Wtedy sprawdzać alternator.
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Jeżeli dasz do dobrego fachowca ma stół probierczy do sprawdzania alternatorów to na miejscu będzie wszystko wiadomo.P
Sprawdzałeś mostek?
Alternator z Nissan Murano A3TJ1791 firmy Mitsubishi. W aucie robił figle, na niskich obrotach nie ładował albo ładował na poziomie 12,7-12,6V, przy wysokich obrotach pod kreskę czasami zaskakiwał i ładował 14,3-14,4V. Szczotki były ok, wyrównałem pierścienie, bo jeden był wyżłobiony około 1mm. Przed zamontowaniem chciałem sprawdzić gdyż demontaż i...
Jest tylko pewnien mały problem-jeżeli nie napędzasz silnikiem o mocy mniejszej jak 1kW to nie ma o czym gadać. Ja kręcę wiertarką 750W i czasami staje.
Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
High Voltage - to tak ostrzegawczo
Też używam takiego w języku PL, ma drukarkę (dla klienta dobre, wszyscy przecież lubią mieć wszysko na papierku :) ) Ponadto przydatny przy sprawdzaniu alternatora- mierzy pulsację napięcia w układzie i aku pod obciążeniem rozrusznika. Myślę że warto go kupić.
Do sprawdzania alternatorów sterowanych sygnałem z ECU wymagane są specjalne testery,( nawet nie typowe diagnostyczne) koszt to ponad 2000 zł.... Jeden pin to sterowanie, kolejny sygnał DFM czyli obciążenie alternatora, kolejne mogą byc nieaktywne... Ale tak jak pisałem , bez testera który sprawdzi komunikacje po odpowiednim protokole nic nie zrobisz......
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
Witam, nie napisałeś jaki silnik. Jeśli masz TDI sprawdzałeś sprzęgiełko alternatora ?
Montując mechanik powinien wychwycić jeśli była dużą odchyłkę. Nie montować na ślepo. Takie rzeczy sprawdza się 2x. To wynika z doświadczenia. Ta... Kolejny znawca który został bohaterem domu A przepraszam samochodu bo dolał płyn do spryskiwaczy... No to teraz przedstaw procedurę sprawdzania dlatego alternatora i tego auta ale konkretnie dlatego. Powtórzę...
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Nie ma co sprawdzać 99 % diody do wymiany.
A sprawdzałeś napięcie jakie ładuje alternator?
Witam proponował bym regulator F.00M.145.300 ZBR najlepiej z nim współpracuje ja zakładam testowy alternator używany i sprawdzam i tak bym proponował rozwiązać ten problem DOBREGO WSZYSTKIM W NOWYM ROKU 2024
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Jak to sprawdzałeś ?
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
Kable do alternatora.A kto sprawdzał alternator?
(at)roznicowka Miałeś kiedyś alternator w ręku, albo na maszynie do sprawdzania alternatorów. Dopóki się nie wzbudzi to praktycznie nie stawia żadnego oporu. Opór zaczyna stawiać gdy się wzbudzi i zaczyna ładować. Blokować będzie gdy przez wirnik popłynie prąd o wartości amperów (max 4 do 5). Proponuję zaczerpnąć troszku wiedzy a nie pisać głupoty,...
Trzeba sprawdzić lub/i wyczyścić: 1. klemy akumulatora, 2. przewód masy na silniku, 3. przewód masy na nadwoziu, 3. przewód łączący akumulator z rozrusznikiem. Dopiero po tym wszystkim sprawdzać alternator.
Sprawdzałeś czy na alternator dochodzi impuls, wzbudzenie? Chyba niebieski przewód jak dobrze pamiętam , może przetarł się w trąbie słonia. Sprawdzałeś wiązkę od alternatora do kabiny pod atrapą?
Sprawdzałeś jakie napięcie podaje alternator ? Czy w ogóle podaje? Nie kupuj nic na ślepo najpierw analiza potem kupuj części.
Kolego fajny projekt. Dodaj trafo 12v~ będziesz mógł sprawdzać alternatory 6 diodowe fiata i podobne. Sam mam i wiem ile ludzi przyciąga do mego przybytku ta maszynka.
Już sprawdzałem, alternator nie ładuje w ogóle
Zazwyczaj przełożenie silnik - alternator jest >2, bliżej 3x Sprawdzałem alternator wkręcony w imadło niebieską wiertarką Bosch, która miała max obroty 2700, wzbudzał się "na oko" powyżej 2000rpm
Naprawione. Kolega grala1 mega pomógł. Źle po prostu mierzyłem. I dlatego tylko trzy diody sprawdzałem.
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim. Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę. powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
co do mojego postu jw. posiadam tester do sprawdzania alternatorów IST jak i funkcje odwracalna jednak wychodzi ze cos jest z nim nie tak pisałem ze nie odpala auta szarpnie trzy razy ale w przeciwnym kierunku obrotu owe połączenie czy tez blaszki nie maja nic wspólnego możliwe ze jakiś czujnik hala uszkodzony kręcąc ręcznie kołem pasowym w prawo na...
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Nie doczytałem, sprawdzałeś alternator ?
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Alternator jest od tego auta, oryginal. Był regenerowany z powodu, jaki opisałem. Nie sprawdzałem paska. Alternator wymieniał mechanik, myślę, że dobrze naciągnął. Pasek nowy. Może akumulator.
Tylko chodzi o to, że kiedy sprawdzam alternator na stole to jest w porządku.
Było sprawdzone wszystko przed wymianą Tak a niby co?Bo napisałeś tylko to: No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje, do wymiany. Sprawdzanie napięcia to za mało.A gdzie kontrola jego sterowania ,odczyt błędów ze sterowników czy parametrów?
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie tego urządzenia. [/code]
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
Przy zakupie nowego akumulatora sprawdzałem alternator i jest ok. Kontrolka zapaliła się dzisiaj po raz pierwszy. Bardziej martwi mnie czemu auto szarpie i świeci się pomarańczowa lampka :(
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie.
Nie sprawdzał alternatora? Jego diod? Jarzy się może kontrolka akumulatora w ciemnościach? Coś mi świta, że miałem podobne objawy, ale to już mi robił elektryk, z opisu oddającego mój alternator, właśnie poszła dioda. Któraś z małych, bo miał ją tylko dolutować?
Zły pomysł na sprawdzanie alternatora
Potwierdzam. Ze środka gwiazdy nie zadziała - sprawdzałem osobiście. :)
Dodałem trafo 12v dla sprawdzania alternatorów 6 diodowych. Bardzo fajnie się pracuje z takim cudem w zanadrzu.
Tak niejako przy okazji dorzucę fajny artykuł KTR o sprawdzaniu różnych alternatorów, również tych z DFM :) V. EDIT: Tak mnie "tkło" :) - mam zapasowy BSM w szpargałach- to, według schematów żółte złącze, na oko jest szare, choć na module też opisane "jaune-żółte", dopiero jak się je wyciągnie to prawda wyłazi na jaw :D - no żółte, tylko osłonka szara......
Zapomniałem dopisać, że podmieniałem alternator, fakt, że na używany i nie byłem w stanie stwierdzić, czy jest sprawny, ale ładowanie działało tak samo jak w moim. Rozumiem, że mam wypiąć przewód z alternatora i na nim sprawdzać oscyloskopem na włączonym silniku.
najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
a czy sprawdzałeś czy jest alternator 200A ?? Bo obecnie ewidentnie jest niedobór mocy i wydaje mi się że właśnie to zniszczyło szczotki w altku.
Jeśli masz zamiar sprawdzać alternator od Mondeo mk3 to daj mu spokój. On współpracuje z komputerem samochodu i nic chałupniczo nie zdziałasz tylko coś uwalisz.
Diody sprawdzałem miernikiem ustawionym na badanie diod. Wszystkie 9 przewodzi tylko w 1 kierunku To sprawdzanie jest nic nie warte. Diody mocy w alternatorze sprawdzamy dużej mocy (np 55W) żarówką i akumulatorem, a nie miernikiem. Trzeba te 5A przynajmniej wymusić.
Prawdę mówiąc to powinno być zrobione po regeneracji podczas pierwszego sprawdzania alternatora no cóż można spróbować.
Głównych bezpieczników nie sprawdzałem alternator został sprawdzony na odpowiednim stanowisku wszystko jest ok , masy jeszcze nie sprawdzałem, Poczyściłem jedynie plus od alternatora do rozrusznika, akumulatora i klemy Rozrusznik nie kreci Bezpieczniki koło akumulatora???
Problem z tym ze jeśli dokładam filtr canbus philipsa to tez nic nie zmienia. Tak jakby nie dawała całej mocy na zarowki. W serwisie sprawdzali alternator i tez jest lądowanie ok
Podczas sprawdzania alternatora przestał działać obrotomierz. Czy te dwa urządzenia są jakoś połączone? Gdzie tkwi problem? Dziękuje za pomoc.
Jak sprawdzam alternatory wiertarką z wkręconym w uchwyt bitem, to gdy się wzbudzi, to ciężko ją utrzymać, powodzenia życzę na rowerze z takim przełożeniem ;)
Witam! Mam problem z xp 2.0 hdi sprawdzałem alternator na stole i ładował po włożeniu go do samochodu ładowanie było ale po odpaleniu ponownym już nie. nie wiem jakie mogą być przyczyny tej usterki!?[/b]
miałem kiedyś Kadett'a łezkę (ach stare dzieje :)) no i też mi się zapaliła kontrolka. elektryk sprawdzał alternator trelemorele i nic. wymieniał jakąś tam diodę i nic. i co się okazało? było zwarcie pod kierownicą. kabelki się przetarły i zwarły całkowicie - dlatego kontrolka nie mrugała. wiem, że Kadett to nie 126p, ale piszę to, bo to wcale nie musi...
Cześć, raczej nie, możesz mieć gdzieś zwarcie w instalacji lub uszkodzony akumulator. A sprawdzałeś alternator? może tu tkwi przyczyna?
Witam. Potrzebuje informacje na temat naprawy, sposobach sprawdzania alternatorów,regulatorów, poprostu jak naprawiać alternatory??gdzie wogóle moge znalesć jakieś informacje? Z góry wielkie dzięki.
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
Czy firma która sprawdzała alternator, mogła nie widzieć w pomiarach lub na wykresach że jest coś nie tak tylko ładuje to jest dobry, - na półke i paragon ?
odłączeniem klemy minusowej z akumulatora z czy z alternatora światła idą. Tak się niszczy alternatory a nie je sprawdza.
Witam. Czy to podłączenie jest prawidłowe? https://obrazki.elektroda.pl/6515704100_... Nie widzę na alternatorze żadnych oznaczeń. Instalacja w traktorze nowa według schematu (na starej też nie ładował). Alternator sprawdzony w zakładzie. A dalej brak ładowania. Dodano po 4 Edit. Kontrolka od ładowania gaśnie i pojawia się ładowanie...
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Silnik z przekładnią kątową, na końcu koło na pasek klinowy. Jeśli było w warsztacie samochodowym, to pewnie służyło do sprawdzania alternatorów. Z tyłu tarcza impulsowa, która może służyć do sprawdzania/regulacji obrotów.
zdarzało mi się często że miałem taki problem nawet ostatnio gdy sprawdzałem alternator klijenta ładowanie było ok a rano nie szło odpalić sprawdzałem tak kilka razy i raz ładowanie sie wachało okazało sie że była słaba masa alternatora choć jak wcześniej wspomniałem ja i koledzy ładowanie teoretycznie masz dobre
Czy posiadasz algorytm sprawdzania alternatora oscyloskopem ? Czego można się spodziewać ? Co mozna zbadać ? Pozdrawiam Mat Ponawiam prośbe o namierzenie BULB CHECK RELAY ? M
fizycznie jak panu sprawdzali ten alternator to byl pan przy tym widział ze wykryło protokół z alternatora miał ktoś przystawkę do alternatorów na com ? Tak byłem osobiście przy sprawdzaniu. Tester pokazuje jaki jest protokół połączenia. W przypadku mojego alternatora gniazdo oznaczone jest jako COM ale transmisja to LIN2.1. Przy pomocy testera można...
Mam taki problem jak w temacie. Proszę o pomoc sam już nie wiem co to może być? Wymieniłem stacyjkę i dalej się świeci. Ruszałem kablami. Sprawdzałem, alternator ładuje tak jak powinien.
Rozumiem że sprawdzałeś alternator miernikiem? Jeżeli alternator nie ładuje to należy oddać go do regeneracji. Koszt to około 150 zł w zależności co poszło. Sprawdź przewody jeszcze od alternatora i napięcie na samym alternatorze oraz czy pasek na miejscu
Kolego Motronic dokładnie tak było jeszcze do tego popalone żarówki ,miernik może nie jest idealny ale napięcie pokazuje ok,co do stołu to miałem na myśli coś do sprawdzania alternatora.
Masz sprawdzać po to by być pewnym że nstalacja w aucie jest ok. Pojedziesz do chłopa i co mu powiesz? Panie alternator żeście zepsuli a nie naprawili. A potem się okaże że bezp spalony.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Ale grzeją dalej z mniejszą mocą aż temp płynu osiągnie 60 stopni. gdy mechanik dał bardzo duże obciążenie (tak mówił) to alternator prawie całkowicie sie zatrzymywał I nie powiedział przy jakim prądzie sprawdzał? Alternator masz 100A
Wszystkie wyżej porady u mnie nie działają. Wyjęty alternator z samochodu u elektryka na stanowisku do sprawdzania alternatorów daje 14,4 V, a włożony do mojego pojazdu 13,1 V. Akumulator ciągle nie doładowany, po tygodniu jazdy po mieście teraz cięzko odpalić. Akumulator główny ma 6 miesięcy, mam jeszcze 2 dodatkowe, i na wszystkich to samo. Czy przypadkiem...
W samochodzie jest to ciężko sprawdzić . Potrzebowałbyś opornik o wartości ok. 0,18Ω i mocy 1000W Napięcie nie może spaść poniżej 13V. Najprościej wyjąć alternator i udać się do jakiegoś zakładu co zajmuje się naprawą i regeneracją alternatorów. Oni mają specjalne stanowiska do sprawdzania alternatorów pod obciążeniem.
tym do 250v za wiele kolega nie zdziała (za mała dokładność). Chyba daruje sobie kolega to sprawdzanie alternatora i po prostu kupi nowy akumulator skoro do tej pory nie było problemów.
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
Jak to jest nowszy regulator z komunikacją na LIN to w domu prymitywnymi metodami nie sprawdzisz, potrzeba droższy sprzęt niż wiertarka...
Powiem to tak chciał bym podłączyć ten silnik pod zasilanie z normalnego gniazdka. Czy to zadziała?? Silnik ma pracować jako napęd do stołu probierczego do sprawdzania alternatorów i mają być w miarę prosty sposób sterowane obroty tego silnika czy jest to wykonalne??
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Witam wszystkich. Buduję stół do sprawdzania alternatorów. Mechanicznie już to rozwiązałem, została mi elektryka. Posiadam 8 szt. wmontowanych na radiatorze tranzystorów bdp 495. Zwracam się z prośbą o wszelkiego rodzaju podpowiedzi rozwiązania obciążenia na tych tranzystorkach.
Ciekawa sprawa, gdyby każdy elektronik sprawdzał diodę żarówką.... Od tego ma miernik. A w nim opcja sprawdzania półprzewodników (nie mylić z omomierzem).
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
W ostatnim czasie wymieniałem kółko na alternatorze. A może to być spowodowane przez akumulator lub sam alternator, że nie daje rady już ? Dodam, że jak sprawdzam czy ładuje alternator, to napięcie jest w okolicach 14v
Sprawdź akumulator pod obciążeniem . Takie przyrządy do sprawdzania mają w sklepach z akumulatorami.
Alternator wstawiłem, odpaliłem ciągnik i tyle, co do napięcia to na aku jest ok 12,3 V i się nie zwiększa nawet jak przygazuje, także napięcia nie daje, a kontrolka się świeci bo jak mówię ciągle jest prąd na wyjściu na kontrolkę, a na zgaszonym powinna być masa, może być przyczyną że jest on zabrudzony? Kontrolka jest sprawna, bo sprawdzałem
alternator sprawdzać sprawdzać alternator polonez sprawdzać dioda alternator
amplituner pioneer gramofon strumienica zamiast katalizatora przedwzmacniacz zasilać akumulator
internet satelitarny satel powiadamianie radiowe
Toyota Avensis T25 1.8 gaśnie przy 3000 obr./min Kalibracja pieca: Co oznacza "KAL" na sterowniku?