
Z tyłu zacisku powinna być sprężyna i ona powinna wystarczyć W mk4 nie było fabrycznie montowanych sprężynek-pasują od piątki ...przeczyszczenie zacisku i regulacja linek oczywiscie nie zaszkodzi
Hamulec ręczny działa bez powietrza, sprężyna siłownika pcha zacisk a ciśnienie go odblokowuje. Kiedy tego ciśnienia braknie, ręczny hamuje osie.
Zapytam z ciekawości, czy masz sprężyny przy dźwigienkach od hamulca ręcznego.
Mało prawdopodobne to jest zapowietrzenie. Co może być źle złożone? Różne patenty widziałem użyszkodników na to jak sobie zepsuć hamulce np. - pełno syfu między piastą a tarczą hamulcową(niedokładne jej przyleganie) - odwrotnie włożone klocki - źle włożone sprężyny na zaciskach
Są gotowe włączniki STOPu do motocykli, można je połączyć sprężyną z linką lub samym zaciskiem (w oryginalne z cięgnem hamulca nożnego, ale ono ma większy zakres ruchu). Są też włączniki wkręcane do klamek.
Sprężyny a w zasadzie sprężynki w pompie służą tylko do tego żeby tłoczki wracały do początku. Muszą być wystarczająco mocne aby pokonać tarcie (w uproszczeniu) tłoczków o korpus pompy. Związku z serwem żadnego nie ma, jedynie powinno być szczelnie na połączeniu pompy i serwa, chociaż spotkałem serwo z dziurką tuż obok pompy więc tu zależy jaka konstrukcja....
Hamulec ręczny zaciąga sprężyna w siłowniku hamulcowym. Jeśli i na ręcznym i na nożnym masz ten to samo to problemem jest zacisk, tarcza albo klocki. Zanim wymienisz ten zacisk sprawdź tylko czy klocki dobrze dolegają do tarczy (ranty, powierzchnia tarczy itp.). Jeśli tam jest ok to zacisk do wymiany. Jeśli tarcza jest już zjechana to najlepiej wymienić...
A możesz mi powiedzieć gdzie ty znalazłeś ten elektrozawór hamulca skoro na przednim moście jest zamontowany siłownik hamulca ręcznego i poprzez podniesienie dźwigni hamulca w kabinie zabierasz ciśnienie i sprężyna w siłowniku zaciska tarczki.
Witam. U mnie przykładowo blokada koła tylnego była związana z "zardzewiałym" lub zanieczyszczonym mechanizmem hamulca ręcznego w zacisku (cięgno ze sprężyną nie odbijało). Problem tylko występował podczas ruszania z miejsca. Pomagało, kiedy schylałem się i za pomocą klucza pomagałem odbić ten mechanizm i odblokować tłoczek w zacisku. W końcu zdjąłem...
Po naciśnięciu hamulca popuść odpowietrznik i zobacz czy będzie dobrze, może przewód elastyczny się rozwarstwił w środku, miałem już taki przypadek. ok dzięki jutro to sprawdzę. Co może byc ewentualnie jeszcze, aby po raz kolejny nie demontowac koła? Tak sie też zastanawiam nad sprężyną, która załozyłem przy zacisku na hamulec ręczny ( odwrotnie ja...
Nie ogarniam zasady działania tego napinacza jakiego napinacza ?? Tam masz mechanizm regulacji luzu tłoczka, i z tego co napisałeś on nie działa. W tą tulejkę z gwintem w tłoczku wkręca się śruba regulatora i popychacza mechanizmu hamulca ręcznego 827659 W skrócie działa to tak: ta śruba regulacyjna się nie obraca tylko porusza się tak jak oznaczyłem...
Jeżeli zatem ręczny mi nie odbija i czuje lekki opór na kole to co powinienem zrobić ? Wkręcić tłoczek do środka obracając go wg ruchu zegara ? O jakies 1-2 obrotów ? Nie polecam cofania zacisku. Cofnąć go można jedynie przy wymianie hamulców. Jeśli ręczny nie odbija to jest coś nie tak albo z zaciskiem albo z linką. Są różne konstrukcje zacisków ale...
Tarcze i klocki do wymiany. Skoro sprężyna była źle założona to je ścięło pod kątem i podczas hamowania zacisk się wysuwa na zewnątrz.
Na filmiku widziałeś tylko ułożone blaszki na stosiku , nie było pokazane jak je po kolei wkładał. Ta blaszka pofalowana z trzema bąbelkami działa jako sprężyna i idzie na samo dno, a te dwie takie same blaszki działają jako bieżnie łożyska.
Samochód Golf 5 2008 1.4 tsi 140km Od jakiegoś czasu zauważyłem stukanie podczas jazdy w przednim zawieszeniu po prawej stronie ustaje ono po delikatnym naciśnięciu hamulca lub delikatnym skręceniu w lewo. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Załóż sprężyny na klocki albo przykręć zacisk. Bo mógł być tam jakiś mirrex i coś nie dokręcił.
Witam. Hamulec ręczny nie hamuje prawego tylnego koła, hamulce są tarczowe klocki i tarcze niedawno wymienione. Linki chodzą lekko, ale zauważyłem,że dźwignia hamulca ręcznego( ta przy zacisku) musi zrobić duży skok,aby koło zaczęło hamować oraz sprężyna nie sciąga dźwigni do samego końca . Przy kole sprawnie hamującym ten skok wynosi ok 1.5 cm . Czy...
W przekładni są dwie sprężyny Obrócenie ich jest złym pomysłem. Działają prawidłowo tylko w jednym położeniu. Ta w środku przekładni wspomaga hamulec podczas obrotu w lewo. Pęknięcie paska i przeskakiwanie zębatki to skutek jej przełożenia . Natomiast sprężyna i zapadka przy kole pasowym to rodzaj sprzęgła. Łączy ona dwa elementy osi, przy wirowaniu....
Witam jeżeli chodzi o element zacisku hamulca to mam ułamany jak na zdjęciu ale traktorek odziwo hamuje. Kosza nie mam wcale do niego. https://obrazki.elektroda.pl/1603245000_... przy okazji mógłby ktoś zrobić zdjęcie tego zacisku? Może bym coś przyspawał. Czy ta sprężyna to 381? https://obrazki.elektroda.pl/6866146000_...
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
Koła sprawne, oto chodzi, że bieżnik równy oraz są kierunkowe, Dębica Navigator 3. Zbieżność robiona była, nawet wróciłem z reklamacją, ponieważ wydawało mi się, że było dobrze, ale nic to nie dało. Z hamulcami jest tak, że słychać pisk właśnie z tego koła, ale nie zaciska się, czyli tak, że tarcza się ściera przy ciągłej jeździe od kiedy został zacisk...
Często zdarza się , że w siłowniku skorodowała i pękła sprężyna w komorze hamulca zasadniczego co powoduje niedostateczne wysunięcie się trzpienia siłownika a co za ty idzie słabe hamowanie. Może też być wina regulatora ( łapki) w zacisku który nie reguluje skoku , to tak po stronie mechanicznej.Jeśli masz błędy w ABS to pochwal się nimi na forum."...
Sprawdź sprężyny powrotne w tych silownikach bo jak piekły to zacisk gorzej reguluje luz na oko trudno to ocenić po klockach trzeba odkręcić siłowniki Dodano po 2 To zamiast myśleć to po prostu sprawdź te zaciski. Bo od myślenia się to nie naprawi. A jeśli chcesz na 200% rozwiać swoje wątpliwości to zamień zaciski te z 1 osi z tymi np z osi nr 2 i wtedy...
Sprzęgła nie da się odpowietrzyć taką metodą, hamulców zresztą też :D W układzie hamulcowym w miarę zużywania się okładzin tłoki wysuwają się z zacisków, zatem przy puszczonym pedale hamulca pompa ma zasilanie świeżym płynem ze zbiorniczka. W układzie sprzęgła sterowanego hydraulicznie zachodzi odwrotne zjawisko, zużywające się okładziny tarczy powodują...
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
W takim wypadku masz albo problem z siłownikiem membranowym w tym hamulcu (sprężyna czasami pęka co skutkuje albo przyblokowywaniem popychacz a już napewno wpływa na samoregulację zacisku bo nie odbija za każdym razem do "samego dna" po zdjęciu nogi z pedału), albo z zaciskiem hamulcowym (przycina się).Czasami kiepski zacisk po wymianie klocków jest...
Ustalające czy nie, klocki się tłuką czy nie -znowu gʻburza. Każde klocki mają luz w jarzmie bo muszą go mieć żeby się swobodnie przesuwać w miarę zużywania i zluzować scisk tarczy po zwolnieniu hamulca. Z powodu tego luzu, niewielkiego, gdyby były bez sprężynek to dzwoniłyby jak pieron podczas jazdy po np bruku a i często pojawiałby się stuk na początku...
Jeżeli osłony prowadnic, tłoczków są ok, kapsle prowadnic nie zgnite(zaciski knorr, wabco) zacisk suwa się lekko to uważam że szkoda zachodu i pieniędzy. Można za to odkręcić siłownik hamulca i sprawdzić czy sprężyna powrotna oraz osłona gumowa są całe. Osłonę zobaczysz przez otwór na sztycę ale sprężyny nie. Jednak da się wyczuć czy jest pęknięta....
Scania ma tylko abs, błędów jako takich nie ma. Najprawdopodobniej pojawia się ciśnienie w hamulcu zasadniczym. Który zawór jest za to odpowiedzialny ? A jeśli zbyt małe ciśnienie na ręcznym to który ? Ciśnienie dozują modulatory, a na ręcznym nie ma być cisnienia, bo hamują wtedy sprężyny.
Szukam hurtowni która ma w swojej ofercie takie zabezpieczenia: https://obrazki.elektroda.pl/4391980800_... Ta "sprężynka" zabezpiecza mechanizm hamulca ręcznego w tłoczku. Ewentualnie czy ktoś posiada oryginalne klucze do rozbierania takich zacisków i jest w stanie podać skąd takie zdobyć?
Szkoda że poniewczasie ale dodam tylko to: Jeżeli nie znasz mechanika z jego dokonań to nie zostawiaj auta bo Ci wszystko wymieni tylko nie to co trzeba. A w tym przypadku to prosta sprawa-blokuje hamulec ręczny, a w zasadzie dźwigienka przy zacisku nie odbija do końca. Zestaw naprawczy załatwia sprawę jeżeli ktoś potrafi rozebrać zacisk hamulca ręcznego...
Membrana po stronie przeponowej czy sprężynowej? Jeśli po tej drugiej stronie to owszem mogło to mieć znaczenie. Nie wiem ktora jak się nazywa, ale po tej stronie bezpieczniejszej do rozkrecania tzn. od strony zacisku/miękkiej sprężyny. Druga strona u mnie jest nierozbieralna.
Hamulce, hamulce hamulce. Te z tylu. Stukały, pukały. Czyściłem klocki i jarzma hamulca zasadniczego. Czyściłem szczęki hamulca parkingowego. A ten swoje i swoje. Wczoraj żona przegoniła auto do swojego miejsca pracy, bo przygotowują na otwarcie, i zagrzała - dosyć poważnie - prawe tylne koło. Trzeba coś z tym zrobić. Nie mam kryształowej kuli, ale...
Zrobiłem te testy elementów wykonawczych i wszystkie poszły dobrze . Przynajmniej tak mi się wydaje (chodzi o test z naciskaniem hamulca . Podczas globalnego testu wyskoczył błąd "sygnał czujnika w układzie hamulcowym . Przerwa " Wyciągnąłem wtyczkę z dolnej części pompy hamulcowej, przedmuchałem kompresorem, założyłem ponownie, usunąłem błąd w Lexi,...
Ja mam pytanie: Czy te zaciski do hamulców (tylne) stosunkowo łatwo zmienić ??? Nigdy tego nie robiłem... Kupiłem zły typ klocko... Mam takie zaciski co pasują do tych klocków ale boje się zmienić żeby nie rozwalić... Bo tam chyba sprężyna jest nie ???
założyłem wczoraj wieczorem ten kolejny komplet pedał-mocowania-serwo-pompa z tej Astry ze złomu co wczoraj przetestowałem (pedał twardy jak należy) i wykręciłem BEZ ZMIAN wymieniłem więc jeszcze przednie zaciski wraz z wężykami gumowymi - no trochę lepiej, szło by już tak jeździć Wywalę jeszcze tylni korektor ten na sprężynie do belki bo jego ramię...
Wykluczyłeś wszystkie możliwości: zacisk, linka, przewód gumowy. Walczyłem z podobnym trudnym przypadkiem w przednim kole. Sprawdzone i powymieniane prawie wszystko. Hamulec bezproblemowo odbijał przy wciskaniu hamulca na postoju, ale po uruchomieniu silnika (pracujące serwo) jedno wciśnięcie hamulca i zacisk nie odbija (choć kołem dało się obrócić...
Witam. Mój problem polega na tym że ktoś założył żle sprężyny dociskające zacisk...(odwrotnie) tak że zacisk nie dociągał się a odpychał....po zmianie tego pedał leci w podłogę jak przy zapowietrzeniu. Czy po prostu muszę teraz je z drugiej strony ,,dotrzeć"? czy to wina zacisku? Aha...jeszcze jedno pytanie...przed zmianą tych sprężyn zmieniałem termostat...
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z grzejącym się tylnym prawym kołem. Zauważyłem że grzeje się gdy często lub mocno hamuje. Robię np trasę 30km często hamując i koło jest mocno ciepłe. Robię tą samą trasę z powrotem ale hamuję rzadziej i koło jest zimne. Sprawdziłem tłoczek i pracuje bez zacięć. Prowadnicę zacisku również pracują prawidłowo. Dźwignia...
W sumie mógłby zwierać silnik przekaźnikiem uruchamianym dźwignią na kierownicy - byłoby jak w prawdziwym motocyklu lub rowerze. Niech się mały uczy. Dlaczego nie chcesz, żeby twoje dziecko miało mocny kark? Seria gwałtownych przyspieszeń i hamowań może sprawić, że mały będzie miał twardy kark niczym kierowca BMW. ;) Proponowane przez Ciebie rozwiązanie...
nie marudź, ja nie mam żadnego garażu, a i żabę mam tylko taką chińską a nie taka prawdziwą wielką i wszystko na dworze robię, i jak się chce to się wszystko da :) owszem do pompowania kogoś potrzeba, ale może to być ktokolwiek, wciskanie cyklicznie hamulca nie wymaga żadnych kompetencji :) mi w tym pomaga Żona, jak jej nie ma to nawet babcia raz pomagała...
Po naciśnięciu i zwolnieniu pedału koło ma prawo jeszcze trochę trzymać - w zaciskach nie ma przecież spręzyn a klocki sa odsuwane poprzez minimalne bicie tarcz hamulcowych. Być może problemem jest pompa - przemawiałoby za tym sprawa, że grzeją się oba zaciski. Należałoby ją rozebrać i dla zasady wymienic uszczelnienia. Do głowy przychodzi mi jeszcze...
(at)Bałdyzer Polacz zaciski stojana i wirnika równolegle, czyli szczotki (czarne przewody) równolegle z emaliowanymi. Załóż z powrotem osłonę wentylatora. Jest na niej dźwignia zwalniająca hamulec mechanicznie. Ewentualnie wykręć wkręt mocujący pierścień na wale (ostrożnie - silna sprężyna wewnątrz !) i zdejmij czasowo wentylator. chodzi Ci o prąd...
Planuję albo przerobić hamulec tak aby działał PWM. Zastanawiam się, czy to jest w ogóle możliwe. Sprawdź, czy po podaniu napięcia na zaciski hamulca słychać kliknięcie. Jeśli tak, to tak jakbyś sterował sygnałem PWM kotwicą przekaźnika ;-) To się raczej nie uda. Zawodowo mam do czynienia z silnikami wyposażonymi w hamulce elektromagnetyczne. Nie w...
Jak działa taki zacisk hamulcowy. Wyczytałem w książce że jest to zacisk pływający, o co w tym chodzi. Klosek od strony zewnętrznej mam bardzo zdarty a od strony tłoczka mało. Nie wiem czy wszystko jest dobrze, guma która jest na sworzniu wyciska zacisk na zewnątrz tak samo robi sprężyna do klocków. Obydwie połówki zacisku się rozłażą, zamiast ten sworzeń...
Z uwagi na konieczność zmierzenia się z problemem słynnego wycieku płynu hamulcowego z tylnego zacisku hamulca tarczowego oraz na bezskuteczne kilkudniowe przeszukiwania forów nt. regeneracji samoregulatora, postanowiłem zamieścić kilka fotek z tej czynności. Pomijam kwestię demontażu zacisków oraz ich regeneracji (jako takich), jak również samego samoregulatora,...
Odpowietrznik musi być przy każdym kole,no chyba że sie mylę. Samo odpowietrzenie to nie wszystko,ważne aby wszystko było dobrze wyczyszczone i nic się nie blokowało.Zakładam że z tylu są bębny wiec szczęki są cofane przez sprężynę,ważne aby dobrze był zamontowany mechanizm naciągu szczęk hamulcowych. Wspomaganie hamulców czyli serwo-pompa musi być...
Byłem u dwóch mechaników i żaden nie potrafi zdiagnozować przyczyny piszczenia w jednym kole. Co było robione: - czyszczony cały układ hamulcowy - wymienione klocki - przed wymianą to samo było - regenerowany zacisk - po drugiej wizycie mechanik zauważył, że była zagięta sprężyna/blaszka trzymająca klocki - po odgięciu problem po jakimś czasie wrócił...
Zgniecione przewody hamulcowe - nie spotkałem się, choć nie neguję, że jest to możliwe. Bo z dzisiejszymi mechanikami i ich radosną twórczością, to wszystko jest możliwe. Przykład mamy tutaj. Choć przewody lecą zazwyczaj w miejscach trudno dostępnych i ich uszkodzenie wymaga racej specjalnych działań... Tak, zacząć od spraw podstawowych: odpowietrzenie...
Bez urazy, ale jak tak się by martwić o dwumas i sprężyny w tarczy, to może i na noc auto stawiać na pustakach bo też sprężyny i opony się męczą. Ach jeszcze sprężyny zaworowe itd. Zasada jest prosta, mamy manual robimy co chcemy i tu niezbadane wyroki :D, kwestia szczęścia jak się linka urwie :D . Ale w automacie to już troszkę jest skomplikowane,...
Golf III 93r, 2.0 GTI 115kM Witam Ostatnio mam problem z hamulcem ręcznym wygląda to tak, że nie odbija po zwolnieniu ręcznego. Najpierw zdarzyło to się na lewym kole. Hamulec trzymał podczas jazdy aż się zadymiło. Zdjąłem koło i zauważyłem, że wajcha, do której dochodzi linka od ręcznego nie powraca do położenia wyjściowego po zwolnieniu ręcznego....
Witam, mam problem z hamulcem przednim w motocyklu jak w temacie. Problem jest w pompie przy rączce została rozebrana wyczyszczona zalana nowym płynem takim jak instrukcja nakazuje, wyczyściłem też zaciski wymieniłem klocki hamulcowe na nowe i po złożeniu efekt jest taki, że po naciśnięciu rączki nie wraca ona do położenia początkowego trzeba chwilę...
Witam (at)ll, Moje podejrzenia idą w kierunku płyty sterującej, a dokładniej (wg opisu Pytania i prośba o pomoc: -co oznacza kod błędu zapisany w sterowniku silnika? Twoja skrzynka to 722.6 a nie jak w/g opisu 722.9. Błąd 11 to: Dostarczanie napięcia do sensorów RPM. Nic nie zaszkodzi jak sprawdzisz płytę sterującą, lubi pękać sprężyna http://www.samko.pl/sklep/popup_add_imag...
Czasami tak jest jeśli masz luz na końcówkach drążków kierowniczych lub samych drązkach. Może być też wina abs-u. Najlepiej podnies przednia os, rozpedz Koła do takich prędkości i hamuj lub sprawdź czy zacznie bić bez hamowania. Jeśli tak to albo abs źle działa lub: i tu jest pytanie. Czy bicie następuje np odrazu jak wyjedziesz po dłuższym postoju...
Witam, mam pytanie czy ktoś się spotkał z takim problemem, auto po najechaniu na nierówność typu koleiny, kamyczki na jakieś drodze szutrowej czy koleiny od ciągnika gdzieś na drogach II kategorii, wydaje dziwne odgłosy tzn to są dźwięki z tylnej osi, chyba lewe koło tylne. To jest dźwięk do złudzenia przypominający grzechotanie - zaciskania pasa transportowe...
Wracam z tematem. Kupiłem zestaw szczęk + zestaw nowych sprężyn i wymieniłem. Stare okładziny były faktycznie starte, ale jeszcze było na nich trochę warstwy ciernej. Wyczyściłem wszystko szczotką na wiertarce, rozpierak na lince chodzi luźno, regulator również bez problemów się wkręca w palcach. Po złożeniu wszystkiego (linka jeszcze luźna) podkręciłem...
Punto sprzedane. Na początku października kupiłem Skodę Felicie za 1800zł z LPG. Obecnie przejechałem nią 5100km i nie miałem żadnych niespodzianek, które spowodowałyby bym nie mógł dalej jechać. Wymieniłem: - przednią szybę, bo była pęknięta (230zł z wymianą) - prawy, gumowy przewód hamulcowy, bo za późno chwytał hamulec i za późno puszczał (26zł+wymiana)...
Może i lepiej zacząć od zera, ale skoro jest odzew ... więc tak : wybrałem się do serwisu kosiarek, kupiłem tam za parę groszy mechanizm różnicowy od kosiarki z napędem ... większość jest sztywnych, lecz można utrafić taki z napędem różnicowym ... miałem to szczęście ! Wybrałem się do serwisu AGD i kupiłem pasek klinowy zębaty oraz koła pasowe - chyba...
a druga sprawa, że żeby wcisnąć spowrotem tłoczek, to muszę też odpowietrznik poluzować, bo inaczej nie da rady. Spuchnięte uszczelki w pompie hamulcowej - albo wypłukana rozpuszczalnikiem, albo zmieszane ze sobą płyny różnych klas i zastosowania. Dodano po 8 Na dodatek kolega Carrot wspomina coś o kawitacji... Poczytaj jak zachowuje się ciecz przy...
PO prostu po kupnie trzeba auto ogarnąć, czyli klima, rozrząd, hamulec postojowy, normalny serwis. Wydasz hajs imasz spokój. Kolejne mądrości.., o Espace tylko w necie czytasz, czy jak? Może sami tak traktujecie swoje samochody? No więc w espace zrobiłem: Wyjęty silnik do uszczelnienie + rozrząd, poduszki. Ogarnięty mechanik umiał zrobić i zrobił....
Który to w ogóle jest to czujnik pozycji sprzęgła? Mnie już ręce opadają . :cry: Napisałem już kilka razy że to ten przyczepiony z boku sprzęgła ( nie zielony i nie niebieski) . :| Poza tym było już tyle dodatkowych informacji w temacie i zapytań na które nie odpowiedziałeś że lepiej zawieź ten samochód do elektryka . Sorry . Ale nie masz w ogóle podstawowej...
Tak jak czytam o tych zaciskach to rzeczywiście na początku wychodziły seryjnie bez sprężynek ale właśnie byly z nimi problemy dla tego później został dodany ten element. Mój Scenic z końcówki 2005 już je posiadał oryginalnie.
Jak naprawić lub wyregulować rower<br/><br/>Jak naprawić rower <br/>REGULACJA PRZEDNIEJ PRZERZUTKI <br/> <br/>Przednia przerzutka w odróżnieniu od tylnej nie dostarcza raczej okazji do nerwów z powodu nie prawidłowego działania. Raz dobrze ustawiona potrafi działać całymi latami. Jednak zdarza się, że i jej działanie trzeba...
To jest ten sam zacisk i wysytępuje nie tylko w Scani i Dafie. Sprawdż siłownik. Lub przełóż na inne koło, jeśli choroba pójdzie za nim, masz rozwiązanie. W siłownikach pękają sprężyny i nie pozwalają się cofnąć zaciskowi. Tyle, jeśli zacisk nie stoi w tulejach..
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
Pulsujący łuk spawalniczy,nierównomierny przetop.Witam,pulsujący łuk i nierównomierny przetop to dość częsta usterka w spawarkach z podajnikiem drutu spawalniczego.Jedną z przyczyn jej powstawania może być nierównomierne podawanie drutu przez podajnik. Oto kilka powodów powstawania tego stanu rzeczy i sposoby usunięcia usterki: -zagięty lub zanieczyszczony...
Dziękuję wszystkim za miłe słowa. Ogólnie dośc dobrze wyszło ale: -zabezpiecz akumulatory i elektronikę przed deszczem (a najlepiej i przed wilgocią) Mam tylko pytanie jak dokładnie dokonujesz pomiaru prądu? Na akumulatorach i elektronice jest położona guma elektroizolacyjna, taka jaką stosuje się w rozdzielniach na chodniki. Pomiar prądu jest zrealizowany...
Klocki, sprężynki nowe, wszystko dobrze złożone grzeje sie nadal. Wygląda na to że przewód elastyczny jest do wymiany. Tylko jak odpowietrzyć zacisk z nowym wężem gdy jest urwany odpowietrznik na zacisku? Czy da rade to odpowietrzyć bez odpowietrznika? Nie chce wiercić, gwintować itd.
Źle złożone. Blaszka "napina" klocek w jarzmie. W zasadzie to zacisk "napina" blaszkę - sprężynkę, a ta "napina" klocki. Jeżeli są nowe blaszki, to źle założony zacisk lub nieodpowiednio wyprofilowane blaszki. Chyba, że tak skorodowany zużyty zacisk, że nie naciska na blaszkę, albo wyrobiona prowadnica, że nie "wykręca" blaszki, ale to raczej mało prawdopodobne.W...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
http://obrazki.elektroda.pl/3609207900_1... Reparaturki + zaznaczone i analogicznie na dole, te elementy po których 'pływa' zacisk, czyste, bez wżerów, nasmarowane= zero problemów ze strony zacisku. Oprócz tego miejsce gdzie 'pływa' klocek po jarzmie oczyszczone z syfu i cieszysz się normalnymi hamulcami. dyszel85: Co prawda tył, ale...
Sprężynki zamówię ale nie sądzę by to było przyczyną. Jestem teraz w Anglii, jutro podniósł auto i spróbuje obrócić kołem, ale skoro się grzeje to coś trze. Ale na sucho po założeniu Wszystkiego szło lekko stąd mniemam że łożysko jest ok. Zacisk jest chłodny więc chyba nie klocki trzymają. Prędzej tłoczenie tylko dlaczego? Może być przyczyną wężyk zniszczony...
Witam, Problem z tylnymi hamulcami. Co 50kkm klocki stają dęba w jarzmach, palą się tarcze i klocki, 3 raz taka sama sytuacja. Nowe zaciski, nowe jarzma, nowe tarcze i klocki, za każdym razem gdy są montowane blaszki/sprężynki w jarzmach klocki po jakimś czasie się blokują. Bez blaszek klocki stukają, o co tu chodzi? https://obrazki.elektroda.pl/3593063600_...
Znalazłem dwie firmy. Jedna z nich nigdy czegoś takiego nie robiła ,ale napisali, że podjęliby się takiego tuningu ,a koszty to około 30tyś (bez tuningu optycznego). Druga firma z tego co się dowiedziałem przekłada silniki i robi nawet samochody prototypowe oraz przeróbki wedle uznania klienta. Przykładem może być Fiat 126p bis: Tekst skopiowany ze...
Cześć, mały problem z rzeczoną Corsą. Zostały wymienione: linki hamulca ręcznego, elementy przy bębnach, linka środkowa, linka do zacisku prawego + czyszczenie linki początkowej, bębny, łożyska w bębnach, szczęki + sprężyny, oraz cylinderki. Zostały stare samoregulatory. Wyczyszczona piasta, odpowietrzanie. Łożyska dałem do wprasowania, niestety pierścienie...
ma problem z hamulcami może ty coś mi doradzisz otóż zainwestowałem trochę w autko bo słabo hamowało więc wymieniłem tarcze i klocki (brembo + ferodo ) z tyłu kupiłem nowe bębny szczęki cylinderki i kpl. sprężynek, wymieniłem płyn hamulcowy ( Ate ) i po dwóch miesiącach efekt mizerny hamulec dosyć wysoki i twardy serwo na postoju trzy razy deptam i...
Wiki12tm --> jak tłoczek zardzewiały ? skoro ma zaledwie tydzień , przecież pisałem że kupiłem cały zacisk nowy ze sklepu (zaciski sprzedają kompletne wraz z tłoczkiem) Poza tym klockom sie przyglądałem i sprężynki na nich nawet troche wyprostowałem aby nie stanowiły tak dużego oporu. Przewód gumowy bym podejrzewał ale, jak pisałem poluzowałem odpowietrznik...
Witam, Po przejechaniu 30km, wyłączeniu silnika, wyciągnięciu ze stacyjki klucza i zaryglowaniu drzwi zauważyłem, że wszystkie trzy światła hamowania są ciągle zapalone /lewe, prawe i za tylną szybą/. Po powrocie do auta uruchomieniu go i próbach naciskania pedału hamulca zauważyłem, że na desce rozdzielczej miga także lampka świec żarowych /pomarańczowa...
Miałem ten sam problem. Wystarczy wymienić uszczelki na tłoczkach na dole w zaciski u powinno być wszystko OK, można przy okazji delikatnie przeczyścić tłoczki papierem ściernym wodnym o ziarnistości min 500. I dobrze odpowietrzyć układ czyli odpowietrznik odkręcony kierownica na maksa w prawo i zalewasz płyn, czekasz aż wycieknie bez bąbelków przez...
Witam. andy1978 zamieszczam zdjecie. http://obrazki.elektroda.net/31_12070818... Z lewej strony reduktor, z prawej pradnica, w srodku tarcze sprzeglowe jedna na osi reduktora druga na walku pradnicy opasane tasma hamulcowa. Mechanizm zaciskowy łaczy gorna i dolna czesc tasmy, wykonalem go na wyczucie, zeby uchwycic własciwy nacisk wierciłem...
http://obrazki.elektroda.net/12_12843265... Witam! Chciał bym przedstawić motocykl marki sam oparty na podzespołach fiata 126p, w moim wydaniu. Założenia projektu były następujące: Zbudować buggy - motocykl możliwie minimalnym nakładem finansowym i sprzętowym. Bazować na tym, co da się odzyskać z wycofanego z eksploatacji 22 letniego 126p...
Pulsujący łuk spawalniczy,nierównomierny przetop.Witam,pulsujący łuk i nierównomierny przetop to dość częsta usterka w spawarkach z podajnikiem drutu spawalniczego.Jedną z przyczyn jej powstawania może być nierównomierne podawanie drutu przez podajnik. Oto kilka powodów powstawania tego stanu rzeczy i sposoby usunięcia usterki: -zagięty lub zanieczyszczony...
Jak naprawić lub wyregulować rowerJak naprawić rower REGULACJA PRZEDNIEJ PRZERZUTKI Przednia przerzutka w odróżnieniu od tylnej nie dostarcza raczej okazji do nerwów z powodu nie prawidłowego działania. Raz dobrze ustawiona potrafi działać całymi latami. Jednak zdarza się, że i jej działanie trzeba poprawić. Jest to czynność dużo prostsza od zmagań...
Witam. Miałem problem z otwieraniem drzwiczek akurat w zmywarce Whirpool ADG-955 który udało mi się usunąć. Oczywiście pierwsze co to poszukiwania w sieci jak to ugryźć (nic nie znalazłem), potem poszukiwanie części a na końcu jak to zrobić samemu by nie wywalać nonsensownie ponad 180PLN na 2 kawałki plastiku i kawałek blaszki. Poradziłem sobie z tym...
zacisku hamulca zacisku hamulca renault czyszczenie zacisku hamulca
wskaźnik myszy whirlpool zasilacz mikrofon czyszczenie telefonie
kablówka skrzynka matryca lsc320an02
Schemat podłączenia radia S6 Toyota Auris 2015 – pinout, złącza, adaptery, CAN, FAKRA Radio Android S6 z Aliexpress – podłączenie kamery cofania i sterowania kierownicą Toyota Auris