Jak to jest nowszy regulator z komunikacją na LIN to w domu prymitywnymi metodami nie sprawdzisz, potrzeba droższy sprzęt niż wiertarka...
Siemka Ziomki:D jak sprawdzić czy komutator jest sprawny??
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Jeszcze nie sprawdzałem. Komutator..ma 20 lat..tak więc.. ma być prawo trochę wytarty :)
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Czy sprawdzałeś komutator? Wartość oporu między sąsiednimi blaszkami komutatora, między równoległymi blaszkami (tak jak szczotki), itp. Spróbuj odnaleźć jakieś odchyłki od powtarzających się wartości.
To dobry sposób, ale tylko dla szybkiego zdiagnozowania wirnika, lecz nie wyczerpuje tematu: w celu sprawdzenia i zdiagnozowania usterki (co uległo awarii) Jak sprawdzić stojan i jego uzwojenia ? jak sprawdzić wirnik ,cewki wirnika pod kątem zwarć
Sprawdzałeś szczotki, komutator?
Witam, sprawdzałeś czy komutator nie ma bicia?.
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Hej, Sorki ale nie znam się za bardzo na silnikach. Co to jest zwojówka? Silnik bez elektroniki chodzi ale nie sprawdzałem jak długo. Komutator na styku ze szczotkami faktycznie (na obu) iskrzy. Sugerujesz wymianę wirnika?
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Nie radzę tak prać bo przy krótkich szczotkach może wypalić się komutator wirnika . Z resztą ja zawsze przy wymianie szczotek sprawdzam i czyszczę komutator
Jeśli chodzi o sprawdzenie czy wirnik ma przerwe to jest proste - omomierzem sprawdzamy na komutatorze poszczególne uzwojenia. Wykrycie zwarcia międzyzwojowe wymagają prostego przyrządu. Wykonanie go jednak wymaga troche pracy i materiałów.
Sprawdzałem silnik, szczotki i komutator są w porządku.
Trzeba sprawdzić czy cewki nie mają przerwy,sprawdzic przejście między komutatorem a szczotkami.Za wyłącznikiem powinno pokazywać obwód zamknięty trzeba po kolei sprawdzać. Sprawdż czy komutator nie ma przerwy.
jedyne co mnie dziwi to to że jak sprawdzam opór na wirniku to nie ma przewodności między przeciwległymi polami komutatora a wydaje mi się że powinien być. Jak najbardziej. Szczotki prawidłowo dociśniete ? Może niechcąco obróciles komutator na wale, zrywając wszystkie połączenia wirnika?
Po pomiarze okazało się że między obojętnie którym wycinkiem jest około 5 om Czym to mierzyłeś? Pewnie multimetrem, multimetr ma za małą dokładność by wykazać zwarcie międzyzwojowe. Nawet pomiar mostkiem Thomsona nie da pewności. By to sprawdzić trzeba użyć przyrządu do sprawdzania wirników (rozciętego transformatora).
Tak wirowała na pełnych obrotach ale już po teście następne pranie było z problemami(choć ostatnie 2 tyg wirowała bez problemu) ale dalej będę obserwował kabelki naprawdę sprawdzałem dokładnie przy okazji czyszczenia komutatora tego hydrostatu się czepiam cały czas tylko problem w tym że nie mam takiego na podmianę ,może ktoryś z kolegów ma sprzedać...
Szczotki sprawdzałem są sprawne przeczysciłem komutator wygląda na dobry
Zazwyczaj tak. Mozliwości są dwie: -ciężko się obraca (częściowo zapieczone tulejki) -bierze za duży prąd (zabity komutator pyłem ze szczotek) Ale filtr, w modelach gdzie występuje, zawsze trzeba sprawdzać.
Witam. Wirnik najlepiej sprawdzić tak zwanym ,,buczkiem" umieszcza się wirnik w strumieniu zmiennego pola magnetycznego i przykładasz do wirnika kawałek blaszki. Obracasz wirnikiem kilka razy i jak ci zadrży blaszka to jest zwarcie między zwojami. Na koniec sprawdzasz połączenia uzwojeń z komutatorem podłączając amperomierz (prąd zmienny) do klatek...
Być może przyda się info dla kogoś w przyszłości. Znajomy nie przyznał się, że próbował na własną rękę coś działać z robotem – wyjął szczotki i włożył je na odwrót (szczotki mają trapezowe ścięcie i jak się je wsadzi niepoprawną stroną, nie dotykają komutatora). Oczywiście sprawdzałem to, ale wsadzałem je tak samo, jak wyjąłem, nie brałem pod uwagę,...
Witam Jeżeli nie masz w podorędziu tego magnetycznego ustrojstwa to bierzesz regulowany zasilacz o wydajności ok 1A, przewody zasilacza podtykasz na sąsiednie wycinki (zaciski) komutatora ustawiasz np te 1A i sprawdzasz kolejno sąsiednie zaciski komutatora 1z2 2z3 3z4 itd. Powinieneś uzyskać zblizone wartości prądu przepływającego przez uzwojenia wirnika....
Iskrzenie o którym polega napisał może świadczyć o zwarciu na stojanie lub wirniku. Chcąc wykonać pomiar wirnika należy wyjąć szczotki i sprawdzać kolejno działki komutatora jedna obok drugiej i tak kolejno następne, porównując wyniki pomiarów można prawie 100% wskazać gdzie jest zwarcie. Druga usterka może się objawiać przerwą na wirniku ona też może...
Jeśli bardzo iskrzył na starym stojanie, to jest możliwe, że wirnik się uszkodził, więc zamontowanie nowego stojana może być spóźnione Pozostaje sprawdzenie wirnika na urządzeniu do sprawdzania zwarć zwojowych w wirniku.
Nie posiadam tokarki na razie chce sprawdzić to multimetrem i induktorem. Mam wpiąć szeregowo amperomierz i sprawdzać prąd.
Oporność cewek stojana to 3 i 18 omów. Czy to znaczy że stojan nadaje się do przewinięcia. Czy przy takich oporach po podłączeniu do prądu nie powinna być jakaś reakcja (powoli startować) bo jak ją podłączę to niema żadnej reakcji. Jak będę sprawdzał oporność wirnika na komutatorze to mają być takie same wartości czy mogą się lekko wahać?
Witam, dostałem wiertarkę która przy starcie buczy, nie wiem czy tak powinno być, sprawdzałem n połączenie lamelek na komutatorze i wszystkie mają ze sobą zwarcie, ale wirnik się kręci. Wrzucę filmik czy tak powinno być ?
Tak sprawdzałem szczotki i mają jeszcze 3/4 długości. Komutator czyściutki bez wypaleń. Gdyby szczotki były już wytarte to by było widać też po komutatorze.
Kolego a ten silnik przed montażem to sprawdzałeś np. szczotki, stan komutatora, ew. upływności do masy ? Bo na foto to jego stan wskazuje na długie leżakowanie w złych warunkach.
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
witam, mam problem z wiertarka która się po 10 min nagrzewa ze aż parzy. Dodatkowo iskrzy z komutatora, ale nie śmierdzi. Widać jak iskry krążą wokół komutatora. Sprawdzałem stojan pod katem zwarć i rezystancji i wszystko jest ok tj nie ma przebicia i rezystancja taka sama. Sprawdzałem tez wirnik miernikiem między szczelinami jest taka sama rezystancja...
Witam- na początek najlepiej sprawdzić przewód masowy łączący silnik z karoserią, później przewód akumulatora w miejscu przykręcenia do masy samochodu,no i rzecz jasna klemy i sam akumulator. Przyczyną niesprawności bywa czasami sprzęgnik elektromagnetyczny w którym jest stycznik łączący główny obwód rozrusznika (nadpalone styki ) .Jeżeli to nie pomoże...
Sprawdz dopasowanie szczotek do powierzchni komutatora. Moim zdanie masz zwarcie w uzwojeniach komutatora. Możesz spróbować sprawdzić wirnik w zakładzie gdzie przewijają silnik. Powinni mieć przyrząd do sprawdzania wirników.
Ja bym proponował tak: Zewrzeć przy automacie rozrusznika czymś metylowym (np. klucz) dwie grube śruby (trzeba to zrobić mocno i stanowczo, najlepiej na nakrętkach) pisze to, dlatego że widziałem jak gość się wystraszył trzasku rozrusznika i wypuścił klucz, co spowodowało upalenie kabli i poparzenia dłoni. Jeśli rozrusznik dalej będzie obracał się opornie...
Oceń stopień zużycia szczotek - może są już zużyte i do wymiany. Jeśli nie - podczyść szczotki drobnoziarnistym papierem ściernym, to samo z komutatorem. A grzanie: sprawdzałeś zaraz po pracy co się grzeje? Czy wirnik przy komutatorze, czy po prostu wirnik, bo jak wirnik to mogą być zatarte łożyska a opory zwiększają wydzielanie ciepła na cewkach -...
do POLO2 i co dalej z tym sprawdzaniem czy nalezy miezyc napiecia na komutatorze ??????? jesli ktores zanizone to znaczy ze ma zwarcie czy tak to jest ????
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
Nie odpisałeś jak sprawdzałeś połączenia uzwojenia-wycinki komutatora. Regulator obrotów można ominąć łącząc odpowiednio wejście (przewód sieciowy) z wyprowadzeniami silnika na regulator. Pozwoli Ci to wywnioskować co jest uszkodzone silnik czy regulator.
Witam. Trudno doradzać, nie wiedząc jaki dokładnie masz robot. W przypadku popularnych robotów kuchennych serii 181, 281, 381 sprawdziłbym czy nie jest uszkodzone łożysko tynie ( za komutatorem). Sprawdzanie silnika w tego typu robotach: Wirnik 251 1200, oporność uzwojenia wynosi 46 ohma ( +, - 0,5% ) mierząc na dwóch przeciwległych działkach komutatora....
Rozrusznik sprawdzałeś, może to jego wina? Szczotki, komutator, ułożyskowanie wirnika.
Witam. Mam ten sam problem , dokładnie taki sam. Sprawdziłem wszystko...dosłownie, ostatnia rzecz to była podmiana sterownika ze sprawnego colta i co...? okazało się , że dalej to samo, blokuje kierownice i wspomaganie ciężko chodzi i czasami zapala się kontrolka EPS. Dzisiaj 4-ty raz opuściłem sanki żeby dostać się do maglownicy i zacząłem sprawdzać...
Witam! Uszkodzeniu uległ silnik odkurzacza. zdemontowałem silnik wymieniłem łozyska. Silnik usztywniłęm w imadle i podłączyłem do sieci. Silnik wystartował ale hałasował jakby miał zwarcie i na styku komutator-szczotki bardzo iskrzył - jeden ogień. Podejrzewam że to wirnik, ale sprawdzam rezystancję na komutatorze i wydaje się być raczej jednakowa -...
W tej pralce co teraz mam komutator jest ok. Sprawdzałem samo wirowanie i nie ma problemu tylko na początku prania cofa czas .
Witam, obecnie uczę się przezwajać wirniki elektryczne komutatorowe opanowałem już przezwajanie do takiego stopnia ze 5 na 9 chodzi bez problemu, przezwojenie, zabezpieczenie, zalanie żywica z utwardzaczem, wyważenie, przetoczenie i sprawdzenie komutatora itd myślę że mam już opanowane, ale niestety mam jeden mały problem, ponieważ przezwajam je bez...
Elektronarzędzia z komutatorem są wrażliwe na zanieczyszczenia.Zanieczyszczają się klatki komutatora, przerwy pomiędzy nimi i prowadnice szczotek - musisz czasami sprawdzać ich czystość i regulowany docisk.Czystość to też nie wszystko czasami komutator należy przetoczyć na tokarce i docierać drobnym papierem ściernym - następnie oczyścić. Jak będzie...
Do wczoraj działała przez 15 lat bez żadnego problemu Pierwsze co przychodzi na myśl to szczotki. Klucz 13 i torx20 będą potrzebne. A potem to już z górki ;) Wyciągasz silnik, oznaczasz go rysą po całej obudowie tak by wiedzieć które części silnika schodzą do siebie, czyścisz komutator, wymieniasz szczotki, składasz w odwrotnej kolejności. Sprawdzasz...
Wiesz w latach 70 sprawdzałem to przez transformator bezpieczeństwa na 24V. I było to opisane w podręcznikach elektromechaniki. Bierz miernik i sprawdź czy po demontażu wirnik nie ma przebicia pomiędzy komutatorem a osią wirnika Skoro kręci bez wtrysków stawiam na rozrusznik/zasilanie.
Silnik posiada dwie pary wyprowadzeń ze stojana, z których wychodzi po jednym przewodzie z zacisku. Wydaje się że początki i końce wyprowadzeń są zmostkowane, sprawdzano miernikiem mają przejście. Cele w komutatorze również mają przejście 0.8ohm. Dwa przewody od cewki tacho mają ciagłość.
Sprawdzałeś sam rozrusznik, jaki bierze prąd, szczotki, komutator, stan łożysk?
Witam. Omomierzem sprawdzasz połączenia na komutatorze i zwarcia do masy. Mówimy o 12V , wiec jakakolwiek próba napięciowa jest raczej niecelowa. czarny pierścień na całym obwodzie) powiedz dokładniej o czym mówisz. Chyba nie gdybasz, że "czarny pierścień" na blachach wirnika ma jakiś wpływ na pracę wirnika. Kierując się "głupią rutyną" - to to co widzę...
A w drugim silniku jak to wygląda , sprawdzałeś stojan i wirnik z komutatorem ? ps. Te dwie blaszki to lamele ,część komutatora. To na fotce to musiało trochę ognia dać wcześniej przed rozleceniem.
dzięki wszystkim za pomoc i pdpowiedzi. Serwisant będzie we wtorek. Ma wymienić moduł na prubę. Zapłacę jak będę zadowolony (nawet za kilka dni). Jestem pod wrażeniem jego propozycji. zobaczymy co dalej. Jeżeli chodzi o szczotki i pobórprądu to raczej jest ok. Komutatora nie sprawdzałem. Pompa raczej działa dobrze.
Mam rotor na stole znowu. 24 pola komutatora, czyli 12 cewek, sprawdzam pola po przeciwnych stronach komutatora. _Żadna_ z 12 par nie ma przejścia. Oglądam druty z komutatora które wchodzą do zwójów komutatora, i wchodza na cewki w wirniku. Dwa druty widzę zerwanie, nawet zakładając że dwie cewki uszkodziłem, to jak to możliwe że uszkodzone są wszystkie...
Witam. Iskrzenie wirnika może mieć kilka przyczyn: zwarcie w uzwojeniach, przerwa uzwojenia, nierówny komutator lub luz na łożysku. Bez wykonania pomiarów trudno stwierdzić przyczynę. Wstępnie możesz pomierzyć wirnik omomierzem po przeczyszczeniu komutatora. Sprawdzasz czy pomiędzy sąsiednimi lamelkami są jednakowe oporności. Sprawdź pod szkłem powiększającym,...
Witam, Mam problem z pralką jak w temacie. Podczas wirowania z maksymalną prędkością ( 1100) wyłącza się różnicówka w tablicy elektrycznej. Pralki nie można od razu włączyć gdyż ciągle wyrzuca różnicówkę. Po około minucie ( jak ostygnie??) można ją włączyć i jak się zmniejszy obroty wirowania dokończy pranie normalnie. Dzieje się to tylko podczas wirowania...
Witam Alternator Valeo, i chyba udało się naprawić . Po zdemontowaniu alternatora okazało się ,że regulator napięcia jest dobry, ale dalej jest ta usterka. Podczas dalszego sprawdzania wyszło ,że wystarczyło wyczyścić komutator na wirniku z osadów po startych szczotkach i wilgoci. Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Przy własnej robocie i pomocy...
Witam! Wiem że temat jest już archiwalny , ale może komuś sie przyda porada, a mianowicie szczególna uwaga na złcze krawedziowe sterownika przewaznie styki nie łączą od tachoprądniczki i silnik nie ruszy.Nastepna sprawa sprawdzanie silnika pralki z komutatorem. W bezpieczny sposób bierze sie prostownik 12v mostkuje sie siniku w szereg szczotki ze stojanem...
Cześć... Nadal mam problem z ładowaniem... Peugeot 206 1.4 8v 75km 2000r Jak odpalę jest 13,8-14.2V Włączę tylko światła spada do 13.2... Włączę nawiew na 2/6 spada do 13.0 Jak wcisnę STOP spadnie nieraz nawet do 12.8 Jak przytrzymam przez kilka sekund gaz do oporu ładowanie wraca na jakiś czas spowrotem na 13.6 pod obciążeniem... Co zostało zrobione:...
Witam kolego mam taką nie wiem na ile i co wiesz masz tam blaszke włączasz wirnik kładziesz na rdzeniu jeśli uzwojenie jest otwarte czyli nie zwarte blaszka nie brzęczy nie klei się do rdzenia wirnika sprawdzanego który leży na rdzeniu pomiarowym to działa w przybliżeniu jak trafo w stanie zwarcia , jest tam jeszcze końcówka do sprawdzania wartości...
wodę wypuszcza całą i szybko. Amortyzatory sprawdzałem i są Ok. Szczotki i komutator wyglądają jak nowe. Magnes trzyma dobrze. Nie wiem gdzie szukać triaka od silnika. Może Ktoś pomoże. Z góry dziękuję.
Witam serdecznie, Mam problem ze szlifierką Bosch PWS 6-115, model cały w plastiku. Kupiona jako używana na popularnym portalu aukcyjnym, nie przerobiła nawet jednej tarczy, gdy w trakcie cięcia zaczęła głośno pracować, obroty zwolniły, a obudowa bardzo się rozgrzała. Po rozebraniu to, co rzuciło mi się w oczy, oprócz jakichś silikonów prawdopodobnie...
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
(at)januszkk Sprawdziłem dokładniej. W schemacie kolegi (at)gumisie zmyliła mnie najwidoczniej litera V. BTA i BTB z literą W na końcu, na pewno tak jest w przypadku wyrobów firmy ST. Dalej nie mam obecnie czasu na sprawdzanie, do doszukania przez zainteresowanych tematem.
Sprawdzałem i nie było. Stojan to samo, te same oporności
Drzwiczki sprawdzone i są ok. Moją uwagę przykuły kable, to zacząłem kombinować... wyciągnąłem wszystkie pralka nie odpala, załączyłem zasilanie (kolor czerwony) nie działa. to załączyłem do tego jeszcze kolor zielony pokazuje opisany przeze mnie błąd, to je wyjąłem. załączyłem zasilanie (czerwony), kolor brązowy, pralka odpaliła ale nic nie działało,...
Jak poprawnie przemierzyć alternator żeby stwierdzić czy to regulator czy coś innego? Jak pisałem szczotki i komutator ok, gdzieś czytałem że diody można sprawdzać ale tylko przy obciążeniu/pracy.
Czyli na komutator podlaczyc aku ? + na gorny i - na dolny ? czy kolejność niema znaczenia . Przejscie jest bo sprawdzałem miernikiem. Użyję zasilacza 12V zamiast akumulatora. Czy gdy zaiskrzy ?
Do czyszczenia komutatora jest specjalna osełka kidyś zelmer nawet sprzedawał Silnik podłączyłeś do sprawdzenia z turbinami czy bez? nie wolno sprawdzać bez turbin no chyba że na obnirzony napięciu pozdrawiam
Komutator został po pierwszym rozkręceniu wyszlifowany dlatego jest taki czysty I to był błąd, po wyglądzie komutatora można się dużo dowiedzieć. Jego oczyszczenie zlikwidowało wszelkie ewentualne ślady wskazujące na uszkodzenie. Teraz tylko sprawdzanie na przyrządach.
Nigdy nie sprawdzałem sprawności spalonego wirnika multimetrem, iskrzenie na komutatorze jest zazwyczaj wystarczającym dowodem. Nie wiem, czy ta metoda się sprawdzi, ale mając dobry omomierz możesz sprawdzić opór poszczególnych cewek wirnika. Przy uszkodzonym wirniku któryś obwód powinien mieć znacząco mniejszy (lub bliski zeru) opór.
F2 to jest D2 A2 - F to wzbudzenie prądnicy prądy zmiennego to podawane na pierścienie i faktycznie F2 nie jest oznaczone ale jeden pierścień jest podłączony do D2/A2 na stałe. Tak generator prądu stałego jest sprawny i działa, musiałem tylko szczotki rozruszać i poprawić styk. A jak go sprawdzałeś, uzyskałaś jakieś napięcie na komutatorze (A2-A1)?...
Szczotki ok, komutator również bez zastrzeżeń. A napięcie na silnik jest podawane? Od tego bym zaczął, dopiero sprawdzamy silnik. Pozdrawiam.
Objawy wskazują na uszkodzony silnik. Sprawdzam na wolnych obrotach prawo/lewo, dociskam palcem przez papier ścierny komutator, jak zwalnia obroty i nie próbuje ich podnieść, to dla mnie silnik jest uszkodzony. można to jakoś wyregulować Zgodnie ze sztuką? Masz w linku, który wcześnie podałem, a i nie zgodnie🤔 też 😋
jeżeli są to male silniczki do to http://www.jupitel.com.pl/rete_pl.php może się nada. Pozdro Chyba nie bardzo wiesz o co chodzi autorowi tematu. To co produkuje Jupitel kompletnie się do tego celu nie nadaje. :!: User poszukuje przyrządu w formie profilowanego elektromagnesu, który swoim polem zasila badany wirnik. Sprawdzanie polega na pomiarze napięcia...
Musiałbym oddać do sprawdzania, u nas w mieście jest punkt do naprawy, ale nie wiem czy to się opłaci. Komutator niestety wyczyściłem, był bardzo zanieczyszczony pyłem ze szczotek, na jednej przeciwległej parze rezystancja przed czyszczeniem wynosiła prawie 70 ohm. Po dokładnym oczyszczeniu wszędzie rezystancja jest taka jak opisałem. A poza sposobem...
moje sprawdzałem i miały z jakieś 1,5cm Z taką długością szczotek można jeszcze śmiało śmigać, tylko może być słaby docisk, albo zanieczyszczony komutator nalotem węgla. Wyczyść komutator, wymień szczotki (nie majątek) i powinno być OK ;)
Witam, staram sie pozamykac wszystkie moje zaczete posty :) Problem w moim samochodzie byl z pompa paliwa w zbiorniku tzw pompa niskiego cisnienia. Pompa miala starty komutator ( dziwne ze zamiast szczotek starl sie komutator ). W czasie sprawdzania pompa niby dawala paliwo i dlatego szukalem dalej, ale potem sie okazalo ze pracowala "skokami" - raz...
Witam, Czasem na komutatorze nie widać jakichś specjalnych oznak nadpalenia, a jest uszkodzony. Trzeba go sprawdzić omomierzem lub nawet specjalnym przyrządem. Na Twoje potrzeby jak już masz go rozkręconego, to podłącz go i zobacz czy komutator się nie nagrzewa za mocno po pracy. Oczywiście wyłącz go z gniazdka jak będziesz sprawdzał. Zazwyczaj kiedy...
Kontrolka świeci na zapłonie, gaśnie jak zacznie ładować po uruchomieniu (sprawdzanie multimetrem), czyli tak jak zawsze. Tylko ma tą minutę, dwie opóźnienia zanim zacznie to ładowanie.
Dzień dobry. Pacjent to silnik Ametek 060800004 pracujący w odkurzaczu centralnym Profi 40.1. Po 10 latach pracy zaczął się dziwnie zachowywać - ma lekkie problemy ze startem, obroty falują i nie wchodzą na pełny poziom - na ucho silnik osiąga 70-80% dawnej prędkości obrotowej. Rozebrałem odkurzacz, całość przedmuchałem kompresorem. Start trochę się...
Hydrostat sprawdziłem - działa. Nawet kompresorem przeczyściłem wężyki. Jeszcze zacząłem dokładniej sprawdzać silnik omomierzem. Wirnik - wiadomo gdy szczotki jadą po komutatorze to skacze oporność, ale generalnie jest ciągłość. Natomiast nie bardzo jarzę jak ze stojanem. W momencie obracania potrafi mi zmieniać się oporność. Wiadomo - szczątkowy magnetyzm...
Dzień dobry Proszę mi wybaczyć za wszelką nie wiedzę i chaotyczność ale majsterkuje z zwykłej ciekawości i chciałbym posłuchać co mają w tej sprawie do powiedzenia specjaliści tacy jak Wy ... Na forach panuje duży bałagan i ciężko wywnioskować o co komu chodzi dlatego zapraszam do komentarzy ... Moja wiertarka ręczna z dnia na dzień przestała działać.Generalnie...
Sprawdziłem dokładnie komutator tzn jego pierścienie i wyskakują mi śmieszne wartości tak od 0.04 do 8.00 Ω jak sprawdzam to wartości nie są stałe tylko cały czas się zmieniają. Komutator do wymiany? Czy jakoś inaczej można to sprawdzić ? I jeszcze jedno, sprawdziłem diody sposobem że z jednej strony napięcie a z drugiej końcówka żarówki, i na...
Panowie, pytanie. Jak sprawdzić wirnik (komutator) przy wiertarce, bez wyciągania go ze stojana. Czy na komutatorze (miedziane płytki) muszą być przejścia pomiędzy nimi? Sprawdzałem na mierniku, na jednych blaszkach pomiędzy nimi jest przejście na drugich nie. Czy tak musi być? Nie chcę wyciągać wirnika, za dużo grzebania , może jest jakiś sposób? Z...
najprostrzą metodą o ile ma sie brzęczyk jestzwarcie komutatora drutem miedzianymalbo też podgrzanie dmuchawka elektryczną.
W temacie z linku jest opisany sposób sprawdzania silników CD. Sprawdzałeś je? Kilkukrotnie trafiła mi się taka usterka; silnik miał tak zasyfiony komutator, że po podaniu nań zasilania robił zwarcie i radyjko się resetowało.
Witam, rozrusznik Bosch'a 0001113001 (036 911 023M) po wymianie szcztkotrzymacza, smarowaniu bendiksa, łożysk i szlifowaniu komutatora. Sprawdzam: Po podłączeniu "+" od razu na zacisk 45 czyli omijając zworę silnik kręci prawidłowo a włącznik nie działa. Po podłączeniu "+" na zacisk 50 i 30 też działa prawidłowo: wysuwa się i zaczyna obracać wirnik...
Cześć, dziś podczas koszenia kosiarka wciągnęła drut i się zablokowała. Po usunięciu drutu nóż się nie obracał (nie dało się ruszyć ręką). Rozebrałem kosiarkę aż do silnika i silnik, żeby ruszyć, wyczyściłem wnętrze z trawy, której było niemało, i złożyłem, po czym działa, ale dziwnie buczy i ostro iskrzy oraz nie ma mocy. Przy wjechaniu w trawkę coś...
Wirnik sprawdzałem multimetrem mierząc opór przeciwległych plastrów na komutatorze i jeszcze dwa w lewo i dwa w prawo. Sprawdziłem po kolei wszystkie. Wszędzie miałem wskazania takie same tj. 1,9 Ω. Myślę, że gdyby było zwarcie, to na którymś pomiarze wartości by się różniły albo wynosiła by 0. Ale dostałem dzisiaj szczotki w sklepie AGD (11,5x6,5x32)...
Ja mam pralkę PA5560A411. Łożyska 6204Z 6203Z i simering 25*47*11/13. Lożyska 13zł/szt, simering 6zł. Dodatkowo mogę podać, że w silniku znalazłem 6202Z od strony wału, od strony komutatora nie sprawdzałem - pewnie to samo. Wskazówka : jak dla mnie bardzo trudno było ściągnąć to większe łożysko (6204), bez imadła, podkładek, śruby M12, tulejek do nabijania...
Rozumiem że mam sprawdzić ciągłość poszczególnych uzwojeń po przeciwnych stronach komutatora bo tak chyba są podłączone?Czy sprawdzać też opór i czy wystarczy podłączyć miernik do szczotek bez wyjmowania wirnika czy trzeba zdemontować wirnik i tak sprawdzić?
No i moje pytanie - co może być przyczyną? Szczotki nowe, komutator nie wygląda najgorzej. Wirnik nie jest nigdzie osmolony czy przypalony. Zwarcia między-zwojowe w wirniku są przeważnie niezauważalne przy oględzinach. Można je wykryć dopiero dysponując prostym przyrządem. [url=https://www.google.com/search?q=prz...
Spróbujmy krok po kroku. Nie wszystko na raz! 1. Sprawdź stojan i wirnik wzrokowo. Czy uzwojenia nie są "przypalone", poprzecierane, uderzone itp. uszkodzenia mechaniczne. Powąchaj je czy nie czuć smrodu spalonej izolacji. To nie żart! 2. Zmierz rezystancje i podaj wyniki: a) między stykami XYZ parami XY XZ i ZY - zakres 200 Ohm lub mniej jak masz taki...
Witam. Nabyłem szlifierkę jak w temacie bez przewodu zasilającego. Dołączyłem przewód, podłączyłem do prądu i wywaliło bezpiecznik 16A. Szlifierkę rozłożyłem. Wizualnie wygląda na sprawną (komutator czysty i równy, szczotki też, stator i wirnik nie wyglądają na spalone). Zacząłem sprawdzać miernikiem opór na klatkach komutatora - wszędzie w granicach...
No właśnie i w tym może być problem, że nie pasują idealnie. Dolegają do komutatora prawidłowo? Twoje szczotki były zużyte mocno. Podłącz silnik poza pralką na chwilkę i sprawdź czy pracuje na stole. Jeżeli silnik będzie działał to dopiero wtedy trzeba się zająć modułem: https://youtu.be/eYmCrMR7iw4 Rozumiem, że sprawdzałeś ten moduł?: http://www.emserviz.com/go1060d-37s-cand...
Uzwojenie sprawdzamy omomierzem najpierw mierzymy opór pomiędzy wszystkimi naprzeciwległymi wycinkami komutatora opór rzędu kilku omów powinien być jednakowy.Możemy też dokonać pomiaru na wszystkich sąsiadujących ze sobą wycinkach komutatora(inne wartości oporności) też nie powinno być odchyłek. Jeżeli pomiary różnią się na bank uszkodzenie wirnika.
Witam Mam pralkę firmy Candy która nie chce kręcić na żadnym programie Chciałem wyjąc silnik i sprawdzić go na stole czy ktoś wie jak taki silnik podłączyć. Ma 2 przewody do szczotek, 2 do komutatora, 3 do uzwojenia. Kiedyś sprawdzał mi to serwisant i widziałem że 2 przewody łączyłze sobą pytanie jakie ? Będę wdzięczny za pomoc
Ponieważ , będę robił podajnik do pieca, planuję wykonać sterownik. Chcę by był bardziej zaawansowany z algorytmem PID, stąd wynika kilka pytań konstrukcyjnych. Dmuchawa musi być regulowana a podobno najlepsze są z silnikami klatkowymi, gdyż komutatory nie sprawdzają się w pracy ciągłej przez pół roku. Dlatego, mimo, że najprościej byłoby dać dmuchawę...
przetoczyć komutator komutator lamel wyrównać komutator
samsung n102s wydechy motocykla łucznik łucznik
Skrzynia biegów Fiat Ducato 2.5 D 1987-1994: Modele i Specyfikacje Diagnostyka OBD1 w pojazdach Chrysler: kody błędów i narzędzia