A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Swoją drogą to rzeczywiście kompletne niedbalstwo producentów samochodów, że nie potrafią zabezpieczyć instalacji przed odwrotnym podłączeniem baterii 12 V do pojazdu. Akumulator jak i każda inna część zamienna powinna być montowana przynajmniej przez ludzi którzy mają jako takie pojęcie o technice. Obok słupków jest jak wół napisane + lub -, na klemach...
Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
I co dadzą takie metody sprawdzania, co taki alternator kręcony ręcznie czy sznurkiem ma wskazać? Chyba tylko to, że jeszcze się kręci. Kolega kreslarz napisał jak ma to właściwie wyglądać. Kolego siwus001 , każdy alternator należy sprawdzać łącznie z regulatorem, a nie z zasilaczem. Zasilaczem regulowanym to możesz sobie sprawdzić większość regulatorów,...
Jak poprawnie przemierzyć alternator żeby stwierdzić czy to regulator czy coś innego? Jak pisałem szczotki i komutator ok, gdzieś czytałem że diody można sprawdzać ale tylko przy obciążeniu/pracy.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
Witam! nic gdybać tylko działać. Na sam początek należy sprawdzić ładowanie przy akumulatorze a potem na alternatorze jeśli nie ma to alternator do wyciągnięcia i może być wiele przyczyn. Szczotki zbyt wytarte, uszkodzony wirnik, uszkodzone uzwojenie stojanu (rzadko, ale się zdarza), któraś dioda mogła paść (ale do wymiany cały zespół) to wszystko można...
Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje prąd (jaki) po włączeniu odbiorników (ilu i których) Oj to chyba tylko w starym maluchu i to wyposażonym w prądnicę a nie alternator. :D...
Witam Alternator nissan serena 2.0 96 r podłączyłem pod traktor odpaliłem nie podłączając przewodów zmierzyłem napięcie dawał jakieś 10v a potem już wogóle nie dawał, domyslam się że zanim zacząłem sprawdzać trzeba było go podłączyć pod akumulatory. Więc spaliłem go tak? podobno da sie cos z tym jeszcze zrobić wymienić w nim regulator czy coś? ewentualnie...
Dzięki za dzisiejsze porady, dalszą część wieczoru spędzę na pilnowaniu prostownika i jutro z rana się odezwę gdy sprawdzę wszystko w aucie. Ostatnie pytania dzisiaj: sprawny alternator (Magneti Marelli, oryginał) w Sienie 1.4 8V jakie powinien wskazywać ładowanie? 14,4V czy coś więcej? Przy jakich obrotach silnika sprawdzać owe ładowanie? Na ssaniu...
Masy posprawdzałem tzn. odkręciłem i przeczyściłem styki. Świece żarowe zapłonowe raczej nie są przyczyną bo po zdjęciu przewodów problem nie zniknął. Co do świec podgrzewających płyn to wpadłem na pomysł żeby wyjmować po kolei wszystkie bezpieczniki ze sporym amperarzem tzn od świec, od wspomagania itp i nadal pulsowanie występowało. Auto to Honda...
Witam. Mam problem z alternatorem w niedawno kupionym samochodzie Kia Sportage 2.0TDi z 2000r a mianowicie: samochodem jezdziłem przez ok tydzień-ok 400 km. W samochodzie były uszkodzone świece żarowe co zmuszało do dlugiego kręcenia rozrusznikiem przy rozruchu jednak akumulatora nie trzeba bylo doladowywać. Wymieniłem świece i rozruch jest już łatwy....
Sprawdzałeś mostek?
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Witam proponował bym regulator F.00M.145.300 ZBR najlepiej z nim współpracuje ja zakładam testowy alternator używany i sprawdzam i tak bym proponował rozwiązać ten problem DOBREGO WSZYSTKIM W NOWYM ROKU 2024
Dokładnie, alternator znajduje się z tyłu za silnkiem. Jutro rano będziemy sprawdzać ten przewód od kontrolki. Dzięki wielkie.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
Panowie czytajcie co napisałem .chodzi tylko o regulator ,reszta sprawdzona .
Witam. Potrzebuje informacje na temat naprawy, sposobach sprawdzania alternatorów,regulatorów, poprostu jak naprawiać alternatory??gdzie wogóle moge znalesć jakieś informacje? Z góry wielkie dzięki.
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Prestolate USA dla Detroit Diesel, (nie sprawdzam pisowni)
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Wszystko na to wskazuje, że to alternator albo regulator. Sprawdzałem napięcie na chodzącym alternatorze i napięcie było 10.4 V, a powinno w okolicach 14. Z drugiej strony po mocnym przygazowaniu do obrotów pow. 4 tys, kontrolka akumulatora znika i podnosi się napięcie. Czy to nie wskazuje jednak bardziej na regulator?
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Dość problematyczny ten regulator. Sprawdzałeś może koszt nowego?
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Super jutro sprawdzę takie podłączenie na maszynie i zobaczę co pokaże :) Mam pytanie jeszcze odnośnie regulatorów PD, mam wielki kłopot z nimi bo są różne podłączenia, kupiłem nawet ich 3 sztuki ( opel astra/combo itp ) próbuje sprawdzić ( 100% działające ) na tym stole do sprawdzania regulatorów/alternatorów i żaden nie daje jakiś wskazań odnośnie...
Wątek zaczyna dążyć w nieciekawym kierunku. Od kiedy to alternator sprawdza się ręką?
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Regulator ? Było coś sprawdzane ? A gdzie.
alternator był sprawdzany na drugim regulatorze, bo ja mam alternator i ma wyjście com. jak sprawdzić mój regulator żeby nie kupić w ciemno drugiego regulatora?
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
zamontuj sobie alternator z Tico, jest mały, tani i łatwy w montażu i świetnie się sprawdza w tych małych dieselkach
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Żeby na 1 pojawiło się napięcie to musisz podać napięcie mniejsze niż 24V a najlepiej zbuduj układ z #7 i na nim sprawdzaj.
Która faza to nie ma znaczenia. Musisz znaleźć tę 3 fazy tak jak napisałem Dodano po 1 Sprawdzaj od strony alternatora na odłączonym regulatorze
Motronic opisz Twoją metodę sprawdzania regulatora na zasilaczu regulowanym.
Co to jest: dodatkowe ładowanie? Jak to ma działać? Czy były sprawdzane: szczotki, regulator, uzwojenia alternatora? Czy alternator był sprawdzany na stanowisku pomiarowym? Ile kilometrów dziennie jeździsz i w jakim trybie (miasto/trasa)? Ile lat ma akumulator? Jakiej jest firmy? Co to za japoński silnik?
Regulator napięcia raczej do wymiany. Z całym szacunkiem dla Ciebie ale autor tematu twierdzi że alternator był sprawdzany i wychodzi na to że wielokrotnie, więc raczej należy pominąć kwestię jego niesprawności (pomijam kwestię jakości usługi zakładając że robił to fachowiec). Co nie zmienia faktu że każda sugestia jest jakąś drogą do rozwiązania problemu....
Wystarczy, takiego używałem. Obecnie mi się nawet nie chce sprawdzać tylko wymieniam w ciemno regulator i robię test całego alternatora na stole. Tam zawsze pada regulator i nic innego, no przesadziłem czasami pierścienie ślizgowe.
Witam! Mam problem z ładowaniem akumulatorów w takim traktorku. Alternator sprawdzany i jest dobry, regulator kupiłem nowy, przewody też sprawdziłem. Co może być jeszcze przyczyną ?
alternator jest z regulatorem zewnętrznym, żarówkę mogę sprawdzić. alternatora już nie sprawdzam, tylko dlaczego się tak dziwnie zachowuje pomimo odłączenia innych odbiorników. a propos żarówki - dlaczego 14 lat było dobrze, a teraz głupieje? Dodano po 3 i czy może być przyczyną tego stacyjka? jak odłączałem przewody styk od tego który idzie do rozrusznika...
ogólnie rzecz biorąc sprawdzając alternator w zakładzie regeneracji bez problemu sprawdza regulator (ponoć jest nowy tylko ciekawe czy z odpowiednia komunikacją) i wykluczą alternator jest to najtanszy sposób wykluczenia najbardziej prawdopodobnej przyczyny (chyba że ma się tester com/lin ) nawet nie trzeba wyjmować alternatora tylko podłaczyc tester...
A sprawdzałeś regulator?.
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
sprawdź czy masz szczotki w alternatorze, a jak masz to pewnie regulator napięcia. PS. a sprawdzałeś napięcie na alternatorze?
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Uwielbiam opornych... sprawdź na rozgrzanym silniku napięcie miernikiem wychyłowym (wskazówkowym). Jeśli masz dostęp do oscyloskopu to nawet lepiej. Jak elektryk sprawdza regulator wyjęty z alternatora? I jakich błędów się spodziewałeś w ecu?
Otóż nie, myśle nad zastosowaniem. A alternator chciałbym sam naprawić Dodano po 41 Sprawdzałem i wszystko jest dobrze
witam, dołączę się do tematu sprawdzania regulatora. Mam problem z alternatorem z Citroena AX, mianowicie wydaję mi się iż ma od uszkodzony regulator, z tego co patrzałem w internecie na schematy elektryczne regulatorów wynika, że szczotki wirnika powinny mieć między sobą przepływ prądu przy odpowiedniej polaryzacji- jedna ze szczotek podłączona przez...
Ma być!!!!!!! Tzn przejście jest gdy jest zamontowany regulator, gdy sprawdzam bez regulatora to przejścia niema pomiędzy oba pierścieniami.
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika. B+ to wyjście alternatora i jest ono już połączone z akumulatorem. Ten alternator to nowy nowy, czy nowy używany? Jakiś typ posiada? Z czegoś pochodzi? Jakieś dane? Opisane ma wyjścia? Sprawdzałeś, jak się podłącza alternatory? Sprawdzałeś, co znaczą oznaczenia przy zaciskach?
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
czyli żeby sprawdzić alternator musze podłączyć plusa pod 67 alternatora a reszte trzeba odłączyc od regulatora takie sprawdzanie rozumiem musi twać krótko żeby nic nie uszkodzić?
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
DZIEŃ DOBRY sygnał df w nowszych rozwiązaniach alternatora(grupaVW) wychodził z regulatora(kostka z dwoma pinami)porada w jednym z postów o sprawdzenie ładowania lub jego częstsze sprawdzanie jest bardzo ważna
Według mnie na 90 % uszkodzenie nadal tkwi w alternatorze. U mnie objawiało się to IDENTYCZNIE . Brawdopodobnie coś przeoczyłeś przy sprawdzaniu. Zastosuj koniecznie oryginalny regulator. Jeśli masz taką możliwość podmień cały alternator. Jest tego pełno na szrotach, wypożycz na sprawdzenie.
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
jest to napewno alternator od punto i napewno daje 19v sprawdzałem dwoma miernikami cyfrowym i analogiem
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Sprawdź bez regulatora, nic się nie stanie. Jeśli jest ok i połączenia dobre (alternator-regulator i regulator-akumulator) regulator do wymiany. Sprawdzanie reglera wg. serwisówki, tak naprawdę nic nie daje...
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
A sprawdzałeś na wysokich obrotach?
kolego a sprawdzałeś regulator napięcia????
Czołem, dziękuję serdecznie za pomoc w naprawie alternatora. Winowajcą okazał się regulator napięcia. Kupiłem zamiennik. Auto jeździ bez problemu. Jeżeli ktoś będzie chciał pomocy przy alternatorze - Toyota Yaris II d4d proszę pisać.
Diody i uzwojenia sprawdzałem w pierwszej kolejności i tu wszystko jest ok sam alternator pracuje poprawnie. Co do regulatora nie sprawdzałem go - bo szczerze to nie wiem jak, ale poszukam jak to zrobić i sprawdzę. Myślałem faktycznie aby dobrać inny regulator i dopasować go do tej konstrukcji zapewne zresztą tak się to skończy i zobaczę co z tego wyjdzie....
Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V. Wydaje mi się, że trochę za mało. Rozebrałem alternator, diody są dobre, szczotki mogą być. Natomiast nie wiem jak sprawdzić regulator. Może, ktoś sprawdzał juz regulator i wie jak to zrobić. Jest to alternator BOSCH 14V 120 A, 028903028E,...
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
Niestety ja nie wiem jaki jest u ciebie zamontowany alternator, mostek prostowniczy na pewno jest w alternatorze, najlepiej wyjmij alternator na stół i sprawdzaj. Opisów sprawdzenia alternatora lub regulatora jest w sieci mnóstwo, ja nie widzę innej możliwości , może po prostu szczotki się skończyły ale to musisz sprawdzić i koniec kropka.
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Połączenie na pewno jest alternatora z akumulatora bo przy postoju wskazuje napięcie, zasilanie wzbudzenie również sprawdzałem alternator na dwóch regulatorach i nadal to samo. A gdyby bezpośrednio podłączyć alternator do zasilania głównego rozrusznika ? Czy jeśli wtedy wykaże wartość powyżej napięcia na akumulatorze to będzie jasne ze alternator jest...
Ja nie chce sprzedac alternatora tylko regulator do takiego alternatora :) Podałem linki zebys zobaczył jaki jest w Twoim aucie , może akurat taki Sprzedam za 25zł , regulator utrzymuje 14,5V (sprawdzałem) ale on musi raczej być do takiego alternatora , bo w innym za dużo by było kombinowania i niewiadomo jak podłaczyć
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Masz źle podłączone. Prawdopodobnie dlatego uszkadzają się cewki w alternatorze. Czy posiadasz multimetr i umiesz się nim posługiwać.? Jeżeli nie, to dobrze by było taki kupić i nauczyć się jak wykonywać pomiary. Cel jest tego taki, aby sprawdzać sprawność osprzętu motocykla i poprawność połączeń. Napiszę co i jak powinno być podłączone. Ty musisz zweryfikować...
Regulator jest dobrze zmasowany sprawdzałem miernikiem i jest sześciodiodowy oraz nowy a alternator nie wiem ile ma diód.
Witam wszystkich, mam od ponad roku problem z ładowaniem w moim Ducato 2,3 177 koni 250, a mianowicie za każdym razem, jak odpalę auto, lampka ładowania zgaśnie i mam ładowanie w granicach 14,5 V, a za około 40 sekund zapala się z powrotem i ładuję tylko 12,5 V. Wymieniłem już cały szczotkotrzymacz i to samo, akumulator też nowy. Ma ktoś może pomysł,...
Sterownik widzi takie samo napięcie,wyjście bodajże na cienkim zielonym kablu. 14,5 v - jednak po podłączeniu żarówki 21w nie zapali jej ... Alternator sprawdzany 2 razy,regulator wymieniony na nowy profilaktycznie
A mozesz mi napisać jak sprawdza się taki regulator? Może jednak to nie jego wina.
Gwizd alternatora jest typowym objawem jego pracy. Nasila się on wraz ze wzrostem jego obciążenia. Inną sprawą są łożyska. Pulsowanie spowodowane jest uszkodzonym regulatorem napięcia. Niemożliwe jest zauważenie pulsowania świateł spowodowanego nierównomiernym zużyciem pierścieni ślizgowych. Proszę sprawdzać pod tym kątem. Dodano po 3 Jakie auto? W...
Witam, w moim autku miga kontrolka ładowania, samo ładowanie jest prawidłowe. Po włączeniu silnika jakiś czas jest dobrze, a po kilku kilometrach zaczyna mrugać a czasami świeci cały czas. Auto było już u elektryka dwa razy, sprawdzany alternator, wymieniany regulator. Aby wyjąć alternator trzeba demontować chłodnicę, więc roboty jest sporo. Jaka, waszym...
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
alternator regulator sprawdzać alternator sprawdzać sprawdzać alternator
generator klatkowy irf740 przetwornica większy zasilacz laptopie
niegasnące światła stopu samsung ue40f6320aw
Rezystancja potencjometru 2x47k M+N w centralnym położeniu Kod błędu P2097 w Toyocie - przyczyny i diagnostyka