Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
Tak prozaiczna rzecz jak alternator sprawdzona?
[url=https://autokult.pl/11649,wolne-kol... temat o sprzęgłach alternatora. Jest pełny opis wraz ze sprawdzeniem.
A jak właśnie sprawdzić ten alternator ?
Sprawdź naciąg paseka alternatora
http://obrazki.elektroda.net/57_12894025... Leń.
W kondensatorowni. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy to problem z radiem, czy z autem. Podstawić inne radio, problematyczne radio wstawić w inne auto. Do sprawdzenia alternator.
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Czesc, ja bym sprawdził mase na silniku. Na wsporniku nad alternatorem jest przykrecona masa (dwa przewody do jednej końcówki) sprawdź tam miałem taki przypadek kiedyś. pozdrawiam
Problem może być w wiązce, sprawdziłbym główne zasilania, bezpieczniki wysoko prądowe i ich gniazda, masy. Drugi podejrzany, akumulator, uszkodzenie wewnętrzne. Trzecia możliwość alternator. Ot i cała tajemnica diagnostyki.
zakladajac ze wszystko z alternatorem masz ok.napiecia pomierzyles.proponowalbym ci przyjrzec sie akumulatorowi i jego stykom.sprowdz jaka ma pojemnosc i ci istotne czy nie ma zwarc miedzy celami. po drodze przejzyj dokladnie masy od tych lamp.a pala sie przy zapalaniu czy gaszeniu?oczywiscie przewody od alternatora sprawdziles?masy od silnika tez prawda?
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Witam, jakie łożyska do alternatora Renault Megane I z 97r Alternator Valeo 80A A 13 VI 104
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Jak jest sterowany cyfrowo to proszę o sprawdzenie błędów testerem.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Jeśli chcesz sprawdzić czy jest ładowanie uruchom samochód, do klem akumulatora podłącz woltomierz. Wskazanie woltomierza powinno wynosić ok 14,4V. Jesli tak jest to ładowanie jest OK, pozostaje wymiana żaróweczki w desce rozdzielczej. Jeśli nie ładuje to uszkodzony jest regulator napięcia, sczotki albo uład diod w alternatorze.
Przerabiałem podobny temat z Megane. Zanim zabierzesz się za alternator to podjedź gdzieś na sprawdzenie akumulatora.
Jest pewny sposób na diagnostykę, wyjąć mostek i sprawdzić. Teraz pomyśl, alternator wali napięciem zmiennym, jak myslisz, jest to możliwe w chwili, gdy zapięty jest akumulator? I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem.
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
W takim wypadku wyciągam alternator i do sprawdzenia, po wszystkim sprawdzę sobie analizatorem co tam się dzieję. Będę miał podkładkę na przyszłość. Serdecznie dziękuję na chwilę obecną pewnie temat się uśpi aż sprawdzę alternator później na pewno powiem co było nie tak.
A może odłożysz komputerek a weźmiesz w rękę cęgi DC i sprawdzisz co pobiera prąd?
Kiedy jeżdżę intensywnie przez np 3 dni to następnego dnia bateria jest rozładowana. To jeszcze rozwiń zdanie bo nie rozumiem go-jak jeździsz spokojnie to akumulator rano jest ok??? Jak jeżdżę krótko to akumulator nie zdąży się rozładować dlatego jest ok. Alternator wykluczam bo to samo działo się na starym i na używanym. Dodatkowo alternator został...
podaj VIN - spróbuję sprawdzić w dokumentacji dialogys
Dziś spotkałem znajomego, który ma szrot. Za 50 zł sprzedał mi taki alternator, założyłem i działa jak należy. Z czystej ciekawości siądę w weekend, sprawdzę stary i dam wam znać do czego doszedłem. Także proszę przez jakiś tydzień, może dwa nie zamykać tematu. Dziękuję bardzo za pomoc. Nie zawiedliście.
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
Masz + czy - na obudowie i jaki alternator? a jak to sprawdzić?
Zapal i zaobserwuj czy nie skacze/drży/wibruje pasek alternatora.
Nawet po naładowaniu rozrusznik nie kręci. To sprawdź gruby kabel od akumulatora do rozrusznika.
Tylko świece żarowe nie działają czy coś jeszcze? Patrzales może czy czasem prąd cały czas nie idzie na wzbudzenie alternatora?
Sprawdź czy masz zamontowany pasek 5PK czy 6PK. Ma być 5PK, na kole alternatora pierwszy rowek od obudowy wolny.
Będziesz musiał wyjąć jednak cały alternator.
Po podmianie akumulatora kontrolka abs zgasła, ale podczas jazdy co jakiś czas na chwilę zapala się kontrolka akumulatora, więc to już chyba na 100% alternator
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Nic nie kupuj tylko zrób pomiary na docelowym sprzęcie audio. Do 500W RMS nie potrzeba innego alternatora. Akumulator nie pomoże na spadki na włączonym silniku, a przy wyłączonym to i tak ci moc spadnie sporo. Miałem taki problem w Fabii o jaki ci chodzi - gdzie alternator 75A nie wyrabiał (na 2 wzmacniaczach było jakieś 1400W -1600W RMS). Jeżeli masz...
Jutro spróbuję podpompowac Akumulator mam do wymiany jutro kupie Dodano po 10 O i jeszcze jedno naładowałem akumulator to z bieda odpalił pochodził z 20 minut zgasiłem Chciałem znowu odpalić i się nie dało więc podłączyłem do ladowania miernikiem sprawdziłem prąd ładowania akumulatora było 13.8 v więc alternator chyba ok
Masz do wymiany napinacz i koło wolnobieżne na alternatorze, zwłaszcza to drugie.
Witam 2006 r. Wywodów nie potrzebowałem w tym wątku a wiedzy jak dobrze czytam swojego posta "skąd idzie przewód do G1?". Nie potrzebuje tu ryby na talerzu. Potrafię ją sam złapać jak będę miał wędkę. No to ci napisałem że z UPC i że może być uszkodzony tak czy nie? I pierwsza rzecz to sprawdzenie czy na sterownik dochodzi + po zapłonie a potem czy...
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Witaj! Skoro mechanik stwierdził,że ładuje to niech sprawdzi jeszcze napięcie zwykłym multimetrem na alternatorze i na akumulatorze. Częsta usterka to kabel alternator - akumulator. Na alternatorze 14v a na klemie 12v Ja w takich przepadkach podpinam amperomierz i widzę czy następuje spadek. Następnie proponował bym sprawdzenie i wyczyszczenie gniazd...
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
gryzłem temat,wymieniałem amortyzatorki i nic.Przyczyną jest jak napisałem frajlaufszajba na osi alternatora.Po prostu jest zatarta.Co ciekawe,jak klientom te wibracje przeszkadzały,po poinforkowaniu ile to cos kosztuje (450 zł) wibracje przeszkadzać przestawały :)
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
Witam, Panowie okazało się, że sprężarka od klimatyzacji bądź łożyska w niej nie chodzi cały czas, tylko się zawiesza i stąd wyskakiwał problem CHECK INJECTION, jak jeździłem bez włączonego nawiewu problem w ogóle się nie pojawiał ale... jak jechałem do mechanika żeby mi to zrobił usłyszałem metaliczny dźwięk (spotkały się dwie metalowe części) w silniku,...
Owszem, pasek PK potrafi namieszać, nie tylko pompa wtryskowa mogła się przestawić. Proponuje sprawdzić ustawienie rozrządu.
Więc musi być frajlaufszajba na alternatorze.
Witam. Mam problem ponieważ nie moge wymontować alternatora z Renault megane scenic I silnik 1.6i 8v. alternator jest zamontowany od tyłu nie wiem jak go wyciągnąć ponieważ zerwała się śrubka od naciągania i musze przegwintować czy ktoś wie jak go wyciągnąć najprostszym sposobem?
sprawdz kolego pasek wielorowkowy napedzajacy alternator
też posprawdzał bym dobrze obwody alternatora
Rozwiązaniem było wymienienie sprzęgła alternatora.
Witam, muszę wymienić pasek alternatora w Renault Megane 1,4 16V silnik K4J rocznik 1999 (wersja LIFT 99-02). Chcę kupić pasek firmy BOSCH lub CONTINENTAL. Pomóżcie mi dobrać odpowiedni symbol paska.
Pasek jak luźny to piszczy napiąć jak zauważył GALILEO – akumulator slaby zależy jak dużo jeździsz – warto sprawdzić alternator– to niema nic wspólnego, że nie odpala przy zimnym silniku.
Dzisiaj wymieniałem akumulator na nowy i po wymianie sprzedawca sprawdził specjalnym przyrządem wszystkie parametry. Napięcie ładowania wynosiło przy włączonych światłach 13,5V sprzedający powiedział że to za mało i że jest to wina alternatora. Co może być przyczyną tego zjawiska?
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy.
Problem rozwiązany powodem okazał się luźny przewód od alternatora
witam szanownych kolegów problem jak w temacie zkupiłem rok temu nowy akumulator wszystko było ok do czasu kiedy nadszedł czas zimy pozostawiajac renie na na noc pod chmurką rano ma bardzo mało siły by odpalic silnik (słabo kreci) pojechałem do mechanika sprawdził mi alternator szczotki ok ładowanie normalne jakie macie sugestje czego szukac
Żarówki nowe założyłem. Dziś wezmę się za wymianę łożysk na alternatorze, bo już huczą i przy okazji sprawdzę napięcie na zegarach. Powinno być 12v czy mniejsze?
Problem rozwiązany powodem okazał się luźny przewód od alternatora
Miernik do ręki , napięcie na alternatorze porównaj z tym na klemie akumulatora, ma być tak samo, sprawdzisz będziesz wiedzieć
Witam. Mam problem z klimatyzacją w silniku 1.6dci. Meganka z 2012 roku. Jak jadę po nierównościach to się załączy klimatyzacja i bardzo wydajnie pracuje dopóki ponownie nie wjadę na nierówności. Po prostu załączanie jej powodują dołki i drgania i dokładnie tak samo wyłączanie. Macie jakiś pomysł. Jak się nie mylę tam jest kompresor z 2 wtyczkami od...
Witam. Problem z Megane 2 1 .6 benzyna, przestał lądować. Po odkręceniu regulatora napięcia okazało się, że szczotki są zjechane i stopiony szczotkotrzymacz. Meganka posiada alternator 110A i pytanie czy mogę zastąpić regulator napięcia z tego alternatora na identyczny regulator z Renault Trafic tylko, że ten alternator ma 123A ?
Zakłóceń również nie będzie przy odłączonym zasilaniu radia, to pewne. Co chcesz udowodnić?. Wiesz co to są fale elektromagnetyczne? i dlaczego radio trzeszczy w szasie wyładowań atmosferycznych? a co z alternatorem, sprawdziłeś?. Napisałem wszystko w tym temacie.
Ja już tego auta nie rozumiem, dziś chciałem sprawdzić stetoskopem gdzie tak piszczy no i odpalam silnik nagrzewam i czekam 30 minut po rozgrzaniu a tego dźwięku nie ma.... Co on jakiś urok ma że raz piszczy czy nie?
Jedynie prąd jaki pobiera miernikiem cęgowym . Można także skorzystać z testera akumulatorów, który ma funkcję testu rozrusznika i alternatora. W Twoim przypadku sprawdź masę, a akumulator nowy nie oznacza , ze posiada odpowiednie parametry.
W drugiej brak błędów, tzn były trzy, ale po skasowaniu nie wróciły( df098, df226, df056) Gaśnie W pierwszej tylko bezpieczniki sprawdziłem. Jutro komp i pomiar prądu z alternatora. W mégane df619 i df053
sprawdź i przeczyść masowe przewody oraz pracę alternatora mogą kończyć się pierścienie które sieją zakłócenia w wyniku czego głupieje sterownik.
Problemem bylo sprzeglo alternatora . Miało luz.
Bez demontażu alternatora chyba nie da się sprawdzić (ew. wymienić) szczotki i regulator. W tym silniku jest trudny dostęp do alternatora, jeśli się nie mylę to znajduje się on po stronie pasażera, na wysokości przedniego koła.
Jazda jest nie wskazana, jak wymieniałeś alternator to na pewno został dobrze założony ? bo wygląda na to że cos jest krzywe albo wykrzywiło się podczas stłuczki albo podczas montażu i dlatego ścina Ci pasek. Ewentualnie rolka może być nie dokręcona ale stawiam na to że jest krzywo alternator.
Komutator, jak sama nazwa wskazuje służy do komutacji, czyli przełączania, zamiany biegunów. Takowy element znajduje się w prądnicy prądu stałego i w silnikach szczotkowych ac/dc, natomiast pierścienie ślizgowe służą ciągłemu zasilaniu uzwojenia w wirującym elemencie jakim jest wirnik alternatora
Pompa klimatyzacji tzn. Sprężarka
No to weź aku do domu, spróbuj sprawdzić poziom elektrolitu (i ewentualnie go uzupełnić) i naładuj do pełna. Nie zaszkodzi a może pomóc. Swoją drogą skoro mówisz że napięcie regulatora zależy od stanu aku to mnie trochę dziwi bo takiego czegoś spodziewałbym się po tych sterowanych cyfrowo alternatorach a nie po tych tradycyjnych.
Sprawdź masę na alternatorze i wyczyść na początek wszystkie wtyki. Jeśli masz szczęście to masz zaśniedziałe styki i jak się silnik trochę potrzęsie to zaczyna kontaktować i ładuje. Pozdrawiam
Popraw styki na alternatorze i ABS
Chciałbym zdemontować alternator w renault megane classic 1.6, rok 1997, jak należy to uczynić ?
Zasilanie podajesz na rozrusznik lub alternator. Od spodu.
Ja nic nie grzebałem przy twoim alternatorze, to nie moja wina
Problemem był źle zregenerowany alternator
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
ładowanie gdy się świeca kontrolki STOP i Akumulator Raczej " brak ładowania " :cry: Sprawdzić jeszcze raz mierząc bezpośrednio na zacisku prądowym alternatora B+ i obudowie alternatora czy również napięcie będzie poniżej 13,8 v . Pomiar w momencie " świecenia kontrolek Stop i Akumulator" . Pomiar ma na celu wyeliminowanie nieprawidłowości w połączeniu...
milejow dziękuję za pomoc. Trochę by mi zeszło czasu, by stwierdzić, że moje auto nie ma przekaźników świateł. Jutro sprawdzę kabel, o którym pisałeś, od alternatora. Jeszcze raz serdeczne dzięki. Andiv tobie nie dziękuję, bo w zasadzie nie mam za co. Przeczytaj swoje posty i oceń, czy coś wniosłeś do tematu?
może ktos napisać jaka jest kolejność kabli w renault megane 1997 1,6 8 zaworów patrząc od lewej strony bliżej paka alternatora ?
Romek, w dziale "elektryka " pytań nie zadaje byłe łoś i chyba rozeznanie ma! Plusa za stacyjką wydrze tam i z alternatora, drugi to L. Tam nie ma plusa ze stacyjki. Alternator jest samowzbudny.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Wzmacniacze leżą na wykładzinie pod fotelami. Obudowy wzmacniaczy są połączone masą ale to już fabrycznie. Zrobiłem taki myk, że soprany podłaczyłem bezpośrednio do radia a mid basy do wzmacniacza. Zakłócenia są słyszalne ale w niższym stopniu. Sopran czysty. We wzmacniaczu mam podłączenie aux - wpinam mp4 i zakłócenia są prawie żadne, dopiero powyżej...
Witam :) wczoraj pomierzony zostal alternator - uszkodzony jest wirnik alternatora - altek do wymiany
W Renault nie idzie raport z alternatora do bloku wtrysku.
Gdzie zacząć szukać przyczyny jeżeli to nie wina alternatora i ładowania ?
Witam! Mam problem z moja meganka a mianowicie od paru tygodni przy wciskaniu stop pojawiala mi sie kontrolka od tylniego swiatla przeciwmgielnego po czym znilaka. Po paru tygodniach kontrolka migala tez razem z kierunkowskazami. Tegaz kiedy mam wlaczony kierunkowskaz i pedal stop wszystkie swiatla swieca z tylu i kierunkowskaz miga bardzo wybko oraz...
Prąd ładowania waha się pomiędzy 0.2 a 0.6A bez obciążenia i z obciążeniem (światła + dmuchawa 4 bieg) jest 14.5V, więc idealnie Wymień alternator -55Ah.
Jeszcze dodam, że jak sobie wejdę w parametry klimatyzacji to temp. powietrza dmuchanego stoi dęba 24 stopni a na pewno tyle nawet w aucie nie ma. Nie ma takiego parametru temp powietrza dmuchanego . Jest parametr temperatury w kabinie . Nigdy się nie włączył wentylator na 2 bieg Drugi bieg wentylatora przy klimatyzacji to dopiero przy 19 barach ....
czy znajde ten samochód w polsce z ALTERNATOREM chłodzonym cieczą?? Bez problemu tylko po co?
Przeszukując wieczorem znalazłem taki film na yt. https://www.youtube.com/watch?v=KmdPX2H8... I rozwiązanie problemu. Elastyczne połączenie między kolektorem wydechowym a katalizatorem było zardzewiałe i zerwane, nie na tyle, aby zobaczyć dym, ale zerwane. Z powodu złego położenia nie może być zmienione w domu przez jedną osobę - silnik musi przesunąć...
Z tego co wiem to nie ma z tym problemu, przez to jest wersja wyposażenia podana bo różne wersje wyposażenia miały różne alternatory. W swojej megane 2 jak wymieniłem ten moduł przez rok (bo tyle mniej więcej minęło do sprzedaży auta) nie miałem żadnych problemów, nic w clipi-e nie zmieniałem po wymianie (nie było takiej potrzeby).
Może koło jednokierunkowe w alternatorze.
Tak to na 100% nie wina gazu na benzynie to się dzieje tak samo jak na gazie ,jakiś czas temu padły mi wtryski gazu więc jeżdziłem miesiąc na benzynie.Zastanawia mnie ten rozrząd no ale jak go kupiłem to śmigał dobrze.cewki dla sprawdzenia założył mi gazownik nowe i było to samo.Komputer nic nie pokazuje.Jeden mechanik doradził mi abym w serwisie zmienił...
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
alternator megane megane alternator alternator scania sprawdzenie
tachometr silnika poduszka skrzyni astra czynnik propan
najlepszy router mobilny paint czcionki
Zamiennik diody SMD S638 - SS34, MBR340, SB340 Naprawa wzmacniacza Unitra WS503 w Krakowie